eitaa logo
احوال حوزه
2.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
20 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت پایانی 4️⃣پاسداری از اسلام و ترویج و گسترش آن در جامعه تبیین و توضیح معارف اسلام برای مردم،از اهداف قیام بزرگ اباعبدالله بود، چنانکه در زیارت اربعین امام حسین(ع) می خوانیم: (خدایا من شهادت می دهم که امام حسین) خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. 5️⃣ امتحان گسترده مسلمین بعضی از شیعیان پرادعا و کم محتوا که آرزو می کردند ای کاش در رکاب علی (ع) با "ناکثین " و " قاسطین " و "مارقین " پیکار می کردند باید به امتحان فراخوانده می شدند و لذا قیام سید الشهدا آزمونی برای همه آنها بود؛ امام (ع) در پاسخ کسی که عرضه داشت ایشان به کربلا نرود، فرمود :" اگر در مکان خود اقامت کنم پس این خلق بخت برگشته به چه چیز امتحان شود و به چه چیز آزموده گردد؟" ✅ امام حسین(ع)برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی، جان خویش و یاران باوفایش را فدا کرده و اسارت خاندان نبوت را به جان می‌خرد.لذا امروز بر همگان واجب است با تاسی از سرور آزادگان جهان ،در اجرای امربه‌معروف و نهی از‌منکر و جهاد تبیین به عنوان فریضه ای قطعی و حتمی در جامعه همت گمارند. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر نوکر باش نزدیک است آقا اربعین دردمندیم و بدون کربلا درمانده‌ایم💔 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه ششم (شب هفتم محرم- قسمت اول) : خداوند متعال، به تمام موجودات خیر می‌رساند. پس برای انسان اخلاقی توحیدی، مخاطب عمل اخلاقی، غیر از انسان‌ها، سایر موجودات هم هستند؛ حیوانات، نباتات و جمادات. بالاترین خیر رساندن به هر موجودی، رساندن او به کمال خود است. در بینش توحیدی، کمال هر موجود، رسیدن به غایتی است که خداوند برای او قرار داده و مقدر کرده است. پس برای خیر رساندن به موجودات، باید بدانیم جایگاه و نقش آن‌ها در عالم هستی چیست، چه غایت و مقصدی دارند و مواجهه ما با آن‌ها متناسب با آن باشد. در عرف انسان‌ها نیز، مثلا اگر شیئی که برای استفاده‌ای ساخته شده، بلا استفاده بماند تا بپوسد و از رده خارج شود، می‌گویند آن شیء تلف و تباه شد. پس انسان‌ها نیز کمال هر چیزی را در این می‌بینند که به سمت غایتی که دارد برود و به آن برسد. حال مثلا درباره حیوانات، همان خدایی که به تعبیر قرآن همه موجودات را خلق کرده، جایگاهشان را مشخص کرده و به سمت کمالشان هدایتشان می‌کند، غایت برخی حیوانات را بهره رساندن به انسان‌ها قرار داده، از جمله خورده شدنشان توسط انسان. پس برخی حیوانات، کمالشان در خورده شدن توسط انسان است که اگر چنین نشود، به کمالشان نرسیده و از این خیر محروم شده‌اند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه ششم (شب هفتم محرم- قسمت دوم) : لذا اگر انسان حیوانی را بخورد که خداوند برای همین امر خلقش کرده، عملی اخلاقی است که به آن حیوان خیر و آن را به غایت و کمال می‌رساند؛ و خورده نشدن و مُردنش، او را تباه می‌کند؛ پس نخوردن عمدی آن، فی نفسه عملی غیر اخلاقی است. البته در همین مسیر هم نباید آزار غیر لازم به آن‌ها رساند. لذا احکام شریعت درباره ذبح حیوان، به نحوی است که کمترین آزار به او رسیده و بیشترین پاکی و طهارت در آن باشد؛ یعنی «خیر اکثر». اما آزار رساندن به موجودات و تخریب آن‌ها در مسیری مغایر با غایت و مقصدشان، غیر اخلاقی است که در شریعت نیز نهی شده؛ و مراقبت از موجودات اعم از حیوان و نبات و جماد، امری اخلاقی است که در شریعت نیز به آن امر شده. البته از آن‌جایی که حیات یکی از خیرات مهم است و انسان در بالاترین و بیشترین درجه حیات در بین مخلوقات قرار دارد، اگر امر اخلاقی دایر شود بین اصل حیات انسان و اصل حیات مخلوقات دیگر، یا بین کیفیت حیات انسان و کیفیت حیات موجودات دیگر، بنا بر ضابطه «خیر اکثر»، به ترتیب، اولویت با اصل و کیفیت حیات انسان است. وقتی سپاه حر که برای مقابله با امام حسین(ع) آمده بود، برای بار اول با کاروان ایشان روبرو شد، به دلیل مسیر بیابانی، با کمبود آب و تشنگی مواجه بودند. امام(ع) دستور داد به افراد آن سپاه و حتی حیواناتشان آب داده و تشنگی‌شان را برطرف کنند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه هفتم (شب هشتم محرم - قسمت اول): یکی از مخاطبان عمل اخلاقی در عالم هستی، خود فاعل عمل اخلاقی است. ما نباید خود را از خیر رساندن فراموش کنیم. قرآن فراموشی خود را ثمره‌ای منفی می‌داند. خیر رساندن به خود، به هرحال مایه رشد و کمال است. همین‌که خداوند دستورات بسیاری اعم از واجبات، مستحبات، مکروهات و محرمات داده که رعایتشن به خود فرد خیر می‌رساند و در مواردی لازم و در بسیاری موارد مستحب است که نیت « قربة الی الله» داشته باشیم، یعنی خیر رساندن به خود نیز می‌تواند «لِلّه» و «إلی الله» باشد؛ پس بنا بر مبانی ما، می‌تواند عملی اخلاقی باشد. از طرفی طبق آموزه‌های صریح و مکرر قرآن، هرکس به دیگران هم نیکی کند، در حقیقت دارد به خودش خیر می‌رساند. پس ما در خیر رساندن به دیگران نیز داریم به خودمان خیر می‌رسانیم و این اخلاقی است. به عبارتی طبق بینش الهی، اصولاً فداکاری محض و مطلق وجود ندارد؛ چون فداکاری واقعی خودش خیری بزرگ‌تر برای شخص فداکار است. این نگاه، قدرت انسان برای فداکاری را بیشتر می‌کند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه هفتم (شب هشتم محرم - قسمت دوم): همچنین وقتی به خودمان خیر می‌رسانیم هم داریم به دیگران خیر می‌رسانیم. چون انسان کمال‌یافته، به میزانی که از کمال بهره دارد، واسطه و مجرای فیض و کمالی می‌شود که به سایر مخلوقات می‌رسد. لذا رأس عبادات که نماز است، به فرموده قرآن مانع نقص و شر می‌شود، که خود خیر است. حرکت به سمت کمال، مایه انتشار کمال است، تا جایی که «انسان کامل» واسطه تمام فیض وجود به عالم است که طبق روایات اگر در زمین نباشد، زمین اهلش را در خودش می‌بلعد و معدوم می‌شوند. و نیز طبق صریح آیات قرآن و روایات، انسان کمال‌یافته، خودش منشأ نعمات بهشتی و بلکه خودِ نعمات بهشتی می‌شود که باز چشمه خیر و کمال است. لذا انسان کامل که قرار است واسطه فیض باشد، باید دائما در مسیر کمال باشد و به خود خیر برساند تا بتواند به همه مخلوقات هم خیر برساند. پس اگر امام حسین(ع) شب عاشورا را مهلت می‌گیرد تا «نماز بخواند و ...» یا ظهر عاشورا در آن بحبوحه جنگ، نماز می‌خواند، آن هم اول وقت، آن هم جماعت (که کمال نماز است)، کاملا در راستای وظایف و نقش امامت است که همانا خیر رساندن به مخلوقات باشد. پس خیر رساندن به خود، خیر رساندن به دیگران است و خیر رساندن به دیگران، خیر رساندن به خود. این رابطه مستمرا ادامه دارد، چون خیر از سنخ وجود است و وجود زایش دارد. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند 《افسانه آیات شیطانی》 سلمان رشدی چه نوشت که باعث دستور امام خمینی (ره) برای مرگش شد؟! کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اولین شهید راه قتل سلمان رشدی چه کسی بود؟ 🔹پس از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ از سوی امام خمینی (ره) نخستین بار شهید مصطفی محمود مازح جوان لبنانی‌الاصل که تبعه فرانسه نیز بود در مردادماه سال ۱۳۶۸ برای اجرای حکم اعدام سلمان رشدی تلاش می‌کند. 🔹او با شناسایی هتل محل اقامت سلمان رشدی در لندن، قصد اقامت ۴ روزه در آن هتل می‌کند که در روز سوم پس از آن‌که از یک زن خدمتکار درباره رفت و آمدهای سلمان رشدی سوالاتی می‌کند، مورد سوءظن قرار می‌گیرد و نیروهای امنیتی انگلستان وارد هتل می‌شوند. 🔹شهید مصطفی مازح به دلیل انفجار زودهنگام بمب موفق به اجرای فرمان امام نشد، اما آغازگر حرکتی در جهت مبارزه همه جانبه مسلمانان جهان با توهین به اسلام و پیامبر عظیم‌الشان آن شد. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
خلاق توحیدی، آداب عاشورایی سخنرانی محرم ۱۴۰۱ - هیأت جوانان عاشورایی - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه هشتم (شب تاسوعا - قسمت اول): در فلسفه اخلاق سه رویکرد عمده نسبت به نسبی بودن یا مطلق بودن عمل اخلاقی وجود دارد: در «نسبی‌گرایی» که خودش طیف وسیعی است، غالبا اخلاقی بودن یک عمل را به فرهنگ هر جامعه نسبت می‌دهند (نسبی‌گرایی فرهنگی) و در حد افراطی آن، اخلاقی بودن یک عمل را به نظر هر شخص نسبت می‌دهند (نسبی‌گرایی شخص‌گرایانه). «مطلق‌گرایی»، یک عمل اخلاقی را همیشه و همه جا اخلاقی می‌داند؛ که باز طیفی از شدت و ضعف دارد. «تکثرگرایی» ضمن پذیرش، درک و مدارا در برابر اختلاف فرهنگ‌ها و اشخاص، معتقد است برخی از اعمال اخلاقی نسبی هستند اما با شر واضح باید مبارزه کرد و ارزش‌های بنیادینی هم وجود دارد. در تمام این رویکردها، مسأله مبنای عمل اخلاقی اثرگذار است که در برخی بحث شده و در برخی نشده. در رویکرد سوم هم باید بحث شود که چه چیزی شر واضح است و کدام ارزش‌ها بنیادینند و بر چه مبنایی. در فلسفه اخلاق، در نقد هر کدام از رویکردها بحث‌های مفصلی انجام شده. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی سخنرانی محرم ۱۴۰۱ - هیأت جوانان عاشورایی - حجه الاسلام طبیب زاده 🔴 خلاصه جلسه هشتم (شب تاسوعا - قسمت دوم): بنا بر مبنای ما که عمل اخلاقی عملی لِلّه و إلی الله است، برای فهم نسبی بودن یا مطلق بودن اخلاق، می‌توانیم به فعل الله که جهان خلقت است رجوع کنیم. قرآن ما را دعوت به دینداری «مبتنی» بر نوع آفرینش می‌کند و همان‌جا بیان می‌کند که تبدیل و عوض شدنی در خلقت خداوند نیست. اما وقتی به طبیعت نگاه می‌کنیم، تغییراتی می‌بینیم که اگر دقت کنیم می‌بینیم خود این تغییرات نیز ثابتند. گو اینکه جریان ثابتی در عالم هستی وجود دارد که در دل خود تغییراتِ ثابتی را هم دارد. با این نگاه که فعل الله ثابت است و تغییراتی که در آن است بر پایه همان ثبات است، می‌گوییم عمل اخلاقی نیز که منطبق با فعل الله است، مبانی ثابتی دارد که خود این مبانی مشخص می‌کند که در کجاها عمل اخلاقی چه تغییراتی پیدا می‌کند. این همان روند است که در کشف حکم الله (اجتهاد فقهی) بر اساس قواعد ثابت، احکام متغیر را کشف می‌کنیم و احکام جزئی را بر اساس قواعد کلی تشخیص می‌دهیم. برای تشخیص اخلاقی بودن یک عمل، لازم است قواعد کلی و مبانی را بشناسیم، نسبت بین حکم الله و فعل الله را درک کنیم و امور ثابتِ دخیل در تعیین تغییرات را بدانیم تا بتوانیم در هر موقعیتی، عمل اخلاقی را پیدا کنیم. این امر، خودش نوعی اجتهاد است که ما برای فهم اخلاق و کشف عمل اخلاقی، به آن نیاز داریم. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قاتلان مکتب عاشورا در ایران امروز!!! 🔰 اینجا اورژانس بیمارستان خمینی شهر اصفهان در روز عاشوراست و اینها همان جماعت تهی مغز و منحرفی هستند که مکتب سراسر نور عاشورا و قیام کربلا را اینگونه دستمایه تخریب دشمنان امام حسین علیه السلام کرده اند. آن قدر قمه زده اند و خون بی ارزش خود را بر زمین ریخته اند که کادر درمان فرصت بخیه زدن کله های پوکشان را ندارد! کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این کار خوب... 🔹رهبر انقلاب: مردمی بودن جلوه هایی دارد. یکی همین رفتن میان مردم و شنیدن بی واسطه از مردم کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
⭕️هشدار رهبری به خطر ابتلای جامعه اسلامی به سرنوشت جامعه دوران امام حسین علیه السلام(قسمت اول) 🔻بر حسب اتّفاق نمی‌شود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد. باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت. 🔻اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که می‌توانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. 🔻اما اگر قضیه به عکس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنیا ، آنان که حق شناسند، ولی درعین‌حال مقابل متاع دنیا، پایشان می‌لرزد - در اکثریت بودند، وامصیبتاست! اصلاً «دنیا» یعنی چه؟ یعنی پول، یعنی خانه، یعنی شهوت، یعنی مقام، یعنی اسم و شهرت، یعنی پست و مسؤولیت، و یعنی جان. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
⭕️هشدار رهبری به خطر ابتلای جامعه اسلامی به سرنوشت جامعه دوران امام حسین علیه السلام(قسمت دوم) 🔻اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر می‌افتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستانشان، راه خدا را رها کنند، آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. 🔻آن وقت، یزیدها بر سرِ کار می‌آیند و بنی‌امیّه، هزار ماه بر کشوری که پیغمبر به وجود آورده بود، حکومت خواهند کرد و «امامت» به «سلطنت» تبدیل خواهد شد! ▪️پایگاه اطلاع رسانی دفتر نشر و حفظ آثار رهبر انقلاب اسلامی ، بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) .۱۳۷۵/۰۳/۲۰-با تلخیص کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی سخنرانی محرم ۱۴۰۱ - هیأت جوانان عاشورایی - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه نهم / پایانی (شب عاشورا - قسمت اول): بر مبنایی که گفتیم، برای تشخیص عمل اخلاقی، باید هم حکم الله را بشناسیم و هم فعل الله را. این نیاز به قوه اجتهاد دارد که البته بنا به روایات، همه کمال در دین‌شناسی عمیق (التفقه فی الدین) است. اما اگر کسی بخواهد به این حد برسد، باید زندگی‌اش را وقف این کار کند و اگر همه بخواهند چنین کنند، نظام اجتماعی از هم می‌پاشد، چون جامعه به کارهای دیگر هم نیاز دارد. پس اگر کسی اجتهاد نمی‌کند، باید از مجتهدی تقلید کند. البته در هرحال لازم است هرکسی بعد از انجام سایر وظایفش، به حد وسع این شناخت را به دست بیاورد. اما در بسیاری از موارد ما در لحظه باید تصمیمی بگیریم که نمی‌دانیم اخلاقی هست یا نه و فرصت دستیابی به مجتهد اخلاقی هم نیست. چه باید کرد؟ بر اساس تصریح آیات قرآن، خداوند متعال به ما بشارت داده که اگر ما همان‌قدر که می‌دانیم و می‌توانیم، رعایت حدود را کنیم، حواسمان را جمع کرده و خودمان را جمع کنیم (= تقوا)، او به ما وسیله تشخیص حق از باطل می‌دهد. همچنین هرگاه دچار چالش‌ها و تاریکی‌هایی شدیم که شیطان و نفس اماره نیز تلاش می‌کنند ما را به سقوط بکشانند، تذکر و یاد و توجه نسبت به خداوند، ما را بینا می‌کند تا تشخیص دهیم. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی سخنرانی محرم ۱۴۰۱ - هیأت جوانان عاشورایی - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه نهم / پایانی (شب عاشورا - قسمت دوم): لذا عمده این است که به آن‌چه می‌دانیم عمل کنیم تا خدا آن‌چه نمی‌دانیم را به ما بیاموزد. عمده این است که توجه و حواسمان به خداوند باشد و در اعمالمان به این فکر کنیم که داریم چه می‌کنیم و چه چیزی درست است. همین ذکر، ما را بینا می‌کند و همان تقوا به ما قوه تشخیص نیک و بد عطا می‌کند. حال هرکس بیشتر رعایت کند، کارش برای ادامه راه راحتتر می‌شود. قرآن فرموده که انسان‌ها بر اساس شاکله خود عمل می‌کنند. شاکله ما را علم و عمل ما می‌سازد. پس هرچه شناخت ما بیشتر و عمل ما بهتر شود، احتمال صدور خیر از ما بیشتر و آسان‌تر است و برعکس. اما تا آخر عمر هیچ احتمالی صفر نمی‌شود. هم گمراهان امکان هدایت دارند و هم مومنان امکان گمراهی. پس باید دائما مراقب و متذکر بود. امام حسین(ع) تا لحظات آخر هم تلاش می‌کند به سپاه عمر سعد حقیقت را یادآور کند و آنان را به ذکر برساند؛ و اتفاقا در اثر همین، غیر از حر، افراد دیگری نیز در همان روز عاشورا از سپاه عمر سعد جدا می‌شوند. لذا تصمیم سپاه بر این می‌شود که هلهله و سر و صدا به پا کند تا صدای سخنان اباعبدالله(ع) به آنان نرسد. این صدا و آن هلهله هنوز در قالب‌هایی دیگر برپاست. تا چه کسی از هیاهوها فاصله بگیرد و به جست‌وجوی حق بپردازد. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
جرعه‌ای از دریا: 💠 اصلاحات حوزه (قسمت اول) 🔻 سؤال: شنیده‌ام مرحوم والد شما و آقای خمینی و آقای شیخ مرتضی حائری از آقای بروجردی درخواستی مبنی بر تحوّل در نظام علمی حوزه و... داشتند، ولی از طرف بیت آقای بروجردی مخالفت‌هایی صورت گرفت. این نقل صحّت دارد؟ 🔹 جواب: بله، نظر آقای بروجردی هم از اول با این‌ها مساعد بود. 🔻 سؤال: درخواستشان چه بود؟ 🔹 جواب: اینکه چند تن از افرادی که وجاهت دارند و مورد قبول همه طلبه‌ها هستند، در حوزه اصلاحاتی انجام دهند و این سه تن جزء همین افرادی بودند که مورد قبول هـمه بودند. هم حاج آقای ما، هم آقای حائری و هم آقای خمینی در حوزه به تقوا شناخته شده بودند و حسن نیت آن‌ها محرز بود. آقای بروجردی هم در نظرش همین بود که همین‌ها اداره کنند، منتها برخی سعایت کردند. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحنه‌های دیده نشده از ورود آزادگان به حرم مطهر امام حاج سید احمد خمینی: هیچگاه مثل امروز جای امام خالی نبوده است به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
جرعه‌ای از دریا: 💠 اصلاحات حوزه (قسمت دوم) 🔹 بعضی‌ها که به مصلحتشان نبود، برای آقای بروجردی جوری وانمود کردند که ایشان دیگر آن را صلاح ندانست. می‌گفت: من کتبی می‌نویسم، ولی این را هم حاضر نشده بود. سعایت تأثیر دارد. شخصی در دستگاه آقای بروجردی بود که هیچ خوش‌نام نبود، اصلا! آقای بروجردی که در قـم بـزرگ نشـده بـود لذا او را نمی‌شناخت؛ مثلاً آقای بروجردی، حاج میرزا محمّدحسین احسن را می‌شناخت؛ چون در بروجرد بزرگ شده و انسانی متّقی بود. به خوبی او را می‌شناخت. مرحوم حاج احمد هم به آقای بروجردی علاقه‌مند بود و بعد از وفاتش هم کاملا کشف شد. می‌دانست که این‌ها به او علاقه دارند و نمی‌خواهند او را خراب کنند. ولی بعضی دیگر هم در دستگاه ایشان بودند که آقای بروجردی با آن‌ها آشنایی قبلی نداشت؛ چون از بروجرد به قم آمده بود. اگر سابقه آشنایی می‌داشت، می‌شناخت. معصوم هم نبود که به اقتضای عصمت، آن‌ها را بشناسد. به بعضی، حسن ظن پیدا کرده بود که آن‌ها آدم درستی نبودند. 🔹 آدم‌های خوب در دستگاه ایشان بودند، ولی بعضی‌هایشان ناجور بودند و همان بعضی، آن خراب کاری‌ها را می‌کردند. همین بعضی‌ها آقای آخوند ملّا علی همدانی - عالم موجّه درجه اول همدان - را با آن امتیازش بدجوری پیش آقای بروجردی قلمداد کردند. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قبل از اینکه ما سلام کنیم شما به ما سلام میکنید… کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
جرعه‌ای از دریا: 💠 اصلاحات حوزه (قسمت سوم) 🔻 سؤال: این اصلاحات چه ضرری به منافع آن عده قلیل میزد که این‌جور کارشکنی می‌کردند؟ 🔹 جواب: شاید از موارد اصلاحات این بوده که باید همین‌ها را از دستگاه آقای بروجردی بیرون می‌کردند. اگر اصلاحات می‌بود، عذر همین‌ها خواسته می‌شد. 🔹 بعضی از این افراد متهم به جاسوسی در دستگاه آقای بروجردی بودند. حاج فقیهی می‌گفت كه يک آقایی در دستگاه آقای بروجردی جاسوسی می‌کرد. حاج فقیهی اسم برد. آقای حاج آقا رضا صدر می‌گفت: من تا حالا این را نگفتم، يک وقتی شاه از من پرسید که ایشان چه موقفی پیش آقای بروجردی دارد؟ گفتم: «همه کاره، حاج احمد است» و موقف او را نفی کردم. خلاصه شاه هم پرسیده بود! 🔹 حاج فقیهی می‌گفت: در صحن حرم يک نفر پالتویی دیدم که جلو چراغ ایستاده، جلو رفتم، دیدم که همان آقاست. معلوم شد كه يک شلوغ‌کاری کرده و از شهر خودش فرار کرده است. آقای صدر اقدام کرد و او را نجات داد. خیلی حق حیات بر او داشت. بعداً به دستگاه آقای بروجردی پیوسته بود و برای اینکه برای پیوستنش به بیت آقای بروجردی مصحّح پیدا کند، می‌گفت: اصحاب آقای بروجردی من را تهدید کردند و به سبب این تهدید، من به بیت آقای بروجردی رفتم. حاج فقیهی می‌گفت: احدی از ما او را تهدید نکرده بودیم. این قضیه را چند بار از حاج فقیهی شنیدم چون حافظه‌اش را از دست داده بود. لذا هرکس می‌آمد، این را برایش نقل می‌کرد. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انتشار نخستین‌بار 🔻 نخستین دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب اسلامی در سال ۶۹ متن بیانات را بخوانید : https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2344 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
جرعه‌ای از دریا: 💠 اصلاحات حوزه (قسمت چهارم-پایانی) 🔻 سؤال: این اصلاحات چه ضرری به منافع آن عده قلیل میزد که این‌جور کارشکنی می‌کردند؟ 🔹 آقای بروجردی این شخص را که خیلی خراب‌کاری می‌کرد و آخوند ملّاعلی را از نظر آقای بروجردی انداخت، نمی‌شناخت و نمی‌دانست چه کاره است. همین شخصی که می‌گویم، باسواد، ولی بی‌تقوا بود! تنها سواد که کفایت نمی‌کند. آقای بروجردی می‌گفت: آدم باسوادی است، از او هم که بدی ندیده بود، با او که سابقه هم نداشت و قهراً مورد توجه ایشان قرار می‌گرفت، به خصوص که آقای بروجردی افراد باسواد را هم تشویق و ترویج می‌کرد و برایشان اهمیت قائل بود. او با سواد بود و ایشان هم از او بدی ندیده بود و از کارهای دیگرش هم اطلاع نداشت و پیش آقای بروجردی هم که از این چیزها نمی‌گفت. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
⭕️هشدار رهبری به خطر ابتلای جامعه اسلامی به سرنوشت جامعه دوران امام حسین علیه السلام(قسمت سوم) 🔻ما امروز یک جامعه‌ی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعه‌ی اسلامی [پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه و سلامه علیه] ، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟ 🔻چه شد که بیست سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام، در همان شهری (کوفه)که او حکومت می‌کرد، سرهای پسرانش را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند؟! در ظرف بیست سال چه شد که به آن‌جا رسیدند؟ ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze