فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفیق قدیمی سلام
صدام کن دوباره بیام
از بچگی حرم بوده تمام دنیام...
🏴 نماهنگ زیبای «رفیق قدیمی» با حال و هوای روضههای خانگی امسال و شعری از میلاد عرفانپور
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh
۱۹۵۰ زخم ظاهری و هزاران زخم باطنی و زخم زبان، خورد مولای ما...
تا به تکتک این زخمها امضا کند، معارفی را که این شبها، پای منبر بیاموزیم و رشد کنیم و ثمر دهیم؛
برای نصرت امام!
این زخمها را دشمن خدا میزد، تا به خیال خود خاموش کند نور دین امام را، اما غافل از اینکه خدا وعده داده بود: وَاللهُ مُتِمُّ نور امام!
#خطخطی
#محرم
@ehsanSaadi
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
🔰 و امّا «احلی من ال...»
🔹 تا میخواهیم بگوییم «احلی من ال...» همه دلها به سمت کربلا میرود و جمله معروف عزیزی از عزیزان امام حسن مجتبی(ع)! اویی که خیلی بیشتر از سنش میفهمد. این قدر ایدهآل و آرمانگراست که در چنین سنی چنین آرزو و فهمی دارد، مرگ را در نگاه خود از عسل شیرینتر میداند: «احلی من العسل»
🔹 در بستر تربیتی امام حسن و امام حسین بالیدن یعنی همین! علیالخصوص اگر حضرت حسین هم عمویت باشد و امروز نقش پدرت را هم ایفا کند جز این توقع نمیرود. «احلی من العسل» رهاورد دستگاه اندیشه این نوجوان است...
🔹حضرت #قاسم باید به سرمایهای رسیده باشد که اینگونه سخن بگوید، اصلاً امام هم برای نمایش این جلوه وجود قاسم به دیگر اصحاب و عالم از او آن سؤال را پرسید تا قاسم در جواب جلوهگری کند و ذرهای از شعاع وجودش را به عالم نشان بدهد.
🔹همه آنچه گفته شد نیازمند فرایندی تربیتی است و این تربیت چیزی نیست جز «تربیت عاشورایی»، داشتههای قاسم مدیون امام کربلا است، از تربیتی که در این خانواده دیده است، امام مدیری است که آرمانها را اینگونه به زیبایی و شیرینی در سنین کم نهادینه میکند، هذا اول الکلام! این بلوغ فکری و بلندای اندیشه وارداتی نیست. محصول خود کربلاست. از جای دیگری به این عرصه نیامده بلکه خروجی همین فرایند است و از دل همین فرهنگ برخاسته است نه جای دیگر.
🔹آن چیزی هم که به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد شیوه مدیریت و تربیت حضرت امام در تربیت جوانان و نوجوانان انقلابیِ عاشق شهادت، فتحالفتوح حضرت امام بود مرهون همین بنمایه بود که در وصیتنامه نوجوانان 13ساله هم خود را با یک چنین مضامین بدیعی نشان میدهد.
🔹گام اول فهم این الگو در منظومه تربیت و رشد است. درک این الگو به عنوان برترین روش و کوتاهترین راه برای ارتقای فرهنگ و پیشرفت در عرصه تربیت، مهمترین قدم برای اقدام است. گام بعد حرکت به سمت این فرهنگ و سبک تربیتی است. اگر این اتفاق بیفتد بقیه مراحل به راحتی طی خواهد شد، آنچه مهم مینماید جدا شدن از دیگر الگوها و اتصال با این فرهنگ زاینده و بالنده است.
🔹جداشدن از وضع موجودی که با آن عادت کردهایم سخت است – طبق قانون اول نیوتن: اصل اینرسی یا لختی یا ماند- و الا ادامه راه چندان سخت نیست؛ مهم باورداشتن این الگوی همیشه زنده است: الگوی عاشورایی
***
با این حساب این اثر، وامدار این نگاه ناب و جوان عاشورایی شد تا به کامها شیرینی آفریند، انشاءالله
اثری که نامش دارای پیشینه عاشورایی است و البته در خدمت عاشورا.
📚 #احلی_من_المثل
#حجت_الاسلام_علوی
#نشر_جمکران
@tanhaelaj
📸 فوت ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته
لاری، سخنگوی وزارت بهداشت:
🔹 استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسانشمالی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجانشرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
🔹همچنین استانهای فارس، ایلام، البرز، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجانغربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
#آمار_روزانه
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
❇️ لوریس چکناواریان: حضرتعباس بارها دستم را گرفت / دلتنگ عزاداری امام حسینم
◻️ لوریس چکناواریان از مفاخر موسیقی ایران و جهان گفت: در طول عمر خود خیلی مواقع که مشکلاتی داشتم به مهربانی و دستگیری حضرت عباس متوسل میشدم و با این اقدام هیچگاه دست خالی بازنگشتم.
◻️ دهها بار با صراحت اعلام کردهام به عنوان یک مسیحی به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم، زیرا هر ارمنی در ایران خودش را یک ایرانی اصیل قلمداد میکند و بنده هم به عنوان یک ارمنی، اصالت تاریخی خود را یک ایرانی میدانم و شاید همیشه ذهنم درگیر این موضوع بوده که وطن اصلی من کجاست، زیرا وقتی به ارمنستان میروم حس و حال خوبی پیدا میکنم اما هیچگاه حس واقعی وطن را برای من نداشته است تا اینکه زمانی که به زادگاهم «بروجرد» سفر کردم کاملا حس وطن را آنجا درک کردم.
◻️ از سوی دیگر من هم مانند همه ایرانیان از دوران کودکی خاطرات زیبایی از ایام عزاداری در ماههای محرم و صفر را در ذهنم دارم و بخوبی خاطرم است که با همبازیانم چه شوق و هیجانی برای عزاداری در دستجات داشتهام. شاید باورش برایتان سخت باشد که در آستانه ۸۴ سالگی هم وقتی صدای طبل و سنج دستههای عزاداری را میشنوم، همان هیجان حس خوب دوره کودکی برایم زنده میشود و به این خاطر طی سالها هم هر وقت که ایران نبودهام، تمام تلاش خود را میکردم بتوانم دهه اول محرم در کشور باشم تا در مراسمهای عزاداری شرکت کنم.
◻️ معتقدم عاشورا یکی از بزرگترین وقایع تراژیک جهان است سمفونی عاشورا میتواند همه دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.
بیشتر بخوانید:
https://hawzahnews.com/x9NtX
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 عشق یعنی سینهزنی...
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روضه خوانی مرحوم فلسفی برای امام خمینی (ره)
@EMAM_COM
@alfavayedolkoronaieh🌱
سلوک عزادار آنجایی کامل میشود؛
که میرسد به؛
"أن یرزقنی طلب ثاري مع إمام هدی"
تکرار که میکند، خوب میفهمدش،
صادقانه از درونش صادر میشود!
این عزادار، با پای جهاد به عزاداری وارد شده،
و تا لحظه حاکمیت امام معصوم در زمین، از پای نخواهد نشست.
#ما_ملت_امام_حسینیم
#الحسین_یجمعنا
استاد محمد شجاعی
@maae_maein
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
🔰اَحْلی مِنَ الْعَسَل
🔻تعریف
شیرینی و نیکویی کاری یا چیزی. آرزوی شهادت داشتن
🔻پیشینه
این مثل شاهکار حضرت قاسم است... قاسم پسر امام حسن پسر امام علی! قاسمی که در مکتب پدرانش انس به مرگ را آموخته است. این حکایت قدیمی فرزندان امیرالمؤمنینی است که فرمود: «وَ اللَّهِ لَابْنُ أَبِي طَالِبٍ آنَسُ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْيِ أُمِّهِ» به خدا قسم انس و علاقه فرزند ابیطالب به مرگ در راه خدا از علاقه کودک به پستان مادرش بیشتر است!
🔻ریشه معنوی
شوق ملاقات خدا و مصداق «إِحْدَى الْحُسْنَيينِ» شدن.
🔻کاربرد
برای کسی که در آرزوی شهادت است و برای آن سر از پا نمیشناسد؛ در کل برای نشان دادن لذتبخشیِ چیزی به کار میرود.
«مرگ اگر مرد است گو نزد من آی
تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ»
🔻ارتباط با بیماریهای تشکیلاتی
بیماری درد مقدس.
📚 #احلی_من_المثل
#حجت_الاسلام_علوی
#نشر_جمکران
@tanhaelaj
کـوشش کنیم حسینِ دل،
به دسـتِ یزیدِ نـفس تشنـه لـب شهید نشـود ..
گریستـن و بـرپاکردن مجـالس لازم اسـت
اما کافي نـیست
حسیـن 'ع' بـه اینها نیازي نـدارد.
حسین شـهیدِ راهِ اصـلاح است
‹ اِنّي أرید الاِصلاح في امَة جَدّي ما استطَعت ›
پـس اگر در جهـتِ اصلاحِ امـت جدش کوشـیدیم،
او را یـاري رساندهایـم
و اگـر سکوت کردیـم یا مـانعِ اصلاح شدیـم او را وانـهادهایم و یزیـد را کـمک کردهایم..
| امامموسیصدر |
@chareh_313
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از طلاب الکریمه
▪️ پرسش و پاسخ هایی پیرامون #محرم و و قیام اباعبدلله الحسین(ع)
/تبیین
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرامشِ امَّت ♥️
-آسِدعلی |✋🏻🌱
@chareh_313
@alfavayedolkoronaieh🌱
📌چرا محمدبن #حنفیه در #کربلا نبود؟
📢پاسخ:
محمدبن حنفیه برادر ناتنی امام #حسین(ع) است. مادرش، #خوله دختری از نسل مسلمه حنفیه یمنی است. لذا او را ابن حنفیه می نامند.
📍علل عدم حضور در کربلا:
1⃣برخی براین باورند که محمد در زمان قیام کربلا #بیمار بوده است.
اما در هیچ منبع کهنی، به این مطلب اشاره نشده است، جز متنی با عنوان #حکایه_المختار_فی_اخذ_الثار# که به #لهوف ضمیمه شده و مال #سیدبن_طاووس نیست.
مرحوم #مامقانی نیز بیمار بودن ابن حنفیه را در زمان قیام صحیح نمی داند.
در گفت وگوی امام حسین(ع) با محمدبن حنفیه نیز سخنی از #بیماری نیست.
2⃣برخی علت نیامدن ابن حنفیه را #ماموریت_اطلاعاتی وی از طرف امام حسین(ع) در مدینه می دانند.
تنها منبع این خبر #ابن_اعثم است.
◀️اما چرا هیچ شاهدی بر اطلاع رسانی او به امام وجود ندارد؟
به عقیده و تحقیق برخی مورخان معاصر ازجمله استاد #رجبی_دوانی، این روایت برای دفاع از محمد توسط ابن اعثم جعل شده است.
◀️برفرض پذیرش روایت، محمد تمایلی به همراهی با امام حسین(ع) نشان نمی دهد و امام نیز او را مجبور نمی کند.
📌در برخی منابع آمده است که امام حسین عليه السلام خطاب به ابن حنفیه نوشت:
از حسین بن علی(ع) به محمدبن حنفیه و هرکسی که از #بنی_هاشم نزد او هست. هرکس به من بپیوندد به #شهادت می رسد و هرکس روی گرداند به #پیروزی دست نیابد. بنابراین، خطاب امام شامل وی هم می گردد.
📌محمدبن حنفیه هنگام حرکت امام حسین(ع) از #مدینه به #مکه نیز، همراه امام نبود.
📌در #جمع بندی می توان گفت:
محمدبن حنفیه اگرچه حرکت امام را مشروع می دانست، اما روحیه #خطرپذیری و تفکر #انقلابی نداشت.
📚صفار، بصائرالدرجات، ص۶؛
📚ابن قولویه، کامل الزیارت، ص۱۵۷؛
📚مجلسی، بحارالانوار، ج۴۵، ص۱۵۷؛
📚مامقانی، تنقیح المقال، ج۳، ص۱۱۱-۱۱۲؛
📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۲۱.
@ahlebait110
@alfavayedolkoronaieh🌱