eitaa logo
اخلاق و اعتدال (کانال علیرضا حسینی عارف)
356 دنبال‌کننده
105 عکس
17 ویدیو
3 فایل
جامعه آرمانی، جامعه‌ای اخلاقی و مبتنی بر اعتدال است؛ وَكَذلِكَ جَعَلناكُمْ اُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاس... این کانال رسمی «سید علیرضا حسینی عارف» است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🚫 عمر زودگذر، خطر روزمرگی و راه رهایی از آن عمر انسان یا عمر دوره مدیریتی او مثل ابر و باد می‌گذرد. چند وقتی است ذهنم درگیر این موضوع هست که اگر هر فردی برای خودش یا مجموعه تحت مدیریتش و ای طراحی و تعریف نکند، عمرش با کمترین خروجی لازم از دست می‌رود. هر فرد یا مجموعه‌ای باید کارویژه یا کلان پروژه خود را طراحی نماید و سعی کند در دوره حیات علمی یا مدیریتی خویش آن را به سرانجامی برساند و دستاوردی برای آیندگان باقی گذارد؛ یا حداقل، کار را برای بعدی‌ها آسان‌تر کند. ما صدها ، ، و نیز ارزشمند و دلسوز داریم، ولی متأسفانه ها و های بسیاری از آنان مشخص نیست و غالباً و و تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند! عدم طراحی و یکی از فعالان فرهنگی و سیاسیِ ارزشی و دغدغه‌مند ماست. مواظب آفت و زندگی و فعالیت‌های بی‌فایده و کم اثر باشیم. ✍️ ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی عارف در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
🕋 مولای متقیان و اخلاق، حتی با دشمنان! 🌺 به بهانه میلاد امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) 🔸 حضرت علی(ع) نماد و نمونه برجسته اخلاق در عالم انسانی است؛ چه با دوست و چه با دشمن! امروز به بهانه سالروز میلاد آن ابَرمرد تاریخ، به چند نمونه کوتاه از «راه و رسم اخلاقی آن حضرت در مواجهه با دشمنان و در هنگامه‌های جنگ» اشاره می‌‌شود: 1⃣ در آستانه جنگ صفین بود که برخی از یاران باوفای آن حضرت، شامیان را سبّ و نفرین می‌کردند. حضرت آنان را خواست و فرمود: «خوش ندارم که یارانم اهل دشنام باشند؛ به جای این کار از خدا بخواهید تا از خون‌ریزی جلوگیری کند و صلح و صفا برقرار شود.» (وقعة الصفین، ص ۱۰۳). 2⃣ در شب آغاز جنگ، امام همه سپاهیانش را جمع کرد و به ایشان فرمود: «تا دشمن آغاز به جنگ نکرده شما اقدامی نکنید، زیرا شما حجتی تمام دارید و چون ایشان آغاز به جنگ کنند، این حجت دیگر به سود شما و به زیان آنان خواهد بود...». 3⃣ سپس توصیه‌های شگفتی به یارانش کرد و فرمود: «... اگر دشمن را شکست دادید، گریزنده‌ای را نکشید؛ و مجروحی را به قتل نرسانید؛ و عورتی را برهنه نسازید؛ و کشته‌ای را مثله نکنید. و اگر به قرارگاه دشمن در آمدید پرده‌ای را ندرید؛ و جز به فرمان من به خانه‌ای وارد نشوید؛ و چیزی از اموال ایشان را جز آنچه در لشکرگاه باشد برنگیرید؛ و به هیچ زنی آزار نرسانید، حتی اگر به امیران شما دشنام دهند ...». (نهج‌البلاغه، نامه ۱۴) 4⃣ تاکتیک اخلاقی حضرت(ع) در مقابله به مثل با دشمنان نیز از سر انصاف و ادب بود نه انتقام گیری و سخت گیری چنانچه فرمودند: «اگر آن ها ساکت ماندند ما آنها را به حال خود وامی‌گذاریم، اگر بر ضد ما سخن گفتند و تبلیغات کردند، ما در برابر، با آنها سخن خواهیم گفت و اگر بر ما خروج کردند و اقدام به نبرد کردند، با آنها خواهیم جنگید». (انساب الاشراف، ج ۲، ص ۳۶۰) 🌐 به این ادبیات در دنیای امروز "اخلاق جنگ و صلح" و "حقوق بشردوستانه" می‌گویند که از طرف سازمان ملل هم برنامه‌هایی برای نهادینه کردن آن انجام می‌شود؛ به این امید که در هنگامه نبرد، حقوق انسان‌ها - بویژه مجروحان و آسیب‌دیدگان - رعایت گردد. پس ببینیم که روش و منشِ انسان دوستانهٔ مولای ما، چهارده قرن پیش، چگونه بوده و بدان افتخار کنیم. ❤️ ✍ با استفاده از نوشته استاد مسلم محمدی ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی عارف در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
🔴 رویای امپراطوری که تباه شد... عَرفتُ اللّهَ بفسخِ العزائم! هر دولتی برای خود ومردمش آرمان مشترکی دارد؛ و قطعاً هیچ کشوری از بلایای طبیعی در امان نیست. اما حادثه تلخ یک عبرت بزرگ برای نخبگان جهان اسلام است؛ برای تمام کسانی که شاید فکر می‌کردند که با جنگ افروزی، پشت پا زدن به شرف و انسانیت، کشتار مردان و آواره کردن زنان، می‌توانند امپراطوری‌های موهوم خود را احیاء کنند. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) چه خوب فرمودند که: «عرفتُ اللّهَ سبحانه بفسخِ العزائمِ وحل العقود... - خدارا شناختم به وسیله در هم شکستن اراده‌ها...». (نهج البلاغة، کلمات قصار، کلمه ۲۵۰) حاکمان ترکیه در چند سال اخیر خیانت‌های زیادی به مردم مسلمان سوریه و فلسطین و عراق کردند، و برای پیوستن به اروپا مانند اسلاف خود مشغول غربی سازی شدند، و نیز سواحل و مراکز فرهنگی خود را همچنان آماج مفاسد اخلاقی نموده‌، و حتی کشور خود را تبدیل به زباله‌دانی اراذل و اوباش ضد فرهنگی ایران - از قماربازان حرفه‌ای و صاحبان سایت‌های ویران‌گر شرط‌بندی گرفته تا خوانندگان زیرزمینی مبتذل و بازیگران فراری بی‌هنر - کردند. اینک سال‌ها طول خواهد کشید تا آنان بتوانند آثار خرابی های مادی وروانی را از خودآگاه و ناخودآگاه مردم خویش پاک کنند. شاید این، پایانی تلخ برای «اردوغان» و عبرتی برای حکام مزدور کشور‌های اسلامی باشد که با خرابی خانه‌های فلسطین و سوریه برای خود خانه نسازند؛ که با یک حرکت زمین اینگونه نابود خواهد شد... ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی عارف در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
📡 سلسله یادداشت‌های سواد رسانه‌ای - ۴ 🌐 زبان بین‌المللی ایموجی 1⃣ قسمت اول - مقدمه امروز در یکی از گروه‌های مجازی، در واکنش به نوشته یکی از اعضاء از ایموجی تعجب (😳) استفاده کردم. پس از آن، یکی دیگر از اعضاء - ظاهراً به دلیل عدم آشنایی کامل با اقتضائات و آداب و رسوم فضای مجازی و رسانه‌های نوین - استفاده از این شکل را حمل بر بی‌ادبی کرد!! از آنجا که پیش از این نیز دیده بودم که برخی از افراد مذهبی، نسبت به استفاده از این شکل‌ها توجیه نیستند، به نظرم رسید که در "سلسله یادداشت‌های سواد رسانه‌ایِ این کانال" چند قسمتی را به آن اختصاص دهم. اگر بخواهیم با نسل جدید سخن بگوییم، بر مبنای سنت الهی در ارسال رسل(۱) و نیز توصیه معصومان مبنی بر توجه به مقتضیات زمان(۲) باید زبان این نسل و نیز زبان رسانه‌های مؤثر بر آنان را بدانیم. ایموجی (به انگلیسی: Emoji) یکی از ابزارها - و می‌توان گفت زبان‌ها - ی رایج امروز است که برای چت کردن در فضای مجازی استفاده می‌شود. اهمیت این زبان آنقدر زیاد است که حتی گاهی استفاده