هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ آیت الله اعرافی:
◼️ دولت پاکستان با آمران و عاملان جنایت پاراچنار قاطعانه برخورد کند
◽️مدیر حوزه های علمیه، اقدام تروریستی گروه های تندرو و تکفیری در به شهادت رساندن و زخمی کردن عده ای از برادران مسلمان و پیروان اهل بیت(ع) در منطقه پاراچنار پاکستان را محکوم کرد.
متن کامل:
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
👈امام حسين علیه السلام شأن امر به معروف و نهى از منكر را بالا برد
◽️عنصر امر به معروف و نهى از منكر، به نهضت حسينى ارزش داد؛ امّا حسين هم به امر به معروف و نهى از منكر ارزش داد.
امر به معروف و نهى از منكر، نهضت حسينى را بالا برد؛ ولى حسين عليهالسلام، اين اصل را به نحوى اجرا كرد كه شأن اين اصل بالا رفت؛ يك تاج افتخار به سر اصل امر به معروف و نهى از منكر نهاد.
◽️گاهى ما امر به معروف و نهى از منكر مىكنيم، ولى نه تنها به اين اصل ارزش نمىدهيم، بلكه ارزشش را پايين مىآوريم.
◽️الآن در ذهن عامه مردم، به چه مىگويند امر به معروف و نهى از منكر؟
يك مسائل جزئى. نمىگويم مسائل نادرست (بعضى از آنها نادرست هم هست). ولى اينها، وقتى در كلّش واقع شود، زيباست.
◽️مثلاً اگر امر به معروف و نهى از منكرِ كسى فقط اين باشد كه آقا! اين انگشتر طلا را از دستت بيرون بياور؛ اين در جاى خودش درست است، حرف درستى است؛ اما نه اينكه انسان هيچ منكرى را نبيند جز همين يكى، جز مسأله ريش.
◽️آن آمر به معروف و ناهى از منكرهايى كه در كشور سعودى هستند، آبروى امر به معروف و نهى از منكر را بردهاند.
فقط يك شلّاق به دست گرفته كه كسى مثلًا [كعبه يا ضريح پيغمبر را] نبوسد. اين ديگر شد نهى از منكر!
◽️ولى حسين را ببينيد! امر به معروف و نهى از منكر، كار او بود از بيخ و بن.
به تمام معروفهاى اسلام نظر داشت و فهرست مىداد؛ و نيز به تمام منكرهاى جهان اسلام.
مىگفت: اولين و بزرگترين منكر جهان اسلام، خود يزيد است!
📚مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۷، ص۱۵۵، (حماسه حسینی).
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
آدرس کانال در ایتا و تلگرام
@alikhademi110
بسم الله الرحمن الرحیم
🏴مقتل حضرت رقیه سلاماللهعلیها🏴
محدث قمی در نفس المهموم، ص415، از عمادالدین طبری (از علمای قرن 7) در کامل بهائی، ج2، ص178:
🛑إنّ نساء أهل بيت النبوة أخفَينَ على الأطفال شهادةَ آبائهم و يقلن لهم: «إن آباءكم قد سافروا إلى كذا و كذا». و كان الحال على ذلك المنوال حتى أمر يزيد بأن يدخلن دارَه.
و كان للحسين عليهالسلام بنت صغيرة لها أربع سنين، قامت ليلة من منامها و قالت: «أين أبي الحسين (عليهالسلام)، فإني رأيتُه الساعة في المنام مضطرباً شديداً».
فلمّا سَمِعنَ النسوةُ ذلك، بَكينَ و بكى معهنّ سائرُ الأطفال، و ارتفع العويل، فانتبه يزيد من نومه و قال: ما الخبر؟ ففحصوا عن الواقعة و قصّوها عليه. فأمر بأن يذهبوا برأس أبيها إليها.
فجاؤوا بالرأس الشريف إليها مُغطّىً بِمنديل، فوُضِع بين يديها و كُشِف الغطاءُ عنه، فقالت: ما هذا الرأس؟ قالوا: إنه رأسُ أبيك.
ففزعت الصِّبيةُ و صاحت، فرفعته من الطست حاضنة له، و هي تقول:
ـ يا أبتاه من ذا الذي خضبك بدمائك؛
ـ يا أبتاه من ذا الذي قطع وريديك؛
ـ يا أبتاه من ذا الذي أيتمني على صغر سني؛
ـ يا أبتاه من بقي بعدك نرجوه؛
ـ يا أبتاه من لليتيمة حتى تكبر.
و ذكر لها من هذه الكلمات، ثمّ إنّها وضعت فمَها على فمه الشريف و بكت بكاءاً شديداً حتى غُشي عليها. فلمّا حرّكوها، فإذا هي قد فارقت روحُها الدنيا.
فلمّا رأى أهلُ البيت ما جرى عليها، أعلوا بالبكاء و استجدوا العزاء.
🛑ترجمه:
اهل بيت نبوت، شهادت پدران را از كودكان پنهان مىداشتند و به آنها مىگفتند: «پدر شما سفر كرده است». تا اینکه يزيد آنها را به کاخ خود برد.
دختر چهار ساله حسين (ع) شبى از خواب برخاست و گفت: «پدرم به كجا رفت؟ اكنون او را در خواب ديدم كه نگران و پريشان بود».
زنان از شنيدن اين سخن گريان شدند و كودكان ديگر هم به گريه افتادند و شيون بلند شد. يزيد از خواب بيدار شد و گفت: چه خبر است؟ از واقعه تحقيق كردند و به او خبر دادند. آن لعين دستور داد سر پدر را براى او ببرند.
سر مطهر را درحالیکه دستمال روى آن انداخته بودند، جلوى آن كودك نهادند؛ همین که پرده از روی آن برداشته شد، پرسید: اين چيست؟ گفتند: سر پدرت.
كودك هراسان شد و صيحه كشيد و آن را از ميان طشت برداشت و به سينه گرفت و مىگفت:
ـ پدر جان! چه كسى تو را با خونت خضاب كرده است؟
ـ چه كسى رگهاى گردنت را بريده؟
ـ چه كسى مرا به اين كودكى يتيم كرده؟
ـ پدر جان، بعد از تو به چه كسى اميدوار باشيم؟
ـ پدر جان، چه كسى يتيم را نگهدارى كند تا بزرگ شود؟
۱. پدر! چو مادر پهلوشکستهات زهرا
ببين به صورت و بازوی خود نشان دارم
۲. برای آنکه نبيند رخ مرا نيلی
ز عمهام به خدا، روی خود نهان دارم
۳. از آن شبی که فتادم ز ناقه روی زمين اگر که گوش دهی، بر تو داستان دارم
۴. به روی خار مغيلان ز بس دويدم من هنوز آبله در پا از آن زمان دارم
و از اين سخنان با او گفت، تا آنكه لب بر لب پدر نهاد و آنقدر گريه کرد تا از هوش رفت. وقتی او را تکان دادند، روحش پرواز كرده بود.
اهل بيت از ماجراى او بلندبلند گريه میکردند و عزا و ماتم آنان دوباره شروع شد.
رموز عشق بر عالم نشان داد
لبش را بر لبش بنهاد و جان داد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
آدرس کانال در ایتا و تلگرام
@alikhademi110
🏴 شهادت مظلومانه دومین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) را خدمت امام زمان (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) و شیعیان ایشان تعظیم و تسلیت عرض میکنیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
آدرس کانال در ایتا و تلگرام
@alikhademi110
محمد بن یوسف زرندی حنفی، از دانشمندان اهل سنت در قرن ۸، در کتاب نظم درر السمطین، ص۲۵۴ مینویسد:
مردی نامهای به دست امام حسن (ع) داد که در آن حاجت خود را نوشته بود.
امام (ع) بدون آنکه نامه را بخواند، به او فرمود:
«حاجتُک مَقضِیّة؛ حاجتت رواست»!
شخصی از اطرافیان عرض کرد: ای فرزند رسولخدا ! خوب بود نامهاش را میخواندی و میدیدی حاجتش چیست، آنگاه بر طبق حاجتش پاسخ میدادی؟
امام (ع) پاسخی عجیب و خواندنی داد و فرمود:
«اخشی ان یسئلنی الله عن ذل مقامه حتی اقرء رقعته؛
بیم آن را دارم که خدای تعالی، به همین مقدار که من نامهاش را میخوانم، به خاطر خواری و خجالت کشیدن این فرد، مرا مورد مواخذه قرار دهد!).
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
آدرس کانال در ایتا و تلگرام
@alikhademi110
حجت الاسلام خادمی- شب7 صفر- 21 مرداد 1403.mp3
8.06M
🔊فایل صوتی
حجتالاسلاموالمسلمین علی خادمی
◀️موضوع: مشترکات امام حسن و امام حسین علیهما السلام
جلسه اول
🕘زمان: ۳۳ دقیقه
📆یکشنبه، ۶ صفر
🕌تهران، مسجد غدیر خم
آدرس کانال در ایتا و تلگرام
🌷 @alikhademi110 🌷
👈بخشی از هشدارهای حاج شیخ عباس قمی قدسسره به گروهی از اهل منبر و مرثیه:
◽️...در حديثى، حال اينگونه مردم بيان شده كه گفتهاند: "يطلبون الدّنيا باعمال الآخرة؛ یعنى با كار آخرتى، دنيا را مىجويند".
◽️و اين حركات، موجب محرومى از ثوابهاى عظيمه خواهد شد.
و شيطان را عداوت تمامى به انواع انسان است؛ پس هر عملى كه نفعش بيشتر باشد، توجّه شيطان به افساد آن عمل زياده خواهد شد؛ مانند توسّل به حضرت سيّد الشّهداء عليه السّلام؛ كه به حسب ضرورت دين و اخبار ائمّه طاهرين عليهم السّلام، موجب رستگارى و نجات دنيا و آخرت است.
◽️و هر عمل كه موجب فوايد دنيويّه شود، نااهلان توجّهى تامّ و هجومى عامّ در آن عمل خواهند نمود؛ مانند ذكر مصائب كه يكى از وسايل معتبره معاش شده و جهت عبادت، كمتر ملحوظ شود؛
تا رفتهرفته كار به جايى رسيده كه در مجامع علماى مذهب، اكاذيب صريحه ذكر مىشود و نهى از اين منكر ميسّر نيست.
◽️و جملهاى از ذاكرين مصائب، باكی از اختراع وقايع مُبكيه (داستانهای گریهآور) ندارند.
◽️بسا باشد كه اختراع سخنى كند و خود را مشمول حديث: "من ابكى فله الجنّة؛ هر کس بگریاند، برایش بهشت است" مىداند و در طول زمان، همان حرف دروغ، شيوعى در تأليفات جديده پيدا كند و هرگاه محدّث مطلع امين، منع از آن اكاذيب نمايد، (آن شخص روضهخوان) نسبت به كتابى مطبوع (ولی ضعیف) يا به كلامى مسموع دهد، يا تمسّك به قاعده تسامح در ادلّه سنن نمايد، و دستآويز نقلهاى ضعيفه قرار دهد،...مانند جملهاى از وقايع معروفه كه در كتب جديده مضبوط و نزد اهل علم و حديث، عين و اثرى از آن وقايع نيست!
📚منتهی الآمال، ج۲، ص۱۰۷۶.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
آدرس کانال در ایتا و تلگرام
@alikhademi110
حجت الاسلام خادمی- شب8 صفر- 22 مرداد 1403.mp3
7.8M
🔊فایل صوتی
حجتالاسلاموالمسلمین علی خادمی
◀️موضوع: مشترکات امام حسن و امام حسین علیهما السلام
جلسه دوم
🕘زمان: ۳۲ دقیقه
📆دوشنبه، ۷ صفر
🕌تهران، مسجد غدیر خم
آدرس کانال در ایتا و تلگرام
🌷 @alikhademi110 🌷