eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
4.5هزار دنبال‌کننده
598 عکس
77 ویدیو
1.6هزار فایل
🔻کانالی برای انتشار #دروس و #دیدگاه_های استاد معظم آیت الله علیدوست(زیدعزه)، توسط شاگردان؛ 🌐 سایت استاد: http://a-alidoost.ir ✍️ ادمین: @ILIASALEHI
مشاهده در ایتا
دانلود
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_القضاء_جلسه هفتاد و چهارم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت
خارج فقه القضا (1400-1401) - جلسه 75.mp3
10.76M
💠 هفتاد و پنجم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ جلسه : 1400/12/21 صفحات : 435 و 436 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ برگه صفحات 435 و 436 فقه القضاء موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی
337.pdf
261.3K
✍️ برگه صفحات 437 و 438 فقه القضاء موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ : 1400/12/22 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
✅ کارایی اصول فقه موجود در فقه اجتماعی 🔻 آیت‌الله علیدوست در نشست «اصول فقه اجتماعی» تشریح کرد؛ 📝 فقه اجتماعی گاهی به معنای فقه المجتمع است، گاهی منظور صفت و موصوف است، یعنی فقه با رویکرد و گفتمان اجتماعی یعنی فقیه حتی در نماز هم رویکرد اجتماعی دارد. حال اینکه اثر دارد یا ندارد بحث دیگری است. سومین تعریف فقه اجتماعی این است که فقه اجتماعی یعنی فقه مسائل اجتماعی. 📝 ما یک مسائل فردی داریم، یک مسائل اجتماعی داریم، مثل قضا، شهادت، جهاد، نماز جماعت و ... در اینجا فقه مسائل اجتماعی مورد نظر است. بعضی معتقدند اصول فقه موجود کفایت می‌کند، برخی معتقدند کفایت نمی‌کند و باید این اصول فقه را کنار گذاشت و اصول جدیدی نوشت. گروه سوم می‌گویند باید همین اصول را حفظ کرد ولی آن را ترمیم و تعمیر کرد و در آن تولید و تأسیس داشت. 📝 در فقه اجتماعی یکی از مسائل مهم نحوه تعامل با ادله فقه اجتماعی است، یعنی وقتی یک مسئله اجتماعی داریم آیا همان نحوه که در مسائل غیر اجتماعی ادله را فهم می‌کنیم، باید ادله را فهم کنیم یا با توجه به سنخ مسئله و اجتماعی بودن باید فهممان را عوض کنیم؛ لذا خیلی از اطلاق‌گیری‌ها و عموم‌گیری‌ها درست نیست. پس ادعا این می‌شود که نحوه اطلاق‌گیری و اخذ به عموم در فقه اجتماعی چگونه است. 📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27443 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه هفتادم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مقدم
خارج اصول فقه- دور دوم(1400-1401) - جلسه 71.mp3
10.08M
💠 جلسه هفتاد و یکم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مقدمه‌ اصول فقه - المسألة الثالثة من مسائل المقدمة : مبادی اصول الفقه التصوریة - المسألة الرابعة : تبعیت الاحکام تاریخ جلسه : 1400/12/22 صفحات : 77 و 78 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_القضاء_جلسه هفتاد و پنجم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گ
خارج فقه القضا (1400-1401) - جلسه 76.mp3
11.13M
💠 هفتاد و ششم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ جلسه : 1400/12/22 صفحات : 437 و 438 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه هفتاد و یکم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع :
خارج اصول فقه- دور دوم(1400-1401) - جلسه 72.mp3
11.27M
💠 جلسه هفتاد و دوم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مقدمه‌ اصول فقه - المسألة الثالثة من مسائل المقدمة : مبادی اصول الفقه التصوریة - المسألة الرابعة : تبعیت الاحکام تاریخ جلسه : 1400/12/23 صفحات : 77 و 78 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_القضاء_جلسه هفتاد و ششم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گر
خارج فقه القضا (1400-1401) - جلسه 77.mp3
11.31M
💠 هفتاد و هفتم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ جلسه : 1400/12/23 صفحات : 437 و 438 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه هفتاد و دوم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع :
خارج اصول فقه- دور دوم(1400-1401) - جلسه 73.mp3
11.9M
💠 جلسه هفتاد و سوم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مقدمه‌ اصول فقه - المسألة الثالثة من مسائل المقدمة : مبادی اصول الفقه التصوریة - المسألة الرابعة : تبعیت الاحکام تاریخ جلسه : 1400/12/24 صفحات : 77 و 78 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_القضاء_جلسه هفتاد و هفتم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گ
خارج فقه القضا (1400-1401) - جلسه 78.mp3
10.22M
💠 هفتاد و هشتم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ جلسه : 1400/12/24 صفحات : 439 و 440 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ برگه صفحات 437 و 438 فقه القضاء موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی
344.pdf
248K
✍️ برگه صفحات 439 و 440 فقه القضاء موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ : 1400/12/24 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن فقه سیاسی صفحات 115 و 116 موضوع : جایگاه رای مردم در مشروعیت حکومت - رفع برخی ابهامات بحث -
341.pdf
201.8K
✍️ متن فقه سیاسی صفحات 117 و 118 موضوع : جایگاه رای مردم در مشروعیت حکومت - رفع برخی ابهامات بحث - ماهیت شناسی کار وکیلان و نمایندگان مردم در قانون گذاری تاریخ جلسه : 1400/12/24 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_سیاسی - جلسه بیست و دوم (50 - 74) سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع
خارج فقه سیاسی (1400-1401) - جلسه 23.mp3
9.2M
💠 - جلسه بیست و سوم (51 - 75) سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : جایگاه رای مردم در مشروعیت حکومت تاریخ جلسه : 1400/12/26 صفحات : 117 و 118 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ برگه صفحات 439 و 440 فقه القضاء موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی
1_1530215053.pdf
235.3K
✍️ برگه صفحات 441 و 442 فقه القضاء موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ : 1400/12/28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه هفتاد و سوم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع :
خارج اصول فقه- دور دوم(1400-1401) - جلسه 74.mp3
11.28M
💠 جلسه هفتاد و چهارم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مقدمه‌ اصول فقه - المسألة الرابعة : تبعیت الاحکام تاریخ جلسه : 1400/12/28 صفحات : 79 و 80 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_القضاء_جلسه هفتاد و هشتم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گ
خارج فقه القضا (1400-1401) - جلسه 79.mp3
11.12M
💠 هفتاد و نهم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : کثرت گرایی در نظام قضایی و کیفری اسلام و سیاست افتراقی تاریخ جلسه : 1400/12/28 صفحات : 441 و 442 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
CamScanner 03-19-2022 15.06.pdf
2.87M
🔔 مرجعیت سنتز 🔰 مصاحبه با آیت الله علیدوست 🔍 مجله عصر اندیشه / شماره 28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
💢آیا اصول فقه موجود در فقه اجتماعی کارایی دارد؟ ✔️استاد ابوالقاسم علیدوست ضمن اشاره به سه دیدگاه پیرامون کارایی اصول فقه موجود در فقه اجتماعی تصریح کرد: در مسائل اجتماعی نباید درگیر الفاظ نصوص بود مخصوصا آنجایی که می‌خواهیم از عقل استفاده کنیم. 👈 گزارش نشست «اصول فقه اجتماعی»: https://b2n.ir/j31721
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب سوزی نرم! به جرأت بیان می کنم هیچ زمانی مثل امروز تراث اهل بیت نبوت در معرض هجوم نبوده است برای این که یک زمانی بود که تراث مورد هجمه قرار می گرفت مثلا کتاب سوزی راه می افتاد مثل صلاح الدین ایوبی وقتی به لبنان رفت مرحوم چمران نقل می کند که یک هفته حمام های لبنان با کتاب های شیعیان آبش گرم می شد. متعصب علیه شیعه وقتی وارد لبنان شد کتابسوزی راه انداخت، حمام خون راه انداخت. اما چیزی که مطرح بود کتابسوزی فیزیکی بود ما امروزه کتابسوزی فیزیکی نداریم ممکن است یک کسی در گوشه ای این کار را انجام دهد اما یک جریان نیست، همه هم آن کار را محکوم می کنند و رد می کنند اما ما امروز کتابسوزی نرم افزارانه داریم، کتابسوزی یقه سفیدها داریم مثلا وقتی شخصی مثل آقای سروش می گوید روایات صحیح ما در بین روایات ضعیف و خرافه مثل انگشتری است در تلی از زباله یا گردنبندی است در انباری از کاه این شخص کتابی را نسوزانده اما تراثی را سوزانده است. این سخن را هزاران نفر بلکه ده ها هزار نفری که گوش می کنند یک درصدی از آن ها متأثر می شوند از این حرف، این ها چه نگاهی می کنند به این تراث؟ حال یک طلبه ی فاضلی باشد که به او بگوید یا فلان این چه حرفی است که شما می زنی؟ ما روایاتمان این گونه نبوده که فله ای جمع شود. بعد ائمه ی ما پایش کردند پالایش کردند، علمای ما علم رجال، علم درایه، البته نمی گوییم هم که همه همه درست است بعد هم اگر روایت از نظر سندصحیح نبود الزاما به معنای خرافه بودن نیست. گاهی سند عن فلان عن فلان ندارد اما در یک نظام حلقوی بالا می آید یا گاهی مضمون مضمون عقلی، عقلایی و انسانی است که نیاز به سند ندارد.
باسمه تعالی از تاریخ 6 فروردین 1401 (شنبه) الی تاریخ 18 فروردین 1401 (پنج شنبه) صوت و متن 12 جلسه در کانال بارگزاری می‌گردد.