eitaa logo
الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
2.4هزار دنبال‌کننده
871 عکس
422 ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معارف الشیعه
حکایتی در مورد ایمان مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی.mp3
3.8M
✅ حکایتی در مورد ایمان مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی "رضوان الله تعالی علیه" 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد " حفظه الله تعالی " کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
💢زن هایی که در آخر الزمان می کنند 🔻امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود: یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمانِ وَ اقتِرَابِ السَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الاَزمِنَةِ نِسْوَةٌ کَاشِفاتٌ عَارِیاتٌ مُتَبَرِّجاتٌ مِنَ الدِّینِ دَاخِلاتٌ فِی الفِتَنِ مَائِلاتٌ اِلَی الشَّهَواتِ مُسرِعاتٌ اِلَی اللَّذَّاتِ مُستَحِلّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِی جَهَنَّمَ خَالِداتٌ در آخِرُالزّمان و نزدیک شدن ساعت که بدترین زمان ها است، زنانی ظاهر می شوند که برهنه و عریان هستند و زینت های خود را آشکار می سازند، به فتنه ها داخل می شوند و به سوی شهوت ها می گرایند! به سوی لذت ها می شتابند، حرام های الهی را حلال می شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود. 📚من لا یحضره الفقیه، ج ۳ ص ۳۹۰ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
از دیدگاه 🔻دیدگاه آیت الله العظمی رضوان الله علیه: ایشان در کتاب "امامت و مهدویت" تردید در صحت حکایات تشرفات را برای شخص عاقل غیر ممکن می داند و شرفیابی بعضی به محضر امام زمان سلام الله علیه را امری قطعی و انکار ناپذیر می داند. 📚امامت و مهدویت ج ۳ ، رساله پاسخ به ده پرسش، ص ۶۶ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
16.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ صاحبان هفتاد و دو حرف اسم اعظم 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد " حفظه الله تعالی " کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻[حَتَّی إِذا رَأَوْا ما یُوعَدُونَ إِمَّا الْعَذابَ وَ إِمَّا السَّاعَةَ فَسَیَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ شَرٌّ مَکاناً وَ أَضْعَفُ جُنْداً] مریم، ۷۵ ▪️امام صادق سلام الله علیه درباره آیه: {تا وقتی آنچه به آنان وعده داده می‌شود، یا عذاب، یا روز رستاخیز را ببینند، پس به زودی خواهند دانست جایگاه چه کسی بدتر و سپاهش ناتوان تر است} فرمود: {تا وقتی آنچه به آنان وعده داده می‌شود} قیام سلام الله علیه است و آن همان ساعت است؛ پس در آن روز خواهند دانست که از جانب خدا به دست قائمش چه بر سر آنها فرود خواهد آمد. معنی {چه کسی بدتر و سپاهش ناتوان تر است}، یعنی آنها خواهند دید که در پیشگاه سلام الله علیه چه جایگاه بدی دارند و چقدر از حیث سپاه و قدرت ناتوانند. 📚الکافي ج ۱، ص ۴۳۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای که امام صادق سلام الله علیه به او می گوید: سیدی، آقای من 🔻مرحوم شیخ مصطفی خبازیان رضوان الله تعالی علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
💢 منتظر باشید 🔻امام صادق سلام الله علیه فرمود: ...إِذَا افْتَقَدُوا حُجَّةَ‌الله فَلَمْ یَظْهَرْ لَهُمْ... فَعِندَها فَلْیَتَوَقَّعُوا الفَرَجَ صَباحاً و مَساءً هنگامی‌که شیعیان امامشان را از دست دادند... باید و منتظر فرج‌ باشند. 📚کمال‌الدين، ج۲ ص۳۳۹ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
صلی الله علیک یا جعفر بن محمد الصادق ▪️آجرک الله یا مولانا یا صاحب العصر و الزمان و عجل الله تعالی فی فرجک
1163-2.pdf
39.13M
📚 نوائب الدهور فی علائم الظهور (جلد۱) کتابی در باب 🔻مرحوم علامه میرجهانی رضوان الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
1164-2.pdf
34.85M
📚 نوائب الدهور فی علائم الظهور (جلد۲) کتابی در باب 🔻مرحوم علامه میرجهانی رضوان الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
از دیدگاه 🔻دیدگاه آیت الله رضوان الله علیه: مقتضای غیبت و بنای غیبت بر این است که حضرت قائم ارواحنا فداه دیده نشود وگرنه غیبت نمی کرد، ولی نه این که باید دیده نشود یا ممکن نیست که دیده شود. حدیثی که در نفی مشاهده است همان حدیث توقیع است که برای علی بن محمد سمری صادر شد و مفاد او چنان است که ظهور نخواهد بود مگر با صیحه آسمانی و خروج سفیانی ، نه این که رویت نخواهد بود و فرمود: هر کس ادعای مشاهده کند قبل از این دو پس او کذاب است؛ یعنی ادعای این مشاهده کند، یعنی مشاهده ظهور. موید این مطلب سخن حضرت صادق سلام الله علیه است که حضرت به مفضل فرمود: نمی بیند او را چشمی در وقت ظهور او مگر اینکه همه چشمها او را خواهد دید پس هر کس بگوید برای شما غیر این راه تکذیب کنید او را. [📚بصائر الدرجات صفحه ۱۸۱] پس منافاتی ندارد با امکان رویت از جهت اقتضای مصلحت احیاناً و اتفاقاً به علاوه در مقابل او نیز دلیل قطعی است و امکان رعایت و آن تقاطع اجمالی است که موجب قطع و یقین است از کثرت ادعای اشخاص صالح به علاوه ادعای ایشان نیز به منزله حدیثی است و صلاح بسیاری از ایشان از حیث تقوا و ورع و وثوق و اطمینان کمتر از راویان احادیث نیست. 📚 مهدی منتظر (سلام الله علیه) صفحه ۹۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
1165-2.pdf
51.07M
📚 نوائب الدهور فی علائم الظهور (جلد۳) کتابی در باب 🔻مرحوم علامه میرجهانی رضوان الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid