📎🔹بینشانی آن روز تربت زهرا (س) نشانه امروز بود*
🔸«زهرای ما(س)، آن روزها، بعد از رحلت رسول خدا(ص) و پیش از آنکه، خود نیز چشم از جهان فرو بندد و در جوار قرب الهی به پدر چشم انتظار خویش بپیوندد، بارها کوچههای مدینه را کاویده بود و به دیدن برخی از «خواص» رفته بود، فاطمه(س) با دلواپسی سفارشهای رسول خدا(ص) را به آنان گوشزد کرده بود و عهدی را که با خدا بسته و اکنون بیمحابا شکسته بودند، به یادشان آورده بود. اما، دلشوره فاطمه(س) که اصرار او را در پی داشت، پاسخی جز سکوت برخی از خواص را به دنبال نداشت و چنین بود که صدای فاطمه(س) در سکوت سنگین و سؤال آفرین آن روزها گم شد.
زهرای ما(س) میدانست که اگر مردم از ولایت علی(ع) دور شوند بیتردید به پذیرش ولایت حاکمان جور، مجبور میشوند. فاطمه(س) در محرومیت جهان اسلام از امامت علی(ع)، «فتنه جمل» را میدید، نعره مستانه معاویه در فریب صفین را میشنید، در «نهروان»، جهالت خوارج را مینگریست و در سحرگاه خونین نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه بر فرق شکافته علی(ع) میگریست، اشرافیت بر باد رفته را میدید که بار دیگر به میدان آمده، حسن(ع) را که از محرومیت مردم گرفتار در چنگال معاویه خون دل میخورد و سر مطهر حسین(ع) را میدید که در هنگامه خون و فریب اشراف بر نیزه میرود، یزید را میدید که سر بریده فرزند رسول خدا(ص) را پیش روی نهاده، بر لب و دندان او میزند و اجداد به هلاکت رسیده خود در «بدر» و «حنین» را به تماشای انتقام میخواند! و... مردم مظلوم را که در چنگال خونریز «بنی امیه» و «بنی عباس» گرفتارند و جماعت مسلمانان را که انگشت پشیمانی به دندان میگزند و دست حسرت بر پیشانی میزنند که کاش ولایت علی(ع) آن دوستدار محرومان و حامی مظلومان را پاس میداشتند تا ولایت حجاج بن یوسفها و منصور دوانقیها که خونریز و انسانستیزند را به زور بر گرده خویش نمیداشتند.»
فاطمه(س)، این همه را میدید که آن همه دلواپس بود، واقعهای که آن روزها اتفاق افتاده بود انحرافی بزرگ بود و بیراههای که برخی از خواص به هر علت- و از جمله قدرتطلبی، و آلودگی به چرب و شیرین دنیا و مخصوصاً تلاش برای بازگشت به زندگی اشرافی- در آن گام نهاده بودند، زاویهای ۱۸۰ درجه با صراط مستقیم الهی و نقشه راهی که رسول خدا(ص) به وضوح و با صراحت ترسیم کرده بودند، فاصله داشت... و این دلشوره واقعی زهرای ما- سلام الله علیها- بود. غیر از این چه نگرانی دیگری میتوانست زهرای مظلوم ما را تا آن اندازه به دلشوره اندازد؟
گفتهاند و هنوز هم میگویند که دلشوره فاطمه از غصب فدک بود! و ما در این که فدک غصب شده بود سخنی نداریم ولی بدون کمترین تردیدی میتوان گفت نسبت دادن دلشوره و نگرانی فاطمه زهرا(س) به غصب فدک، نمیتواند ریشه و علت نگرانی دختر پیامبر خدا(ص) با آن همه فضیلت بینظیر و جایگاه برجسته آن حضرت باشد. در خبری موثق آمده است که هارونالرشید، خلیفه عباسی، یکی از نزدیکان خود را نزد امام موسی کاظم علیهالسلام فرستاد و از ایشان خواست محدوده «فدک» را مشخص کند تا آن را به فرزندان فاطمه سلام الله علیها بازگرداند و ماجرای نارضایتی دختر پیامبر خدا(ص) از حاکمان آن روز خاتمه یابد، آن امام بزرگوار در پاسخ خلیفه عباسی، حدود و مرزهای کشور اسلامی در آن روز را به عنوان حدود و مرزهای فدک یاد کرد.
تاریخ نویسان و وقایع نگاران در صدر اسلام برخی از کوچکترین و کم اهمیتترین رخدادهای آن روزها را با دقت و شرح جزئیات آن ثبت کردهاند که امروزه در دست و قابل مراجعه است. مثلاً این که خانه فلان سردار اسلام در کدام نقطه قرار داشت و فلان شخصیت صدر اسلام در کدام جنگ و حتی در کدام نقطه از میدان جنگ کشته شد و یا به شهادت رسید و یا فلان شخص با نیزه حمله میکرد یا با شمشیر و...
بنابراین آیا تعجب آور نیست که تربت پاک دختر پیامبر خدا(ص) با آن همه نقش برجستهای که در اسلام داشته است و آن همه فضیلت و شأن والایی که از قول رسول خدا(ص) درباره آن حضرت نقل شده است «بی نشان» باقی بماند؟!...
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/278063
❇️میتوان آموخت، اما مجال ضدیت نیست.
🔹اخیراً مصاحبهای از خبرگزاری ایکنا منتشر شده است که، در گفتگو با استاد محمدحسین حشمت پور (دام عزه) به مناسبت روز جهانی فلسفه، پرسشهایی طرح کرده اند. استاد در برخی از پاسخها، عبور خود از فلسفه اسلامی و اشتغال به دروس قرآن و حدیث را تصریح میکند:
https://iqna.ir/fa/news/4183268/
🔹حال، در این میان، بهره هایی از این مصاحبه و گفتگو میتوان گرفت:
1⃣اول: بارها ابراز پشیمانی اهالی فلسفه اسلامی را خوانده و شنیده ایم. از اینکه، عمرشان را به فلسفه گذرانیده و از معارف قرآن و حدیث بدور، پشیمان و نادم بودند و در آخر عمر خود به سراغ این معارف رفته اند. این پشیمانی ها، برای هر «مؤمن کیّسی» درس آموز است و عبرت انگیز.
و البته، این پشیمانی از نقاط امتیاز فلسفه اسلامی با سایر فلسفههاست. پرواضح است که، آن عقلی که راهبر فلسفه اسلامی بوده، عقل متعبّدی بوده که خواهان بندگی بود نه انانیت و سرکشی و طغیان، و از همین روی است که در نهایت ابراز پشیمانی میکند.
2⃣دوم: از این مصاحبه و نظایر آن، بیش از مطالب علمی، میتوان آموخت، اما نمیتوان این مصاحبه را اسباب «ضدیت با فلسفه اسلامی» قرار داد. اساساً، ضدیت با فلسفه اسلامی بی معناست. فلسفه پرورشیافته در درون فرهنگ اسلامی که هرچقدر که جلوتر آمده، صبغه و صیاغت اسلامیتری به خود گرفته است، مجال ضدیت ندارد، بلکه، مواجهه با فلسفه اسلامی باید «انتقادی» باشد تا این تراث بهتر و بیشتر بتواند اثر عقلانی خود را بر فرهنگ عمومی بگذارد.
3⃣سوم: اگر، مصاحبه با استاد حشمت پور، بستر ضدیّت با فلسفه اسلامی قرار بگیرد، اولین آسیب آن، تضعیف «عقلانیت» در درون جامعه ایرانی اسلامی خواهد بود. تا برساختن یک نظام عقلانیِ عمیق و عریق، نمیتوان از این تراثی که تمام تلاش خود را بر پیرایش عقلانیتِ برهانی از شوائب شرک و الحاد داشت، رفع ید کرد. فلذا، یادآور باشیم که، از این مصاحبه بیاموزیم و به آن به دیده «عبرت» بنگریم، اما آن را بهانه «تضادّ» قرار ندهیم.
◀️در عین حال، این نکته نیز باید گفته شود؛ همانطور که، تقویت عقلانیت منوط به مواجهه انتقادیِ همدلانه با فلسفه اسلامی است، و متوقف بر این است که، پرسشهایی نوین از فلسفه اسلامی طرح نمود، قد و اندازه پاسخهای آن را دریافت و برای نقاط خلأ آن چاره اندیشید، همچنان نیز باید از «تعصبِ کور» نسبت به این دانش بشری نیز احتراز کرد. به عبارتی؛ هم ضدیت با فلسفه اسلامی، هم تعصبِ کور نسبت به آن، در نهایت به تضعیف عقلانیتِ اسلامی منجر خواهد شد. و باید از این دو عبور کرد؛ ضدیت، تعصب.
منیرالدین
🆔 @h_falahati
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #سرمشق_فاطمی | دیوار دم میداد، در بر سینه میزد
محراب مینالید، منبر داشت میسوخت
🏴 شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر معظم انقلاب
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خبرنگار الجزیره در غزه: با وجود گرسنگی، فاجعه انسانی، ترس و ویرانی، دزدی در اینجا وجود ندارد. اگرچه پلیس، دادستان و قاضی وجود ندارد، اما غارت هم در کار نیست. هیچ قتلی وجود ندارد. هرکسی که به خانه اش برمی گردد آن را همانطور که ترک کرده است، می یابد.
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
1_8012504586.pdf
1.05M
با سلام و احترام
چهل و چهارمین ویژه نامه عملیات طوفان الاقصی
1_8030795598.pdf
1.1M
با سلام و احترام چهل و پنجمین ویژه نامه عملیات طوفان الاقصی
اینجا وطن ما است
و ما زندگی میکنیم
حتی بر خرابههای خانهمان..
🔵#نبرد_آخر 👇
https://eitaa.com/joinchat/3310223917C506c0dd2d1
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صبحانه ای ،
با طعم مقاومت...
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها👇
@Bidari_Media
خطبه فدکیه - نسخه موبایل.pdf
1.6M
💠 متن کامل خطبۀ فدکیۀ حضرت زهرا(س) به همراه ترجمۀ فارسی - pdf
🔸کاش با خطبۀ حضرت زهرا(س) آشناتر بودیم که یکدوره آگاهی از اهم معارف دینی است. اولیاء خدا به فرزندان خود خطبۀ فدکیه را آموزش میدادند و آنها حفظ میکردند. اگر کسی میخواهد جمعبندی فاطمه(س) را از دین اسلام بداند و از علت غربت دین پس از رسول خدا(ص) آگاه شود، این خطبه را بخواند.
📄حجت الاسلام پناهیان
📌خطبه فدکیه را بخوانیم و برای دیگران ارسال کنیم.
•┈••✾🍃🏴🕌🏴🍃✾••┈•
@almontazar313
•┈••✾🍃🏴🕌🏴🍃✾••┈•
هدایت شده از ریحانه
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | #سرمشق_فاطمی
🔻 رهبر انقلاب: به توفیق الهی، به فضل الهی بعد از انقلاب، نام مبارک فاطمهی زهرا نسبت به قبل از انقلاب -که ما یادمان هست- نمیشود گفت ده برابر، شاید دهها برابر، صد برابر تکرار میشود و برده میشود؛ یعنی جامعه، جامعهی فاطمی است.
👈 باید فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) اسوه باشد، الگو باشد در همهی جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما.
❤️ @khamenei_reyhaneh
دین و بین الملل - آبانماه 1402 .pdf
6.93M
📰 سی امین شماره «ماهنامه دین و بین الملل» منتشر شد.
🔹سی امین شماره «ماهنامه دین و بین الملل» به همت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و همکاری اندیشکده مرصاد منتشر شد.
📒در این شماره می خوانید :
❇️ یورش صدها مأمور پلیس آلمان به «مرکز اسلامی هامبورگ» و مراکز وابسته به آن
❇️ پادشاه بحرین یک خاخام صهیونیست را به سمتی رسمی منصوب کرد
❇️ ممنوعیت فراماسون شدن کاتولیکها توسط واتیکان
❇️ حمایت شخصیتها و نهادهای دینی از مقاومت مردم فلسطین
❇️ احمد الخلیلی: صیهونیستها و هندوها، هر دو گاوپرست و نژادپرست هستند!
❇️ فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان در مورد حمایت از غزه
❇️ بیانیههای الازهر در حمایت از مقاومت مردم فلسطین
❇️ پشت کردن «اسلام دولتی» به غزه
❇️ آغاز فعالیتهای جشنواره ریاض2023 در میان اعتراضات داخلی و خارجی
❇️ جولان افکار افراطی مدخلی در عربستان؛ آیا مدخلیها قرار است جایگزین وهابیها شوند؟
❇️ نسلکشی مقدس
❇️ خاخامهای یهودی: بمباران بیمارستان جایز است
❇️ برای فلسطین یا فلسطینی؟
❇️ یهودیان و امپراتوری عثمانی
❇️ حماس، داعش یا القاعده نیست
❇️ الازهر را مهار کنید؛ گزارش انتقادی مؤسسه اسرائیلی از عملکرد الازهر در قبال رژیم صهیونیستی
❇️ سوء استفاده ملیگرایان هندو از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
❇️ حال و هوای زادگاه اخوان المسلمین ایران در واکنش به طوفان الاقصی
❇️ روایتی از مظلومیت شیعیان پاراچنار
🆔 @howzehinternational