منشور روحانیت.mp3
30.07M
تقابل جریان گفتمان امید و یأس در منشور روحانیت و زاویه نگاه امام در تحلیل دهه اول انقلاب.
شیخ علی مهدیان
مدرسه علمیه شهیدین قم
سالگرد پیام منشور روحانیت
@ali_mahdiyan
11.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی #زینبیه_رسانه
🔰رهبر انقلاب:
«جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه دین و دنیاست»🔰
🔶قسمتی از سرفصل «مغزای مکتب امام»
🎙استاد #علی_مهدیان
◀️دوره «#هنر_روایت»
(آموزش، تربیت و شبکه سازی فعالین جهاد تبیین)
◀️ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر:
🌀http://school.hamshahritraining.ir/
🔴مشاهده سایر کلیپهای دوره👇🏽
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
✅ #زینبیه_رسانه 👈 «ایتــا» «بلـــه»
جنگ اقتصادی
🔹یکی به عنوان بدگویی دولت میگفت، خود جناب رییسی هم میگوید «پیش فرضتان یک دوره ای بودن دولت باشد و کار کنید.» یعنی خودشان هم فهمیده اند کارشان تمام است.
🔹به نادانی آن بنده خدا در دلم خندیدم که یک نکته مهم راهبردی در کار این دولت را نفهمیده و آن اینکه اینها که به شهادت رهبر صادق وحکیم و به روشنی و بالعیان اهل کار حداکثری اند، در عین حال برای رای آوردن و ماندن هم تلاش نمیکنند یعنی برای گره گشایی از کار خودشان و ادامه حضورشان در قدرت کار نمیکنند و این معنایش این است که اتفاقا از این دولت میتوان انتظار تغییرات راهبردی و بلند مدت داشت.
🔹پس میتوان از دولت خواست به این نکته توجه کند که مهمتر از تغییر آدمها و مدیران در دولت، تغییر رویکردها و نرم افزار حاکم بر ذهن آنها است. اندیشه ای که اصل۴۴ را پلکان جبران کسری بودجه میدانست و نه تولید، عملا صحنه اقتصاد را واگذار کرد به پیاده نظام دشمن در صحنه اقتصاد. یعنی دست حاکمیت الهی را قطع کرد. صحنه اقتصاد، صحنه حضور سوداگران شد نه مردم.
🔹این روزها خیلی ها از اهمیت اقتدار دولت و اعمال حاکمیت در بازار ارز سخن میگویند. اینکه روش تثبیت قیمتها ابزار کافی نیست و از دولت حضور بیشتری را مطالبه میکنند. بله طرحهای نئولیبرالیسمی حتما صحنه را برای بازی دشمن و حاکمیتش بر بازار ما فراهم تر میکند. معنای متداول بازار آزاد یعنی بازار در اختیار دشمن. اما اگر بنا داریم به دامن دولت گرایی مفرط و نئومارکسیسم بازی هم نیفتیم راهش این است که مهمترین نقطه اعمال اقتدار و حاکمیت دولتها را پیدا کنیم، یعنی بازیگران اقتصادی. هویت و بن مایه اقتصاد که فرهنگ و ایمان و عزم مردم است اگر در محاسبه وارد نشود، اسیر بازی ریاضی میشویم و لاغیر.
🔹اگر طرح اقتصادی شما روشهای دولتهای دهه نود و ما قبل باشد که به جای تمرکز بر تولید و دانش گرایی و مردم گرایی در اقتصاد تمرکز بر کسب سرمایه برای دولت کنید به هر طریقی، عملا صحنه اقتصاد را از مردم از تعاونی ها (یعنی حضور جمع زیادی از مردم عادی) از نخبگان از اهل تلاش خالی میکنید. یعنی حضور ایمان و تلاش و اندیشه در اقتصاد را کم میکنید و این یعنی مهمترین زمینه برای اعمال حاکمیت و اقتدار الهی را از بین میبرید.
🔹در جنگ اقتصادیمان اگر حقیقتا مومن به اقتصاد مقاومتی نباشیم، میخوریم بد هم میخوریم.
@ali_mahdiyan
جنگ اقتصادی۲
🔹نمیدونم شما هم مثل من توی گروههایی بودید که بعضی اعضاش قیمت روز به روز و ثانیه به ثانیه دلار رو میگذاشتند یا نه؟ یعنی ما دیگه خیلی کف بازاریم و درد رو میفهمیم. بعد هم چند تا استیکر غم و غصه. گروه های رفاقتی عادی خودمون رو میگم نه گروه تخصصی بازار و دلار . یک جمعی هم شروع میکردن به تحلیل با درد و با تیکه و نیش و کنایه که خلاصه آی دولت بی خاصیت و وای بیچاره ملت و چه و چه.
🔹من حالم بعد خوندن این جور پیامها توی گروهها حال خاصی بود. حال وقتی که حسن آقا میری روضه مهسا رو برای علی بخشی میخوند و هر دوشون گریه میکردند و تالاپ تالاپ تو کله شون میکوبیدن مثل مجالس روضه و یاد خیام کربلا میکردن. من با دیدن اون لایو همین حال رو داشتم.
🔹هم با درد دل و داغشون همراه بودم هم از حماقت و نادانیشان حرص میخوردم. هم میخواستم بگم من هم میبینم و میفهمم تان هم میخواستم بگم شما چرا نمیبینید و چرا نمیفهمید.
🔹دلار در مدت یک سال و نیم دولت رییسی چند هزار تومان افزایش قیمت داشت؟ دقیقا بعد فروکش کردن اغتشاشات چقدر؟ چرا این زمان؟ اثرش چیست؟ همان تاثیر اغتشاشات که آشفتگی ذهن مردم، اعصاب خوردیشان، فشار بیشتر، بی اعتمادی به مسوولین و خلاصه احساس ضعف و تحقیر و انسداد بود. این احساس مردم چه فایده ای دارد؟ فایده اش این است که تصمیم گیری حاکمان تحت تاثیر قرار میگیرد. حکومت مردمی اگر اعتماد و حمایت عمومی اش را از دست بدهد میتوان جلوی ابتکار عملش را در داخل و خصوصا در خارج گرفت و فشارها را بیشتر کرد و همینطور و همینطور.
🔹فکر کردن به دردهای اقتصادی سابقه دار این مردم خوب است اما اتفاقی که الان افتاده رشد متداول قیمت ارز نیست بلکه آشفتگی قیمت است. صحنه را باید سیاسی امنیتی و رسانه ای هم ببینیم و تحلیل کنیم. اقتصادی دیدن صرف بدون این ملاحظات مثل روضه خوانی آقامیری برای مهسا امینی احساس اسکلی به آدم منتقل میکنه. باز هم خوددانید.
@ali_mahdiyan
#پیروز رفت اما #پيروزى ماندتجربه و فن تکثیر نسل یوز ایرانی در قفس در دنیا وجود نداشت. ایران توانست یوز ایرانی را تکثیر کرده و تا چند ماه زنده نگهش دارد. بدون تجربه اینکار در دنیا. این یعنی میتوان به جلوگیری از انقراض یوز ایرانی، امید بست. تصورات خودتحقیرها را بیخیال.
@ali_mahdiyan
19.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیاید یه کم عشق کنیم....
بح بح
@ali_mahdiyan
وقتی نمیدونید عامل یک خطا کیست،نگاه کنید ببینید سودش دارد به جیب چه کسی میرود؟
چه کسانی در طول اغتشاشات تصویر طالبانی از ایران مخابره کردند؟
چه کسانی کشته سازی تخیلی کردند؟
چه کسانی ادامه التهاب در ایران را محتاجند؟
چه کسانی نزدیکی ایران به طالبان،رهبر القاعده در ایران و غیره را پیش بردند؟
#مسمومیت
@ali_mahdiyan
873.8K
▪️منِ طلبه برای چی باید برم اردو جهادی، بیل بزنم،کار کنم❓
▪️از لحاظ علمی هم به درد میخوره❓
▪️فضای تربیتی-معنویش چطوره❓
شیخ علی مهدیان
@ahd_ba_khomeini
@ali_mahdiyan
بازار حُسن داغ نمودی برای که؟
چون جز تو نیست پس تو شدستی خدای که؟
آخر نویسم این همه عشوه به پای که؟
ما بهتریم جان علی یا ملائکه؟
ما را بچسب نه ملک بالدار را
@ali_mahdiyan
«جان پدر کجاستی» را یادتان هست؟
🔹در چند سخنرانی و پیام، رهبر حکیم بچه های انقلابی را به رویکرد کلان و بین المللی دعوت کرد. یک ارتقاء هویتی که با تغییر زاویه نگاه و اندیشیدن در سطح کلان بین المللی و تاریخی حاصل میشود. به عقیده ایشان این باید بین انقلابیون فراگیر شود.
🔹در جایی اشاره میکنند که بدون چنین نگاهی فهم مسائل داخلی و مشکلات درونی کشور و حل و فصل آن نیز حتی دشوار میشود.
🔹برخی به اتهام رسانه ای حمله خود جمهوری اسلامی به مدارس توجه نکردند، در حالیکه این تحلیل رسانه های غربی بیشتر از آنکه خوراک داخلی داشته باشد به درد تصویر سازی از ایران در خارج میخورد. مثل بحث از رابطه با طالبان و سفارتش در ایران یا بحث حضور رهبر القاعده در ایران، یا بحث کمک ایران به روسیه در جنگ اکراین و.... اثر اینها چیست؟
🔹 رهبری میگوید داستان ایران هراسی مرتبط است با وضعیت اسراییل.
قصه اسراییل مهم است، از جهت آنکه نمودار وضعیت وخیم غرب و تغییر تاریخی جغرافیای قدرت در جهان امروز است.
🔹این جمعیتی که امروز کف خیابانهای تل آویو میبینید، بازی رسانه ای برای مثل ایران نیست که جمع چندصدنفره پراکنده ای باشد که با «مباهله» بیست و یک ملیونی پاک شود، بلکه جمعیت چندصد هزار نفره ای است که چند ماه است پای کار خیابانند، این نشان میدهد که قصه گسلهای قدیمی ترور اسحاق رابین و جنگ سیاسی دنباله اش، و یا دعوای دینداران سنتی و سکولار ها که در اسراییل قدمت دارد همگی در حال بروز و ظهور زلزالشان هستند و اگر آمدن نتانیاهوی جنگ طلب و تندرو و تشدید اختلافش با لاییر لاپید و احزاب مخالف بالا گرفته، اما این دعوا در سطح سیاسیون باقی نمانده و بدنه اجتماعی پیدا کرده. نتانیاهو اگر دست قوه قضاییه را بسته و دولتش را مطلق العنان کرده پشتوانه مردمی دارد و این جمعیت خشمگین کف خیابان هم نماینده بخش دیگری از جمعیت اسراییل است.
🔹اسراییل قرار بود جزیره امن باشد، قرار بود دشمنانش حماس و حزب الله و ایران باشد، اما حالا در حال شکستن است. این صحنه پیش از این در اروپا و آمریکا هم بود اما در اسراییل کمتر دیده شده بود. چه شده؟ شکستهای پی در پی از مقاومت و تغییر نسل مبارزین داخلی فلسطین، به خصوص مسلح شدن کرانه باختری همه و همه جای خود، اما این شکن سهمگین اجتماعی را اسراییل کجای دلش بگذارد؟ این را اضافه کنید به ضعف اروپا و آمریکا که حامیان اسراییل بوده اند و شکرآب شدن رابطه با روسیه در قصه اکراین (روسیه مبدا مهم مهاجرت یهودیان و رفیق و همراه با اسراییل بود)، بعلاوه مهاجرت معکوس از اسراییل که بالاگرفته. یعنی به لحاظ تاریخی اسراییل یعنی ولیده تمدن غرب در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد.
🔹حالا ببینید چطور این موجود حرامزاده محتاج ایران هراسی است برای حل و فصل مشکلاتش . ماجرای «جان پدر کجاستی» را یادتان هست؟ در اوج ضعف آمریکا و فرارش از افغانستان داشت رخ میداد و گردن تندروهای افغان انداخته میشد. این مقدار کافی است یا بیشتر توضیح بدهم؟
@ali_mahdiyan