eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
374 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
چه کردید با خودتان 🔻ولایت یک عقیده ذهنی و قلبی صرف نیست همانطور که توحید هم صرفا مفهومی ذهنی و حتی قلبی نیست. مفاهیم دینی عینیت و خارجیت دارند و در مقام عمل خود را نشان میدهند. تمام شمایل فقه ما در صورت ولایت خود را نشان میدهد و صورت ولایت چیست؟ رابطه امام و امت که خود را در قالب ساختارهای کلان حاکمیت متبلور میکند. که به آن «نظام» میگویند. نظام آن ویرایش کلانی است که جامعه توحیدی به خود میزند. نظام همان رخسار عقیده ای است به نام ولایت. 🔻حالا انسان های مختلف در نسبت با ساختارهای حاکمیت حالتهای متفاوت دارند. برخی عاشق نظامند. چقدر عاشق؟ آنقدر عاشقند که حاضرند برای آن جان بدهند. وصیتنامه حاج ق ا س م را بخوانید، ببینید چگونه همین نظام را تبلور و وارث تمام قداستهای عالم میداند. به علما و غیر علما چطور مراقبت از آن را توصیه میکند. معتقد است هزاران جان پاک فدای همین نظام شود، میارزد. برخی برای نظام هزینه میکنند البته نه در اندازه جان. خیلی ها به نظام اعتماد دارند. ولو مخالف نظام باشند ولی به آن اعتماد دارند. مثل آنانکه رای میدهند. 🔻کسانی که این اعتماد به نظام را نابود میکنند در واقع دارند چه میکنند؟ اینها ولایت الله را در خارج نابود میکنند. از دو حال هم خارج نیست وقتی تبر به ریشه ولایت زدید، دارید ولایت طاغوت را تقویت میکنید. ببینید دوتایی ترسیم شده در آیت الکرسی را. ولایت طاغوت و ولایت الله. هر کس باید تکلیف خود را در این دوگانه روشن کند. 🔻من در این داستان «اعدام نکنید» یک نکته برایم مهم بود، همان نکته ای که در پذیرفتن نوع روایت آشوبهای آبان نیز خود را نشان میداد. نقطه های شروع آن نیز در اتکا به اخبار آن ور آبی یا این ور آبی دیده میشود. یعنی اعتماد به نظام. 🔻از این منظر میفهمیم رفتار سردار حاج ی زاده چه ارزشی داشت و گناه امثال طبری چقدر بزرگ است. 🔻حالا یک سوال دارم کسانی که در میان انقلابیون گفتمان اعدام نکنید را تقویت کردند چه کردند؟ آنها که روایت حاکمیت از جریان آبان را زیر سوال بردند چه کردند؟ آنانکه ناامیدی از دستگاه حاکمیت را به هزار زبان و رسانه در مردم ترویج کردند چه کردند. زبانی که خروجی نهایی اش بی اعتمادی به نظام باشد مقابل ولایت است و مدد دهنده طاغوت. 🔻لزومی نداشت ترامپ و اسراییل هم با شما همنوا شوند تا بفهمید در خطایید. چه مثل علیزاده به نام عدالت فریاد بزنیم عدالتمان طاغوتی است یعنی عین ظلم خواهی است چه مثل تاجزاده به نام آزادی فریاد بزنیم آزادیمان طاغوتی است یعنی عین استبداد طلبی است چه مثل مهدی نصیری به نام انقلابی گری فریاد بزنیم انقلابی گریمان طاغوتی است یعنی عین ضدانقلابی گری است. ولو تمام فضای دهانمان پر از شعار مرگ بر آمریکا باشد. @ali_mahdiyan
رد خون 🌱«رد خون» را دوست داشتم. مهدویان مساله دشواری را انتخاب کرده. او در دل یک جنگ سخت و نفس گیر و پیچیده، نبردی به غایت دشوارتر را انتخاب کرده و به تماشا کشیده. نبرد امروز ما. 🌱اگر ماجرای نیم روز جنگ عقیده بود، عقیده ای که هویت ساز است و باعث میشود خواهر و برادر و رفیق و همسر از تو جدا بیفتند و با تو مرز پیدا کنند، اما رد خون ماجرای جنگ دیگری است جنگ قوت روح و نفوذ بصیرت، ضعف های ما، مثل ظاهرگرایی، عاطفی و احساسی بودن و عدم عقلانیت، از همه مهمتر ضعف ناشی از غرور یا درد جاه طلبی و قدرت طلبی تحت نام تکلیف، درد بی عرضگی و نالایقی مدیرهایی که آدمهای خوبی اند اما توانمند نیستند، همگی چطور به جبهه ما ضربه میزند. 🌱اما از این دشوارتر و مهمتر اینکه او دشمن را هم تحلیل میکند. انگار میخواهد از وسط خون و آتش جنگی واضح، راهی باز کند که پاره های جان ایران را برگرداند. در میان دشمن نقش بدنه جاهل و احساساتی منافقین با همه خطاهایی که کرده اند جدا میشود از رووس خبیث و نانجیب آنها. کسانی که از جهل و کوچکیشان، دستان و بازوان دشمنند، اینها را پیدا میکند و رابطه حقیقی ما با آنها را نشانمان میدهد. چرا؟ 🌱 چون این بیماری و درد امروز ما است. ما نه ضعفهای خودمان را میبینیم و نه متوجه بدنه جاهلی هستیم که در جبهه دشمنند اما پیوستگی حقیقی با ما دارند. اگر شرایط واقعی زندگی آنها و جهل آنها را ملاحظه کنیم به این راحتی شلیک نمیکنیم و تیغ نمیکشیم. این یعنی مهدویان با نگاهی واقع بینانه تلاش میکند جنگ را کمی عمیقتر روایت کند. 🌱حالا مثلا با این رویکرد هشتک «اعدام نکنید» را بازخوانی کنیم. شناخت دشمن آسان نیست، اینها چه کسانی بودند؟ بازیخوردگان جاهل یا خبیثهای دانا. اگر دو چشممان با دقت به هر دو طیف نباشد، چه بسا مقابل دشمن خبیث سادگی کنیم یا اینکه پاره جانمان که جاهل و بازیچه بوده را به خطا بیش از اندازه تنبیه کنیم. باید قبول کنیم بدون رشد روحی و رشد بصیرتی چه بسا پشت ظاهر معصوم و ظاهر بیگناه یک جوان، وجود خبیث و جنایتکار او را تشخیص ندهیم یا با بهانه های ظاهرا درست، بخشی از انسانهای بیگناه و آماده تغییر را که پاره جان ما هستند در دستان کثیف دشمن رها کنیم. @ali_mahdiyan
روایت کرونا-شب عملیات.mp3
6.32M
📻 📻 صدای خانه طلاب جوان 🔘 روایت کرونا - قسمت اول 🔘 شب عملیات 💠 اكنون در قرن پانزدهم هجری قمری، همانطور كه نبی اكرم‌(ص) پیشگویی فرموده بودند، قوم سلمان فارسی _ ایرانیان _ علم قیام انبیا را بر دوش گرفته‌اند و وجودشان همچون شمسی تازه در خلأ ظلمانی جاهلیت ثانی تولد یافته است... 🌐 برنامه های رادیو روایت را از طریق لینک زیر دنبال کنید: https://shenoto.com/channel/radiorevayat 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اقتصاد هم روح دارد ✅ این حکایت از گلستان سعدی را یادتان هست؟ دو برادر یکی خدمت سلطان کردی و دیگر به زور بازو نان خوردی. باری این توانگر گفت درویش را که: چرا خدمت نکنی تا از مشقت کار کردن برهی؟ گفت: تو چرا کار نکنی تا از مذلّت خدمت رهایی یابی که خردمندان گفته‌اند نان خود خوردن و نشستن به که کمر شمشیر زرّین به خدمت بستن. به دست آهن تفته کردن خمیر به از دست بر سینه پیش امیر ✅ به نظرم در تحلیل وضعیت اقتصاد یک انسان یا یک جامعه قبل از بررسی میزان فقر و فلاکت و سرمایه و کار و هر نکته دیگری باید شاخصهای مهمتری را در نظر گرفت که اساسا سیاسی اند. محاسبه اقتصاد بدون این ویژگی محاسبه یک جسد بدون روح است. ✅ همیشه فکر میکردم چطور کشورهایی که خیلی هم دارا هستند و سرعت رشد داراییهایشان از ایران بیشتر است به اینجا رسیده اند؟ اما ⚡️اولا اراده این کشورها در چه وضعیتی نسبت به اجزا دیگر عالم است؟ چه میزان فشارهای کشورها و شرکتهای بزرگ خرپول دنیا روی آنها بوده؟ اگر نبوده چرا؟ ⚡️ثانیا چه میزان از زور بازو و‌ دانش مردمشان نان میخورند و درون زایند؟ چه میزان علم بنیاد و مردم بنیادند؟ چه میزان با فشار بیرونی حاکمیت ها و با اجبار رشد کرده اند؟ ✅ نگویید فقر ذلت میآورد. چون این جمله ناقص است. هر فقری ذلت آور نیست و هر پول و درآمدی عزت آور نیست. فقر ناشی از ایستادن بر هویت و عزت، خودش تشدید کننده عزت است و عزت همان منبع سرشار و سرمایه اصلی است که موتور تولید و باعث در کشور است. اساسا «مقاومتی بودن اقتصاد» اشاره به روح اقتصاد دارد. ✅ شنیده اید این روایت امام صادق ع را که به آن فرد فقیر گفت تو پولداری. بعد توضیح داد که «ولایتت را چند میفروشی؟» ولایت صرفا یک عقیده نیست بلکه اتصال به هویت الهی و برتر خودمان و مبارزه با سلطان و طاغوت عالم است. این روح اقتصاد است. و الا چه بسا در کربلا کسی با شاخص اقتصادی محاسبه کند و کم شدن آب و خوراک و امنیت لشکر را ببیند و بگوید شکست اقتصادی خوردند و این یعنی مبارزه را در جان اقتصاد درنیابیم. ✅ اقتصاد آویزان یا بی تفاوت به اراده سلاطین عالم یا اقتصاد غیر متکی به علم و بازوی مردم، یک شبه فرومیپاشد. و وای بر کشوری که خودش را بفروشد. ✅ به این پرسش با دقت فکر کنیم که چرا عده ای برای معاملات با شرکتهای غربی چشم بسته، سوت و کف میزنند و برای معامله با شرق چشم بسته، تف و لعن میفرستند. پای نکته ای فرا اقتصادی در میان است؟ ✅ از خود بپرسیم علت تحریم اقتصادی ایران چیست؟ تغییر اراده ؟ اراده چه کسی؟ همانکه فشار تحریم بر گرده او است؟ او کیست؟ مردم محروم و مستضعف؟ خوب مگر اراده اینها چیست که باید تغییر کند؟ و آیا این اراده مگر به لحاظ اقتصادی چقدر میارزد؟ @ali_mahdiyan
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ساختارهای نظام اسلامی مهم است اما به شرط آنکه حاوی روح خود باشد که انقلاب است. نقش پیشروان و رهبران یک نقش حقیقی است نه صرفا حقوقی. این نقش حقیقی، روح نظام یعنی انقلاب را در جان امت پمپاژ میکند. ما انقلاب را مدیون امامان انقلاب و شهداییم. سلوک بر بستر نظام را مدیون این قله هاییم. رفقا! از کنار جملات حاج قاسم ساده نگذرید. این جملات را باید به دقت گوش کنیم و مباحثه کنیم. جانم فدای راه و مکتبش. @ali_mahdiyan
امید صادق.pdf
143.5K
علت امیدوار بودنم به اوضاع را در این متن توضیح داده ام. @ali_mahdiyan
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میدانید چه چیزی اتصال زمین به آسمان را محکم کرده در جامعه ما انتظار مادرانه شهدا یکیشه نگاه کنید @ali_mahdiyan
دماوند 🌱من اهل تهرانم اما از وقتی طلبه شدم در قم زندگی میکنم. برای همین زیاد به تهران رفت و آمد دارم. یک روز در راه قم به تهران، رفیقم که کنار دستم نشسته بود، قله دماوند را نشانم داد و گفت ، علی دماوند را دیده بودی؟ چقدر زیبا است! 🌱قله پر صلابت که از وسط همه آلودگیها و سیاهیها سر به فلک کشیده بود و قد راست کرده بود و همه سیاهیهای اطرافش تاب مقابله با قامت رعنا و با اقتدارش را نداشتند و اتفاقا در نشان دادن هیبتش بیشتر کمکش میکردند. 🌱شاید خنده دار باشد اما من از آن روز هر وقت تصویر دماوند را میدیدم یاد رفیقم میافتادم. رفیقی که مرا متوجه اقتدار دماوند کرد در مسیر پر غفلت روزمره ام. 🌱آن رفیقم را نمیشناسید. شبها وقتی همه بچه های جهادی خسته از کار روزانه خواب بودند، دیرتر از همه و خسته تر از همه از سر کار بر میگشت، گاهی میدیدیم پتویی پیدا نکرده و جایی نیافته، روی خاک خودش را جمع کرده از سرما و خوابیده. 🌱آن رفیقم را نمیشناسید، آقا زاده ای که پدرش مدیر شناخته شده نظام بود و مسوول یک مجتمع غیرانتفاعی معروف، اما این رفیقم بچه هایش را در مدرسه ای دولتی گذاشته بود که مثل بقیه درس بخوانند و زندگی کنند مثل همه ندارهای شهر. 🌱رفیقم را نمیشناسید کسی که اگر خم به ابروی رهبرش میآمد بی تاب میشد و ما برای سلامتی اش میترسیدیم. همان که آه... در راه بازگشت از اربعین، با همسرش و سه دخترش پر کشید تا بهشت و همه ما را واله و حیران مردانگیش رها کرد و رفت. 🌱امروز شنیدم بی بی سی و اذناب داخلی اش و ش، غصه یک یازدهم این قله دلفریب را میخورند که دست اوقاف جمهوری اسلامی افتاده. 🌱دروغ میگویند مثل همیشه اما هدفشان معلوم است بنا است نمادهای اقتدار مردم را در این همه فشار و سختی این روزها ، جلوی چشمان پر از اشک این مردم بیاورند که بگویند نظام همه چیزتان را نابود کرد. 🌱نمیدانند یک یازدهم و دوازدهم که سهل است شش دانگ هزار هزار قله دماوند مان را که جانهای پاک حاج ق ا س م ها است، فدای نظاممان کردیم و فدا میکنیم و همه سیاهی های تبلیغاتتان مثل ابرهای سیاهی است حول قله های ما که فقط صلابتشان را بیشتر نشان میدهد. 🌱قله های دماوند برای من جان هزاران است که اطرافم در کوره چهل ساله این انقلاب آب دیده اند و قد کشیده اند و پر صلابت ایستاده اند و هزار هزار بار بکشید و زنده شان کنید جانشان را برای نظام ( تاکید میکنم همین نظام) جمهوری اسلامی میدهند. @ali_mahdiyan
شکافنده حرفهای درست 🌱خدا رحمت کند حضرت حافظ را که میگفت: به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها. یعنی ظاهرگرا نباش. رفتار را با روح و عمقش که عشق و مستی است به جا بیاور. و الا دچار تحجر میشوی. 🌱خیلی ها فکر میکنند ظاهرگرایی و تحجر اکتفا کردن به رفتارهای خشک و بی روح است. این هست ولی به نظرم کسانی که صرفا روحیه علمی دارند یعنی فقط در پی راست و‌ دروغ حرفها هستند هم مبتلای به ظاهرگراییند. 🌱شکافنده علم یعنی کسی که پشت سر دانش، اراده ها را هم میبیند و تشخیص میدهد. فقط صدق و کذب اخبار را دنبال نمیکند. برای همین، فلان بحث فکری پر سر و‌ صدای علمی را میگوید بی خیال شوید کلا سرکاری است و آن بحث دیگری را ورود علمی میکند. چرا؟ چون میداند این بحث مثلا برای تئوریزه کردن طاغوت مطرح شده. 🌱این همه توجه در روایات امام باقر علیه السلام به «منبع اخذ دانش» و این حجم روایات ایشان در بحث حاکمیت الهی و حاکمیت طاغوت، برای توجه دادن به همین روح علم یعنی اراده و جهت گیری های پشت سر حرفها و دانشها است. 🌱در دوران زندگی در فضای مجازی مثل نان شب محتاج هستیم. بله درست و غلط یک خبر ربطی ندارد که از زبان چه کسی بیرون میآید ولی مهمتر از درستی و غلطی خود حرف این مهم است که پروژه چه کسی دارد پیش میرود چه بسا کلمه حقی باشد که اراده باطلی پشت سر آن است. 🌱با این حساب مهم است که ببینیم مثلا فلان خبر در خراب کردن دولت که در جمع حزب اللهی ها هم عادتا مقبول میافتد، کدام پروژه را پیش میبرد. فلان دعوا درباره فلان تصمیم مجلس کدام پازل را تکمیل میکند. مطالبه گری و نهی از منکر ما با توجه به این نکته قطعا متفاوت خواهد شد و ارتقای باقرالعلومی میابد. @ali_mahdiyan
پیر مرد داغدیده و آقای جمهوری اسلامی ❤️ پیرمردی با چشمهای نافذ و قدی کشیده چهارشانه. صورتی مردانه با سبیل سفید و بلند که ویژگی همه مردان دیارش بود. آرام ولی مهربان شبیه پهلوانان داستانها. اهل روستای "زرده" بود؛ حدود 40 کیلومتر خارج از جاده اسلام آباد به سرپل ذهاب در میانه کوههای سنگی و سخت. مردم آنجا اهل حق هستند. شیعه دوازده امامی نیستند. ❤️ زلزله آمده بود و سقف خانه اش رخته بود روی نوه ها و بچه هایش. رفتیم سری بزنیم و تسلیتی بگوییم. گفتیم پدر جان اجازه میدهی وارد خانه ات شویم با رویی گشاده پذیرفت. خانه که چه عرض کنم مخروبه. رفتیم توی چادری که گوشه حیاط خانه برایش زده بودند. ❤️ پسرش با دو تا نوه اش را زیر آوار از دست داده بود. دو تا دختر کوچک ، اسم یکیشان کوثر بود دختری پنج ساله که توی بغل مادرش زیر آوار جان داده بود. وای از دل آن مادر میگفتند مادر دخترک یعنی عروس این پیرمرد میخواسته خودکشی کند جلویش را گرفته بودند. ولی عجب از این پیرمرد که مثل کوههای زرده پرابهت و مقتدر بود. ❤️ تعریف کرد که سالها قبل با بمباران شیمیایی صدام چشمه روستا مسموم میشود. برادران و پدر همین پیرمرد از آن آب میخورند. پنج برادر و پدرش شیمیایی میشوند و اینطور آنها را از دست داده بود. عجیب بود باور نکردنی بود. ❤️ بعد از جنگ پسر جوان دیگرش حین سربازی پایش روی مین میرود و شهید میشود. یعنی ده داغ که هر کدام میتواند یک مرد را از درون ویران کند. باور کنید اگر نمیدیدم باورم نمیشد. مگر امکان دارد؟ ❤️ وقتی شروع کرد به نالیدن و از کم کاری و ضعفهای مسوولین برای ما گفت و اینکه باید چگونه این همه سختی را خود تدبیر کند. ما همه آرام به صحبتهای او گوش میدادیم و فکر میکردیم چه باید کرد چه طور کمکش کنیم و دلداریش دهیم. ❤️ ناگهان گویا چیزی به ذهنش رسیده باشد. خیال کرد نکند ما از دردهایش چیز دیگری برداشت کنیم. یک لحظه سکوت کرد و بعد با همان لهجه با صلابت کردی اش گفت، بگذارید یک چیزی را به شما بگویم. ده تا داغ دیده ام اگر دهها داغ دیگر ببینم اجازه نمیدهم کسی چپ به نگاه کند مراقب یک وجب از این خاک هم هستم خودم و خانواده ام. ❤️عجب! ما اصلا حرفی نزدیم. این حرفها را وقتی میزد که نه دوربینی بود و نه ضبطی. چند تا جوان که مسوول هم نبودند. وسط این همه داغ و گرفتاری او چطور یاد جمهوری اسلامی افتاد؟ الله اکبر... ❤️ عجب کوههای زرخیزی هستند این کوههای گمنام. پیرمردی که هم مذهب ما هم نبود. چطور دلداده جمهوری اسلامی است. وسط این همه مشکلات خانوادگیش؟ این کیست مگر؟ چرا و چطور با همه سختیها و دردها اینقدر دلداده دارد؟ @ali_mahdiyan
کهنه ترین زخم مفسر همه زخمهای دیگر بود 🔻دو سه سخنرانی است که رهبری با تعابیر مختلف و به زبانهای گوناگون درخواست میکند ، توصیه میکند، دستور میدهد، که بچه هایی که موج اول را شکل دادید، نوبت موج دوم است. نمیدانم چرا اثاقلتم الی الارض شدیم، چرا نمیشنویم، مگر او با ما سخن نمیگوید؟ 🔻این فاصله معنا دار بین دستور رهبری با حرکت امثال خودم ، خیلی دردناک است. امروز با دوستانم در سخنان رهبری را مباحثه میکردیم. احساس جمع این بود که این فرمان رهبری برای ما وجوب عینی درست میکند. فرد فرد بچه ها درگیر بودند ولی صحنه حرکت جمعی و جریان سازی نیاز دارد. خیلی ها هنوز مشغول خدمت در بیمارستانها و پخش کمک های مومنانه اند اما این مقدار کافی نیست. نیاز داریم به گفتمان سازی و جریان سازی. باید بنویسیم باید بگوییم. باید همه را به حرکت درآوریم. 🔻باید بچه هایی که در غسالخانه ها مشغولند بگویند چه میبینند از نزدیک. بگویند چه جوانهایی را میشویند چه خانواده هایی داغدارند چطور در مدت یک هفته عزیزشان را از دست میدهند. شاید همه ماجرا را جدی بگیرند. 🔻باید بچه هایی که در بیمارستان ها هستند بنویسند چطور کادر درمانی نیاز به مدد رسانی دارد. چطور زیر فشار کار هستند. چطور بیماران زیادتر میشوند و میآیند و چطور درد میکشند. 🔻کرونا باید باعث یک حرکت اجتماعی و خدمت رسانی جدی شود که فشار های اقتصادی دشمن به مردم کمتر احساس شود. باید به داد هم برسیم. انقلابی گری به معنای نق زدن و ناامیدی پراکندن و سیاه نمایی و تهمت و تحریف نیست انقلابی گری یعنی خدمت یعنی در میان میدان بودن . 🔻نمیدانم کسی صدای مرا میشنود یا نه. نمیدانم لااقل آن جمع چهل نفره که پارسال خدمت آقا بودیم صدای مرا میشنوند یا نه. بچه ها! رهبر صدایمان کرده. عاقبت به خیر نمیشویم اگر بلند نشویم. 🔻من محرم را اینطور میفهمم. امسال عزاداری معنایش نصرت امام است. و نصرت امام مدد به آقا سیدعلی است. مدد به مردم است. امسال شاید بیش از هر زمان باید روضه ی کاری ترین و عمیقترین و کهنه ترین زخم اباعبدالله را بخوانیم همان زخمی که روی شانه اش مانده بود. زخم . زخمی که همه زخمهای دیگر را معنا میکرد. زخم . @ali_mahdiyan