eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
642 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
سبک سلوک مدیران 🔺مقابله با استبداد و ایستادن سمت مردم از دل نظام دغدغه های روحانیت شیعه بیرون آمده در طول تاریخ. شیعه اصلا با نفی استبداد شکل گرفته و شروع شده. با این پرسش روشن که «هر کسی» چه حقی دارد بر «همه» حاکم شود و این سوال فقط برای او یک پاسخ دارد و آن اینکه فقط «خدا» ممکن است و حق دارد حاکم را برگزیند. و الا هر سبک دیگری ناچار است از ختم شدن به استبداد. 🔺 ماجرای مشروطه با درخواست عدالت در آزادی انسانها و نفی استبداد سنتی آغاز شد و از حوزه سر درآورد و در نهایت هم شیخ فضل الله زودتر و آخوند دیر تر متوجه شدند که ماجرا منحرف شده به سمت جایگزینی استبداد پیچیده تر بیگانه با استبداد ساده سنتی و تغییر موضع دادند. 🔺شوخی نگیرید که امام در اوج محبوبیتش که هر طرحی را در آغاز انقلاب میتوانست مطرح کند و اگر مردم هم حتی همراه نمیشدند شجاعتش را داشت که بگوید. کسی که شجاعت داشت فرمان بیرون ریختن مردم برای جان دادن را بدهد. او چرا «مردمسالاری دینی» را ریل اصلی کل حرکت امت قرار داد؟ 🔺برای شما جالب نیست که رهبری در همین آخرین سخنرانی اش مهمترین دارایی کشور را که با دیگر دارایی ها متفاوت است و میتواند باعث تعریف نقش جهانی در طرح نوین عالم برای ایران شود را همین جمع مردمسالاری و دین و معنویت میداند؟ آنجا که قرار است نقش محور مقاومت بودن ایران در جبهه آسیایی را توضیح دهد که یک قطب فرهنگی و فکری و رهبر و هادی کل جبهه مقاومت است. 🔺ایران در سطح مدیریت میانی مهمترین چالشش با مدیریت راهبردی رهبران انقلاب اسلامی، اولا مقوله مردم بود نه هیچ نکته دیگر. بازرگان به امام میگفت «به مردم بگویید به خانه ها برگردند تا ما خودمان اداره کنیم.» این یک اندیشه بود او علنا به امام گفت تصمیم خبرگان قانون اساسی که نماینده مردم بودند را مستبدانه ملغی کند و امام نپذیرفت. در نهایت هم از انقلاب مردم در مقابل آمریکا که در حمله به سفارت تجلی کرد کنار کشید. 🔺مساله بنی صدر چسبیدن به گروهک مسلح بود و تقابل با عموم مردم و ایجاد دو قطبی اجتماعی در مردم. قبل از آن پشتیبانی امام از بنی صدر هم پشتیبانی از انتخاب مردم بود. آن فهم عجیب و غریب از کارگزاران و این صبر و تحمل او ، خارق العاده بود. بعدها رهبری میگوید امام حکیمانه تر از ما میدید. ذات بنی صدر را همه میشناختند هم سیدعلی و هم حزبی هایش هم امام. تفاوت در صبر امام بود. 🔺همین نکته در قصه میرحسین هم بود. او بعدها به خوبی نشان داد که هویتش چه بود. لجاجت و انانیت که سیدعلی خامنه ای میدید و میفهمید، و قطعا امام هم میدانست اما امر میکرد سیدعلی را به صبر، صبری که هر وقت به آن فکر میکنم احساس میکنم بسیار غیر عادی است. سیدعلی آخرسر تصمیم خود را میگیرد و با امام همراه میشود. بگذار تا مردم بفهمند. ولو بیست و چند سال بعد آنجا که رسما و علنا مقابل رای اکثریت قد علم میکند و نشان میدهد آنچه آنها میفهمیدند. 🔺بیان هاشمی درباره اینکه کاری کنیم که مردم کسی را انتخاب کنند که ما میخواهیم و تقابل رهبری با این اندیشه او از این جهت مهم است. اندیشه ای که در نزدیکان هاشمی به مادام العمر کردن ریاست جمهوری او رسید و معلوم بود که در ریل امام خمینی این اندیشه پیش نمیرفت. 🔺برادران و خواهران! سخت ترین امتحان همین سلوک با مردمسالاری دینی است. به قول رهبری «سلوک در این ریل باعث رشد معنوی کارگزاران میشود». و اگر درباره کاستیهای این و آن سخن میگوییم دلیلش بغرنج بودن این حقیقت است. شبیه سیدعلی بودن شبیه حاج قاسم بودن مشکل است مشکل. نیاز به یک رشد معنوی جدی دارد. 🔺و الا با ادا اطوار خاتمی که دموکراسی را نه از نگاه توحیدی خمینی بلکه از اندیشه دنیایی فرانسه یادگرفته بود معلوم است در نهایت از استکبار فتنه هشتاد و هشت سر در خواهیم آورد. سلوک با مردمسالاری دینی دشوار است و الا مردمسالاری جایش را به عوام سالاری احمدی نژادی میدهد. بدون عقلانیت و معنی. مردمسالاری خمینی سهم نخبگان را هم میدهد سهم عقل را هم میدهد. لذا چیزی دارد به نام انتخاب نخبگان. چیزی دارد به نام قانون به نام نظام. مصلحت میفهمد، لذا مقابل استبداد غربی میایستد ولو مجبور باشد از جسد متعفن دولت غربگرا دفاع کند تا بماند و سر زمان خودش به رای مردم جابجا شود. جسد متفعن غربگرایی که چشم «امید»ش به غرب بود نه مردم و «تدبیر»ش در پنهانکاری از مردم (نه... بماند) 🔺امید داریم دولت فعلی متوجه باشد که مردمی بودن مدیریت یعنی سپردن کار به مردم نه فقط تلاش برای مردم. این بن مایه اقتصاد مقاومتی و اصل چهل و چهار و تولید دانش بنیان و دیگر دستورات بالا دستی رهبری است. 🔺و امید داریم از اخلاق عوام گرای برخی مسوولین (که نمیخواهم نامشان را ببرم) خلاص شویم. کسانی که فکر میکنند با باز کردن دست دشمن به واسطه فضای مجازی میتوانند برای خودشان رای جمع کنند یا محبوبیت کسب نمایند. @ali_mahdiyan
🔺من از آتش رگبار اینها نمیترسم، صدای رگبار اسلحه های اینها معنایش شکست اینها است، خدا را شکر امروز همه دیدند جمعیت اینها چقدر کم شده و مردم با اینها همراهی نمیکنند. پس وقت کشتن است. تا در مجازی بتوانند زنده بمانند. اما من از آن مدیرانی میترسم که فردای روزی که رهبری دستور داد «گفتمان مقاومت» را با همه سخنان و اعمالتان بروز دهید، «گفتمان تغییر» را سر دست میگیرند و هم صدا با خاتمی و اصلاحاتچیهای مفلوک میشوند. اینقدر نمیفهمند که گفتمان تغییر به نفع چه کسی مصادره میشود. مدیری که نمیفهمد دشمن روی تغییر اراده او و سخن او حساب باز کرده. مدیری که نمیفهمد چقدر سخن و گفتمان منفعلانه او میتواند فشار بر این مردم مظلوم را بیشتر کند. 🔺من از ریختن مظلومانه خون آرمان ها و روح الله های معصوم و مقتدر نمیترسم، امام گفت بکشید ما را ما زنده تر میشویم. آرمان زنده تر است روح الله زنده تر است مردم زنده تر میشوند. این درس کربلا است. من از آن مدیران نابخردی میترسم که دم از رفع فیلترینگ میزنند. انگار نه انگار که محیط زیست نوجوان و جوان ما را حق ندارند به حکمرانی طاغوت بسپارند. میگویند مردم باید خودشان انتخاب کنند، نمیفهمند کجا نیاز به تصمیم گیری واحد حاکمیت داریم کجا تصمیم فرد فرد. مثل اینکه سر چهار راه به ملت بگوییم مردم باید خودشان بفهمند طوری بروند که تصادف نشود. یک چیزی از مردمسالاری شنیده اند و خوش بینانه ترین سخن اینکه نفهمیده اند. 🔺من از قطعنامه های سازمان ملل نمیترسم. بگذار مردم لمس کنند ماهیت حقوق بشر اینها را. آنقدر واقعیت به رخسار مان سیلی بزند تا تفاوت راست و دروغ را بفهمیم. خوب است. بگذار نسل دهه هشتادی ما بفهمد هر چه میگفتیم چقدر «جدی» بود. بازی نبود. شوخی نبود. شعر رپ و پاپ و نانای نای نبود. لایک و فالور و رل زدن و فن پیج شدن نبود. همه چیز جدی بود، واقعی بود. شاید اینطور از چنبره بیست سی واقعی دشمن در مجازی خلاص شوند. اما من از حوزه ای میترسم که خفه خون گرفته. از حزب اللهی که دچار خودتحقیری و انفعال شده. از هیاتی که فریاد «هر هیات یک پایگاه جهاد تبیبن» را نشنید. از آنانکه حرف از امید زدن را، حرف از نظام زدن را ، حرف از وصیتنامه سردار شهید زدن را، ماله کشی میدانستند و حالا دشمن به کل هیکلشان ماله میکشد از خون پدر و مادر به خون غلطان آن کودک شیرازی کنار حرم، شاید بیدار شوند. کاش بیدار شوند. @ali_mahdiyan
«اینم واسه انجام وظیفه» ❤️امروز فیلم پرتاب کوکتل مولوتف به مدرسه علمیه معصومیه را که خود پرتاب کننده ها گرفته بودند دیدم. چند ثانیه بیشتر نیست. یک پرتاب کننده یک جمله روشن میگوید و پرت میکند :«این هم واسه انجام وظیفه» به مسخره میگوید یعنی آتشتان میزنم به خاطر اینکه اهل انجام وظیفه اید. ❤️به این پسری که نمیدانم اهل کجا است دوست داشتم کمک بدهم. خیلی جاها در قم هست که بسوزانی. بیا راهنماییت کنم. خانه شهید زین الدین هنوز هست. اگر این جمله «انجام تکلیف» روی مخت رفته، آنجا را هم برو به آتش بکش. پدر و مادرش دیگر نیستند به رحمت خدا رفته اند، اما قبرشان هست، به آتش بکش. قبر خود آقا مهدی و برادرش مجید را، قبور شهدا را بیا ببرمت به آتش بکش. آن طرف تر قبر یک مشت خانم است در مجلس روضه حضرت زهرا س موقع گریه بمباران شده اند، بیا بریم به آتش بکش. بیا کمکت کنم باید خیلی حرفها را با تو میزدم نزدم کم کاری کردم من آخوند. حالا میخواهم کمکت کنم. خانه و مسجد مرحوم بهجت هست، خانه و مسجد مرحوم بهاء الدینی که پاتوق رزمنده ها بود، منزل علامه طباطبایی هست، راستی چرا راه دور برویم منزل و چادرهای خانمهای قمی را هم میتوانی به آتش بکشی. روضه های خانگیشان را، مسجدهایشان را، پرچمهایشان را، هیاتهایشان را. ❤️بلکه هم نزدیکتر قلب مادر خودت موقع روضه سیدالشهدا موقع گریه روز عاشورا، یک کوکتل مولوتف خرجش کن به آتش بکش. قم را به آتش بکش، قلب جوانهایش بدجوری روی «انجام وظیفه» غیرتی است، به آتش بکش. کار زیاد داریم. خیلی زیاد. حالا که پلیس امنیت نگران تو است چون دوستت دارد، با تو مدارا میکند از فرصت استفاده کن، حرم را به آتش بکش. قبر یک دختر است. مظهر«زن» مظهر «زندگی» مظهر«آزادی» بیا به آتش بکش. مسجد اعظم را میدانی چقدر عالم روی منبرش «انجام وظیفه» را شرح کرده بیا بیا به آتش بکش. قبر شیخ فضل الله را، قبر پروین عزیز عدالتخواه را، قبر مرحوم دولابی را، قبر رفقای سردار شهید را در حرم به آتش بکش. آنقدر مثل کیان و مثل آرتین و مثل آرمان و روح الله آنجا زیارت میآیند که نگو. بیا کوکتل مولوتف ها را بیار همه را به آتش بکش. ❤️خانه امام هم هست مسجد سلماسی هم نزدیکش است. فریاد مبارزه با کاپیتولاسیون و حقارت این مردم مقابل اسراییل و آمریکا از آنجا بلند شد، وقت خوبی است آنجا را هم به آتش بکش. شاه گفته بود روی منبر اسراییل را نزدنید. دیروز وقتی کوکتل مولوتف میزدی نفتالی بنت توییت زد امیدوارم کرده اید به حضور در تهران، خوب بیا چه جایی بهتر از قم اینجا را به آتش بکش. پسر رضا شاه اینجا را کوچه هایش را فیضیه اش را حرمش را زنانش را مردانش را به آتش کشیده بود، صدام هم تلاش کرد، خیلی ها تلاش کردند، کمکشان کن. قلوب مردم را ایمانشان را عقیده شان را به آتش بکش. اینجا«عمل به وظیفه» موج میزند، کجا را میخواهی بسوزانی پسرم. بگذار کمکت کنم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
⭕️سهم این خون ها در بیداری مسوولین مردم همراهی نکردند؛ طبیعی است که از مردم انتقام بگیرند. اما ثمره اش چیست؟ چه سناریویی را دنبال می کنند؟ هر کس به خودش رجوع کند ایندو حس را می یابد:  🔹یکم. تفاوت 24 و 25 آبان چیست؟ از 24 آبان هیچ چیز به خاطر ندارید. طبیعی هم هست. مردم همراهی نکردند. با همه تهدید ها باز هم بازار شهر باز بود و ...اما 25 آبان چه شد؟ خون ریختند و هنوز سرخط خبرهاست.   🔹دوم. خسته اید. آشفته از این روزها و اخبار. حتی حس ناامنی. خط همینست. انتقام از مردم فقط این نیست که خون چند انسان بی گناه را بریزند. باید مردم بجهت روانی آسیب ببینند. این آسیب فیزیکی و روحی کمک می کند ذهن آماده شود که کار تمام است. 🔸دقت کردید؟ هردو ثمره در ذهن است. شلیک نهایی به سمت ذهن مردم است. خط آشوب باید در ذهن ها داغ باشد و به نفع اوباش غلبه کند. اینجاست که خون می ریزند. مثل آب خوردن. ذهن را محاصره کنند، شهر را تسخیر کردند و ولاغیر. هیچ هزینه ای هم برای دشمن ندارد. هر چند روز یکبار به یک بهانه اطلاعیه می دهند. چند نفری در گوشه و کنار محلات جمع می شوند. خون می ریزند و خلاص.  🔹این خون ریختن نیز شبیه ترورهای منافقین در ابتدای دهه 60 کور نیست. کاملا حساب شده است. آنروزها فقط قصدشان ترساندن جریان انقلاب بود. اما امروز هدف شناخت است نه ترس و تهییج. آنروزها خبر مظلومیت مردم بساط ظلم وترور را جمع کرد. اما امروز خبر مظلومیت شهید حتی به مادر شهید هم نمی رسد؛ چه رسد به مردم. مادر کیان در جنگ روایت ها به قاتلان فرزندش پناه می برد و ناخواسته کمک می کند تا کودکان بیشتری کشته شوند. بازی نیز دو سر برد برای آنهاست. آدم می کشند. اگر از امنیتی ها باشد سوت و کف میزند و بهم تبریک می گویند. اگر کودک یا دختر جوان باشد پروژه کارخودشونه کلید می خورد. همین نکردند؟ ✅حالا حرف چیست؟ 🔹آقایان مسوول؛ بی عملی ناشی از گیجی از  تصمیم از سر انفعال ومماشات هم بدتر است. مطالبه امروز مردم پایان مداراست؛ کاری نکنیم از این مطالبه عبور کنند و بگویند سیستم در تصمیم گیری دچار گیجی است. همه عملیات اوباش بین المللی خلاصه در محاصره ذهنی مردم است. صدای مظلومیت شهدای امنیت حتی به مردم هم نمی رسد که بخواهند خونخواه باشند.  🔸چرا تصمیم نمی گیریم؟ رسانه ها در عصر پلتفرم در شبکه ها محصور اند. پیام پرقدرت، دست کسی است که اول پلتفرم را در اختیار داشته باشد و بعد هم شبکه های درون آن. بستر شبکه ها و پلتفرم که دست اوست. همین باعث می شود مارپیچ سکوت درست کند و جریان رسانه ای حق را حذف کند. اما شبکه سازی هم دست اوست. شبکه دو بخش دارد. یکی راس شبکه، یکی اعضا. تعداد شبکه ها و اعضای شبکه ها اگر یک حرف را تکرار کنند مخاطب تخت بند و مسخ می شود. اینجاست که تعداد شبکه و تعداد اعضا بسیار مهم است. ایندو در کنار هم حکم یک جامعه واقعی را بازی می کند نه مجازی. برای همین است که به گزارش وزارت اطلاعات 50 هزار کاربر فیک ساختند. برای سرشبکه ها نیز برنامه ها داشتند و دارند. از به خط کردن امثال آنجلینا جولی و هالیوودی ها و رقاص و مطرب تا صدف بیوتی و غیره تا خریدن صفحات سلبریتی ها و اجاره آنها و تهدید وتطمیع شان. صدا تنها در شبکه هاست که می چرخد. بهترین محصول رسانه ملی نیز به مخاطب نمی رسد. عمق ماجرا را متوجه ایم؟ 🔹وظیفه آقایان مسوول اینست که اول چرخه تولید پیام در سر شبکه های تروریست رسانه ای را بشکنند. چرا امثال هنگامه قاضیان و الناز شاکر دوست نباید پاسخگوی اتهام به نظام باشند؟ چرا صادقی و پروانه سلحشوری باید آزاد باشند؟ دایی و گل محمدی چه؟ چرا پلتفرمی که جریان رسانه ای حق را سانسور و دچار مارپیچ سکوت ساختاری می کند باید آزاد باشد؟ 🔹آقایان مسوول پلتفرم و جامعه شبکه ای صرفا یک رسانه نیست. یک جامعه است. یک واقعیت است. یک زیست بوم است. اجازه ندهیم محل زندگی مردم در تصرف و محاصره دشمن باشد.  واقعیت اینست که اگر چنین فهمی بیابیم شب و روز خواب نداریم و تدبیر می کنیم. واگرنه با تقلیل و مبتذل کردن ماجرا دنبال این وزیر و آن وکیلید تا به نقطه ای موهوم حواله کنید و یا همچنان منتظر می مانید ببینید چه کسی و در کدام پلتفرم ایرانی، نسخه پلاسش بالا می آید که بعد تصمیم بگیرید. همشهری @mahdian_mohsen
• تحلیل • زمین بده! زمان هم بده! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ حجاب تبختر(1) عزیزند، به خاطر دردی که در جان دارند و سوزی که ایشان را به تلاش وامی‌دارد، ولی باید دید در سیاست از سطح تاکتیک بالاتر می‌روند؟ آیا در تمام این سالها هیچ ایدۀ سیاسی بزرگ و ژرفامندی داشته‌اند؟ کاشکی این را هم ببینند؛ این که هیچگاه به یک تراز نخبگانی خوب نرسیده‌اند و قامت جبهۀ انقلاب را رشدی نداده‌اند! در بحث فوق‌العاده خسارت‌بار و مسألۀ بزرگ ملی دیروز و امروزمان؛ یعنی وضعیت فضای مجازی، ظاهراً به رفتار پیچیده‌ای اشاره می‌کنند، وقتی که می‌گوییم باید سکوها(پلتفرمها)ی خارجی را بست. یکی از ایشان که از قضا در بیت رهبری هم جا گرفته است و دیدگاههای رهبری را اینجا و آنجا تبیین می‌کند و طرفدار باز ماندن سکوهای دشمن و فعالیت پاسخگویانه در برابر تهاجمات دشمن و مثلاً شکست دادن آنها در این میدان است، در جلسۀ مهمی می‌گفت «راه انداختن شبکۀ ملی اطلاعات خواستۀ رهبری نیست»، وقتی که این سخن رهبری برایشان قرائت شد، تغییر محسوسی در رأیشان مشاهده نشد : «در مسئلۀ فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئلۀ شبکۀ ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده. این‌که ما به‌عنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینه‌ها کوتاهی کنیم، این مسئله‌ای را حل نمی‌کند و منطق درستی هم نیست ... کشورهایی که شبکه‌ی ملّی اطّلاعات درست کرده‌اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده‌اند به‌نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند»(بیانات مورخه 22 خرداد 1396) باید نگران بود. با یک مدل نخبگی خطرناک رو به رو هستیم. دربارۀ این سیاست ما در موقف 15 یا 20 سال پیش نیستیم؛ امروز ثمرات این سیاستها معلوم شده است. آن روز رهبری می‌فرمودند : «اینترنت الآن مثل یک جریان افسارگسیخته است ...، این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند "قلاده‌اش کو؟"، بگوید "سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد"» (26 آذر 1381) یا تذکر می‌دادند که اینجا لغزشگاه است، استفادۀ درست شرط است و برای آن باید فضای مجازی را قبضه کرد : «این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس می‌کنند؛ اصلاً آنجا تنفّس می‌کنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است»(13 اردیبهشت 1395) «از این استفاده کنید منتها استفادۀ درست بکنید؛ دیگران دارند استفادۀ درست می‌کنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند، ما چرا نمی‌کنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها می‌کنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم همین‌ها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است»(13 اردیبهشت 1395) حتی با درد و سوز گزارش دادند که داریم کشته می‌دهیم و فضا در دست دشمن است، باید دشمن را از این فضا بیرون کرد : «فضای مجازی، حقیقتاً به «قتلگاه نوجوانان و جوانان» بدل شده است. منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است، باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید»(19 آبان 1395) «(دشمن) از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته. در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته، ملت ایران بایستی «آرایش مناسب» بگیرد، باید خودش را آماده کند»(11 اردیبهشت 1398) و باز هم تذکر می‌دادند که وقتی می‌گویند فضای مجازی باید مدیریت شود به یک ضرورت بلندمدت اشاره نمی‌کنند : «مسئلۀ مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ماست که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست، مسئلۀ کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت و جزو مسائل نزدیک ماست»(22 تیر 1399) و گلایه کردند که مدیریتی در کار نیست : «فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود؛ بحث این است. ... ما نمی‌توانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمی‌توانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت‌پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند»(2 شهریور 1399) ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح شهدای مظلوم امنیّت ☘️@faslefarhang
رهبر گفتمانها 🔺مدتها است رهبر انقلاب، رهبر گفتمانهای مسوولین نیست. دهه نود که عملا یک نوع لج بازی در ساحت گفتمان از طرف دولتها شکل گرفته بود. توجه به داخل و توان و ظرفیت و استعداد درونی در مقابل امید به خارج در دوران روحانی. یا اواخر دولت احمدی نژاد توجه به گفتمان وحدت مسوولین یا عدالت در کنار عقلانیت و معنویت در مقابل گفتمان دو قطبی و آرمانجویی احساساتی. دوران خاتمی نیز همین بود گفتمان مبارزه با فقر و فساد و تبعیض در مقابل گفتمان جامعه مدنی یا توسعه سیاسی و امثالهم. در دوران هاشمی نیز گفتمان عدالت در کنار سازندگی که رهبری طرح میکرد نادیده انگاشته میشد. 🔺اگر مهمترین نقش رهبری را هدایت امت بدانیم کلیدی ترین ابزار او گفتمان است. و روشن است که مسوولین باید گفتمان او را با فعل خود و بیان خود تقویت کنند و پیش ببرند. ذیل گفتمان او و تحت رهبری او باشند و البته این مصداق التزام عملی به ولایت هم هست. در کشور ما بین مسوولین رسم نبوده هیچگاه که تحت مدیریت گفتمانی رهبری باشند. به جز برخی سخنرانیها که عینا و به طرز ملال آوری تکرار سخنان رهبری میکنند و تاثیر منفی سخنانشان چه بسا بیشتر هم باشد 🔺 مثلا امروز رهبری معتقد است همه افعال و بیانات شما باید معنای «مقاومت» را به دنیا مخابره کند. آنهم نه مقاومت در وضعیت «آغاز تغییر و حرکت» و یا «پایان ضعف و سکون و رکود» بلکه «مقاومت» در وضعیت «رشد و پیشرفت و جهش و تحول». 🔺«پیشرفت، بوده» که دشمن نقشه کشیده برایتان. «پیشرفت، ادامه دارد» که شکست خورده اند. «پیشرفت، را امتداد میدهیم» تا بازی دشمن خراب شود. مقاومت یعنی مردم وضعیت قیام خود را در مقابل دشمن حفظ کنند. یعنی پیشرفت خود را ادامه دهند. این نیاز به گفتمان امید دارد. نه فقط امید بر اساس سنتهای الهی بلکه امیدی که در دل تجربه پیشرفت امت تا امروز وجود دارد. فارغ از ضعف و قوت مسوولین در این سالها، در مجموع این مردم پیش رفته اند و این امیدآفرین است. 🔺آن انقلابی تریبون دار صدا و سیما که اغتشاش را محصول ضعف کشور و اعتراض مردم و ناکامیها میداند، نه پیشرفت و مقاومتشان، از این گفتمان فاصله دارد و آن را خراب میکند. آن مسوولی که دم از «شروع اصلاح» و «آغاز تغییر» میزند نیز به شرح ایضا. آن بزرگوارانی که به جد عزم کرده اند دست دشمن را در «حکمرانی مجازی» باز کنند تا عملا دشمن حاکم بر «گفتمان امت» باشد نیز همینطور. کاش این بیماری مزمن در مدیریت کشور و نیروهای انقلابی درمان میشد. و ولایت در ساحت گفتمان به نحو جدی تری محقق میشد. @ali_mahdiyan
🔆 واکنش اساتید و طلاب جهادی مدرسه علمیه معصومیه قم 🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
کانون وقایع عالمیم 🔺ما ها معمولا قصه وقایع اخیر ایران را تا حد جنگ روایتها و جنگ شناختی و جهاد تبیین و جنگ گفتمان امید و یأس و امثالهم تحلیل میکنیم. اینها غلط نیست. اما ورود مهمتری را رهبری با تصویر ماهواره ای کلان خود انجام دادند که نباید از کنارش ساده عبور کنیم. 🔺صحنه عالم اولا بر اساس قدرت سامان میگیرد. صحنه قدرت در جهان امروز زیر و رو شده قدرت نظامی روسیه و قدرت اقتصادی چین در مقابل قدرت اروپا و آمریکا دیگر غیر قابل اغماض شده. اینها همه درست. اما جایگاه ایران در این صحنه آرایش جدید جغرافیای قدرت کجا است؟ 🔺ایران محور مقاومت است. این یعنی چی؟ یعنی قطب انقلاب و تحول مردم. یعنی رهبری قدرت مردمی. رهبری واقعی و حقیقی که معنایش پیشرو بودن و الگو بودن است. این منشا قدرت فوق العاده حیاتی است و آینده همین چینش فعلی را هم همین کانون قدرت رقم خواهد زد. اما ماجرا همین است فقط؟ نه. 🔺ایران توان هجمه به نرم افزار دنیای مدرن را دارد. ببینید یک وقت میگویید فلان حاکم ظالم است یا فلان کشور مستکبر است، اینها درست است. اما نرم افزاری که نخبگان و ملتها و حاکمان بر اساسش میاندیشند و محاسبه میکنند، مهمتر است. همه را هم که خراب کنیم این بشر از نو که میخواست شروع کند به ساختن با همین نرم افزار فکر میکرد و شروع میکرد. 🔺 این نرم افزار مدرن عامل صورتبندی دنیای پس از رنسانس است. قواعد و منطق طراحی ساختارهای کلان سیاسی اجتماعی پیش از رنسانسی‌ با یک دین بشر ساز نو به چالش کشیده شد. لیبرال دموکراسی. با همه مبانی معرفت شناختی و هستی شناختی و ارزش شناختی و چه و چه که محصول عقل جمعی بشر بود. بشر به ستوه آمده از دین بی ربط به زندگی ، دین بی ربط به مردم، دین بی ربط به مخاطب خاتم مخاطب جامعیت پسند. دین مستبد، دین بی ربط به علم بشری و تجربه او، و در یک کلام دین فرار کننده از دنیا. 🔺 انقلاب اسلامی دو ویژگی مهم دارد مثل پیامبری که هم هویت انسان ایده ال و پیشرو و الگو را دارد و بروز میدهد و هم کتابی در دست دارد. هم علم میآورد و هم هویت امام. ثقلین را به ظهور میکشد تا هم ساختار نرم حاکم بر اذهان را زیر و رو کند و هم خود در تحقق آنچه میگوید جلو دار باشد و اینگونه فقط نگوید «برو » بلکه صلا بزند که «بیا» و طرح بعثت و رستاخیز مردم را در عالم پیش ببرد. ایران امروز میتواند هم آن هویت مقاوم انقلابی در حال پیشرفت را بروز دهد و هم آن نرم افزار نوی بر محور خاتمیت را که یک چشمش کور نیست و صاحب دو چشم است نشان دهد. دو چشم یعنی چی؟ یعنی هم معنویت و هم سیاست. هم ظاهر و هم باطن. هم دین و هم مردم. این قدرت نرم همان است که بروزش انتقام اصلی شهادت سردار ما بود به نظر رهبری. یعنی بروز هویت سردار که همان هویت روح اللهی امام بود در بستر امتها، انتقام اصلی از تمدن مدرن باید گرفته شود. 🔺ایران به این معنا کانون وقایع عالم خواهد شد. دو کار باید انجام شود یکی« بروز» اراده و هویت مقاومتش که با پیشرفت حقیقی و زبان تبیین عمومی به ظهور میرسد. فریاد محکم «ما میتوانیم و توانستیم و خواهیم توانست». یکی نیز تفصیل و ترسیم و تبیین اندیشه نرم انقلاب اسلامی یعنی:مردمسالاری دینی. این حرف نویی است که میتواند آن نرم افزار غربی را خراب کند. 🔺دعوای با ایران یک معنای کلان تاریخی این چنینی دارد. تلاشهای آخر دشمن است. و نور فجر فوق العاده ای در حال ظهور میباشد. در حال برداشتن یک گام فوق العاده و معجزه گون به سوی ظهوریم. @ali_mahdiyan
چند نکته آخوندی درباره بازی ایران و انگلیس 🔺در شروع بازی، پخش سرود انگلستان و تکرار با هیجان آن توسط انگلیسی ها و بعد پخش سرود ایران و سکوت چهره های مهم تیم ملی ما دل خیلی ها را سوزاند. کسانی مثل خود بیرانوند، بیرانوند کسی است که جمله «چطوری کریس» او فریاد پر صلابتی بود بر همه خودحقیرپندارها که فوتبال هم برایشان بهانه بی هویتی و تحقیر است. اما او هم حتی سکوت کرده بود. چرا؟ مربی پرتغالی ما از نکته دردآوری پرده برداشت و آن تهدیدهای مکرر اعضای تیم ملی به قتل. فشارهایی که قوم زامبی بر تیم ما وارد کردند. خوب که چی؟ 🔺تیم فوتبال قبل از رفتن به بازی جام جهانی، در یک جنگ رسانه ای جدی وارد شد. همه اعضا رفتند و رسما با رییس جمهور ایران دیدار کردند و با او عکس یادگاری گرفتند. معنای این رفتار کاملا روشن بود. آنهم وسط همه این بازی مسخره سلبریتی ها و ورزشکاران. 🔺باز به عقب تر اگر برویم، قصه فدراسیون فوتبال و ورود ناگهانی علی کریمی برای قرار گرفتن در نقش بسیار مهم سکانداری فوتبال را هم در نظر بگیرید. (مشکل ساختار انتخاب مدیر و قوانین مدیریت فوتبال هم که تحت نظر حکمرانی جهانی است زیر ساخت نفوذ او را فراهم میکرد) او همان علی کریمی بود که چهره واقعی اش را بعد از این هویدا کرد. ظاهرا متوجه شده بود که دستش رو شده یا هر چه اما به هر حال از نفوذش ناامید شد . بماند. 🔺ماجرای مهدی طارمی و جمله طلایی مادرش که کل داستان فوتبال پسرش را به شهدای شاهچراغ متصل کرد هم در نوع خود مهم و ویژه بود. اینها شد که عملا صف بندی مقابل تیم فوتبال ایران جدی شد. کار به تهدید کشید. این بار فقط تهدید جایگاه اجتماعی و امثالهم نبود، بلکه همه انواع تهدید بود آن طور که اشاره کردند. 🔺خوب حالا نکته آخوندی اش چه شد؟ خیلی ها متوجه شدند که مصدومیت بیرانوند که باعث شد شیرازه تیم به لحاظ روحی بپاشد. وضعف جدی در دروازه برای تیمی بسازد که بنا داشت دفاعی باز کند، نه کار صهیونیست بود نه انگلیس نه دشمنان داخلی و خارجی. این را کسی محاسبه نکرده بود. این واقعه چرا اتفاق افتاد؟ حتما اگر چنین نمیشد با گلهای بسیار کمتری شکست میخوردیم. این شکست طعمی تحقیر آمیز داشت. چرا طارمی باید دو گل بزند؟ این چراها هم تفسیرهای فوتبالی دارد هم تفسیرهای باطنی تری. دین به ما آموخته به این تفسیرها و قواعد هم توجه کنید. این واقعه فقط برای تیم ما رخ نداده بلکه برای کل مردم ایران و هویت ملیشان و پیش چشم آنها رخ داده، معنای آن برای مردم ایران چه بوده؟ 🔺 تفسیرهای حدسی احتمالی و فرضیه ای را کار ندارم. نکته ای را از باب قواعد میخواهم بگویم و تمام. بر اساس سنت های الهی وقتی یک شرایط سخت و مشکلات و پیش آمدهایی ناخواسته برای یک هویت مومن و الهی پیش میآید، چه فرد چه جامعه، معنایش آن است که زمان رشد و کیفی تر شدن فرارسیده. خدای متعال میخواهد توی کیفی، توی رشد کرده، توی جد،ی توی اهل حرکت، رشد کیفی تری پیدا کنی. خالص تر و ناب تر شوی تا جواب بگیری. برای به نتیجه رسیدن نیاز به رشد جدی تری داری. تیم ملی ایران و کل ایران باید متوجه باشد، در شرایطی است که نیاز به یک رشد جدی تر دارد. عزت و ذلت دست خدا است و برای پیروزی نیاز به یک قوت روحی جدی تری داریم. 🔺من به «چشم آوردن دعای مادر مهدی طارمی» را در کنار «ضربه برنامه ریزی نشده به دروازبان عزیز ایران و تاثیرش در شکست پر گلمان» را نشان دهنده یک نکته میدانم. نکته ای نه فقط به تیم فوتبال بلکه به کل مردم ایران، برای پیروزی باید کیفی تر شوید. خوبید اما بیشتر از این باید خوب شوید و زمانه امروز برای این رشد کیفی ملی مهیا شده است. همه اتفاقات این روزها دارند همه ما را به سمت یک بلوغ جدی تر فرامیخوانند. 🔺از این منظر نگاه کنید ببینید خون شهدای شاه «چراغ» و همه شهدای امنیت و خوبان ما دارد با قلب و روح همه طیفهای اجتماعی ما چه میکند، بله ریزش و بدتر شدن هم برای عده ای هست اما عمده کشور و نوجوانانش خیلی جدی تر شده اند، این را با همه وجود میتوانیم احساس کنیم. من امیدوارم با این توضیحات این بازی بتواند مقدمه پیروزی ما بر تیم آمریکا باشد. و از آن مهمتر و اساسی تر کمک به حرکت و جدیت بیشتر هویت ملی و انقلابی ما کند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
🔰 رهبر معظم انقلاب 🔻شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و انقلابتان را. شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند. ♦️ دوره آموزشی- عملیاتی 🔹جهاد تبیین با محوریت طرح کلان رهبری 🔸از مبانی معرفتی تا امتداد میدانی 📆 مهلت ثبت نام: ۸ آذر ماه 📌 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید. https://khanetolab.ir/revayatenasr/ 🔻اطلاعات تکمیلی و اخبار دوره در کانال "مثل خمینی" 👇👇👇👇👇👇👇 🌐 @ahd_ba_khomeini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از نشریه عهد
22.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏰نشریه عهد ۷۸ تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد... ✅ موضوع :🔰🔰🔰 🔷ویژه نامه اغتشاشات ۱۴۰۱(۲)🔷 🌀 در این شماره میخوانید 🔻🔻 🎙 گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات 📑 یادداشت ها : 💠افول موریانه ای (دکتر فواد ایزدی) 💠 روایت نصر(دکتر سعید جلیلی) 💠دو نوع تحلیل،دو زاویه نگاه(علی مهدیان) 💠هراس از تبیین (محمد بهزادی) 💠عالم جدید (علی مرادی) 💠روسری یا سرود جمهوری اسلامی، مسئله این نیست(مهدی قریب) و .... 🌸 با ما همراه باشید... ۷۸ 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
78 چاپ.pdf
8.64M
📰 ۷۸ 🗞 ویژه نامه «اغتشاشات۱۴۰۱(۲)» 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠افول موریانه ای (دکتر فواد ایزدی) 💠 روایات نصر(دکتر سعید جلیلی) 💠دو نوع تحلیل،دو زاویه نگاه(علی مهدیان) 💠خلاف مشهورات رسانه ای(حسین کاظم زاده) 💠 هراس از تبیین(محمد بهزادی) 💠 عالم جدید (علی مرادی) 💠روسری یا سرود جمهوری اسلامی،مسئله این نیست(مهدی قریب) ۷۸ 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64