eitaa logo
امامت و امارت
184 دنبال‌کننده
85.4هزار عکس
47.9هزار ویدیو
4.3هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
"شی جینگ پینگ"رئیس جمهوری چین امروز با لباس نظامی درجلسه شورای امنیت ملی چین شرکت کرد. آیا نوبت جنگ در آسیای جنوب شرقی فرارسیده است؟؟؟
هدایت شده از حسن اکبرنژاد
♦️فوری | وزارت اطلاعات : ۶ نفر از سرکرده‌ها و لیدرهای خارج نشین اغتشاشات اخیر در نقاط مختلف جهان دستگير و به ايران منتقل شده‌اند. 🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
به نظر می‌رسد منظور سردار حاجی زاده از موشک بالستیک هایپر سونیک ایرانی که توانایی عبور از سیستم‌های پدافندی دشمن را دارد،موشکی مشابه موشک دانگ فنگ ۱۷ چینی باشد دانگ فنگ ۱۷ یک موشک بالستیک با کلاهک گلایدر با سرعت ۵ ماخ با توانایی مانور دهی بسیار بالا ساخت جمهوری خلق چین می‌باشد این موشک بردی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارد دانگ فنگ ۱۷ خاص مقابله با سیستم‌های پدافندی مختلف غربی توسعه داده شده است،بدین صورت که کلاهک این سامانه می‌تواند به شکل فوق العاده‌ایی مانور‌های سنگینی بدهد که پیش از این موشک های نسل پیشین توانایی ایی نداشته‌اند. در صورت اینکه موشک ذکر شده توسط سردار همان موشک مد نظر ما باشد می‌توان گفت اسرائیل با یک تهدید بسیاربزرگ رو به رو است. در یک کلام امید جهود یعنی آرو۳ و تاد به راحتی نمی‌توانند با تهدید پیش رو مقابله کنند..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(انیمیشنی در مورد استفاده از هواپیمای C-130در پرتاپ موشک‌های هوشمند فراتر از میدان دید)در این روش آمریکا جهت ساده سازی و ارزان سازی پرتاب موشک ، هواپیما های ترابری C-130 را به موشک های JASSM مجهز کرده است . در این روش هواپیما های ترابری به همانند روش بارریزی هوابرد ، محفظه های مجهز به موشک را پرتاب خواهد کرد و زمانی که محفظه ها در موقعیت مناسب قرار بگیرند ، موشک ها را رها خواهد کرد تا به سمت هدف خود بروند. در این شیوه شاهد پرتاب انبوه و پرتعداد موشک خواهیم بود.
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نقشه شوم آمریکا برای تبدیل ۵۷ کشور اسلامی به ۲۰۰ کشور! 🎤حسین اکبری (سفیر سابق ایران در لیبی): 🧰 نقشه دشمنان این است که کشورهای اسلامی تجزیه شوند تا نتوانند قدرت بازدارندگی داشته باشند؛ اگر قدرتش را داشتند نه تنها ایران، بلکه همه کشورهای اسلامی را تجزیه می‌کردند. 🔹حتی به دنبال این بودند که ترکیه و عربستان را هم به چند کشور تبدیل کنند. 🔹اگر نیروی مقاومت نبود و طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا اجرایی می‌شد، امروز کشورهای اسلامی به ۲۰۰ کشور تجزیه شده بودند. 🆔 @difqom
تجربه تاریخی در عمامه‌پرانی 🔹تجربه عمامه قاپی، در ایران،به صد و اندی سال پیش برمی گردد. 🔸روز سیزدهم رجب 1327 قمری یک ساعت و نیم به غروب میدان توپخانه تهران،جمعیت سوت و کف می زدند و یک ریز فحش و دشنام می دادند.فاتحان تهران درحال رسیدن به فتح الفتوح خود بودند.نادر ترین حادثه سیاسی ،اجتماعی ایران در حال شکل گرفتن بود.شیخ فضل الله نوری با راهنمایی یکی از فاتحان وبا پای مجروح خود با صلابت وپرهیبت، راهی چوبه دار شد.کنار چهارپایه که رسید با خدا، مردم وروحانیت خواب آلوده سخن گفت: «خدايا تو شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم... خدايا تو خودت شاهد باش که من براي اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. گفتند: قوطي سيگارش بود...» 🔸در ادامه به خدا گفت که مردم بشنوند: «خدايا تو خودت شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم مي‌گويم که مؤسسين اين اساس لامذهبين هستند که مردم را فريب داده‌اند... اين اساس مخالف اسلام است... محاکمه من و شما مردم بماند نزد پيغمبر خدا محمدبن عبدالله...» 🔶هنوز صحبت شیخ شهید،تمام نشده بود که يوسف‌خان ارمني به طرز خفت باري عمامه از سر شيخ برداشت و به طرف جمعيت پرتاب کرد.این اولین تجربه عمامه قاپی، در ایران بود. طولی نکشید که همه فهمیدند مشکل مشروطه،عمامه شیخ فضل الله نبود وعمامه قاپی شیخ، مقدمه ای برای کلاه پهلوی بود که با خون دل، بر سر شاهدان اهانت به شیخ فضل‌الله وملت ایران گذاشتند. 🔶حاج شيخ با همان صداي بلند و پر طنين، خطاب به روحانیت کنار آمده با مشروطه و خواب آلود، گفت: «اين عمامه را از سر من برداشتند از سر همه برخواهند داشت». 🔸درست، یک سال بعد از شهادت شیخ،سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور شد،سه سال بعد، ثقة الاسلام تبریزی به همراه هفت تن دیگر در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ قمری برابر با ۹ دی‌ماه ۱۲۹۰ خورشیدی توسط روس ها به‌دار کشیده شدند. این داستان به جایی رسید که نحوست روحانی، بخشی از ادبیات عمومی و فرهنگ عامه شد.(فاعتبروا یا اولی الابصار) 🔶آخرين جمله شيخ، حکايت از بي‌وفايي و جهالت مردم زمانه و در عین حال، گونه‌اي پيش‌بيني تکرار حوادث صدر اسلام در مشروطه و آينده آن بود.در آخرین کلام شیخ فرمود « هذه کوفه الصغيره» بود. پس ازآن، يفرم ارمني، طناب دار را در پایتخت جامعه شیعه و در مقابل چشمان مردم، بر گردن مرجع اول تهران افکند . 🔶شیخ فضل‌الله، مرجع اول تهران و محبوب مردم بود. یک شخصیت عادی نبود.این مسأله از نگاه بیگانگان، نیز دور نمانده است.ادوارد براون انگلیسی نیز، شیخ فضل‌الله را در اجتهاد «برتر از دیگران» می‌داند و در مورد مقام علمی وی می‌نویسد: «شیخ فضل‌الله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف بود ...
مجتهد سرشناس و عالمی متبحر که از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود». 
آل احمد درباره شهادت شیخ می نویسد: «من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمى مى دانم که به علامت استیلاى غرب‌زدگى، پس از دویست سال کشمکش بر بام سراى این مملکت افراشته شد و اکنون در لواى این پرچم، ما شبیه به قومى از خود بیگانه‌ایم» ✍️اکنون نیز عمامه قاپی، با آموزش بیگانگان برای گذاشتن کلاهی دیگر، بر سر مردم و مقدمه ای، برای حذف موانع غربی سازی جامعه ایران است.همه آنچه شیخ پای دار گفت را امروز باید شنید تا دوباره، گرفتار تلخی های آن روز نشویم.حادثه ها گفتگو ی خدا با ماست. حجت‌الاسلام دکترروانبخش 🆔 @difqom
هدایت شده از داود احمدیان
📣 خداوند راه هدایت را در زندگی‌ات قرار داده است 🔹پیرزن مؤمنه‌ای بود که سرکه می‌گرفت و از آن کسب درآمد می‌کرد. روزی خاطره عجیبی تعریف کرد. 🔸گفت: در فصل پاییز انگور و سیب ضایعات را می‌خریدم و در خمره می‌ریختم تا سرکه شوند و شکر خدا بعد از فوت همسرم، روزیِ مرا خدا از این راه می‌رساند و به راحتی زندگی می‌کردیم. حتی سرکه با اینکه زکات واجب ندارد ولی من سهم فقرا را همیشه کنار می‌گذاشتم. 🔹دخترم ازدواج کرد و برای تهیه جهیزیه او مجبور شدم یک بار زکات سرکه را ندهم و سرکه را گران بفروشم چون سرکه‌های من در شهر بی‌همتا بود و همیشه مشتری‌ها و تقاضاهای زیادی داشتم. 🔸با اینکه سود زیادی کرده بودم ولی همه چیز برخلاف پیش‌بینی من اتفاق افتاد و برعکس دوره‌های قبل آنچه کسب کردم هیچ برکتی نداشت. 🔹نوبت بعد که سرکه گذاشتم، تمام سرکه‌های من تبدیل به شراب شد. بسیار تأسف خوردم و برای من این اتفاق نادر و عجیب بود. 🔸با یکی از مشتریان سرکه که برای تحویل سرکه آمده بود، موضوع را در میان گذاشتم و گفتم: این بار برای فروش چیزی ندارم. 🔹او کنجکاو شد و برای تأمین ضرر من حاضر بود شراب را به بالاترین قیمت بخرد و بین طالبان مسکر بفروشد. دیدم شیطان مرا در ظلمت دیگر و آزمون دیگری برای نفسم قرار داده است. 🔸بدهکاری جهیزیه دخترم آزارم می‌داد طوری که اگر تمام شراب‌ها را می‌فروختم به راحتی بدهی‌های خود را می‌پرداختم. 🔹شیطان دنبال گشودن ظلمت دیگری بر من بر روی ظلمت قبلی‌ام با اغوای خود بود که زکات نداده و گران‌فروشی کرده بودم. شیطان قصد داشت روزی مرا از خدا به تمتع از دنیا محدود و دنیا و آخرت مرا ویران سازد. 🔸سحرگاهان که برای نماز بیدار شدم با استعاذه و لعن شیطان به زور توانستم حریف نفس خود شوم. 🔹به مدد الهی همه خمره را در چاه فاضلاب خانه خالی کردم و گفتم: خدایا! من غلط کنم با فروختن شراب، نافرمانی و معصیت تو بنمایم. 🔸بعد از ریختن شراب به اتاق خود برگشتم و کلی گریه کردم. 🔹نزدیک ظهر مرد جوانی درب خانه مرا زد و گفت: از تهران آمده است و دنبال سرکه‌ای خوب برای درست‌کردن سکنجبین برای فشارخون پدرش می‌گردد. 🔸در خانه شیشه‌ای سرکه برای خودم داشتم که برای رضای خدا به او بخشیدم و هرچه پول خواست بدهد، نگرفتم. چون عادت داشتم سرکه را اگر برای دوا و درمان می‌خواستند هدیه می‌کردم. 🔹یک هفته از این داستان گذشت. روزی در خانه بودم که مردی با مبلغ زیادی پول درب منزل را زد و گفت که پدر آن مرد جوان فشار خونش تنظیم شده، طوری که اطبا از طبابت آن عاجز شده بودند و این هدیه از طرف پدر آن مرد است. 🔸با همان مبلغ، بدهی جهیزیه دخترم را دادم و با مدد الهی دوباره از راه حلال به درست‌کردن سرکه در منزل و کسب معاش پرداختم. و این اغوای شیطان را به توفیق الهی با نوری که از بخشش خود کسب کردم، دفع نمودم. 💠 وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ (طلاق:۳) و كسی كه از خدا بترسد، خدا برايش راه نجاتی از گرفتاري‌ها قرار می‌دهد. ‏و از مسيری كه خود او هم احتمالش را ندهد رزقش می‌دهد و كسی كه بر خدا توكل كند، خدا همه كاره‌اش می‌شود كه خدا دستور خود را به انجام می‌رساند و خدا برای هر چيزی اندازه‌ای قرار داده است.
هدایت شده از سید محمد بدر
21.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 🔹 حتما ببینید// این روزا ما هم با این حرکات شما انقلابی ها خیلی شاد میشیم 🙏🏻 به این میگن کار انقلابی تمیز
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطر چیزی که هست و چیزی که رسانه‌ها نشون میدن @BisimchiMedia
برای حضرت یحیی و حضرت عیسی(علیهماالسلام) شباهت هایی ذکر شده که در این مطلب آنها را ذکر می کنیم: اول: فارابی در كتاب "الملّة" از د‌یگران نقل می‌كند: سبب نامگذاری ‌یحیی به ا‌ین نام، كه نشانه حیات‎بخشی است، آن است كه ما‌یه‌ی‌ حیات و زندگیِ زهدان مادرِ نازا و عقیم شد. راو‌یان خبر چنین آورده‌اند: مر‌یم(علیهاالسلام) دختر خاله‌ی‌ ‌یحیی‌(علیه‎السلام) بود، حضرت ‌یحیی شش ماه از حضرت عیسی(علیه‎السلام) بزرگتر بود و سبب قتل و شهادت ‌یحیی(علیه‎السلام) ا‌ین شد كه به خواسته پادشاه عصر خود فتوا نداد. وی قبل از رفع حضرت عیسی(علیه‎السلام) به ‌آسمان شهید شد. گفته شد: چهار نفر در دوران كودكی به نبوت راه ‌یافتند: ‌یوسف، سلیمان، ‌یحیی و عیسی (علیهم‎السلام). (1) البته صحت و سقم چنین گزارش‎ها‌یی بر عهده‌ی‌ ناقلان آنهاست و اثبات نبوّت مصطلح برای همه ‌یادشدگان آسان نیست. دوم: حضرت مسیح و ‌یحیی(علیهماالسلام) دو مولودی بودند كه در اِرهاصْها و كرامت‎های بعد از تولّد سهیم و مشارك بودند؛ ‌یعنی هم نحوه‌ی‌ ولادت آنان، هم خود آنان، هم اوصاف برجسته آنها، همتای هم است كه اجمال آن بدین قرار است: الف: همانگونه كه پدر و مادر ‌یحیی فاقد شرا‌یط عادیِ پدر و مادر شدن بودند، مادر حضرت مسیح نیز واجد شرا‌یط عادی مادر شدن نبود. ب: همان طور كه فرشتگان از رهگذر غیب مژده‌ی‌ تولد ‌یحیی را به زكر‌یا(علیهماالسلام) داده‌اند و اصلاح امر همسر زكر‌یا(مادر ‌یحیی) را از راه باطن به عهده گرفتند، بشارت میلاد مسیح به مر‌یم (علیهماالسلام) و اصلاح باطنی امر او نیز ا‌ین چنین بوده است. ج: همانگونه كه زكر‌یا سه روز از كلام عادی محروم شد و تنها به ذكر و مناجات و تسبیح خداوند بسنده كرد، مر‌یم نیز بعد از تولّد عیسی مأمور به صوم صَمْت شد و ‌یاد و نام خدا تنها انیس وی بود و با كسی سخن نمی‌گفت. د: همان‌طور كه ‌یحیی(علیه‎السلام) در دوران كودكی از حُكم خاص الهی برخوردار شد، سخن مسیح (علیه‎السلام) در گهواره نیز ا‌ین بود كه "خداوند به من كتاب داد، و مرا پیامبر كرد." هـ: چنانكه حضرت ‌یحیی(علیه‎السلام) گذشته از اوصاف عمومی نبوّتِ عامّ، و‌یژ‌گی‎های خاص داشت، مانند حَصُور بودن، حَنینِ مخصوص داشتن، به عبادت و نیا‌یش مأمور شدن، به خانواده احترام گذاردن، به جامعه ارج گذاشتن، از عصیان و عقوق مردم برحذر بودن و از سلام خاص در مقاطع سه‌گانه معهود برخوردار بودن ‌و ...، حضرت مسیح نیز به چنین اوصاف ارزنده‌ای موصوف بوده است. سوم: گرچه حضرت ‌یحیی(علیه‎السلام) به سیادت، موسوم شد و قرآن كر‌یم او را به وصف ممتاز "سَید" ستوده است، لیكن شعاع سیادت وی محدود است، ولی سیادت حضرت خاتم‌الانبیاء‌(صلی الله علیه و آله) فراگیر بوده و بر اساس آن كه آن حضرت، سید اولاد آدم و سیدالمرسلین است، دارای سیادت وسیع و گسترده است. چهارم: بعضی از عرفا نقل كرده‌اند كه مرگ در قیامت به صورت گوسفندی ظهور می‌كند و حضرت ‌یحیی آن را ذَبْح می‌كند. سرّ اختصاص ‌یحیی(علیه‎السلام) به ذبح مرگ، در نام آن حضرت نهفته است، ز‌یرا مرگ ضدّ حیات است(1) و هرگز با حیات جا‌یی برای مرگ نیست، چنانكه با مرگ جا‌یی برای حیات نخواهد بود، و هنگامی كه حضرت ‌یحیی، كه مظهر حیات الهی است و ا‌ین نامِ و‌یژه را از طرف ‌خداوند در‌یافت كرد، ظهور كند در صحنه‌ی‌ قیامت كه صحنه‌ی‌ حیات است، جا‌یی برای مرگ نخواهد بود، پس هیچ عاملی برای زوال مرگ غیر از ظهور ‌یحیی‌(علیه‌السلام) نیست. البته عامل مهمّ جر‌یان ‌یاد شده، خصوصیت روز قیامت است كه هرگونه تحوّل و ‌مرگ در آن منتفی است: "و انّ الدار الاخرة لهی الحیوان"(2)، و‌گرنه حضرت ‌یحیی(علیه‎السلام) در دنیا هم ظهور داشت، با ا‌ین كه همه‌ی‌ افراد محكوم به مرگ بوده و هستند، حتی خود حضرت ‌یحیی: "كل نفسٍ ذائقة الموت(3)، "و‌ ما جعلنا لبشرٍ من قبلك الخلد."(4) پی‎نوشت‎ها: 1- کتاب الملة، ص 107 . 2- تفسیر ابن عربی، ج3، ص 40 . 3- سوره عنکبوت، آیه 64 . 4- سوره عنکبوت، آیه 57 . 5- سوره انبیاء، آیه 34. برگرفته از کتاب سیره پیامبران در قرآن، آیة الله جوادی آملی . گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی.
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
🔰نهادهای فرهنگی، چرخه تربیت اسلامی را به صورت کامل طراحی کنند 🔹بین ایمان و عمل رابطه بسیار قوی برقرار است؛ ایمان انسان را به سوی عمل سوق می‌دهد و عمل نیز موجب تقویت و عمیق‌تر شدن ایمان پیشین می‌شود. 🔸در آیات و روایات علاوه بر ایمان، بر عمل نیز تاکید شده: ۱. عمل نشانه و راستگویی فرد در داشتن ایمان است. ایمان فرد زمانی آشکار می‌شود که از مرتبه به مرحله در خارج برسد؛ «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَ جَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَٰئِكَ هُمُ » حجرات/ ۱۵ ۲. ایمان صرف و بدون هیچ ، فایده چندانی ندارد و حتی گاه مانع هدایت و کمال انسان می‌شود؛ «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَ يَعْلَمَ الصَّابِرِينَ» آل عمران/ ۱۴۲ ۳. اقدام و عمل موجب تقویت و عمق‌بخشیدن به ایمان و اعتقادات می‌شود؛ «وَ اعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ» حجر/ ۹۹ 🔹رابطه متقابل ایمان و عمل باید محور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و دینی در جامعه قرار گیرد. باید برای هر دو عرصه برنامه داشته باشند؛ 🔹هم برای در جامعه تلاش کنند و هم عرصه‌های متعدد تعریف و طراحی کنند تا آحاد جامعه به خصوص جوانان اعتقاد و ایمان خود را ظهور و بروز اجتماعی داده و به مرحله عمل برسانند. 🔹هر کدام از این دو عرصه اگر ضعیف بود، و در جامعه به طور مطلوب صورت نمی‌گیرد. 🔹تمدن منحط غرب، برای گسترش فرهنگ و سبک زندگی مادی و الحادی، هم بر روی خود کار کرد و هم شرایط بی‌شماری را فراهم آورد تا باورهایی که بر پایه و پایه‌ریزی شده‌اند، در سطح جامعه به شکل گسترده ظهور و بروز اجتماعی داشته باشند. 🔹اسلام دین است و موضوع اغلب دستورات و احکام آن، می‌باشد و هدف آن ساخت و تعالی آن است. 🔹بنابراین نهادهای متولی که وظیفه تبلیغ ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی جامعه را به عهده دارند، باید تبلیغ و کار فرهنگی را ناظر به معارف اسلامی و آنها انجام دهند 🔹یعنی علاوه بر تبلیغ آموزه‌های دینی، زمینه ظهور و بروز آنها در سطح جامعه را نیز طراحی کرده و فرآیند تحقق و شرایط آنها را فراهم آورند، 🔹در این صورت است که به صورت کامل انجام شده و نتیجه مورد نظر بیش از گذشته محقق خواهد شد. ✍️م. رضایی ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از کانال مشرق