eitaa logo
علی مع الحق (حجت الاسلام دکتر عصیری)
995 دنبال‌کننده
165 عکس
127 ویدیو
4 فایل
کانال پاسخ به شبهات https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈آدرس کانال جهت عضویت جهت ارتباط با مدیر و پرسش و درج تبلیغ در کانال 👇 🆔 @aabaad_iran
مشاهده در ایتا
دانلود
1 اقتدای به کافر در نماز جماعت !!!! 🤔 : ❓نزد روافض : اگر امامِ نمازِ جماعت یهودی باشد ، و به سوی قبله هم نباشد ، نماز صحیح است و نیاز به اعاده ندارد ‼️‼️ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‌ فِي قَوْمٍ خَرَجُوا مِنْ خُرَاسَانَ أَوْ بَعْضِ الْجِبَالِ وَ كَانَ يَؤُمُّهُمْ رَجُلٌ فَلَمَّا صَارُوا إِلَى الْكُوفَةِ عَلِمُوا أَنَّهُ يَهُودِيٌّ قَالَ لَا يُعِيدُونَ. وَ كَذَلِكَ إِنْ صَلَّى بِهِمْ إِلَى غَيْرِ الْقِبْلَةِ لَا يَجِبُ عَلَيْهِمْ إِعَادَةُ الصَّلَاةِ. 🛎تــــــــرجــــــمـــــه : امام صادق دربارۀ گروهى كه از خراسان يا از برخى از مناطق كوهستانى خارج شده بودند و مردى بر آنان امامت مى‌كرد، وقتى به كوفه رسيدند، متوجّه شدند كه آن شخص يهودى است، گفتند: لازم نيست نماز را اعاده كنند. 💡مجلسی در تعلیق میگوید : و همچنین اگر این نماز به سمت قبله هم نباشد ، واجب نیست نماز را اعاده کنند و نماز شان صحیح است 📚الکافي جلد۳ صفحه۳۷۸ _ ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار ج٤ ص٧٢٤ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕌 این چه نمازی است که امامِ جماعتِ آن کافر و به سمت قبله نیز نمیباشد؛ اما صحیح و بلا اشکال است و نیاز به اعاده هم ندارد ؟؟⁉️ 💠💠 👌چنان که در روایت مورد اشکال معاند آمده است , اگر انسان به نیت آنکه امام جماعت مسلمان است و به طرف قبله نماز می خواند , به او اقتدا کند و بعد از نماز متوجه شود که امام جماعت کافر بوده و رو به قبله هم نماز نخوانده است , در این صورت بر ماموم واجب نیست که نمازش را اعاده کند و دوباره بخواند . 📚وسائل الشیعه ج ٨ ص ٣٧٤ باب ٣٧ _ ص ٣٧٥ باب ٣٨ ❕این عدم اعاده نیز بازگشت می کند به شریعت آسان اسلام و اینکه در صورتی که انسان از روی خطا و جهل تکلیفش را ناقص انجام دهد , خداوند بر او سخت نمی گیرد , چنان که پیامبر گرامی اسلام فرمود : "[تكليف و مسئوليت در برابر] نُه خصلت، از امّت من برداشته شده است: خطا، فراموشى، آنچه نمى‏دانند، آنچه توانش را ندارند، آنچه بِدان ناچارند، آنچه به زور بِدان وادار مى‏شوند .... " وُضِعَ عن امّتي تِسعُ خِصالٍ: الخَطاءُ، والنِّسيانُ، وما لا يَعلَمونَ، وما لا يُطيقُونَ، وما اضطُرُّوا إلَيهِ، وما استُكرِهُوا علَيهِ ... " 📚الكافي: ج 2 ص 463 ح 2 ❕علمای اهلسنت هم مضمون روایت فوق را از پیامبر گرامی اسلام نقل کرده اند که فرمود : " از امّت من [مسئوليت و تكليف در برابر] خطا و فراموشى و آنچه بِدان مجبور شده‏اند، برداشته شده است. " " رُفِعَ عن امَّتي الخَطَأُ والنِّسيانُ وما استُكرِهُوا علَيهِ. " 📚الاستذکار , ابن‌عبدالبر ج٤ ص٣٧٩📚فتح الباری ج٣ ص٨٢📚الجامع الصغیر ج٢ ص١٦📚سنن ابن‌ماجه ج٣ ص٤٤٤ ❕یا فرمود : " خداوند، هيچ گاه بنده‏‌اى را به سبب كارى كه از روى خطا يا اجبار انجام دهد، عذاب نمى‌‏كند. " " لا يُعَذِّبُ اللَّهُ عَبداً على‏ خَطأٍ ولا استِكراهٍ أبَدا " 📚تاریخ بغداد ج١٠ ص٤٦📚کنز العمال ج٤ ص٢٣٦ 👌بنابراین و طبق این روایات شیعه و سنی , در موضوع اقتدای به کافر در بحث امام جماعت هم , چون انسان به خطا و اشتباه رفته است لذا مورد تنبیه و مواخذه خداوند قرار نگرفته و دیگر نیازی به اعاده نمازش ندارد . ❕ وهابی به جای آنکه موضوع مورد بحث از روایت شیعه آن هم در هنگام خطا و اشتباه را مورد اشکال قرار دهد بهتر است پاسخ این مساله را بدهد که چگونه خودشان معتقدند که انسان می تواند با اختیار و از روی آگاهی به افراد فاسق و فاجر در نماز جماعت اقتدا کند؟!!! ❕علمای اهلسنت از پیامبر اسلام نقل می کنند که فرمود : " نمازهای واجب خود را به جماعت بخوانید , خواه امام جماعت عادل باشد , خواه فاسق و فاجری که مرتکب هر گناه کبیره ای گردیده باشد " " عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: «الصَّلَاةُ الْمَكْتُوبَةُ وَاجِبَةٌ خَلْفَ كُلِّ مُسْلِمٍ؛ بَرًّا كَانَ أَوْ فَاجِرًا، وَ إِنْ عَمِلَ الْكَبَائِرَ». " 📚سنن ابی داود ج١ ص١٦٢ ❕یا نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود : " نماز پشت سر هر انسان فاسق و یا غیر فاسقی , از اصول دین است " " قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : " من أصل الدين الصلاة خلف كل بر وفاجر " 📚سنن الدار قطنی ج٢ ص٥٧ ❕علمای مذاهب اهل‌سنت چون حنبلی و حنفی و شافعی نیز فتوا می‌دهند که می‌توان به امام جماعت فاسق و فاجر اقتدا کرد : 📚المجموع ج4 ص253📚المحلى ج4 ص214📚بدائع الصنائع ج1 ص156📚فتح العزيز ج4 ص330. 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• ✅ جهت طرح پرسش و ارتباط با مدیر کانال به این آیدی پیام دهید👇 🆔 @aabaad_iran 📞 09395956464 ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ 🆔 @alimaalhagh110 👈عضویت ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
2 ذکر خداوند در هنگام قضاء حاجت !!!! 🤔 : ❓جائز بودن قرآن خواندن در حین قضای حاجت نزد روافض! از قول جعفر صادق آمده است : عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سَأَلْتُهُ أَ تَقْرَأُ اَلنُّفَسَاءُ وَ اَلْحَائِضُ وَ اَلْجُنُبُ وَ اَلرَّجُلُ يَتَغَوَّطُ اَلْقُرْآنَ ، فَقَالَ يَقْرَءُونَ مَا شَاءُوا . از امام صادق درمورد حکم قرآن خواندن زنی که زایمان کرده ، زن حائض ، و شخص محتلم و شخصی که در حال قضای حاجت است ، پرسیدم امام صادق گفت : هر چه میخواهند بخوانند. 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة, ج۲, ص۲۱۷ اهل سنت و جماعت این کار را تماماً حرام می‌پندارند ! 💠💠 👌قرآن با صراحت بیان می‌دارد که ذکر خداوند شایسته است که بسیار و در تمام حالات ایراد و اداء شود , چنان که می‌فرماید : "اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خدا را بسيار ياد كنيد - و صبح و شام او را تسبيح نمائيد. " " يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً _ وَ سَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصِيلا " ( احزاب/٤١_٤٢) ❕روشن است که یکی از مصادیق ذکر خداوند , تلاوت قرآن است , چنان که خداوند در مورد قرآن با عنوان ذکر یاد کرده و می‌فرماید : "و اين (قرآن) ذكر مباركى است كه (بر شما) نازل كرديم آيا آن را انكار مى‏كنيد؟! " "هذا ذِكْرٌ مُبارَكٌ أَنْزَلْناهُ أَ فَأَنْتُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ " (انبیاء/٥٠) ❕بنابراین ذکر خداوند در هر حالاتی خوب است گفته شود , حتی در هنگام تخلی و قضاء حاجت , چنان که طبق روایات اهلسنت هم ذکر خداوند حتی در هنگام جنابت و قضاء حاجت , مستحب است و پیامبر در تمام حالات و زمانهایش یعنی حتی هنگام جنابت و قضاء حاجت نیز ذکر خداوند و تلاوت قرآن را ایراد می کرد . ❕ابن‌ابی‌شیبه عالم بزرگ اهل‌سنت و استاد بخاری , نقل می‌کند که موسی علیه السلام از خداوند سوال کرد که آیا می‌توانیم در هنگام جنابت و قضاء حاجت ذکر تو را بگوییم ? خداوند پاسخ داد : " من را در تمام حالات یاد کن " " يا رب فإنا نكون من الحال على حال نعظمك أو نجلك ان نذكرك عليها قال وما هي قال الجنابة والغائط قال يا موسى اذكرني على كل حال ." 📚المصنّف لابن أبي‌شيبة: ج1 ص138 ح5 و ج8 ص121 ح6📚تاريخ دمشق: ج61 ص115. ❕بخاری و مسلم نقل می کنند که پیامبر گرامی اسلام در تمام حالات و زمان‌هایش ذکر خداوند را ترک نمی کرد : "کان النبی یذکر الله علی کل احیانه " 📚صحيح مسلم: ج1 ص282 ح117📚صحيح البخاري: ج1 ص227 . ❕مسلم این روایت را در باب ذکر خداوند در هنگام جنابت و غیر آن مانند قضاء حاجت نقل می کند تا بیان کند که در این حالتها ذکر خداوند و قرائت قرآن اشکالی ندارد : " باب ذکر الله تعالی فی حال الجنابه و غیرها " 📚همان منبع از صحیح مسلم 👌و همینطور علمای اهلسنت نقل می‌کنند که پیامبر هم در هنگام ورود به بیت الخلاء ذکر خداوند را می‌گفت و هم در هنگام خروج از بیت الخلاء : " أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ كَانَ إِذَا دَخَلَ الْكَنِيفَ قَالَ «اللَّهُمَّ! إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ الْخُبْثِ وَ الْخَبَائِثِ» _ " مَا خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ مِنَ الْغَائِطِ إِلَّا قَالَ: غُفْرَانَكَ. " 📚صحيح مسلم، ج‏1، ص283📚سنن النسائي، ج‏6، ص24 👌انسان در هنگام قضاء حاجت متذکر خداوند و الطاف او می افتد که خداوند برای انسان این امکان را ایجاد کرده تا مواد زائد بدنش را دفع کرده و از این طریق به حیات و زندگی ادامه دهد که اگر این امکان نبود در اندک ساعاتی عمر انسان به پایان می‌رسید! ▫️بی‌شک این نعمت الهی نیز شایستگی ذکر و شکر خداوند را دارد , چنان که امام صادق علیه السلام خطاب به مفضل می فرمود : " اى مفضّل! در تمام اعضاى جسم آدمى و تدابيرى كه در آنها نهفته است‏ انديشه كن. دستها براى كار كردن، پاها براى رفتن، ديدگان براى راه يافتن و ديدن، دهان براى خوردن، معده براى هضم كردن، كبد براى تصفيه نمودن،👈 منافذ خروجى بدن براى دفع فضولات جسم، 👉ظرفهايى براى حمل آنها و فرج براى حفظ نسل آفريده شده‏اند؟ اگر ژرف در كار تمام عضوهاى بدن انديشه نمايى مى‏يابى كه هر چيزى از سر حكمت و تدبير و استوارى پديد آمده است. " 📚شگفتي‌هاى آفرينش (ترجمه توحيد مفضل)، ص52 ❕ " جز خدا چه كسى براى منافذ خروجى بول و غائط، شيرهايى قرارداد كه هر گاه خواهند ببندند و هر گاه خواهند بگشايند تا هميشه جارى نباشند و زندگى آدمى را به فساد نكشانند؟ براستى انسان تا كجا مى‏تواند اين نعمتها را به شماره در آورد؟ بى‏شك آنچه كه شمرده نمى‏شود بيش از آن است كه مردم مى‏دانند و مى‏شمارند. " 📚شگفتيهاى آفرينش (ترجمه توحيد مفضل)، ص62 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
⭕️جواد رضویان کارگردان و بازیگر سینما: ‏امشبم همه میخوابیم چه اونا که گفتن پای نظام و سپاه هستند... چه اونها که علیه سپاه شعار دادند و فحش دادند ... ولی یک عده پای همون ‎پدافند ، پای همون شاسی ، امشب نمیخوابند !! ۴۰سال است که نمیخوابند !! برادر عزیزی که پای پدافند نشستی دست و دلت نلرزد !! حتی اونی که دارد فحش میدهد به امید بیدار بودن تو ، خودش و زن و بچه اش راحت میخوابند ... تو صبور باش اينها داعش نديده اند. جهاد نكاح و فروختن ناموس را به نظاره ننشسته اند. تجاوز به زن و فرزند را در مقابل چشم شان شاهد نبوده اند كسى اطفال دوساله آنها را مجبور نكرده با سر بريده پدر فوتبال كند زنده پوست كندن و به آتش افكندن و هر روز و هر ساعت انتحار و انفجار و هزاران جنايت و قصه نا گفته كه هيچ درنده اى در حق هم نوع خود نكرد تو صبور باش كه قدر عافيت كسى داند كه به مصيبتى گرفتار ايد قدر يك شب در امنيت خوابيدن را از افغانستانى بپرس و از آواره سوری و عراقی و لبنانی آنها به عظمت کار تو و بزرگی و جایگاه سردار علمدارت بهتر واقفند تا برخی هموطنان ایرانی تو که این روز ها به تو ‌فحش دادند. انها نمیدانند و در عجبم که چگونه درک نمی کنند که اگر تو نباشی داعش حسرت همین فحش دادن را نیز به دل آنها خواهد گذاشت ترامپ هم دیگر توئیت نخواهد کرد و شعار دهندگان نیز هیچگاه مرد میدان نبوده اند اینها در پناه امنیتی که تو و سردارانت برای تأمین آن از جان مایه گذاشتی فقط نامردانه و نابخردانه بلدند فحش بدهند تو صبور باش و پای ماشه بمان. 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 https://eitaa.com/alimaalhagh110
3 استنجاء با انگشتری که نام خدا بر آن است ! 🤔 : ❓ امامان معصوم شیعه با انگشتری که بر روی آن نام الله متعال بود ، مخرج غائط خود را پاک میکردند ( استنجاء می‌کردند ) . شیخ حر عاملی آورده است : عن وهب بن وهب عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ نَقْشُ خَاتَمِ أَبِي ، اَلْعِزَّةُ لِلَّهِ جَمِيعاً وَ كَانَ فِي يَسَارِهِ يَسْتَنْجِي بِهَا وَ كَانَ نَقْشُ خَاتَمِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلْمُلْكُ لِلَّهِ وَ كَانَ فِي يَدِهِ اَلْيُسْرَى يَسْتَنْجِي بِهَا . وهب بن وهب از امام صادق نقل می کند امام صادق فرمودند نقش خاتم پدرم "العزة لله جمیعا" بود در دست چپش بود با آن استنجاء می کرد و نقش خاتم امیر المومنین (ع) "الملک لله" بود و در دست چپش بود و با آن استنجاء می کرد. 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , ج۱, ص۳۳۲ 💠💠 ❕مستند اصلی این روایت , نقل شیخ طوسی است و شیخ طوسی این روایت را به خاطر راوی آن که وهب بن وهب است , قابل استدلال نمی داند , زیرا او از اهلسنت بوده است : " لِأَنَّ رَاوِيَهُ وَهْبُ بْنُ وَهْبٍ وَ هُوَ عَامِّيٌّ مَتْرُوكُ الْعَمَلِ بِمَا يَخْتَصُّ بِرِوَايَتِه‏ " 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏1، ص 32 ❕بر همین اساس , علمای شیعه این روایت را حمل می کنند بر تقیه , یعنی امام علیه السلام بر پایه فشاری که از سوی مخالفین بر او بوده است , مضمون فوق را از روی تقیه بیان داشته است , زیرا انگشتر به دست چپ کردن و نیز استنجاء کردن با انگشتری که نام خدا بر آن نوشته شده است , در میان علمای اهلسنت رواج دارد و این گروه از اهلسنت امام علیه السلام را بر آن داشته اند تا از روی تقیه , موافق با عقیده آنان سخن بگوید و الا دیدگاه امامان اهلبیت ع انگشتر به دست راست کردن و عدم استنجاء با انگشتری است که نام خدا بر آن است : " أَقُولُ: هَذَا مَحْمُولٌ إِمَّا عَلَى التَّقِيَّةِ لِمُوَافَقَتِهِ لَهَا وَ كَوْنِ رَاوِيهِ عَامِّيّا " 📚وسائل الشيعة، ج‏1، ص333 ❕"أقول: مما يؤيد التقية ذكر التختم باليسار، لأنه من شعار المخالفين، و شعارهم و شيمتهم التختم باليمين‏ _ أقول و يؤيد الحمل على التقية أنهم ع كانوا لا يتختمون بغير اليمين إلا في التقية و ذكروا أنه من علامات المؤمنين. " 📚ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج‏1، ص148📚بحارالأنوار (ط - بيروت)، ج‏77، ص201 ❕چنان که گفتیم سنت اهلسنت انگشتر به دست چپ کردن است تا از این طریق با شیعه و امامان شیعه ع مخالفت کنند , چنان که علمای اهلسنت می‌گویند که سنت پیامبر آن بوده که انگشتر به دست راست شود , اما چون شیعه انگشتر به دست راست می‌کند , ما اهلسنت انگشتر به دست چپ می کنیم تا با شیعه مخالفت کنیم : "المشروع التختم في اليمين، لكن لما اتّخذته الرافضة عادةً جعلنا التختم في اليسار! " 📚الصراط المستقیم , البیاضی , ج٣ ص٢٠٦ ❕همینطور در نقل‌های علمای اهل‌سنت آمده : اشکالی ندارد که انسان با انگشتری که نام خدا در آن است به بیت الخلاء رود و با همسرش جماع کند : " البخاري بإسناده: قال عطاء: وفي الخاتم فيه ذكر الله عز وجل، يدخل الإنسان الكنيف أو يلمّ بأهله وهو بيده، لا بأس به.وروي عن الحسن وابن سيرين مثله. " 📚خلق أفعال العباد: ص95 ح377📚المصنّف لابن أبي شيبة: ج1 ص136 ح1. ❕به هر حال روایت مورد استناد وهابی سندا ضعیف است , زیرا علمای رجال راوی روایت یعنی وهب بن وهب را کذاب و دروغگو و از اهلسنت شمرده اند که روایاتش مردود است : " كان كذابا قاضيا عاميا إلا أن له أحاديث عن جعفر بن محمد عليه السلام كلها لا يوثق بها _ كان كذابا " 📚رجال العلامة الحلي، ص:262 📚رجال النجاشي، ص430 👌و در روایات دیگری از امام صادق و امام علی علیهما السلام وارد شده: نباید با انگشتری که نام خدا بر آن نوشته شده به دستشویی رفت و با آن دست استنجاء کرد : " قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَدْخُلُ الْخَلَاءَ وَ فِي يَدِي خَاتَمٌ فِيهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ تَعَالَى قَالَ لَا وَ لَا تُجَامِعْ فِيهِ. " _ " قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مَنْ نَقَشَ عَلَى خَاتَمِهِ اسْمَ اللَّهِ فَلْيُحَوِّلْهُ عَنِ الْيَدِ الَّتِي يَسْتَنْجِي بِهَا فِي الْمُتَوَضَّإِ. " 📚الکافی ج3 ص56 _ ج 6 ص 474 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
4 مرگ اکثر شیعیان به علت اسهال !!!!! 🤔 : ❓ اسهال ، علت مرگ بیشتر شیعیان ‼️‼️ امام رضا طبق روایتۍ معتبر در ڪـافۍ ڪلینۍ گفته‌اند: مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ أَوْ غَيْرِهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَدِيدٍ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَكْثَرُ مَنْ يَمُوتُ مِنْ مَوَالِينَا بِالْبَطَنِ اَلذَّرِيعِ . بيشتر دوستان ما به سبب اسهالى شديد مى‌ميرند. 📚الکافي ج۳ ص۱۱۲ پس اگر ڪسۍ را دیدید ڪـہ بر اثر اسہال شدید مرده است ، بدانید شیعہ اهل بیت بوده ! 💠💠 🔸١ _ این روایت از نظر سندی ضعیف است . راوی روایت علی بن حدید است که علامه حلی از شیخ طوسی ضعیف بودن و عدم اعتماد به روایت او را نقل می کند و این که او فطحی مذهب بوده است : " ضعفه شيخنا في كتاب الاستبصار و التهذيب لا يعول على ما ينفرد بنقله و قال الكشي قال نصر بن الصباح إنه فطحي من أهل الكوفة " 📚رجال العلامة الحلي، ص234 ❕بر همین اساس علامه مجلسی تصریح می‌کند این روایت ضعیف است : " الحديث السادس: ضعيف‏ " 📚مراه العقول ج13 ص260 🔸٢ _ طبق بیان شیخ صدوق , یک وجه صدور روایات طبی از ائمه علیهم السلام آن است که موافق با آب و هوا و وضعیت مکه و مدینه صادر شده و در مورد سایر مناطق مصداق ندارد : "اعتقادنا في الأخبار الواردة في الطب أنّها على وجوه: منها: ما قيل على هواء مكّة و المدينة، فلا يجوز استعماله في سائر الأهوية. " 📚اعتقادات الامامیه ص115 ❕بر این اساس روایت مورد اشکال وهابی نیز در صورت پذیرش , می‌تواند ناظر به آب و هوای مکه و مدینه باشد که در آن دوره از زمان امام رضا علیه السلام , اکثر شیعیان مناطق مکه و مدینه با درد شکم و اسهال شدید از دنیا می‌رفتند , لذا در برخی از روایات طبی , ائمه علیهم السلام توصیه‌های درمانی برای شکم درد و اسهال داشتند تا این مشکل از شیعیان برطرف شود , مثلا توصیه میکردند به مصرف عسل و شونیز و آرد برنج و آرد گاورس و شیر شتر : 📚دانش نامه احادیث پزشکی ج١ ص٤٣١ _ ٤٣٥ _ ٤٣٧ _٤٣٩ 🔸٣ _ وهابیون در کتابهای خوشان نقل می‌کنند هرکس از اسهال بمیرد , شهید مرده است , بنابراین بهتر است که این جماعت قبل از اشکال کردن به روایت شیعه , درمورد روایات خودشان پاسخ دهند : " الشُّهَدَاءُ خَمْسَةٌ الْمَطْعُونُ، وَ الْمَبْطُونُ، وَ الْغَرِيقُ، وَ صَاحِبُ الْهَدْمِ، وَ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ الله " 📚صحيح البخاري، ج‏2، ص28 طبع مصر 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
📢 قابل توجه کسانی که تصمیم به حمایت ما و سهیم شدن در پاداش کار ما و بالابردن سطح آگاهی خود و نشر معارف اهل‌بیت علیهم السلام دارند: 📚 مجموعه کتب سیزده جلدی پاسخ به شبهات هر جلد 500 صفحه . قیمت دوره کامل هرجلد 300 هزارتومان. تک جلدی 350 تومان. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📕 کتاب «شاخ شیطان» (معرفی فرقه‌ ضاله وهابیت و نقد آن) 500 صفحه 📗 کتاب «آداب مناظره با وهابیت» 500 صفحه 📘 کتاب «خدای وهابیت» 500 صفحه 📙 کتاب «پیامبر وهابیت» 500 صفحه 📔 کتاب «شبهات فاطمیه» 500 صفحه 📓 کتاب «شبهات غدیر» در سه جلد هر جلد 500 صفحه 📕 کتاب «شبهات عزاداری» در دو جلد هر جلد 500 صفحه 📗 کتاب «شبهات مهدویت» در دو جلد هر جلد 500 صفحه 📘 کتاب «شبهات بقیع» 500 صفحه 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ☎️ تهیه کتاب و ارتباط با نویسنده شماره کارت جهت واریز مبلغ : 6037991770988040 بنام سید مجتبی عصیری 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• 🆔 @aabaad_iran 📞 09395956464 ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ 🆔 @alimaalhagh110 👈عضویت ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
5 جواز نگاه به زنان بی‌حجاب و نفی حجاب اجباری !!!!! 🤔 : ❓در این چند روز اشخاصی مثل مهدی نصیری که متاسفانه در پوشش افراد متدین و حوزوی به نفی قانونگذاری و الزام در حوزه حجاب و پوشش می پردازند و به روایتی از امام صادق(ع) استناد میکنند که در آن روایت بیان شده : چنانچه زنی به اختیار خود حجابش را کنار گذاشت و ملتزم به حیا و عفت نیست، نگاه به او بلا اشکال است , آیا این روایت و مطلب درباره زنی که به اختیار خود و با اصرار به پوشش اسلامی التزام و تقید ندارد، میتواند دلیل و مستمسکی برای نفی قانون گذاری و نظارت حکومت اسلامی در عرصه حجاب باشد !!!! 💠💠 👌روایت مورد استناد نقل ذیل از امام صادق علیه السلام است که فرمود : " نگاه كردن به موهاى زنان تهامه و باديه نشينان و روستاييان و كافران اهل ذمه اشكالى ندارد؛ چون اينان اگر نهى شوند دست نمى‏كشند و نگاه كردن به مو و بدن زن ديوانه و زن كم عقل، در صورتى كه عمدى نباشد، مانعى ندارد. " "ُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى رُءُوسِ أَهْلِ التِّهَامَةِ وَ الْأَعْرَابِ وَ أَهْلِ السَّوَادِ وَ الْعُلُوجِ لِأَنَّهُمْ إِذَا نُهُوا لَا يَنْتَهُونَ قَالَ وَ الْمَجْنُونَةِ وَ الْمَغْلُوبَةِ عَلَى عَقْلِهَا وَ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شَعْرِهَا وَ جَسَدِهَا مَا لَمْ يَتَعَمَّدْ ذَلِكَ. " 📚الکافی ج ٥ ص ٥٢٤ 👌این روایت به اصلاح متاخرین از علمای رجالی صحیح نیست , زیرا در سند آن عباد بن صهیب وجود دارد که از اهلسنت بوده و روایات مردودی در مدح خلفا و تایید مذهب اهلسنت از او نقل شده است : " يبعّد كونه عامّيّا رواياته‏ ... " 📚مستدركات علم رجال الحديث، ج‏4، ص: 334 ❕از نظر دلالتی هم این روایت ارتباطی با نفی حجاب اجباری ندارد , در این روایت برای جواز نگاه کردن به موی زنان نامحرمی علت آورده شده که آنان اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند و حجاب خود را اصلاح نمی کنند , فقها از این علت آوردن یک حکم کلی استفاده کرده اند که نگاه کردن به مو و بدن زنان بی حجابی که اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند , بدون قصد لذت و شهوت اشکالی ندارد و این استدلال از باب قیاس منصوص العله است . 📚شرح اصول فقه، ج‏3، ص318 ❕امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد : ١ _ مرحله قلبی ٢ _ مرحله زبانی ٣ _ مرحله عملی که وظیفه حکومت اسلامی است . ❕مثلا در محله ای افرادی شراب و مواد مخدر می فروشند و جوانان مردم را به فساد و اعتیاد می کشانند , افراد محله می روند و مجرمین را نهی از منکر می کنند اما این نهی منکر فایده ای ندارد , در این هنگام دیگر مردم وظیفه ای ندارند و حکومت اسلامی موظف است که از باب مرحله سوم نهی از منکر با جبر و اجبار بساط این شراب و مواد فروشی را برچیند . ▫️در مورد روایت مورد اشکال هم مطلب همین گونه است . اگر زنان بی حجابی بودند که با سر و سینه لخت در جامعه رفت و آمد می کردند , مردم می روند و آنان را نهی از منکر می کنند , اگر آن زنان بی حجاب به نهی مردم گوش ندادند , در این صورت مردم وظیفه ای ندارند , و نگاه بدون شهوت و لذتشان هم به چنین زنانی بی اشکال است , در اینجا حکومت اسلامی وارد عمل می شد و از باب مرحله سوم نهی از منکر , با زنان بی حجابی که مروج هرزگی هستند برخورد می کند . ❕بنابراین روایت مذکور هیچ منافاتی با قانون حجاب اجباری ندارد و تنها بیان کننده جواز نگاه بدون لذت به چنین زنانی است که در مرحله سوم حکومت اسلامی از باب عمل نهی از منکر عملی وارد میدان شده و این زنان را ملزم به رعایت پوشش می کند . 🔸مثلا چنین زنانی خارج از چشم حکومت اسلامی بی حجابی می کنند و مردم عادی نیز در راهها با چنین افرادی برخورد می کنند , در این هنگام نگاه افتادن غیر عمدی و بدون شهوت مردم به آنان بی اشکال است , اما حکومت اسلامی موظف است که اگر از این زنان بی حجاب مطلع شود با آنان برخورد کند . ▫️ جواز نگاه بدون شهوت مردم یک مساله است و برخورد حکومت اسلامی با آنان مساله ای دیگر است و نمی توان گفت که چون مردم جواز نگاه بدون لذت دارند پس حکومت وظیفه ای برای اجبار ندارد , زیرا رفت و آمد چنین زنانی با سر و سینه لخت ممکن است موجب اغوای جوانان و ایجاد هرزگی شود و چنین نیست که جوانان بتوانند به چنین زنانی نگاه بدون شهوت و تحریک داشته باشند . 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
6 🤔 ❔مطلب به این سادگی باید چنین داستانی بسازد؟ مهدی نصیری سوال کرده که حجت شرعی برای اجبار بر مردم چیست؟ همه می دانیم که در مذهب اهل بیت ٬ سلوک این نیست. حتی یک نمونه برخورد از آنان که تحمیلگر نظر آنها باشد بر مردم٬ در تمام این سال‌های زندگی چهارده معصوم دیده نشده. چه در زمان حکومت و غیر از آن. اما این رویه در تمام مدلهای حکومتی مدعی دین در تمام تاریخ دقیقا تکرار شده است. مطلب به روشنی خورشید است. هر کس مدعی خلاف است دلیل بیاورد ❗️❗️ 💠💠 👌به راستی انسان از این روشنفکر نماها که شمائل محقق دینی نیز به خود می گیرند ، تعجب می کند که چه جاهلانه سخن می‌گویند❗️ ❕این که حجاب حکم مسلم اسلامی و مورد تاکید آیات و روایات فراوانی است قابل انکار نیست ، ❔حال می گویند چه دلیلی است که حکومت اسلامی ، حجاب را برای همگان اجباری و لازم بداند ❗️اینان توجه ندارند که فلسفه وجودی حکومت اسلامی ، اجرای دستورات خداوند در جامعه است و قرآن و روایات ، تاکید به برقراری حکومت اسلامی برای تحقق این هدف کرده‌اند . ❕یکی از دستورات خداوند ، حجاب بانوان است که حکومت اسلامی ملزم است ، بانوان جامعه را به این حکم و حد الهی ملزم کند و با تعدی گرایان برخورد کند . 👌در روایات متعددی تصریح شده وظیفه حاکم جامعه ، اجرایی کردن دستورات خداوند و حدود و احکام او در جامعه است که یکی از مصادیق آن ، اجرای حکم حجاب و برخورد با تعدی کنندگان از این حکم است . 💠امیرمؤمنان عليه السلام فرمود ؛ «بالاترين وظيفه حاكم در برابر مردمش، توجّه دادن آنان به وظايف دينىِ‏شان است كه خداوند بر ايشان تكليف نموده است. بر ماست كه شما را به آنچه خداوند عز و جل فرمانتان داده، فرمان دهيم، و از آنچه خداوند عز و جل شما را از آن نهى كرده، نهيتان كنيم، و دستور خدا را در باره همه مردم، از نزديك و دور [و خويش و بيگانه‏] اجرا كنيم و باك نداشته باشيم كه حق، در باره چه كسى اجرا مى ‏شود. » 📚الغارات، ج2 ص501📚بحارالأنوار، ج27 ص253 👌و فرمود ؛ «چيزى بر عهده امام نيست، جز آنچه از جانب پروردگارش بردوش او نهاده شده ، كوشيدن در پند و اندرز، تلاش در خيرخواهى و راه‏نمايى، زنده داشتن سنّت، اجراى حدود [الهى‏] در باره سزامندانش، و رساندن سهام [بيت المال‏] به كسانى كه سهم مى‏ برند» 📚نهج البلاغة ، خطبة 105 ❕امام رضا علیه السلام فرمود : «اگر گوينده ‏اى بگويد: چرا خداوند، اولو الأمر را قرار داد و به فرمان‏بردارى از آنان فرمان داد؟ گفته مى‏ شود: به دلايل بسيارى ، يكى اين كه: از آن جا كه براى مردم، حدّ و مرز نهاده شده و به آنان دستور داده شده كه از آن مرز، فراتر نروند- چون مايه تباهىِ خود آنان مى‏ شود-، اين كار به سامان و انجام نمى‏ رسد، مگر آن كه [خداوند،] فردى امين را بر آنان بگمارد تا ايشان را از تجاوز و وارد شدن به آنچه بر ايشان ممنوع ساخته است، باز دارد؛ و اگر اين نبود، بى گمان، هيچ كس حاضر نمى‏ شد از خوشى و سود خويش، به اين دليل كه به ديگران لطمه مى‏ زند، دست بردارد. پس خداوند، بر مردم، فرمان‏روايى قرار داد تا آنان را از تباهى باز بدارد و حدود و احكام را در ميانشان اجرا كند. ....ديگر، اين كه اگر بر ايشان پيشوا و سرپرستى درستكار و نگهبان و امانتدار نمى ‏گمارْد، آيين، كهنه و فرسوده مى‏ شد، دين از ميان مى‏ رفت، سنّت‏ها و احكام دگرگون مى ‏شدند و بدعت‏گذاران، به آن مى ‏افزودند و كجروان، از آن مى ‏كاستند و آن را بر مسلمانان، مشتبه مى‏ ساختند؛... پس اگر خداوند برايشان سرپرستى نمى‏ گماشت كه نگهبان چيزهايى باشد كه پيامبر آورده، قطعاً، به همان گونه كه روشن ساختيم، به تباهى مى ‏افتادند و قوانين و سنّت‏ها و احكام و ايمان، دست‏خوش تغيير مى ‏شد، و در اين، تباهىِ همه مردم بود» 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام: ج2 ص100 ح1 ❕می بینیم که ائمه ع وظیفه حاکم جامعه اسلامی را ، اجرایی کردن حد و حدود و دستورات الهی در جامعه می دانند ، که مصداق روشن این وظیفه ، اجرا کردن حکم و دستور خداوند در مورد حجاب بانوان در جامعه است ، آن وقت این جاهلان از خدا بی خبر مدعی هستند که ائمه هیچگاه امر به برخورد تحمیلگر با دیگران نداشته اند ❗️ 👌امیرمؤمنان علیه السلام به عنوان یک حاکم الهی ، مردان را نسبت به اهمال در مورد حجاب بانوان ، مورد سرزنش قرار می دهد و می گوید ؛ «ای مردم عراق خبردار شده ام که زنان شما در گذرگاه ها با مردان تنه به تنه می‌خورند آیا شرم نمی‌کنید» 📚الفقیه ج3 ص444 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕یا پیامبر گرامی به عنوان حاکمی الهی ، نسبت به حجاب و عفاف بانوان حساس بوده و می‌فرماید ؛ «هر مردی که راضی باشد همسرش خود را بیاراید و از خانه بیرون رود ، آن مرد دیوث و بی غیرت است و هر که او را دیوث بنامد گناه نکرده است ، هر گاه زن آرایش کنان و عطر زنان از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار او راضی باشد ، به ازای هر قدمی که بر می دارد برای شوهر او خانه ای در جهنم بنا می شود » 📚بحار الانوار ج 100 ص249 ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « پیامبر زنان را منع کرد که برای غیر شوهر ، خودشان را زینت و آرایش کنند . اگر چنین کنند بر خداوند است که آنان را وارد آتش دوزخ کند» 📚الفقیه ج4 ص6 ❕بر این اساس و مطابق با سخن ائمه ع ، وظیفه حاکم جامعه اسلامی ، اجرای دستورات خداوند و حد و حدود او در جامعه و برخورد با هنجار شکنان است که یک مورد از این وظیفه ، اجرایی کردن حد و حدود الهی در مورد حجاب بانوان و برخورد با کسانی است که نسبت به این فریضه الهی بی توجهی می کنند ‌. ❕از سوی دیگر ، می دانیم که امر به معروف و نهى از منكر داراى سه مرحله است كه دو مرحله آن وظيفه عمومى مردم است به صورت واجب كفايى، و يك مرحله وظيفه حكومت است ؛ 1️⃣امر به معروف و نهى از منكر با قلب يعنى در دل از بديها بيزار و نسبت به خوبيها علاقمند باشد . 2️⃣ امر به معروف و نهى از منكر با زبان كه ابتدا با كلمات نرم و ملايم و محبّت ‏آميز و پند و اندرز شروع مى‏ شود و سپس با كلمات تندتر و خشن‏ تر ادامه مى ‏يابد (اين نيز وظيفه عامّه مردم است). 3️⃣ امر به معروف و نهى از منكر با دست، يا به تعبيرى ديگر اقدام عملى و گاه قهرآميز در مقابل تاركات واجبات و انجام دهندگان محرّمات باشد؛ خواه از طريق مجازات بدنى يا حبس و زندان؛ و يا كارهاى مشابه ديگرصورت گيرد، و همان گونه كه در مباحث فقهى گفته ‏ايم اين مرحله وظيفه حكومت اسلامى است و امكان ندارد كه به دست مردم داده شود كه موجب هرج و مرج و انواع نابسامانى مى ‏گردد . 📚پیام قرآن ج10ص217 ❕خداوند می فرماید ؛ « شما بهترين امّتى بوديد كه به سود انسانها آفريده شده ايد (چه اينكه) امر به معروف و نهى از منكر مى ‏كنيد و به خدا ايمان داريد». ( آل عمران 110 ) 👌و می فرماید ؛ « بايد از ميان شما جمعى دعوت به نيكى كنند و امر به معروف و نهى از منكر نمايند و آنها رستگارانند. » ( آل عمران 104) ❕هنگامى كه اين آيه در برابر آيه پيشين گذارده شود كه وظيفه امر به معروف و نهى از منكر را عام و فراگير مى‏ شمرد؛ روشن مى‏ شود كه آن درباره يك مرحله از اين دو وظيفه بزرگ است و اين درباره مرحله ديگرى است، آن مرحله قلب و زبان را مى‏ گويد، و اين مرحله دست و شدّت عمل را ؛ 📚تفسیر نمونه ج3 ص36 👌بنابراین ، وظیفه حکومت اسلامی آن است که از باب امر به معروف و نهی از منکر ، با منکرات در جامعه برخورد کند و هنجار شکنان دستورات الهی را تادیب کند ، یک مصداق برای این وظیفه ، برخورد با هنجار شکنان حجاب اسلامی است . ❕در رابطه با نهی از منکر عملی که وظیفه حکومت اسلامی است ، امیرمؤمنان علیه السلام تعبیر رسایی دارد و می فرماید ؛ «اى مؤمنان ، هركس ظلم و ستمى را مشاهده كند كه در حال انجام گرفتن است يا كار زشت و منكرى را ببيند كه مردم را به‏ سوى آن فرامى‏ خوانند اگر تنها با قلبش آن را انكار كند راه سلامت را برگزيده و گناهى بر او نيست (به شرط اين‏كه بيشتر از آن در توان نداشته باشد) و آن‏كس كه با زبان و بيان به مبارزه برخيزد و آن را انكار كند پاداش الهى خواهد داشت و مقامش از گروه نخست، برتر است. اما آن‏كس كه با شمشير (در آنجا كه راهى جز آن نيست) براى اعلاى نام خدا و سرنگونى ظالمان، به انكار برخيزد او كسى است كه به راه هدايت راه يافته و بر جاده حقيقى گام نهاده و نور يقين در قلبش تابيده است‏ » 📚نهج البلاغه ، حکمت 373 ❕تعبير به «من انكره بالسيف» به معناى تكيه بر قدرت و زور در مبارزه با منکرات جامعه است . 👌و فرمود ؛ « شمشير شكافنده است و دين به هم آورنده؛ زيرا دين به معروف امر مى‏ كند و شمشير از منكر نهى مى ‏كند» 📚میزان الحکمه ج7 ص350 👌این تعبیر نیز گواه دیگری بر لزوم برخورد عملی حکومت اسلامی با منکرات جامعه است . در رابطه با لزوم برخورد عملی و استفاده از زور برای اجرای دستورات دینی در جامعه ، روایات متعدد دیگری نیز در مجامع روایی ما وارد شده که جهت آگاهی رجوع کنید ؛ 📚وسائل الشیعه ج16 ص131 باب3 ❕بنابراین حکومت اسلامی ، وظیفه دارد با هنجار شکنان حجاب ، برخورد کند و ائمه نیز به همین امر توصیه کرده‌اند و در دوران حکومت پیامبر گرامی و امیرمؤمنان علیهما السلام نیز حتی یک مورد نداریم که آنان نسبت به این وظیفه اهمال ورزیده باشند و نسبت به حجاب زنان جامعه بی تفاوت بوده و آزادی در انتخاب حجاب را در حکومت خویش اجرایی کرده باشند . https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
7 کوتاه آمدن حکومت اسلامی از حجاب اجباری ! 🤔 : ❓آیا حکم شرع را در هر شرایطی و با هر نتیجه‌ای باید اجرا کرد؟ ✍️مهدی نصیری 🔸فرض را بر این می گذاریم که جواز یا وجوب الزام حکومتی حجاب یک امر مسلّم و قطعی شرع است، اما سئوال این است که آیا باید هر حکم شرعی را در هر شرایطی و با هر نتیجه‌ای اجرا کرد؟ از ادله متعددی از جمله سیره و شیوه حکومتی امیرمؤمنان علی ع در می یابیم که پاسخ این سئوال منفی است و در مواردی باید از اجرا و پیگیری حکم یا احکام شرعی صرف نظر کرد. امام علی ع بر اساس روایتی در کتاب کافی بعد از قبول خلافت به دلیل مقاومت‌ها‌یی که از سوی عده ای از خواص و یا عوام در برابر اصلاحات ایشان صورت می‌گرفت،از مقابله با ۲۶بدعت و امر حرامی که میراث خلفای پیشین بود،دست کشید با این استدلال که پافشاری بر رفع این بدعتها به از بین رفتن انسجام اجتماعی و از دست دادن حمایت مردمی می‌انجامید و این مفسده و خسارتی بسیار بزرگ برای جامعه اسلامی بود. ❗️❗️❗️ 💠💠 👌مهدی نصیری در ابتدا مدعی بود که هیچ دلیل شرعی مبنی بر حجاب اجباری و الزام حکومت به حجاب وجود ندارد ‌که در کانال تلگرام پاسخ او را دادیم❕در ادامه با استناد به روایتی مدعی شد که حجاب الزامی وجه شرعی ندارد که باز پاسخش را در کانال تلگرام دادیم . ❕حال می‌گوید : اگر شرعی بودن حجاب اجباری را بپذیریم , چه دلیلی دارد که حاکم اسلامی ملزم به اجرای آن باشد در جایی که اجرای آن با واکنشهای منفی گسترده ای در جامعه مواجه است , امیرمؤمنان ع در چنین مواقعی از اصلاح یک حکم شرعی صرف نظر می کرد تا جامعه دچار تشتت نشود ! چرا جمهوری اسلامی ایران به خاطر جلوگیری از تشتت در جامعه از اجرای حجاب اجباری صرف نظر نمی‌کند ؟! ▫️استناد مهدی نصیری به روایتی از کافی شریف است که امیرمؤمنان ع بدعت‌های خلفای سابق را بر می‌شمرد آنگاه بیان می‌دارد که در دوران حکومتش قدرت اصلاح آن بدعت‌ها را ندارد , زیرا در صورت اصلاح , طرفداران زیاد خلفای سابق دست به هرج و مرج و تفرقه در امت اسلامی می‌زنند , که این مورد هم در کانال تلگرام پاسخ داده شد . 👌بار دیگر می‌گوییم : آری , اسلام دست حاکم جامعه اسلامی را باز گزارده تا اگر اجرای حکمی در جامعه سبب ایجاد تشتت و تفرقه و دو قطبی سازی شد به گونه‌ای که موجودیت نظام اسلامی با تهدید مواجه شود , به خاطر مصلحت مهم‌تر که حفظ نظام اسلامی است , حاکم اسلامی از اجرای آن حکم صرف نظر کند , چنان که امام صادق ع فرمود : " هيچ حرام الهى نيست مگر اين كه خداوند آن را براى كسى كه مضطر شده است ، حلال فرموده‏ است» «لَيْسَ شَيْ‏ءٌ مِمَّا حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا وَ قَدْ أَحَلَّهُ لِمَنِ اضْطُرَّ إِلَيْه» 📚بحارالانوار: ج72 ص411 ❕اما در مورد حجاب ما قبول نداریم که اکثریت جامعه مخالف آن باشند تا حاکم اسلامی از اجرای آن صرف نظر کند , چنان که در یک نظر سنجی معتبری که در قالب پیمایش ملی فرهنگ پوشش و حجاب صورت گرفته , روشن شده : ۸۸/۹ درصد از زنان پاسخگو گفته‌اند که اساساً به حجاب اعتقاد دارند : 🌐https://b2n.ir/h47524 ❕البته به نظر می‌رسد درصد بیشتری از زنان جامعه اسلامی موافق حجاب باشند , زیرا حجاب اجباری تنها ناظر به موی سر نیست , بلکه ناظر به بدن یعنی گردن و سینه و پاها و اندام درونی است و این که زنان جامعه اسلامی حق ندارند که مانند زنان غربی و شرقی در جامعه تردد کنند . 👌می توان گفت نود و نه درصد زنان جامعه اسلامی ایران حاضر نیستند که با اندام برهنه و سر کاملا لخت در جامعه حاضر شوند ! ❕محل اشکال برخی از زنان جامعه اسلامی تنها آن است که بتوانند با سر نیمه پوشیده در جامعه حاضر شوند و اینکه مثلا به خاطر آنکه مقداری از موهایشان معلوم است مورد بازخواست قرار نگیرند ! 👌در ایران اسلامی , امروزه شاهدیم معمولا کسی به خاطر سر نیمه برهنه یا بیرون بودن مقداری از موها مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد و عملا حکومت اسلامی برای جلوگیری از تشتت و اختلاف حتی نسبت به همین اقلیت از زنان , از اجرای کامل حکم حجاب که شامل پوشاندن تمام سر می شود , کوتاه آمده است تا مصلحت حفظ نظام اسلامی تحت تاثیر قرار نگیرد , و موارد برخورد پلیس امنیت اخلاقی هم در موارد کشف اندام یا کشف کامل حجاب سر است . 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت