eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
122 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
⤵️ استاد شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر: «… بنابراین، بزرگداشت امام حسین علیه‌السلام در روز ولادت یا شهادت یا در ایام حماسه بزرگ زندگی او ، برای ما تنها یادآوری یک گذشته باشکوه نیست ، بلکه این مناسبت‌ها بیانگر جزئی از بنیان اساسی وجود یک امت است؛ از این رو وقتی امت اسلام در مناسبت‌های مربوط به امام حسین و امام علی علیهماالسلام و دیگر مناسبت‌های اسلامی، به برپایی آیین‌های اسلامی می‌پردازد ، در واقع وجود خودش را به عنوان یک امت تحکیم می‌کند و توجهش را به عناصر اساسی این وجود بیشتر می‌نماید ». 📚 بارقه‌ها، ص٢١٨. @ala_allah
⚫️ چرا پیام امام حسین(ع) محوشدنی نیست؟ 🔹 امام حسین(ع) پیام خونین خودش را روی صفحه لرزان هوا ثبت کرد، ولی چون توأم با خون و رنگ قرمز بود، در دلها حک شد. امروز شما میلیونها افراد از عرب و عجم را می‌بینید که پیام امام حسین را می‌دانند: «انّی لا ارَی الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَاالْحَیوةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً»؛ آنجا که انسان می‌خواهد زندگی کند ننگین، آنجا که می‌خواهد زندگی کند با ظالم و ستمگر، آنجا که می‌خواهد زندگی فقط برایش نان خوردن و آب نوشیدن و خوابیدن و زیر بار ذلت‌ها رفتن باشد، مرگ هزاران بار بر این زندگی ترجیح دارد. این پیام شهید است. 🔹 امام حسین(ع) که مهاجم است و منطقش منطق شهید، آن روزی که پیامش را در صحرای کربلا ثبت می‌کرد نه کاغذی بود نه قلمی، همین صفحه لرزان هوا بود. ولی همین پیامش روی صفحه لرزان هوا، چرا باقی ماند؟ چون فوراً منتقل شد روی صفحه دلها؛ روی صفحه دلها آنچنان حک شد که دیگر محو شدنی نیست. هر سال که محرم می‌آید می‌بینیم امام حسین از نو طلوع می‌کند. 📗 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۳۶ @ala_allah
✅ زینب سلام‌الله علیها نمونه عالی حماسه و شجاعت 🔹 از نظر قوّت و قدرت قلب و حماسه داشتن روح و نترسیدن از کشته شدن، حضرت زینب(س) یک نمونه بسیار عالی اسلامی است و در تاریخ اسلام داستان او به عنوان یک نمونه کامل همیشه نقل شده است. 🔸 آن چیزی که برای زن گفته‌اند که نسبت به آن عملش جبانانه و محتاطانه باشد، در مورد ترس از جان یا ترس از مال و ثروت نیست، بلکه در مورد ترس از عفاف است. آدم شجاع نمی‌ترسد، می‌گوید می‌روم حداکثر کشته می‌شوم، کشته هم شدم با افتخار است. زن در مورد کشته شدن همین جور باید باشد. 🔹 ولی در موردی که عفتش در مقام خطر است یعنی خطرِ این است که عفتش لکه‌دار بشود، جای شجاعت نیست، چون شجاعت یعنی فداکاری. [ نباید بگوید] می‌روم، بگذار عفتم از بین برود. نه، عفت یک امر شخصی نیست که به تو بگویند از آن بگذر تا از یک «خودی» گذشته باشی، عفت یک امری است که تو امانتدار آن هستی. 🔸 مثل این است که فردی که امین یک شی‌ء گرانبهایی است و وظیفه‌اش این است که آن شی‌ء گرانبها را به مقصد برساند، در بین راه شجاعتش گل بکند؛ به جای اینکه همه کوشش او صرف این باشد که شی‌ء گرانبها را به مقصد برساند آن را در معرض خطر قرار بدهد. 📒 استاد مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص۱۱۶ @ala_allah
⚫️ دو تذکر مهم شهید مطهری به اهل منبر: عظمت کربلا به جنبه معنویت و روحانیت آن است نه فاجعه بودن آن / قهرمانان اصلی کربلا سیدالشهداء(ع) و یاران ایشان‌اند نه شمر و ابن زیاد! 🔹 معمولاً اهل منبر وقتی که می‌خواهند قضیه کربلا را بزرگ کنند جنبه فاجعه‌بودن و ظلم و ستم‌ها را بزرگ می‌کنند، در جستجوی پیدا کردن و حتی جعل کردن فاجعه‌هایی هستند؛ با بیان‌های مختلف و تشبیهات و مجسم‌ساختن‌ها جنبه فاجعه بودن را تقویت می‌کنند و حال آنکه ما باید از خود بپرسیم: بزرگی حادثه کربلا از چه نظر است؟ آیا از نظر فجیع‌بودن است؟ 🔹 قطعاً این فاجعه، فاجعه کم‌نظیری است ولی فاجعه عظیم و شاید عظیم‌تر از این در دنیا زیاد بوده. عظمت مطلب از لحاظ سیدالشهداء(ع) و یاران آن حضرت است، نه از لحاظ ابن زیاد و ابن سعد و اتباع و اشیاع آنها؛ عظمتِ سعادت است نه عظمتِ شقاوت. 🔹 کربلا بیش از آن اندازه که نمایشگاه شقاوت و بدی و ظهور پلیدی بشر باشد، نمایشگاه روحانیت و معنویت و اخلاق عالی و انسانیت است ولی اهل منبر کمتر به آن جنبه توجه دارند؛ و به عبارت دیگر در این قضیه از آن جنبه باید نگاه کرد که اباعبدالله(ع) و اباالفضل(ع) و زینب(س) قهرمان داستانند نه از آن جهت که شمر و سنان قهرمان داستانند. 📚 شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج٢، ص۴۷ @ala_allah
⤵️آیت الله جوادی آملی خیلی‌ها خیال می‌کنند انسان که مُرد تمام می‌شود و می‌میرد. انبیا آمدند دو حرف تازه به ما زدند یکی اینکه انسان, مرگ را می‌میراند نه بمیرد هیچ مرگی در برابر انسان نیست، چرا, برای اینکه آن‌که خدای ماست حیات و ممات ما به دست اوست دنیا و آخرت در دست اوست در دنیا نفرمود «کلّ نفس یذوقها الموت» هر کسی را مرگ می‌چشد بلکه فرمود:«کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ» هر کسی مرگ را می‌چشد. @ala_allah
⤵️آیت الله جوادی آملی ذات اقدس الهی می‌فرماید دنیا زیورهای فراوانی دارد، باغ دارد، مزرعه دارد، مرتع دارد، قصر دارد، فرش دارد، اما همه اینها زینت زمین است نه زینت شما. اگر کسی باغ خوبی داشت، خانه خوبی داشت، آن زمین را مزیّن کرده نه خودش را; زینت انسان همان معرفت اوست همان ایمان اوست همان علم اوست همان تقوای اوست همان عقلانیّت اوست. پس چیزی زینت انسان نیست مگر انسانیتِ او و عقلانیت او. @ala_allah
🖼بعضی ها آنقدر فقیرند که تنها داراییشان پولشان است 👆👆👆👆 @ala_allah
انسان باید آزاد و سبکبار زندگی کند. اینکه بعضی ها احتکار و اختلاس می‌کنند خود را به سطح یک موش تنزل می‌دهند. ⤴️آیت الله جوادی آملی @ala_allah
🖼داشتنی که ملازم است با محروم شدن افراد دیگر برای قرآن غیر قابل تحمل و غیر قابل تأیید است .... ⤴️استاد مطهری 👆👆👆👆 @ala_allah
⤵️حکیم ابن سینا نبايد ' ليعبدون ' ( به معناي عبادت كنند ) را به ' ليعرفون ' (به معناي بشناسند ) تفسير كرد و با تأويل گفت كه معناي خلقت جن و انس براي عبادت ، يعني براي معرفت است ؛ بلكه توان بر عبادت خالص ، خود متن معرفت است. @ala_allah
⭕️شکرگزاري يکي از صفات ارزنده نفس (استاد احمد امين) ⤵️استاد احمد امين فيلسوف و رياضي دان و متکلم معاصر درباره ي شکر مي نويسد: «يکي از صفات ارزنده نفس، صفت شکر است، که درجه ي صفا و لطف و توجهات الهي يا آن تجلي مي نمايد. شکر معيار ارزش و بزرگواري نفس است. اعمال عبادتي که مسلمين انجام مي دهند همه به خاطر اداء شکر در برابر پروردگار است و از مهمترين انواع شکر است زيرا حرکات و افعالي که در آن است، کمال خشوع بنده را در برابر خدا مي رساند.[1] . 📚[1] راز شاد زيستن، اندروميتوس، ترجمه ي افضلي راد، ص 88. @ala_allah