eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.4هزار دنبال‌کننده
178 عکس
120 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
ملاک پیوند؛ معیار دوستی ✍علی محمدی هوشیار در زمان امیرالمومنین علی علیه‌السلام، پیوندها؛ پیروی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بود اما دوستی، پذیرش ولایت و امامت امیرالمومنین علیه السلام بود. در زمان امام حسن مجتبی و در زمان ائمه بعدی(علیهم‌السلام) ملاک پیوندها؛ پذیرش ولایت امیرالمومنین علیه السلام بود اما معیار دوستی، پذیرش ولایت و امامت تمامی ائمه علیهم السلام بود. در زمان امام زمان علیه السلام، ملاک پیوندها؛ پذیرش ولایت و امامت اهل بیت علیهم السلام است، اما معیار دوستی، پذیرش ولایت فقیه است. امروز؛ نقطه اشتراک ما با هر شیعه دیگری در مسأله ولایت فقیه تعریف می شود. معیارها در هر زمانی تعیین کننده جبهه دوست از دشمن بودند و امروز ولی فقیه، سر جنگ با اسرائیل دارد. جبهه مشخص است و معیار نیز مشخص است؛ دوست و دشمن را خودت تشخیص بده... @ali_m_hoshyar
رحمت خدا بر دو شهید مجاهد؛ قاضی رازینی و قاضی مقیسه.
واژه‌شناسی روایات مهدویت ✍علی محمدی هوشیار بررسی روایت «تَمَامُ‏ الْأَمْرِ بِقَائِمِ‏ آلِ مُحَمَّدٍ(ص)».(الأمالي، ص325) یکی از پرسش‌های مطرح درباره این روایت، استفاده از واژه «تمام» به جای «کمال» است. برای درک بهتر این انتخاب، ابتدا باید تفاوت معنایی این دو واژه را بررسی کنیم: واژه «تمام»: این واژه در برابر «ناقص» به کار می‌رود و به معنای به پایان رسیدن یک فرایند یا تکمیل شدن چیزی است. نکته مهم این است که «تمام» به نقص‌های موجود در یک ساختار اشاره دارد، اما این نقص‌ها به معنای نفی کلیت آن ساختار نیست. به‌عنوان مثال، اگر ساختمانی ساخته شود اما درب ورودی آن ناقص بماند، نمی‌توان گفت که ساخت ساختمان تمام شده است. با این حال، این نقص به معنای نادرست بودن کل فرایند ساخت نیست و نیازی به تخریب یا بازسازی کامل ساختمان وجود ندارد. واژه «کمال»: این واژه بیشتر به شأن و جایگاه یک موجود اشاره دارد و لزوماً به پایان یافتن یا ناقص بودن یک فرایند ارتباطی ندارد. به‌عنوان مثال، اگر میزی زیبا و کاربردی ساخته شود اما به‌جای استفاده، در انبار نگهداری شود، می‌توان گفت که این میز به کمال خود نرسیده است. کمال این میز در استفاده بهینه از آن است، نه صرفاً در تمام شدن ساخت آن. تحلیل روایت: با توجه به این تفاوت‌ها، استفاده از واژه «تمام» در این روایت بسیار دقیق و معنادار است. عبارت «تمامُ الأمر» نشان می‌دهد که ساختار اجتماعی، فرهنگی و دینی پیش از ظهور امام قائم(عج) مشروع و قابل قبول است، اما همچنان دارای نقص‌هایی است که با ظهور ایشان برطرف می‌شود. به عبارت دیگر، ظهور امام زمان(عج) نقطه تکمیل و اتمام این ساختارهاست، نه نفی یا بازسازی کامل آن‌ها. بنابراین، انتخاب واژه «تمام» به‌جای «کمال» در این روایت، به‌خوبی نشان‌دهنده نقش امام قائم(عج) در رفع نقص‌ها و تکمیل فرایندهای موجود است، در حالی که شأن و جایگاه این ساختارها پیش از ظهور نیز محفوظ می‌ماند. @ali_m_hoshyar
مقاله جدید عنوان: روش‌مندی جریان شناسی انحراف در عرصه مهدویت ✍علی محمدی هوشیار https://mashreqmag.sinaweb.net/article_213607.html فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود @ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ به قلم علی محمدی هوشیار عنوان مقاله: صورت‌بندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573 عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606 عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640 عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918 عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005 عنوان مقاله: بازخوانی نقش صالحان و مصلحان در تشکیل جامعه عصر ظهور https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4210 عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه زیست جهان آسیب دیدگان فرقه ها و جریان ها https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4286 عنوان مقاله: روش مندی جریان شناسی انحراف در عرصه مهدویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4527 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
11.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقدس سازی یکی از روش های جذب و حفظ افراد در فرقه های انحرافی، قدیس یا قدیسه سازی رهبران فرقه است که نمونه بارز این روش را در سازمان مجاهدین(منافقین) می توانید ببینید. @ali_m_hoshyar
کلام پویا ✍علی محمدی هوشیار اگر علم کلام پویا نباشد، فهم حدیث و قواعد کلامی محصور در اقتضاءات گذشته شده و اجازه تفریع و اجتهاد در مسائل جدید کلامی را صادر نخواهد کرد. از این رو در امور اعتقادی و دستورهای دینی در حوزه رفتار، بسان اخباری ها رفتار خواهیم کرد. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می گویی چرا فلان آقا زیر علَم فلان شخص سینه می زند و برایش سوگواری می‌کند؟! پاسخ بسیار روشن است و اگر نیست، هنوز به معجزه گودرت پی نبرده ای! @ali_m_hoshyar
در جنگ شرافت و بی شرافتی، آنکه بی طرف است از همه بی شرف تر است.
ادعای برخی افراد در مورد ارتباط با عالم غيب؛ نظر آیت الله جاودان در مورد ادعاهای علی يعقوبی 🔹علی یعقوبی قطب معنوی یکی از این جریان‌های انحرافی است که در اواخر دهه هفتاد شمسی شکل گرفته و هنوز هم کم و بیش به حیات خود ادامه می‌دهد. فحوای بیشتر سخنرانی‌های علی یعقوبی در راستای نظریه‌های «آخرالزمانی» و راهکارهای «فراهم آوردن شرایط ظهور» است. ▪️در مورد بعضی ادعاهای علی يعقوبی از آیت الله جاودان سوال شده كه متن سوال و پاسخ ايشان در سایت فرقه نیوز آورده شده است... 🔗 متن کامل را در سایت فرقه نیوز بخوانید @ali_m_hoshyar
📣مجمع فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) برگزار می کند: 📜 موضوع: بررسی تشکیل حکومت اسلامی در اندیشه انجمن حجتیه 🔹حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار(پژوهشگر و نویسنده) 🗓زمان: دوشنبه 1 بهمن ماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت: 10:00 تا 11:30 ▫️به افراد حاضر در جلسه به قید قرعه هدیه ای تقدیم می گردد 🌐لینک نشست: B2n.ir/s90095 -تشکیل_حکومت_اسلامی_در_اندیشه_انجمن_حجتیه 🖇@mafam1392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا