eitaa logo
اخبار مفيدة ٣
100 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
558 فایل
إِلَهِي ! كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رِبّاً إِلَهِي ! أَنْتَ لِي كَمَا أُحِبُّ وَفِّقْنِي لِمَا تُحِبُّ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللّهمَّ کُن لولیَّک الحُجّةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی آبائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّاً وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً 🤲 به نام خداوند هستی بخش مهربان خدایا برای ولیِّ خود حجّت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ، و در هر ساعت ، سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ، تا او را با رغبت ، در زمینت سکونت دهی ، و زمانی طولانی بهره مند سازی 🤲 https://eitaa.com/akhbarmofidah1
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
🇮🇷💐🇮🇷💐🇮🇷💐 إِلٰهِى عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكىٰ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ☝️ خدایا گرفتاری بزرگ شد و پوشیده آشکار گشت و پرده کنار رفت و امید بریده و زمین تنگ شده و از خیرات آسمان دریغ شده و پشتیبان تویی و شکایت تنها به سوی تو است، در سختی و آسانی فقط بر تو اعتماد است☝️ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِى الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ🤲 خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست آن صاحبان فرمانی که اطاعتشان را بر ما واجب کردی و به این سبب مقامشان را به ما شناساندی، پس به حق ایشان به ما گشایش ده، گشایشی زود و نزدیک همچون چشم بر هم نهادن یا زودتر🤲 يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِىُّ، يَا عَلِىُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيانِى فَإِنَّكُما كافِيانِ، وَانْصُرانِى فَإِنَّكُما ناصِرانِ🕯 ای محمّد و ای علی، ای علی و ای محمّد، مرا کفایت کنید که تنها شما کفایت‌کنندگان من می‌باشید و یاری‌ام دهید که تنها شما یاری‌کنندگان من هستید🕯 يَا مَوْلانا يَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِكْنِى أَدْرِكْنِى أَدْرِكْنِى، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ🕯 ای مولای ما ای صاحب زمان، فریادرس، فریادرس، فریادرس، مرا دریاب، مرا دریاب، مرا دریاب، اکنون، اکنون، اکنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب🕯 يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ🤲 ای مهربان‌ترین مهربانان به حق محمّد و خاندان پاک او🤲 https://eitaa.com/akhbarmofidah1
هدایت شده از بیداری مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه تمرین ساده صبحگاهی برای بالای ۶٠ سال 🎬 برای بیداری وجدانها👇 @Bidari_Media
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
خبرگان جای جناح بازی و باندبازی نیست؛ یک مجلس ملّی و بن بست شکن است. گفت وگو با آیت الله قمی - تسنیم https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/12/03/3042631/
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
28.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙شرفیابی شیخ مفید محضرامام زمان (عج) 🔰واعظ شهیر حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد کافی(ره) باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
هدایت شده از قم آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 حال و هوای قم یک روز پیش از جشن میلاد منجمی عالم 🔹️بلوار پیامبر اعظم (ص) قم یک روز پیش از برگزاری جشن میلاد منجمی عالم، مملو از دلداگان و عاشقان آن حضرت است و موکب داران نیز با اشتیاق به ارائه خدمت می پردازند. @Qomonline قم‌آنلاین، کانون اخبار مهم🔝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❇️تلاوت استاد هادی اسفیدانی نفر اوّل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت 📖آیاتی از سوره مبارکه اعراف ⏰مدت‌زمان تلاوت : ۷:۴۷ 🌺این موفقیت و این افتخار بزرگ را به جناب استاد اسفیدانی عزیز تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت در عرصه‌های دیگر بین‌المللی و افتخارآفرینی برای ایران عزیزمان را داریم. ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰  | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ 💠درباره مسئله‌ استضائه‌ از قرآن و گرایش به فهم معارف قرآن 📌این قرآنی که شما تلاوت میکنید: ✨کتاب هدایت است 💠 اِنَّ هٰذَا القُرآنَ یَهدی لِلَّتی‌ هِیَ اَقوَم💠 👌همه به هدایت احتیاج داریم ✨کتاب ذکر است 💠 وَ لَقَد یَسَّرنَا القُرآنَ لِلذِّکرِ فَهَل مِن مُدَّکِر 💠 👌ضد غفلت و مزیل غفلت است ✨کتاب انذار است 💠 وَ اوحِیَ اِلَیَّ هٰذَا القُرآنُ لِاُنذِرَکُم بِه 💠 👌 احتیاج داریم به انذار، توجه بدهند ما را به خطراتی که تهدید میکند آحاد بشر را، 🔺چه در این نشئه و چه در نشئه‌ بعد ✨کتاب درمان دردهای بشر است 💠 وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلمُؤمِنین 💠 👈چه دردهای افراد بشر: دردهای معنوی و روحی و فکری‌شان 👈چه دردهای جوامع بشری: جنگ‌ها، ظلمها، بی‌عدالتی‌ها ✨کتاب حکمت است 💠 یس * وَ القُرآنِ الحَکیم 💠 👌«حکمت» یعنی بیان حقایق زندگی که انسان به آنها احتیاج دارد ✨ کتاب تبیین و رفع ابهامها و جهالتها است 💠 تِلکَ آیاتُ الکِتابِ المُبین 💠 🔺اینها توصیف قرآن در خود قرآن است 🏷️تعبیرات بلند امیرالمؤمنین(ع) درباره قرآن در نهج البلاغه 🌟رَبیعُ القُلوب؛ زنده‌کننده دلها 🌟 شِفاءُ الصُّدور؛ نجات‌دهنده از دل‌مردگی، افسردگی و عقب‌رفت 🌟 فیهِ عِلمَ ما یَأتی: برآورنده‌ نیازهای همه‌ بشر و همه‌ آینده 🌟 دَواءَ دَائِکُم‌: دوای دردهای بزرگ جوامع بشری 🌟نَظمَ ما بَینَکُم‌: نظام اجتماعی، ارتباطات بشری، ارتباطات جوامع، اینها همه در قرآن است ☝️اینها معارف قرآنی است. 📌این معارف را چه جوری به دست بیاوریم؟ 🔸با انس با قرآن 🔹با تدبر در قرآن 🔸با رجوع به آنانی که قرآن در خانه آنها نازل شده است، یعنی اهل‌بیت رسول‌الله(ع) 📌 تلاوت شما یکی از گامهای مؤثر برای انس با قرآن و فهم معارف قرآن است ❇️ارزش والای تلاوت قرآن برای این است که: ☑️مخاطبِ شما را وادار به تدبر در آیات قرآن و مفاهیم قرآن میکند ☝️البته شرطش این است که این تلاوت به قصد نشان دادن قرآن باشد، نه نشان دادن خود ⏪این شکایت رسول مکرّم به خدای متعال که «وَ قالَ الرَّسولُ یا رَبِّ اِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا» 🔺امروز در بسیاری از بخشهای دنیای اسلام تحقق دارد 🚨امروز مسئله بزرگ دنیای اسلام مسئله غزه است ✅قرآن به ما میفرماید که: 💠لایَتَّخِذِ المُؤمِنونَ الکافِرینَ اَولِیاءَ مِن دونِ المُؤمِنین💠 ⁉️آیا درباره‌ی غزّه به این آیه عمل میشود؟ ⏪چرا سران کشورهای اسلامی علناً: 👈مخالفت، 👈قطع رابطه‌، 👈قطع کمکها و پشتیبانی‌های خودشان 🚨از کافرِ مُقاتلِ خبیثِ صهیونیست را اعلام نمیکنند؟ 💠 لاتَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاء 💠 ⁉️آیا امروز در دنیا به این آیه عمل میشود؟ 💠اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم💠 ⁉️آیا این شدت عمل، در مقابل رژیم خبیث صهیونیستی نشان داده میشود؟ 👈 خدای متعال از آحاد ملّتهای مسلمان مؤاخذه میکند که چرا بر دولتهای خودشان فشار نیاوردند، 👈و از دولتهای مسلمان مؤاخذه میکند که چرا عمل نکردند. 💠 اِنَّما یَنهاکُمُ اللهُ عَنِ الَّذینَ قاتَلوکُم فِی الدّینِ وَ اَخرَجوکُم مِن دِیارِکُم ... اَن تَوَلَّوهُم💠 ☝️اینها است که ما بایستی در این تلاوتها آنها را: 🔷برجسته کنیم 🔷به یاد یکدیگر بیاوریم 🔷این وظایف را با هم در میان بگذاریم 🔷تواصیِ به حق بکنیم 🔺البته این مطلب روی دیگری هم دارد🔻 ✅ امروز، در داخل غزّه و داخل فلسطین، نیروهای مقاومت دارند به قرآن عمل میکنند. 🌟 مقاومت، در داخل غزه، در حال ایستادگی در مقابل دشمن است 💠اُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلونَ بِاَنَّهُم ظُلِموا وَ اِنَّ اللَهَ عَلیٰ‌ نَصرِهِم لَقَدیر💠 ✨ خدای متعال ان‌شاءالله به آنها نصرت هم خواهد داد ❗️مردم غزه مورد ظلم کسانی قرار گرفته‌اند که بویی از انسانیت نبرده‌اند 👈 یقیناً بزرگ‌ترین وظیفه حمایت از: 📌آن مردم مظلوم 📌مقاومت شجاعانه و فداکارانه‌ نیروهای مقاومت در غزه و فلسطین 📌همه‌ کسانی که از اکناف و اطراف دنیای اسلام آن‌ها را کمک میکنند ☀️ما امیدواریم؛ امید ما به لطف الهی و به نصرت الهی تمام نمیشود ❇️دنیای اسلام، به لطف الهی، نابودی غده‌ سرطانی صهیونیستی را به چشم مشاهده خواهد کرد ✨ ما منتظر آن روزیم؛ آن روز ان‌شاءالله خواهد آمد، آن روز حتماً خواهد آمد 📌 امروز مهم‌ترین کار این است: 👈قطع پشتیبانی‌ها از رژیم غاصب و صهیونیست 👈پشتیبانی و کمک مردم غزه، فلسطین و مقاومت فلسطین به هر نحو ممکن 🍀امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال همه‌ ما را در این راه موفق کند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 ویژه 🎥 نماهنگ | روایت یک طوفان تاریخ‌ساز ✏️ روایت رهبر انقلاب اسلامی از عملیات تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی - پاییز و زمستان ۱۴۰۲ 👆از عملیات کاملا فلسطینی طوفان‌الاقصی و ضربه‌فنی رژیم صهیونیستی تا تغییر جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جبهه مقاومت 🔹️ رسانه KHAMENEI.IR بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی پس از عملیات تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی، نماهنگ ویژه "روایت یک طوفان تاریخ‌ساز" را منتشر میکند. 🖼 مطلب مرتبط: نمودار جامع محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب پیرامون عملیات طوفان الاقصی 📥 سایت | آپارات 💻 Farsi.Khamenei.ir
📚 تخریب نامزدهای انتخاباتی 💠 سؤال: آیا تخریب نامزدها جهت رأی آوردن فردی که به نظر هواداران، اصلح می باشد، جایز است؟ ✅ جواب: بیان ضوابط و شرایط و نقد کردن برای روشن شدن اذهان مانعی ندارد ولی باید از هتک حرمت، تهمت و توهین اجتناب کرد. 🆔 @leader_ahkam
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه دنیا مکدونالدز رو تحریم کردن، اما این وضع فروشگاهش در مدینه ست! ننگ بر شما
هدایت شده از راه نصرالله✨❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن: اگر عربستان و اردن مرزها را به روی ما باز کنند، مرد نیستیم به کمک فلسطینی‌ها نرویم 🔹مشکل غزه بی‌عملی اعراب است. به خدا اگر یمن با فلسطین مرز داشت، ما وارد می‌شدیم و اسرائیلی‌ها را مثل سگ می‌بستیم. 🔹فقط عربستان و اردن مرزها را روی ما باز کنند؛ آن‌گاه فقط بایستید و تماشا کنید که چه می‌کنیم. @shohadaymoqavemat
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماینده چین در دیوان بین‌المللی دادگستری، دادگاه لاهه: مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری جزو قوانین بین‌المللی است و تروریسم محسوب نمی‌شود. اسرائیل اشغالگر است! 🆔 @snn_ir
13870527_8254_32k.mp3
305.4K
امروز توجه به مهدویت از همیشه بیشتر است امروز بحمداللَّه ملت ما توجهشان به مقوله‌ی مهدویت و وجود مقدس حضرت مهدی (سلام اللَّه علیه) از همیشه بیشتر است. روز به روز انسان احساس میکند در دل جوانان، در میان آحاد مردم، شوق و عشق و ارادت و تذکر نسبت به وجود مقدس حضرت حجت (سلام اللَّه علیه) بیشتر میشود. این هم از برکات خود آن بزرگوار است. نگاه آن بزرگوار، نظره‌ی رحیمه‌ی آن بزرگوار به ملت ما، دلهای آنها را متوجه آن حقیقت تابناک کرده است. خودِ این، نشانه‌ی توجه آن بزرگوار است. این را باید قدر دانست. 🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان ۱۳۸۷/۰۵/۲۷ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
آمادگی برای سربازی امام زمان (عج).mp3
877.9K
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• آمادگی برای سربازی امام زمان (عج) 👤 مقام معظّم رهبری 🆔 @balagh_ir
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
نسخه تابلو اعلانات خط‌‌حزب‌الله .pdf
2.39M
🖼 نسخه | شماره ۴۳۲ نشریه خط حزب الله
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
📝 / اکسیر امیدبخش زندگی 👈 ایمان به مهدی موعود و انتظار فرج چه نقشی در زندگی فردی و اجتماعی دارد؟ 🔸مفهوم «انتظار فرج»، یکی از بنیادی ترین مفاهیم دینی است. در طول تاریخ، ملت های منتظر فرج و معتقد به وجود حضرت صاحب الزمان موفق بوده و از بن بست های زندگیِ فردی و اجتماعی یک به یک عبور کرده اند. حال سوال اساسی این است که، «انتظار فرج» دارای چه معنا، مفهوم و ابعادی است که چنین نیروی امیدوار کننده و قدرت پیشرفت دهنده ای دارد؟ 🔹انتظار، کلیدواژه فهم دین 🔸«مسئله‌ی انتظار ... از آن کلیدواژه‌های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ این واژه بنیادین، دارای معنای تمدن سازانه است؛ زیرا «انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ یک معنای «انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ «یعنی انتظار فرج حضرت ولیّ‌عصر؛ این یک مصداق از انتظار فرج است.»۱۳۹۹/۱/۲۱ «یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ «لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ به عبارت بهتر «وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ 🔹ابعاد مفهوم انتظار 🔸بر اساس این مفهوم گسترده، انتظار دارای ابعاد مهمی است که آگاهی از آن، وظیفه انسان را در زندگی بهتر روشن میکند. «یک بُعد، این است که انتظار به معنای قانع نشدن به وضع موجود است. «انتظار داریم»، یعنی هرچه خیر و عملِ خوب انجام دادیم و به وجود آمده، کم و غیرکافی است و منتظریم، تا ظرفیت نیکیِ عالم پُر بشود.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ به عبارت دیگر «انتظار یعنی قانع نشدن، قبول نکردن وضع موجودِ زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب.» ۱۳۸۷/۵/۲۷ «یک بُعد دیگر از ابعاد انتظار، دلگرمی مؤمنین نسبت به آینده است.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ «انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آینده‌ی قطعی‌ای وجود دارد.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ «انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ «یک بُعد انتظار این است که منتظر، با شوق و امید حرکت بکند.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ پس «انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست.» ۱۳۹۶/۲/۲۰ بلکه به عکس «در انتظار فرج، امید هست.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ 🔹انتظار، زندگی دوباره 🔸بر اساس آنچه در ابعاد انتظار گفتیم، می توان نتیجه گرفت که «انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ این باور، به زندگی انسان جان دوباره می دهد. به این معنا که «خود این انتظار، فرج است؛ خود این انتظار، دریچه‌ى فرج است، امیدبخش است، نیروبخش است؛ از احساس بیهودگى، از احساس ضایع شدن، از نومیدى، از گیج و گمى نسبت به آینده جلوگیرى میکند.» ۱۳۹۳/۳/۲۱ دلیل چنین باوری، این است که «حرکت عالم به سمت صلاح است، به سمت آفاق روشن است. مستکبران عالم هر چه میخواهند بگویند، تظاهر به قدرت نمایی بکنند... اما طبیعت و فطرت عالم این است، طبیعت عالم این است که به سمت کمال برود و می رود.» ‌۱۳۷۹/۸/۲۲در حقیقت «امید به اصلاح نهایی به‌وسیله‌ی ولیّ مطلق حضرت حق، حضرت صاحب‌‌‌‌الزّمان... وعده‌ی تضمین‌شده‌ی خدا است.» ۱۳۹۷/۲/۱۰ پس «انتظار، یکی از پربرکت ترین حالات انسان است.» ۱۳۶۸/۱۲/۲۲نتیجه باور به این قانون الهی این است که وقتی «مشکلات گوناگونی در زندگی پیش می‌آید، انسان در مواجهه‌ی با این مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد. خود انتظار فرج، یک نوع فرج است.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ در واقع «ملتی که در دلش خورشید امید به آینده و زندگی و لطف و مدد الهی میدرخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمیشود و با این حرفها، از میدان خارج نمیگردد... عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمی دارد.» ۱۳۷۴/۱۰/۱۷ چنین مردمی «در هیچ حادثه‌ای از حوادث زندگی دچار یأس و نا‌امیدی نمیشوند و همیشه در همه حال انتظار فرج دارند.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ 🔹انتظار، برای عمل نه بی عملی 🔸کسب آمادگی حداکثری لازمه‌ انتظار است.«انتظار ایجاب میکند که انسان خود را به آن شکلی، به آن صورتی، به آن هیئت و خُلقی نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ به همین دلیل، وقتی در روایات، «انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند، معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست... یک آماده‌سازی است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ در حقیقت «اعتقاد به حضرت مهدی... 🔰 ادامه👇
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
📝 ادامه آرمانی است که باید به دنبال آن عمل بیاید.» ۱۳۸۱/۷/۳۰ حال این سؤال پیش می آید که چگونه خود را آماده کنیم؟ اولین عمل، تقویت رابطه با امام زمان است. «رابطه‌ی قلبی و معنوی بین آحاد مردم و امام زمان یک امر مستحسن، بلکه لازم و دارای آثاری است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه میدارد.» ۱۳۶۸/۱۲/۲۲ دومین عمل این است که «تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه مهدوی؛ هم خودسازی کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است، به جامعه مهدوی نزدیک کنیم.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ سومین عمل، دعا برای فرج و آرامش و اطمینان قلبی است. «این آرامش روانیِ ناشی از انتظار فرج، این اطمینان نفْسی را که انسان دارد که نفْس او و دل او تلاطم ندارد، میشود افزایش داد؛ به وسیله‌ی دعا، به وسیله‌ی استغاثه، به وسیله‌ی مناجات با پروردگار.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ چهارمین وظیفه، آمادگی برای مقابله با دشمن است. «بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.» ۱۳۸۱/۷/۳۰ پر واضح است «کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته اسلام است، ‌میتواند ادّعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت.» ‌۱۳۸۱/۷/۳۰ 🔹حکومت آینده حضرت مهدی، یک حکومت مردمىِ به تمام معنا 🔸ملت ایران، بر اساس باور به انتظار و توجه به همین وظائف، نظام جمهوری اسلامی را به رهبری امام خمینی تشکیل داد. بر این اساس می توان گفت: «تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست.»۱۳۸۷/۵/۲۷ به عبارت دیگر «تشکیل حکومتی بر مبنای قرآن، بشریّت را به حکومت امام زمان یک قدم نزدیک تر کرد.» ۱۳۶۳/۲/۲۷ بنابراین آمادگی برای ظهور امام زمان متکی به حضور اجتماعی همیشگی مردم است؛ چراکه «حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست... امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد.»۱۳۸۱/۷/۳۰ نکته پایانی اینکه، «اعتقاد به مهدویّت و به وجود مقدّس مهدی موعود ارواحنافداه، امید را در دلها زنده میکند.» ۱۳۷۶/۹/۲۵ از این رو «هر قلمی که کلمه‌ای را در جهت ناامید و مأیوس کردن مردم روی کاغذ بیاورد، متعلّق به دشمن است. چه صاحب این قلم بداند، چه نداند، دشمن از او استفاده میکند.» ۱۳۷۶/۹/۲۵ زیرا «اگر ملتی برای خودش تحرّکی نداشت و ارزش و آینده‌ای برای خود قائل نبود، دشمنان میتوانند بیایند و برایش نقشه بکشند.» ۱۳۷۶/۹/۲۵ پس «با تلاش مسئولان و با امید و پشتیبانی قشرهای مختلف مردم بایستی قدم به قدم این راه را طی کنیم و پیش برویم.» ۱۳۷۹/۱۲/۲۴ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
هدایت شده از قم زائر
26.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من گریه می‌کنم که تماشا کنی مرا مانند طفل گمشده پیدا کنی مرا با گریه کردن این دل من زنده می‌شود دل‌مرده آمدم که تو احیا کنی مرا 🎬 گزارشی از چراغانی مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان @qomzaer1402
هدایت شده از قم زائر
🔻قابل توجه همشهریان گرامی پیام ذیل را به اطلاع هم میهمان عزیزمان برسانید تا بتوانند از خدمات شکل گرفته برای حضور در استان بهره مند شوند: 🔰زائر گرامی سلام به شهر مقدس قم خوش آمدید 🌸 ۱۴۰۲ 🌸 🔹جهت رزرو اسکان صلواتی و رایگان عدد ۵ را به شماره ۵۰۰۰۱۷۱۷۳۰۰ ارسال فرمایید یا به لینک زیر مراجعه کنید.👇 http://313pelak.ir/mahdieh-iran 💠 ستاد مردمی اجتماعات مهدوی @qomzaer1402
یادتان هست" کد "فتنه دشمن در سال‌های قبل چی بود؟! کد فتنه ۸۸: تقلب در انتخابات کد فتنه ۹۸: بنزین کد فتنه۴۰۱: زن آزادی و کد فتنه امسال دشمن رأی ندادن است ! دقت کنید ، رأی دادن اجباری نیست ...اما رأی ندادن هیاهو و جنجال نداره... اما دشمن داره هیاهو می کنه ... چرا پیشاپیش داد میزند و هیاهو می کند؟؟؟ زیرا رأی ندادن ،هدف دشمن ، برای تخریب ، قدرت منطقه ای و تضعیف قدرت ملی مردم ایران است. چرا ؟ چون میدونه رأی دادن یعنی اقتدار مردم ، یعنی امنیت و آرامش مردم... حواسمون باشه ، دشمن داره فتنه مي کنه.... وظیفه ما ایستادن مقابل فتنه است ، محکم می ایستیم و رأی می دهیم ! زیرا وظیفه ملی و مذهبی ماست ! و با افتخار و شجاعت هم اعلام میکنیم که رأی میدهیم ! به لطف خدا ان شاءالله این فتنه هم با هوشیاری من و شما ومردم بزرگوار ، نقش برآب خواهد شد و دشمن شکست خواهد خورد... همانند حضور پرشور و افتخارآفرین مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال که انصافا بی نظیر بود، و مایه امیدواری مردم و ناامیدی دشمنان شد. من‌ رأی میدهم ! این "کد اعلام رای دادن " برای شکست فتنه ی دشمن است . پس همه ما با دلیری و شجاعت اعلام میکنیم : ما رأی میدهیم !!
🔸مقام معظم رهبری طی اقدامی بی‌سابقه، یک فرمان مهم و عمومی را در چند دیدار پشت سر هم مطرح کردند:👇 🥀🔸اول ۱۴۰۲/۱۰/۲: «همه کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.» 🥀⚘🔸 دوم ۱۴۰۲/۱۰/۶: «در قضیه‌ی انتخابات، مادرها نقش ایفا کنند، هم در داخل خانه، هم درخارج خانه.» ⚘🥀⚘🔸 سوم ۱۴۰۲/۱۰/۱۳: «احساس وظیفه‌ نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعه‌ی مجاهد در جهاد تبیین است.» ⚘⚘🥀🥀🔸 چهارم ۱۴۰۲/۱۰/۱۹: «مسئله‌ی حضور مردم در صحنه باید ترویج بشود؛ هر کسی صدایی دارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ تواصی به حق وظیفه‌ی همه است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸«آماده باش لشگریان صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» ✊راهپیمایی و اجتماع بزرگ منتظران امام زمان ارواحنا فداه جهت اعلام آماده باش و مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مردم مظلوم غزه ⏱️شنبه روز ۱۴ شعبان ساعت ۱۴ 📌حرکت از عمود ۱۴ بلوار پیامبر اعظم (ص) تا مسجد مقدس جمکران 🔸 اجتماع در مسجد مقدس جمکران ساعت ۱۶ 💠ستاد مردمی اجتماعات مهدوی 🇮🇷شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم 🆔@shora_h_qom
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
بسم اللّٰه الرَّحمٰن الرَّحيم هل الإمامُ المهديُّ (عج) سيقتُل المُعمَّمين؟ بقلم: زكريَّا بركات 5 مايو 2022 _________ تحاول مراكز العداء للتشيُّع والشيعة في العالم إشاعة مجموعة من الشبهات والأفكار المضلِّلة بهدف إضعاف محور المقاومة الذي يحمل لواءه الشيعةُ بكلِّ اقتدار، ومن ذلك ما يرمي إلى إضعاف مكانة الفُقهاء الأُمَناء في الوسط الشيعيِّ، وإيجاد مرجعيَّات بديلة ذات ارتباط بمراكز القرار المعادية. ومن تلك الشبهات المُغرضة ادِّعاؤهم أنَّ الإمام المهدي (عج) إذا ظهر يبدأ بالمعمَّمين، ويقصدون بالمعمَّمين: علماء الشيعة وطُلَّاب الحوزات الدينيَّة، فيقتلهم الإمامُ المهدي (عج) بعد أن يكونوا في طليعة من يواجهونه. وتعتمد الشبهة على رواية دلائل الإمامة للطبري (ص242) ، والتي ورد فيها أنَّه (عج) يقتل أوَّلاً ألفاً وخمسمائة قرشيٍّ في المدينة، ثمَّ يقتل خمسمائة مرتاب، ثم يسير إلى الكوفة فيقتل ستَّة عشر ألفاً من البُتريَّة المنافقين من قُرَّاء القرآن الفقهاء في الدين حين يقولون له (عج) : "يا ابن فاطمة؛ ارجع لا حاجة لنا فيك". وفي كتاب مجمع النورين لأبي الحسن المرندي (ص) رواية أخرى ورد فيها: "فإذا خرج القائم من كربلاء وأراد النجف والناس حوله، قتل بين الكربلاء والنجف ستَّة عشر ألف فقيه". ومع تطابق العدد المذكور في المصدرين، يحتمل جدًّا أنَّ الكلام في الروايتين حول موضوع واحد مع اختلاف التعبير. الجواب عن الشبهة: أوَّلاً: سند رواية "الدلائل" في غاية الضعف، لأنَّ فيه الحسن بن بشير؛ وهو مجهول. وفيه أيضاً محمَّد بن حمران [أو حمدان] المدائني؛ وهو مجهول أيضاً. وفيه أيضاً جعفر بن محمَّد بن مالك الفزاري، وهو مختلف فيه، ضعَّفه النجاشي وغيره، وقد اتُّهم بوضع الحديث. فالرواية ضعيفة السند لا تصلح