eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
44هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
7.1هزار ویدیو
356 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات لینک کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور در تلگرام https://t.me/+x48EYwR6jN5jM2M8 مطالب را فوروارد کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
در روایات برای مردانی که در آخرالزمان دچار آسیب شده اند نشانه هایی ذکر شده است. معممولا اسلام توقعش از مرد این است که حس و مهابت داشته باشد اما در آخرالزمان بنابر آنچه از روایات به دست می آید اگر شما در بین بیست مرد کمتر یا بیشتر چهره هایی را مورد ارزیابی و شناسایی قرار دهید نمی توانید کسی را پیدا کنید که در چهره اش هیبت و مهابت الهی و آثار ترس از خداوند وجود داشته باشد. اهل معصیت خیلی راحت در برابرشان مرتکب معصیت می شوند و آنها هم هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند. روایت دوم درباره نشانه ها و خصلت های منفی مردان آخرالزمان میفرماید 👈مردان دوره آخرالزمان از اطاعت و احترام والدین دوری می کنند در عین حال یک گرایش و اطاعت و پیروی صد در صد از همسران خود در رفتارشان دیده می شود. باز روایت دیگر می فرماید: 💥مردانی وجود دارند که تمام همت و عزمشان برای پر کردن شکم هایشان است و اصلا به فکر معیشت دیگران نیستند. 💥همسرانشان قبله آنها می باشند گویا این زن ها خدای مردان خود شده اند. برای آنها اطاعت از همسر اطاعت از خدا به حساب می آید و دین آنها هم پولشان می گردد. یعنی برای آنها مقدس ترین و مهم ترین مسئله پول و ثروت است. روایت دیگر اینکه 💥 مردان از مرد بودن خود خسته میشوند و سعی می کنند که گرایش ها،تمایلات و حالات های زنانه را در خودشان نمایان کنند. این گرایش ها ممکن است در حرف زدن،آرایش و آراستگی،طرز پوشش و یا تفکر باشد. روایت دیگر می فرماید یکی از آفت هایی که در دوره آخرالزمان برای مردان به وجود می آید این است که به جای آراستگی دست به زنند. آراستگی با آرایش امر بسیار متفاوتی است. یا در روایت دیگر می فرماید: بعضی از مردها در دوره آخرالزمان خود را برای دیگران آرایش می کنند همانند نوعروسی که برای داماد آرایش می کند. آفت خطرناک تر این که در آخرالزمان باند هایی به وجود می آیند که طرفدار هم جنس بازی هستند و در این راستا مردان هوسرانی های خودشان را به یکدیگر اختصاص می دهند یعنی ممکن است با هم رقابت داشته باشند و بعد می فرماید یعنی ممکن است دو مرد بر سر مرد دیگری یا فرد دیگری باهم غیرت و حسادت داشته باشند و هر یک رقیب دیگری برای رسیدن آن فرد باشد. 📚منبع:کتاب موعودنامه(فرهنگ الفبایی مهدویت).نوشته مجتبی تونه ای ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
عاقبت دنباله روی و #هواداری (بدون فکر و مطالعه) از دانه درشت های #باطل دوزخ بی پایان و پشیمانی بی فایده است. سوره احزاب ایه ۶۷ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی عجیب اهل بیت ع در مورد هنگام ظهور!! از کار افتادن هنگام ظهور!! ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
مهدی (ع) كوفه، پس از ظهور حضرت مهدى ارواحنا له الفداء موقعيت ويژه اى مى يابد، چون طبق روايات رسيده از امامان معصوم علیه السلام آن جا مركز حكومت عادلانه و جهانى اسلام و پايتخت دولت او خواهد شد. بنابرروايات متعدد، کوفه در آخرالزمان، پايتخت‌ دولت‌ كريمه‌ مهدي موعود خواهد شد و تمام مردم دنيا به اين شهر روي خواهند نمود. از امام‌ جعفر صادق(ع) پرسيدند: محلّ اقامت‌ حضرت‌ مهدي(عج) و محلّ اجتماع‌ مؤ‌منان‌ در هنگام‌ ظهور كجا خواهد بود؟ فرمودند: «مركز حكومتش‌ كوفه، مركز قضاوت‌ و دادرسي‌اش‌ مسجد اعظم‌ كوفه، ستاد بيت‌المال‌ و محل‌ تقسيم‌ غنايم‌ مسلمانان‌ مسجد سهله، محلّ‌ مناجات‌ و خلوتش‌ تپه‌هاي‌ سپيد غريّين‌ (نجف‌ اشرف) مي‌باشد» بحارالانوار، ج 53، ص 11؛ حليـةالابرار، ج 5، ص 384. ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
قسمت2⃣ 👈۵٫ “انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة…”؛[۷] ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند”. بسیاری از مفسران و محدثان گفته اند که این آیه در شأن علی(علیه السلام) نازل شده است.[۸] #«سیوطی» از دانشمندان اهل سنت در تفسیر «الدر المنثور» در ذیل این آیه از «ابن عباس» نقل می کند که: «علی(علیه السلام) در حال رکوع نماز بود که سائلی تقاضای کمک کرد و آن حضرت انگشترش را به او صدقه داد، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از سائل پرسید: چه کسی این انگشتر را به تو صدقه داد؟ سائل به حضرت علی(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: آن مرد که در حال رکوع است»، در این هنگام این آیه نازل شد.[۹] هم چنین از واحدی،[۱۰] و ،[۱۱] این روایت را نقل کرده و تصریح کرده اند که آیۀ 🌴«انما ولیکم الله …» درباره حضرت علی (ع) نازل شده است. در تفسیر خود از عبدالله بن سلام نقل می کند، هنگامی که این آیه نازل شد، من به رسول خدا (ص) عرض کردم که با چشم خود دیدم که علی (ع) انگشترش را در حال رکوع به نیازمندی صدقه داد، به همین دلیل ما ولایت او را می پذیریم. وی هم چنین روایت دیگری نظیر همین روایت را از ابوذر در شأن نزول این آیه نقل می کند.[۱۲] نیز در تفسیر خود روایات متعددی در ذیل این آیه و شأن نزول آن نقل می کند که اکثر آنها می گویند: درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.[۱۳] مرحوم علامه امینی (ره) در کتاب ، نزول این آیه درباره حضرت علی(ع) را با روایاتی از حدود بیست کتاب معتبر از کتاب های اهل سنت، با ذکر دقیق مدارک و منابع آن، نقل کرده است.[۱۴] در این آیه، ولایت حضرت علی (ع) در ردیف ولایت خدا و پیامبر (ص) قرار داده شد. 👈۶٫ “یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم…”؛[۱۵] ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا (ص) و اولی الامر از خودتان را. از سویی دانشمندان،[۱۶] گفته اند که آیه اولی الامر درباره حضرت علی (ع) نازل شده است 📚پی نوشت ها [۷]. مائده، ۵۵٫ [۸]. چون طبق روایات معتبر آن که در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علی (ع) بوده است. .[۹]الدرالمنثور، ج ۲، ص ۲۹۳٫ .[۱۰]اسباب النزول، ص ۱۴۸٫ .[۱۱]تفسیر فخر رازی، ج ۱۲، ص ۲۶٫ .[۱۲]همان. .[۱۳]تفسیر طبری، ج ۶، ص ۱۸۶٫ .[۱۴]الغدیر، ج ۲، ص ۵۲ و ۵۳٫ .[۱۵]نساء، ۵۹٫ .[۱۶]در تفسیر برهان نیز ده ها روایت از منابع اهل بیت (ع) در ذیل این آیه آمده است که می گوید: آیه مزبور درباره علی (ع) یا آن حضرت و سایر ائمه اهل بیت (ع) نازل شده و حتی در بعضی از روایات نام دوازده امام (ع) یک یک آمده است. تفسیر برهان، ج ۱، ص ۳۸۱ – ۳۸۷٫ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_5857034214221808393.mp3
1.24M
📌بررسی قبل ظهور 6⃣ «قسمت 6»: جمع بندی ادامه دارد👇 ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در به مقامی خواهید رسید که سلمان فارسی غبطه خواهد خورد با فوروارد نشر دهید ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فاصله مسیرهای تردد مخصوص زائرین حسینی ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
🔻آیت الله حق شناس (ره): غربال شدن مردم در آخر الزمان مثل غربال شدن اصحاب حضرت امام حسين(ع) در شب عاشوراست . 🙏🌹 ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
دوای دردها ☀️امیرالمؤمنین علیه السلام : ⬅️یاد ما اهل بیت دردها و بیماریها و وسوسه شک است و محبت ما باعث خداوند است 📙وسائل الشیعة ج۸ ص۳۴۸ ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.
🔶 معیار و میزان انسان ، و عقیده پاک است نه فقط عملِ بدون عقیده درست 🔶 ✅ چقدر زشت و ناپسند است كه ما ميزان سعادت را نفس قرار دهيم و از و عقیده و و غافل بمانيم، و نيز تا چه اندازه ناشايسته و نكوهيده است كه مختصر تجاوز در عمل را ميزان براى بدى و زشتى بدانيم و موجب كيفر و پاداش، و از حُسن عقيده و نيّت طاهر و صفاى ضمير چشم بپوشيم. 🔷 زيرا : 🔅اگر عقيده خوب و نفس طاهر شد، خطايا و گناهان اثر عميقى نمى توانند روى جان داشته باشند؛ 🔅 ✅ و امّا اگر عقيده بد و نفس خبيث گشت، اعمال صالحه و كردار پسنديده جز ظاهرى سطحى بر روى عمق كدِر جان نيست. اين ظاهر نيكو، چون ظاهر است و در عالم حقائق و واقعيّات محلّى ندارد، از بين مى رود و نفس خبيث طلوع مى كند و به صورت جهنّمى گداخته و فروزان با شعله هاى مهيب و دهشت انگيز خود تهديد مى نمايد. 📚📚 منبع معاد شناسى ج ۹ ص ۲۷۲ ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝
══💚══════ ✾ ✾ ✾ اے منتظران ظهور! بدانید چشمے ڪه به دیدن مناظر حرام عادت ڪرد دیگر ظرفیت دیدن وجود پاڪ و مقدسے چون را ندارد الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة تعجیل در فرج ══💚══════ ✾ ✾ ✾ ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
های_فراوان وضعیت از نشانه های ظهور ذکر شده است. در سال ظهور، باران های پیاپی زمین را آباد و سرسبز می کند و وضع مردم بهتر می شود. امامان (ع) در تبیین نشانه های ظهور و خبر دادن از رخدادهای آن روزگار، از این واقعه نیز یاد کرده اند. امام صادق (ع) می فرماید: «در آستانه قیام مهدی (ع)، سالی پرباران خواهد بود که در اثر آن، خرما بر روی نخل می پوسد پس در این تردیدی به خود راه ندهید.1 و نیز می فرماید: «و چون هنگام ظهور مهدی (ع) نزدیک شود، در تمام ماه جمادی الاخر و ده روز نخست ماه رجب، بارانی بر مردم ببارد که تا آن هنگام، مانند آن را ندیده باشند...»2 این نشانه را بزرگانی مانند شیخ مفید، شیخ طوسی و طبرسی در ردیف نشانه های ظهور آورده اند، ولی باید توجه داشت که روایت طبرسی و مفید مرسله است و روایت شیخ طوسی نیز ضعیف است. 3 و اما درباره عصر ظهور حضرت مهدی (ع) آورده اند که: خداوند، برای مهدی (ع)، برکت را از آسمان فرو می فرستد.4 آسمان، بارانی می بارد که زمین، محصول خود را آشکار می سازد و مردم در حکومت آن حضرت از نعمتی برخوردار می شوند که هرگز مانند آن را ندیده اند در دولت او، آب ها فراوان می شود و رودخانه ها بالا می آید، چشمه ها می جوشد، و زمین چند برابر محصول می دهد. 5 1. برترین های فرهنگ مهدویت در مطبوعات، ص 250 2. ملاحم ابن طاووس، ص 71 و 141؛ عقدالدرر، ص 169 3. بحارالانوار، ج 52، ص 345؛ اثبات الهداه، ج 3، ص 524؛ احقاق الحق، ج 19، ص 655 4. عقدالدرر، ص 84 5. بحارالانوار، ج 52، ص 304؛ اختصاص مفید، ص 208 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_5888546384977593410.mp3
1.83M
📌 بررسی قبل ظهور 7⃣ «قسمت 7»: قتل نزدیکترین نشانه به ظهور ادامه دارد👇 ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C8315
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ 🎥کلیپ تصویری ناب 🍃 بینی عجیب آیت الله کشمیری در مورد آینده نظام ایران و آینده امام خمینی و نکات ناب دیگری که این ایام باید حتما مرور کنیم... ╔═.🍃.═════╗ @alamath
اذا رفعوا البنیان، و شاور النّسوان، و یکثر الاختلاط. و آسمانخراش بالا روند و را مورد قرار دهند و گردد. امام امیرالمؤمنین ـ علیه السّلام ـ هم 💥 وضعیت زنان را در آخر الزّمان این چنین بیان میدارد: تکون النّسوه کاشفاتٍ عاریاتٍ متبرّجاتٍ، من الدّین خارجاتٍ، والی الفتن ملائلاتٍ، والی الشّهوات و اللّذّات مسرعاتٍ،‌ للمحرّمات مستحلّاتٍ،‌ و فی جهنّم خالداتٍ. 💥زنهای این دوران لخت و عور می‌باشند و زینتهای خود را برای نامحرمان آشکار میسازند، از دین و آئین فاصله میگیرند و به فتنهها روی میآورند و به سوی شهوتها و لذّتها میشتابند محرمّات الهی را حلال میشمارند و در جهنّم جاویدانند. . بحارالانوار، جلد ۵۲، ص ۲۶۳٫] . منتخب الاثر، ص ۴۲۶٫ ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ و نسبت به استفاده از الفاظ مخصوص حضرت ولی‌عصر(عج) درباره آن‌ها!! "نوح کشتیبان ما ،امام زمان است" ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝
قسمت3⃣ ابوحیان اندلسی مغربی در میان اقوالی که درباره نقل کرده، از مقاتل و میمون و کلبی (سه نفر از مفسران) نقل می کند که منظور از آن ائمه، اهل بیت (ع) هستند.[۱۸] ابوبکر بن مؤمن شیرازی، از علمای اهل سنت در رسالۀ «اعتقاد» از ابن عباس نقلمی کند که آیه فوق درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.[۱۹] از سویی دیگر در اين آيه شريفه با سبک و سياق واحد و عدم تکرار لفظ (اطيعوا)، اطاعت خدا و رسول و اولی الامر واجب شده است. از این جهت اولی الامر است، و گرنه دستور به اطاعت از آنها به نحو اطلاق معنا نداشت، همان طورکه خدا و پیامبرش معصوم هستند و هم چنین طبق آن چه در روایات آمده، معصومین منحصر در اند. 👈۷٫ “انما انت منذر و لکل قوم هاد”؛ [۲۰] تو تنها بیم دهنده ای و برای هر گروهی هدایت کننده ای است. و بعضی از از جمله امام فخر رازی مفسر صاحب نام اهل سنت می گویند: انذار کننده پیامبر و هدایت کننده علی (ع) است؛ زیرا ابن عباس می گوید: پیامبر (ص) دست مبارکش را بر سینه خود گذاشت و فرمود «انا المنذر» (من بیم دهنده هستم)، و سپس اشاره به شانه علی (ع) کرد و فرمود: 📌«و انت الهادی یا علی! بک یهتدی المهتدون من بعدی»  تو هدایت کننده ای ای علی! و به وسیله تو بعد از من هدایت شوندگان هدایت می شوند».[۲۱] 📌 که از معروف ترین تفاسیر اهل سنت است، روایات متعددی در تفسیر این آیه از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند که: «پیامبر اکرم (ص) در موقعی که این آیه نازل شد دست خود را به سینه مبارکشان گذاشتند و فرمودند: من بیم دهنده هستم و آن گاه به شانه (ع) اشاره کرده و فرمودند هادی تویی ای علی …».[۲۲] روایات دیگری به همین مضمون را جمعی از دانشمندان معروف اهل سنت از جمله حاکم نیشابوری در « »، ذهبی در «تلخیص»، فخر رازی و ابن کثیر در تفسیر خود و  ابن صباغ مالکی در «الفصول المهمة» و گنجی شافعی در «کفایة الطالب» و طبری در تفسیر خود، و ابن حیان اندلسی در «بحر المحیط» و نیشابوری در تفسیر خویش و حموینی در «فرائد السمطین» و گروه دیگری در کتاب های تفسیر خود آورده اند.[۲۳] 📚پی نوشت ها: .[۱۷]شواهد التنزیل، ج ۱، ص ۱۴۸ – ۱۵۱٫ .[۱۸]بحر المحیط، ج ۳، ص ۲۷۸٫ [۱۹]. احقاق الحق، ج ۳، ص ۴۲۵٫ [۲۰]. رعد، ۷٫ [۲۱]. فخر رازی، تفسیر کبیر، ج ۱۹، ص ۱۴٫ [۲۲]. سیوطی، جلال الدین، الدر المنثور، ج ۴، ص ۴۵٫ [۲۳]. نفیس احقاق الحق، جلد ۳، ص ۸۸ – ۹۲٫ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a