هدایت شده از خانه طلاب جوان
📢 تبلیغ جهادی محرم
🌴 گروه جهادی محبین ائمه علیهم السلام
(خانه طلاب جوان)
🏴 مکان : هیئات تهران
📝 پیش ثبت نام تماس با 09118591052
@KhaneTolab
دوران مبارزه با فساد
☘ این اشکال را جدیدا زیاد میشنوم و آن اینکه چرا رهبری مانند امیرالمومنین با فساد مبارزه نمیکند؟ منظورشان هم چند تا قضیه است که حضرت احکام ویژه و سنگین برای عمال حکومت بریده اند.
☘کلا چند وقتی است که استدلال به سیره در مقابل استدلال به فقه قرار گرفته. سر ماجرای اجبار حجاب هم عده ای اینطور ورود کرده بودند. بدبینانه بخواهم تحلیل کنم باید بگویم اخلاق شبکه های مجازی را برخی وارد فهم دین کرده اند. یعنی داوری بر اساس اخبار کوتاه کنده شده از تحلیل و نظام فکری اهل بیت. راهی در برابر مسیر فقه
☘اما باید دقت کرد که در بررسی های سیره باید اصول و منطق ثابت رفتار را از مقتضیات زمان و مکان جدا کرد. خصوصا در تعزیرات حاکمیتی که تنبیه متناسب با شرایط زمانه است.
☘مخصوصا که رفتار امام جامعه در تناسب با وضعیت کل جامعه است نه یک فرد خاص. لذا از منظر امام باید شرایط کلان اجتماعی را مورد توجه قرار داد
☘با این مقدمه به نظرم سبک رفتار امیرالمومنین متناسب با جامعه ای است که فساد درش فراگیر شده است. لذا او برای مردم در همان ابتدا خط و نشان میکشد که از کابین همسرانتان هم حرام را بیرون میکشم. خواص ولو خواص معنوی جامعه هم به خطا افتاده اند و سهم از بیت المال میطلبند. جامعه پر فساد و در معرض رشد جدی و فراگیری فساد است. رفتارهای حضرت مقابله با این مرض اجتماعی است.
☘اما جامعه ما درش فساد فراگیر نیست. بلکه فساد درش وجود دارد. آنچه در جامعه ما خطرناک است کاهلی و کم توجهی به همین فساد موجود است. دیروز جناب جنتی به جناب لاریجانی تذکر جدی داد که آفتابه دزدها مهم نیستند. او معتقد است مبارزه با مقوله فساد در کشور ضعیف است. رهبری بارها تلاش کرده پرچم مبارزه عملی و عادلانه با فساد بلند شود این را به طور جدی به قوا تذکر داده.
☘رهبر معتقد است فساد در جامعه فراگیر نیست ولی وجود دارد اما همه باید وارد مقابله با آن شوند او از قوه میخواهد که این نکته را علنی و با تبلیغ درست خبر دهد. اتفاقا در شرایط فعلی با رشد حساسیت مردم نسبت به ظلم وقت مناسبی است برای مقابله با همین میزان فساد که در دستگاه ها و در مردم وجود دارد.
☘اگر بپذیریم که زمانه ما با زمان امیرالمومنین از این جهت متفاوت است آن وقت باید بیشترین فریاد رهبر بر سر مسوولین باشد که چرا در مبارزه با فساد ضعیف هستند. رهبر معتقد است برخوردهای تند و خارج از عقلانیت و عدالت اتفاقا ممکن است مقابله با فساد را تحت الشعاع قرار دهد. روشهای قوه قضاییه در محاکمه هایش خیلی مهم است. رهبری تاکید کردند که رسیدگی به فساد سریع ولی عادلانه باشد تا پرچم مبارزه با فساد پایین نیاید.
☘من فکر میکنم مقایسه سیره امام معصوم با سیره رهبری بدون فهم فقاهتی باعث توهین غیر مستقیم به مردم خواهد بود چرا که مردم ما قطعا از مردم زمان امیرالمومنین بهترند فلذا نباید نسخه ای که متناسب با وضع مردم آن دوران است برای مردم ما هم پیچیده شود.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نقشه متفاوت رهبری
و ضعف جدی نخبگان
🔸سخنان رهبری با خبرگان فاصله کل بدنه انقلابی با ایشان را نشان میداد. تقریبا یقین دارم کمتر کسی از جریانها و نخبگان کشور تاکنون طرح رهبری را پیش میبرده است.
🔸اصلاح طلبها که در شرایط جدید احساس بی آبرویی میکنند راه چاره خود را در تبری جستن نسبت به دولت یافته اند. همین طرح را کارگزاران به گونه دیگری دارند.
🔸بهاریها فارغ از شامورتی بازیهایشان با قوه قضاییه، طرحشان شکل دادن جریانهای جوششی مردم و وادار کردن دولت به استعفا است.
🔸جریانهای سیاسی حزب اللهی مخالف دولت فرصت را برای مفتضح کردن دولت فراهم میبینند و تلاش میکنند به مردم یادآوری کنند که دیدید چه شد؟ تقصیر خودتان بود.
🔸دولت اما بدون پشتوانه و طرفداری احزاب و جریانها، اعتماد عمومی را هم از دست داده است.
🔸یک طرح این بود که دولت استعفا دهد. طرح دوم استیضاح مجلس بود طرح سوم حکم حکومتی به برکناری دولت خسته و بی پشتوانه بود. طرح چهارم دولتی موازی بود که همه یا بخشی از کار را بر عهده بگیرد. طرح دیگر کمتر کردن اعتماد عمومی به دولت بود تا مردم از اینها بیشتر متنفر شوند. همه این طرحها حل مشکل را به نوعی ابطال تصمیم سال گذشته مردم میدانند. نوعی استفاده از شوک اجتماعی در اکثر آنها وجود دارد. اما این طرح ها چقدر درست است؟
🔸نخبگان یا تلاش میکردند جلوداری خروشهای مردمی کنند یا از دولت تبری بجویند یا سکوت کنند.
🔸طرح رهبری با همه فرق میکرد. او میگفت دولت نباید برود اولا. جلوی اراده قانونی مجلس و دیگران برای کنار گذاشتن دولت را هم گرفت ثانیا. از همه مهمتر نخبگان کشور را فراخواند به ترمیم اعتماد عمومی مردم به چنین دولتی. البته در کنار نقدها و مطالبه گری و امثالهم ولی اصل را گذاشت بر ایجاد امید و اعتماد به دولت. که این وظیفه نخبگان و حزب اللهی ها را نیز روشن میکند. او معتقد بود مشکل کشور باید با همین نیروها و قوای سه گانه حل و فصل شود.
🔸چرا این طرح؟ روشن است چون هدف جنگ اقتصادی و به تبع رسانه ای دشمن تغییر اراده مردم است. احساس تشتت و به هم ریختگی و ابهام و شوک و امثالهم دشمن را در دستیابی به هدف کمک میکرد. قطع ارتباط با دولت به معنای این نیست که دولت بعدی لزوما یک اعتماد عمومی داشته باشد بعلاوه اینکه در فاصله این جابجایی قطعا شرایط کشور متشتت و مبهمتر میشد.
🔸ریشه اشکال را رهبری دو چیز میدانست اول ضعفهای دولت که اتفاقا خود را تازه نشان داده و دولت نمیتواند پنهانش کند. دولتی که ظاهرا بنا دارد بیشتر حرف گوش کند چون تنها پشتیبان او رهبری است. دوم بی اعتمادی اجتماعی که این نکته بهترین دولتها را هم زمین خواهد زد. این دومی محصول جنگ اقتصادی و رسانه ای است.
🔸نقشه رهبری بر اساس هدف دشمن تعیین میشد و توجه به وضعیت کل امت. خیلی ها نفهمیدند چطور دولتی که بیشترین اختلاف گفتمانی با رهبر را دارد و رهبر بیشترین حذر را نسبت به گفتمان آنها داده بود باید در این شرایط فلاکتش اینطور مورد پشتیبانی رهبر باشد. و چرا رهبر سخت ترین راه را انتخاب کرده است. با توجه به این طرح رهبری به وضوح میتوان مشاهده کرد کل نخبگان فاصله جدی با او دارند و خیلی ها در حال تکمیل طرح دشمنند.
🔸به نظرم سبک امام جامعه فقط زمانی درک میشود که در افق نگاه او قرار بگیریم. توجه به هدف دشمن در تحرکاتش بعلاوه فهم درست وضعیت کل امت. و الا با روحیه انقلابی و نیت الهی پازل دشمن را تکمیل خواهیم کرد. به نظرم نخبگان ما تا امروز نمره خوبی نگرفته اند.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
هدایت شده از یازهرا س ادرکینی
🏴 #علم_از_دست_علمدار_نخواهد_افتاد
👥تجمع #نوجوانان عاشورایی
🔰 دسته ی عزاداری حضرت قاسم بن الحسن (ع)
📆 یکشنبه 25 شهریور، ساعت 16:30
🚩 حرکت از میدان بازاردوم، نمایشگاه هوای حرم
▪️ هیأت زوارالزهراء (س)
◾️ @ZovvarAlzahra
#نظام_محاسبه
🔸حدود چهل سال پیش مقاله ای از #سید_علی_خامنه_ای منتشر شد با عنوان "روح توحید نفی عبودیت غیر خدا".
🔸مقاله با همه مقالاتی که درباره توحید خوانده اید و شنیده اید متفاوت است. برخی از جملات ابتدایی این مقاله اینگونه است:
☘"روزی که پیامبر اسلام شعار لااله الا الله را اعلام کرد ..نخستین کسانی که با او بر سر ستیزه شدند سران و اشراف قبایل بودند...همواره عکس العملهای خصومت آمیز درباره یک فکر و یک نهضت مفسر گویایی است برای جهت گیریهای اجتماعی آن و عمق و ضریب تاثیر آن جهت گیریها.
از راه مطالعه در چهره دشمنان این نهضت و وابستگیهای طبقاتی آنان میتوان جهت گیری طبقاتی و اجتماعی آن نهضت را دانست و از مطالعه در شدت و جدیت دشمنیهایشان میتوان عمق و تاثیر آن را اندازه گیری کرد.
🔸یک مبنای محاسباتی کاملا روشن.
بر این اساس چند سوال دارم:
🔺اولا چه کسانی دشمن ایران هستند؟راس دشمنی با ایران چه کسانی هستند؟
🔺ثانیا دشمنی آنها چه میزان شدید است آیا با همه قدرت آمده اند یا نه.
🔺ثالثا با چه کسی دشمنند؟ با مردم یا مسوولین یا یک طایفه خاص؟
🔸از روی همین شاخصهای ساده نتایجی به دست میاید که با تلقی خیلی از رفقای ما ناسازگار است.
🔸اولا دشمن اصلی ما مقر اصلی ثروتمندان و قدرتمندان عالم است یعنی آمریکا. این یعنی جهت گیری ما کاملا رودرروی زورگویان و ظالمان عالم است. درست داریم میرویم.
🔸ثانیا با همه قدرت و آبرویشان آمده اند. آخرین توانایی آمریکا دیسیپلین حقوقی و آبرویش بود و همینطور ارتباطات و دارایی اقتصادی اش. که دارد خرج میکند. همه توانشان را آورده اند.
این نشان میدهد قدرتمندیم. اگر ضعیف بودیم و با دست خودمان در حال نابودی بودیم این همه قدرت بیرونی لازم نبود.
🔸 ثالثا نقطه مقابل جنگ اقتصادی نه اولا رهبر است نه مسوولین و نه هیچ کس دیگر. فشار اقتصادی به #مردم میآید همه مردم خصوصا طبقه متوسط به پایین مخاطب این جنگند. این یعنی قرار است اراده #مردم عوض شود. و معنای این جمله آن است که اراده مردم مقابل خواست آمریکا است.
🔸اینکه در فشار و سختی هستیم روشن است. اما آیا واقعا در مجموع داریم پیش میرویم یا عقب گرد میکنیم؟ به نظرم یک نگاه کلان به اوضاع کافی است که نشان دهیم با وجود همه بی تدبیری ها و ضعفها و سختیها اما مردم ایران در حال پیش روی هستند. درست میروند و با قدرت هم پیش میروند.
🔸صحنه اینگونه است ولو منفی بافها نفهمند و نبینند.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥كليـــپ ســـخـــنـــرانـــي
.
🔴 رســـــــــانـــه دشــــمـــن
🔵سخنران:شيخعليمهديان
.
#حداث_الحسين
@hoddass
@ali_mahdiyan
نخبگی انقلابی
🌾یک پیرمرد در مسجد محله ما است که صف اول جماعت مینشیند. اطلاعیه ها را او میخواند. پیر مرد باصفایی است. همیشه پای کار حرکتهای انقلابی و مردمی است. دوست داشتنی و حزب اللهی است. چند شب پیش میخواست اعلام کند تجمع و جلسه ای درباره FATF در یکی از مساجد شهر برگزار میشود. به کلمه FATF که رسید هر چه تلاش کرد نتوانست درست تلفظ کند. در نهایت با لبخند گفت آخرش هم نفهمیدیم این کلمه تلفظش چیست؟
🌾من احساس کردم نه او که جمع زیادی از مردم با مفاد لایحه ای که مدتها است ذهن و دل جمع زیادی از نخبگان را به خود مشغول کرده است خبر ندارند. دقیقا نمیدانند مشکل این لایحه چیست؟حالا لایحه CFT تصویب شد. اینکه مفاهیم کنوانسیونها، تعاریف و شاخصهایش، خارج از مرزها تبیین میشود. اینکه در جنگ اقتصادی، تصویب این لایحه شبیه این است که به نفع دشمن و در جبهه خودی منور بزنیم. اینکه این میزان اتکا و اعتماد به اروپا و آمریکایی که همین تازگی زیر قول و قرارهایشان زده اند چقدر اشتباه است و هزاران استدلال دیگر باعث نشد جلوی رای سیاسی نمایندگان گرفته شود. نمایندگانی که همه چیز را در دو تایی های سیاسی تحلیل میکنند و در همان چارچوب رای میدهند.
🌾پرسش من این است که ما باید چه میکردیم؟ رفتار این چند روز حزب اللهی ها هیچ فایده ای نداشت مگر تشدید تنفر از دولت و مجلس. آنچه بود را آنچنان تر کردیم. خوب؟ ثم ماذا؟
🌾من هنوز هم معتقدم راه حل فقط یک نکته است و آن رفتن سراغ مردم. گفتگوهایی که مخاطبش مردم نیست شبیه نقدهای دقیقی که دوستان ما به برجام میکردند، نتیجه اش قطعا تغییر اراده مردم نخواهد بود بلکه اگر درست هم باشد نتیجه اش صرفا یک نوع رشد عقلانیت در تصمیم گیریها خواهد شد که آنهم با وجود تصمیم گیرندگانی که تصمیماتشان را نه بر اساس عقلانیت بلکه بر محور احساس دشمنی با شما و اعتماد به خارج تنظیم میکنند تلاش شما عملا هیچ اثری نخواهد داشت.
🌾یادم نمیرود داستان 2030 را هم ما نتوانستیم حل کنیم.آن هم آخرش با هزینه شدن رهبری حل و فصل شد (البته اگر شده باشد). باید در تلاشهای سیاسی، روی مان به سمت مردم باشد و حواسمان به دشمن. اول باید دل مردم با ما صاف شود و برادریمان را اثبات کنیم باید باور کنیم راهی به جز این نداریم. اگر این را بپذیریم آن وقت ادبیاتی را انتخاب میکنیم و موضوعاتی را بر میگزینیم که برای مردم روشن تر است و تبدیل شدن آنها به #گفتمان ساده تر.
🌾باید در بستر ادبیات انقلابی حضرت امام، زبان دیگر و رفتار دیگری را پیدا کنیم که از طریق آن بتوانیم به دلها و اندیشه مردم دست پیدا کنیم. روی نقاط کاملا روشن و ادبیاتی که درش موضع گیری و برچسب کمتری وجود دارد بایستیم.
🌾گفتمانی که زبان ساده تری دارد. مثل لزوم مجاهدت و تلاش مسوولین. لزوم توجه به کالای فراورده خودمان یعنی توجه به تلاش خودمان. لزوم پاک کردن دعواهای پرسپولیس استقلالی در مردم و رجوع به درد مشترکمان. لزوم نقد ویژگیها و خصلتهای بد خودمان. یا مقولاتی مثل تبیین چرایی امید به آینده که ضرب آهنگش در کلمات رهبری به جد زیاد شده است. تبیین دوباره انقلاب به عنوان راه حل مشکلات. خلاصه در یک کلام گفتمان #بازگشت_به_خویشتن
🌾والا تبدیل میشویم به یک جمع بسته ای که فقط عصبانیت روی عصبانیت میگذارند به زمین و آسمان فحش میدهند همه سعیشان این است که دل خود را خنک کنند. جماعتی که قدرت پیشروی و رهبری اجتماعی ندارد و نمیتواند تاثیری در اراده مردم ایجاد کند و یعنی در این شرایط مبارزه یک جماعت بیفایده است.
🌾یک راه بیشتر نداریم آنرا هم امام و رهبری به ما آموخته اند اگر بنا است واقعا در صحنه امروز ایران نقش آفرین باشیم باید یاد بگیریم چگونه اراده مردم را به روش انقلابی ناب، عوض کنیم.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
سبک حکم
🌱چرا رهبری در مقوله fatf تذکر داد ولی ورود حاکمیتی نکرد؟ ما از او در امور دیگری شبیه به این ورودهای جدی تری دیده ایم. مثلا در قصه اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم رهبری منتظر شورای نگهبان و غیره هم نشد و دستور داد بحث اساسا از دستور کار خارج شود.
🌱شبیه به این قصه بلکه شدیدتر و عجیب تر از آن را در ماجرای 2030 مشاهده کردیم. رهبری در کوران انتخابات ناگهان این داستان را بر ملا کرد و منتظر عاقبت انتخابات و غیره هم نشد. و به جد مقابل اجرای آن ایستاد. او به همه ارکان زیر مجموعه خود مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تذکرهای شدیدی داد.
🌱ماجرای fatf چه تفاوتی با آن موارد دارد و اساسا سبک رهبری در حکم حکومتی چیست؟
🌱رهبری در مواردی مقابل خواست منتخبین مردم حکم حکومتی میدهد و در مواردی مقابل فهم فقهی اولیه حکم میدهد. در مورد دوم اصلی ترین ملاک مصلحت است و شاخص اصلی در مصلحت نیز مراعات جامعه و مردم است. مراعات یعنی فهم و شناخت توان و قابلیت و فهم عمومی با توجه به اهداف جامعه. مراعات غیر از تساهل و تسامح است مراعات و مدارا نوعی همراهی است که نتیجه اش دستیابی سریعتر به اهداف باشد. چرا که اهداف جامعه دینی باید در نهایت به دست مردم و به خواست و اختیار و اراده جامعه محقق شود و نه به اجبار.
🌱اما جایی که رهبری در مقابل نظر منتخبین مردم میایستد دو دلیل عمده دارد اول اختلاف و دوم انحراف است. در موارد اختلاف نظر او جمع کننده و نهایی کننده است. در موارد انحراف حکم او محافظت از انحراف جامعه است.
🌱موارد مصلحت و رفع اختلاف عمدتا بر اساس ساز و کارهای قانونی ورودهای رهبری قابل حل و فصل است مگر اینکه لازم باشد ورودهای خود را و مراعات خود را علنی بیان کند مثل اجازه به ورود آقای معین به انتخابات با اینکه رد صلاحیت شده بود.
🌱اما پرسش اصلی که در بالا بیان شد مربوط به مقوله انحراف است. واقعیت آن است که بین قضیه 2030 و اصلاح قانون مطبوعات با ماجرای fatfتفاوت ماهوی وجود دارد. دو ماجرای اول یکی به مقوله تربیت و دومی گفتمان سازی در کشور مربوط میشدند. اولی تربیت نیروی انسانی را به دشمن میسپرد و دومی گفتمان سازی را. اگر اراده حرکت کننده در جامعه را اراده مردم میدانیم این دو انحراف در جامعه و سپردن مدیریت و هدایت جامعه به دست دشمن بودند.
🌱اما در مقوله fatf اتفاقی که میافتد شبیه برجام است و از مقوله انحراف نیست بلکه از جنس مقوله تحمیل هزینه بر کشور است. اگر چه عده ای از سر ترس یا احساس حقارت به این لایحه رای دادند اما این لایحه محصولش در جامعه و مردم تحقیر نیست انحراف هم نیست بلکه ایجاد هزینه است. دقت کنید حتی جان عزیزترین عزیزان کشور حتی تسلیحات در کشور اینها ولو عزیزند و ناموسی اما به هر حال هزینه اند نه انحراف. در سبک تصمیم گیری رهبران اراده مردم و قانون بر هزینه ها مقدم است و اراده رهبر و امام جامعه در مقوله انحراف بر اراده مردم مقدم است. اگر بنا باشد جامعه به انحراف کشیده شود رهبر حکم میدهد و تا زمانی که مردم بنای بر اطاعت از شریعت و حکم الهی دارند این انحراف جلوگیری خواهد شد. ملاک در تشخیص انحراف در جامعه نیز توجه به اراده مردم و رشد جامعه است. نه تسلیحات نه جان انسانها و نه هیچ چیز دیگر.
🌱 هزینه اگر به اندازه ای شود که کیان جامعه و موجودیت جامعه به خطر بیفتد البته این هزینه نیز با انحراف فرقی نمیکند چون در هر دو آنچه به خطر میافتد حرکت امت به سمت هدف است یکی اصل امت را نابود میکند یکی جهت را.
🌱در غیر این موارد رهبر تذکر میدهد راهنمایی میکند ولی تصمیم را به اراده مسوولین و منتخبین میسپارد. او انتخاب شده به اذن خدا و به دست قدرت مردم تا مراقب جهت گیری جامعه و رشد جامعه باشد. برداشتن گامها با خود مردم است. ساختار قانونی کشور در همه بخشها برای تصدی اراده جامعه کافی به نظر میرسد.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
22.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضور جمعی طلاب قم در دهه محرم 97
در قالب نمایشگاه و موکب #هوای_حرم
به مدد و نصرت هیات محترم #زوار_الزهرا(س)
موضوعات
#نصرت_امام
#حمایت_از_کالای_ایرانی
#چهل_سالگی_انقلاب
@ZovvaralZahra
@ali_mahdiyan
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥كليپ تصويري🎥
.
▪️مشکل اساسی▪️
آیا فساد مسئولین مشکل اساسی است؟
.
سخنراني:
شيخ علي مهديان
.
#شيخ_علي_مهديان
#هيئت_حداث_الحسين_عليه_السلام
Telegram.me/hoddass
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم/یکی برای حسن آن یکی برای حسین...
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
🏴 #هیات_کریمه_اهلبیت_علیهاالسلام
🏠 بلوار امين به سمت بلوار الغدير بعداز ميدان ارتش،اولين کوچه(کوچه۱)،فرعي اول،مدرسه صهبا
⏱ چهارشنبه ۲۵ مهر،ساعت ۱۹:۳۰ الي ۲۱:۳۰
🎙 سخنران:حجةالاسلام و المسلمین #محمدقمی
(ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی)
🎙مداح:حاج مهدی #تدینی
#چهل_سالگی_انقلاب
@KhaneTolab
بُن باز
🏔 برخی خیال میکنند سخنان امیدبخش رهبری و نگاه متفاوت او به صحنه صرفا یک کوری خوانی سیاسی است یا صرفا روحیه دادنی تخیلی به مردم است. در ابتدای دهه پنجاه #سید_علی_خامنه_ای جوان هیچ کاره در گوشه مشهد در دوران سیاه و تلخ سیطره دولت جبار و خشن و آمریکایی محمدرضا که دست سعودی های امروز را هم از پشت میبست در جنایتکاری، در آن دوران مبانی رفتار خود را بیان میکند. در کتاب#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن میتوانید این مبانی را مطالعه کنید:
🏔 دیدید بعضی ها در دشواریهای زندگی... چه میکنند؟ یکی از چند کار را انجام میدهند: یا #تسلیم دشمن میشوند یا ...عملا راهی و روالی پیش میگیرند ...باطنا تسلیم دشمن میشوند.
🏔راه دیگر این است که به زندگی خود خاتمه بدهند آن جنابی که وقتی به حکومت میرسد مثلا از اطراف گربه رقصانهای بین المللی او را به ستوه میآورند ....خسته میشود بیچاره میشود و #انتحار میکند.
🏔اما برای انسان با خدا در دیگری در بن بست ها باز میشود که باز شدن آن در ، درهای دیگر را درهای شرافت کش را به روی او میبندد. آن در چه دری است؟ در توکل به خدا....همه بن بست ها با دست قدرت خدا #بن_باز است.
🏔بن بست از #جنگ_احد بالاتر؟ ...به خاطر غفلت چند تا سرباز یک عده از جلو حمله میکنند یک عده از پشت...یک لشکر بی سلاح و بی جهاز در یک چنین مواقعی چه میکنند؟ فرار
🏔از نقشه های خیلی روشن و از دستهای رو شده شیطان یکی این است: زودتر از موعد شکست جبهه الهی و رحمانی را اعلام بکند.
🏔آدم با توکل در اینجا مثل چه کسی عمل میکند؟ مثل امیرالمومنین...
🏔آن کس که توکل را دست بر روی دست گذاشتن، به امید آینده مجهول بی تلاش نشستن ایمان خود را از نیروی خود سلب کردن معنا میکند.... این چنین آدمی یا توکل را نمیفهمد و اسلام سرش نمیشود ... یا نه میفهمد شرف سرش نمیشود...
🌺صفحات 66 تا 69 کتاب. سخنرانی سال 1353 در مشهد.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan