#حدیث_مهدوی
🔅 #پیامبر_اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
🔹در #دوران_غیبت مردمی از مشرق زمین، خروج می کنند و زمینه ساز حکومت امام مهدی علیه السلام می شوند.
📚کشف الغمه فی معرفه الائمه، ج2، ص477
🔅 #امام_صادق(ع) فرمودهاند:
🔺«ایمان خود را قبل از #ظهور تکمیل کنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار میگیرند.»
📚کافی/1/370/6
✨🏴الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🏴✨
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخ_گویی_به_شبهات
کسایی که اعتقاد دارن عکس هایی که برای اهل بیت میکشند واقعیت داره
حتما ببینیدکه چیزی جزخرافات نیست .
#نظر_استاد_رائفی_پور
🍃الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🍃
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی حضورت عاشقی درمانده گفت:
رَبّنا عَجِّلْ لَنا يَومَ الظُهور
💫السلام علیک یا صاحب الزمان💫
✨اَللّهُمَ عَجِّل لِولیکَ الفَرَج✨
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
💢بررسی #فرضیه_نمادین بودن #واژه_سفـیـانی
🔰🔰بخش دوم🔰🔰
✳️ به عقیده مشهور شیعه، و بنابر ظاهر روایات، سفیانی، انساني است با نامی مشخص، از خاندانی معین (از نسل بین امیه و یزید) و با ویژگیهای جسمانی خاص که به دین و مذهبی مخالف عقاید شیعه، اعتقاد دارد و در زمان و مکان معینی ( ماه رجب از مناطق مرزی کشور سوریه و اردن) قیام ميكند و به کشورهای مختلفی از جمله عراق و عربستان، يورش ميبرد. و نمادین دانستن و کنایی گرفتن روایات سفیانی، خلاف ظاهر احادیث اسلامی است.
✳️ سمبلیک گرفتن سفیانی، زمانی امکان دارد که پذیرفتن ظاهر روایاتی که خصوصیات و ویژگیهای او را بیان کردهاند، ممکن نباشد. در حالی که این روایات، خالی از هر گونه مطلب خلاف عقل و خارقالعاده است. از اینرو، دلیلی بر نپذیرفتن ظاهر روایات ـ که او را یک شخص معرفی کردهاند ـ وجود ندارد. [4]
✅ #اثبات_انسان_بودن_سفیانی
🔰🔰🔰🔰
👈برای اثبات فرضیه دوم که سفیانی را یک انسان میداند، میتوان به آنچه در نقد فرضیه اول گذشت، تمسک جست. تصریح روایات به نام، نسب و وضعیت ظاهری سفیانی که جز با انسان دانستن وی فهميده نميشود، ظهور سایر روایات این باب در انسان بودن سفیانی و فقدان دلیل بر نپذیرفتن این ظهورات، دلایلی هستند که فرضیه دوم را اثبات میکنند.
⁉️سفیانی، #شخصی یا #نوعی؟
🔰🔰🔰🔰
👈پس از اثبات انسان بودن سفیانی باید به این سؤال پاسخ داده شود که سفیانی مورد نظر روایات، شخصی است یا نوعی؟
#دیدگاه_اول: سفیانی، شخصی است
👈شخصی دانستن سفیانی به این معناست که: واژه سفیانی به یک شخص معینی اشاره دارد و تنها یک بار در تاریخ و آن هم در آخرالزمان و در آستانه ظهور امام عصر، قیام خواهد کرد. براساس این دیدگاه، اطلاق واژه سفیانی به شخصیت مورد نظر، هم می تواند به دلیل انتساب او به خاندان ابوسفیان باشد و هم به دليل برخورداری از ویژگیها و خلقوخوی ابوسفیان و بنی امیه که در طول تاریخ با پرورش افرادی همچون معاویه، یزید و ... در مقابل اسلام حقیقی ایستادند.
#دیدگاه_دوم: سفیانی، نوعی است
👈در برابر دیدگاه فوق، برخی براین باورند که سفیانی یک شخص معین، نیست، بلکه این واژه به شخصیتهایی اطلاق میشود که در برابر حق، خروج کردهاند و دارای ویژگیهای ابوسفیاناند. [5]
ادامه دارد...
پی نوشت ها:
[4] محمد صدر، تاریخ مابعدالظهور، ص 173.
[5] ناصر مکارم شیرازی، حکومت جهانی مهدی، ص 181.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓❓ چرا من به #وصال_امام زمان(عج) نمیرسم؟
#استاد_ماندگاری
#سخنرانی_کوتاه
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
#فتنه_های_آخر_الزمان
⭕️مقدمه
از مجموع روايات و سخنان پيشوايان دين استفاده مي شود که پيش از ظهور حضرت مهدي(ع) #فتنه ها و #شورش هاي فراواني بروز مي کند طي جنگ هاي منطقه اي و شورش هاي محلي و جنگ جهاني عده زيادي از بين خواهند رفت.🔥
☘از خود حضرت مهدي(عج) نقل شده است که فرمود:
⚡️ «علامه ظهوري کثره الهرج و المرج و الفتن».
📚(محمدباقر مجلسي، بحارالانوار، تهران، دارالکتب الاسلاميه، ج 52، ص 217).
☘ «نشانه آشکار شدن من، زياد شدن هرج و مرج و فتنه ها و آشوبهاست.
╔═.🍃.═════════╗
@alamatha
╚═════════.🍃.═╝
#همه_بخشیده_میشویم
⛔️تصوری #نادرست درباره شفاعت در آخرت
#شهید_مطهری
بعضی افراد #خیال میکنند که شفاعتهای آخرت مثل شفاعتهای دنیاست. در شفاعتهای دنیا آن کسی که میخواهند نزد او بروند و #شفاعت کنند او میل ندارد، شفیع میرود به زور او را وادار میکند بر خلاف #میلش حرفی بزند یا کاری بکند، یعنی شفیع تأثیر میکند روی مشفوعٌ عنده، نظر او را تغییر میدهد.
چنین چیزی در مورد #خدا امکان ندارد، بلکه خدای متعال رحمتش اقتضا میکند که لطفش متوجه بندگان بشود. آنجا که رحمتش #اقتضا میکند، اوست که شفیع را برمیانگیزد نه #شفیع او را برمیانگیزد. آنجاست که میگوید برخیز #شفاعت کن. او به اراده خدا کار میکند نه خدا به اراده او. خدا تابع اراده شفیع نیست، شفیع تابع اراده اوست.
📚آشنایی با قرآن، ج11، ص 199
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