eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
642 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
◀️چرا اکیدا قالیباف؟ ◀️تا ساعات آخر جمعه تلاش کنیم صبر کردیم تا آخرین تلاش ها برای وحدت انجام شود. اما نشد. بماند به وقتش باید درباره اش نوشت. اما به این فهم، قالیباف اصلح است و اکیدا باید تلاش کرد رای بیاورد. از بین ویژگی های قالیباف پنج شاخص برای من اهمیت بیشتری دارد. 1⃣اول توان اجرایی قالیباف است. مهمترین مشکل کشور برخلاف تصور رایج ضعف در مدیریت است. قدر مدیر کارآمد را باید دانست. اغلب کسانی که برای مدیریت وزنی در ارزیابی شاخص ها قائل نیستند افرادی اند که کمتر کار اجرایی کردند و این عرصه را از دور نظاره گرند. در این باره حرف بسیار است و اجمالا تعاریف رهبری انقلاب از ایشان کافیست. پس از این بخش عبور می کنم. 2⃣دوم قدرت تحول خواهی قالیباف است. قالیباف اهل تغییر است. در هر پست و سمتی هم بوده سطح تحولات کاملا چشمگیر است. 3⃣سوم. جامعیت قالیباف. قالیباف به جهت حضورش در راس مجلس در حوزه های مختلف مسلط است و از این جهت می توان انتظار داشت نگاه جامع به مسائل داشته باشد و مسائل حساس کشور را تک وجهی نبیند. 4⃣چهارم توان اجماع سازی. کشور امروز بی اندازه به فردی نیاز دارد که بتواند بین مردم وفاق ملی و بین کارشناسان اجماع ایجاد کند. قالیباف در ریاست مجلس توانست اجرا و تحول را از طریق همدل و همراه کردن نماینده ها با گرایش های مختلف پیش ببرد؛ آنهم بدون تنش و درگیری . خاصیت ریاست مجلس همین است. قالیباف اهل تنزیل و تعامل است. اهل انعطاف و از خودگذشتن است. همین بند باعث میشود قالیباف اهل وحدت و همراهی با دیگر سران قوا و نهادها و گروه ها باشد. 5⃣پنجم مشارکت است. قالیباف از جمله سیاستمدارانی است که توانست مدیریت را مردمی سازی و مشارکت مردم را جلب کند. نمونه اش 110 در پلیس و 137 در شهرداری. قالیباف از جمله مدیرانی بود که برای حل آسیب های اجتماعی تهران سراغ گروه های مردم نهاد رفت و کار را به آنها سپرد. برای مدیریت محله سراغ شورایاری ها و مساجد و هیات ها رفت. درباره فهرست توانمندی های قالیباف حرف بیشتر است. اما اجمالا این پنج شاخص را برای این روزهای جمهوری اسلامی کلیدی می دانم. ◀️در نهایت اینکه به یک دلیل آشکار نیز نباید به جناب جلیلی عزیز رای داد و آنهم ریسک بالا در بازگشت به دولت سوم روحانی است. اگر جلیلی و پزشکیان به دور دوم راه یابند دوقطبی هایی از جنس دوقطبی های سال 92 ایجاد می شود و حتمن به ضرر جبهه انقلاب خواهد بود. ◀️خلاصه اینکه متاسفانه وحدت ایجاد نشد. همه ما نگران بازگشت به دهه نود هستیم. تا جمعه شب فرصت هست. هرچقدر می توانید تلاش کنید آرای مردد به سمت قالیباف متمایل شود. خدا را خوش نمی آید شهید رئیسی را از دست دهیم و روحانی و خاتمی تحویل بگیریم. @mahdian_mohsen
آقای قاسمیان شب آخر ، قبل رای گیری چرا باید نظرش برگرده؟ چی شده مگه؟ قبلش متن‌هایی از ایشون می‌آمد، با دلایل خودش معتقد بود که این بار به قالیباف رای نمیده، اما الان لحظه آخری چی شد واقعا؟ خودش اعلام کرده به تبع آیت الله جاودان، خوب آقای جاودان چرا باید ایشون رو لحظه آخر منصرف کنه؟ نروید به بحثهای معنوی و ماورایی خواهشا، واقعا دنبال عقلانیت ماجرا باشیم. پناهیان هم که به صورت غیر عادی برای قالیباف وسط افتاده و از هر چی دستش میرسه مایه میگذاره حتی حاج قاسم. دقت کنید من هم با این روش‌ها موافق نیستم. اما الان بحثم این نیست سوالم این است که چرا اینطور به آب و آتش میزنند؟ آقای حاجی زاده و باقری و که و که چه دیده اند که رسما نظر میدهند؟ آقای قاآنی چرا وسط اومده؟ چرا سید حسن تو مراسم شهید رئیسی نگرانیش رو رک به مردم میگه؟ رهبری در سخنرانی آخری خود در تعامل با انتخابات خیلی روشن سخن گفت، چرا؟ قصه چیه؟ آقایون خواهشا یک لحظه از گاردی که دارید و داریم خارج بشید. هی نگید از این و اون خرج نکن. باشه خرج نکنیم، فقط مساله به نظرم کمی غیر عادیه، قصه چیه؟ یک پاسخ ساده اینه که همه این آدمها قدرت طلبند و دست به یکی کردند، میخوان نتیجه ای که میخوان زور کنن به مردم. یک پاسخ هم میتونه این باشه که ظاهرا نکته ای وجود داره و البته جلیلی اون نکته را نپذیرفته. چند روز پیش رائفی توییت زد که همه قوای نظامی و امنیتی و دینی و زمینی و آسمانی را به خط کردید که قالیباف رای بیاره، نمی‌گذاریم. او از چه نکته ای خبر داشت؟ بعد نوشت قالیباف سال ۹۶ هم روغن ریخته را خرج امامزاده کرده بود این بار باید بماند تا له شدنش را ببینیم. چرا؟ چه شده؟ این شخص از چه نکته و پشت پرده ای مطلع شده؟ شواهد نشون میده که فشار اجماع روی جلیلی بوده که کنار بره، ظاهر امر اینه که جلیلی زیر بار این اجماع نرفته. منطق بخشی از اطرافیان جلیلی رو میدونم لجاجت از نوع رائفی پوریش. منطق جلیلی هم احتمالا حضور مردم و رای بالا و احتمالا دلیل دیگران در نهایت قانعش نکرده لابد. اما اون دلیل چه بوده؟ بالاخره در طرف مقابل هم به نظر میرسه منطقی وجود داره و البته حساسیت فوق العاده ای هم ظاهرا وجود داره بیش از آنچه فکرش را میکنیم. رفقا وسط شایعات و دروغها و خالی بندیها، روی نکات روشن صحنه بایستید و کمی تامل کنید. حدس می‌زنم این بار حساسیت ماجرا بسیار بالا باشد. حالا چه کنیم ؟ هیچ. اولا روی نقاط روشن بایستیم. یعنی باید رای بالا برود همه سعیمان را بکنیم. باید همه تلاش ها معطوف به این شود که غربگرایان رای نیاورند. کاش اجماع میشد. نشد. ثانیا ملاک رهبری در انتخاب اصلح را جدی بگیریم هم تعلق واقعی به انقلاب هم کارآمدی. این از این. اما روی این نکته هم فکر کنیم که مانع اجماع چه بود؟ دلیل این حجم تغییر نظر و سبک رفتار آدمهای سلیم النفس چیست؟ دلیل حساسیت ماجرا چه بود؟ خدا نکند تقاص ناشکری ها و خاله زنک بازی‌ها و بی اخلاقیها و زرنگ بازها و تهمت فساد زدن‌ها و سکوت‌ها و تبیین و تبلیغ نکردنهامون رو با رفتن رییسی و امیرعبداللهیان و بازگشت روحانی، پس بدهیم. خدا نکند آه غزه دامنمان را بگیرد. خدا نکند. پایان متن ساعت ۱:۲۰ دقیقه پنج شنبه شب به وقت حاج قاسم @ali_mahdiyan
نظر آقای قاسمیان درباره حمایتشون از آقای قالیباف را در کانال رسمیشون ببینید @Qasemian_ir سخنان خاله زنکها و دروغگوها را کنار بگذارید. این جماعت سالها است از دو قطبی ساختن بین انقلابی‌ها نان می‌خورند. کلا هم حمایت آقای قاسمیان یا هر بزرگوار دیگری از هر شخصیتی برای من مهم نیست. برای من مهم تغییر نظر ایشون در شب قبل انتخابات بود و این سوال که تغییر نظر ناگهانی بسیاری از بزرگان چه دلیلی داشت. توکل به خدا، با نیت الهی رای بدهید. سخن خناسان و بداخلاقها و لجن پراکنها از هر طیفی را گوش ندهید، ما به انسجام بین خودمان و بین مردم ، از هر چیز دیگری بیشتر نیاز داریم. خصوصا در این شرایط. @ali_mahdiyan
هدایت شده از زینبیه رسانه
🔻هیات جهاد تبیین در زینبیه تهران ❇️سخنرانان:  اساتید حوزه و دانشگاه ✳️با حضور ذاکرین اهل بیت علیهم السلام ✳️معرفی و تکریم از فعالان اجتماعی دروازه غار تهران (در حوزه ترک اعتیاد و آموزش کودکان کار و بدسرپرست) ⏰زمان: جمعه ۸ تیر از نماز مغرب و عشاء 🔻آدرس:خیابان ۱۷ شهریور، بعد از تقاطع خشکبارچی، پلاک پرچم رسانه زینبیه ❇️هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها رسانه زینبیه سلام الله علیها
سردار ❤️میشد کنار بکشی، هم قهرمان میشدی، هم با آبرو به مجلس بر میگشتی، چرا ماندی؟ میشد در مناظرات تو هم فقط آبروی دولت روحانی را ببری، تو هم با زدن دیگران خود را مطرح کنی، همدلی نکنی طعنه بزنی و تکه بیندازی، اما از طرحت و عزمت گفتی، چرا سردار؟ ❤️تو عادت داری، سالها است جریان هرزه‌فکر بی‌خاصیت و لجن‌پراکن تو را به هزار گناه و فساد متهمت میکند، آنهم وقتی با همه وجود میدویدی برای این نظام، سالها است آنچه لایق خودشان بود به تو نسبت دادند و تو سکوت کردی و دویدی؟ راستی واقعا شما چرا اینگونه اید؟ نسل شما چرا خسته نمیشود؟ چقدر راحت آبرویتان را خرج میکنید برای نظام، چقدر راحت سینه سپر میکنید که تیر جهالتها و بیماری‌های ما به سینه تان بخورد نه سینه نظام. خسته نباشی سردار. ❤️ماندی که اگر رای آوردی در دور دوم احتمال قوت گرفتن غربگراها کمتر باشد، ماندی که اگر رای نیاوردی هم باز در همین دور از سبد رای تو غربگراها بهره‌ای نبرند و کار به دور بعد بکشد، ماندی اما وسط استهزا کنندگان و تهمت زنندگان و مظلومانه برایشان جنگیدی، چقدر لجن پراکنی دیدیم چقدر دروغ شنیدیم چقدر تهمت خوردیم، خیلی ها جرات نمیکردند از ترس این جریان بی اخلاق رایشان را بگویند، آنها هم که گفتند چه تهمتها که نشنیدند، اینها مهم نیست، من با همه وجود عاشق سیاست در مکتب امام هستم، چقدر سیاست در این کشور جذاب است، چقدر سیاست را در ایران دوست دارم. به قول همسر شهید سید ابراهیم در مراسم اربعینش، سیاست در اینجا همه اش برای رضای خدا است، یعنی عین معنویت است، شما مشهدی‌ها خیلی امام رضایی هستید اهل رضایید، رضای او. ❤️خسته نباشی سردار، عکس رای رهبری نباید منتشر میشد، حرام بود، غیر قانونی بود، اما شاید حکمت و لطافتی هم در بر ملاشدنش برای برخی از ما نهفته بود، هم کمی مرهم قلبت باشد و هم آنکه خیلی از دوستان پاک انقلابی کمی به فکر فرو روند و فاصله‌هایشان را ببینند و به آن بیندیشند، بیندیشند به تهمتهایی که زدند و به تشخیصی که ندادند، ببینند در این فضای مجازی یله و رها چه بر سر سرمایه‌هایشان آورده اند، ببینند پشت چه کسانی راه افتاده اند، از کجا اندیشه مینوشند، فلینظر الانسان الی طعامه. ❤️حرفها زیاد است، اما هر چه میگذرد من بیشتر افتخار میکنم به ایرانی بودنم. @ali_mahdiyan
سعید 🔺تلاش برای رای آوردن سعید جلیلی، به دلیل رد و نفی پزشکیان و جریان غربگرا نیست فقط. این فروکاستن ماجرا است. اساسا این رویکرد را مضر هم می‌دانم. من دور اول به قالیباف رای دادم اما به جد معتقدم، سعید جلیلی را نه با رای منفی به پزشکیان بلکه با رای مثبت به همه توانمندی‌های خودش باید انتخاب کرد. 🔺اولا گفتمان او و طرح و برنامه او رو به آینده است، طرح او منفعل نیست، از منظر ضعف و پر کردن خلأها نیست، بلکه فعال است، او امید حقیقی و ایمانی را تبدیل به طرح عملیاتی کرد از مختصات ویژه او است و اتفاقی مهم و ارزشمند است. 🔺دیگر اینکه او راه نجات بخش عمده ای از آرمانجویان است. آرمانجویی در این دو دهه اخیر ابتدا با شخصیت احمدی نژاد و سپس جریان عدالتخواهی خوارجی و تخیلی آسیب‌های جدی دیده بود، بارها گفته ام که ما دو نوع گفتمان عدالتخواهی داریم، گفتمان مثبت و امیدبخش پر از مسئولیت، پر از عقلانیت و اخلاق، و گفتمان غلط عدالتخواهی. سعید جلیلی و وحید جلیلی و بسیاری از نزدیکان این دو جزو جریان اول هستند، البته به طور طبیعی جریان عدالتخواهی منفی هم در این انتخابات حول او جمع شد، لکن او با اقتدار در تصمیم و با عقلانیتش، در همین مدت کوتاه گفتمان هوادارانش را به نفع جریان اول ویرایش کرد و این ارزشمند است، این نکته ای است که معتقدم او اگر رای هم نمی‌آورد یا کنار میکشید برای جریان انقلابی یک فرصت ارزشمند بود و هست و باید ادامه دهد. 🔺نکته دیگر آنکه به جد معتقدم تبدیل مردمسالاری دینی به یک طرح اجرایی که در آن ظرفیت‌های مردمی شناخته می‌شوند و به همه یک ماموریت و یک نقش پرشکوه هماهنگ با نظام اولویتهای کشور و مناسبات جهانی و فرصتهای متفاوت امروز ، داده میشود، گفتمان و طرح او را حتی از دولت شهید رئیسی هم از این جهت جلوتر قرار داده است. امیدوارم که او در عمل هم موفق شود به اجرای این طرح، اما این، آن اندیشه ای است که به خوبی "عدالت" را بر بستر "پیشرفت" می‌نشاند یعنی در جای درست خود و می‌تواند "اقتصاد مقاومتی" و بر پایه "مشارکت مردم" را که سالها است مورد تاکید رهبری است چند گام جلو ببرد. 🔺سیمای او اتفاقا برای عموم مردم هم جذاب است اگر مراقب باشیم، و او را وارد دو قطبی با پزشکیان نکنیم، اگر وارد دو قطبی شویم و بر نفی دیگری، بدمیم عملا چهره ای عبوس و جنگ‌طلب و خشک و خطرناک و بی ربط به مردم از او ساخته خواهد شد، حال آنکه جلیلی را با ویژگی عقلانیت، با ویژگی توجه به روستا، با ویژگی مبارزه‌ی غیرتمند با فساد، با ویژگی معنویت انقلابی، با ویژگی آمدن حلقه جوانان در عین استفاده از "ظرفیت" پیرمردها و امثالهم می‌توان به چشم آورد. این ها ارزش‌هایی است که او را مطلوب عموم مردم قرار میدهد. 🔺کشور ما پر از سرمایه است، کلا صحنه انتخابات را از بستر حیدری نعمتی باید خارج کرد تا انقلاب پیش برود و پیروز شود. باید فضای عاطفی احساسی تبدیل به فضای عقلانیت و معنویتی شود که با خون شهدای خدمت شکل گرفت، صحنه هم امروز صحنه خطیری است. به هر دلیلی در مدد کردن به آقای سعید جلیلی کوتاهی کنیم، در برابر خون شهدای غزه و در برابر مظلومیت مردم کریم ایران، مسوولیم. @ali_mahdiyan
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنانکه به دو قطبی و اختلاف دامن می‌زنند مانع پیشرفت و سلوک جامعه‌اند. سوره عصر، عیدغدیر شیخ علی مهدیان هیات مکتب الزهرا س زینبیه رسانه ۸تیر ۱۴۰۳ @ali_mahdiyan
22.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️نه به فراموشی! 🔰ما دهه هشتادیا قصه رجایی‌ها رو فقط شنیده بودیم؛ ولی اینبار... 🔺لطفا منتشر کنید @Sepehre7
مشارکت و جلیلی ۱ 🔺سال ۶۸ و ۷۲ مشارکت حدود ۵۴ و ۵۱ درصد بوده، از سال ۷۶ تا ۹۶ یعنی بیست سال و ۶ دوره انتخابات، مشارکت بالای ۷۰ درصد بوده، چرا؟ به دلیل اینکه در این سال‌ها بستر اصلی فضای سیاسی کشور بر دو قطبی سوار شد. سفید و سیاه، نفی و اثبات، رسما جنگ اقلیت و اکثریت. 🔺این صحنه اولا اخلاق و تربیت خاصی را در سیاسیون باعث می‌شود ثانیا عملا این مشارکت ، قدرت افزا نیست بلکه ضعف آور است، اوج آن در ۸۸ و تحریم‌های ما بعدش بود، ثالثا ضعفهای میزان حضور سیاسی حقیقی مردم را می‌پوشاند مثل پول نفت که ضعفهای مدیریتی را می‌پوشاند. برخی دنبال دو قطبی کردن صحنه اند تا مشارکت بالا رود، خطا می‌کنند. 🔺انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ در فضای دو قطبی انجام نشد، لذا دوباره آمار مشارکت پایین آمد. در انتخابات ۱۴۰۰ ، حدود ۵۰ درصد( با محاسبه کرونا و بی عرضگیهای دولت روحانی در اجرا و غیره یکی دو درصد باید عدد بیشتری برای مشارکت لحاظ کرد)، اما انتخابات ۱۴۰۳ میزان مشارکت درش حدود ۴۰ درصد بود. یعنی ده درصد ریزش آرا. این ده درصد در طول سه سال آنهم از جمعیت حلقه سخت نظام مهم است. چرا؟ این مساله ای نیست که از کنارش به سهولت عبور کنیم. 🔺دو ملیون نفر افزایش واجدین شرایط داریم یعنی نوجوانان که حدود ۳ درصد از کلند. چهار ملیون نفر یعنی حدود ۷ درصد دیگر دلیلشان چه بوده که نیامدند؟ بیشترین تاکید دلایل در نظر سنجی ها دو مورد است یکی" ناامیدی از تغییر وضعیت" دوم "احساس فساد و بی اعتمادی به مدیران و کارگزاران"، یعنی احساس یأس و انسداد. تازه ظاهرا با توجه به آمار این وضعیت بدتر هم بوده که با شهادت شهدای خدمت تا حدود زیادی جبران شده. 🔺این را اضافه کنید به سبک رای دادن مردم، عملا کسانی رای آورده اند که به آنها می‌آمده که بیشترین توان تغییر را داشته باشند. حالا این یعنی چه؟ و چه آثاری دارد؟ و چه باید کرد؟ و نسبت آقای جلیلی و رای به او و آینده دولت احتمالی او با این موضوع چه خواهد بود؟ در ادامه و بخشهای بعد، خواهم گفت. پایان بخش اول @ali_mahdiyan
مشارکت و جلیلی ۲ 🔺ریزش ۸ تا ۱۰ درصد آرا، از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، در حالیکه فضای انتخابات سیاسی تر شده بود و این را در کاهش هفتاد درصدی آرای سفید و باطله میشد دید، همینطور در تلاش حداکثری جریان های مختلف، یک عدد معنا دار است. این عدد غیر از ریزش بیست سی درصدی است که با دوقطبی شدن کشور دوباره برمیگردد. و تاثیر چندانی هم در قدرت کشور ندارد وقتی با وحدت شکنی رخ می‌دهد. 🔺سه درصد از این آمار را می‌شود به سبک زندگی جوان و نوجوان ما در فضای مجازی مربوط کرد. او اساسا در جایی زیست می‌کند که ما نیستیم، بر اساس الگوریتمهای فنی و حقوقی که در دست ما نیست، او اساسا پیرامونش را نمی‌بیند و نشئه شده. در دنیای دیگری است، یک جمله فقط بگویم که "او را رها کرده‌ایم چون حکمرانی مجازی را رها کرده‌ایم." همین. 🔺اما ۷ درصد دیگر را احساس ناامیدی و انسداد از صحنه سیاسی جدا کرده. جنس رای های آنانی که رأی داده اند نیز همین طعم را دارد. این در دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری به وضوح می‌توان مشاهده کرد. در نسبت با این وضع سیاسیون دو وضعیت می‌گیرند 🔺یک وضعیت سوار شدن بر این موج و قدرت گرفتن. شما کافی است خودت را بر این موج سوار کنی دم از ناامیدی بزنی، سیاه نمایی کنی، دیگران را متهم کنی، به این ترتیب قدرت بدست آوری و صندلی مجلس یا ریاست دولت را مال خود کنی. دوم کمک به درمان این وضعیت. کاری که شهید رئیسی آغاز کرد با "جهاد خدمت". 🔺راه حل این وضعیت چه بود؟ باید به موازات "جهاد خدمت" و حضور کارگزاران جوان گام دومی و طرحهای متناسب گام دوم، "جهاد تبیین" شکل می‌گرفت. همان که چهار، پنج سال پیش، رهبری در بیانیه گام دوم آن را "فوری ترین" و "ریشه ای ترین" جهاد نام می‌برد و معتقد است "این کلید اساسی همه قفلها" است، بدون این قدم از قدم نمی‌شود برداشت. بعد به هر مناسبت آن را تکرار کرد و تکرار کرد. 🔺اینکه ما چه کردیم در این جهت، حضور جلیلی چه مددی به این حرکت می‌تواند بدهد؟ او در این جهت با چه مخاطراتی روبرو است؟ در ادامه و بخش‌های بعد خواهم گفت. پایان بخش دوم @ali_mahdiyan
مشارکت و جلیلی ۳ 🔺صحنه مجازی را بی‌طرف ندانیم. این زمین بازی با الگوریتمهایی که به لحاظ فنی و حقوقی دارد و ضریبی که به امور میدهد، ما را از هم جدا میکند، به گونه خاصی هم تربیت میکند، آن‌قدر پیش می‌رویم که دیگر گویا سرزمین واحدمان دچار فروپاشیدگی شده، هر کدام در شهری جدا زندگی میکنیم، در آن شهر، همه با هم مشغول ساختن یک داستان کلی و پارادایم و کلان روایتیم، که با شهر مجاور کاملا فرق میکند، حکمران مجازی می‌تواند این شهر را با داشتن اطلاعات و کلان روایت‌هایش بشناسد و آن را جهت بدهد. باید دید اطلاعات کجا جمع شده و در دست کیست. در این زمین بازی عموما به گونه ای سخن می‌گوییم که از هم جدا شویم و باز همین طور و همینطور به سمت یک تکثر فراگیر، از هم غایب می‌شویم بیشتر، همدیگر را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم با هم همسخن شویم. در این صحنه چگونه می‌توان جهاد تبیین کرد؟ 🔺نیاز به سه اتصال مهم داریم، یکی اتصال به "فکر و اندیشه" دوم اتصال به "واقعیت و عینیت" و سوم اتصال شبکه ای و جبهه ای به هم. و ما از این هر سه جداییم. لذا حرکت‌های زیکزاکی ، دوری از هم و دشمنی، زاویه نگاه‌های منفعل به امور و هزار دردسر دیگر در کارمان پیدا می‌شود و عملا بازیچه صحنه ایم نه حاکم بر آن. چه باید کرد؟ باید در عینیت و واقعیت به مردم وصل شویم و باید وارد مطالعات برای کسب نظام اندیشه شویم ، اندیشه ای که رویت درست به ما بیاموزد که بتوانیم روایت درست کنیم. و باید با هم متصل شویم، اتصالی ولایی و حقیقی. 🔺حتما دیده اید که در ایام انتخابات می‌خواهیم کاری کنیم، نمیتوانیم، می‌خواهیم اثر بگذاریم نمیشود، رابطه ای با مردم نساخته ایم، طرحی برای بیان محتوا نداریم. پس رو می‌آوریم به دو قطبی، به سیاه و سفید کردن صحنه، به فضایی عاطفی و احساسی، یعنی عملا هیچ. یعنی کم رنگ شدن عقلانیت و اخلاق که همه اش به نفع دشمن است چه انقلابی حاکم شود چه غربگرا. چون انقلابی در چنین صحنه ای کاری از پیش نمی‌برد و عملا تصمیماتش نفوذی در مردم نخواهد داشت و کار قفل می‌شود. در یک دور باطل می‌افتیم. 🔺خوب است بعد از این مقدمات فرصتها و تهدیدهای حضور سعید جلیلی در این انتخابات را بررسی کنیم. این را در بخش نهایی بیان خواهم کرد. پایان بخش سوم @ali_mahdiyan
مشارکت و جلیلی ۴ 🔺سعید جلیلی چند ویژگی دارد که در این صحنه می‌تواند کمک کننده باشد، او امید ایمانی را تبدیل به یک طرح کرده، برای مردمسالاری فکری کرده و این طرح کاملا امیدافزا است. پیشرفت در جان این طرح است و همزمان عدالت نیز. او می‌تواند فقط با این طرح، گفتمان امید را در کشور شکل داده و فکری جدی به حال حلقه بسته مدیریت کند چون صحنه را برای تربیت مدیر فراهم خواهد کرد. 🔺البته یک نگرانی مهم آن است که صحنه خدمت را نتواند در عمل پیش ببرد، حل مشکلات همین الان و عینی مردم، چیزی بود که قالیباف دنبال می‌کرد و از این جهت شبیه دولت رییسی بود و اگر جلیلی از عهده این کار بر نیاید، قدم از قدم نمی‌تواند بردارد. 🔺نکته و دارایی مهم دیگر، رویکرد جهانیِ درست است. او دنیا را پر از فرصت میبیند و از این جهت شبیه دولت رییسی است‌. آینه جهان امروز برای نشان دادن نزدیکی ایران به قله ها، آینه شفافی است. به شرط آنکه آن را مثل روحانی پشت و رو نگیریم. اطرافیان جلیلی چطور؟ 🔺اطراف او جوانان و نخبگان جوان و انقلابی هستند که اساسا هویتشان حرکت و امیدافزایی است و از این جهت یک دارایی مهم به حساب میآیند. طرح جلیلی هم اگر درست اجرا شود ناگهان صحنه را پر از ایده های ناب میکند، او جلوی هدر رفت هوش و استعداد مردم را می‌گیرد و این بسیار مهم است. اگر عقل جمعی عمومی فعال شود یک جهش جدی در ایران رخ می‌دهد، اما در کنار این 🔺در کنار این یک نگرانی جدی هم هست و آن بخشی از نزدیکان و اطرافیان او هستند، اینها سالها است بر بستر ناامیدی سوار شده اند و از آن ارتزاق کرده اند، بر بستر مبارزه با فساد به روش خاله زنک بازی بزرگ شده اند، بر بستر دو قطبی سازی رشد کرده اند، او هنوز این جماعت را از حول خود دور نکرده و بعید است به این راحتی از آنها خلاص شود. 🔺به هر حال در مجموع کم شدن مشارکت در این انتخابات را نباید بی اهمیت جلوه داد، برای حل این مشکل، نیاز به جهاد خدمت جدی است، نیاز به طرح و الگوی استفاده از ظرفیت‌ها خصوصا ظرفیت‌های مردمی نیز لازم است. نیاز به جهاد تبیین و ایجاد "لشکر منسجم دارای اندیشه و متصل به عینیت" نیز ضروری است. وجود سعید جلیلی در این جهت مغتنم است، او حتی اگر رای هم نیاورد چه در انتخابات چه بعد آن در این جهت می‌تواند به نحو جدی نقش آفرین باشد. پایان بخش چهارم @ali_mahdiyan