eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
374 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
خوارج پلاس ‏۱ خوارج ظواهر دین و اخلاق رو رعایت میکنند، خوارج پلاس ظاهر دین و اخلاق رو هم به بازی میگیرند. علنا دروغ میگویند بعد هم که معلوم شد دروغ میگویند تا در خانه سینه خیز میروند اما چرا دروغ؟ چون وقتی سرک میکشی، همه چیز را که‌ نمیبینی، پس میبافی اگر بخواهی توجه جلب کنی، جزییات لازم داری ‏۲ جنگ با خوارج سخت است. گرفتار بود حضرت تا به اصحابش بگوید خطتون رو از این مارهای خوش خط و خال جدا کنید. کسانی که ظاهرشان فعلشان یا سخنشان زیبا است اما باطنشان لجاجت و تکمیل اراده باطل. خوارج اما اگر شمشیر میکشند و میشود با آنها جنگید، با خوارج پلاس چه میشود کرد، جز تبیین ‏۳ خوارج اگر عادل کشی میکنند شمشیر بر فرق امام عادل میکوبند، مطالبه گرانه او را فاسق مینامند، تهدیدش میکنند، عدالتخواهند دیگر. اما خوارج پلاس فعل و قول حاکم را تمسخر میکنند و‌ کل آقای نظام اسلامی را متهم به ظلم میکنند تا با نیش و کنایه به خیال خود زجر کشش کنند. ‏۴ جهل و متنسک بودن خوارج چرا گناه است؟ ظاهر گراییشان چرا گناه است؟ چون از سر تقصیر است نه قصور. خودبسنده اند و مستکبر این همان ویژگی است که در خوارج پلاس در قالب لجاجت میبینید.دیده اید چقدر لج بازند؟ و برای همین است که عدالتخواهیشان در قوطی کبریت حزب و رفاقتهاشان خلاصه شده ‏۵ چرا اهل اعرف الحق تعرف اهله نیستند؟ چون لج میکنند با آدمها سردار شهید را هم حاضرند به همدستی فلان هولدینگ و پول حرام کردن برای «سلطه جویی منطقه ای» و رفاقت با اشرافیت هاشمی، متهم کنند و بگویند عدالتخواه نبود. چرا؟ چون با آدمهایی که اینها دوست ندارند رفاقت داشت و بر سر حق هم بود ‏۶ اشتباه نکنید عدالتخواهی معاویه ای هم داریم که پیراهن عثمان بلند میکند و از اون ور آب با فحش علنی به نظام توییت عدالتخواهانه میزند. من آن را نمیگویم عدالتخواهی خوارجی،حقیقتا دل در گرو آرمانها و مقاصد دارد، شنیده اید«المتقدم لهم مارق»، یعنی هدف را هستند،اما نظام ولایت را نه ‏۷ این فرق میکند با«المتاخر عنهم زاهق»که نه هدف را قبول دارند نه نظام ولایت را و اسم عدالت میبرد که ولی را بزند. اینها اما مارقند، هدف را میخواهند واقعا، امام را نمیخواهند. عدالت را میخواهند، اما ولایت برایشان مهم نیست. عدل میخواهند اما عادل کشند و مثل تیر از چله کمان نظام خارج ‏۸ اما خوارج اگر با قرآن و و عقاید و لاحکم الا لله کارشان را توجیه میکنند. خوارج پلاس با شعار های سکولاریستهای مدرن یا آنارشیستهای پست مدرن زیرآب حکومت و قدرت دینی را میزنند. اساسا با اینها راحت شعار «عدالتخانه» خواهی را میتوان به «سفارت اجنبی» طلبی ختم کرد. بی درد و خون ریزی. ‏۹ میرزا ملکم خان هم میگفت برای کارمان محتاج اینهاییم. اشتباه نکنید فضولی و تجسس و تهمت و دروغ و قول بلاعلم و بگم بگم کردن و رابینهود بازی و بی قانونی و حکم دادگاه آتیش زدن و دستگاه قضاوت و داوری ها رو مسخره کردن و امید را کشتن و به دختر این و خاله اونو و عمه ننه اون دیگر گیر دادن ‏۱۰ هیچ یک هویت این جماعت نیست. هویت اصلیشان لجاجت است.جهالتشان هم از سر لجاجت است،متنسک بودنشان هم از سر لجاجت است.عدالتخواهی فانتزیشان هم لج بازانه است کاش فرهنگ عدالت علوی را ملاک عدالت بدانیم و از فرهنگ عدالت خوارجی دوری کنیم کاش روی سبک عدالتخواهی وصیتنامه سردار شهید بیندیشیم @ali_mahdiyan
13.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عدالتخواهی خوارج خوش خط و خال شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
‏جنبش عدالتخواهی و عدالتخواهی خوارج 🌹ابتدای دهه هشتاد، هنگامی که رهبری شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مطالبه عدالت را در فضای خفقان دولت اصلاحات مطرح کرد، جوانان انقلابی زیادی این پرچم را به دست گرفتند و اجازه ندادند این گفتمان نفله شود. یکی از این جریانات جنبش عدالتخواهی بود. 🌹اصل بلند کردن پرچم گفتمان عدالت در میان شعارهای توسعه غربی، آزادی غربی، مدنیت غربی یک اتفاق مبارک بود. من هیچ گاه عضو این جنبش نبودم لکن همیشه دورادور به آنها توجه داشتم، با بسیاری از دوستانم در این جنبش رفاقت و همفکری داشتم و دارم. خروجی ارزشمند این جنبش مبارک نیز 🌹جوانانی مانند سیدعلی موسوی، مهدی همازاده، حمزه وطن فدا، محسن مقصودی، صادق شهبازی، وحید جلیلی و بسیاری از رفقای عزیز دیگری بودند که انصافا صراحت بیانشان و دردمندی هایشان لذت بخش و راهگشا بوده و هست. جریان عمار در حوزه هنر و فرهنگ، برنامه تلویزیونی جذاب ثریا، بسیاری از مستندها 🌹همگی برکات این جنبش انقلابی بود. دوستان بزرگواری چون برادر فاضلم شیخ محسن قنبریان و رفیق عزیزم مجتبی نامخواه، با ارتباطات و پشتیبانی های معرفتیشان و همدلی هایشان به این جریان کمک کرده و میکنند. از زمانی که گفتمان عدالتخواهی خوارجی را طرح کردم، یکی از مجموعه هایی که احساس کردم 🌹از بنده آزرده خاطر شدند همین دوستان بودند. من البته بارها گفته بودم که مساله ام نه فرد خاص و نه جریان خاصی است. من با جوشیدن مجموعه ها بر اساس شعارها موافقم اما با محصور شدن شعارها در یک سازمان مخالفم. چنانکه درباره فرهنگ بسیجی بودن نیز همین نظر را دارم.حتی فرهنگ اجتهاد و تبلیغ ‏ 🌹دوست دارم باز هم علنا اعلام کنم طرح گفتمان عدالتخواهی برای آن نیست که فرد خاص یا جریان خاصی را تکفیر کند. صرفا برای بررسی یک هویت فرهنگی است که چه بسا خود بنده حقیر را هم گاهی آلوده کند. همانطور که امام در منشور روحانیت خود، فرهنگ سکولار مقدس مال شده حوزوی را نقد میکند به شدت و ‏ 🌹با جزییات،اما همه را بر حذر میدارد که به فرد خاصی انتساب دهند یا با کسی درگیر شوند. درگیری گفتمان عدالتخواهی خوارجی، با یک خرده فرهنگ است نه این و آن. بسیاری از این رفقا را دوست دارم. نقدهایشان را نیز. زبانشان را نیز. البته شاید راهبردهایمان در کنشگری اجتماعی با هم متفاوت باشد ‏ 🌹یا نقدهایی هم داشته باشم به برخی،ولی با بسیاری از این دوستان قرابتهای فکریم خیلی بیشتر از دیگران است برخی رفقا چه بسا نقدهای تندی هم به حقیر داشته اند یا دارند. اما دست بوس همه شان هستم.دعاگویشانم.و از صمیم دل عذرخواهم که مقوله گفتمان عدالتخواهی خوارجی بر آنها تطبیق داده شد. ‏ 🌹خدای متعال روح حاج حیدر رحیم پور و استاد بزرگوار حکیمی با قلم حیات بخشش را غریق رحمت کند. امیدوارم بزرگوارانی که به عدالت خواهی مشهورند به هر دلیل، از حقیر بپذیرند که حقیقتا بنای قلبی ام برچسب زدن به کسی نبوده و‌نیست. یاعلی @ali_mahdiyan
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام با عنایات حضرت حق برای ششمین سال متوالی، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام از بین افراد واجد شرایط، در دو مقطع، ویژه خواهران، اقدام به پذیرش می‌نماید. این دوره با اشراف اساتید معظم برگزار می‌شود: 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین یزدان‌پناه 🔸حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد 🔹حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی 📚مقاطع تحصیلی: 📍تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه) 📍عمومی ( در دو سطح: سطح اول با محوریت کتاب نهایه‌الحکمه/ سطح دوم با محوریت کتاب اشارات) لازم به ذکر است برای بهره‌مندی خواهران غیرقمی، این مقاطع به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. 👈 ثبت نام از طریق سایت: www.baqerain.ir ⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۱/۲/۵ تا۱۴۰۱/۳/۵ 🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید: 🆔 @hekmat_bagherain 📳تلفن تماس فقط برای بانوان ⬅️ 📞 ۰۹۲۱۳۱۴۰۳۱۰ ⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت ۱۴ تا ۱۶ ____________________________ 🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
عدالتخواهی خوارجی و قدرت طلبی اموی 🔹علی ع فرمود اگر ماه و خورشید را در اختیارم بگذارند که دانه ای را از دهان موری بگیرم، چنین نمیکنم.(خطبه ۲۲۴) یعنی حاکمیت و قدرت بر جهانیان را نمیگیرم در ازای کوچکترین ظلم. خوب مگر حکومت یک هدف مقدس و میانی برای کسب عدالت نیست؟ چرا او مصلحت اندیشی نمیکند؟ 🔹او سهم بیت المال خوارج را قطع نمیکند تا وقتی شمشیر را علنی نکشیدند. چرا؟ او گفت بلدم به سبک معاویه او را زمین بزنم ولی چنین نمیکنم. چرا؟ مگر حفظ حکومت واجبترین واجبات نیست؟ 🔹چون قدرت و حکومت در منظر علی ع و دیگران دو معنای متفاوت دارد.قدرتی که علی ع دنبال میکند جوشیده از ایمان امت است عمق دارد، قدرت معاویه ظاهر دارد مادی است ناشی از ساخت و پاخت سیاسی و پول و این قبیل است. آن هویت ایمانی و انقلابی روح عدالت است و برخاسته از عدالت و محقق کننده عدالت. 🔹عدالت برای علی ع فقط یک هدف ظاهری نیست که مسیر رسیدن به آن هر قدرتی باشد. همانطور که قدرت نیز هدفی نیست که برای تحقق عدالت با هر مصلحت سنجی کسب شود. برای علی ع عدالت هم نقطه آغاز است و هم مسیر است و هم البته هدف. تحقق عدالت اگر مراحل دارد، به دلیل مراحل رشد امت است و الا عدالت تخصیص نمیخورد. به هیچ چیز. نه قدرت نه مصلحت. در این میان قیام لله حکومت میسازد همان که باطن عدالت است. برای همین است که در مکتب علی ع، عادل مهمتر از عدالت است. جامعه عادل. حاکم عادل. حالا کسی که قدرت ایمان مردم را لازم دارد، تمام هم و غمش، این است که اولا خود مبعوث شود و این یعنی ظلم نکند. سکوتش و قیامش عادلانه باشد. 🔹نگویید آن مصلحت ورزی خودش عدالت است. با اسم عدالت، بازی نکنیم. مصلحت در حکمرانی علی ع اضافه میشود به نظام امام و امت، مصلحت نظام. یعنی به همان هویت ایمانی و آرمانی، اضافه میشود حفظ این هویت و ارتقای هویت، مناط اصلی مصلحت است. 🔹پیامبر ص هم وقتی احزاب و قبایل به او پیشنهاد سهم جدی از قدرت دادند فرمود خورشید و ماه را هم بدهید دست از دعوت بر نمیدارم. او نیز قدرتی را میخواست که از مسیر دعوت و تحول قلوب محقق شود. نه هر قدرتی. حالا معلوم میشود چرا در شورای شش نفره علی ع کوتاه نیامد. چرا منافقین را تا قبل از علنی کردن جنگشان رسوا نمیکرد. چرا در جنگها اولین تیر را پرتاب نمیکرد؟ چرا آب را بر لشکر دشمنی که آب را بسته بود بر او، نمیبست. چرا پیشنهاد حکومت از مردم را اولا پس زد و گفت شما قیام‌ و تحول پیدا نکرده اید و توان تحمل عدالت مرا ندارید. اصلا چرا امام حسن ع، حکومت را سپرد به معاویه و با پول بیشتر سردارهای خود را حفظ نکرد و حکومت را نگه نداشت. چون حکومتی که هدف متوسط است، عمقش انقلاب امت است. بدون آن پوک است و آب بینی بز ارزشمند تر از آن است. 🔹 عدالت را باید با صیرورت باطنی و ایمانی فرد و جامعه تقریر نمود. کاری که حضرت امام در شرح حدیث جنود عقل و جهل در تبیین عدل و جور انجام میدهد. و این یعنی غایت دین، پرورش عادل است که هم عدالتخواه است و هم عدالت آفرین. برای همین هر عدالتخواهی، علوی نیست. عدالتخواهی خوارجی روی دیگر سکه قدرت طلبی معاویه ای است. هر دو ظاهری اند هر دو برای تحققشان دست به هر ابزاری میبرند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
⛔️9 مخرج مشترک ویرانگر رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که برای مطالبه گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید. اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟ ✅این 9 مورد را مرور کنیم: 1⃣یکم. مطالبه گری بی مبنا شعار عدالتخواهی را چه کسی در این عصر به بروز و ظهور کشاند؟ امام خمینی با شکل گیری انقلاب. پس پی گیری چنین ارزشی را هم باید از مکتب امام گرفت. با این توضیح لازمست پیش از مطالبه گری، نظام اندیشه و مبانی انقلابی مان را تقویت کنیم. نسبت ولایت با عدالتخواهی. نسبت قانون با عدالتخواهی. نسبت مصلحت با عدالت خواهی و ... در غیر این صورت عدالتخواهی شبه مارکسیستی یا عدالتخواهی خوارجی و متحجرانه، در دامن مخرج مشترک با دشمن خواهد نشست. 2⃣دوم.مطالبه گری غیراخلاقی مطالبه گری که در آن اخلاق رعایت نشود بدون تردید همسفره با شیطان است؛ ولو با نیت های خیرخواهانه و انقلابی باشد. روح و معنای مطالبه گری انقلابی همین اخلاق و شریعت است. کسی که بی اعتنا به اخلاق باشد، عدالتخواهی اش ظالمانه است. 3⃣سوم. مطالبه گری کور مطالبه گری که به علت های عمیق و اصلی توجه نمی کند و تنها مصادیق را فریاد می کند، مطالبه اش کور است. این مدل مطالبه گری چون علت ها را نمی بیند قدرت فهم اصل و فرع را ندارد و فرع را جای اصل و برعکس فریاد می کند. چنین مطالبه گری تنها به یک داد زن تقلیل می یابد. 4⃣چهارم. مطالبه گری خیال انگیز مطالبه گری خیال انگیز، آرمانگرایی بدون واقع بینی است. کسانی که بی اعتنا به واقعیت ها برای رسیدن به آرمان ها، فریاد می کشند سهم بالایی در ناامیدی خود و دیگران دارند. این دسته کمک می کنند غرض دشمن محقق شود و آنهم ناامیدی از اصلاح و حرکت است. 5⃣پنجم. مطالبه گری در بن بست مطالبه گری که در آن هیچ راه حل معقول و متکی بر واقعیت و کارشناسی ارائه نمی شود، مطالبه گری در بن بست است. مدلی که هیچ روزنه روشن و شفافی از امکان اصلاح نشان نمی دهد. 6⃣ششم. مطالبه گری کاریکاتوری این مدل مطالبه گری فقط سیاهی ها را می بیند و قدرت دیدن سیاهی در کنار زیبایی ها و دارایی ها را ندارد. از منظر این مطالبه گری آدم ها یا صفرند یا یک و با هر خطا شمر می شوند و در نتیجه جز معصوم کسی در دایره جبهه حق نمی ماند. 7⃣هفتم. مطالبه گری شتابزده مطالبه گری که هرچی دید و هرچه دستش رسید را سر دست می گیرد و پیش از آنکه نسبت به درستی آن علم پیدا و تحقیق کند دست به افشاگری می زند. 8⃣هشتم. مطالبه گری سوپرمنی مطلبه گری که هدفش تنها و تنها شهرت و لایک و فیو و ممبر است. این نوع مطالبه گری هدف نهایی اش اینست که بت من و سوپرمن شود و برای این راه تلاش می کند همه نهادهای نظارتی و قضائی را تعطیل معرفی کند تا از خود یک قهرمان دست ساز بسازد. 9⃣نهم. مطالبه گری فریبنده این نوع مطالبه گری یک فریب بزرگ برای ایجاد خطای ادراکی است چرا که با ساخت تعمیم های ناروا، یک جز و مصداق را گرفته و به کل تعمیم می دهد. این مدل مطالبه گری روش اصلی خناسان و رسانه های شیطانی است که با کنار هم قرار دادن چند مصداق تلاش می کنند همه چیز را سیاه تصویر کنند. ✅و در نهایت؛ اگر قرار باشد این 9 خطای فاحش را در یک گزاره خلاصه کنم چنین خواهد بود: اگر نقطه پایان یک مطالبه را گذاشتیم و در نهایت مخاطب از گذشته و آینده انقلاب ناامید شد بدانیم که به اسم عدالت و عدالتخواهی، بزرگترین ظلم را رقم زده ایم. فرقی هم نمی کند نیت مان عدالتخواهی یا انقلابی گری یا اصولگرایی یا اصلاح طلبی است؛ هرچه باشد مخرج مشترکش، طاغوت است ولاغیر. @mahdian_mohsen
کشتی میگیری؟ ❤️سعید حدادیان، یک بار تعریف میکرد میگفت بعد از یک مداح که خیلی خوب میخواند، میکروفون را دست گرفتم، و شروع کردم به خواندن، آنقدر خوب خواندم که جلسه به اصطلاح ترکید، از اشک و حال و گریه. ته دلم خودم صفا کردم. وقتی میکروفون را تحویل دادم اومدم کنار حاج منصور نشستم که ناظر جلسه بود، برگشت با همون زبان مشتی خودش در گوشم گفت: سعید! کشتی میگیری؟ ❤️اصطلاح کشتی گرفتن تو بیان این مداحها یعنی یک طوری با خوندن قوی خودت، قوت و برتری و توانایی خودت رو بخواهی ثابت کنی. مثل یک فحش میمونه براشون. ماجرا شاید برمیگرده به شهید غلامعلی رجبی، این داستان را از محمدرضا طاهری شنیدم. میگفت توی صحن امام رضا ع نشسته بودیم. مجلس تمام شده بود. من خیلی جوان بودم. برگشتم به آقای رجبی گفتم فلان شعر را بخون. شاید همین قربون کبوترای حرمت... ❤️ دو سه بیت که خوند. یکی از مداحها هم کنارش شروع کرد چند خط خوندن، حتما دیده اید مداحها از هم تحویل میگیرند و میخوانند. محمدطاهری میگوید دیدم شهید غلامعلی رجبی آهسته عقب کشید و دیگر نخواند. بعد جلسه گفتم پس چی شد؟ گفت محمد جان من نمیتونم کشتی بگیرم. یعنی اگر میخواستم کمی بهتر بخونم، میترسیدم این احساس در من شکل بگیرد که من برترم. ❤️بله البته میدانم آدمهای خیلی قوی حتی این امور به ذهنشان خطور هم نمیکند. هم حضور جدی تری دارند هم دلشان خالص و صادق است. اما به دو تا نکته دقت کنیم. اول اینکه حتی مجلس روضه و گریه مستمع و ارتباط با سیدالشهدا ع و خلاصه آن حال و آن فضا و منصب نوکری و مداحی هیچ یک باعث نمیشود، این نفس کثیف دنیا طلب و آن شیطنتهای شیطان نابود شود. ❤️دوم اینکه آدمهای حسابی و کار درست در همان وضعیت پر از ظاهر معنوی، مشغول کشتی گرفتن با نفس خودشان هستند تا با این و آن کشتی نگیرند و مسابقه برتری راه نیندازند. مراقبت لازم است. مراقبت هم یک جور کشتی گرفتن دائمی با نفس است. ❤️از وقتی که نسل جدیدی از مدیران جوان پای کار آمدند احساس میکنم باید همه ما به هم تذکر بدهیم، که بچه ها کشتی نگیرید. به قول رهبر دنبال بالاتر رفتن نباشید. خدمت کنید. خاک باشید. هیچ باشید. وضعیت در قدرت رفتن یا نزدیک شدن به کانونهای قدرت بدجوری قلقلک میدهد. ولو در نظام ولایت فقیه گرفتن منصب قداست دارد اما مراقب باشید قدرت بدجوری اخلاق همه را عوض میکنهد. آن که به جایگاهی نمیرسد یک جور، آنکه میرسد یک جور دیگر. مراقب باشیم. مراقب همدیگر باشیم. ❤️ساعات آخر ماه رمضان است بیاید همه برای هم دعا کنیم. دعا کنیم در این کشتی دائمی با نفسمان زمین نخوریم. اگر هم زمین میخوریم زود یا علی بگوییم و بلند شویم. تا اسیر کشتی گیری های دنیایی نشویم. به زمین خورده های انقلاب نگاه کنیم و برای خودمان بترسیم. همین @ali_mahdiyan
تصمیم 🔻دولت قوی را به تصمیم گیری هایش باید شناخت. دولتی که قدرت تصمیم گیری ندارد و لو همه ارکانش دانشمند هم باشند، ولو خوب هم سخنرانی کنند، ولو خوب هم ادعا کنند، دولت قوی نیست. 🔻ساده نگیرید تصمیم گیری را. اهل علم چند صباحی درس میخوانند، مکتب علمی خاصی را انتخاب میکنند،تحلیل میکنند و نظر میدهند. آخرش هم قبل یا بعد از تصمیمها مینشینند و حرف میزنند یا تایید میکنند یا رد میکنند. خوب است لازم است اما تصمیم گیری این نیست. 🔻تصمیم گیری در زندگی فردی هم در نقاط حساس و شرایط خاص، شجاعت و جسارت و حکمت و علم و فهم صحنه را میطلبد. اما مدیریت یک ساختار، آنهم ساختاری که ارزش محوری اش «مردمسالاری» است در عین «حق سالاری» که بنا است مبارزه کند که بنا است راهبردهای کلان پیشرفت و تعالی را هم پیش ببرد، دشوارتر است. 🔻هشت سال پیش وقتی جناب دولت میخواست تصمیم بگیرد خود را پشت دیگر ارکان نظام مخفی میکرد، پشت رهبری پشت رووسای قوای دیگر، پشت شوراهای کلان، چرا ، چون جسارت تصمیم گیری نداشت. چرا نداشت، چون اعتماد مردم را نابود کرده بود. اعتماد مردم و بلکه همراهی مردم وقتی نیست، دولت پنهانکارتر میشود، و هزینه تصمیماتش را هم بر عهده نمیگیرد. آنکه میگفت من خودم جمعه فهمیدم، به نظرم هدفش استهزا مردم نبود، او میترسید تصمیم را گردن بگیرد. 🔻فارغ از بحثهای اقتصادی که بین مکاتب مختلف در جریان است و یک طرف بحث آثار و تبعات بی عدالتی ناشی از یارانه پنهان و زمینه سازی قاچاق و رانت و امثالهم را مطرح میکند و یک طرف هم بحث مضرات شوک درمانی و تورم روانی و امثالهم را، اما این دولت چند اتفاق مهم را در تصمیم گیری رقم زده است. 🔻اولا نخبگان مختلف از جریانهای فکری متنوع را جمع کرده. ثانیا بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان جوان نظرات خود را با او در میان گذاشته اند. ایده دادند. نقد کردند. اثبات کردند. رد کردند. ثالثا گفتگوهای مفصل با دیگر قوا مثل نمایندگان مجلس روبروی ملت انجام دادند. بحث از حذف یارانه پنهان و ارز ۴۲۰۰ مطرح شد. دولت پیش چشم مردم زیر بار تبعات این تصمیم هم رفت و آن را گردن گرفت. رابعا مدیران مختلف نیز آمدند و توضیح دادند. خامسا در نهایت هم خود دولت به تنهایی بدون پنهان شدن زیر عبای رهبر و دیگر قوا این تصمیم دشوار را گرفت. این ها همه ارزشمند است. من فارغ از بحثهای اقتصادی اش میگویم. دولتی که هم شفاف است. هم جماعت نخبگان و اهل علم را به کار میگیرد. هم خودش پای تصمیمش میایستد. هم مردم را توجیه میکند. قوی است و ارزشمند است. 🔻من با مخالفین دولت انقلابی و تکمیل کنندگان پازل دشمن و کی و کی کار ندارم. با آنها هم که قیافه خیرخواهانه و بی طرف میگیرند اما در واقع نقد میکنند تا بگویند خیلی به فکر مردمند تا فالور جمع کنند هم کار ندارم. اما تو دوست عزیز که نقدهایت را گفته ای. مستقیم به مسوولین گفته ای. مناظره کرده ای. حالا جمع بندی دولت وفق نظرت نبوده. لااقل اینقدر انصاف داشته باش دولت را به لجن نکش. منتقد هم هستی مستبد و بی انصاف نباش. نقد کن. مطالبه کن. اما تو داری اعتماد مردم را نابود میکنی. و دولتی که اعتمادی به او نباشد تصمیم گیری برایش دشوار میشود. و در دولت قبل دیدیم که خطر تصمیم نگرفتن گاهی از تصمیم غلط گرفتن بیشتر است. مجیزگو نباشید اما لجن پراکنی و طعنه زنی هم نکنید خواهشا. باز هم خودتان بهتر میدانید از ما گفتن. @ali_mahdiyan
داستان جو و گندم ⚡️به محض آنکه خبر قیمت آرد اعلام شد، یکی از رفقا نوشت: «خدایا شاهد باش که ما به هر طریقی توانستیم اعتراض کردیم. از مناظره، مباحثه، پژوهش، سخنرانی، بیانیه تا جلسه با وزرا و شخص رئیس جمهور.ما در زمینه ارز ترجیحی حجت را بر دولت تمام کردیم.» ⚡️عجب! چه دولت خوبی. صدای یک رفیق اقتصاد دان جوان مخالف سیاستهایش تا بالاترین ارکان شنیده شده. بعد از این طعن و تیکه پرانی به دولت توسط برخی دوستان دلیلش چه بود؟! ⚡️قصه علم اقتصاد غربی و علوم انسانی غربی و مدیران تربیت شده در بستر این علوم و اینکه ریشه بسیاری از مشکلات امروز کشور همین دانشهای ذاتا مسموم هستند، حرف درستی است. خوب؟ ثم ماذا؟ الان این را دست گرفته اید و دولت را میزنید؟ آدم یاد جاهلانی میافتد که وسط بحران کرونا یادشان افتاده بود علم پزشکی مدرن را بی اعتبار کنند و پزشکی سنتی را جایگزین کنند در سطح کلان. ⚡️خود دوستان اهل اقتصاد هم میدانند اگر همه با هم جمع شوند در هیچ موضوعی اتفاق نظر ندارند. این هم که یک جریان خود را اقتصاد اسلامی میداند بقیه را اقتصاد کفر از آن حرفهای خنده دار است. علم اقتصاد اسلامی که هویت اجتماعی دارد تولید شده مگر؟ این چه خامی است در نقد مخالفین. ⚡️آقایان! رفقا! عزیزان! من نه کار به «مخرج مشترک» دارم نه مضرب مشترک نه مقصد مشترک نه مبدا مشترک نه منصب مشترک نه هیچ نکته دیگری. ولی خواهشا «یک جو انصاف» داشته باشید. کدام جریان از روز اول دولت را متهم کرد به امتداد روحانی بودن؟ ⚡️کدام جریان تیم مذاکره کننده امروز را همان امتداد عراقچی و ظریف میدانست و اتهاماتش را زد و در کشور پخش کرد. کدام جریان دستگاه مدیریت بهداشت و درمان را امتداد تیم روحانی دانست؟ گفتید یا نه؟ کدام جریان از هر التهابی استفاده میکند تا دولت را متهم کند و امروز هم معتقد است مدیریت اقتصادی کشور همان مدیریت دولت روحانی است؟ کدام جریان این جمله رهبری را هم مثل همه جملات دیگرش که این دولت نسبت به دولت قبل ، «ریل عوض کرده» نشنید و یا خودش را به نشنیدن زد. ⚡️انصاف داشته باشید. نقد کنید مطالبه کنید. بگویید فلانی بیا مثل احمدی نژاد در کانال یک سیما با مردم حرف بزن ولی نگویید دولت تا کنون هیچ توضیحی نداده. بگویید من مکتب اقتصادی را که مبنای این تصمیم است قبول ندارم اما اتهام توطئه و نفوذ چرا؟ . خیال میکنید آن که با تحریمهایش روی تصمیمات بر اساس فلان مکتب اقتصادی حساب کرده، روی تصمیمات بر اساس مکتب اقتصادی که حضرتعالی قبول دارید حساب نکرده؟ فردا اگر قحطی آرد و گندم و بحران هایی که همین الان صدایش را از سنا میشنوید شکل میگرفت، بخش عمده ای از مقابلین شما همین اتهامات را به شما نمیزدند؟ الان وقت گفتگو و مباحثه و کمک به دولت است. چرا بحثهای تخصصیتان را مبنای تهمت زدنهای کف خیابانی میکنید. یک جو انصاف فقط. همین @ali_mahdiyan
‏بزرگترین مظهر عدالت در عالم، در دوران حکومت عادلانه اش متهم به ظلم بود هر سه جنگ مقابلش با شعار مقابله با ظلم به پا شد. اتهام ظلم در داستان قتل عثمان (جمل،صفین) اتهام ظلم در داستان حکمیت (نهروان) عدالتخواهی خوارج «مخرج مشترک» با دشمن داشت. ‎ @ali_mahdiyan