eitaa logo
برداشت های نادرست اخلاقی
1.7هزار دنبال‌کننده
448 عکس
71 ویدیو
0 فایل
مبارزه با برداشت های نادرست اخلاقی بدون ذکر لینک کانال forward و copy شرعا جایز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همسایه خوب برخی گمان می کنند همسایه خوب کسی است که سر به کار خود دارد و به سایر همسایگان نیز آزار نمی رساند ؛ در حالیکه از نشانه های خوش همسایگی تحمل آزار و اذیت همسایگان و رسیدگی به احوال آنهاست. 🔹امام کاظم علیه السلام فرمود : خوش همسایگى تنها به این نیست که از آزار همسایه خوددارى کنى ، بلکه باید بر آزار او نیز شکیبایى کنى.۱ 🔹امام باقر عليه السلام : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: به من ايمان نياورده است آن كه شب را با شكم سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. فرمود: اهل هر آبادى كه شب را بگذرانند و در ميان ايشان گرسنه اى باشد ، روز قيامت خداوند به آنان نظر رحمت نمى افكند .۲ ۱.اصول کافی ، ج ۴ ،ص ۴۹۲ ۲. میزان الحکمه۴۱۴ @akhlaghz
الإمامُ الكاظمُ عليه السلام :  جاهِدْ نَفْسَكَ لِتَرُدَّها عَن هَواها ، فإنَّهُ واجِبٌ علَيكَ كجِهادِ عَدُوِّكَ .  امام كاظم عليه السلام :  براى بازداشتن نفْس خود ازخواهشهايش با آن مبارزه كن كه مبارزه با نفْس، همچون مبارزه با دشمنت، بر تو واجب است میزان الحکمه ٣٨٣ 🌸میلاد باسعادت حضرت موسی بن جعفر امام کاظم علیه السلام مبارک باد. 🍃 @akhlaghz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ص) از يكى از علماى بزرگ اهل تسنن سؤال شد كدام يك از صحابه پيغمبر صلى الله عليه و آله افضل از ديگران بودند؟ او در جواب، چند نفر از صحابه و خلفا را نام برد بدون اين كه از حضرت على عليه السلام يادى كند. ⁉️ به او گفتند چرا نامى از حضرت على عليه السلام نياوردى؟ ✅ پاسخ داد: شما از صحابه سؤال كرديد، نه از خود پيغمبر صلى الله عليه وآله ؛ على عليه السلام «‌نفس النبى‌»و صلى الله عليه وآله بود؛ و در ادامه براى شاهد سخن خود آيه را تلاوت كرد. در پرتو ولایت ص٣٩ @akhlaghz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لعن یا فحش ...؟! چه بسا افرادی که بین « لعن » و « فحش » فرقی نمی گذارند و درکنار لعن به دشمنان خدا و اهلبیت علیهم السلام زبان به فحش و ناسزا نیز می گشایند ؛ [ درحالیکه] روشن است که «لعن» گفتن مقوله اي متفاوت از ناسزاگفتن و فحش دادن است، فحش دادن شأن يک مسلمان نيست همچنان که علي(ع) فرمودند: « إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ» به خدا سوگند دوست ندارم شما از دشنام دهندگان باشيد.۱ ولي «لعن» کردن يک نوع بيزاري جستن از ظلم و ظالم و فاصله گرفتن از راه سپاه اهل باطل و موجب قرب به جبهه ي امام حسين(ع) مي شود و اين که در دل ما جايي براي همراهي با ظلم و ظالم نيست. 🔹همان طور که خداوند بر اهل کفر لعنت مي کند و لعنت لعنت کنندگان را نيز بر آن ها مي فرستد و مي فرمايد: «إِنَّ الَّذينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَيِّناتِ وَ الْهُدی مِنْ بَعْدِ ما بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتابِ أُولئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ يَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ». كسانی كه دلايل روشن، و وسيله ي هدايتی را كه نازل كرده ايم، بعد از آن كه در كتاب برای مردم بيان نموديم، كتمان كنند، خدا آن ها را لعنت می كند؛ و همه لعن كنندگان نيز، آن ها را لعن می كنند.۲،۳ ۱- نهج البلاغه، کلام ۲۰۶ ۲ - سوره ي بقره،آيه ي ۱۵۹ ۳-زیارت عاشورا اتحاد روحانی باامام حسین ع 👇👇👇 @akhlaghz
دینداری یا تشخیص بین حق و باطل به قدری مهم است که امامان معصوم از خدا کمک می‌خواهند. در دعاهای آن بزرگواران می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ أَرِنِی الْحَقَّ حَقّاً حَتَّی أَتَّبِعَهُ وَ أَرِنِی الْبَاطِلَ بَاطِلا حَتَّی أَجْتَنِبَهُ». ١ خدایا حق را به من حق نشان بده تا پیروی کنم و باطل را به من باطل نشان بده تا دوری کنم. 💠 در قرآن بارها از کسانی که گرفتار محاسبات غلط هستند، انتقاد شده است : 🔹 گروهی خیال می‌کنند هدایت یافته اند، (یحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُون) ٢ 🔹گروهی خیال می‌کنند کارشان درست است، (یحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یحْسِنُونَ صُنْعاً) ٣ 🔹گروهی خیال می‌کنند جایگاهی دارند، (یحْسَبُونَ أَنَّهُمْ عَلی شَی ءٍ) ۴ 🔻ادامه دارد... @akhlaghz
🔺... ادامه مطلب 🌾 ریشه این خیال بافی‌ها اموری است از جمله: ۱. گاهی تصورات شخصی است. ۲. گاهی تلقینات دوستان است. ۳. گاهی تملقات اطرافیان است. ۴. گاهی سکوت دیگران نسبت به خلاف‌های انسان است. ۵. گاهی تزیینات شیطان است. ۶. گاهی تبلیغات نابجاست. ۷. گاهی آرزوهای طول و دراز است. ۸. گاهی وعده‌های نابجای این و آن است. ۹. گاهی امیدهای نابجاست. ۱۰. گاهی فهم غلط از دین و دستورات الهی است. ⚠️ بسیاری از افرادی که برای کشتن امام حسین علیه السلام به کربلا آمدند گرفتار این شدند. به خیال حکومت ری و وعده‌های یزید، عمر سعد فرماندهی لشکر یزید را در کربلا پذیرفت. حق را کنار گذاشت و حکومت طاغوت را پذیرفت. ۱. مستدرک الوسائل، ج۶، ص۲۶۱. ۲. اعراف، ۳۰. ۳. کهف، ۱۰۴. ۴. مجادله، ۱۸. 📚 نهضت حسینی در پرتو قرآن ص۶٩ @akhlaghz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 ◾️ دهه اول محرم با ویژه برنامه های متنوع شامل : 🎙سخنرانی مذهبی 🖌کارگاه های متنوع معارفی 👤مشاوره ی فردی 😷 با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی... @akhlaghz