eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
246 دنبال‌کننده
702 عکس
33 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟 فضیلتی از فضایل (س) که شیعیان از شنیدن آن خوشحال می‌شوند. 😍❤️ - ، روایتی را از پدرشان تعریف می‌کنند: 🔶جریان از این قرار است که ، محضر امام مشرف می‌شود و از ایشان می‌خواهد فضیلتی از حضرت زهرا کنند که شیعیان از شنیدنش شوند. 📗ترجمه جلد 43 بحار الأنوار، ص340 🌐 @aliebrahimpour_ir [ ]
Standard IRFonts.zip
4.4M
| | | | ✅ این فونت‌های سریIR هستند که شورای عالی اطلاع‌رسانی آماده کرده. 😌 من مدتی است از این‌ها استفاده می‌کنم. اگر ندارید، حتما نصب کنید. بسیار مناسب‌تر و زیبا‌تر از فونت‌های سریB هستند. 👌 خصوصا برای عربی‌کارها. [ | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 اختلاف در روش ( ) 📔 مبانی ، احمد حسین شریفی، ص376 [ | | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
نکته‌ی #نگارشی: در دستور #خط فارسی مصوب #فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ص25: «الف «است» بعد از مصوب بلند «و» و «ا» حذف می‌شود.» 🌐 @aliebrahimpour_ir
اثر #ذکر «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ» [ #روایت | #حدیث ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
کار مانیست کار ما شاید این است که در پشت دانایی اردو بزنیم دست در جذبه یک برگ بشوییم و سر خوان برویم... 👤 / 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 و افسران آن! 🔰1.مطابق قواعد ، قوه خیال، مُدرِک است؛ یعنی اینگونه نیست که سازندگی محض باشد. لذا شخصی که در فضای اسلامی کرده و با منش دینی کرده و تربیت شده و تجربه ی معرفتی دینی داشته، وقتی می‌کند، محصول خیالش نیز، امتداد همان تجربه‌ی سابق منشی، تربیتی و معرفتی است. 🔰2. عزیز -که چند روز پیش هم در پیج اینستا درباره‌اش نوشته بودم- امشب مهمان بود. از گفت. از یک کار بسیار بزرگ فرهنگی که شاید خیلی به چشم عموم نیاید! اینکه مثلا این برنامه به تنهایی هم گردهم‌آیی هنریست و هم برنامه‌ای آموزشی و هم انتقال تجربه و هم برنامه‌ای برای صدور و هم مقابله با . از چیزهای دیگر هم گفت. مثلا خاطره‌ی بامزه‌ی جنگش را تعریف کرد و کلی صحبت دیگر! 🔰3. بحث از وضعیت اقتصادی شد. گفت مشکل را در بی‌پولی نمی‌بینم. مشکل جای دیگریست. سرمایه‌گذاری هم بشود، باز آب از آب تکان نمی‌خورد. گفت مشکل در است. فرهنگ کار کم شده. اینکه فرد احساس کند باید فعالیتی انجام دهد که به دیگران سود می رساند. همه دنبال کندن و رفتن مسیر در یک شب هستند! شاهد هم آورد:جنگ را سلاح ما شکست نداد؛ فرهنگ با هم بودنمان شکست داد. گفت «هرکسی در هر ای هست، باید بایستد و شروع کند.» شاهد هم آورد: امام حسین (ع) یک نه گفت در برابر همه! ایستاد. 🔰4. رامبد پرسید بچه بودی، از جیب پدرت پول برمیداشتی؟ گفت واقعیتش نه! ما خانواده متوسطی بودیم، اما پدرومادرمان ما را بزرگ کردند. هیچوقت چشم حسرت به بالاتر از خودمان یا چشم حقارت به پایین تر از خودمان نداشتیم. 🔰5. رامبد پرسید: چرا فیلم هایت را مردم دوست دارند؟ گفت مردم را دوست دارند؛ را دوست دارند؛ در شرایط مساوی، گرایششان به امید بیشتر از ناامیدی است. من از بچگی عادت کرده ام به افراد بگذارم. کارگردان که کار می‌کند، باید شخصیتی که می‌سازد را باور داشته باشد. به او احترام بگذارد. این احترام به شخصیت را، مخاطب هم دریافت می‌کند. 🔰6.گفت یک جمله بگم؟ گفت بگو. گفت: حوزه را جدی بگیریم. وقتی فیلم می‌بینیم، همان حس کتاب خواندن را داشته باشیم. حالا که کتابخوانی کم شده،‌لااقل فیلم‌های مستقل خوب را ببینیم که واقعیت را بهتر نشان می‌دهد. 🔰7.به عقیده‌ی من، دالّ مرکزی فیلم‌های ، معمولا تمرکز بر همراه با است. مسیری که هرچند با گره افکنی، در آن چالش ایجاد شده، اما رو به آرامش می‌رود. 🔰8. «در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌ی کارها به شما متوجه است.» (۱۳۷۰/۱۲/۰۵) 🔰9. امروز به بابی در وسائل‌الشیعه (ج5،ص9) برخوردم با عنوان: «بَابُ اسْتِحْبَابِ إِظْهَارِ الْغِنَى -وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ حَاصِلًا- إِذَا ظُنَّ فَقْرُهُ» = یعنی خوب نیست مومن، اظهار بی‌پولی کند. حتی باید اظهار غنی بودن کند. مومن شده با سیلی صورتش را سرخ نگه می‌دارد اما حالت گدایی به خودش نمی‌گیرد. 🔰10. خداروشکر آدم‌های درجه یکی هستند که از شنیدن تحلیل‌ها و حرف‌هایشان لذت ببریم. آدم‌هایی که به‌جای ادا و اطوارهای صدمن‌یک‌غاز عالمانه‌طور، سلوک تربیتی دینی داشته‌اند و آن را حفظ کرده و می‌دهند. 🔰11. با قدری تمرکز و البته انصاف، نتیجه‌گیری از شماره‌های یک تا ده، کار مشکلی نیست. 🔹پ.ن: خدا ما را از شر حالت عالمانه‌ی برج عاج نشینی نجات داده و حفظ نماید.🙏 🗓 نگارش در: 1396/2/5 - به مناسبت حضور رضا در [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
الإمام الحسين عليه‌السلام: يَابنَ آدَمَ، إنَّما أنتَ أيّامٌ، كُلَّما مَضى يَومٌ ذَهَبَ بَعضُكَ. داداش جون! باور کن تو همين روزهايى هستی که داره می‌گذره... هر روزى كه بره، یه تیکه از تو رفته... [ | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 نقش تجربیات و سلوک معرفتی در یابی ✅ [مطابق قواعد حکمت اسلامی] سلوک رفتاری و معرفتی و تجربه‌های قبلی نویسنده، او را هدایت و جهت می‌دهند، نه دغدغه‌های ظاهری اجباری. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 نقش تجربیات و سلوک معرفتی در #سوژه یابی ✅ [مطابق قواعد حکمت اسلامی] سلوک رفتاری و معرفتی و تجربه‌
📌 نقش تجربیات و سلوک معرفتی در سوژه یابی (علی ابراهیم‌پور) 🔸کسی که اندکی دست به قلم برده باشد، با مقوله سوژه و سوژه‌یابی آشناست. فرقی هم نمی‌کند نویسنده، داستان‌نویس باشد یا نمایشنامه‌نویس یا یادداشت‌نویس یا هرگونه‌ی ادبی-قلمی دیگر! عموما در ابتدای راه، سوژه‌های متعددی در آستین نویسنده وجود دارد؛ اما به مرور قلک ایده‌ها و سوژه‌ها تمام می‌شود. نویسنده می‌ماند و حرف‌هایی که بدون سوژه نمی‌تواند بزند یا ذوق و هنری که بستر بروز پیدا نمی‌کنند. پس بایستی مسیر اصلی سوژه‌یابی را شناخت و عوامل دخیل در او را درک کرد. 🔸 چنان‌که محققین این عرصه گفته‌اند -و بنابر تجربه‌ی شخصی من و شما، حق نیز همین است- فکر اولیه و سوژه، از مواجهه‌ای آگاهانه با رویداد و اتفاقی شروع می‌شود و در ادامه به موضوعی پخته و آماده‌ی نوشتن تبدیل می‌گردد. 🔸 نکته‌ی اساسی، آن است که چگونه از برخورد با رویدادی واحد و یکسان، افراد مختلف به سوژه‌های متعدد دست می‌یابند؟ بنابر اصول و قواعد (نظیر قاعده‌ی سنخیت و قاعده‌ی الواحد) دست‌یابی به معلول متعدد، ریشه در علل متعدد دارد. اگر علت یک‌سان باشد، ثمر و نتیجه نیز لاجرم همگون است. پس مواجهه با رویداد، تمام علت سوژه‌یابی نیست. چه‌بسا فرد یا افرادی پس از مواجه با رویدادی، اصلا به سوژه‌ای منتقل نشوند! پاسخ این تفاوت را بایستی در درون نهاد ناآرام انسان دانست. 🔸 انسانی که با رویدادی مواجه می‌شود، درونش فعل و انفعالات و افعالی اختیاری و بعضا کم‌اختیاری صورت می‌گیرد که نتیجه آن دست‌یابی به است. این پرش ذهنی از رویداد به سوژه که کار قوه‌ی تخیل انسان است، در ظاهر اتفاقی کوتاه و کم‌زمان است، اما ریشه‌هایی عمیق در باطن انسان دارد. مطابق قواعد حکمت اسلامی، تخیل جنبه‌ی ادراکی دارد. تخیل بافندگی محض نیست؛ تخیل امتداد شخصیت قبلی انسان است. و شخصیت اگر نگوییم چیزی نیست جز معجونی از تجربیات عرفی و زندگی و مطالعات علمی و سلوک درونی، قطعا برآمده از آنهاست. 🔸 ازاین‌رو توجه به (به معنای عام که شامل تجربیات عادی و مطالعه و تفکر و... می‌شود) برای نویسنده بسیار مهم است. این مساله نه فقط در سوژه‌یابی، در تمامی مراحل خلق، اثرگذار است. چه‌بسا نویسنده‌ای با هدف و دغدغه‌ای نیکو کار نوشتن را آغاز می‌کند اما به نتیجه‌ی برعکس می‌رسد! چراکه سلوک و تجربه‌های قبلی‌اش، او را هدایت و جهت داده‌اند، نه دغدغه‌های ظاهری اجباری. عالم درون انسانی، عالم عجیبی است. دست‌کمش نگیریم... 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 . 🔰همیشه جزو سوالات ذهنی ام بود که وقتی می بینیم شخصی بیمار است یا به بلایی دچار شده، چه باید بشویم؟ بشویم یا باشیم؟ سوالم مدت‌ها بی جواب بود. ✅از طرفی حس فطری «علاقه به » باعث می شود که انسان باشد که چنین مشکلی ندارد و از طرف دیگر بابت این خوشحالی ممکن است احساس بینی و برای فرد ایجاد شود. از طرف دیگر نوع نگاه من، می تواند شخص مقابل را آزار بدهد. 🔶امروز (14/02/1396؛ 06:57 ب.ظ) توفیق شد، این سه شریف را در کتاب دیدم. فوق العاده به آمدم. خصوصا روایت سوم که تعبیر «لا اسخر و لا افخر» دقیقا پاسخ این سوال ذهنی ام بود. خلاصه: 🔸1.خوشحال شدن و شکرگزاری نه تنها بد نیست، است. 🔸2.این خوشحالی را باید منتسب به خدا کرد و نعمت را از خدا دانست و کرد. (با خواندن دعاهایی که خود حضرات فرمودند.) 🔸3.نباید جوری رفتار کرد که مخاطب بفهمد و شود. . ✅2136. خدا صلى الله عليه و آله: إذا رأيتُمْ أهلَ البلاءِ فاحمَدوا اللَّهَ ولا تُسْمِعوهُم، فإنَّ ذلكَ يَحْزُنُهُم ؛ هرگاه بلازدگانى را ديديد خدا را شكر كنيد، اما نه چنان كه آنها بشنوند؛ زيرا ناراحت مىشوند. ✅2137. امام عليه السلام: تقولُ ثلاثَ مرّاتٍ، إذا نَظَرتَ إلى المُبتلى مِن غيرِ أنْ تُسمِعَهُ:الحمدُ للَّهِ الّذي عافاني مِمّا ابتلاكَ بهِ ولو شاءَ فعلَ. مَن قالَ ذلكَ لَم يُصِبْهُ ذلكَ البلاءُ أبداً؛ هرگاه بلازدهاى را ديدى به گونهاى كه او نشنود سه بار بگو: سپاس و ستايش خدايى را كه به بلاى تو گرفتارم نكرد كه اگر مىخواست مىتوانست چنين كند. هر كس اين جمله را بگويد هرگز به آن بلا دچار نمىگردد. ✅2138. امام عليه السلام: إذا رأيتَ الرَّجُلَ قدِ ابْتُلِي وأنْعَمَ اللَّهُ علَيكَ فقُلْ: اللّهُمَّ إنّي لا أسْخَرُ ولا أفْخَرُ، ولكنْ أحمَدُكَ على عَظيمِ نَعْمائكَ علَيَّ ؛ هرگاه ديدى مردى به بلايى دچار است و خداوند به تو نعمت ارزانى داشته، بگو: خدايا! مسخره نمىكنم و به خود نمىبالم امّا تو را به سبب نعمتهاى بزرگى كه به من دادهاى سپاس مىگويم. . 🔹پ.ن: منبع روایت ميزان الحكمة، ج2، ص68-69 است.😃 🔹پ.ن2: اگر برایتان مفید بود، منتشر کنید... 😊☺️ . [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir