eitaa logo
احوال حوزه
2.9هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 اسلام سیاسی (قسمت دوم ) ⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید. 🔻امام حسین (ع) هم در نامه خود به محمد حنفیه علت قیام و حرکت خود را احیای دین جد بزرگوارشان بیان می‌نمایند.لذا قیام ایشان نیز در ادامه‌ی احیای حکومت اسلامی و امری کاملا سیاسی است.از همین منظر امام خمینی(ره) فرمودند:گریه ما بر اباعبدالله هم سیاسی است.پس برگزاری عزاداری حسینی یک امر احساسی و عاطفی نیست،گرچه عواطف و احساسات در آن نقش زیادی دارد. ✅ عاشورا بر پایه‌ی عقل،حماسه و‌عاطفه استوار است،لذا انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ در جهان، مولود همین اندیشه امام حسین(ع) است، به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ‌‌🔰جز تو‌ ‌مگه بهشت دیگه‌ای هم هست...؟! کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب ششم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه پنجم (شب ششم محرم- قسمت اول) : خلقت خداوند بر پایه نظام احسن و خیر اکثر است. لذا در چالش‌های اخلاقی که ناگزیر به انتخاب بین دو یا چند حالت هستیم، اخلاقی‌تر این است که حالتی را انتخاب کنیم که بیشترین خیر را ایجاد می‌کند. این بیشتر بودن، می‌تواند کمی یا کیفی باشد؛ بر اساس عمق تاثیر، دوام خیر، تعداد بهره‌مندان از خیر و ... . چون خیر در کمال است، نقطه مقابل آن نقص است. لذا هر چیزی که نقص بیشتری را رفع کند، خیر بیشتری دارد. با در نظر گرفتن ابعاد مختلف خیر و شری که از اعمال صادر می‌شود، اگر ناگزیر از انتخاب باشیم، آن عملی اخلاقی‌تر است که خیر بیشتری داشته باشد. کمال در گرو هدایت است. لذا بالاترین خیر، هدایت‌گری است. زمانی که امام مجتبی(ع) با معاویه صلح می‌کند، شرایط به گونه‌ای بود که بیشترین خیر در صلح بود و زمانی که امام حسین(ع) قیام می‌کند، شرایط به گونه‌ای بود که بیشترین خیر در قیام بود. ائمه(ع) کارشان هدایت‌گری است. در زمان امام حسن(ع)، اجبار مردم به ادامه جنگ، آن‌ها را از هدایت دور می‌کرد و قضاوت تاریخ نسبت به آن در جهت هدایت‌گری نبود؛ اما با صلح، می‌شد ولو اندکی از هدایت‌گری را نگه داشت. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب ششم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه پنجم (شب ششم محرم- قسمت دوم) : در زمان امام حسین(ع)، راه هدایت‌گری توسط حکومت در حال بسته شدن بود و مسیر جامعه مسلمین کاملا از جهت هدایت دور شده بود. اگر قیام عاشورا نبود، چیزی از هدایت باقی نمی‌ماند. البته امام حسین(ع) قیامش مبنی بر «عدم بیعت» و نامشروع بودن حکومت یزید است؛ اما حرفی از جنگ مسلحانه نمی‌زند. تا صبح عاشورا که به فرموده خودشان، او را ناگزیر کردند بین «ذلت» و «شمشیر». ذلت، مغایر است با نقش هدایت‌گری؛ ضمنا راه هدایت‌گری با پذیرش حکومت یزید بسته می‌شد؛ لذا فرمود: «هیهات منا الذله»؛ و این شروع پذیرش جنگیدن مسلحانه بود. اما تشخیص خیر اکثر و سایر ضوابط عمل اخلاقی، نیازمند تفکر صحیح است که توسط «عقل عملی» انجام شود؛ همان که درباره‌اش فرموده‌اند: «ما عُبِدَ بِهِ الرَّحمن» (آن چیزی است که خداوند رحمان با آن بندگی می‌شود). پشتوانه عقل عملی، عقل نظری و علم و معرفت است. که اگر کسی به آن برسد، حقایق را می‌بیند و انتخاب برای او ساده‌تر است. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت اول 🔸 در‌مورد قیام سالار شهیدان این شبهه را مطرح می نمایند که در آن زمان اسلام و حاکم اسلامی در رأس قدرت بوده و مردم نیز به نماز ،روزه، حجاب،حج،خمس و زکات در بالاترین سطح می‌پرداختند.پس چرا ایشان خود‌‌ و خانواده را در معرض جنگی نابرابر قرار دادند؟ انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام را به اختصار این گونه می توان برشمرد: 1️⃣ بیعت خواهی یزید: یزید به حاکم خود در مدینه نوشت: حسین ، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست. امام در جواب فرمود: هنگامیکه امت اسلامی به پیشوایی مثل یزید گرفتار گردد، باید فاتحه اسلام را خواند. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت دوم 2️⃣ دعوت مردم کوفه از امام(ع) و اقامه حجت بر ایشان: وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت اسلامی را تشکیل دهد و به حسب ظاهر چنین زمینه‌ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود ۱۲ هزار نامه برای امام(ع) آمادگی خود را برای کمک به ایشان اعلان نمودند. لذا اگر امام اجابت نمی فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می گردید.خلافت و حکومت، حق مسلم آن حضرت بوده است، چنانکه فرمودند: به جانم قسم امام نیست مگر آن که به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر‌حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد.و روشن است در آن زمان تنها کسی که بتواند همه این شرایط را به طور کامل رعایت نماید، خود امام حسین علیه السلام بوده‌اند. 3️⃣ ‌اصلاح امت و مبارزه با فساد: خود حضرت فرمود: انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خداست. و به عبارت دیگر یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است.ارزش هایی مانند وحدت‌اسلامی، آزادگی،اخلاق‌اسلامی و امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر که حکومت اموی سعی کرد با نابودی این ارزش‌ها پایه‌های حکومت خود را محکم سازد. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت پایانی 4️⃣پاسداری از اسلام و ترویج و گسترش آن در جامعه تبیین و توضیح معارف اسلام برای مردم،از اهداف قیام بزرگ اباعبدالله بود، چنانکه در زیارت اربعین امام حسین(ع) می خوانیم: (خدایا من شهادت می دهم که امام حسین) خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. 5️⃣ امتحان گسترده مسلمین بعضی از شیعیان پرادعا و کم محتوا که آرزو می کردند ای کاش در رکاب علی (ع) با "ناکثین " و " قاسطین " و "مارقین " پیکار می کردند باید به امتحان فراخوانده می شدند و لذا قیام سید الشهدا آزمونی برای همه آنها بود؛ امام (ع) در پاسخ کسی که عرضه داشت ایشان به کربلا نرود، فرمود :" اگر در مکان خود اقامت کنم پس این خلق بخت برگشته به چه چیز امتحان شود و به چه چیز آزموده گردد؟" ✅ امام حسین(ع)برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی، جان خویش و یاران باوفایش را فدا کرده و اسارت خاندان نبوت را به جان می‌خرد.لذا امروز بر همگان واجب است با تاسی از سرور آزادگان جهان ،در اجرای امربه‌معروف و نهی از‌منکر و جهاد تبیین به عنوان فریضه ای قطعی و حتمی در جامعه همت گمارند. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فکر نوکر باش نزدیک است آقا اربعین دردمندیم و بدون کربلا درمانده‌ایم💔 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه ششم (شب هفتم محرم- قسمت اول) : خداوند متعال، به تمام موجودات خیر می‌رساند. پس برای انسان اخلاقی توحیدی، مخاطب عمل اخلاقی، غیر از انسان‌ها، سایر موجودات هم هستند؛ حیوانات، نباتات و جمادات. بالاترین خیر رساندن به هر موجودی، رساندن او به کمال خود است. در بینش توحیدی، کمال هر موجود، رسیدن به غایتی است که خداوند برای او قرار داده و مقدر کرده است. پس برای خیر رساندن به موجودات، باید بدانیم جایگاه و نقش آن‌ها در عالم هستی چیست، چه غایت و مقصدی دارند و مواجهه ما با آن‌ها متناسب با آن باشد. در عرف انسان‌ها نیز، مثلا اگر شیئی که برای استفاده‌ای ساخته شده، بلا استفاده بماند تا بپوسد و از رده خارج شود، می‌گویند آن شیء تلف و تباه شد. پس انسان‌ها نیز کمال هر چیزی را در این می‌بینند که به سمت غایتی که دارد برود و به آن برسد. حال مثلا درباره حیوانات، همان خدایی که به تعبیر قرآن همه موجودات را خلق کرده، جایگاهشان را مشخص کرده و به سمت کمالشان هدایتشان می‌کند، غایت برخی حیوانات را بهره رساندن به انسان‌ها قرار داده، از جمله خورده شدنشان توسط انسان. پس برخی حیوانات، کمالشان در خورده شدن توسط انسان است که اگر چنین نشود، به کمالشان نرسیده و از این خیر محروم شده‌اند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه ششم (شب هفتم محرم- قسمت دوم) : لذا اگر انسان حیوانی را بخورد که خداوند برای همین امر خلقش کرده، عملی اخلاقی است که به آن حیوان خیر و آن را به غایت و کمال می‌رساند؛ و خورده نشدن و مُردنش، او را تباه می‌کند؛ پس نخوردن عمدی آن، فی نفسه عملی غیر اخلاقی است. البته در همین مسیر هم نباید آزار غیر لازم به آن‌ها رساند. لذا احکام شریعت درباره ذبح حیوان، به نحوی است که کمترین آزار به او رسیده و بیشترین پاکی و طهارت در آن باشد؛ یعنی «خیر اکثر». اما آزار رساندن به موجودات و تخریب آن‌ها در مسیری مغایر با غایت و مقصدشان، غیر اخلاقی است که در شریعت نیز نهی شده؛ و مراقبت از موجودات اعم از حیوان و نبات و جماد، امری اخلاقی است که در شریعت نیز به آن امر شده. البته از آن‌جایی که حیات یکی از خیرات مهم است و انسان در بالاترین و بیشترین درجه حیات در بین مخلوقات قرار دارد، اگر امر اخلاقی دایر شود بین اصل حیات انسان و اصل حیات مخلوقات دیگر، یا بین کیفیت حیات انسان و کیفیت حیات موجودات دیگر، بنا بر ضابطه «خیر اکثر»، به ترتیب، اولویت با اصل و کیفیت حیات انسان است. وقتی سپاه حر که برای مقابله با امام حسین(ع) آمده بود، برای بار اول با کاروان ایشان روبرو شد، به دلیل مسیر بیابانی، با کمبود آب و تشنگی مواجه بودند. امام(ع) دستور داد به افراد آن سپاه و حتی حیواناتشان آب داده و تشنگی‌شان را برطرف کنند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید
18.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظر رهبری در مورد هیئات سیاسی کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه هفتم (شب هشتم محرم - قسمت اول): یکی از مخاطبان عمل اخلاقی در عالم هستی، خود فاعل عمل اخلاقی است. ما نباید خود را از خیر رساندن فراموش کنیم. قرآن فراموشی خود را ثمره‌ای منفی می‌داند. خیر رساندن به خود، به هرحال مایه رشد و کمال است. همین‌که خداوند دستورات بسیاری اعم از واجبات، مستحبات، مکروهات و محرمات داده که رعایتشن به خود فرد خیر می‌رساند و در مواردی لازم و در بسیاری موارد مستحب است که نیت « قربة الی الله» داشته باشیم، یعنی خیر رساندن به خود نیز می‌تواند «لِلّه» و «إلی الله» باشد؛ پس بنا بر مبانی ما، می‌تواند عملی اخلاقی باشد. از طرفی طبق آموزه‌های صریح و مکرر قرآن، هرکس به دیگران هم نیکی کند، در حقیقت دارد به خودش خیر می‌رساند. پس ما در خیر رساندن به دیگران نیز داریم به خودمان خیر می‌رسانیم و این اخلاقی است. به عبارتی طبق بینش الهی، اصولاً فداکاری محض و مطلق وجود ندارد؛ چون فداکاری واقعی خودش خیری بزرگ‌تر برای شخص فداکار است. این نگاه، قدرت انسان برای فداکاری را بیشتر می‌کند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze