eitaa logo
نکته های خوب
124 دنبال‌کننده
580 عکس
884 ویدیو
1.1هزار فایل
یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه حجاب
5bd931ebff8bdc3afa98522f_-2248999633878415511.mp3
525.8K
🌸 این قسمت 👈چرا فقط به حجاب گیر دادید؟؟اختلاس گرا چی؟؟ #حجاب #تولیدی #حرف_حساب #استاد_حکیمی #صوت_ساندویچی 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری 🎥سخنرانی حاج آقا قرائتی ✍موضوع: فلسفه نماز خواندن چیست؟ 📺 #عمار_کلیپ_آنلاین_کلیپ 📺 http://eitaa.com/joinchat/1155989522C8ddd406c2c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری ● سخنرانی حاج آقا قرائتی 🍀موضوع: آنچه باید در هیئات مذهبی مورد توجه قرار بگیرد... 📺 #عمار_کلیپ_آنلاین_کلیپ 📺 http://eitaa.com/joinchat/1155989522C8ddd406c2c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_تصویری 🔎 #حسین_شفا_میده 👈 بازگشت حُر از چند قدمیِ جهنم! 👈 حسین جهنمی را بهشتی می کنه! 🏢 حسینیه هدایت/محرم 1397 📺 #عمار_کلیپ_آنلاین_کلیپ 📺 http://eitaa.com/joinchat/1155989522C8ddd406c2c
هدایت شده از دوستی با خدا
✅ آثار و برکات دعا در حق امام✅ 🔴🔵 داستانی زیبا از اثر دعا در حق امام زمان : 🌺 در اصفهان مردي شيعه به نام عبدالرحمان بود، از او سئوال کردند: علت اينکه امامت امام علي النقي (عليه السلام) را پذيرفتي و دنبال فرد ديگري نرفتي چيست؟ گفت: جرياني از آن حضرت ديدم که قبول امامت آن حضرت را بر من لازم نمود. من مردي فقير اما زباندار وپر جرأت بودم به همين جهت در سالي از سالها اهل اصفهان من را برگزيدند تا با گروهي ديگر براي دادخواهي به دربار متوکل برويم. ما رفتيم تا به بغداد رسيديم هنگامي که در بيرون دربار بودم خبر به ما رسيد که دستور داده شده امام علي النّقي را احضار کنند،بعد حضرتش را آوردند. ♦️من به يکي از حاضرين گفتم: اين شخص که او را احضار کردند کيست؟ گفت: او مردي علوي وامام رافضي ها ست سپس گفت: به نظرم مي رسد که متوکل مي خواهد او را بکشد، گفتم: از جاي خود تکان نمي خورم تا اين مرد را بنگرم که چگونه شخصي است؟ 🔷 او گفت: حضرت در حالي که سوار بر اسب بودند تشريف آوردند ومردم در دو طرف او صف کشيدند واو را نظاره مي کردند. چون چشمانم به جمالش افتاد محبت او در دلم جاي گرفت و در دل شروع کردم به دعا کردن براي او که خداوند شرّ متوکل را از حضرتش دور گرداند. حضرت در ميان مردم حرکت مي کرد و به يال اسب خود مي نگريست نه به راست نگاه مي کرد ونه به چپ، من نيز دعا براي حضرتش را در دلم تکرار مي کردم. چون در برابرم رسيد رو به من کرد وفرمود: 🔴 استجاب الله دعاک، وطوّل عمرک وکثّر مالک وولدک. 🔵يعني: خداي دعاى تو را مستجاب کند. وعمر تو را طولاني ومال وفرزند تو را زياد گرداند. از هيبت و وقار او بدنم لرزيد ودر ميان دوستانم به زمين افتادم. دوستانم از من پرسيدند، چه شد؟ گفتم خير است وجريان را به کسي نگفتم. 🌹 پس از آن به اصفهان بازگشتيم. خداوند به سبب دعاى آن حضرت درهايي از مال وثروت را براي من باز کرد تا جايي که اگر همين امروز درب خانه ام را ببندم قيمت اموالي که در آن دارم معادل هزاران هزار درهم است واين غير از اموالي است که در خارج خانه دارم. خداوند به سبب دعاى آن حضرت ده فرزند به من عنايت فرمود. 🔴ببينيد که چگونه مولاي ما امام علي نقي (عليه السلام) دعاى آن شخص را به خاطر نيکي او جبران وتلافي نمود. براي او دعا فرمود با اينکه از مؤمنان نبود. 🔴🔵 آيا گمان مي کنيد که اگر در حق مولاي ما صاحب الزمان ارواحنا فداه دعا کنيد شما را با دعاى خير ياد نمي کند با اينکه شما از مومنان هستید؟ 📚 منبع : مکیال المکارم جلد 1 صفحه 333 ✅ آثار و برکات دعا ادامه دارد....✅ 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌋 @doostibakhoda
4_710636819120652380.ppt
2.97M
🌐💠🌐💠🌐💠🌐💠🌐💠🌐 @Tarikhislam
🌐💠🌐💠🌐💠🌐💠🌐💠🌐 🗂پاورپوینت (با سیدالشهدا(ع) از مدینه تا کربلا) :👇 @Tarikhislam
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 2⃣معرفی کتاب:📚 مجموعه «کتابخانه جامع امام حسین(ع)» شامل بیش از پنجاه جلد کتاب در مورد تاریخ زندگانی و فضائل و مناقب امام حسین(ع) و شرح حوادث قیام حسینی(ع)✍📚👇 @Tarikhislam
4_5809706754111438936.apk
7.48M
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 «کتابخانه جامع امام حسین(ع)» @Tarikhislam
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 3⃣معرفی کتاب :📚 کتاب «نامه ها و ملاقاتهای امام حسین(ع)» مجموعه گردآوری شده از سخنان و ملاقات ها و نامه های امام حسین(ع) در طول مسیر؛ اثر استاد نظری منفرد✍📚👇 @Tarikhislam
4_5789649106515263536.pdf
2.64M
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 کتاب «نامه ها و ملاقاتهای امام حسین(ع)» @Tarikhislam
🤔 ❔یکی از صفات خداوند متعال ستارالعیوب هست یعنی گناهان بندگانش را از دیگران پس چطور است که برخی چشم برزخی دارند و میتوانند چهره واقعی افراد رو ببینند و به گناهکاری آنان پی ببرند❕❕ 💠💠 👌در این شکی نیست که بندگان شایسته و برگزیده خدا می توانند با عبادت و کردن به درجه و مقامی برسند که از درونی دیگران نیز مطلع شوند . ❕در حدیث قدسی آمده است که خداوند می فرماید؛ «بنده من به چیزی محبوب تر از انجام واجبات و ترک گناهان و محرمات نسبت به من اظهار دوستی نکرد. با نمازهای به محبت من دست می یابد. در آن صورت من نیز او را دوست می دارم. پس هنگامی که او را دوست خود برگزیدم، قدرت شنوایی او می شوم، آن گاه که می شنود؛ بینایی او می گردم، آن گاه که می بیند؛ زبان او می شوم، آن گاه که سخن می گوید؛ دست او می گردم، آن گاه که ضربه می زند. پای او می شوم، آن گاه که راه می رود. هنگامی که به درگاه من دعا کند، اجابت می کنم. اگر از من درخواست کند، به او می دهم» 📚الکافی ج2 ص352 📚 وسائل الشیعه ج4 ص72 🔶در راس کسانی که به این درجه و مقام رسیده اند ، اهل بیت علیهم السلام هستند که آگاه از احوالات درونی مردمان بوده اند چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « ما مردمان را زمانی که به آنها نگاه می کنیم با حقیقت ایمان و حقیقت نفاق آنها می شناسیم » 📚عیون الاخبار ج2 ص227 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « ما نیکان شما را از بدانتان می شناسیم » 📚بحار الانوار ج26 ص128 👌در نقل دیگری آمده است که ابوبصیر از کثرت عبادت و بندگان حجاج اهل بیت تعجب کرد و این نکته را به امام صادق علیه السلام عرضه داشت . ❕امام علیه السلام پاسخ داد که حج گزاران واقعی کم هستند و خداوند تنها اعمال نیک را از قبول می کند . 👌ابوبصیر می گوید امام صادق دست خود را بر چشمم گذاشت ، در این حالت من حجاج را به صورت سگ و خوک و دیدم » 📚بصائر الدرجات ج1 ص271 ❕از سوی دیگر یکی از خداوند در روایات ، ستار العیوب بودن او در برابر گناهان مخلوقات بیان شده است ، چنان که آمده است ؛ « ای پوشاننده گناهان که با کرم و بزرگیت گناهان دیگران را می پوشانی » 📚بحار الانوار ج95 ص84 ❔آیا اولیاء الهی به احوالات گناهکاران منافاتی با ستار العیوب بودن خداوند ندارد ❕ 🔶پاسخ روشن است . خداوند در برابر گناهکارانی که از روی لجاجت و دشمنی با خداوند نمی کنند ،و بر انجام گناهان خود اصرار ندارند دارد و گناهان آنها را حتی از فرشتگان موکل نیز می پوشاند . 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « زمانی که بنده مومن توبه واقعی می کند خداوند او را دوست می دارد و گناهش را در دنیا و آخرت می پوشاند و گناه او را از یاد دو ملک موکلش می برد و به جوارحش وحی می کند که گناه او را بپوشانند و به زمینی که بر او آن گناه کرده است وحی می کند که گناهاش را بپوشاند » 📚بحار الانوار ج6 ص29 ❗️اما که توبه را از یاد برده اند و همواره در پی ارتکاب محرمات هستند ، خداوند در قبال آنها ستاریت ندارد و یکی از طرق مجازات آنها در همین دنیا آن است که خداوند دیگران را بر او آگاه می کند . 👌حضرت امیر علیه السلام می فرماید ؛ « ( از مجازات الهی ) بر حذر باش ، بر حذر باش ، به خدا سوگند آن قدر پرده پوشی کرد که گویی است » 📚نهج البلاغه حکمت 30 🔰حضرت علی گناهکاران را بر حذر می دارد که ممکن است خداوند با افشای گناهان آنها در همین دنیا ، آنها را مجازات کند . 👌در دعای کمیل می خوانیم ؛ « خدایا گناهانی که پرده های عصمت را می درد ( و انسان را رسوا می کند ) بر من ببخش » 💠بنابراین ستاریت خدا برای گناهکاران نادم و پشیمان است که پس از ارتکاب گناهان توبه کرده و بر انجام گناهان اصرار ندارند ، اما گناهکارانی که به توبه و بازگشت توجه ندارند ، مشمول ستاریت خداوند واقع نمی شوند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔مگر جنگیدن در ماه حرام ،حرمت ندارد پس چگونه امام حسین در ماه که از ماه های حرام است به جنگ یزید رفت و حکم حرمت این ماه را شکست ❕ 💠💠 👌احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند ، ولی در برابر کسانی که آن را زیر پا می گذارند رعایت آن لازم نیست و مسلمانان حق دارند با آنها وارد شوند و این در واقع یک نوعی قصاص است . ❕ می فرماید ؛ « ماه حرام در برابر ماه حرام ( اگر دشمنان احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید ) و تمام حرامها قابل قصاص است » 🔶بقره194 🔶مشرکان مکه می دانستند که جنگ در ماههای حرام از نظر اسلام نیست ، به همین دلیل در نظر داشتند مسلمانان را غافلگیر سازند و در ماههای حرام به آنها حمله ور شوند و احیانا گمانشان این بود که مسلمانان به بر نمی خیزند ، آیه مورد بحث به این پندارها پایان می دهد و دستور می دهد که اگر آنها در ماه حرام دست به اسلحه بردند ، مسلمانان در مقابل آنها بایستند . 📚تفسیر نمونه ج2 ص31 👌امام حسین علیه السلام نیز برای جنگ به سوی نرفته بود ، بلکه بنا بر دعوت کوفیان رهسپار این مسیر شده بود که در سرزمین کربلا مورد محاصره و حمله سپاه یزید واقع شد و امام نیز چاره ای جز مقابله با آنان و نداشت . ❕بنابراین این سپاه یزید بود که حرمت و احترام ماه حرام را نگه نداشت چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « محرم ماهی بود که در جاهلیت نیز احترام آن حفظ می شد و در آن جنگ نمی کردند اما این امت در این ماه خون های ما را ریختند و ما را هتک کردند و زنان و فرزندان ما را به اسارت گرفتند...» 📚امالی صدوق ص128 👌ویا فرمود؛ « این امت حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و همچنین حرمت پیامبرشان را نگه نداشتند و در این ماه پیامبر را کشتند ...» 📚همان مدرک ص130 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔آیا ما در اسلام چیزی به نام حضرت علی در کنار تسبیحات حضرت زهرا داریم ❕آیا وارد کردن این چیزها به دین مصداق اسلام نیست ❕❕ 💠💠 👌آنچه تحت عنوان تسبیحات علی علیه السلام از آن یاد می شود بر گرفته از است که امیر مومنان علیه السلام خطاب به براء بن عازب فرمود ؛ « آیا می خواهی تو را به چیزی کنم که اگر به آن عمل کنی از جمله دوستان واقعی خداوند خواهی بود؟ ❕فرمود پس از نماز هایت ده مرتبه تسبیح خدا را بگو ( سبحان الله ) و ده مرتبه حمد او را به جا آور ( الحمد الله) و ده مرتبه تکبیر خداوند را بگو ( الله اکبر ) و ده مرتبه بگو لا اله الا الله که این عمل سبب می شود که هزار بلا در دنیا از تو دفع شود که کمترین آن ارتداد از است و در آخرت به تو هزار درجه و منزل داده می شود که کمترین آن همنشینی و با پیامبر است » 📚الدعوات راوندی ص49 📚بحار الانوار ج83 ص34 📚مستدرک الوسائل ج5 ص82 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔نزول آیه در شان اهل بیت چگونه دلالت بر عظمت و مقام آن بزرگواران دارد ❗️❗️ 💠💠 👌خداوند می فرماید ؛ « هرگاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده ( باز ) کسانی درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند بگو بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم ، شما نیز فرزندان خود را ، ما زنان خود را دعوت نماییم ، شما نیز زنان خود را و ما نفوس خود ( کسی که همچون جان ماست ) دعوت کتیم شما نیز از نفوس خود ، آنگاه مباهله ( و نفرین ) کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم » 🔶ال عمران 61 ❕در روايات اسلامي که و محدثان نقل کرده اند آمده است هنگامي که آيه فوق نازل شد، پيامبر به مسيحيان نجران پيشنهاد مباهله داد، بزرگان مسيحي از پيامبر يک روز مهلت خواستند، تا دراين باره با يکديگر مشورت کنند. اسقف اعظم به آنها گفت: نگاه کنيد اگر فردا محمد با فرزند و خانواده اش براي مباهله آمد از مباهله با او بپرهيزيد، و اگر و يارانش را همراه آورد و هياهو و سر و صدا به راه انداخت با او مباهله کنيد که ادعاي او بي پايه و اساس است. 👌فرداي آن روز، پيامبر در حالي آمد که دست علي عليه السلام را گرفته بود و حسن و حسين پيش روي او حرکت مي کردند، و فاطمه پشت سر او، مسيحيان و در پيشاپيش آنان، اسقف اعظم آنان بيرون آمدند هنگامي که پيامبر را با همراهان مشاهده کردند، اسقف آنان پرسيد: اينان کيانند؟ گفتند: اين يکي پسر عمو و داماد اوست، و اين دو دخترزاده هاي او هستند، و اين بانو، دختر اوست که از همه نزدش گرامي تر است. اسقف نگاهي کرد و گفت: من مردي را مي بينم که مصمم و باجرأت در مباهله است، و مي ترسم او راستگو باشد، و اگر راستگو باشد بلاي عظيمي بر ما وارد خواهد شد، سپس گفت: اي ابوالقاسم ما با تو مباهله نخواهيم کرد، بيا با هم صلح کنيم، و پس از آن، آنان حاضر شدند به شرايط ذمه تن در دهند. 📚تفسیر فخر رازی ج8 ص10 📚تفسیر قرطبی ج2 ص1346 📚روح البیان ج2 ص44 📚روح المعانی ج3 ص188 📚بحر المحیط ج2 ص472 🔰روایات در منابع معروف و دست اول اهل سنت و منابع اهل بیت علیهم السلام آمده است که با صراحت می گوید: آیه مباهله درباره علی علیه السلام و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام نازل شده است از جلمه: 👌 در صحیح مسلم در کتاب فضائل الصحابه در باب فضائل علی بن ابیطالب علیه السلام از سعد بن ابی وقاص نقل شده که معاویه به سعد گفت: چرا ابوتراب علی را سب و دشنام نمی دهی؟ گفت: من سه سخن از پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله به یاد دارم که به خاطر آنها نمی توانم علی علیه السلام را دشنام دهم! و اگر یکی از آنها برای من باشد بهتر از تعداد زیادی اشتران سرخ مو است- این حیوان از گرانبهاترین سرمایه های عرب محسوب می شد- سپس داستان حدیث منزلت (در جنگ تبوک) و داستان پرچم دادن به دست علی علیه السلام در جنگ خیبر را ذکر می کند، و بعد می افزاید: «هنگامی که آیه مباهله نازل شد؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را فرا خواند. سپس عرض داشت: خداوندا اینها اهل بیت من هستند». (و مصداق این آیه اند) 📚صحیح مسلم ج4 ص1871 👌 این حدیث را گروه دیگری از بزرگان اهل سنت نقل کرده اند مانند: 📚ترمذی در صحیح خود ج5 ص638 📚 احمد حنبل در مسند ج1 ص185 📚 بیهقی در السنن الکبری ج1 ص291 📚سیوطی در دُرُّالمنثور ذیل آیه 61 ال عمران 📚حاکم در مستدرک ج3 ص150 🔰وجه دلالت آیه شریفه بر اهل بیت علیهم السلام ؛ 1⃣خداوند به پیامبر گرامی امر فرمود که در مباهله فرزندان و زنان و خود را طلب نماید ، همانطور که گذشت منظور از انفسنا شخص علی علیه السلام است .این که پیامبر گرامی علی را جان و نفس خود خطاب کرده آیا معنای آن مراد است یا تنزیل مقامی است ؟ بدون شک معنای حقیقی منظور نیست یعنی علی پیامبر نیست بلکه منظور این است که علی در فضائل و کمالات و مقامات مانند پیامبر است . 👌پیامبر گرامی افضل از نوع بشر می باشد ، علی علیه السلام نیز که تمام کمالات پیامبر را داراست نیز افضل از تمام بشر و می باشد و شایسته تر از همگان به خلافت و ولایت می باشد . 2⃣هدف از ، دعا و پیروزی حق و غلبه بر دشمن و اثبات قرب الهی می باشد ، پیامبر گرامی برای این غرض اهل بیت خود را با خود همراه کرد و این نشان دهنده قرب و منزلت و بلندی مقام آنان در نزد حق تعالی می باشد به گونه ای که هیچ کس از افراد امت این مقام را ندارند و الا پیامبر باید آنان را با خود می ساخت . ❕از اینجا روشن می شود که اصحاب مباهله نزدیکترین و دوست ترین دوستان خدا هستند و هیچ کس حق تقدم و امیری بر آنان را ندارد . 📚حدیقه الشیعه ج1 ص68 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔یکی سنی اشکال کرد که چگونه آیه مباهله شامل اهل بیت می شود در حالی که تعابیر « ابناءنا» _ نساء نا _ انفسنا در آیه مباهله است چگونه شامل حسنین یاحضرت زهرا یا امام علی می شود ❗️❗️ 💠💠 1⃣ همانطور كه قبلا به طور مشروح ذكر شد اجماع علماى اسلام و احاديث فراوانى كه در بسيارى از منابع معروف و معتبر اسلامى اعم از شيعه و سنى در زمينه ورود اين آيه در مورد اهل بيت علیهم السلام به ما رسيده است و در آنها تصريح شده پيغمبر غير از على و فاطمه و حسن و حسين سلام الله علیهم كسى را به مباهله نياورد، قرينه آشكارى براى آيه خواهد بود، زيرا مى‏ دانيم از جمله قرائنى كه آيات قرآن را تفسير مى‏ كند سنت و شان نزول قطعى است ؛ 🔸https://t.me/Rahnamye_Behesht/7243 2⃣اطلاق صيغه جمع بر مفرد يا بر تثنيه ندارد، و در قرآن و غير قرآن از ادبيات عرب و حتى غير عرب اين معنى بسيار است. 👌توضيح اينكه ؛ بسيار مى ‏شود كه به هنگام بيان يك قانون، يا تنظيم يك عهدنامه، حكم به صورت كلى و به صيغه جمع آورده مى ‏شود، و مثلا در عهدنامه چنين مى‏ نويسند كه مسئول اجراى آن امضاء كنندگان عهدنامه و فرزندان آنها هستند، در حالى كه ممكن است يكى از دو تنها يك يا دو فرزند داشته باشد، اين موضوع هيچگونه منافاتى با تنظيم قانون يا عهدنامه به صورت جمع ن دارد. 👌ما دو مرحله داريم مرحله قرارداد و مرحله اجرا ؛ 🔸 در مرحله قرارداد، گاهى الفاظ به صورت جمع ذكر مى‏ شود تا بر همه مصاديق تطبيق كند، ولى در مرحله اجرا ممكن است ، منحصر به يك فرد باشد، و اين انحصار در مصداق منافات با كلى بودن مسئله ندارد. ❕به عبارت ديگر پيغمبر اكرم موظف بود طبق قراردادى كه با نصاراى نجران بست همه فرزندان و زنان خاص خاندانش و تمام را كه به منزله جان او بودند همراه خود به مباهله ببرد، ولى اينها مصداقى جز دو فرزند و يك زن و يك مرد نداشت (دقت كنيد). 🔹اضافه بر اين در آيات قرآن موارد متعددى داريم كه عبارت به صورت صيغه جمع آمده اما مصداق آن به جهتى از جهات منحصر به يك فرد بوده است ؛ 🔰مثلا در سوره آل عمران آيه 173 مى ‏خوانيم ؛ « الَّذِينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ » « كسانى كه مردم به آنها گفتند دشمنان (براى حمله به شما) اجتماع كرده ‏اند از آنها بترسيد » 👌در اين آيه منظور از" الناس" (مردم) طبق تصريح جمعى از مفسران نعيم بن مسعود است كه از" ابو سفيان" اموالى گرفته بود تا را از قدرت مشركان بترساند . 🔸و همچنين در آيه 181 مى‏ خوانيم ؛ « لَقَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَ نَحْنُ أَغْنِياءُ » « خداوند گفتار كسانى را كه مى ‏گفتند: خدا فقير است و ما بى ‏نيازيم (و لذا از ما مطالبه زكات كرده است!) شنيد » 👌منظور از الذين در آيه طبق جمعى از مفسران" حى بن اخطب" يا" فنحاص" است. 👌گاهى اطلاق كلمه جمع بر مفرد به عنوان بزرگداشت نيز ديده مى‏شود، همان طور كه در باره ابراهيم مى ‏خوانيم ؛ « إِنَّ إِبْراهِيمَ كانَ أُمَّةً قانِتاً لِلَّهِ » ابراهيم امتى بود خاضع در پيشگاه خدا » ( نحل 120) در اينجا امت كه اسم جمع است بر فرد اطلاق شده است. 📚تفسیر نمونه ج 2 ص 586 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔آیا راست است که در اسلام حکمی به نام مباهله و نفرین کردن دشمنان دینی داریم ❗️کانال های ضد دین می گویند اسلام به جای آنکه مخالفان خودش را با عقل و منطق مجاب کند آنان را دعوت به و مباهله می کنند آیا این عقلانیست ❕❕ 💠💠 👌«مُباهَله» در اصل از مادّه «بَهْل» (بر وزن اهل) به معناى رها كردن و قيد و بند را از چيزى برداشتن است، و به همين جهت هنگامى كه حيوانى را به حال خود واگذارند، و پستان آن را در كيسه قرار ندهند، تا نوزادش بتواند به آزادى شير بنوشد، به آن «باهِل» مى‏ گويند، و «ابْتِهال» در دعا به معناى تضرع و واگذارى كار به خدا است. و اگر آن را گاهى به معناى و لعن و دورى از خدا گرفته‏ اند نيز به خاطر اين است كه رها كردن و واگذار كردن بنده به حال خود اين نتائج را به دنبال مى‏ آورد، اين بود معناى «مباهله» از نظر ريشه لغت. 💠و از نظر مفهوم متداول ، به معناى نفرين كردن دو نفر به يكديگر است، بدين ترتيب، افرادى كه با هم گفتگو درباره يك مسأله مهم مذهبى دارند در يك جا جمع شوند و به درگاه خدا كنند و از او بخواهند كه دروغگو را رسوا سازد و مجازات كند. 📚لغات در تفسیر نمونه ص 497 ❕مباهله به عنوان آخرین حربه برای غلبه بر خصم بعد از اثر نکردن منطق و استدلال است ، که به عنوان الهی بر حقانیت طریق و مسلکی اعتقادی ایراد می شود . بر خلاف آنچه در پرسش آمد ، مباهله بر خلاف عقل و منطق نیست بلکه کاملا موافق و مطابق عقل و منطق است ، زیرا دو طرف حق و باطل پس از آن که از طریق مذاکرات به نتیجه ای نرسیدند و طرف باطل با لجاجت از پذیرفتن حق امتناع کرد ، اقدام به مباهله می کنند و طرف حق با اقدام به مباهله این نکته را بیان می کند که آیین من مطابق با واقعیت و حقیقت است که می توانم بر این سخن معجزه ای هم ارائه کنم تا شکی در آن باقی نماند ، مباهله همان نقش معجزه را برای اثبات حقانیت دعوت حق می کند . ❕جریان مباهله کردن پیامبر گرامی اسلام با نجران مشهور و معروف است ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/7243 👌بنابراین مباهله در برابر مخالفان يك حكم عمومی است که افراد با ايمان كه از تقوا و خدا پرستى كامل برخوردارند به هنگامى كه آنها در برابر دشمنان بر اثر لجاجت به جايى نرسد از آنها دعوت به مباهله می كنند. ❕از امام علیه السلام نقل شده كه فرمود ؛ « اگر سخنان حق شما را مخالفان نپذيرفتند آنها را به مباهله دعوت كنيد ، راوى مى ‏گويد سؤال كردم چگونه مباهله كنم؟ فرمود ؛ خود را سه روز اصلاح اخلاقى كن و گمان مى ‏كنم كه فرمود روزه بگير و غسل كن، و با كسى كه مى‏ خواهى مباهله كنى به صحرا برو، سپس انگشتان دست راستت را در انگشتان راست او بيفكن و از خودت آغاز كن و بگو خداوندا! تو پروردگار آسمانهاى هفتگانه و زمينهاى هفتگانه ‏اى و آگاه از اسرار نهان هستى، و رحمان و رحيمى، اگر مخالف من حقى را انكار كرده و ادعاى دارد بلائى از آسمان بر او بفرست، و او را به عذاب دردناكى مبتلا ساز ، و بعد بار ديگر اين دعا را تكرار كن و بگو: اگر اين شخص حق را انكار كرده و ادعاى باطلى مى ‏كند بلائى از آسمان بر او بفرست و او را به عذابى مبتلا كن ، سپس فرمود ، چيزى نخواهد گذشت كه نتيجه اين دعا آشكار خواهد شد، به خدا سوگند كه هرگز كسى را كه حاضر باشد اين چنين با من مباهله كند » 📚الکافی ج 2 ص 513_ وسائل الشیعه ج 7 ص 134 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔مگر خداوند انگشت و جسم دارد که در روایت آمده است که قلوب بنی آدم بین دو خداوند است ❗️❗️ 💠💠 👌روایت مشهوری است که در منابع شیعه و اهل سنت به نقل از پیامبرگرامی و دیگر امامان آمده است که فرمودند؛ «قلب مومن میان دو انگشت از انگشتان خدا قرار دارد ، هر طورى كه او بخواهد در دلها تصرّف مى ‏كند ساعتى چنان بوده و ساعتى ديگر چنين مى‏ باشد و بنده بسا به خير توفيق مى ‏يابد » 📚علل الشرائع ج 2 ص 604 _ صحیح مسلم ج 4 ص 2045 ❕با توجه به این که ثابت است خداوند متعال با براهین محکم عقلی و نقلی از هرگونه اتصاف به ممکنات و جسم بودن مبرا است ؛ 🔸https://t.me/Rahnamye_Behesht/8505 👌روشن می شود که تعبیر موجود در روایت فوق تعبیری مجازی و کنایی بوده است ، چنان که شیخ صدوق در توضیح روایت می نویسد ؛ « مقصود از «اصبعين من اصابع اللَّه» در روایت ، طريقين من طرق اللَّه است و مراد از ، طريق خير و طريق شر مى ‏باشد چه آنكه خداوند متعال را نبايد به اصابع توصيف نمود و اساسا شباهتى به مخلوقاتش ندارد پس بايد در لفظ اصابع تصرف كرد و آن را تأويل برد » 📚علل الشرائع ج 2 ص 604 👌علامه مجلسی در توضیح روایت می نویسد ؛ « قلب مؤمن ميان دو انگشت‏ از انگشتان خداوند مهربان است البته واضح است ذات منزه خداوندى انگشتى كه از گوشت و خون و استخوان تركيب يافته و داراى بندهائى است ندارد ولى چون دادن اشياء، و برگرداندن و تغيير شكل آنها به نيروى دست و انگشتان است تعبير به انگشت‏ شده چون داشتن انگشت‏ در انسان بخودى خود و قطع نظر از كارهائى كه انجام ميدهد ارزشى ندارد و هدف نيست بلكه انگشت‏ وسيله است براى تحريك و تغيير و كارهائى از اين قبيل ، ذات بارى تعالى هم دل را از بحالى و شكلى بشكل ديگر برميگرداند » 📚بحار الانوار ج 67 ص 40 👌سيد نیز حدیث فوق را چنين تفسير مى ‏كند ؛ « كِنايةٌ عَنْ تَيَسُّرِ تَصْرِيفِ الْقُلُوبِ وَ تَقْليِبِها وَ دُخُولِ ذلكَ تَحْتَ قُدْرَتِهِ ؛ كنايه از آسانى چرخش و دل و در تحت قدرت خدا بودن است » 📚تنزیه الانبیاء ص 125 👌در فارسى نيز چنين اصطلاحى را به كار مى‏ بريم. براى مثال مى‏ گوييم: «فلان چيز يا فلان كس در من یا بین انگشتان من است»، كه كنايه از تسلط داشتن بر كسى يا بر انجام دادن كارى است. Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔فلسفه این که مسافر می تواند در مکه و مدینه و کوفه و کربلا نمازش را بخواند چیست ❗️❗️ 💠💠 👌آنچه در روایات در این رابطه بیان شده است ، آن است که چون این چهار مکان دارای و شرف هستند و نشانه های توحید و نبوت و زمامداری و ولایت و امامت و شهادت در این اماکن یعنی مسجد الحرام و مسجد النبی و مسجد کوفه و حرم امام حسین علیه السلام هویدا است ، نماز در این چهار مکان به سبب شرافت و عظمت این مکان ها دارای بیشتری است و مسافر وقتی وارد این ها می شود می تواند نمازش را تمام بخواند تا در برابر تعداد رکعات بیشتری که می خواند بیشتری کسب کند . 🔷امام علیه السلام در جواب نامه علی بن مهزیار در مورد اتمام نماز در حرمین فرمود ؛ « تو نسبت به فضیلت نماز در حرمین نسبت به غیر آن آگاهی داری ، من دوست دارم زمانی که وارد بر آن دو مکان می شوی را تمام بخوانی ( و ثواب بیشتری دریافت کنی )» 📚 ج5 ص428 🔷امام علیه السلام نیز فرمود ؛ « اگر در مسجد الحرام نمازت را شکسته بخوانی ، تکلیفت را انجام داده ای اما اگر کامل بخوانی این خیر است و زیادی خیر هم است و پاداش دارد » 📚 ج8 ص527 👌و به زیاد قندی فرمود ؛ « آنچه برای خودم دوست دارم برای تو هم دوست دارم و آنچه برای خودم مکروه دارم برای تو هم مکروه دارم ، نماز را در و و حرم تمام بخوان ( که فراوان دارد )» 📚 ج5 ص430 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔مراجع می گویند اگر تنها راه درمان منحصر به استفاده از محرمات مانند کشیدن تریاک و خوردن و ...باشد ، استفاده از آن ها اشکال ندارد در حالی که روایات می گوید خداوند در حرام شفا قرار نداده است❗️آیا مراجع بر خلاف روایات فتوا نداده اند ❕❕ 💠💠 👌در روایات متعددی آمده است که خداوند در شفایی قرار نداده است . 🔷امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند عز و جل در هیچ یک از محرمات و شفایی قرار نداده است » 📚 ج6 ص413 👌و ؛ « پسندیده نیست که هیچ کس با محرمات الهی به دنبال خویش باشد » 📚 ج6 ص414 👌و ؛ « من نمی خواهم به دوایی که با شراب عجین شده است کنم ، چگونه با آن به دنبال شفای خود باشم » 📚 ج6 ص414 🗯به این مضمون روایات متعدد دیگری نیز در مجامع روایی ما نقل شده است ؛ 📚 ج25 ص343 باب 20 👌از سوی دیگر ، مراجع داده اند که اگر بر اساس تشخیص پزشک و مورد ، تنها راه درمان بیماری استفاده از محرمات الهی باشد ، استفاده از آن ها به مقدار اشکالی ندارد . 📚 ص292 🔷مستند این حکم می باشد که خداوند می فرماید ؛ « او شما را برگزید و در دین خود تکلیف باری برای شما قرار نداد » 🔶 78 🔷پیامبر فرمود ؛ « من مبعوث به شریعت و آسانی شده ام » 📚 ج30 ص548 🗯بی شک اگر بیماری توان انسان را بریده باشد و هیچ راه درمانی جز استفاده از یک حرام الهی برای درمان نباشد ، بر اساس قاعده لا حرج و شریعت سهل اسلامی ،درمان با حرام برای نفی حرج و رجحان می یابد. 👌قاعده لا ضرر و حرمت ضرر رساندن به بدن نیز موید این فتوا می تواند باشد چنانکه در روایات ما آمده است « لا و لا ضرار فی الاسلام » و بر اساس آن هر گونه حکمی که سبب آسیب رسیدن به خود و دیگران شود در اسلام بر داشته شده است . 📚 ج26 ص14 👌 نیز می فرماید ؛ « خود را با دست خود به نیفکنید » 🔷 195 🗯روشن است که در صورت عدم درمان بیماری که تنها راه درمان آن استفاده از حرام الهی باشد ، ضرر و هلاکت انسان می شود . ❕لذا امام علیه السلام فرمود ؛ « هیچ چیز از محرمات الهی نمی باشد مگر آنکه ارتکابش برای جایز و حلال است » 📚 ج5 ص483 ❕میان این دسته ادله با ادله دسته اول که می گوید خداوند در حرام قرار نداده است منافاتی نمی باشد زیرا؛ 🔷 روایات دسته اول در مقام بیان این نکته است که شفای خالص و کامل با استفاده از محرمات الهی حاصل نمی شود ، اگر چه ممکن است بیماری فعلی انسان را درمان کند ، اما و بیماری های دیگری را برای بدن به همراه می آورد ، زیرا تمام محرمات الهی دارای عوارض و ضررهایی بوده است که خداوند آن ها را حرام کرده است و انسان تا جایی که ممکن است باید از راه حلال خود را درمان کند چنانکه امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « هر آنچه در آن فساد نهفته شده و مایه ضرر برای جسم و نفس است حرام شمرده شده است » 📚بحار الانوار ج100 ص51 🗯بنابراین میان این دو دسته ادله و فتاوی هیچ گونه و تنافی وجود ندارد . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔برخی شبهه می کنند که از نظر قرآن ما هیچ گونه اختیاری از خودمان نداریم و در کارها مجبور هستیم شاهدش آن آیه قرآن است که شیطان به خداوند می گوید تو من را کردی و خداوند هم سخنش را رد نمی کند ❗️❗️ 💠💠 👌آنچه مورد اشکال قرار گرفته است این آیه قرآن است که خداوند از زبان نقل می کند که گفت ؛ « گفت پرودگارا بخاطر اینکه مرا گمراه ساختی من نعمت های را در زمین در نظر آنها تزیین می دهم و همگی را گمراه خواهم ساخت ، مگر بندگان مخلصت را ...» 🔷 39-40 👌این جمله از دروغ ها و افتراهای شیطان به ساحت پرودگار است و نشان می دهد که او تا چه حد جسور و بی پروا است که چنین دروغ بزرگی را به خدا می بندد ، خداوندی که هدایتگر همگان است و اسباب هدایت را در اختیار آنها گذارده است و چون سخن شیطان بوده است قرآن اشاره ای به بطلان آن نمی کند . ❔خداوند کدام عامل را برای شیطان فراهم ساخت ؟ آیا به او و به فرشتگان نفرمود که شرافت آدم به جهت روح ویژه الهی او است ولی شیطان حسود و خود خواه آن را نادیده گرفت و به مساله آفرینش او از گل بسنده کرد . آیا سبب او خودش نبود ؟ 📚 ، ج7 ص373 👌به دیگر ؛ 🔷« بدیهی است که خدا شیطان را گمراه نساخته بود بلکه این نسبت شیطنت آمیز بود که از ابلیس صادر شد برای اینکه خود را کند و توجهی برای اغوا گری خود ترتیب دهد و این رسم همه ابلیس ها و شیاطین است که ؛ 🗯اولا ؛ گناهان خویش را به دیگران می افکنند . 🗯ثانیا ؛ همه جا می کوشند تا اعمال زشت خود را با غلط توجیه کنند نه تنها در برابر بندگان خدا حتی در برابر خود خدا که از همه چیز آگاه است . 📚 ج11 ص72 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔چرا قرآن می گوید که انسان از او به وجود می آید آبی پست و بی ارزش است ❕‌ ❓امروزه مشخص شده است که منی یکی از برترین پدیده های است. در هر قطره ی آن میلیونها اسپرم زنده ی در حال فعالیت همراه با همه ی مواد لازم مثل غذا و اب و مواد حفاظتی وجود دارند پس معلوم میشود منی ماده ای بی ارزش نیست ❕❕ 💠💠 👌 می فرماید ؛ « ما نشانه های خود را در نظام آفرینش ، در سراسر جهان و در درون وجود خود انسان ها به آن ها نشان می دهیم تا بدانند که او بر حق است » 🔶 53 👌بر این اساس ، خداوند یکی از نشانه های توحیدی خودش را ، خلقت انسان از می داند و می فرماید ؛ « نسل ( انسان را ) از عصاره ای از آب ناچیز و بی قدر خلق کرد » 🔶 8 👌و می فرماید ؛ « آیا شما را از آبی و ناچیز نیافریدیم » 🔶 20 👌این تعابیر اشاره به وضع ظاهری ماده « » است به این بیان که خداوند می گوید ما چنان قدرت و توانایی داشته ایم که شما را از یک ماده ای که نزد خودتان بد بو و بی ارزش تلقی می شود و همگان از آن دوری می کنند . 🔷ماده منی نزد شما ، مایعی پست تلقی می شود و همگان از آن دوری می کنید ، اما ما شما را از همین ماده پست و بی ارزش آفریدیم ،آیا باز هم جایی برای شک در قدرت و ما باقی می ماند ❕ 🔷در تفسیر چنین آمده است ؛ « این آب که ظاهرا آبی است ، بی ارزش و بی مقدار از نظر ساختمان و سلولهای حیاتی شناور در آن و همچنین ترکیب مخصوص مایعی که سلولها در آن شناورند ، بسیار ظریف و فوق العاده دقیق و است و از نشانه های عظمت پرودگار و علم و قدرت او محسوب می شود و کلمه « » که به معنی ضعیف و حقیر و ناچیز است ، اشاره به وضع ظاهری آن می باشد و گرنه از اسرار آمیزترین است » 📚 ج17 ص126 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔پرسش ❓در روایاتی آمده که شیعیان از خاکی که ائمه علیهم‌السلام از آن آفریده شده اند، خلق شده اند و در روایتی از امام عصر (عج) آمده که ایشان به درگاه خداوند عرضه داشتند شیعیان از زیادی گل ما خلق شده اند❕ ❔حال سوال اینجاست که آیا این نوع خلقتی که از ابتدا صورت پذیرفته به نوعی اجحاف در حق غیر شیعیان محسوب نمی‌شود ؟ یا اینکه اینجا مسئله جبر در میان نمیاید❕❕ 💠پاسخ💠 👌این که شیعیان از طینت پاکیزه و طینت اهل بیت آفریده شده اند در روایات متعددی مورد اشاره قرار گرفته است . 🔶راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که خداوند طینت مومن را از چه چیزی آفریده است ❕ 👌امام علیه السلام پاسخ داد از طینت انبیاء ، که هیچ گاه به آن طینت آلودگی سرایت نمی کند » 📚المحاسن ج1 ص133 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « خداوند طینت ما را از اعلی علیین قرار داده است و قلوب شیعیان را نیز از همان قرار داده است ...و آنان از آنچه ما خلق شده ایم ، خلق شده اند » 📚بحار الانوار ج5 ص235 👌امام عصر نیز در دعایی عرضه می داشتند ؛ « شیعیان ما از زیادی گل ما آفریده شده اند ، و با آب ولایت ما عجین شده اند » 📚بحار الانوار ج53 ص303 ❕علامه مجلسی در مورد این نوع روایت می نویسد ؛ « این اخبار و روایات ، از جمله روایات متشابه و معضلی است که فهم آن سخت است ...و بهتر ترک تحقیق و ورود به این مسائل است که اهل بیت ما را از آن نهی کرده اند ( و بهتر آن است که علم آن را به اهل بیت واگذار کنیم )» 📚بحار الانوار ج5 ص260 👌به نظر ما برای این نوع روایات ، دو تفسیر وجود دارد که بر اساس آن به هیچ عنوان شبهه تبعیض و جبر از این روایات به دست نمی آید ؛ 1⃣خداوند با علم ازلی خود می دانست که از میان بندگان عده ای از آنان که شیعه خوانده می شوند ، تن به ولایت و اطاعت اهل بیت می دهند و در راه پیروی از آنان تمام مشقت های مادی و معنوی را تحمل می کنند و لحظه ای از ولایت داری و محبت و اطاعت آنان عقب نشینی نمی کنند . 👌خداوند به پاس پاداش به آنان ، خلقت این فراد را متفاوت با دیگران قرار داده است و در وجود و فطرت آنان ، محبت و ولایت اهل بیت را عجین کرده است و همین عجین ساختن است که از آن تعبیر به خلقت از طینت یا گل اهل بیت شده است . 2⃣منظور از خلقت شیعیان از طینت و گل اهل بیت ، آن نیست که تمام فرزندان آدم از خاک و آب ( گل ) آفریده شده باشند و شیعیان از باقی مانده گل اهل بیت خلق شده باشد زیرا ثابت است که تنها حضرت آدم ابوالبشر بوده است که خلقتش از گل بوده است نه تمام انسانها ؛ 🔶 https://t.me/Rahnamye_Behesht/6156 👌تعابیر خلقت از طینت و گل اهل بیت و مانند آن کنایه از آن است که خداوند در فطرت و وجود شیعیان ، محبت و ولایت اهل بیت را قرار داده است و طینت و وجود آن ها با اهل بیت همخوانی و سازگاری دارد . 👌البته خداوند فطرت تمام آدمیان را بر اساس توحید و ولایت قرار داده و خلق کرده است چنان که می فرماید ؛ « روی خود را متوجه آیین خالص پرودگار کن ، این فطرتی است که خداوند انسان ها را بر آن آفریده ، دگرگونی در آفرینش خدا نیست ، این است دین و آیین محکم و استوار ولی اکثر مردم نمی دانند » 🔶روم 30 👌پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر نوزادی بر فطرت اسلام و دین خالی از شرک متولد می شود و این پدر و مادر هستند که او را یهودی یا نصرانی می کنند » 📚الفقیه ج2 ص49 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « همگان بر فطرت ولایت آفریده می شوند » 📚الکافی ج1 ص419 ❕بنابراین همگان بر اساس فطرت و طینت اسلام و‌ ولایت آفریده می شوند ، اما بسیاری از مردم پس از تولد از این فطرت پاک و خالص دوری می کنند و بر این فطرت پاک پرده می اندازند اما شیعیان خالص هیچ گاه از این فطرت ، جدا نمی شوند و این همان است که در روایات آمده است که شیعیان از طینت و گل اهل بیت آفریده شده اند ، یعنی آنان هیچ گاه فطرت پاک توحیدی و ولایتی خود را که بر اساس آن آفریده شده اند ، محو نمی کنند بر خلاف بسیاری از مردم که بر این فطرت پرده می افکندند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔با توجه به این که تمام برای رسالتشان از مردم اجر و مردی طلب نکردند چگونه پیامبر اسلام مودت اهل بیتش را به عنوان اجر رسالتش درخواست کردند ❗️❗️ 💠💠 👌 می فرماید ؛ « بگو من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی کنم جز دوست داشتن » 🔶 23 ❕احمد بن حنبل نقل می کند زمانی که این آیه نازل شد مردم سوال کردند شما که مودت و محبت آنها بر ما واجب است چه کسانی هستند ❕ 👌پیامبر پاسخ دادند ؛ « علی و فاطمه و دو پسر آنها » 📚 ص218 📚 ج6 ص7 📚 ج3 ص402 👌در سوره از زبان پنج تن از پیامبران بزرگ مطرح می شود که آنان برای رسالتشان هیچ اجر و مزدی حتی دوستی را نیز طلب نکردند و می گفتند؛ « من برای این هیچ اجر و مزدی از شما نمی طلبم اجر من تنها بر پروردگار عالمیان است » 🔶 109-127-145-164-180 ❓چرا این پیامبران اجر و مزدی طلب نمی کنند اما پیامبر گرامی می کند با این که مقام پیامبر اسلام از همگان والاتر است ❕ 👌برای روشن شدن پاسخ باید دو آیه دیگر را نیز در کنار آیه قرار دهیم . 🔶در آیه 47 سبا می خوانیم ؛ « ( ای پیامبر اسلام ) بگو هر اجر و پاداشی از شما خواسته ام ( مودت ) برای خود شما است ، اجر من تنها بر خداوند است ، و او به همه چیز گواه است » 👌این آیه شریفه ابهام را برطرف می کند و معلوم می کند که پیامبر اسلام هم همچون سایر هیچ اجر و مزدی برای خویش از مردم نخواسته است ، و مساله مودت قربی در حقیقت به خاطر خود مردم مطرح شده است . 👌و در آیه 57 فرقان که در حقیقت مفسر آیه سوره سبا است چگونگی فایده مودت را برای مردم روشن می کند و می فرماید ؛ « بگو من در برابر رسالت هیچ گونه پاداشی از شما نمی طلبم مگر کسی که بخواهد راهی به سوی برگزیند ( این پاداش من است )» ❕از کنار هم گذاشتن این آیات روشن می شود که پیامبر گرامی نیز برای خودش اجر و مزدی طلب نکرده است و اگر مودت اهل بیت را به عنوان رسالت مطرح کرده است باز هم سود آن به خود مردم باز می گردد به این صورت که مودت و محبت اهل بیت ، کلید اطاعت و پیروی از آنان است و با اطاعت و پیروی از اهل بیت ، راه به سوی خداوند هموار می شود و انسانها به تکامل و سعادت می رسند . ❕به این ترتیب آیه مودت ادامه خط پیامبر به وسیله رهبران الهی و جانشینان معصومش را ترسیم می کند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
4055 8⃣5⃣در پی وقوع زلزله در زمان قیامت هر چه بر سطح زمین است متلاشی می شود آیا کربلا هم متلاشی می شود ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6313 9⃣5⃣وهابیت می گوید حسین نباید در برابر یزید قیام می کرد زیرا یزید حاکم اسلامی بوده و اطاعت از حاکم واجب است پاسخ چیست ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4698 0⃣6⃣کانال های ضد دین شبهه می کنند که چرا بعد از کشتن شتر صالح عذاب نازل شد ولی بعد از کشتن حسین عذاب نازل نشد آیا نعوذ بالله ارزش حسین از شتر نیز کمتر بوده است ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6068 1⃣6⃣چرا ما از اول محرم و پیش از شهادت امام حسین عزاداری می کنیم در حالی که قاعدتا باید از روز عاشوراء عزاداری کنیم آیا دلیل خاصی دارد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4724 2⃣6⃣یکی از امامان را معرفی کنید که روز عاشورا را با لباس مشکی صرف و توزیع عذاهای متنوع در حسینیه سپری می کرد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/285 3⃣6⃣کانال های ضد دین می گویند آیا حسین در خواب است چرا زائران خود را از حملات تروریستی حفظ نمی کند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4994 4⃣6⃣کانال های ضد دین می گویند در روایات آمده است که حسین سگ بازی می کرده و سگ نگه می داشته است یا راست است ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5059 5⃣6⃣آیا اهل بیت امام حسین در روز اربعین به زیارت امام حسین رفتند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5079 6⃣6⃣آیا حیوانات و پرندگان برای مصیبت امام حسین عزاداری می کنند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/7242 7⃣6⃣اگر قبر امام حسین را بشکافیم جنازه ایشان سالم و دست نخورده است و ما می توانیم ایشان را ببینیم ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6943 8⃣6⃣اگر امام حسین سید الشهداء است چرا در روایات آمده است که حمزه هم سید الشهداء است ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6870 9⃣6⃣آیا داستان توسل فطرس ملک به امام حسین صحت دارد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6338 0⃣7⃣آیا واقعا اشک ریختن بر امام حسین تمام گناهان را از بین میبرد ❕افراد فاسقی هستند که هر فسق و فجوری می کنند و عزاداری هم می کنند آیا عزاداری برای این افراد فایده ای دارد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6019 1⃣7⃣چرا امامت در ذریه امام حسین قرار گرفت آیا این مساله ارتباطی با جریان کربلا دارد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5328 2⃣7⃣آیا مختار ثقفی منتقم امام حسین شخصیت مورد وثوقی بوده است و اهل بیت از او راضی بوده اند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/2755 3⃣7⃣آیا زیارت عاشوراء حدیث قدسی است و از ناحیه خداوند صادر شده است ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/1466 4⃣7⃣چرا به غیر از امام حسین سایر ائمه دست به قیام نزدند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/1018 5⃣7⃣آیا موضوع بریدن انگشت امام حسین بخاطر انگشتر توسط یار خودش در عاشورا صحت دارد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/337 6⃣7⃣آیا داستان زعفر جنی واقعیت دارد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/336 7⃣7⃣مگر شما اعتقاد و باور ندارید که امام حسین در بهشت است پس چرا برای او عزاداری می کنید، دلیل شرعی و عقلی عزاداری پس از گذشت سالها در چیست ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/7275 ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/261 8⃣7⃣مگر جنگیدن در ماه حرام ، حرمت ندارد پس چرا امام حسین در ماه محرم به جنگ یزید رفت ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/7275 9⃣7⃣آیا راست است که امام حسین حضرت زینب را از عزاداری کردن نهی کرد پس چرا ما برای امام حسین عزاداری می کنیم ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/7276 0⃣8⃣کانال های ضد دین اشکال می کنند که اگر به عقیده شیعیان تربت کربلا شفای تمام درد هاست پس چرا بیمارستان می سازند و به دکتر مراجعه می کنند چرا خود را با تربت کربلا مداوا نمی کنند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5033 1⃣8⃣امام جمعه اصفهان گفته است که نامگذاری فرزندان به نام عبدالحسین و مانند آن نباید صورت بگیرد و نباید به امام حسین القاب ارباب و مانند آن گفته شود نظر شما در این رابطه چیست ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/7266 2⃣8⃣آیا حضرت زهرا برای امام حسین گریه می کنند! مگر در برزخ در کنار یکدیگر نیستند دیگر چرا گریه می کند ❕آیا ایشان در روز عاشورا در کربلا بودند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5736 83- آیا توسل به ضریح ساخته شده برای امام حسین که هنوز به کربلا نرسیده است معقول است ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/3256 ⚫️ادامه پرسش ها و شبهات پیرامون عزاداری و امام حسین علیه السلام ؛ 4⃣8⃣آیا به سر و سینه زدن و لطمه به صورت زدن بر اساس روایات قابل اثبات است ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/7294 5⃣8⃣اگر امام حسین علم غیب دارد چگونه از محل کربلا اطلاع نداشت و نام آن