eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
863117057_497968620.docx
118.4K
شیخ علی مهدیان تقریر تا جلسه هفدهم @ali_mahdiyan
جلیلی با بدنه هوادار خود دارد چه میکند. این متن را یکی از حامیان او نوشته که مهم است. 🔴الگوی کنشگری سیاسی سعید جلیلی 1 🔷معجزه بصیرت ولایی دکتر جلیلی در تبدیل امید و پیشرفت به گفتمان ایران 🖋 سید علی موسوی 📌1 آیا می توان امید و پیشرفت را تبدیل به گفتمان ایران کرد؟ صادقانه بخواهم بگویم، تا چند روز پیش از حضور دکتر جلیلی در صحنه انتخابات پاسخ خودم به این سوال چندان مثبت نبود. اگر کمی میان مردم باشیم خواهیم دید مردم تنها منتقد وضعیت موجود نیستند بلکه نسبت به وضعیت موجود معترض اند. بر اساس نقد ریخت و پاش و فساد مالی و تبعیض و ظلم و بی عدالتی های موجود و شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و ظلم همچنان در صدر مطالبات عمومی است. اگر میان بچه های مذهبی انقلابی باشیم نیز می بینیم نقدهایشان نسبت به انفعال فرهنگی دولت، به سطح اعتراض و بی اعتمادی رسیده است. 📌2 معمول در مناظرات انتخاباتی، مواجهه انتقادی نسبت به وضعیت موجود و گاه سیاه نمایی به همراه متوجه کردن همه مسوولیت به حریف در کنار سلب مسوولیت از خودمان است. قربانی این روش مناظره تنها نظام جمهوری اسلامی است. این دست مواجهه ، تأثیرش در سیاه نمایی و ایجاد یأس و هم نوایی با جریان اپوزیسیون ضد نظام، بسیار بالا است اما مگر با صرف تأکید روی پیشرفت ها می توان امید آفرینی باور پذیر کرد؟ تصور اولیه من این بود که چنین چیزی امکان ندارد. به عبارتی تکرار تأکید گفتمانی رهبر انقلاب بر امید آفرینی و جمع کردن اراده ملی روی پیشرفت چندان امکان پذیر نمی نمود. 📌3 بدنه نیروهای انقلابی در فراق نوستالژی حضور احمدی نژاد در مناظره ها می سوزد و سعی می کند جای خالی خاطراتش را با نسخه های فاصله داری از او در این انتخابات پر کند. در این شرایط چه طور ممکن است مردم به کسی رأی بدهند که تنها به فرصت ها و ظرفیت ها اشاره می کند، از گام های بلندی که نظام اسلامی مان در 40 سال اخیر برداشته سخن براند و شعار جهش و پیشرفت بدهد. خودمان هم باورمان نمی شود که این معجزه در حال وقوع است. نظرسنجی ها در حال حکایت تحقق این معجزه اند. 📌4 معجزه دکتر جلیلی تنها در ایجاد باور عمومی به «یک جهان فرصت، یک ایران جهش و هر ایرانی یک نقش باشکوه» نیست. معجزه بزرگتر او قانع کردن هوادارانش به این شعار است. چرخش نقطه تأکید گفتمانی بدنه فعال انقلابی، کاری بس دشوار است. این معجزه در جلو چشم همه ما در حال تحقق است. فاعتبروا یا أولی الأبصار @ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
⬅️ صفحه اول روزنامه همشهری، شنبه، ۲ تیرماه ۱۴۰۳ ⁨⁨🆔 @hamshahrinews
نکنید رفقا! همه با هم ضرر میکنیم. 🔺بعد از شهادت شهید رئیسی جریان غربگرا دو راه حل بیشتر نداشت، یا باز هم تحریم انتخابات، یا حضور جدی، تحریم انتخابات بعد از شهادت رییسی به معنای حذف و نابودی این جریان بود. آنها باید بین بقای خود و تقویت نظام از یک سوی و حذف خود و ضربه به نظام از سوی دیگر یکی را انتخاب می‌کردند. انتخابشان طبیعتا اولی بود. لذا خاتمی و روحانی هر دو تمام قد پای کار آمدند. 🔺اصل حضور این جماعت باعث می‌شد بخش زیادی از بدنه اجتماعی قهر کرده با انتخابات وارد صحنه شوند. هر چقدر اینها جنب و جوش بیشتری کنند، بدنه بیشتری را وارد انتخابات می‌کنند و پروژه تحریم انتخابات به لحاظ تاریخی نابود می‌شود. بعضی دوستان ما عادت کرده‌اند به دوقطبی، می‌گویند مناظرات خوب نیست، چرا، چون دنبال همان حال و هوای جنگ و مسخره کردن و تهمت و توهینند، وقتی می‌بینند قالیباف و جلیلی با این مسیر همراه نیستند و صدا و سیما هم طوری برنامه ریزی کرده که چنین نشود شاکی میشوند، این اشتباه است. صحنه اگر اختلافات درش حاد شود و احساسی شود، و درش عقلانیت و اخلاق کم شود، ضربه به انقلاب میخورد و کمک به دشمن میشود. این قاعده کلی دلایل روشنی هم دارد. 🔺اگر حریف احساس ضعف کند، ممکن است برود به سمت راه حل قبلی، یعنی قهر، این خوب نیست. اگر هم بیاید و پیروز شود نتیجه‌اش یک فضای یأس و سرخوردگی در بین بهترین نیروهای انقلاب شکل میگیرد، همانکه دشمن میخواهد، اگر هم بیاید و شکست بخورد، حال وحدت اجتماعی کم است و این باعث می‌شود قدرت کشور در مقابل دشمن و هم برای حل مسائل داخلی کم باشد. بعلاوه و مهمتر اینکه آنها موفق شده‌اند بخشی از بدنه رأی متدینین را هم بکنند و با خود همراه کنند، در فضای دو اختلاف و احساسات این بدنه مذهبی که چه بسا تا پیش از این در سبد رای شهید رئیسی هم بودند به جریان طرف مقابل اضافه میشوند و این بسیار خطرناک است. بسیار. 🔺از آن خطرناک‌تر کسانی هستند که دوتایی نفی و اثبات قالیباف و جلیلی را دنبال میکنند، اینها نمی‌فهمند در ادامه اگر قالیباف بماند و پزشکیان، عملا کمک به پزشکی و جریان او میکنند، چون باعث می‌شوند رای منفی به قالیباف تبدیل به رای سفید یا رای به پزشکیان یا عدم تمایل به حضور در انتخابات شود و اگر جلیلی بماند و پزشکیان نیز همینطور. رفقا خیلی این محاسبات ساده است. فکر کنید کاندیدای خود را انتخاب کنید ولی این انتخابات باید انتخابات مرگ "سیاست‌ورزی احساسی و جگر خنک کن" باشد، اسم این روش انقلابی‌گری و صراحت و خلوص و اینها نیست، بلکه کنش غیر عقلانی است. کنش غیر معنوی و غیر اخلاقی است‌. کنش رودررویی با دستورات صریح ولایت است. هواداران پرشور و احساساتی خوبند به شرط آنکه عقلانیت و اخلاق و فهم کلانشان از صحنه تحت تاثیر این شور و احساس قرار نگیرد. مراقب باشیم. 🔺دلم می‌سوزد. من هم انتخاب خودم را دارم. اما در این مدت سعی کرده‌ام همین راهبرد را جلو ببرم. اگر لازم بود صرفا انتخاب خودم را تبلیغ میکردم به صراحت، اما هنوز عده‌ای دنبالند از لابلای کلام و متون این کانال، تقویت یک نفر و تضعیف دیگری را استفاده کنند. این نتیجه موقعیت اشتباهی است که درش ایستاده اند، خیلی از ما به این بازی دوسرباخت که همیشه ما را درش می‌اندازند شرطی شده ایم به دلیل غلبه خیال و احساسات. چه به جلیلی رای میدهیم چه زاکانی چه قالیباف چه هر کس دیگری، سعی کنیم کنش سیاسی خود را با شاخص شهید رئیسی و همراهانش هماهنگ کنیم. باید نگاه ملی و امتی و جهانی در من و شما غلیظ‌تر از نگاه کوتاه گروهی و حتی جریانی باشد. این تمرین می‌خواهد. من از تصفیه نشدن این خصلت در وجودمان بیشتر میترسم تا رای آوردن فلان کاندیدای مخالفم هر کس که باشد. @ali_mahdiyan
ایده کانونی 🔺این مطالب برای کسانی که صحنه احساسی و عاطفی را بیشتر از صحنه عقلانی و اخلاقی می‌پسندند مفید نیست. علت اینکه اینها با سبک مناظرات صدا و سیما مخالفند نیز عموما همین نکته است. 🔺اما وقتی هر کاندیدا را که خوب اسکن میکنیم، یک نقطه کانونی و ایده محوری دارد که ما بقی سخنانش حول آن ایده کانونی سامان یافته. آن ایده محوری را خوب است پیدا کنیم و مقایسه نماییم. 🔺ایده محوری پزشکیان بازگشت به مذاکره با غرب است. مذاکره به سبک دولت روحانی و ظریف. آنچه درباره رجوع به کارشناس و وحدت و اینها میگوید همگی مثل فلشی است که مصداقش این است. 🔺ایده پورمحمدی، ترمیم اعتماد مردم و ایجاد وحدت است. ترمیم احساس ناامیدی و انسدادی که در مردم شکل گرفته. او ریشه بی اعتمادی و ناامیدی را سبک مدیریت کشور میداند. سبک او به نوعی پوپولیسم و عوامگرایی (توصیفی می‌گویم نه ارزشی) در اجرا منتهی می‌شود. 🔺ایده اصلی قالیباف بهره‌وری و جلوگیری از هدر رفت انرژی بوسیله قدرت مدیریت است. او معتقد است به این روش همه مشکلات اقتصادی قابل حل است. دست او در تعامل با دنیا باز میشود، فشار اقتصادی به مردم را هم بر می‌دارد. 🔺ایده اصلی جلیلی حضور مردم در میدان است بوسیله قدرت مدیریت. اینکه او معتقد است شرایط جهانی برای ایران فرصت‌های فوق العاده ای ایجاد کرده، و ایران در آستانه جهش جدی است، توصیف موقعیت ما است. اما کانون توصیه های او، آوردن مردم به صحنه است. او برای آوردن مردم به صحنه معتقد است باید اولویت‌های کشور را بشناسیم تا به همه اقشار و گروه‌ها و نهادها در این جهت متناسب با ظرفیتشان، ماموریت متناسب و مشخص بدهیم. 🔺ایده کانونی زاکانی، یارانه طلا است. این میتواند گام اول در پایه گذاشتن طلا در اقتصاد باشد که عملا باعث شکستن ساختار و نظام اقتصادی بر پایه پول و دلار میشود. این ایده البته، اکثر متخصصین را همراه نمیکند و اقلیتی از اقتصاددانان به آن معتقدند. 🔺ایده کانونی قاضی زاده مساله زن و خانواده است. او تلاش می‌کند با رویکردی تربیتی و فرهنگی مساله خانواده را در کشور جدی کند و از آن ثمرات اقتصادی و سیاسی بگیرد. 🔺ممکن است از من بپرسید، بر این اساس تو کدام ایده را میپسندی؟ پاسخ من ایده آقای جلیلی است. آنهم با فاصله نسبت به دیگران. اما اگر بپرسید فکر میکنی، کدام کاندیدا، احتمال بیشتری دارد که از پس ایده‌اش بر بیاید و بتواند آن را عملیاتی کند؟ پاسخ من آقای قالیباف است. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
📌گونه ای غریب از عدم مشارکت/ چه باید کرد؟ 🔻بیاید این روزهای آخر کمی هم لابه لای تبلیغات نامزدها به رشد مشارکت فکر کنیم. به دورو برتان نگاه نکنید. محدود به تایم لاین و گروه های اجتماعی تان نشوید. نرخ مشارکت به نقل از برخی نظرسنجی ها همچنان حوالی 50 درصد است. آنها که هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارند دو دسته اند. با دسته اول آشنائید و اما دسته دوم احتمالا غریبه اند. تا انتها همراه باشید تا برسیم. 🔻نسل اول مرددها چه کسانی اند؟ آنها که از رای دادن پشیمانند. یا می گویند "رای دادیم چی شد" یا می گویند "رای نمی دهیم تا اصلاح شوید." 🔻پاسخ به "رای دادیم چی شد" خیلی سخت نیست. کافیست مختصری از کارنامه شهید جمهور را فهرست کنیم. کاهش تورم یا رشداقتصادی یا نرخ بیکاری و غیره. برای اثرگذاری بیشتر بهترست همین آمار را در مقایسه با دهه 90 ارائه کنید. حرف اینست که رای دادید و چنین شد. از این بخش عبور کنیم. 🔻پاسخ به شبهه دوم اینست که منطقا رای ندادن نمی تواند منجر به اصلاح شود. فرض کنیم فردای انتخابات نظام تصمیم بگیرد بخاطر قهر یک جماعتی خودش را اصلاح کند. حالا اولین سوال ساده اینست که چه باید کند؟ فردای قهر وقتی نماینده معترضین در حاکمیت وجود ندارد، چه چیز را وچه کسی باید اصلاح کند ؟ 🔻خلاصه اینکه رای ندادن خودش رای است؛ آنهم سه رای. رای به اینکه دیگری جای من رای دهد. رای به اینکه نامزدناصالح بر ما مسلط شود و در نهایت رای و رضایت به شرایطی که پیش می آید. تا اینجا برای دسته اول است. 🔻اما ما چند سالی است که با گونه جدید و غریبی از عدم مشارکت مواجهیم. چرا جدید؟ چون مشارکت منفی ندارند. بلکه نفیا و اثباتا به مشارکت فکر نمی کنند. گوئی انتخابات و صندوق رای را نمی بینند. 🔻اینها چه ویژگی دارند؟ مهمترین ویژگی شان اینست که در دنیای متفاوتی زندگی می کنند. دنیایی بدور از رسانه های مرجع و آمار رسمی و واقعیت های جامعه. دنیایی که عمدتا حول سرگرمی و تفنن شکل می گیرد. دنیایی مخدری و به غایت در فربگی خیال. رها از واقعیت. دنیایی که پایداری مختصات آن پای در واقعیت های پیرامونی ما ندارد. دنیایی غرق در رسانه های اجتماعی و بلکه دقیقتر آن تودرتو در شبکه های توده ای و سایبری. 🔻با این گروه چه باید کرد؟ راه حل اولیه مواجهه آگاهانه است. تصمیم بگیریم شانه های این جامعه را گرفته و تکان دهیم و بیدار کنیم. تا ببینند. ببینند و تصمیم بگیرند. یا میایند و یا می روند. 🔻اما راه حل موثرتر در مواجهه فیزیکی است. مواجهه فیزیکی یعنی قرارگرفتن ناخواسته در زیست سیاسی و انتخاباتی . چیزی فراتر از برنامه های تلویزیونی و میزگردها و مناظره ها و غیره. کمپین های اجتماعی از ایندست است. 🔻در این مسیر لازم نیست برای رای دادن و انتخابات استدلال کنیم. کافی است انتخابات را نشان دهیم. بدون پیچیدگی های ذهنی. کافیست هرکس نامزد مورد علاقه خودش را به طور گسترده تبلیغ کند؛ تبلیغ فردی و البته گروهی و شبکه ای. تبلیغ برای نسل جدید مخاطب؛ مخاطبی که اصل انتخابات را نمی بیند. باید وارد شبکه این افراد شد و مانور کمپینی داد.مهم اینست که صندوق رای را ببیند. وقتی در آماج تبلیغات شبکه ای قرار گرفت، پایش به زمین می رسد و تصمیم خواهد گرفت. رای هم ندهد از دسته دوم به دسته اول مرددین منتقل می شود و تازه مقدمه گفت وگو فراهم می شود. 🔻درباره این گروه بیشتر باید فکر کرد و نوشت. مراقبت نکنیم بزودی و در دوره های بعدی عدم مشارکت را این گونه جدید پر می کنند نه آرای مردد و یا آرای منفی به نظام. @mahdian_mohsen
هدایت شده از روایت مقاومت
❇️ ستاد اعزام مبلغین انقلاب اسلامی جهت تبیین گفتمان انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ◀️ به سراسر شهرها و‌ روستاهای کشور ◀️ تاریخ ۴ تا ۶ تیر ✅ تبلیغ میدانی ✅ تبلیغ تلفنی 🔸برای اعلام آمادگی جهت اعزام نام، محل سکونت و شماره همراه خود را در پیام رسان ایتا به آیدی @ezamemoballegh1403 ارسال نمایید. .
کنشگری سیاسی خدا 🔺بررسی چرتکه‌ای نظرسنجی‌ها که بر اساس رشد خطی یا توهمی نتیجه گیری میکند، پر از خطا است. نظرسنجی، خروجی کنش مردم است، رفتار مردم ایران چه قواعدی دارد، نقشه تغییر رفتار مردم را باید دانست تا بشود نتیجه گرفت. غافلگیری سال ۸۴ و ۹۲ و رای آوردن احمدی‌نژاد و روحانی را یادتان هست لابد، رای آوری آنها بر اساس محاسبات قبل انتخابات خیلی ها پیش بینی نمیشد. 🔺اگر این نکته را متوجه باشیم، بیشتر از توجه به نظرسنجی‌ها به قواعد تغییر اراده و کنش مردم توجه خواهیم کرد. خوب، غربگرایان اینجا هم به سبک غربی‌ها میروند به سمت روش‌های مختلف هیجان‌سازی و تصمیم‌سازی و جنگ روانی، اما انقلابیون طبیعتا باید به سمت روش‌های خودشان حرکت کنند. 🔺یکی از سخنان دین در آیات مرتبط با تاخیر پیروزی و فتح مسلمانان در دوران پیامبراکرم‌ص آمده است. بعد جنگ احد، خدا میگوید. قرار بود زودتر پیروز شوید اما سه اشکال در کارتان بود که کارتان عقب افتاد. اولا اینکه تنازعتم، با هم تقابل کردید، دو قطبی ساختید. بروید ببینید در نمودارها و نظرسنجی‌ها و کف میدان، رای منفی طرفداران کدام کاندیدای جبهه انقلاب به دیگر کاندیدا بیشتر است، یعنی می‌گویند به فلانی در هر صورت رای نمی‌دهم. این یعنی آن جریان درش عدم عقلانیت و معنویت، بیشتر نفوذ کرده. اصل اجماع صمیمانه و همدلانه و ید واحده شدن کاندیداهای انقلابی، مثل نان شب برای امروز انقلابی‌ها ضروری است. این احساس آرامش معنوی، احساس عقلانیت و اخلاق، باعث جنب و جوش و فعال شدن آنها در صحنه میشود، تعلل های کاندیداها در ایجاد این وحدت، با ملاحظات چرتکه‌ای نظرسنجی ها خطا است. قواعد اصلی و الهی تغییر رفتار مردم را باید ببینند و تصمیم بگیرند. این وحدت بسیاری از مرددین را به سمت انتخاب اصلح سوق می‌دهد. این حال سستی و تعلل و جدال‌های بیهوده در جبهه انقلاب را کم می‌کند. این رای مردم در انتخابات را بالا می‌برد. زود باشید فقط. 🔺اشکال دوم فشلتم، یعنی سستی کردید. کار نکردید. تلاش نکردید، به نشانه‌های اولیه پیروزی دل‌خوش کردید، به هزار استدلال، تنبلیتان را توجیه کردید، از زیر لحاف توییت زدید و کف میدان را خالی کردید. این هم پیروزی‌تان را به تاخیر انداخت. حال کاندیداها و طرفدارانشان اگر کسب قدرت و محبوبیت نباشد، اساس فشالت را زده اند. 🔺اشکال سوم هم اینکه عصیتم، یعنی حرف رهبرتان را گوش ندادید، گفت لجن پراکنی نکنید شما لجن پراکن‌ترین نزدیکانتان را مسوول فلان بخش از ستادتان کردید یا به عنوان نماینده خود در جلوی ویترین صدا و سیما قرارش دادید. گفت شاخصها اینها است، به عشق کاندیدای خود از کنار برخی سخنان و شاخصهایی که گفت سر خوردید و سوت زدید و عبور کردید. برادری که خاله زنکها در ستاد انتخابی تو مسوولیت دارند، ادای اخلاق در نیاور، اخلاق این است که سخن روشن رهبر را گوش کنیم و با اختلاف و لجن پراکنی، "دشمن را شاد نکنیم". 🔺دو قطبی ساختن نسبت به حتی پزشکیان به ضرر همه ما تمام می‌شود. زاکانی درست‌ترین سخنش در مناظرات همین یک جمله بود که دلهای مردم دست خدا است، و اگر این است، پس کنشگری سیاسی خدا در چند روز مانده با انتخابات مهم است و صد البته کنشگری خدا قواعدی دارد، بر اساس همان قواعد عمل کنیم. همین @ali_mahdiyan
بخشی از وصیتنامه شهید آیت الله آل هاشم بخشی از وصیت‌نامهٔ شهید آل‌هاشم: خدایا تو شاهدی که در مدت خدمتگزاری اگر خیری به اسلام نرساندم، سعی کردم ضرر نرسانم و این را به‌طور حتم اعتراف می‌کنم که سعی بر این داشتم کسی به جهت اعمال و رفتار و کردار من به روحانیت بدبین نباشد. فلذا به‌موجب دستور شرع مقدس اسلام وصیّت می‌کنم: می‌دانم شهید می‌شوم که آرزوی دیرینۀ خودم است؛ اگر زنده‌بودنم به اسلام نفعی نداشت، بلکه شهادتم باعث ترویج اسلام باشد. @ali_mahdiyan
🚩 ۱۷ 🔰 نشست‌تخصصی‌مجازی منبری‌های‌ هیأت‌های‌کشور 🔸 مشارکت حداکثری مهم‌تر از انتخاب اصلح؟ 🗓 دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ⏰ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ باحضور - حجت‌الاسلام 🌐 درگاه‌ حضور در نشست: 🔗 1542.org/l/fxe ❇️@Resaalat1542 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
آقای خضریان! خیال میکنید در مناظره با محسن هاشمی، پیروز شدید. ولی در واقع شکست خوردید. نتیجه این دو قطبی و جدل نه در نتیجه انتخابات موثر در جهتی است که شما میپسندید، و نه در مجموع به نفع کشور است.در ضمن با اینکه کاملا همراه بودم با محتوای سخنان شما، اما به محسن هاشمی هم آفرین میگویم چون هم مراقب بود به سعید جلیلی توهین نکنه، هم مراقب بود درباره فتنه چیزی مقابل رهبری نگه، هم مراقب بود احترام شهید رئیسی و دولتش رو حفظ کنه. امثال محسن هاشمی رو نباید هل داد به سمت غلط و تندروی. به هر حال این راهش نیست.میشد شما هم مراقبت می‌کردید درباره احترام آقای هاشمی و حتی دولت روحانی. میشد به نظرم @ali_mahdiyan