eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
375 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
19.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تیتر امشب حرکت های جهادی در مسیر گفتمان عمومی مردمسالاری با طعم انقلاب اسلامی اضطرار ولی نعمت بودن محرومین بشاگرد حاج عبدالله والی @ali_mahdiyan
بسم الله الرحمن الرحیم رهبر عزیز تر از جانم ، سلام علیکم بارها از شما شنیده ام که آنچه میفهمم بدون ترس از شماتت این و آن آزادانه بازگو کنم. شنیده ام که حق امر به معروف و نهی از منکر حتی به رهبری عزیزم را دارم و من هم مانند تک تک مردم کشورم حق دارم خود را مسوول بدانم تلاش کنم برای حرکت نورانی و توفنده جبهه حق دل بسوزانم. امروز در آستانه عید ولایت که عید وحدت است و انسجام مسلمین. عید ناامیدی دشمنان و عید روشنی بخش چشم ولی و حاکم مومنینT رفتاری از منصوبین حضرتعالی سر زد که دل من طلبه را در گوشه حوزه علمیه به درد آورد. هنوز هم باورم نمیشود که چنین فاجعه ای در پیش چشم من و تک تک مردم دردمند و سلحشور کشورم رخ داده است. دو آیت الله که در سالهایی نه چندان دور مسوول دستگاه قضا در این کشور بوده اند. و هر دو مسوول تایید صلاحیت مسوولین کشور و تایید شرعیت قوانین را بر عهده دارند و یکی شان مسوول تشخیص مصالح نظام است، در پیش چشم مردم و همه دشمنان مردم ، مرتکب حرام بین و گناه کبیره شدند. حضرتعالی بارها به طلاب و نخبگان فرموده بودید که «حفظ وحدت را اصل قرار بدهيم و اگر تكليف شرعى‏يى هم احساس كرديم، ولى ديديم عمل به اين تكليف ممكن است مقدارى تشنج به وجود آورد و وحدت را از بين ببرد، قطعاً انجام آنچه كه تصور مى‏كرديم تكليف شرعى است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.» (سال 68) شما به حق خطاب به یکی از روسای جمهور که با اتهام و افترا به مسوولین در کشور ایجاد تنش و وحدت شکنی میکرد متذکر شدید که این عملی خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف قانون است. امروز در شرایطی که مردم کشور سختی ها و فشارها را تحمل میکنند به خاطر کرامت نفس و بزرگواری انقلابیشان، دو آیت الله دو مسوول منصوب حضرتعالی، یکدیگر را متهم به بی سوادی و عدم عدالت و دروغگویی و امثالهم کردند. و این اگر گناه کبیره نیست چیست؟ آنهم گناهی در پیش چشم همه مردم و بلکه همه جهان. پناه میبرم به خدا. این یعنی مخدوش شدن عدالت این دو بزرگوار. بعلاوه که تدبیر ایشان را نیز زیر سوال میبرد. رفتار ایشان خلاف راهبرد حضرتعالی در این کشور است. امروز کشور به آرامش نیاز دارد. باید دشمنان در باره مسوولین داخلی احساس وحدت و انسجام کنند. امروز وقت آن نیست که سنگ خود را به سینه بزنیم. اما این حضرات به روشنی با حاشیه آفرینی شان حرکت مدبرانه امام جامعه و مردم را خراب کردند. من به عنوان یک طلبه کوچک خجالت میکشم نزد مردم سرم را بالا بگیرم که بزرگان و اساتید حوزوی که سالها برای انقلاب تلاش میکردند این طور مصالح کشور را نا دیده میگیرند. هر چند یقین دارم بهتر از هر کس میدانید که در این شرایط چه باید کرد. لکن فقط برای اینکه تکلیف شرعی خود را انجام داده باشم، استدعا دارم این دو استاد عزیز را از سمتهای حاکمیتی که دارند خلع کرده و تنبیه و تعزیر متناسب نسبت به ایشان روا بدارید. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. علی مهدیان @ali_mahdiyan
لاریجانی ⚡️حدود ده دوازده سال پیش بود. تازه جناب این نظریه خاص خودش رو درباره الزامات عقلی و اخلاقی مطرح کرده بود. نظریه ای که طبیعتا باید با نقد نظریات و و و امثالهم تبیین میشد. جلسه ای به عنوان در حوزه برگزار شده بود و قرار بود ایشون نظریه خودش رو مطرح کند و به عنوان منتقد هم استاد در جلسه حضور داشت. و روشن بود که ایشون از پایگاه نظریه علامه میخواست نظر آقای لاریجانی را نقد کند. ⚡️همین که ارایه جناب استاد لاریجانی تمام شد ، استاد ممدوحی شروع کرد به نقد و بیان نظریه علامه طباطبایی. نقد ایشون که تمام شد، با حالتی که نوعی تمسخر درش بود آقای لاریجانی به آقای ممدوحی گفت خوب از منبری که رفتید استفاده کردیم. یعنی حرف علمی به درد بخوری نزدید. آقای ممدوحی خیلی از ایشان بزرگتر است و با ناراحتی بلند شد که از جلسه خارج شود. به ایشان گفت تو من پیر مرد را جلوی این طلبه ها هو کردی.... ⚡️این خاطره برای من خیلی تلخ بود. با خودم گفتم این بیش از مباحثه های طلبگی است که جدی است. این دیگر بی ادبی است. گذشت تا وقتی نامه سراسر توهین آقای لاریجانی را به جناب دیدم. این بار اما این دیگر یک بی ادبی ساده نبود بلکه آثار عجیب و غریبی را به دنبال داشت. 🔹اولا در شرایطی که تنها نهاد رسمی مقابله با حوزه سکولار در میان طلاب جایگاه اجتماعی داشت ایشون با اینکار ضربه جبران ناپذیری به این نهاد زد. 🔹ثانیا در حالیکه نزدیک انتخابات دوباره طیف غربگرای سکولار به تخریب جایگاه روی آورده ایشان بهترین بهانه را به دست این جماعت داده. 🔹ثالثا در حالیکه آماج تهمت و اهانتها از طرف دشمنان بود این رفتار بهترین بهانه را به دست آنها داد. 🔹رابعا وقتی دشمن روی التهاب داخلی و به هم ریختگی صف مدیران سرمایه گزاری کرده بود و شکل دادن اختلاف به تعبیر رهبر خیانت به شمار میآمد این رفتار چیزی شبیه سبک اختلاف را به ظهور میکشید. حالا خدا را شکر که حضرات آیت الله ها آنقدر بدنه متعصب مردمی نداشتند که جریان به یک اختلاف اجتماعی بکشد. 🔹بهترین بهانه برای ضایع کردن جوانگرایی رهبری بود تا عده ای یاد هاشمی ‌و سکوتهایش را زنده کنند. آن وقت جایگاه نظام که این روزها برای حل هزار مساله مهم کشور به آن نیاز است تضعیف شود و روحانی بهانه پیدا کند که با طرح رفراندوم و امثال آن حاشیه سازی کند ⚡️همه حرفم این است که نگاه کنید ببینید یک بی اخلاقی آخوندی که زیر عبایمان پنهانش میکنیم دیگر در حد آبرو ریزی فلان استاد و آیت الله باقی نمیماند بلکه ضربه های مهلکی به حرکت انقلاب و نظام وارد میکند. ⚡️خدا از سر تقصیرات جناب لاریجانی بگذرد و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. @ali_mahdiyan
کشش ندید ✍از وقتی جناب آن نامه کذایی را خطاب به جناب نوشت، عکس العمل های متفاوتی را شاهد بودیم. گفت این یک دعوای طلبگی عادی بوده. برخی دیگر از بزرگان نیز همین مضمون را گفتند. به نظرم این موضع احتمالا برای آرام کردن فضا بیان شد لکن معنای ناخواسته اش این بود که اخلاق در حوزه علمیه با کف جامعه فرق میکند.بعضی غلطها در حوزه خطا نیست! والا ما که کف حوزه ایم این رفتار را از اصاغر طلاب هم نمیبینیم و مذموم میشماریم چه رسد به این بزرگان. ✍برخی گفتند بگوییم توبه کنند برخی گفتند بگوییم آشتی کنند. اینها هم خوب است ولی این عمل حرام کبیره علنی که رخ داد توبه کافی اش نیست. کدورت شخصی هم نبوده که با عکس مشترک حل و فصل شود. که البته هنوز بعد از چند روز خبری هم از این حرفها نیست متاسفانه. ✍ اما برخی شروع کردند عقده گشایی کردن. که دیدید ما از اول گفتیم بفرما این لاریجانی تون یا این یزدی تون. در جواب باید گفت حساب دروغها و تهمتهایی که به این اساتید زدید و میزنید جدا است. بعلاوه دروغها و تهمتهایتان در زمینه سازی چنین خطایی کم تاثیر نبوده. اگر اینها یک گناه کبیره کرده اند شما با تهمتها و جو سازیهایتان سراپا فسقید. ✍من اما به نظرم رسید از رهبر بخواهم این دو بزرگوار عزل و تنبیه شوند. بله خودم هم میدانستم این اتفاق بعید است رخ دهد. رهبری که را سالها در بالاترین مناصب تحمل میکند با و و و که و که کار میکند دو تن از سرمایه ها و فضلای پای کار انقلاب را به خاطر گناه کبیره علنی حذف نمیکند. اما ... ✍اما اولا باید معلوم شود نقش حزب الله سکوت محض مقابل هم جبهه ای ها نیست. خطای بزرگ را باید جلو گیری کرد. باید بدنه انقلابیون مقابلش بایستند. روشن و به اندازه حجم خطا. نه با لاپوشانی و سلام و صلوات عبور کنیم. ✍ثانیا برخی را با اشتباه گرفته اند. ولایت فقیه اساسا در تعامل با مردم رهبری میکند. برادران مراقب باشیم در اعماق جانمان نظریه پادشاهی فقیه رخنه نکند و الا «و امرهم شوری بینهم» را منحل میکنیم امر به معروف رهبر که امیرالمومنین خواسته بود نفی خواهیم کرد و امام را بی خیال خواهیم شد. ابراز نظر به رهبری اساسا برای جامعه ای که بنا است_ به تعبیر امام و آقا _ همه رهبر باشند، یک امر ضروری است. ✍اما کلا به نظرم کش دادن بیش از حد این داستان هم درست نیست. بالاخره دو استاد بزرگوار و فرهیخته حوزوی یک گناه کبیره علنی کرده اند بله این نشان از بی تدبیری آنها است و عدم عدالتشان. امیدواریم توبه علنی کنند و خدا هم گناهشان را ببخشد و برای انقلاب حفظشان کند. این دلیل نمیشود که ایشان از جبهه ما بیرون باشند و دشمنی کنیم با آنها. حساب دوست خطا کار را از دشمن جدا کنید رفقا. خصوصا که این بزرگواران دارایی ارزشمند انقلابند که حق زیادی بر گردن طلاب کوچکی مثل بنده حقیر دارند. بیش از حد ایستادن روی این موضوع هیچ فایده ای ندارد به جز فراموش کردن امور مهمتری که امروز درگیر آنیم. @ali_mahdiyan
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی های اساتید بسیجی در این همایش خوب بود دغدغه های خوبی هم داشتند اما حقیقتا انتظارم از اساتید و نخبگان حوزوی بیش از این بود. فاصله ما با اندیشه های امام و آقا زیاد است. فقط یک سخنرانی بود که انصافا چند سر و گردن از همه بالاتر بود عمیق و صریح ، هم اندیشمندانه هم روح افزا ، #سردارسلامی حتما پیدا کنید و گوش کنید به خودم بالیدم به چنین سردار اندیشمندی چقدر زیبا قدرت را در منظومه فکری انقلاب فهمیده بود. اینجا ایران اسلامی است و بعد انقلاب بسیاری فهمها را اساتید حوزه باید از رزم آوران میدان نبرد یاد بگیرند. دایره #جامعه_توحیدی اینگونه است همه اش تلاش است و جهاد و همه اش علم است و اجتهاد. @ali_mahdiyan
عصر جدید و مایکل جکسون 🌱از بین همه متنهایی که این روزها درباره مطالعه کردم یک متن توجهم را به خود جلب کرد. کانالی که عنوانش را مدتها گذاشته بود، در این باره نوشت: «در این کشور ابتذال هم مثل عدالت سرقفلی دارد. همانطور که عدالت را اگر «دیگران» بگویند و بخواهند، فتنه و منحرف و دشمن امنیت ملی هستند، و اگر «ما» بگوییم و بخواهیم و بکنیم عین حقیقت، اسلام ناب و سیره قدیم انبیاء و اوصیاء و برنامه همیشگی حضرات است؛ ابتذال هم مادامی که بیرون قلمرو ما اتفاق بیفتد و سلبریتی ای بسازد ممنوع است، مگر آنکه در راستای سیاستهای پوپولیستی ما قرار گیرد.» 🌱با خواندن این جملات به ناگاه به یاد چالش ابتدای انقلاب و حضرت امام درباره جمهوری اسلامی افتادم. آنها معتقد بودند صرف تغییر راس ارتش برای اسلامی کردن آن کافی نیست بلکه ارتش یک سیستم و نظام طاغوتی است که باید بالکل نابود شود. اما امام معتقد بود ارتش با تغییر رووس آن در دل جامعه انقلابی و نظام ولایی ما متحول خواهد شد هر چند او راه را برای شکل گیری ساختارهای انقلابی نوپا نبست. ساختارهایی مثل سپاه که با ارتش دست به دست بدهند و به تعبیر خود امام «مانند دو اسم از اسما الله» به یکدیگر مدد دهند و یکدیگر را ویرایش کنند. 🌱سبک رفتار نیز در مقابل قرائت راست از انقلاب است که حتی را از سربرگها حذف نمیکرد چه رسد به تغییر ساختارها و معتقد بود مردم انقلاب کردند و تمام شد حالا بروند خانه شان و کار را به ما بسپارند. سبکی که در کالبد دولت اعتدالی متبلور شده که معتقد است دوران احساسات انقلابی و سر آمده و انقلاب فرآورده ای به نام نظام داشت و تمام. این سبک راست گرایان است. کسانی که عمدتا در ساحت قدرت و ثروت میبینیمشان و طبیعی است که باشند. 🌱اما اندیشه چپ نیز که بعدها و وابستگانش نمایندگیش کردند. آنچه برایش ارزشمند بود شکستن قالبها بود حتی اگر به صورت تبریک تولد آمریکایی باشد. یا آتش زدن حکم دادگاه های کشور و هو کردن به نام . اصلی ترین گناه هم پول داشتن یا قدرت داشتن بود. اگر میگفتی امام بازاریهایی را هم خطاب میکرد تعجب میکنند و میپرسند واقعا؟ 🌱در این میانه اما داستان روشن بود بارها هم گفته شده بود که انقلاب جان است و نظام کالبد آن. ساختارهای غربی و شرقی هم وقتی به دست نظام ولایت امام و امت میافتند هضم میشوند. فرهنگ ایمانی مردم و اراده هماهنگ با ولی جامعه به جان هر ساختاری بیفتد آن را مال خود میکند. به شرط آنکه در دست معتقدین به این فرهنگ انقلابی و آن نظام اسلامی بیفتد. 🌱این جان مایه میتواند از دل شوی کثیف غربی که بر بستر بی عدالتی و ظلم جامعه غربی نشسته و سرگرمیش شده دستگیری رندوم از محرومین برای تفریح کسانی که های بی هویت و غفلتهای شومن ها را لایک میکنند، بله از دل چنین سرگرمیهای غفلت افزایی، دورهمی گرمی را بسازد که روح امید به‌ خویشتن و به استعدادهای فراموش شده خودی و روح توجه به فرهنگ مسیطر ما را زنده میکند. اکسیری که این دوران محتاج آنیم. 