سوالی درباره دیّاران از دوستداران علی یعقوبی
✍علی محمدی هوشیار
در دیدگاه یعقوبی؛ دیّاران موجوداتی جنی هستند که به نفرین حضرت نوح(ع) از روی زمین برداشته شده و به زیر زمین منتقل شده اند.
فرض اینکه اگر دیّاران؛ طایفه ای از جنیان کافر باشند، فرع بر این است که نوح(ع) نسبت به آنان و حتی نسبت به فرزندان آنان شناخت داشته و طبق آن شناخت، آن گروه خاص را مورد اشاره قرار داده و نفرین کرده است. که طبق این ترسیم، باید واژه #دیار در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» به صورت #معرفه ذکر می شد تا ترجمه اش اینگونه شود: «و نوح گفت: خدایا، این دیّاران که از کافران هستند را بر زمین رها مکن!»
درحالیکه قرآن واژه «دیار» را به صورت #نکره ذکر فرموده و در این صورت اشاره به شخص مورد نظر ممکن نخواهد شد.
بفرمایید علی یعقوبی این اشکال را چگونه حل خواهد کرد؟
@ali_m_hoshyar
روی زمین و زیر زمین
✍علی محمدی هوشیار
تنها دلیلی علی یعقوبی برای رفتن موجوداتی افسانه ای #دیاران به زیر زمین دارد؛ عبارت «عَلَى الْأَرْضِ» در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» است.
وی بر این باور است که طبق نفرین حضرت نوح(ع) دیاران از روی زمین برداشته و به زیر زمین رفتند زیرا حضرت نوح گفت: خدایا اینان را از روی زمین بردار!
اکنون باید این سوال مطرح شود که آیا "علی الارض" و "تحت الارض" متضاد هستند؟
در پاسخ گفته می شود: از نظر مکانی و تصویری، بله. زیرا علی الارض به چیزی که بر سطح زمین است اشاره دارد و تحت الارض به چیزی که زیر سطح زمین است.
اما از نظر کاربرد قرآنی یا بلاغت زبان عربی، این دو لزوماً و همیشه به عنوان یک زوج متضاد مطرح نمیشوند، مگر اینکه قرینه ای بر آن دلالت کند که هیچ قرینه ای بر ادعای یعقوبی دلالت نمیکند.
در برخی موارد، برای اشاره به تمام هستی یا جامعگویی، از ترکیبهای مشابه مانند «ما فی السماوات و ما فی الارض» استفاده میشود، که مراد؛ هر آنچه در آسمان و زمین است می باشد و در این مورد نیز مراد آیه از علی الارض، امکان حیات تمام کافران در زمین بوده است نه اینکه آنان را از زمین به زیر زمین منتقل نما.
@ali_m_hoshyar
آیا اصطلاح «صاحب» در همه دوران ها منصرف بر امام دوازدهم علیهالسلام بود؟
#سوال
طبق روایات، امامِ زمان هر عصری، به عنوان صاحب شیعیان آن دوره تلقی می شده است.
به عنوان نمونه در روایتی آمده است:
امام موسی کاظم علیه السلام به امام رضا علیه السلام اشاره فرمود و او را پس از خود به عنوان صاحب شیعیان معرفی فرمود: فَأَشَارَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي.
حتی از امام هر عصری با عنوان صاحب الامر نیز یاد شده است. مانند: هو صَاحِبُ اَلْأَمْرِ بَعْدِي وَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ.
@ali_m_hoshyar
یک سوال از علی یعقوبی
✍علی محمدی هوشیار
یعقوبی در تحلیلهای اخیر، باور بر این دارد که حضور نیروهای دیّاران جنّی در حمایت از جبهه صهیونیسم، یکی از عوامل شکست محور مقاومت بوده و این امر منجر به آن شد تا سپاه قدس و نیروهای مقاومت نتوانند با این تهدید مقابله کنند.
اما سوالی که مطرح میشود این است که چگونه جبهه مقاومت توانست در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی کامل دست یابد؟
آیا در آن زمان، نیروهای دیاران از رژیم صهیونیستی حمایت نمیکردند؟
@ali_m_hoshyar
سوالی دیگر از علی یعقوبی
✍ علی محمدی هوشیار
یعقوبی میگوید: «اغتشاشات سراسری ۱۴۰۱ با شیطنت دیّاران به وقوع پیوست» ۱۴۰۳٫۹٫۱۰.
او پیشتر در توضیح عملی شدن نفرین حضرت نوح (ع) گفته بود: «چون لازمه گمراه کردن دیّاران این بود که روی زمین باشند، لذا دچار نفرین حضرت نوح (ع) شدند و به زیر زمین منتقل شدند» ۱۳۹۹٫۷٫۲۶
اکنون سوال این است:
چگونه ممکن است این موجودات با وجود زیرزمینی بودن، عامل گمراهی مردم در اغتشاشات ۱۴۰۱ شده و عملاً نفرین حضرت نوح در «لاتذر علی الارض» را بیاثر و بیفایده کرده باشند؟ مگر قرار نبود اینها با حصر زیرزمینی، دیگر نتوانند مردم را گمراه کنند؟
این دوگانگی و بیثمر شدن نفرین حضرت نوح (ع) را چگونه میتوان توضیح داد؟
@ali_m_hoshyar
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید حامد میری؛ یکی از مبلغین جریان احمدالحسن بر این باور است که لازمه پذیرش آمدن احمد الحسن(مدعی یمانیت و قائمیت)، خروج سفیانی نیست.
در پاسخ گفته می شود:
اگر احمدالحسن را قائم می دانید؛ روایت میفرماید که حضور قائم با خروج سفیانی خواهد بود: وَ لاَ يَكُونُ قَائِمٌ إِلاَّ بِسُفْيَانِيٍّ؛ هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود.
و اگر احمدالحسن را یمانی می دانید؛ روایت میفرماید که یمانی و سفیانی همزمان خواهند بود: اَلْيَمَانِيُّ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ كَفَرَسَيْ رِهَانٍ؛ یمانی و سفیانی مانند دو اسب از هم پیشی خواهند گرفت.
آقای میری! حذف سفیانی برای اثبات یمانی و قائم بودن احمدالحسن، کار عالمانه ای نیست.
@ali_m_hoshyar
لطفا برای تبادل فقط به این لینک پیام دهید
@admin_ostad_hoshyar
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیگری سازی و خودی سازی
✍علی محمدی هوشیار
یکی از مشکلات جدی؛ مساله دیگری سازی خودی ها و خودی سازی دیگری ها است.
این روزها برخی رسانه تلاش کردند تا آقای بیژن عبدالکریمی را مدافع و دلسوز نظام جلوه دهند و همین ها نیز تلاش می کنند تا بسیاری از دلسوزان نظام را به عنوان خائن یا بیگانه معرفی کنند.
آقای عبدالکریمی در این جلسه تصریح داشت که با سقوط نظام جمهوری اسلامی موافق است و حتی با استفاده از نقل دیگری؛ موافق مجازات خیابانی ۳۰۰۰ روحانی نیز می باشد!
من مخالف بیان چنین دیدگاه هایی نیستم، بلکه به شدت موافق گفت و گو میان سلایق و اندیشه ها بوده و هستم اما تعریضم در این متن، صرفا متوجه دیگری سازی و خودی سازی است.
@ali_m_hoshyar
خودی و غیر خودی
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«این بحث خودی و غیرخودی را که ما دو سه سال پیش مطرح کردیم و عدهای را هم نگران کرد، معنایش همین است. معنای غیر خودی این نیست که او نباید در این کشور زندگی کند؛ نه.
غیر خودی هم زندگی کند؛ منتها معلوم شود که او با نظام میانهای ندارد؛ برای اینکه او در مواردی منشأ اثر خواهد بود. مرز حفظ شود، حرف او تکرار نشود، کار او مورد تأیید قرار نگیرد. این اساس قضیه است. جالب اینجاست، خیلی از کسانی که گله میکنند که چرا گفتید خودی و غیرخودی، خودشان مسؤولان نظام و مردم مؤمن را خودی نمیدانند - غیر خودی میدانند - و به آنها اعتماد نمیکنند! عملا خود آنها عامل به تقسیم افراد به خودی و غیر خودیاند! میگویند چرا به مردم میفهمانید که ما غیر خودی هستیم؟!»
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
۱۳۸۰٫۶٫۱۵
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
سخنی در باب جلسات تدریس آقای عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در قم(صفائیه) درباره اسلام رحمانی! ✍علی محم
جناب آقای سلیمانی اعلام آمادگی کرده است. منتظر هماهنگی زمان و مکان گفتگو هستیم. ان شاءالله
باورهای معجزه کننده
✍علی محمدی هوشیار
وقتی باور به خدا داشته باشید، یعنی به او ایمان دارید. وقتی ایمان به خدا داشته باشید، یعنی به او پناه می برید، وقتی به خدا پناه بردید، یعنی خدا شما را حفظ خواهد کرد.
🔸بنابر این؛ صرف اِستعاذه اثر وضعی خواهد داشت.
وقتی با همین ایمان می گویید: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» از هر نفوذی از جانب شیاطین حفظ خواهید شد، زیرا خداوند شنوای دانا است و قرآن فرمود: وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ ۚ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ واگر از سوی شیطان وسوسه ای به تو رسد, به خدا پناه ببر, بی گمان او شنوای داناست.
پس به جای مراجعه به دعانویسان و جن گیرها به خداوند قادر پناه ببرید و بگویید: وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ؛ و از اینکه آنان نزد من حاضر شوند، به تو پناه میبرم ای پروردگار من.
@ali_m_hoshyar