7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️حنانه خانم! روبروی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خودت را و مادرت را دعا کردم
❤️مدال طلای نجوم مبارکت باشد.
اما مدال طلای اصلی را مادرت گرفته که تو را اینگونه تربیت کرده
❤️چقدر این چند ثانیه ما را یاد هویتمان میاندازد، چقدر این چند ثانیه ایرانی است. چقدر این چند ثانیه خانمانه است. چقدر این چند ثانیه پر معنا و پر نکته است.
@ali_mahdiyan
وحدت
🔹دقیقا بعد انتخابات ایران معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع رسمی گرفت و نشان داد برای آمریکا شرکت نکردن مردم در انتخابات مهم بود نه انتخاب پزشکیان یا دیگری، او دوست میداشت میزان حضور، خیلی کمتر از پنجاه درصد باشد و برای همین آمار حضور در انتخابات را ساختگی میدانست.
🔹کسانی که تیترهای ایران اینترنشنال صهیونیست را دنبال میکردند میدیدند برای آنها، تخریب اعتماد مردم به پزشکیان مهمتر از رای آوردن او است. واشنگتن پست نوشت"پزشکیان در شرایط حساس منطقه توانسته حمایت محافظه کاران میانه رو را به دست آورد" و این همراهی گفتمانی و جهت گیری او در انتخاب وزیران برای آنها نشان دهنده قدرت درونی ایران به حساب میآمد.
🔹"تایمز" اسرائیل به این جملات پزشکیان حساسیت نشان داد که گفته بود "از همه برای پیشرفت کشور استفاده میکند و دست دوستی به سوی همه دراز میکند". این یعنی برای آنها هماهنگی قوا و جریانهای داخلی کشنده تر از هر نکته دیگری است. این نکته در گزارش یورو نیوز هم مورد تاکید بود. کانال ۱۲ اسرائیل نیز نوشت "جراح قلبی که از حکومت تهران انتقاد میکرد رئیس جمهور شد".
🔹همه این ها یعنی مقوله "وفاق" و "همدلی" جریانات و مسوولین داخلی برای دشمن خطرناک است. نکته ای که رهبری از ابتدای تبدیل جریان جوان و خام انقلابی گری منتقد به جریان سیاسی آن را تذکر داد. هم در انتخابات مجلس و هم بارها و بارها بعد آن، او بارها قبل از این نیز گفته بود هر چه باعث دوقطبی شود، حرام بین و خیانت است و البته این جملات او معمولا توسط این جریان کمتر شنیده میشود. جریانی که بیشتر اهل دلخنک کردن است تا رسیدن.
@ali_mahdiyan
چند نکته درباره وفاق
🔹اولا مساله وفاق مهم است، چون رهبری تقریبا در تمام سخنرانیهای خود در این چند ماه اخیر به گونه ای به این مقوله اشاره کرده. وفاق مهم است چون تاکید رسانه های دشمن روی این نقطه است. وفاق مهم است چون اگر دولت موفق نشود همه ضرر میکنیم، حرکت انقلاب ضرر میکند. وفاق مهم است چون جریان دوقطبیزی که هویتش به دشمنی است در این انتخابات فرصت جولان و یارگیری پیدا کرد و راه سر به راه کردن بخشی از آن و همینطور روشنگری مردم نسبت به آنها تمرکز بر مقوله وحدت و رسوا کردن وحدت شکنان است. این جریان هم وحدت بین انقلابیون و هم وحدت بین مردم را نابود میکنند به اسم انقلاب. وفاق مهم است چون جنگ با اسرائیل به نقطه های مهمی رسیده، پیام ضعف به آنها رساندن، ضربه به کل جبهه مقاومت است. خلاصه وفاق مهم است چون مردم مهمند چون اسلام مهم است.
🔹ثانیا اگر عده ای خیال میکنند فقط با شعار وفاق، این دولت موفق میشود اشتباه میکنند. این دولت باید جوان گرایی کند، متعهدین انقلابی را پای کار آورد، عدالت را جدی بگیرد، مشکلات اقتصادی و سفره مردم را چاره کند، پیرمرد بازی، جناحیگری، رها کردن اصول به نفع فروع و در یک کلام جدی نگرفتن بیانات رهبری، باعث میشود همه ضرر کنیم. سخنان رهبری در اولین جلسه هیات دولت مهم بود. همه اش. جریان انقلابی هم موظف است خواسته های رهبری را مطالبه کند، مطالبه امروز ما ، کمک به دولت است، اگر عده ای وفاق را بهانه خاموش کردن مطالبه گری کنند کژراهه میروند و موتور حرکت کشور را که جوانان انقلابی اند ، خاموش میکنند.
🔹ثالثا مراقب داشته هایمان باشیم، بسیاری از نخبگان انقلابی و مدیران خود را قدر بدانیم و نگذاریم در فضای بی اخلاق مجازی ، مورد بی اعتمادی قرار بگیرند. نقد کنیم اما اعتمادها را از بین نبریم.
🔺پ.ن. با سخنان حاج آقای پناهیان درباره اهمیت دوقطبی موافق بودم. اما روزنامه کیهان را به هیچ وجه مصداق دو قطبی سازی نمیدانم، کم لطفی حاج آقای پناهیان بود. شاید کیهان در این جهت گاهی خطا کند، طبیعی است. اما هم آقای پناهیان و هم حاج حسین شریعتمداری عزیز را سرمایه هایی برای جوانان انقلابی میدانم.
@ali_mahdiyan
وفاق جلیلی_پزشکیان
در همان ایام انتخابات جریانی دوقطبیزی در اطراف جلیلی سعی میکردند او را و گفتمانش را مصادره کنند، همان زمان بارها و بارها گفتیم و نوشتیم که این شخصیت با همه ضعفها و قوتهایش به شما ربطی ندارد، شمایی که برای نفی دیگری سراغ او آمده اید و الا حاضر نبودید یک کلمه از گفتمان سراسر امید و اراده او و نگاه جهانی اش را فریاد بزنید.
بعد از انتخابات کمتر از سعید جلیلی سراغ گرفته شد. یک دلیلش همین بوقهای تبلیغاتی بود که عمدتا جزو جریانهایی بود که بی ربط به جلیلی بودند. این جریان تلاش کردند از گفتمان وفاق ، یک دو قطبی دیگر درست کنند و قالیباف_پزشکیان را در یک سوی آن قرار دهند و خود را در سوی دیگر و بعد ادعا کنند جمعیت ما دوقطبی زی ها بسیار است. از آنجا که محتاج دو قطبی بودند تا زنده باشند حتی کلمه مقدس وحدت را که بارها در این ایام رهبری به واسطه آن این جریان را توبیخ کرده بود، تبدیل کردند به بهانه دو قطبی، هر مفهومی را بهانه میکردند که بگویند ما هستیم، هنوز دولت شروع به کار نکرده بود که سیل تهمت و توهین را روانه دولت و مجلس کردند. من کاری به این رویکرد غیر دینی و غربی و غیر عاقلانه آنها ندارم. این وسط احساس میکنم به خیلی های دیگر ظلم شد، اولا به رهبری که در جلسه هیات دولت این وفاق را ستود و پیش از آن در جلسه تنفیذ به آن امر کرد و قبلتر بارها و بارها به زبانهای مختلف گفت، دوم دیگر مسوولین و فرماندهان، مثل سردار سلامی که علنا گفت تمام توان سپاه در خدمت اهداف دولت پزشکیان است. اما سومین نفر هم سعید جلیلی است. کسی که این روزها کمتر سخنانش را پخش میکنند، آن را سانسور میکنند و از کنارش سوت زنان عبور میکنند. سعید جلیلی خیلی زودتر از خیلی ها گفتمان وفاق را مطرح کرد.
او بعد از اینکه پزشکیان کابینه خود را پیشنهاد داد در پیامی چنین گفت:
"همه مردم باید به دولت کمک کنند تا در چهار سال آینده پیشرفت کشور رقم بخورد"
او همان ابتدا پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات در جمع اعضای ستادهای استانی خود گفت سبک ما اساسا با روش سیاست بازان متفاوت است. ما در ایام رقابت از هر وسیله ای برای حمله به رقیب استفاده نکردیم، امروز هم در ایام فعالیت دولت برادر گرامی پزشکیان "همه ظرفیتهایمان را برای به نتیجه رسیدن آن برنامهها به میدان بیاوریم" چون سیاست ما عین دیانت ما است. اگر چنین نکنیم نزد خدای متعال معاقب هستیم.
این سخنان جلیلی بارها و بارها بعد از دیدار او با رهبری تکرار شد و کاملا روشن است که او از بن دندان به این رویکرد معتقد است.
برای آنکه مسوولین "اقدامات درست" و در جهت راهنمایی های رهبری را پیش ببرند. باید مطالبه کرد و نقد کرد و ایده پردازی نمود. اما قبل از آن، نیاز به اعتماد به مسوولین و امید به آینده داریم.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنانکه به دو قطبی و اختلاف دامن میزنند مانع پیشرفت و سلوک جامعهاند.
سوره عصر، عیدغدیر
شیخ علی مهدیان
هیات مکتب الزهرا س
زینبیه رسانه
۸تیر ۱۴۰۳
@ali_mahdiyan
پرگار_وار
شعر جدیدی که از رهبری منتشر شده، توصیف او از خود است در دوران اوج پختگیاش. شعر با این بیت آغاز میشود:
🌷گامی به راه و گامی در انتظار دارم
سرگشته روزگاری پَرگار_وار دارم
🔹چند نکته کوتاه درباره این شعر:
🌷در کتاب طرح کلی، نقشه حرکتی که بنا دارد بر اساسش پیش برود معرفی میکند به این نحو که تو تمام تلاش خود را تا نهایت میکنی و منتظر اراده الهی هستی که ورق را برگرداند. پس با دو بال "صبر" و "توکل" ، یک جهت تلاش حداکثری و یک جهت ایمانی به سمت خدا، صحنه عالم را تغییر میدهی، چون اراده و قدرت او را اینگونه پای کار میآوری.
🌷در آثار معنوی حضرت امام مثل مصباح الهدایه، توضیح داده اند که اولا عوالم هستی به صورت دایره یا کره هایی است که مرکزش بر پیرامونش احاطه دارد مثل احاطه مرکز نور بر دایره روشن پیرامونش. ثانیا حرکت مهاجر به سمت خدا باید شبیه این عالم باشد هم نگاه به مرکز و هم نگاه به پیرامون. امام صراط مستقیم را همین میداند. طریقتی انعطافی و پرگاروار
🌷در بیانیه گام دوم رهبری درباره ساختار نظام اسلامی معتقد است هم متکی بر اصول ثابت جوشیده از فطرت الهی است و هم هویت منعطف و هماهنگ شونده با زمانه پیرامون دارد. لذا میگوید تا ابد از نظریه "نظام انقلابی" که جمع ثبات و حرکت است دفاع میکند.
🌷درباره فقه ارتقا یافته تمدن ساز ، هم حضرت امام ره و هم رهبری معتقدند این فقه هم مبتنی بر اصول و اسلوب ثابت معقولی است که آن را هویتا به تراث ما وصل میکند و هم اینکه کاملا ناظر به زمان و مکان و تغییر و اجرا است.
🌷هویت پرگار وار ، هویت انسان انقلاب اسلامی است، که در عین درگیری در این نظام دنیا و عالم کثرات، مومنانه و پر امید متصل به عالم غیب است. او حالا در اوج پختگی و پیری اش معتقد است در نهایت این وضعیت قرار گرفته است. وضعیت ذوالعینینی، صاحب دوچشم بودن. به شعر رجوع کنید. تمام ابیاتش تبیین همین هویت صراط مستقیمی رهبری است. همان که امام ره نیز در اوج آن را به نمایش کشید.
خوش رهبری است سیدعلی. رهبری سیاسی و معنوی. حماسی و عرفانی.
@ali_mahdiyan
طرح وحدت امت بر پایه صدور انقلاب و مقاومت ۱
🔺انقلاب اسلامی ایران در پی یک وحدت گسترده و جهانی است.
"حتی بودائی ها بایستند در مقابل غرب، غرب را عقبش بزنند و در بین خودشان یک حکومت آرام، یک اجتماع آرام، همه ممالک سرجای خودش باقی هیچ کدام به هیچ کدام تجاوز نکنند، همه هم برادر باشند، اگر غیر خواست به آنها تجاوز کند، همه با هم هم ناله بشوند و جلو بروند"(۱۸_۶_۴۳)
🔺نقطه آغاز این وحدت از ایران و سپس بین مسلمین است.
"جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است.... از پانزدهم خرداد 42 که حکومت مستکبران جبار در این سرزمین به اوج خود رسیده بود ...تحولی که کمتر از صد سال بعید به نظر می رسید با تقدیر خدای بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده تحقق یافت ...و چه بسا که این تحول و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد."(۱۵_۳_۶۲)
🔺امام راه ایجاد وحدت را قیام لله میداند. قیام لله ایجاد وحدتی حقیقی و توحیدی است.
"این کلمه [قیام لله] تنها راه اصلاح در جهان است....خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده...قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از دهها میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرست پشت میز نشین شدند. "(۱۵_۲_۲۳)
🔺قیام لله حقیقت انقلاب اسلامی است.
" واعظ خدا، واسطه رسول اکرم و ملت، همه ملت ها،..... این یک موعظه اینست که ان تقوموالله قیام کنید و نهضت کنید برای خدا. اهل معرفت ... می گویند که اول منزل سلوک یقظه است، یعنی بیداری و به همین آیه تمسک می کند. خواجه عبدالله انصاری از منازل السائرین که منازل اهل سلوک را ذکر می کند اول منزل را منزل یقظه منزل بیداری ذکر می کند و این آیه شریفه را هم شاهد می آورد....تمام نهضتهایی که در عالم واقع میشود آن هم قیام است"(۱۸_۷_۵۸)
🔺صدور انقلاب، گسترش قیام لله است در عالم.
"ما اینکه گوئیم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می خواهیم کشور گشائی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. ما می خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان را از ابر قدرت ها فاصله گرفتند ....این در همه ملت ها و در همه دولت ها بشود. آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار بشوند و همه دولت ها بیدار بشوند"(۲۸_۷_۵۹)
🔺طرح انقلاب اسلامی برای وحدت اسلامی، صدور انقلاب اسلامی است.
"این اسلامی که دولتهای دستنشانده از آن دم میزنند و کنفرانس به اصطلاح وحدت اسلامی تشکیل میدهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطین اموی و عباسی میباشد...کرارا اعلام خطر کردهام اگر ملت اسلام بیدار نشوند و به وظایف خود آگاه نگردند، اگر علمای اسلام احساس خطر نکنند و بهپا نخیزند اگر اسلام واقعی که حاصل وحدت و تحرک کلیه فرق مسلمین در برابر بیگانگان است و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی میباشد ...پوشیده بماند و آتش اختلاف و تشتت در میان مسلمین افروخته گردد، روزهای سیاهتر و نکبتبارتری برای جامعه اسلامی در پیش است" (۲۴_۱۲_۵۱)
پایان بخش اول
همشهری
@ali_mahdiyan
طرح وحدت امت بر پایه صدور انقلاب و مقاومت۲
🔺نتیجه صدور انقلاب ، حاکمیت هر ملت بر سرنوشت خودشان است.
" اميد است ان شاء اللَّه تعالى اين انقلاب شكوهمند و بزرگ كه توانست طومار يك رژيم جبار 2500 ساله را در هم پيچد، رهنمودى براى ساير انقلابها و ملل مظلوم و تحت ستم باشد؛ و بتوانند رژيمهاى مزدور و ستمكارى همچون رژيم بعث عراق و ساير رژيمهاى وابسته و مرتجع را از صحنه خارج كرده و سرنوشت خود را خودشان در دست گرفته، استقلال و عظمت خود را بازيابند"(27-11-60)
🔺در عین حال نتیجه صدور انقلاب اسلامی ، ایجاد وحدت در حکومتها و شکل گیری حاکمیت فراگیر اسلامی است.
"امیدوارم که همه ملت های اسلام که به واسطه تبلیغاتی که فعالیت هایی که از اجانب شد و اینها را از هم متفرق کردند و مقابل هم قرار دادند بیدار بشوند و همه با هم بشوند یک دولت بزرگ اسلامی یک دولت زیر پرچم لا اله الا الله تشکیل بدهند و این دولت بر همه دنیا غلبه بکند. "(5-12-57)
🔺این حاکمیت واحد فراگیر نافی استقلال و هویت و حاکمیت کشورهای اسلامی نیست.
"مرزها را اسباب جدائی قلب ها ندانند. مرزها جدا، قلب ها با هم. ...مسلمین با هم اتحاد پیدا کنند، با حفظ مرزهای خودشان، لکن قلب هایشان با هم متحد بشود"(3-9-58)
🔺تلاش اندیشمندان همگی مقدمه این قیام و وحدت است.
" علماى اعلام و خطباى محترم كشورهاى اسلامى دولتها را دعوت كنند كه از وابستگى به قدرتهاى بزرگ خارجى خود را رها كنند و با ملت خود تفاهم كنند؛ در اين صورت پيروزى را در آغوش خواهند كشيد. و نيز ملتها را دعوت به وحدت كنند؛ و از نژادپرستى كه مخالف دستور اسلام است بپرهيزند؛ و با برادران ايمانى خود در هر كشورى و با هر نژادى كه هستند دست برادرى دهند كه اسلام بزرگ آنان را برادر خوانده. و اگر اين برادرى ايمانى با همت دولتها و ملتها و با تأييد خداوند متعال روزى تحقق يابد، خواهيد ديد كه بزرگترين قدرت جهان را مسلمين تشكيل مىدهند. به اميد روزى كه با خواست پروردگار عالم اين برادرى و برابرى حاصل شود."(وصیتنامه)
🔺این طرح وحدت بر اساس گسترش انقلاب و مقاومت است.
"انقلاب ما هر چه هم كه قوههاى مادىاش كم باشد، اين معنويتْ اسباب پيشرفت مىشود....اين قوّت ايمان ملت ما باعث شد كه با مشت و خون بر همه اينها غلبه كرد. و رمز اين پيروزى، بعد از اينكه قوّت ايمان در كار بود، همان قوّت ايمان باعث شد كه آن رمز حقيقى، كه عبارت از وحدت كلمه ملت ما در اين امر بود، موجب غلبه شود. اين ثوره چون اسلامى بود و انسانى، مثل برق در تمام اقطار ايران، از آن دهكدههاى دورافتاده تا مركز سرايت كرد و [به] همه اقشار ايران [رسيد] و به واسطه همين وحدت كلمه بود كه نتوانست اين قواى شيطانى مقاومت كند، و سنگر را يكى پس از ديگرى تحويل داد"(28-11-57)
🔺ایران محور صدور انقلاب، پیام وحدت و محور مقاومت
"شما حامل پيام ملتى هستيد كه با انقلاب خود ... تصميم دارند با صدور پيام انقلاب اسلامىشان نه تنها كشورهاى اسلامى، كه مستضعفان جهان را به اسلام عزيز و حكومت عدل اسلامى آشنا سازند. ... تنها و تنها به بركت اسلام و نورانيت آن و مقاومت مردم توانسته است كشورهاى اسلامى را در شرق و غرب ارض و مظلومان جهان را در سراسر گيتى تكان داده و به اسلام جلب نمايد."(4-6-63)
پایان بخش دوم
همشهری
@ali_mahdiyan
قیچی
🔺دو جریان کمر علی ع را شکستند، یکی کسانی که ظواهر انقلابی گری نبوی و علوی را رعایت میکردند اما نمیدانستند اولا مبنای تصمیمات امام چیست، ثانیا طرح راهبردی او چیست، و الان زمان چیست. دوم کسانی که همه اینها را میدانستند و برای همین به گونه ای اقدام میکردند که طرح او را خراب کنند. یک عده گفتند حول قرآن وحدت کنیم، در حالیکه مقابل علی ع ایستاده بودند، محور او نبود در این وحدت، یک عده آنانکه جاهلانه پذیرفتند. روز دیگر نیز یک عده وحدت را با جمع شدن حول صاحب شتر مخدوش کردند و یک عده جاهل نیز تشخیص ندادند و دورشان جمع شدند یا از معرکه کنار کشیدند و به سرحدات رفتند.
🔺بحث وحدت مذهبی امروز هم دو جنس دشمن دارد یک عده که اراده شان مستقیم با اراده انگلیس و آمریکا همآهنگ میشود و یک عده جاهل ریشو که حول آنها جمع میشوند. و قرمز میپوشند و اول هفته وحدت و به اسم مقدسات دشمن صاحب الزمان عج را شاد میکنند.
🔺بحث وحدت و وفاق بین مسوولین در مقام عمل و بین جریانهای مختلف سیاسی اجتماعی و بین مردم نیز دو نوع دشمن دارد. دو جریان که بارها گفته ام تا مدل اندیشه این دو جریان شناخته نشود، جوانان ما حولشان جمع خواهند شد. یک عده ظاهر انقلابی دارند اما نمیدانند و نمیفهمند طرح و مبنای رهبری را، یک عده هم میدانند همه چیز را و لذا خرابش میکنند. روزی که خاتمی پرچم آشتی ملی را بلند کرد یک عده گفتند وحدت که خوب است و جمع شدند حول سخن او. وحدت و وفاق و آشتی ابزار مقابله با طرح رهبری بود. در حالیکه وحدت بدون ولایت عین کثرت است. خاتمی میدانست و مثلا فلان بزرگوار بیت امام ره هم نادانسته تکرار میکرد. حالا هم که سخن از وحدت تقریبا یکی دوسال است به صورت جدیتری تاکید اصلی رهبری است، دو جریان مقابلش هستند.
🔺یک جریان ظاهرا انقلابی اما بی ربط به اندیشه رهبری و یک جریان که دانسته مقابل طرح رهبری اند. میفهمند الان که نام وحدت برده میشود چطور آن را خراب کنند و وحدت شکنها را به اسم وحدت بازی دهند و دولت شهید رئیسی را لجن مال کنند، و اعتقادات و دیانت مردم را به سخره بگیرند و اغتشاشگران و فتنه جوها را نفوذ دهند و انفعال جبهه را تئوریزه کنند تا یک عده جاهل دورشان جمع شوند یا به خاطر وجود اینها وحدت و وفاق را هو کنند. خلاصه گرفتار این دو جریانیم.
🔺وحدت و وفاق مهم نیست، همانطور که عدالت مهم نبود، آزادی مهم نبود، هیچ شعاری مهم نیست وقتی ولایت را خراب کنیم حالا با ریش و تسبیح یا با پاپیون و کراوات. جاهلان یک جمله ای همانقدر در خراب کردن طرح رهبری دخیلند که عالمان دودوزه باز.
@ali_mahdiyan
علوم پزشکی.mp3
16.47M
نشست هماندیشی
با اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم
جهادتبیین چرا و چگونه
شیخ علی مهدیان
۱۴۰۳_۶_۲۶
@ali_mahdiyan