eitaa logo
المدرس الافضل
795 دنبال‌کننده
600 عکس
172 ویدیو
111 فایل
ارتباط با ما؛ @alafzal
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علی‌نقی
🔹 تبیین، توضیح و اثبات آموزه های اعتقادی (تئولوژی) 🔹 پاسخگویی به شبهات و دفاع از معارف اعتقادی (آپولوژی) 🔹 مبادی دانش کلام و منبع شناسی تراث کلامی شیعه 🔹 معرفی مراکز علمی پیشرو در حوزه کلام و عقاید 🔹 بیان آیات و روایات اعتقادی 👇🌷 @andishaneh
هدایت شده از مصطفی
دلیل عقلی عصمت.mp3
7.22M
۲؛ دلایل عقلی عصمت، ص ۹۸. جلسه هشتم یکشنبه ۱۳۹۹/۵/۱۹ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
#خاتمیت_نبوت؛.mp3
7.23M
۲؛ خاتمیت نبوت و شریعت اسلام، ص ۱۰۵. جلسه نهم یکشنبه ۱۳۹۹/۵/۲۶ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
دلیل سوم.mp3
7.22M
۲؛ دلیل سوم خاتمیت، ص ۱۱۰. جلسه دهم یکشنبه ۱۳۹۹/۵/۲۶ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
#فلسفه_خاتمیت؛.mp3
7.34M
۲؛ فلسفه خاتمیت، ص ۱۱۵. جلسه یازدهم یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۲ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
#تفسیر_خاتمیت؛.mp3
7.34M
۲؛ تفسیر_خاتمیت_ص_۱۲۱؛ جلسه دوازدهم یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۲ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
#ارکان_پویایی_شریعت؛.mp3
7.33M
۲؛ ارکان پویایی شریعت خاتم، ص ۱۲۸. جلسه سینزدهم یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۹ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
#مصونیت_قرآن_از_تحریف؛.mp3
7.22M
۲؛ مصونیت قرآن از تحریف، ص ۱۳۹؛ جلسه چهاردهم یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۹ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
#دلایل_مصونیت_قرآن؛.mp3
7.24M
۲؛ دلایل مصونیت قرآن از تحریف، ص ۱۴۸؛ جلسه پانزدهم یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۱۶ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
هدایت شده از مصطفی
نقد دلایل قایلان به تحریف.mp3
7.26M
۲؛ نقد دلایل قایلین به تحریف قرآن، ص ۱۶۲؛ جلسه شانزدهم یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۱۶ رشته مذاهب اسلامی @alafzal1400
تفاوت علم با قطع به نظر برخی این است که قطع هرچند همانند علم اعتقاد جزمی است، لیکن مطابقت با واقع در علم شرط است ولی در قطع شرط نیست. بنابر این، قطع می‌تواند جهل مرکب باشد. http://lib.eshia.ir/13113/2/25/%D9%8A%D8%AA%D9%88%D9%87%D9%85 مفاتیح الاصول ص۳۲۹ نهایه النهایه  ج۲ ص۲۵البته در کلمات فقها علم، قطع و یقین بر یکدیگر اطلاق شده است
؛ ✅ عن ابی جعفر (علیه السلام) قال: 🔹لو کان الامر الینا اجزنا شهاده الرجل الواحد اذا علم منه خیر مع یمین الخصم فی حقوق الناس، فاما ما کان من حقوق الله عزوجل او رویه الهلال فلا. 📗وسایل الشیعه، ج ۱۸، کتاب القضاء، باب ۱۴، ح ۱۲، ص ۱۹۵. 🔹تدل هذه الروایه علی ان هذا التنفیذ و هذه الاجازه هو تنفیذ ولی الامر و السلطان. 📗منتهی الدرایه فی توضیح الکفایه، سید محمد جعفر جزایری مروج، ج ۶، ص ۶۰۴. @alafzal1400