#دم_اذانی
اَللهُ اَکبَرُ مِن آلامِنا
و خدا بسیار بسیار بزرگتر از درد های ماست...
@alfavayedolkoronaieh🌱
📌سه پیشنهاد برای اربعین امسال (۱)
🔸بازکردن باب مناجات با امامحسین(ع) که رهبر انقلاب فرمودند
🔸این مناجاتها را در فضای مجازی علنی کنیم و برایش آثار هنری بسازیم
🔸وظیفه خودمان بدانیم که در فضای اینترنت، اربعین را رونق بدهیم
🔻 در این شرایطی که ما نمیتوانیم اربعین را پرشور برگزار کنیم، نباید تمام اقداماتمان را به کمکرسانیها و فعالیتهای نوعدوستانه محدود کنیم؛ حفظ شعائر هم باید یادمان نرود.
🔻 پیشنهاد اول بنده برای اربعین امسال-در کنار کمکهای مؤمنانه- باز کردن باب مناجات است؛ همان باب مناجاتی که رهبر انقلاب گشودند و اخیراً فرمودند: امسال اربعین که نمیتوانید به کربلا بروید، خودتان از راه دور، با امامحسین(ع) مناجات کنید.
🔻 ما هم امسال مانند ایشان با امامحسین(ع) مناجات خواهیم کرد. این مناجاتها هم مناجات با خدا نیست که مخفیانه باشد، مناجات با حسین(ع) باید علنی باشد؛ مثل زیارتنامه، مثل روضه.
🔻 از روی الگوی دعای کمیل، ابوحمزۀ ثمالی و... میتوانید مضامین بسیار زیبایی برای این مناجاتها پیدا کنید. مثلاً اینکه «یا اباعبدالله، شاید از خدمت ما در اربعینِ سال گذشته خوشت نیامده...» شعرای آئینی ما هم مضامین زیبایی در شعرهای خود دارند.
🔻 انشاءالله آثار زیبای ادبی هنری فراوانی در این سلسله مناجاتها بهدست خواهد آمد. کمااینکه وقتی راه کربلا بسته بود چه شعرهای زیبایی در فراق کربلا سروده میشد.
🔻 فضای اینترنت را از این مناجاتها و این مضامین زیبا پُر کنیم. وظیفه خودمان بدانیم که در فضای اینترنت اربعین را رونق بدهیم. در فضای مجازی حضور پیدا کنید و مطالب خوب اربعینی را لایک کنید و از دوستان خود بخواهید که این صفحات را دنبال کنند.
🔻 امسال میتوانیم میلیونها خاطره برای اربعین جمع کنیم. میلیونها کلیپ میتواند برای اربعین ساخته بشود. هر یک از شما میتوانید مستندساز بشوید و از زاویۀ نگاه خودتان برای اربعین، مستند بسازید.
👤علیرضا پناهیان
🚩 نشست هماندیشی فعالین اربعین - ۹۹.۷.۴
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6511
@Panahian_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
MaarefHadith:
#زیارت_امام_حسینعلیهالسلام
#زیارت_همراه_خوف
#زیارت_باقطع_دست
❗️ثبت نام عتبات با قطع دست!!
✍️سید محمدصادق رضوی
◀️قضيهی معروفي است كه همه ي ما بارها از اهل منبر شنيدهايم كه مردم براي زيارت دست مي دادند و داستان زني كه سال قبل دست راستش را داده بود و...
سير تكاملي اين قضيه آن را با ابتكار عملي به مروج الذهب نيز نسبت داده و نهايتا در تعدادي از سايتها چنين مطلبي مي خوانيم:
⬅️«خانمی به قصد زیارت بارگاه امام حسین (علیه السلام) به مأمور ثبت نام مراجعه کرد. به وی تذکر دادند، آیا می دانی که شرط رفتن به زیارت قطع دست است؟ آن زن پاسخ داد: از شرایط آگاهم! متصدی ثبت نام، اسم این خانم را می نویسد. آن گاه به وی دستور می دهد: دستش را برای قطع کردن بیرون بیاورد. آن زن دست چپ خود را بیرون می آورد! مامور می گوید: خانم فرمان خلیفه می گوید، باید دست راست داوطلب زیارت قطع شود. آن زن دست راست خود را از زیر حجاب بیرون آورده و می گوید: این دست را سال گذشته قطع کردید!»
🔸طبعا انتظار بي موردي است كه در مروج الذهب كوچكترين اثري از اين حكايت بيابيد! هر چند اصل سختگيري متوكل بر زوّار و جسارتهايش بر مرقد مطهر در منابع مختلفي -از جمله مروج الذهب- نقل شده است. اینكه چرا از منابع مورد اعتماد نقل نمي كنند، رشتهای است که سری دراز دارد! اما مشکل مهمتر این است که متأسفانه گاهی اين بزرگوران در مقام فقیه و جایگاه افتاء ظاهر می شوند.
🔄نقل مكرر اين قضيه با آب و تاب بسیار، به مخاطب القاء میکند تحمل این گونه ضررهای شدید برای زیارت جائز و بلکه مستحب است. فارغ از نظرات مشهور فقهاء، به نظر ميرسد شاهد محكمي بر اين مدعا وجود ندارد.
علاوه بر اين فعل چند زائر شيعه تا زماني كه مورد تأييد ائمه عليهم السلام نرسيده باشد حجت نيست.
علاوه بر اصل اولی و قاعده ی کلی حرمت اضرار به نفس، از برخي روايات بر مي آيد كه تحمّل چنين ضررهايي براي زيارت، مورد نهي قرار گرفته است.
🔹مرحوم کلینی (1/525) از علی بن محمد (علّان) نقل می کند: خرج نهي عن زيارة مقابر قريش و الحير، فلما كان بعد أشهر دعا الوزير الباقطائي فقال له: الق بني الفرات و البرسيين و قل لهم لا يزوروا مقابر قريش، فقد أمر الخليفة أن يتفقد كل من زار فيقبض عليه.
🔹در روایت دیگری زیارت در هنگام تقیه را این چنین توصیف می کند:
کامل الزیارت :حدثني علي بن الحسين رحمه الله عن سعد بن عبد الله عن محمد بن الحسين بن أبي الخطاب عن محمد بن إسماعيل بن بزيع عن الخيبري عن يونس بن ظبيان عن أبي عبد الله عليه السلام قال: قلت له جعلت فداك زيارة قبر الحسين عليه السلام في حال التقيّة؟ قال: إذا أتيت الفرات فاغتسل ثم البس أثوابك الطاهرة [ثوبيك الطاهرين] ثم تمر بإزاء القبر و قل- صلى الله عليك يا أبا عبد الله صلى الله عليك يا أبا عبد الله فقد تمت زيارتك.
اگر بنا بود تقیه در زیارت رعایت نشود امام علیه السلام در جواب می فرمودند:تقیه معنا ندارد هر جور هست زیارت کنید!
⬅️بله، چند روایتی در خصوص ترغيب به زیارت امام حسین علیه السلام با وجود ترس از سلطان ذکر شده که عمدتا سند آنها به (عبد الله اصم) راوی معلوم الحال، منتهی می شود كه روايات طولاني و منفردش در كامل الزيارات به چشم مي خورد. (در مورد كتاب المزار وي به نگاشته ي دكتر حسن انصاري مراجعه كنيد)
💠تنها روايت معتبري كه در آن ذكر زيارت همراه خوف را يافتيم حديث ارزنده اي است كه به اسانيد مختلف از معاوية بن وهب از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه در قسمتي از آن آمده: «يا معاوية لا تدع زيارة قبر الحسين ع لخوف [من أحد] فإن من ترك زيارته رأى من الحسرة ما يتمنى أن قبره كان عنده» بحار الانوار 98/9 (به اسناد مختلف از كامل الزيارات)، ثواب الاعمال/94
🔻در مورد اين روایت چند نکته وجود دارد:
1⃣در بعضی نقل های این حدیث، تعبیر (لخوف) وجود ندارد. (تهذیب، 6/47، کامل الزیارات 119)
2⃣خوفی که در اینجا ذکر شده - برخلاف روایات عبد الله اصمّ- کاملا مجمل است.خوف بدگویی دیگران یا خوف ضرر مالی و... از مصادیقی است که می تواند شامل این مطلق باشد، به خصوص در زمان صدور این حدیث که نفس پایبندی به امامت خود مستلزم تحمّل آزار های مختلف بود و بسیاری از شیعیان زندگانی خود را در سایه ی ترس و اضطراب می گذراندند.
اهمّیّت زیارت به آن مقدارست که باید تا مقدار توان مقدّمات آن را تحصیل نموده و از بهانه های واهی و سختی های پیش رو صرف نظر کرد، اما بحث در جاییست که خوف قتل نفس یا ضرر بزرگ جانی در میان باشد.
3⃣با توجه به مباحث علم اصول، تمسّک به چنین اطلاق ضعیفی برای تخصیص عمومات قطعي و محكم روا نيست، به خصوص كه با خبر واحدي مواجهيم كه معارض با خبر ديگري بوده، و حتي خود حديث هم نقل ديگري بدون كلمه (لخوف) دارد.
@MaarefHadith
@alfavayedolkoronaieh🌱
📣 #كرونا|شناسایی ۳۹۰۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ فوت ۲۳۵ بیمار دیگر
🔺دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
🔺استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
#آمار_روزانه
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منزل یازدهم: آه یا زینب
زیارت مجازی اربعین
#اربعین
#امام_حسین_ع
@Radiokheyme
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از Atabe
#خاطرات_بهشت
از اول مسیر، حاجآقا علوی پیرامونِ شبیه شدن زائر به مزور سخنان بسیاری ایراد فرموده بودند. از کارهای مفیدی که در طریق مقدس نجف به کربوبلا میشود انجام داد.
یکی از رفقای همسفر ما، اینطور به ذهن مبارکش رسید که: جمع کردن زبالههای تولید شده توسط زائران، از مسیر راه، کار مفیدیست. و البته فکر خوبی هم بود.
اما مشکل اینجا بود که امکانات زیادی برای انجام این مهم نداشت! ایشان کاملا اتفاقی، از انبارِ كيسه فریزریهایی که در کولهی بنده بود، اطلاع پیدا کرد. و فکری که به ذهنش رسیده بود را با من مطرح کرد و گفت که نیاز به کیسهی فریزری برای جمع کردن زبالهها دارد. گفتم: زندگیم فدای ارباب، "#خدا_از_نوکری_کمت_نکنه" یک کیسه فریزری که این حرفها را ندارد. اشاره کردم که از پشت کولهام بردارد و مشغول شود.
جمعیت خیلی زیاد بود.
چند عمود جلوتر، دیدم مجدد آمد و تقاضای مشمع کرد. گفتم خواهش میکنم؛ این چه حرفیست، "#ما_هم_داخل_ثواب_کن". خودت از کیفم بردار.
خلاصه... هر چند عمود یکبار که ما میرفتیم در حال و هوای خودمان، این بزرگوار میآمد و تقاضای کیسهای میکرد. متوجه شدم که در مسیر که زبالهها را جمع میکند، چند دقیقه یکبار کیسهای که به عنوان دستکش در دستش کرده بود را هم میاندازد به آشغالی.
آمد،برداشت رفت
آمد،برداشت،رفت
آمد برداشت رفت... تا اینکه رو کرد به من و گفت: کیسههایت همینها بود؟ گفتم بله. گفت حیف شد...
تمام شدند!
خواستم به او بگویم: خادمِ حسابی؛ لااقل دوتایش را برای خودم میگذاشتی... ، اما به خودم نهیب زدم: "#اسبت_را_به_رخ_ارباب_نکش!" چهارتا کیسه زباله که این حرفها را ندارد. از رفیقمان عذرخواهی کردم که امکانات بیشتری برای ارائهی خدمتش در این مسیر نداشتم و با هم به طی کردن طریق پرداختیم.
القصه... در طریق مقدس نجف_کربوبلا، کار برای انجام دادن بسیار است، بار برای برداشتن از زمین، فراوان است. مهم این است که چه چیز، روزیمان کنند.
از من به شما وصیت؛ قبل از گام برداشتن به سوی این مسیر منیر، طلب روزی کنید! که باید اذن بدهند. و برای انجام آن کار، از وطن برنامهریزی کنید تا در راه، (زبانم لال) شرمندهی روی مبارک ارباب نشوید.
روز دوم
#اربعین99
#طریق_الحسین
#کربلا_ضرب_المثلهای_مرا_تغییر_داد
📲 با خیال راحت این بازیها رو برای بچههاتون دانلود کنید
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
💢دومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران!
✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای
موضوع نوید افکاری که بهعنوان یکی از آخرین تلاشهای رسانهها و گروههای معاند برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی و ناامیدسازی و مخالفتراشی در دستور کار قرار گرفته بود، بهعنوان نمونهای مناسب برای به چالش کشیدن امپراطوریهای ترویج دروغ و فریب قابل تحلیل و بررسی است.
در جریان رسانهای نوید افکاری علاوه بر کلمات و هشتگهایی که با هدف درگیرسازی احساسات مخاطبان طراحی و مورد استفاده قرار گرفته بود، بهرهگیری از تصاویر برای تشدید احساسات، نمایش ساختگی "همراهی جماعت"، ایجاد پروپاگاندا برای اقناع مخاطب جهت همنوایی با این جریان رسانهای و ... را شاهد بودیم.
همانگونه که هشتگهای خاص این موضوع با تلاش «رسانهها و سیاستمداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتیها» و البته مردمی که فریب این جو رسانهای را خوردند، مورد استفاده قرار گرفت، #تصاویر_ساختگی و استفاده ناشیانه از #فتوشاپ به مثابه قمار رسانههایی که ادعای حرفهایگری داشتند بر سر حیثیتشان بود.
این #تصاویر_فتوشاپی که بعد از قصاص نوید افکاری بهصورت دومینویی، در رسانههای فارسی زبان خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته است، با نوشتههایی همچون «راه نوید ادامه دارد»، «انتقام نوید را میگیریم» و «نوید تنها نیست» ضمن تلاش برای دعوت مردم برای مشارکت در شعارنویسی، سعی در ایجاد موج اجتماعی داشتند. روشی که به مخاطب القا میکند جریانی توسط بخشی از جامعه در حال پیگیری است و سکوت و بی تفاوتی در برابر آن جایز نیست. این را از جنس جملات و کلمات استخدام شده در تصاویر فتوشاپی میتوان دریافت.
روندکاویها نشان میدهد این تصاویر ساختگی که مصداق #تولید_دیس_اینفورمیشن برای #فریب_افکار_عمومی هستند، ابتدا توسط صفحات مجازی رادیو فردا منتشر و سپس صدای آمریکا آن را بازنشر داده است و این فرایند در ادامه توسط شبکه من و تو، شبکه وهابی کلمه و حتی ارگان رسانهای منافقین و همچنین فعالان سلطنتطلب و عوامل این رسانهها بازنشر شدهاند.
این پاسکاری و همافزایی رسانهای آنهم پاسکاری یک محتوای ساختگی و عدم بررسی و راستیآزمایی تصاویر توسط کاربران شبکههای اجتماعی، موجب افتادن مخاطبان در دام فریب و باور محتوای نشر یافته، شده است. محتوایی که در کنار هشتگهای استفاده شده در خدمت جا به جا کردن «قصاص» و «اعدام»، «مجرم» و «قربانی»، «عدالت» و «ظلم» و در نهایت تشدید فشارها بر ایران و تشدید تحریم ها و ایجاد تنگنا برای مردم ایران بوده است.
پیش از باور تصاویر آنها را راستی آزمایی کنیم. خط سیر یا زنجیره انتشار محتواهای رسانهای را مورد بررسی قرار دهیم و به اهداف قبل، حین و بعد طراحان یک هشتگ واقف شویم. پس از طی این مراحل محتوایی را باور و بازنشر کنیم.
@tollabolkarimeh
@alfavayedolkoronaieh🌱