eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
122 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹مردم الان دین دارترن یا زمان پهلوی؟؟؟؟؟ 👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
♻️هر عقیده ای محترم است روزانه هزاران نفر در جهان واقعی و مجازی جملاتی‌را مانند این می‌گویند: «تو باید به عقاید من احترام بذاری»,«تو حق انجام این کار رو نداری, چون به عقاید من توهین می‌کند» و... . از منظر🌺 شهید مطهری «آزادی عقیده‌ای که مبنایش فکر نیست، هرگز در اسلام وجود ندارد. آن‏ آزادی معنایش آزادیِ بردگی است، آزادیِ اسارت است، آزادیِ زنجیر در دست و پا قرار دادن است. بنابراین حق با انبیاء بوده است، نه با روشی که‏ دنیای امروز می‏پسندد. حق با انبیاء بوده است، که اینگونه زنجیرها را از دست و پای بشر می‏گرفتند، پاره می‌کردند و در نتیجه می‏توانستند بشر را وادار به تفکر بکنند.» 📚 پیرامون جمهوری اسلامی. ص 109 @ala_allah
♻️اکثر مردم تابع عقل نیستند، تابع گمان و تخمین‏اند مطلب دیگر، مذمت و ناپسندی «پیروی از اکثریت» در تفکر و اندیشه‌ورزی است. در این باره می‌گوید: انسان همان طور که گوسفندصفت از گذشتگان‏ پیروی می‏کند، در مقابل جمع و عدد که قرار می‏گیرد می‏خواهد همرنگ جماعت‏ شود. می‏گویند: «خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو». وقتی جماعت‏ رسوا باشد، همرنگ جماعت شدن، رسوا شدن است. ولی در انسان تمایل به‏ اینکه همرنگ جمع شود زیاد است. ...قرآن [ملاک قرار دادن] کثرت را مذمت می‏کند، و می‏گوید کثرت معیار نیست. ... آنجا که می‏فرماید: «وَ إِنْ تُطِعْ أَکْثَرَ مَنْ فِی الْأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُون‏»15. اگر اکثر مردم را پیروی کنی تو را گمراه می‏کنند، چون اکثر مردم تابع عقل نیستند، تابع گمان و تخمین‏اند. همین که چیزی در خیالشان پیدا می‏شود، دنبالش می‏روند. چون اکثر این جور هستند، پس به اکثر اعتماد نکن. این هم خودش نوعی دیگر استقلال بخشیدن به عقل است و دعوت به اینکه‏ عقل باید معیار باشد.16 شهید مطهری در جایی دیگر به این جمله از امیرالمؤمنین اشاره می‌کند که «لاتستوحشوا فی طریق‏ الهدی لقله  اهله»17 هرگز در راه هدایت، به دلیل اینکه در آن راه و جاده افراد کمی هستند وحشتتان نگیرد. یک‌وقت دو تا راه در پیش رو دارید. یکی را می‏بینید که انبوه جمعیت در آن موج می‏زند؛ راه دیگر را نگاه‏ می‏کنید می‏بینید عده کمی در آن هستند. گاهی انسان وحشتش می‏گیرد. ...می‏گوید ما هم از همان راه اکثریت می‏رویم، هر چه به سر آنها آمد به سر ما هم می‏آید. می‏فرماید: نه، راه‏شناس باشید، اکثریت یعنی چه؟!18 📚15. انعام، آیه 116. 📚16. تعلیم و تربیت در اسلام. صص 194ـ193. 📚17. نهج‏البلاغه، خطبه 201. 📚18. مجموعه آثار(ج22)، ص 710. @ala_allah
♻️اسلام و آزادی اندیشه 🌺شهید مطهری «اسلام در مسئله تفکر، نه تنها آزادی تفکر داده است، بلکه‏ یکی از واجبات در اسلام، تفکر است. یکی از عبادت‌ها در اسلام تفکر است. ما چون فقط قرآن خودمان را مطالعه می‌کنیم و کتاب‌های دیگر را مطالعه نمی‌کنیم‏ کمتر به ارزش این همه تکیه کردن قرآن به تفکر پی‌می‏بریم. شما هیچ کتابی، نه‏ مذهبی و نه غیرمذهبی پیدا نمی‌کنید که تا این اندازه بشر را سوق داده باشد به تفکر. هی می‏گوید فکر کنید، در همه مسائل: در تاریخ، در خلقت، راجع به خدا، راجع به انبیاء و نبوت، راجع به معاد، راجع به‏ تذکرات و تعلیمات انبیاء و... که در قرآن کریم زیاد است.» 📚پیرامون جمهوری اسلامی. صص 94ـ93. @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹هرکسی حق داره هر عقیده ای داشته باشه 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
🤷‍♂به من چه؟!                      به تو چه؟! هرکی رو تو گور خودش می‌خوابونن! 「وَ إِذْ قالَتْ أُمَّهٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدِیداً قالُوا مَعْذِرَهً إِلی رَبِّکُمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ」 «اعراف/164» ◆‐و به یاد آور زمانی که گروهی از آنان، (بنی اسرائیل،به گروه دیگر که نهی از منکر می کردند)گفتند: چرا شما قومی را موعظه می کنید، که خدا هلاک کننده ی ایشان است، یا عذاب کننده ی آنان بر عذابی سخت است؟ گفتند:برای آنکه عذری باشد نزد پروردگارتان و شاید آنها نیز تقوا پیشه کنند! بنی اسرائیل سه گروه بودند: 1• یک دسته قانون شکن، 2• عده ای دیگر دلسوزانِ نصیحت‌گر 3• و گروه سوم گروهی بی تفاوت. ~بی تفاوت ها به نصیحت گران می گفتند: خود را خسته نکنید، چون حرف هایتان در فاسقان اثر ندارد؛ و آنها به هر حال جهنّمی هستند. ولی ناهیان از منکر می گفتند: کارِ ما بی اثر نیست، حداقل آنکه ما نزد خدا معذوریم؛ و چه بسا آنها به واسطه ی سخن ما تقوا پیشه کنند. ◆‐نکته؛ 「گاهی امر و نهیِ  ما، گناهکاران را از گناه باز نمی دارد، ولی گفتن های پی در پی، لذّت گناه را در کام او تلخ می کند، و لااقل با خیال راحت گناه نمی‌کند؛ و این همان "اصل تکرار" است. تکرار برای عادی‌سازی؛ البته عادی‌سازیِ مثبت!」 @ala_allah
❤️امیرمؤمنان علی (علیه السلام) فرمودند: إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ وَالنَّهیَ عَنِ المُنکَرِ لا یُقَرِّبانِ مِن أَجَلٍ وَلا یَنقُصانِ مِن رِزقٍ، لکِن یُضاعِفانِ الثَّوابَ وَیُعظِمانِ الجرَ وَأفضَلُ مِنهُما کَلِمَ-ةُ عَدلٍ عِندَ إمامٍ جائِرٍ؛ 💬امر به معروف و نهی از منکر نه اجلی را نزدیک می‌کند و نه از روزی کم می‌نماید، بلکه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ می‌سازد و برتر از امر به معروف و نهی از منکر سخن عادلانه ای است نزد حاکمی ستمگر. 📚غررالحکم، ج۲، ص۶۱۱، ح۳۶۴۸ @ala_allah
🍂 ظرف دانش و چراغ هدایت باشید! 👈 ما موظفیم گذشته از تأسی عمومی به پیغمبر گرامی اسلام که همگان موظف به آن هستند، هر روز و هر لحظه مقام علمی خود را بالا ببریم وگرنه در واقع به ایشان تأسی نکرده‌ایم. 🍃 از وجود مبارک امام حسن مجتبی (سلام الله علیه) رسیده است که «کونوا أوْعیة العلم و مصابیح الهدی» ظرف دانش باشید و چراغ هدایت 👈 حضرت می‌فرمایند شما ظرف دانش باشید، نگذارید در جان شما غیر دانش چیزی رسوخ کند و برای اینکه این علم نافع باشد، فرمود چراغ هدایت باشید. 👈 علم_نافع، علمی است که هم به حال خود انسان سودمند باشد، هم به حال جامعه. ⤴️|علامه آیت الله جوادی آملی🌱 | 📚 پیاده‌ شده سخنرانی @ala_allah
🖼نسبت به رفتار اشتباه دیگران واکنش نشان دهید و سعی کنید با امر به معروف و نهی از منکر آنان را از اشتباه باز دارید نه اینکه عمل اشتباه دیگران را با خنده تاییدنکنید... 👆👆👆👆 @ala_allah
⛔️⛔️نفوذ *دشمن* در *فضای* *مجازی* *جدی* *جدی* *است* ⛔⛔ ◼️ *مقام معظم رهبری فرمودند .* *می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نمی‌کنند جزو خاذلین قرار بگیرند** *🔴 خاذلین* *حسین* (ع) کسانی بودند که *سیاسی* نبودند یا سیاست *سازش* را ترجیح می‌دادند!/ *بدون* *خاذلین* ، *قاتلین* قدرت محاصره حسین(ع) را نداشتند! دین با حکومت و دولت باقی نمی‌ماند ؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد❗ دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند ؛ *وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد ، دین باقی می‌ماند* چرا با این‌همه طرفدار انقلاب ، حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند وضع دارد خراب‌تر می‌شود🤔 *چون انقلابی‌ها ساکتند لذا کمتر به‌نظر می‌رسند❗* با این‌همه آدم خوب و فهمیدۀ جامعۀ ما، فضای مجازی باید محلّ تهدید دشمن باشد، نه ما ◼️طبق آیۀ قرآن، وقتی *ولیّ امر جامعه،* یک *«امر جامع»* را مطرح کرد، باید برنامۀ زندگی ما بر اساس آن تغییر کند. *با پاسخ دادن به یک شبهه می‌توانی نامت را جزو مجاهدین ثبت کنی؛ مثل عمّار❗* خیلی از آدم‌های خوب و معتقد نمی‌دانند که «امر جامع» چیست؛ با اینکه در قرآن تصریح شده: *«...وَ إِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ»* وقتی پیامبر(ص)، یک مسألۀ مهمِ دارای اولویّت در جامعه را اعلام می‌کند *کسی نباید از نزد پیامبر(ص) برود مگر اینکه اجازه بگیرد؛* این آداب اطاعت از ولیّ خدا را نشان می‌دهد . تقاضای این است که این آیه قرآن را در مساجدمان ومنارلمان نصب کنیم تا همه با آن آشنا بشوند. وقتی *ولیّ‌فقیه یک امر جامعی را مطرح می‌کند ، انسان مؤمن ، امر جامع را رها نمی‌کند* که دنبال کارِ خودش برود بلکه *برنامۀ زندگی‌اش را بر اساس آن، تغییر می‌دهد.* الآن ولیِّ امر جامعۀ مسلمین، یک امر جامع به‌نام «جهاد تبیین» را مطرح کرده و فرموده اند: *جهاد تبیین ، واجبِ فوریِ عینی است❗* این باید در زندگی و برنامه‌های ما تفاوت ایجاد کند، متأسفانه خیلی‌ها برنامۀ زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند تا به جهاد تبیین برسند❗ کسی که بعد از امرِ جامع «جهاد تبیین»، برنامۀ زندگی و کار و تحصیلش هیچ تغییری نکرده، آیا می‌تواند به مردم، دین یاد بدهد❗ *ما چه‌کار می‌توانیم انجام بدهیم؟* مثلاً یک گوشیِ موبایل دستمان هست ، *لااقل می‌توانیم چهار تا پیام بگذاریم ، لایک کنیم ، چند تا پیام را فوروارد کنیم، یا می‌توانیم برای چهارتا صفحه، فالوور بشویم، بالأخره باید یک حرکتی انجام بدهیم❗* ⬅️قرآن می‌فرماید: *اگر ایمانت خیری نرسانده باشد، روز قیامت این ایمان به‌دردت نمی‌خورد❗* *«لا يَنْفَعُ نَفْساً إيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ في‏ إيمانِها خَيْراً»* امام‌باقر(ع) فرمود : *منظور از این خیر، نصرت امام است؛* یعنی ایمانش باید به ما اهل‌بیت (یا به خطّ اهل‌بیت) کمک کرده باشد، *کمک با زبان هم مثل کمک با شمشیر است* با اینکه هر سال طرفداران انقلاب از نظر کمّی و کیفی بهتر و بیشتر از سال قبل می‌شوند، اما اکثر حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند که هر روز دارد وضع خراب تر می‌شود ، چرا❓ *چون همه ساکتند❗* در تظاهرات‌ و راهپیمایی هاکه جمع می‌شوند، می‌گویند: «عجب جمعیّتی؛ این‌همه محجّبه، این‌همه انقلابی❗» چرا تعجّب می‌کنند❓ چون *وقت‌های دیگر ، همه خاموشند،* لذا معلوم نیست که تعدادشان زیاد است. پیامبر(ص) به عمّار یاسر که در مقابل شبهه‌افکنی یهودیان مدینه ایستاد جوابشان را داد، می‌فرماید: *«فَأَنْتَ مِنَ الْمُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الْفَاضِلِينَ»* شما هم می‌توانید همین‌طوری، نام خود را جزو مجاهدین در راه خدا ثبت کنید. دین با کلاسِ اصول عقائد و با تبلیغ توسّط علما و اهل حوزه باقی نمی‌ماند، دین با دولت و حکومت هم باقی نمی‌ماند؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد❗ *دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند ؛ وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد ، باقی خواهد ماند.* آدم حزب‌اللهی، منتظر نشسته و می‌گوید: اگر اوضاع اقتصادی خوب بشود، إن‌شاءالله همه انقلابی می‌شوند❗حکومت علی(ع) که مشکل اقتصادی نداشت، پس چرا آن‌گونه شد❓ حضرت می‌فرماید : *چون شما در مقابل باطل، ساکت ماندید و نگفتید «این غلط است» لذا امثال معاویه بر شما مسلّط می‌شوند.* با این‌همه آدمِ خوب و فهمیده‌ای که در جامعۀ ما هست و با این فضای مجازی که در اختیار همه است ؛ *نه‌تنها فضای مجازی نباید محلّ تهدید جامعۀ ما باشد بلکه باید محلّ تهدید دشمن باشد ، و محلّ فرصت ما باشد؛* البته اگر این ساکتین از خواب بیدار بشوند❗ ⛔️ لقمه_حرام ، آهن ربای معصیت ⛔️ ⚠️تمثیلی زیبا برای تبیین نقش لقمه_حرام در ابتلای به گناهان 🔗آهن ربا، براده آهن را هرجا باشد، به سمت خود می‌کشد. اگر پنبه را از کنار آهن ربا عبور بدهید، آهن ربا کششی نسبت به پنبه ندارد، اما اگر براده آهن را در
ون پنبه بگذارید، در این حالت پنبه به سمت آهن ربا کشیده می‌شود. در اینجا خود پنبه جذب نمی‌شود، بلکه براده های آهنی که با خود آهن ربا، هم جنس هستند، به سمت آن کشیده می‌شوند. ⛔️ معصیتها مثل آهن ربا و نان_حرام مانند آهن است، 🔹وقتی که انسان گوشتش از حرام نروئیده باشد، می‌تواند از کنار معصیت ها بگذرد. امّا اگر لقمه حرامی بخورد، از کنار معصیت که می‌گذرد مجذوب آن می‌شود!! این خاصیّت درونیِ لقمه_حرام است. لقمه اگر صد در صد حلال باشد و علاوه بر این اُجرت و حقوق و درآمد طیب و طاهری در مقابل آن گرفته باشد، از کنار عبادات که می‌گذرد، عبادات او را جذب می‌کنند، از کنار امامزاده که می‌گذرد به زیارت آن میل پیدا می‌کند. ♻️ نه تنها لقمه حلال، بلکه مسکن و لباس حلال هم به همین منوال است. در محلی هم که از راه حلال به دست آورده اید، نماز که فرا می‌رسد، نسبت به نماز شوق و رغبت پیدا می‌کنید، امّا اگر ملک غصبی باشد، در آن محل مثلاً غیبت مردم می‌شود و توان اجتناب از معصیت را ناخودآگاه از دست می‌دهید. حلال و حرام وقتی با هم مخلوط شود، طاعت و معصیت هم، با هم مخلوط می‌شود. ‌@ala_allah
🖼بی تفاوت نبود تو هم نباش 👆👆👆👆 @ala_allah