لإثبات شيءٍ. وأمَّا رواية "مجمع النورين" فهي مجهولة المصدر والسند معاً، ولم يذكر المرندي المتوفَّى سنة 1352 هـ أو 1349 هـ المصدرَ الذي نقل منه هذه الرواية، ولا سندها، ولم أجد لها عيناً ولا أثراً في كتب الشيعة والسنَّة. ثانياً: ورد في رواية "دلائل الإمامة" وصفُ القوم بالبُترية، والمعروف إطلاق هذا الوصف على الَّذين يخلطون ولاية أهل البيت بولاية غيرهم، ويعتقدون بإمامة أبي بكر وعمر.. ففي رجال الكشي (ص233) ما نصُّه: "هم الذين دعوا إلى ولاية علي (ع) ثمَّ خلطوها بولاية أبي بكر وعمر ويثبتون لهما إمامتهما". وغنيٌّ عن البيان أنَّ هذا الوصف والمعتقد لا ينطبقان على الشيعة الإماميَّة الاثناعشرية؛ لأنهم لا يعتقدون بإمامة أبي بكر وعمر. وفي كتاب الإرشاد للمفيد (2/384) رواية ضعيفة هي الأخرى، ورد فيها وصف القوم بالبترية. وثمة رواية في بداية الجزء الثالث والخمسين (ج53) من كتاب البحار للمجلسي، وهي ضعيفة السند أيضاً، ورد فيها وصف القوم الكوفيِّين الذين يرفضون بيعة الإمام المهدي (عج) بأنهم أصحاب المصاحف المعروفون بالزيديَّة. وهذه الروايات ـ بسبب ضعفها ـ لا تصلح لإثبات شيء، ولو أصرَّ المعاند الجهول على التمسُّك بها، فمن الواضح أنَّها تتحدَّث عن غير الإماميَّة. ثالثاً: بالمقارنة بين رواية دلائل الإمامة للطبري (ص242) ورواية الإرشاد للمفيد (2/384) ، نلاحظ أنَّ كلتا الروايتين عن أبي الجارود عن الإمام الباقر عليه السلام، إلَّا أنَّ رواية الإرشاد للمفيد تخلو من وصف القوم بقرَّاء القرآن أو الفقهاء في الدين، وهذا ممَّا يوجب زيادة الريبة في رواية دلائل الإمامة؛ لأنَّ كتاب الإرشاد أنقى وأصح، بالإضافة إلى وجود مجهولَين مع متَّهم بالوضع في سند دلائل الإمامة، فمن المحتمل أن يكون وصفا (قرَّاء القرآن) و (فقهاء في الدين) ـ وكذا كلمة فقيهاً في كتاب المرندي ـ من اختلاق بعض المجهولين والكذَّابين. ومن المحتمل جدًّا أن يكون هذا هو سبب استبعاد المجلسي لرواية دلائل الإمامة، فلم يوردها في بحار الأنوار، في حين أنه أورد رواية الإرشاد في البحار: الجزء 52 ، الصفحة 338 ، برقم 81 . وأمَّا رواية المرندي فهي غير مذكورة في أي كتاب معروف لعالم شيعي يُعتدُّ به، كما تخلو منها مصادر غير الشيعة، ولا يُستبعد أن تكون مدسوسة في كتاب المرندي نفسه. رابعاً: ممَّا زعمه خصومُ الشيعة أنَّ الإمام المهدي (عج) إذا ظهر ـ بحسب الرواية الشيعيَّة ـ يقتل من بلغ العشرين ولم يتفقَّهْ في الدِّين..! حكى ذلك الشيخُ الطبرسي في كتاب إعلام الورى (ص476) ، في المسألة السابعة من الباب الخامس. ومع أنَّ الطبرسي لم يعرف هذه الرواية، وقال إنَّها ـ على تقدير وجودها ـ فهي غير مقطوع بها، ولم أجدها في شيء من كتب الشيعة أو غيرهم، وقد تكون من اختلاقات بعض الوضَّاعين، فإنَّ أصحاب الشبهة حين تمسَّكوا بالضعيف، وهذا ضعيف أيضاً، فحُقَّ لنا أن نقابل ضعيفهم بهذا الضعيف، ونقول لهم: هذه الرواية الضعيفة تؤكِّد على طلب العلم والتفقُّه في الدين وأهمِّية الاتصاف بالفقه قبل بلوغ العشرين عند ظهور الإمام المهدي، فعند من يتفقَّه الآن من أراد طلب العلم؟ أليس عند ع