نکردن به جا از این ایموجی‌ها باعث سوءتفاهم هم می‌شود. اینک با توجه به فراگیری استفاده از پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی، اهمیت بهره‌گیری از ایموجی‌ها به عنوان یک «زبان بین المللی برای بیان احساسات»، مضاعف شده است. بنابراین در سلسله نوشته‌های کوتاه سواد رسانه‌ای، درباره «ایموجی ها»، «تاریخچه آنها»، «معانی آنها»، «کارکرد آنها»، «نحوه استفاده از آنها» و نیز «برخی هنجارسازی از ضد ارزش‌ها در غرب، با سوء استفاده از ایموجی‌ها» خواهم نوشت. بعون الله العلي العظیم. 🤲 📚 مصادر: ۱. وَ ما أرسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إلَّا بِلِسانِ قَومِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم... و هيچ پيامبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم، تا بتواند پيام خدا را برايشان بيان كند... (سوره ابراهیم، آیه ۴) ۲. تحریر المواعظ العددیة، ص ۱۳۶. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
اللّه اکبر ✊ اللّه اکبر ✊ اللّه اکبر ✊ 🇮🇷 ✊ 🇮🇷 💥
🌸 به مناسبت تقارن «عید سوم شعبان» با «عید جمعه» ؛ شباهت‌های امام زمان(عج) به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مروری بر روایات و تواریخ نشان می‌دهد که بین امام مهدی(عج) و حیات و قیام ایشان با حضرت سیدالشهداء(ع) و حرکت آن امام، شباهت‌هایی وجود دارد. در این نوشتار کوتاه و در این روز مبارک، به هفت شباهت اشاره می‌کنیم:  ۱. عزت‌طلبی برای اسلام و انسان ✊ یکی از شعارهای محوری امام حسین(ع) «هیهات منا الذلة» بود. مستکبرانی که حضرت اباعبدالله(ع) را «بین شمشیر و ذلت مخیر گذاشتند» امروز نیز انسان‌ها را در انواع قیود، به بندگی و بردگی کشیده‌اند. لذا در دعای افتتاح، دولت عصر ظهور را عزت دهنده به اسلام و انسان می‌خوانیم: «إنّا نَرغَبُ إلیك فى دَولَةٍ کریمَةٍ، تُعِزُّ بِهَا الإسلامَ وَأهلَهُ ...» و یکی از القاب امام زمان(عج) "مُعِزّ الأولیاء" است. ۲. قیام برای برقراری حق و عدل 🚩 امام حسین(ع) در مسیر کربلا با این جمله، هدف خود از خروج‌را اعلام کرد که: «آيا نمی‌بینید كه به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهى نمی‌گردد؟» امام زمان(عج) نیز برای احقاق حق و اجرای عدل قیام می‌کند تا «یَملَأُ الأرضَ قِسطاً وَ عدلًا کَما مُلِئَتْ ظُلماً وَ جَوراً» و به تعبیر امیرالمؤمنین على(ع): «او به مردم نشان خواهد داد که چگونه می‌توان به سیره نیکوى عدالت رفتار کرد و تعالیم فراموش شده قرآن و سنت را ساخت». ۳. اصلاح امت و مبارزه با بدعت 👊 امام حسین(ع) با هدف اصلاح امت و از بین بردن بدعت‌هایى که حاکمان غاصب در دین ایجاد کرده بودند، قیام کرد و فرمود: «من برای ایجاد اصلاح در امّت جدّم رسول خدا خارج شده‌ام...». امام صادق(ع) نیز درباره امام زمان(عج) مى‏فرماید: «او تمام بدعت‌هاى ایجاد شده در دین را از بین خواهد برد، تک‏ تک سنت‌های نبوى را به اجرا در خواهد آورد». ۴. نبودن در بيعت طواغیت 👹 در روز عاشورا هنگامی که به امام حسین(ع) عرض شد: به حكم عموزادگانت [بنی امیه] سر فرود آور! فرمود: «به خدا قسم كه هرگز دست بیعت از روى خوارى به شما ندهم...». از امام عصر(عج) نیز نقل است که: «من در حالى خروج مى‌كنم كه بيعتى براى احدى از طاغوت‌ها بر گردنم نيست». ۵. جان عزیز هر دو امام در خطر 😱‌ یزید عده ای را برای ترور امام حسین(ع) به مکّه فرستاد. لذا امام(ع) به ابوهرة ازدی فرمود: «بنی امیه مالم را گرفتند پس صبر کردم؛ به آبرویم لطمه زدند باز صبر کردم؛ و خواستند خونم را بریزند، که در این هنگام از مکه خارج شدم». در مورد حضرت حجت(عج) نیز امام باقر(ع) فرمود: «لَو أنَّهُم عَرَفوهُ حَرَصوا عَلَی أنْ یقطَعُوهُ بَضعَةً بَضعَة - اگر دشمنان او را می‌شناختند، وی را تکه تکه می‌کردند». ۶. تنهایی و غربت در بین عموم مردم 😭 مورد امام حسین(ع) در روز عاشورا فرموده‌اند: «قتِل عَطشاناً غَریباً وحیداً فریداً، لَیسَ لَهُ ناصِرُ و لا مُعین». امیرالمؤمنین علی(ع) هم درباره امام زمان(عج) در دوران غیبتش فرمود: «صاحب این امر، آواره، رانده شده، یکه و تنهاست». ۷. داشتن اصحاب و خواص شهادت‌طلب 💔 در شب عاشورا، وقتی امام حسین(ع) از اصحاب خود خواست که در تاریکی شب او را ترک کنند و جان خود را نجات دهند، حضرت عباس(ع) به نمایندگی از بنی هاشم عرضه داشت: «خداوند چنین روزی را هرگز نیاورد» و زهیر بن قین به نمایندگی از غیر بنی هاشم گفت: «به خدا سوگند دوست دارم کشته شوم، باز زنده گردم، و سپس کشته شوم، تا هزار مرتبه، تا خداوند تو و اهل بیتت را از کشته شدن در امان دارد». امام صادق(ع) درباره یاران ولی‌عصر(عج) هم فرمود: «در میدان رزم اطراف او را می‌گیرند و وی را با جان خود از گزند حوادث محافظت می‌کنند؛ او هر چه بخواهد آن را انجام می‌دهند؛ و خواستار شهادت در راه خدا هستند». اللهم صلّ علی محمد وآله الطاهرین؛ وأبلغ سلامَنا إلی ولیك أبي عبدالله الحسین؛ وعجّل في فرج حجتك المنتظَر؛ وارزقنا الاستشهاد في سبیلك بین یدیه. 🤲 -------- برای دیدن مطالب مرتبط با فرهنگ حسینی به کانال «بنیاد بین‌المللی عاشوراء» بپیوندید 👇 @ashura_i_f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 کوتاه و گویا، درباره زندگی حضرت علی اکبر (علیه السلام) * نام: علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، مشهور به علی‌ الاکبر  * کنیه: ابوالحسن * پدر: حضرت امام حسین (علیه السلام) * مادر: جناب لیلی بنت ابی‌مرة * تولد: ۱۱ شعبان سال ۳۳ ق. (بنا بر معروف) در مدینه منوره * شهادت: ۱۰ محرم سال ۶۱ ق. در کربلاء * نسب علی اكبر(ع) چه ازطرف پدر و چه از طرف مادر، به شريف‌ترين مردم نسب می‌رساند: پدر و اجداد پدری وی كه نياز به معرفی ندارند. اما از جانب مادر، پدربزرگ مادری وی «عروة بن مسعود ثقفی» كسی بود كه در راه تبليغ دين اسلام به شهادت رسيد و پيامبر(ص) در وصفش فرمود: "من عيسی بن مريم را مشاهده كردم و عروة بن مسعود از همه كس به او شبيه‌تر است". عروة را يكی از چهار مهتر عرب برشمرده‌اند. * شبیه پیامبر(ص) علی اكبر بغايت نيكوسيرت و بسيار خوش‌صورت بود. به دليل شباهت فراوانش به پيامبر(ص)، هر گاه اصحاب دلشان برای آن حضرت(ص) تنگ می‌شد به وی نگاه می‌کردند. پدرش فرمود: "او شبيه ترين مردم در خلقت و خوی و گفتار، به رسول الله(ص) است؛ كه هرگاه مشتاق ديدار آن حضرت می‌شدیم به صورت وی نگاه می‌کرديم". * تاریخ دقیق تولد از آنجا که درباره سال تولد ایشان اختلاف وجود دارد، مورخان سن حضرت در هنگام شهادت را ۱۸، ۲۳ و ۲۵ نقل کرده‌اند. در "مقتل مقرم" تاریخ دقیق ولادت، یازدهم شعبان سال ۳۳ هجری قمری ذکر گردیده؛ لذا سن آن حضرت در روز عاشوراء ۲۷ سال و چند ماه دانسته شده است. * چرا «اکبر»؟ نام همه فرزندان ذکور سیدالشهداء «علی» بود؛ و این نامگذاری برای خنثی کردن تبلیغات معاویه علیه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) انجام شد. برخی از نسب‌شناسان و تاریخ‌دانان، حضرت علی‌اکبر را بزرگترین فرزند امام حسین(ع) دانسته‌اند؛ لذا بیشتر منابع قدیمی او را «علی‌ الاکبر» نام نهاده‌اند تا از برادرش امام سجاد(ع)، متمایز شود. اما شیخ مفید و طبرسی لقبش را اصغر گفته و اکبر را لقب امام سجاد(ع) دانسته‌اند. * در راه کربلاء در يكی از روزهايی كه كاروان عشق از مكه به سوی عراق در حركت بود، هنگامی كه نزديكی ظهر در يكی از منازل اتراق كرده بودند، امام حسین(ع) به خواب سبكی فرو رفت و پس از اندکی سر برآورد و فرمود: "هاتفی ديدم كه ندا می‌داد: "شما می رويد و مرگ به دنبال شما در حركت است". علی اكبر(ع) به امام(ع) عرض كرد: "پدر جان! آيا ما بر حق نيستيم؟" امام(ع) پاسخ داد: "چرا پسرم؛ به خدا سوگند كه ما بر حقيم". علی اكبر(س) با رشادت گفت: "پس، از مرگ هراسی نداريم". امام(ع) را احساسی از تحسين فرا گرفت و فرمود:‌ "پسرم! خدا بهترين جزايی كه می‌تواند از پدری به فرزندش بدهد را به تو عطا نمايد". * روز عاشوراء علی‌ اکبر در روز دهم محرم سال ۶۱ ق. (روز عاشورا) به شهادت رسید. او نخستین فرد از بنی‌هاشم بود که به میدان جنگ رفت. سيره امام حسين(ع) آنگونه بود كه از روی رحم و شفقت، به كسانی كه اذن ميدان رفتن می‌گرفتند، در ابتدا اذن نمی‌داد. اما به محض آنكه علی اكبر اجازه خواست، امام به وی اذن داد... و اين سنت رسول الله(ص) بود. ايشان ــ بر خلاف رهبران ديگر كه نزديكان خويش را از معركه دور می‌دارند ــ در غزواتش هر كس كه به او نزدیک‌تر بود را قبل از ديگران به جنگ می‌فرستاد. امام(ع) پس از آنکه به فرزندش اذن جهاد داد، نگاهی نااميدانه بر قد و بالای رشيد او كرد؛ و آنگاه چشم به زير انداخت و گريست... * مدفن بدن حضرت علی‌ اکبر(ع) پایین پای پدرش به خاک سپرده شد و اینک قبر او داخل ضریح امام حسین(ع) واقع شده و شش گوشه بودن ضریح را به همین دلیل دانسته‌اند. سر مبارک او را به همراه سرهای شهدای کربلا به کوفه و شام بردند. درباره اینکه سر علی‌ اکبر(ع) به بدنش در کربلاء ملحق شده یا در قبرستان باب الصغیر دفن است، اختلاف‌نظر وجود دارد. علامه «سید محسن امین» نوشته است که در سال ۱۳۲۱ق. در قبرستان باب الصغیر در دمشق بارگاهی را دیده که بر ورودی آن بر سنگی نوشته شده بود: "اینجا مدفن سرهای عباس بن علی، علی‌ اکبر و حبیب بن مظاهر است" و آن را به احتمال قوی صحیح دانسته است. آن مکان امروزه به نام مقام رؤوس الشهداء (مدفن سرهای شهدای کربلا) معروف است. * نسل مرحوم کلینی حدیثی از امام رضا(ع) نقل کرده که حکایت از ازدواج علی‌اکبر و داشتن فرزندی به نام «حسن» دارد. در یکی از زیارت‌نامه‌ها، چنین به علی‌ اکبر(ع) سلام داده شده است: «صَلّی الله عَلیك وعلی عِترتِك وأهلِ بَیتِك وآبائِك وأبنائِك؛ سلام خدا بر تو و بر عترت و اهل بیت تو و پدران و فرزندانت» که نشان از ازدواج و فرزند داشتن اوست. در عین حال، گروهی از نسب‌شناسان گفته‌اند که نسل امام حسین(ع) تنها از طریق امام سجاد(ع) ادامه پیدا کرده است. * روز جوان در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۱ شعبان به عنوان روز ولادت حضرت، «روز جوان» نامگذاری شده است. -------- 📝 منبع: بنیاد بین‌المللی عاشوراء
