eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
246 دنبال‌کننده
702 عکس
33 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 عکاس: اسماء @aliebrahimpour_ir ١۴۰۳.۰۸.۰۶
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#حالت_چطوره؟
؟ در پرتلاطم و پرآشوب و ناامیدترین حالت ممکن. عمر رفت و داره می‌ره؛ عمر رفت و داره می‌ره؛ عمر رفت و داره می‌ره؛ ۳۰ سال رفت؛ ی به دست نیاوردم، ای به دست نیاوردم، راهی پیدا نکردم، یقینی کسب نکردم، ایمانی به دست نیاوردم، در اوج حیرانی و در اوج طلب شک روی شک توهم روی توهم حماقت روی حماقت بی‌شعوری روی بی‌شعوری آشوب روی آشوب بازی روی بازی نقش روی نقش کفر روی کفر انبار می‌کنم. یاالله یاالله یاالله عمر رفت، بیچاره شدم و بیچاره ماندم، توهم و حماقت بیچاره‌ام کرده، به‌هم‌ریختگی به اوج خودش رسیده، از من بر نمی‌آید. یاالله یا صاحب‌الزمان ادرکنی و لاتهلکنی @aliebrahimpour_ir
نشست مدل های فرهنگی - استاد قائمی نیا - تقریر علی ابراهیم پور.pdf
466.8K
گزارش محتوای سمینار 📌 و کاربردهای آن در مطالعات دینی و : از انسان‌شناسی شناختی تا تفسیر فرهنگی 👤 استاد معظم حضرت حجت‌الاسلام دکتر علیرضا 📝 تقریر: علی ابراهیم‌پور (دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم ع) 🗓 ارائه شده در اسفند 1401 @aliebrahimpour_ir
بعضی از قسمت‌های آنقدر بکر و دست‌نخورده است که گاهی حس می‌کنم تنهایی وارد یک غار کشف‌نشده شده‌ام!! @my_sajjadieh @aliebrahimpour_ir
یکی از الزامات این است که حتما نسبت هر دعا در خانواده‌ی دعایی مورد بررسی قرار بگیرد. مثلا دعای 7 و 21 و 22 و 54 همگی به مشکلات و سختی اشاره دارند و در پرتوی مقایسه پی‌درپی میان مضامین آن‌هاست که می‌توان به جایگاه هر کدام پی برد. مگرنه نظرا و عملا ثابت شده که موجود، ناکارآمدند. @my_sajjadieh @aliebrahimpour_ir
یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دعای 22 ، «حتی»های مکرر است. یعنی هر فراز این دعا که درخواستی را مطرح می‌کند، با یک یا چند «حتی» به اتمام می‌رسد. هر فراز از این دعا، غیر از آنکه در کنار فرازهای دیگر، ساختار این دعا در راستای غرض و حال و موقعیت خاص را شکل می‌دهند، به‌صورت تک‌تک نیز می‌توانند محور تامل باشند. اهمیت این «حتی»ها در این است که معیار و ضابطه و از اصل مذکور در آن فراز را بیان می‌کنند. مثلا در فراز نهم می‌فرماید: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ ارْزُقْنِي خَوْفَ غَمِّ الْوَعِيدِ، وَ شَوْقَ ثَوَابِ الْمَوْعُودِ أَجِدَ لَذَّةَ مَا أَدْعُوكَ لَهُ، وَ كَأْبَةَ مَا أَسْتَجِيرُ بِكَ مِنْه‏» این عبارت نشان می‌دهد معیار خوف و شوق مطلوب، چشیدن لذت و ترس موردنظر است. یا مثلا در فراز هشتم می‌فرماید: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ ارْزُقْنِي الرَّغْبَةَ فِي الْعَمَلِ لَكَ لِآخِرَتِي أَعْرِفَ صِدْقَ ذَلِكَ مِنْ قَلْبِي، وَ يَكُونَ الْغَالِبُ عَلَيَّ الزُّهْدَ فِي دُنْيَايَ، وَ أَعْمَلَ الْحَسَنَاتِ شَوْقاً، وَ آمَنَ مِنَ السَّيِّئَاتِ فَرَقاً وَ خَوْفاً،» این عبارت هم رغبت عمل برای خدا را با سه معیار دقیق و ملموس، مشخص می‌کند. @my_sajjadieh @aliebrahimpour_ir
📌 یک بحث مفصلی و دامنه‌داری دارم درباره عناوین دعا ها؛ خصوصا های . اما به‌عنوان یک اصل اساسی، و و ، پیشانی هر اثر است. مثل شناسنامه می‌ماند؛ به کل اثر، رنگ می‌دهد و در فهم و تفسیر اثر، -خصوصا - به شدت موثر است. یکی از فصل‌های مهم و ، حتما به نقش و جایگاه عنوان و اسم دعا اختصاص دارد. در متونی که حکیمانه نوشته شده‌اند، اقتضای این است که ارتباط وثیقی با غرض داشته باشد؛ بنابراین مثلا اگر متن علمی است، باید عنوان کلیدی‌ترین مفهوم باشد یا عبارتی که شیره‌کشیده‌ی محتوا باشد. درباره و ضوابط آن باید بعدها صحبت کرد. ، کاری فنی و تخصصی است. اگر داشتیم، یکی از کارهای مهمش همین بررسی عناوین دعا و بازطراحی آن‌ها بود. به‌طورکلی عناوین دعاهای موجود در دست ما، می‌توانند در این چند دسته قرار بگیرند: ۱.عناوین مستقیم: مثل و ۲.عناوین زمانی که هرچند غلط نیستند، خیلی مطلوب هم نیستند: مثل و ۳.عناوین مطلوب: مثل ۴.عناوین افتضاح: مثل ۵.عناوین لغتی که معمولا بی‌ربط اند: مثل و ۶.عناوین راوی: مثل و ۷. عناوین صوری و فُرمی: ۸.عناوین غلط : (اتفاقا راوی خودش می‌گوید این دعا را عقمه نگفته!!) البته این لیست را از حیثیت‌های مختلف می‌شود ادامه داد؛ اما آنچه قطعی است: ۱.دعاهایی که عناوین افتضاح دارند، حتما باید تصحیح شوند و در مرحله بعدی، عناوین غلط. آیت‌الله مکارم در کوشیده دعای علقمه را به تغییر دهد. ۲.در مرحله بعد باید برای عناوین بی‌معنا ی لغتی، زیبا و بجا تولید کنیم و پیشنهاد دهیم. مثلا من برای دعای افتتاح، را پیشنهاد می‌دهم. اگر یک روز یی چاپ کنم، حتما این دعا را با این عنوان در کنار زیارت عاشورا و دعای توسل قرار می‌دهم و از حالت خارجش می‌کنم. ۳.اساسا چالش عناوین زمانی، این است که منحصر به یک زمان خاص می‌شوند. عنوان‌گذاری هوشمندانه می‌تواند دعاهای محبوس در حصرهای زمانی را خارج کند. خصوصا متون ویژه‌ای مثل که ما عوام وقتی در غیر شعبان بخوانیم، حس می‌کنیم قیمه‌ها را داریم می‌ریزیم توی ماست‌ها. @my_sajjadieh @aliebrahimpour_ir
✅ ربوبیت = بنده‌پروری ترجمه 🔸 بعدا نوشت: تو بندگی چو گدایان به شرطِ مزد مکن که دوست خود روشِ بنده‌پروری داند @my_sajjadieh @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#طرح_جلد #التنزیل #جرعه_جرعه_دلگرمی نسخه1.1 @aliebrahimpour_ir
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم ✨ چاپ اول از ویراست اول ، در تیراژ ۳نسخه، منتشر شد. 😍😁 الحمدلله‌رب‌العالمین ✌ @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#دانلود #pdf ورژن 1.1 📚 کتاب " التَنْزِیلُ فی مُثَبِّتِ الفُؤَاد بالمُکْث " یا " جرعه‌جرعه دل‌گرمی
📌 ویراست و ورژن‌های آینده شامل چه چیزهایی می‌شود؟ ۱.بخش‌بندی آیات بزرگ ۲.مقابل قرارگرفتن ترجمه ۳.بیان غرض محوری سوره در ابتدای سوره ۴.درج تیترهای مضمونی اصلی و فرعی ۵.درج خلاصه شناخت‌نامه سوره‌ها در ابتدای سوره‌ها ۶.تغییر رسم‌الخط به عثمان‌طه ۷.افزودن تمامی روایات در پاورقی ۸.اشراب تضمین‌های قرآنی و در حاشیه ✅فعلا همین. 💫امیدوارم توفیق موافق شود و بتوانم این اثر را به ویراست نهایی برسانم. @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#دانلود #pdf ورژن 1.1 📚 کتاب " التَنْزِیلُ فی مُثَبِّتِ الفُؤَاد بالمُکْث " یا " جرعه‌جرعه دل‌گرمی
این اثر در همین ویراست اول، مفتخر است که توسط معلم فرزانه فاضل معظم مکرم، حضرت استاد عبدالکریم -صاحب همگام با وحی- برای بحث روزانه، مورد مطالعه قرار می‌گیرد. حبذا ❤️ @aliebrahimpour_ir
📌 یا ؟ ✨معلم فرزانه حضرت استاد دکتر علیرضا ✨ او بود که من را از بیدار کرد. ✅انتخاب کنید: در چنبره خود را محصور می‌کنید و از فهم محروم می‌مانید یا حاضرید با فهم نوینی از آیات و روایات آشنا شوید؟ @aliebrahimpour_ir