eitaa logo
مسجد الغدیر
166 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
30 فایل
🌷مسجد الغدیر محله سردار شهید حسین مهدی زاده شهرستان بابل ✅قرآن و عترت ✅تمثیلات ✅مناسبت ها ✅عفاف و حیا ✅شهدا ، دفاع مقدس ، سیاسی ✅جملات ،حکایات و پندیات ‌ انتقادات و پیشنهادات : 👇 💢 ادمین تبادل: Admin_alghadir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراقبۀ بعد از عاشورا 🔻 برای انسانی که به «عاشورا» رسیده است، «مراقبۀ» بعد از عاشورا، مراقبه‌ در مراتب حضور است. چنین فردی باید محاسبه کند که آیا توانسته است به آن‌هایی که همه چیز خود را در راه «ولی خدا» بذل کرده‌اند، بپیوندد؟ آیا به جایی رسیده است که حاضر باشد در مقابل ولی خدا قطعه قطعه شود، فقط برای آن‌که ولی خدا بتواند یک «نماز» دیگر بخواند؟ 👤 📚 کتاب 📖 ص ۱۱۸ ✅ با ما همراه شوید... 🔴 کانال ایتا | الغدیر http://eitaa.com/alghadirmasjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 چند استکان هم به نیت من بشوی! 🔻 سال‌های پُرتب‌وتاب دفاع مقدس است... سال‌های خون و آتش و دود... شهید بابایی، خلبان شجاع، پاکباخته و فدایی اسلام و انقلاب به دیدار حضرت امام می‌رود و در حالی که جاذبهٔ ملکوتی امام روح و روانش را تسخیر کرده است خطاب به حضرت ایشان می‌گوید: - امام عزیز! می‌خواهم به گونه‌ای که در کار جنگ خللی پیش نیاید چند روزی به مرخصی بروم. اجازه می‌فرمایيد؟ - در بحبوحهٔ جنگ کجا می‌خواهید بروید؟ - من در دههٔ اول محرم برای شستن استکان چای عزاداران به هیئت‌های جنوب شهر که مرا نمی‌شناسند می‌روم. مرخصی را برای آن می‌خواهم و گوش به زنگم که بلافاصله بعد از اعلام نیاز به جنگ بازگردم. - به یک شرط اجازه مرخصی می‌دهم. - هر چه بفرمایید با جان و دل می‌پذیرم. - به این شرط که هنگام شستن استکان‌ها به نیت من هم چند استکان بشویی. 📰 منبع: روزنامه کیهان | گفت‌وشنود ۳ مرداد ۱۴۰۲ ❤️ ✅ با ما همراه شوید... 🔴 کانال ایتا | الغدیر http://eitaa.com/alghadirmasjed
▪️ای تمام آفرینش تشنه اشک شبت ▪️وی خدا و خلق او مشتاق یارب یا ربت ▪️ای مسیحای دعا در هر نفس، لعل لبت ▪️سینه‌های سوخته یک شعله از تاب و تبت ▪️باب حاجت باب رحمت باب ایمان باب دین ▪️قطب عرفان، سیّدسجّاد، زین‌العابدین 🔳 (ع) امام عابدان و عارفان تسليت باد ✅ با ما همراه شوید... 🔴 کانال ایتا | الغدیر http://eitaa.com/alghadirmasjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 سهم امروز نهج البلاغه ، خطبه ۱۸۶ 📜 : ( در اصول کافی ج ١ ، ص ١٣١ آمده است ، که این سخنرانی در شهر کوفه ایراد شد و پیرامون توحید و خدا شناسی است که اصول آن در هیچ خطبه ای یافت نمی شود . ) 1️⃣ شناساندن صحيح خداوند سبحان ♦️ کسی که کيفيّتی برای خدا قائل شد ، يگانگی او را انکار کرده و آن کس که همانندی برای او قرار داد ، به حقيقت خدا نرسيده است . کسی که خدا را به چيزی تشبيه کرد ، به مقصد نرسيد . آن کس که به او اشاره کند يا در وَهم آورد ، خدا را بی نياز ندانسته است . هر چه که ذاتش شناخته شده باشد ، آفريده است و آنچه در هستی به ديگری متّکی باشد ، دارای آفريننده است . سازنده ای غير محتاج به ابزار ، اندازه گيرنده ای بی نياز از فکر و انديشه و بی نياز از ياری ديگران است . با زمان ها همراه نبوده و از ابزار و وسايل کمک نگرفته است . هستی او برتر از زمان و وجود او بر نيستی مقدّم است و ازليّت او را آغازی نيست . با پديد آوردن حواس ، روشن می شود که حواسّی ندارد و با آفرينش اشياء متضاد ، ثابت می شود که دارای ضدّی نيست و با هماهنگ کردن اشياء دانسته می شود که همانندی ندارد . خدايی که روشنی را با تاريکی ، آشکار را با نهان ، خشکی را با تری ، گرمی را با سردی ، ضدّ هم قرار داد و عناصر متضاد را با هم ترکيب و هماهنگ کرد و بين موجودات ضدّ هم ، وحدت ايجاد کرد ، آن ها را که با هم دور بودند نزديک کرد و بين آن ها که با هم نزديک بودند فاصله انداخت . خدايی که حدّی ندارد و با شماره محاسبه نمی گردد ، که همانا ابزار و آلات ، دليل محدود بودن خويشند و به همانند خود اشاره می شوند . اينکه می گوييم موجودات از فلان زمان پديد آمده اند ، پس قديم نمی توانند باشند و حادث اند ؛ و اين که می گوييم حتماً پديد آمدند ، اَزَلی بودن آن ها رد می شود ؛ و اينکه می گوييم اگر چنين بودند کامل می شدند ، پس در تمام جهات کامل نيستند . خدا با خلق پديده ها در برابر عقل ها جلوه کرد و از مشاهده چشم ها برتر و والا تر است و حرکت و سکون در او راه ندارد ، زيرا او خود حرکت و سکون را آفريد ، چگونه ممکن است آنچه را که خود ، آفريده در او اثر بگذارد ؟ يا خود از پديده های خويش اثر پذيرد ؟ اگر چنين شود ، ذاتش چون ديگر پديده ها تغيير می کند و اصل وجودش تجزيه می پذيرد و ديگر اَزَلی نمی تواند باشد و هنگامی که ( به فرض محال ) آغازی برای او تصوّر شود ، پس سر آمدی نيز خواهد داشت و اين آغاز و انجام ، دليل روشن نقص و نقصان و ضعف دليل مخلوق بودن و نياز به خالقی ديگر داشتن است . پس نمی تواند آفريدگار همه هستی باشد و از صفات پروردگار که هيچ چيز در او مؤثر نيست و نابودی و تغيير و پنهان شدن در او راه ندارد خارج شود .
📜 . 2️⃣ والاتر از صفات پديده ها ♦️ خدا فرزندی ندارد تا فرزند ديگری باشد و زاده نشده تا محدود به حدودی گردد و برتر است از آن که پسرانی داشته باشد و منزّه است که با زنانی ازدواج کند . انديشه ها به او نمی رسند تا اندازه ای برای خدا تصوّر کنند و فکرهای تيز بين نمی توانند او را درک کنند ، تا صورتی از او تصوّر نمايند . حواس از احساس کردن او عاجز و دست ها از لمس کردن او ناتوان است و تغيير و دگرگونی در او راه ندارد و گذشت زمان تأثيری در او نمی گذارد . گذران روز و شب او را سال خورده نسازد و روشنايی و تاريکی در او اثر ندارد . خدا با هيچ يک از اجزاء و جوارح و اعضاء و اندام و نه با عَرَضی از اَعراض و نه با دگرگونی ها و تجزيه ، وصف نمی گردد . برای او اندازه و نهايتی وجود ندارد و نيستی و سرآمدی نخواهد داشت ؛ چيزی او را در خود نمی گنجاند که بالا و پايينش ببرد و نه چيزی او را حمل می کند که کج يا راست نگه دارد ؛ نه در درون اشياء قرار دارد و نه بيرون آن ، حرف می زند نه با زبان و کام و دهان ، می شنود نه با سوراخ های گوش و اعضاء شنوايی ، سخن می گويد نه با به کار گرفتن الفاظ در بيان ، حفظ می کند نه با رنج به خاطر سپردن ، می خواهد نه با به کارگيری انديشه ، دوست دارد و خشنود می شود نه از راه دلسوزی ، دشمن می دارد و به خشم می آيد نه از روی رنج و نگرانی . به هر چه اراده کند ، می فرمايد باش ، پديد می آيد نه با صوتی که در گوش ها نشيند و نه فريادی که شنيده شود ؛ بلکه سخن خدای سبحان همان کاری است که ايجاد می کند . 3️⃣ شناخت قدرت پروردگار ♦️ پيش از او چيزی وجود نداشته وگرنه خدای ديگری می بود . نمی شود گفت : خدا نبود و پديد آمد که در آن صورت صفات پديده ها را پيدا می کند و نمی شود گفت : بين خدا و پديده ها جدايی است و خدا بر پديده ها برتری دارد تا سازنده و ساخته شده ، همانند تصوّر شوند و خالق و پديد آمده به يکديگر تشبيه گردند . مخلوقات را بدون استفاده از طرح و الگوی ديگران آفريد و در آفرينش پديده ها از هيچ کسی ياری نگرفت . زمين را آفريد و آن را بر پا نگه داشت ، بدون آن که مشغولش سازد و در حرکت و بی قراری ، آن را نظم و اعتدال بخشيد و بدون ستونی آن را به پا داشت و بدون استوانه ها بالايش برد و از کجی و فرو ريختن نگه داشت و از سقوط و در هم شکافتن حفظ کرد . ميخ های زمين را محکم و کوه های آن را استوار و چشمه هايش را جاری و درّه ها را ايجاد کرد . آنچه بنا کرده به سُستی نگراييد و آنچه را توانا کرد ناتوان نشد . خدا با بزرگی و قدرت بر آفريده ها حاکم است و با علم و آگاهی از باطن و درون شان با خبر است و با جلال و عزّت خود از همه برتر و بالاتر است . چيزی از فرمان او سرپيچی نمی کند و چيزی قدرت مخالفت با او را ندارد ، تا بر او پيروز گردد و شتابنده ای از او توان گريختن ندارد که بر او پيشی گيرد و به سرمايه داری نياز ندارد تا او را روزی دهد . همه در برابر او فروتنند و در برابر عظمت او ذليل و خوارند . از قدرت و حکومت او به سوی ديگری نمی توان گريخت که از سود و زيانش در امان ماند . همتايی ندارد تا با او برابری کند و او را همانندی نيست که شبيه او باشد . اوست نابودکننده پديده ها پس از آفرينش ، که گويا موجودی نبود . ✅ با ما همراه شوید... 🔴 کانال ایتا | الغدیر http://eitaa.com/alghadirmasjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا