eitaa logo
(راهی بسوی تکامل)
392 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
22.9هزار ویدیو
531 فایل
🌷اکبررحیمی 🌱(خیلی زود دیرمیشه):🌱 اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی،اعمال ونماز های تاکید شده،داستانهای مذهبی وبه اشتراک گذاش
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط این یک دقیقه رو با دقت ببینید... واقعا چرا بی معرفتیم😔 . این چند روزه که اینقدر شوخی های بد با مادر پدرتون میکنید ...یکم به رفتار خودتون فکر کردید ؟؟؟💔🖤💔 . کدومتون مادر پدرش حاضره خار تو پاش بره ... . این همه بی معرفتی حق مادر پدر هامون نیست... (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍مرحوم اسماعیل دولابی : 🌸صلوات خیلی کارها می کند ظرف انسان را بزرگ می کند صلوات به آدم قوت می دهد 👌هم در امر آخرت و هم در خوشی و ناخوشی به انسان قوت می دهد و بهجت می آورد و غم را زائل می کند صلوات در راه خدا به انسان خیلی کمک می کند . صلوات هم در بین دعاها برای رفع خستگی و باز شدن نطق و راه افتادن است. هر وقت با خدای خود صحبت می کنی ، اگر دیدی تعطیل شد و نتوانستی حرف بزنی صلوات بفرست ، دوباره نطقت باز می شود . ❤️اللَّهمَّ صَلِّ عَلَى مُحمَّـدٍ وآل مُحَمَّد💚 ‌‌‌‌‌‌ (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ آثار عجیب ذکر یونسیه 🔺 از خوندنش غفلت نکنید ‌(راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
4_6023750697030257375.mp3
1.01M
🎙 🔷 تعلقات مادی سرچشمه تمام گناهان 📌 برگرفته از جلسات «با پای عقل در برزخ » (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
4_5807649945812992164.mp3
9.66M
🔹تفسیر قرآن کریم 🔸جلسه ۴۸ 🔸سوره بقره 🔸آیه : ۴۸ 💠 محمد رضا رنجبر (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
3⃣ سنگدلى انسان به جائى مى‌رسد كه: نسبت به سخت‌ترين نوع فقر كه مسكين است. نسبت به ضرورى‌ترين نياز كه خوراك است. آن هم به مقدار مصرف نه ذخيره. نه خود اقدامى مى‌كند و نه ديگران را تشويق مى‌كند. «1». تفسير نورالثقلين. «2». تفسير كنزالدقائق. «3». تفسير نورالثقلين. «4». تفسير نورالثقلين. «5». كافى، ج 3، ص 499. جلد 10 - صفحه 604 نگاهى به مسئله ريا ريا و سُمعه دو خطر و آفت بزرگ هستند كه افراد مؤمن را تهديد مى‌كند. ريا آن است كه انسان كارى را براى ديدن مردم انجام دهد و سُمعه آن است كه كارى را بجا آورد و هدفش آن باشد كه كارش به گوش مردم برسد. اين دو كار از نشانه‌هاى نفاق است. چنانكه قرآن درباره منافقان مى‌فرمايد: «إِذا قامُوا إِلَى الصَّلاةِ قامُوا كُسالى‌ يُراؤُنَ النَّاسَ» «1» چون به نماز مى‌ايستند، نمازشان با كسالت و رياكارى است، همان گونه كه به ديگران كمك نمى‌كنند مگر در حال كراهت و نارضايتى. «وَ لا يُنْفِقُونَ إِلَّا وَ هُمْ كارِهُونَ» «2» بر اساس روايات، رياكار ظاهرى زيبا و باطنى مريض دارد؛ در ظاهر اهل خشوع و تواضع است، ولى در باطن دست از گناه بر نمى‌دارد. او در ظاهر گوسفند و در باطن گرگ است. به جاى آنكه از دنيا آخرت را بدست آورد، از آخرت به سراغ دنيا مى‌رود و از پرده‌پوشى خداوند سوء استفاده كرده و گناه مى‌كند. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: سخت‌ترين عذاب‌ها براى كسى است كه مردم در او خير ببينند در حالى كه در او خيرى نيست. فرشتگان اعمال برخى انسان‌ها را بالا مى‌برند، ولى خطاب مى‌رسد: هدفش خدا نبوده است، آن را برگردانيد. در فرهنگ اسلامى، ريا، نوعى شرك است و امام صادق عليه السلام درباره كسى كه عمل نيكى انجام دهد، اما نه براى خدا، بلكه براى اينكه مردم بشنوند و او را ستايش كنند، فرمود: او مشرك است، سپس آيه‌ «لا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً» «3» را تلاوت فرمود. «4» علامت رياكار آن است كه اگر ستايش شود كار نيكش را توسعه مى‌دهد و اگر ستايش نشود از كار خود مى‌كاهد. ناگفته نماند كه اين همه توبيخ و انتقاد براى كسانى است كه از ابتدا، كار را براى غير خداوند انجام مى‌دهند، ولى اگر انسان از آغاز هدفى جز خداوند نداشت، و مردم از كار او آگاه شدند، مانعى ندارد. امام باقر عليه السلام فرمود: هيچ كس نيست مگر آنكه دوست دارد خوبى‌هايش در مردم ظاهر شود، به شرط آنكه از ابتدا نيّت او مردم نباشد. «اذا لم يكن صنع ذلك لذلك» «5» «1». نساء، 143. «2». توبه، 54. «3». كهف، 110. «4». مجموعه روآيات، از ميزان الحكمة بحث ريا. «5». كافى، ج 2، ص 297. جلد 10 - صفحه 605 اخلاص‌ در برابر ريا و سمعه، اخلاص است كه در حديث مى‌خوانيم: خداوند جز خالصان را نمى‌پذيرد «أَلا لِلَّهِ الدِّينُ الْخالِصُ» «1» و هر كس چهل روز خود را خالص كند، چشمه‌هاى حكمت از قلب او به زبانش جارى مى‌شود. «من اخلص لله اربعين صباحا ظهرت ينابيع الحكمة من قلبه الى لسانه» «2» و نشانه ايمان كامل آن است كه حُب و بغض و بخشيدن و نبخشيدن براى خدا باشد و افضل عبادت اخلاص است و از فاطمه زهرا عليها السلام نقل شده كه فرمود: «من اصعد الى اللّه خالص عبادته اهبط اللّه عزّ و جلّ افضل مصلحته» «3» هر كس عبادت خالص به درگاه خداوند فرستاد، خداوند بهترين مصلحت او را برايش نازل مى‌كند. (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
4⃣ ✅پیام ها ✨1- تكذيب عملى قيامت از سوى اهل ايمان، امرى شگفت‌آور و جاى سؤال است. «أَ رَأَيْتَ الَّذِي» ✨2- طرد يتيم انسان را از خدا دور مى‌كند. يُكَذِّبُ بِالدِّينِ‌ ... يَدُعُّ الْيَتِيمَ‌ ✨3- نشانه ايمان، يتيم نوازى و توجه به گرسنگان و محرومان است و هركس بى‌توجه باشد بى‌دين است. يُكَذِّبُ بِالدِّينِ‌ ... يَدُعُّ الْيَتِيمَ‌ ✨4- ميان عقيده و عمل رابطه تنگاتنگ است. (مسائل جزئى مثل طرد يتيم را جزئى نگيريد كه گاهى از مسائل مهمى مثل تكذيب دين خبر مى‌دهد). يُكَذِّبُ بِالدِّينِ‌ ... يَدُعُّ الْيَتِيمَ‌ «1». زمر، 3. «2». جامع الاخبار، ص 94. «3». بحار، ج 67، ص 249. جلد 10 - صفحه 606 ✨5- نيازهاى عاطفى، مقدم بر نيازهاى جسمى است. (اول محبت به يتيم، سپس سير كردن مسكين) يَدُعُّ الْيَتِيمَ‌ ... طَعامِ الْمِسْكِينِ‌ ✨6- هر نمازى ارزش ندارد و هر نمازگزارى بهشتى نيست. «فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ» ✨7- سهو اگر برخاسته از تقصير و بى‌اعتنائى باشد، سرزنش دارد. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» ✨8- سهو در نماز قابل جبران و بخشش است ولى سهو از نماز، به معناى رها كردن آن، قابل بخشش نيست. «عَنْ صَلاتِهِمْ» (نه‌ «فِي صَلاتِهِمْ») ✨9- خطر آنجاست كه كار زشت سيره دائمى انسان شود. يُكَذِّبُ‌ ... يَدُعُ‌ ... لا يَحُضُ‌ (قالب فعل مضارع بيانگر استمرار كار است) ✨10- اخلاص، شرط قبولى نماز و عبادت است. فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ الَّذِينَ‌ ... يُراؤُنَ‌ ✨11- اطعام فقرا مخصوص توانگران نيست، همه وظيفه دارند، گرچه از طريق تحريك و تشويق ديگران باشد. «لا يَحُضُّ عَلى‌ طَعامِ الْمِسْكِينِ» ✨12- كسى كه گاهى از نماز غافل مى‌شود، مشمول ويل است، پس وضع تاركان دائم نماز چيست! فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ‌ ... عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ‌ ✨13- بى‌تفاوتى نسبت به نيازهاى ضرورى مردم كيفر دارد. فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ‌ ... يَمْنَعُونَ الْماعُونَ‌ ✨14- خدمت به مردم در كنار نماز است. فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ‌ ... يَمْنَعُونَ الْماعُونَ‌ ✨15- غفلت از نماز، بستر غفلت از مردم است. عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ‌ ... يَمْنَعُونَ الْماعُونَ‌ ✨16- بى اعتنائى به گرسنگان، نشانه بى‌اعتقادى به قيامت است. يُكَذِّبُ بِالدِّينِ‌ ... وَ لا يَحُضُّ عَلى‌ طَعامِ الْمِسْكِينِ‌ «1»* ✨17- سهو از اصل و حقيقت نماز مهم است، نه از تعداد ركعات كه گاهى عارض مى‌شود و قابل جبران است. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» ✨18- افرادى كه از خدا جدا شوند، به دنبال كسب جايگاهى در نزد ديگران با ريا كارى هستند. يُكَذِّبُ‌ ... يُراؤُنَ‌ ✨19- بخل، ويژگى منكران معاد است، كه حتى از عاريه دادن چيزهاى كوچك و ناچيز بخل مى‌ورزند. يُكَذِّبُ‌ ... يَمْنَعُونَ الْماعُونَ‌ «والحمدللّه ربّ العالمين» «1». حاقّه، 34. جلد 10 - صفحه 608 📚منبع: سایت دانشنامه اسلامی (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
107.Maun_.01-07.mp3
10.66M
تفسیر صوتی سوره ماعون (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌎در زمان ظهور (عج) همه چی گسترش پیدا می کند و کامل میشود! ✨اللهم عجل لولیک الفرج✨ (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
✨🍃✨ 🔴یکی از اصلی‌ترین عوامل غیبت؛ عدم اجتماع قلوب شیعیان است. 🤝 آقا صاحب‌الزمان می‌فرمایند: «اگر شما شیعیان در عهدی که باید نسبت به ما وفادار بر آن می‌بودید، دل‌هایتان مجتمع می‌شد؛ سعادت دیدار ما از شما گرفته نمی‌شد.» 🥀مشکل غیبت خود ما هستیم؛ تو خود حجابی از میان برخیز، ما امام رو به غیبت بردیم و ما دوباره ایشان را دعوت می‌کنیم که ظهور کنند. ⏳ اگر قرار بود امام زمان همینطوری خودشان بیایند پس چرا از ما خواستند که انتظار بکشیم، چرا انتظار عمل است؟ اگر قرار بود بیاید، ۸۰۰ سال پیش می‌آمد ۲۰۰سال بعد می‌آمد... اینطور نیست، ما مؤثریم. 🌕شیعه باید تربیت شود، باید یاد بگیرد منیتش را کنار بگذارد و حول امام معصوم و این تفکر و این گفتمان و این نخ تسبیح، دانه‌های تسبیح کنار هم قرار بگیرند. 👤 استاد (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
4_6014588960557254544.mp3
2.17M
⏰ 4 دقیقه ✅ مهمترین علت گرفتاری در برزخ 🎤 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520