🙋‍♂ سرود شایسته"سلام فرمانده ۲" و یک انتقاد بجا تهیه و انتشار دو سرود "سلام فرمانده" کار بسیار خوب، لازم و شایسته تقدیر و تحسینی بود. در زمانه‌ای که برخی مدارس آموزش و پرورش، قافیه را به "ساسی مانکن" و "گنگستر شهر آمل" باخته‌اند، این سرود، نسیم روح‌بخشی بود که توانست بسیاری از کودکان و نوجوانان را به منبع اصلی فیض در جهان متوجه کند. این سرود همچنین یاد امام زمان(عج) و رایحه انتظار موعود را در ایران - و بلکه بسیاری مناطق جهان، حتی مناطق غیر شیعه‌نشین - پراکند. ولی در کنار این زیبایی‌ها، برخی ناظران فرهنگی و فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب، انتقادی هم نسبت به آن دارند که به نظر نگارنده نیز انتقادی «بجا» است: در این دو سرود، علاوه بر قطب عالم امکان بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، از بزرگان و نام‌آوران درگذشته‌ای یاد شده است: در سلام فرمانده ۱: از جناب علی بن مهزیار اهوازی، آیت الله العظمی بهجت(ره)، شهید میرزا کوچک خان جنگلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ و در سلام فرمانده ۲: از حجت‌الاسلام والمسلمین کافی(ره)، شهید حاج همت، شهید آرمان علیوردی و مجدداً میرزا کوچک خان و حاج قاسم. سال گذشته و در سرود اول، نام و یادی از امام خمینی(ره) - احیاءگر تشیع در عصر حاضر و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران - نشد. در آن زمان، توجیه قابل قبول این بود که "سرود در استان گیلان ساخته شده، لذا به مفاخر محلی خود - میرزا کوچک جنگلی و مرحوم آیت الله بهجت - توجه داشته است". اما امسال و در سرود دوم هم خبری از نام و یاد امام راحل(ره) نیست! لذا این تکرار بی‌توجهی به این عزیز دوران، دیگر جای هیچ توجیهی ندارد. بدون شک، سرودهای سلام فرمانده - مانند سرودهای "عزیزم حسین ۱ (مداد رنگی)"، "عزیزم حسین ۲"، "جشن فرشته‌ها"، "رفیق شهیدم" و مانند آنها - کارهای بسیار زیبا، بجا و ماندگاری است؛ اما همه مسئولان فرهنگی و هیأتی ما باید به خاطر داشته باشند که اگر امام(ره) نبود، امروز فرصتی برای فعالیت‌های آنان هم وجود نداشت. همین شهدایی که در سرود از آنها یاد می‌شود - حاج قاسم و حاج همت - رشدیافتگان مکتب امام(ره) هستند. همچنین رهبر عزیز انقلاب اسلامی - که نوجوانانِ هر دو سرود، خود را سرباز لشکر ایشان برای یاری امام عصر(عج) می‌خوانند - همواره و در هر فرصت، یاد امام عظیم الشأن را زنده نگه می‌دارند. ایشان در وصف آن یگانه دوران فرموده‌اند: «در میان رهبران جهان تا به امروز، کمتر شخصیتی به جامعیت امام خمینی(ره) بـروز نموده است. شـخصیتی استثنایی و اسطوره‌ای که توانست از یک جمع پریشان و پراکنده، یک امـت متحد بسازد و بزرگ‌ترین انقلاب قرن را بر پا کند... به دلیل همین جامعیتش بود که میلیون‌ها نفر به استقبالش رفتند؛ صدها هزار نفر جان و مالشان را فدای راهش نمودند؛ و میلیون‌ها نفر در تشییع پیکرش، او را بدرقه کردند». امیدواریم که این سرودها ادامه پیدا کند، و در نیمه شعبان سال آینده، سرود "سلام فرمانده ۳" با یادکرد مناسب از امام روح‌الله، جبران ما فات نماید. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا