eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.9هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رهبران کشورهای اسلامی اگر به داد نهضت مقاومت نرسند فردا گرفتار اسرائیل خواهند بود 🔻شناسنامه اسرائیل در قرآن ✔️آیت‌الله عبدالله جوادی آملی: 🔹جریان کنونی که اسرائیل در برابر مسلمانها قرار گرفت نه جنگ طائفه‌ای است و نه جنگ مذهبی، بلکه جنگ حق و باطل یعنی جنگ اسلامی است. چون جنگ اسلامی است همه کشورهای اسلامی یک طرف و صهیونیست یک طرف. او با اصل اسلام مخالف است زیرا اسلام می‌گوید گروهی که غاصبانه آمدند سرزمین کشوری را از این کشور غصب کردند باید بروند بیرون. 🔸سخن از مذهب و شیعه و سنی و ایران و لبنان و عرب و عجم و اینها نیست، سخن از قرآن است و غیر قرآن. تنها چیزی که الآن در میدان است قرآن است و تنها چیزی که در برابر قرآن تیراندازی می‌کند اسرائیل است و اصحاب کفر. 🔹اگر رهبران کشورهای اسلامی امروز به داد این نهضت نرسند فردا گرفتار همین اسرائیل خواهند بود. اینطور نیست که الآن این گروه را یاری نکنند فردا خودشان در امان باشند، چون خودشان هم زیر چتر اسلام دارند زندگی می‌کنند. 👈 متن کامل بیانیات: http://ijtihadnet.ir/?p=76230 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢حاتم‌بخشیِ ترسوها از کیسه مردم فلسطین!💢 (درباره بیانیه مجمع موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه) 🔹بیانیه «مجمع موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه» باور نکردنی بود!!! 🔹با این بیانیه مرزهای فقاهت در باب ملکیت در نوردیده شده است و کأنه نه روایت «ان الناس مسلطون علی اموالهم» در فقه شیعه آمده و نه اینکه اساساً قاعده تسلیط، ماهیت عقلائیه دارد! 🔹این همه سخافت و حماقت، بعد از این همه جنایتی که اسرائیل در طول یک سال گذشته در غزه و لبنان انجام داده، تعجب برانگیز است! 🔹به رسمیت شناختن اسرائیل در پشت مرزهای 1967 و ندیدن تاریخ پر از نکبت و دروغ و قتل و غارت این رژیم جعلی از تاریخ 1948 تا 1967، چه مبنای شرعی و قانونی می‌تواند داشته باشد که این حضرات به اصطلاح استاد حوزه که قرار است درس فقاهت و دیانت به دیگران بدهند، بر آن صحه گذاشته‌اند؟! 🔹این حاتم‌بخشی از کیسه‌ی مردم مظلوم فلسطین و تقدیم سخاوتمندانه مال و عرض و شرف مالکین واقعی زمین‌های اشغالی و دهن کجی به مقاوم 70 ساله این ملت رنجدیده در کدامین درس و دراسه، تعلیم و تعلّم شده است؟! 🔹امروز مردم غزه در آماج سخت‌ترین بمباران‌ها و فشارها و تحریم‌ها و بی‌مهری‌ها هستند؛ این استقامت و پافشاری، هزینه به رسمیت نپذیرفتن اسرائیل است، وگرنه الان آنها هم همنوا با تشکیلات خائن خودگردان، با ذلّت در حال التماس از اسرائیل غدار بودند که کمی به عهد و قول خود وفادار باشد! 🔹آقایان! حرف زدن بلد نیستید، موضع محکم گرفتن که نمی‌توانید،از تقویت قلوب مجاهدین فی سبیل الله که عاجزید، عمق حوادث را درک نمی‌کنید؛ درست؛ لااقل به سکوت مرگبارتان ادامه دهید تا به برکت مجاهدت عباد برگزیده خدای متعال، فرجی حاصل شود و شاید شما هم به واسطه این سکوت ناشی از ترس، در اجرشان شرکت شوید و از گشایش‌های بعد از آن، بهره‌ای ببرید ... خدای منان برکات و صلواتش را بر امیرالمؤمنین علیه السلام بیفزاید که فرمود: «لَا يَحِلُّ لِلْجَبَانِ اَنْ يَغْزُو، لِانَّهُ يَنْهَزِمُ سَريِعاً وَ لَكِنْ لِيَنْظُرَ مَا كَانَ يُريِدُ اَنْ يَغْزُوَ بِهِ فَلْيُجَهِّز بِهِ غَيْرَهُ،فإنَّ له مثلُ أجرِه ولا يَنقَصُ مِن أَجرِه شَئٌ»(البحار: 100 / 49 / 15 و 16.)؛ (جايز نيست افراد ترسو در جنگ شركت كنند چرا كه به سرعت فرار مى‏ كنند [و مايه تضعيف ديگران مى ‏شوند] ولى لازم است سلاح و تجهيزات خود را در اختيار ديگران قرار دهند، اگر چنین کنند اجر مشارکت در جبهه جنگ بدون کم و کاست نصیبشان می‌شود.) 1403/08/02 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1820
پژوهشکده مطالعات اسلامی حقوق و قضا دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی فقه نظام‌ساز در نظام قضایی را با عنوان "مروری تحلیلی بر تقریرهای فقه نظام ساز" برگزار می‌کند: سخنران: حجت الاسلام علی محمدی؛ مسئول موسسه معنا دبیر علمی: سرکار خانم محمودی؛ دانش آموخته سطح چهار فقه زمان: چهارشنبه ۲ آبان- ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ لینک مجازی شرکت در جلسه: http://meet.google.com/kee-ndyw-npj
📷گزارش تصویری پیش نشست چهارم بخش دوم "جلسه امتداد فلسفه در عینیت" ➖ ➖ 🔹 💠 🔹➖ ➖ 🔻دبیرخانه هم‌اندیشی‌ها 🔻مرکز علوم نوین اسلامی (معنا) 🔸@maana_hamandishi
هدایت شده از حمیدرضا غریب رضا
🖋 موضع رسمی جنبش حماس درباره «راه حل دو دولت» به قلم دکتر خالد قدومی نماینده این جنبش در ایران🇵🇸 🟥 بعد از انتشار بیانیه مجمع مدرسین و محققین و موجی که این بیانیه درباره «راه حل دو دولت» در رسانه و محافل سیاسی به راه انداخت، یکی از اعضای این مجمع در دفاع از این بیانیه مدعی شده بود که این طرح مورد تایید رهبران حماس قرار گرفته است. ✅ موسسه گفتگوی دینی وحدت با توجه به وظیفه ذاتی خویش و با هدف روشنگری و اطلاع رسانی و صحت سنجی این ادعا، با نوشتن نامه‌ای به نماینده رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، موضع رسمی این جنبش نسبت به این طرح را استفسار نمود. در پیوند ذیل نامه مدیر موسسه و پاسخ جناب دکتر خالد قدومی نماینده حماس در ایران را مطالعه بفرمایید: https://alhewaraldini.com/vip-posts/3159 🆔 @gharibreza1
آینده و نقش روحانیت 1403.08.09.mp3
17.25M
💢«آینده» و «رسالت روحانیت» ! در این ارائه که در تاریخ 1403/08/09 در مدرسه علمیه ملاصادق ایراد شده است، به ذهنیت‌های مختلفی که درباره‌ی «آینده» در تاریخ اندیشه وجود داشته است، پرداخته‌ام. در ادامه تلاش کردم با تفکیک برخی تصویرها از یکدیگر، به طرح پرسشی صحیح درباره آینده و نسبت آن با رسالت طلبگی نزدیک شوم و برخی از اقتضائات آن را مورد توجه قرار دهم. واقعاً نمی‌دانم چقدر در ادای حق این عنوان بزرگ موفق بوده‌ام. ممنون می‌شوم که اگر فرصت کردید و گوش کردید، بنده را از نقطه نظرات خودتان بهره‌مند نمایید....🙏
💢اگر تلخی نقدهای دلسوزانه دوستانمان را تحمل نکنیم؛ طعنه زهرآگین دشمنان را باید به انتظار بنشینیم!💢 (به بهانه هجمه برخی دوستان انقلابی به آقا مهدی افراز) 🔹بعد از انتخابات ریاست جمهوری امسال بود که در دهه محرم، چند منبر رو اختصاص دادم به این پرسش که «چرا حرف ما حزب‌اللهی‌ها نمی‌تواند بدنه عمومی جامعه را با خود همراه کند؟» 🔹جواب این پرسش البته سخت بود. 🔹نیازمند این بود که متعرض برخی خصوصیت‌ها بشوم که مخاطبِ پای منبر نیز واجد آن بود و به آن خو کرده بود. 🔹در آن منبرها به نقد 8 خصوصیت گفتمان ما حزب‌الهی‌ها پرداختم . 🔹جان مایه پاسخ خیلی صریح و شفاف بود؛ ما حزب‌اللهی‌ها یا به اصطلاح جبهه انقلاب اسلامی، زیان و منطق گفتگو با عموم مردم را خوب نشناخته‌ایم؛ ما بیش از اینکه شتاب‌دهنده حرکت عمومی مردم باشیم، میل به فرقه شدن داریم؛ آن هم در قالب عبارت‌های شکیلی از جمله: امت پیشتاز و شاهد بودن ... 🔹در آن ایام، البته بازخوردها متفاوت بود و بدنه حزب‌الهی‌ها و عموم بچه مسجدی‌ها و بچه هیأتی‌ها استفبال کردند و البته تعدادی از لیدرها و تریبون‌دارها که اتفاقا بیشترین نقش را در شکل‌گیری وضعیت کنونی دارند، بنای بر مخالفت گذاشتند. 🔹ولی چه می‌توان کرد؟ گفتمان امروز ما حزب‌الهی‌ها نیازمند اصلاحات اصولی است. ما بچه حزب‌الهی‌ها هنوز مسئولیت اداره کشور با همه اقتضائات و پیچیدگی‌ها و تزاحم‌هایش را گردن نگرفته‌ایم. اساساً با مسئله‌های اساسی کشور مماس نیستیم و بیرون از گودِ هزینه و فایده‌ی تصمیماتی متعددی که می‌توان گرفت، بی‌پروا نسبت به تبعات پیشنهاداتی که ارائه می‌دهیم، عمدتاً در ایتا، به قضاوت عملکرد این و آن مشغولیم و در یک فضای کالیبره شده، اسم آن را گذاشته‌ایم: «مطالبه‌گری»!. بله؛ اصلاح گفتمان جماعت حزب‌الهی که حقیقتاً هیچ بدیل و جایگزینی در کشور برایش وجود ندارد، کار ساده‌ای نیست؛ نیازمند اخلاص و عقلانیت و شجاعت و صداقت و سعه‌صدر است. اما باید پای این اصلاح ایستاد. راهی به غیر از این وجود ندارد. 🔹انتظاری از دشمن جز دشمنی و ایجاد تفرقه نیست، ولی ما حزب‌الهی‌ها اگر هشیار نباشیم و دوست دلسوز را از دشمن مکار تشخیص ندهیم، آنگاه هزینه ترمیم و بالندگی خود را دو چندان می‌کنیم. کل فیلم ارائه آقا مهدی افراز را ببینید. به نظرم حرف حساب می‌زند ... 🔹رفقا! اگر با با روی باز به استقبال نقادی دوستانمان نرویم، خود را از بسیاری از انتقادات درون گفتمانی و دلسوزانه محروم خواهیم کرد. ما مانند پناهیان و قنبریان و افراز زیاد نداریم ....