🌱توجه به که هنر را برای دردهای جامعه اش میخواهد و امیدوار و آرام و شوهر همراهش و قهوه خانه چی شوخ و آزاد و عاشق و پسر بچه مودب و هنرمندی که دست پدرش را میبوسد که او را متصل به فرهنگ و هنر خودمان پرورش داد و قهرمانی معلول که به پای مادرش میافتد و خاکساری و تواضع را به تماشا میکشد و کارگر آوازه خوانی که حنجره اش را خرج کارگران میکند تا سرود ایران بخواند و که همه اتهامهای جهانی نسبت به زن مسلمان ایرانی را با بودنشان به سخره میگیرند. و هنرمندی که درد مادران انقلابی را تصویر میکند و حتی مهاجرین کشورهای انقلابی را که فقط آمده اند تا پیام همبستگی به ایران اسلامی را برسانند. 🌱و این یعنی ساختاری که به دست «ما» افتاده. ساختاری که اگر در دست «آنها» بود پر از خباثت و زشتی بود.این جان آدمها و اراده آنها است که امور را تغییر میدهد و هیچ جبری مقابل اراده و فرهنگ یک ملت وجود ندارد. اگر بخواهند مستقل باشند نه وابسته. همه چیز به این بر میگردد که مجریان این شو شخصیت فرهنگی مستقل ایرانی را باور دارند یا نه. @ali_mahdiyan
@ali_mahdiyan
امسال به یاد#سیدمحمدساجدی تاسوعا را برقرار میکنیم. . بعد از مراسم سر مزارش خواهیم رفت. ان شا الله. . . پارسال با لباس سربازی در هیات آمده بود. . . اربعین خودش و خانواده اش پر کشیدند و رفتند. . . سلام بر دستان سوخته اش..... @ali_mahdiyan
نفتی یا دختر آبی آسمانی ⚡️آن روز که بزرگان حوزه علمیه جلوی احمدی نژاد را گرفتند که زنان وارد ورزشگاه نشوند را یادتان هست؟ طلابی که تحصن کردند را چطور؟ حجت الاسلام آقاتهرانی میگفت سه ساعت با احمدی نژاد بحث کردم که دیدن دست و پای فوتبالیستها حرام است برای زنان و او نپذیرفته! آن روز دعوای حضور زنان به ورزشگاه با وقت ناشناسی حوزه و لجاجت احمدی نژاد تبدیل شد به تقابل دولت و مرجعیت و رهبری مجبور شد به نفع مرجعیت دولت را تابع کند. ⚡️اما از آن زمان نه طرحی نه لایحه ای به مجلس نرفت تا تکلیف این قصه مشخص شود. اگر خلاف شرع است معلوم شود و اگر طبق مصلحت باید از حکم اولیه شرع چشم پوشید، باز مجمع تشخیص مصلحت مشخص کند. مجمعی که قصه را تعیین تکلیف میکند چرا اینجا چنین نکند؟ ⚡️مساله این است که دل کسی برای حضور زنان در ورزشگاه نسوخته. اصلا ماجرا این حرفها نیست. ماجرا این است که حضرات دنبال ماهیگیری از آب گل آلود دوقطبی های اجتماعی اند. ⚡️خدا میداند اینها دلشان برای دختر آبی هم نسوخته چه دیوانه و روانی بوده باشد چه معصوم و مظلوم! اوج دلسوزی اینها را در داستان دیدیم. اگر به من بگویند به آن بازیگر هتاک گفته معذرت خواهی کن تا ما پروژه مهمتری را پیش ببریم، من باور میکنم. این جماعت همینطورند. ⚡️قصه را یادتان هست که آمریکایی ها آن زمان چطور سر دست گرفتند امروز اگر مسوول آمریکایی، استقلالی شود و آبی بپوشد من تعجب نمیکنم. مهم نیست چه کسی کشته شده چرا کشته شده یا چه کسی او را کشته؟ مهم رای است مهم پول است مهم قدرت است. مهم پنهان ماندن است. مهم دو قطبی های اجتماعی است. ⚡️من رییس جمهوری را میشناسم که برای چهارتا رای حرام حاضر است جای شهید و جلاد را عوض کند. حاضر است دروغ دیوار کشی زن و مرد را رواج دهد. مجلسی را میشناسم که دلش برای عکس یادگاری با دشمن غنج میرود. مجلسی که از مخفی کاری ارتزاق میکند. ⚡️آن آقایی که وعده برجام دو و سه را میداد و مخفیانه پروژه را پیش میبرد یادتان هست؟ نماد مخفی کاری این حضرات همان بیست سی است الی الابد. چقدر خوب معرفیشان کرد اینها اهل مخفی کاری اند. رایشان، حقوقشان، پروژه شان، نماد استبداد پنهان است. اینها حاضرند برای پنهان ماندن، یک دختر بیگناه را گلوله باران کنند و بعد هم شاید پول خونش را هم پنهانی صاف کنند. جرم میترا آن بود که بنا بود حرفهایی را بزند. نمیدانیم چی و چرا میارزید که کشته شود؟ اینها دلشان برای دختر آبی نسوخته. هزار دختر آبی و سبز و رنگ رنگ فدای قدرت طلبی ها و پروژه های پنهانی این حضرات. @ali_mahdiyan
این متن را برادر عزیزم سیدعلی موسوی رییس پژوهشکده باقرالعلوم و از پیش گامان حرکتهای عدالتخواهانه منتشر کردند. موضع گیری ایشان در قبال نامه های وحیدجلیلی برایم مهم بود. تیغ است و خون اما برای التیام   همیشه شهامت برادر وحید جلیلی برایم رشک برانگیز بود. شهامتی تدبیرشده، نه تهوری از روی ماجراجویی های منفعت طلبانه باند احمدی نژاد و نه عدالت خواهی های تازه به دوران رسیده صدرالساداتی ها. طبیعی است که جمهوری اسلامی در گام دوم نیاز به جراحی دارد و گذر از این مرحله با صرف نصیحت ممکن نیست. باید شهامت عملیات جراحی را داشت. جراح سر و کارش با تیغ است و خون. مسئله اساسی امروز جریان انقلابی تمیز دادن میان تیغ زدن برای التیام است از تیغ برآوردن از روی شهوت و مستی که نتیجه اش چیزی جز قتل انقلاب نیست. طبعا نتیجه مصلت اندیشی محافظه کارانه نیز قتل این ثمره ارزشمند خون پیامبران و اولیای الهی در طول تاریخ است. حقیر چندان به مناسبات حضراتی که صدا و سیما را سالها دست به دست کرده اند آشنا نیستم و این بخش مسئله اساسا برایم مهم نیست. مسئله این است که هرکسی با هر مناسباتی بر این صندلی تکیه زده است باید خود نه فقط در مقابل بودجه میلیاردی عروس تاریکی ها مسوول بداند بلکه در مقابل ساخت ذائقه و تصورات عمومی جامعه نیز مسوول است. مشکل از آنجایی آغاز می شود که تمامی مسوولین کشور از وزرا و رئیس جمهور تا منصوبین رهبری هنگام ارتکاب خطاهای فاحش به جای مسوولیت پذیری، پاسخگویی را متوجه شخص رهبری می کنند. این مسئله مختص رئیس جمهور فعلی نیز نیست. خاطرم هست وقتی از احمدی نژاد در مورد خطاهایش می پرسیدم به تأیید رهبری استناد می کرد. گویا تنها یک پاسخگو در این نظام هست و آن هم شخص رهبری است. طبعا سنگین ترین مسئولیت نظام به عهده ایشان است اما هرکسی در هر مقامی در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشد و حداقل شهامت را در پذیرش مسوولیت خطاهای خود را داشته باشد. افسوس که مدعیان مردانگی بسیارند در میدان رجز خوانی. سید علی موسوی – استاد سطح عالی حوزه علمیه قم @ali_mahdiyan
سایه بان ✍سریال محصول سال ۹۶ است که دوباره از شبکه آی فیلم پخش شد. قصه درباره خانواده ای است که پدرشان را از دست داده اند و حالا پسر بزرگتر میخواهد مردانه جای پدر را پر کند. ابتدا تصور میکنی فیلم درباره خانواده هایی است که در عین فقر و تنگدستی، انسانی خود را حفظ میکنند و با ارتباطات اجتماعی عمیق و صمیمیشان، از عهده مشکلات بر میآیند. ✍اما اتفاقا داستان فیلم تا انتهای سریال سیر دیگری دارد. در مجموع روال گام به گام سریال که درباره شخصیتها و خانواده های مختلفی اتفاق میافتد، یک نخ تسبیح و یک ردیف مشترک مشاهده میکنی و آن اینکه چطور همه داشته های ما را غارت میکند. فقری که ناشی از یک فشار اجتماعی کلان است و تلخی اش را دایما در تمام بخشهای فیلم احساس میکنی. ✍فقر رابطه دو رفیق صمیمی یعنی سهراب و سعید را به هم میزند. فقر باعث میشود پسرهای خوب جلوی پدر و مادرشان قرار بگیرند. آرمان جلوی پدرش و مادرش. سهراب که شخصیت محبوب است جلوی مادرش. فقر باعث میشود سعید پدرش را تنها بگذارد و از برادرش غافل شود. فقر باعث میشود زندگی عاشقانه سعید و همسرش به هم بخورد. فقر باعث میشود آرمان به دختری که دوستش دارد خیانت کند. ✍فقر باعث میشود یک عاشق ،همکار سهراب در کارگاه، به معشوقش نرسد و سرگردان شود. فقر باعث میشود برادر سهراب عقده ای باشد و از راه به در شود و برادر سعید نیز به کار خلاف کشیده شود. فقر باعث میشود پدر فرهنگی آرمان نتواند در خانواده یک عنصر فعال باشد و یک شخصیتی که فقط توصیه کننده است به حساب آید شخصیتی که ضعیف است و بی تاثیر چون به قول خودش دستش خالی است. ✍خلاصه آنکه مخاطب در طول سریال قانع میشود که فقر همه چیز را به مرور نابود میکند. تمام داشته ها و روابط عالی انسانی، اجتماعی و خانوادگی را. برای مخاطب مسجل میشود که البته دنیاخواهی صرف خوب نیست اما بدون پول و دارایی همه چیز را به مرور و به ناچار از دست خواهیم داد. ✍حالا بیایید با یک نگاه کلان به جایگاه این سریال در سال ۹۶ و امروز یعنی ۹۸ در ذایقه ایرانی بنگریم و ببینیم این قصه و نتیجه اش چه تاثیری در مخاطب امروز میگذارد؟ دقیقا در روزگاری که نیاز به داریم و ، نیاز به استفاده از داشته های کرامت انسانی و روابط اجتماعی داریم برای فایق شدن بر مشکلات، سریالی پخش میشود که ترس از فقر را به جان مخاطب مینشاند. ✍تنفر از فقر و شرایط نابسامان اقتصادی ما را بی تاب میکند، این سریال یک پشتیبانی فرهنگی موثر است برای سرخم کردن و راه آمدن ولو اجباری نسبت به پولدارهای داخلی و خارجی برای آنکه داشته های دیگر اجتماعیمان از دست نرود. ساخت و پخش این سریال حقیقتا تعجب آور است. فقر مجبورت میکند بشکنی و داشته های فرهنگی و اجتماعیت را از دست بدهی. این پیامی است که تلویزیون ما تصمیم گرفته به مخاطب انتهای دهه نود منتقل کند. مخاطبی که از او مقاومت را انتظار داریم. ✍بماند که اصل این پیام هم اساسا از بنیان غلط است. قانون زندگی اتفاقا به عکس است صبر بر بستر داشته های اخلاقی و اجتماعی ارزشمند انسانی فقر را نابود میکند و شما را فایق میآورد. این سنت و قانون عالم است که من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب و همینطور و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السما و الارض.... @ali_mahdiyan
مصاحبه خبرگزاری مهر با حجه الاسلام علی مهدیان تحجر در حوزه علمیه عموما در چه طیفهایی وجود دارد؟ چه الهیاتی تحجر در حوزه را پشتیبانی میکند؟ تحجر در انقلابی گری به چه معنا است؟ چگونه انقلاب از تحجر پیراسته میشود؟ http://mehrnews.com/news/4670044 @ali_mahdiyan