هوالعزیز
باسلام
"غدیر" روز اعلام سربازی و آغاز جهاد همه جانبه، تحت فرمان "بقیه الله الاعظم" (عج)، جهت پیاده سازی "قسط و عدل" بر روی همین زمین است
این روز بر شما مبارک باد.
علیرضا تنهای کیسمی
@alirezatanha110
هوالعزیز
اگر با سلاحهای انگل یسی ها ، آلمانیها ، فرانسوی ها، آمریکاییها ، مردم عراق، سوریه ، افغانستان، یمن، فلسطین ، لیبی و ... کشته شوند ، اشکالی ندارد ،
اما اگر روسیه در جنگ با اوکراین از پهپادهایی شبیه به پهپادهای ایران ، استفاده کند ، شورای امنیت سازمان ملل ، حق دارد، ایران را محکوم کنند ،
ای خاک بر سر این شورای امنیت.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۶ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
آیا میتوان غدیری شد؟
اطاعت از امر خدا در روز غدیر میتوانست آغاز ریل گذاری و هدایت جوامع بشری بسوی نور، (پس از دوره تبیین که توسط ۱۲۴۰۰۰ پیامبر الهی بخصوص خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) صورت گرفت)، باشد،
اما بدلیل نافرمانی بشریت (بر وفق همان نافرمانی ابلیس از سجده کردن بر آدم) از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع)، به سلسله مصیبت هایی تبدیل شد که تا امروز ادامه دارد ...
- مهجوریت قرآن مجید، بخاطر عدم اطاعت مردم از حکم خدا در روز غدیر در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) است ،
یعنی اگر قرآن مجید به قانون اساسی و دیگر قوانین عملی ، جهت راهبری بشر بسوی فلاح ، رستگاری و آبادانی زمین" تبدیل نشد و روی طاقچه ها مانده است ، بخاطر عدم اطاعت مردم ، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) است .
- همه مصیبت های وارده به حضرت زهرا (س)، از آتش زدن درب منزل شان تا شکستن پهلو ، بازو ، سقط محسن، تا سیلی خوردن در کوچه های مدینه و...همه و همه بخاطر عدم اطاعت مردم ، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
- همه فشارها، تحقیر ها و توهین های وارده بر امام علی (ع) ، از خانه نشینی تا عدم سلام گفتن و جواب ندادن به سلامشان توسط مردم مدینه و تا شهادت ... همه بخاطر عدم اطاعت مردم از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
- همه مصیبت های وارده بر امام حسن( ع) و دلیل اصلی شهادت امام حسین (ع) ، اسارت اهل بیت (ع) و تک تک ائمه اطهار(ع)، همه بخاطر عدم اطاعت مردم، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
-**خلاصه:**
همه مصیبت های وارده بر بشر و بشریت بخصوص بر شیعیان و مسلمانان تا به امروز ، همه بخاطر عدم اطاعت مردم، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
بشر از این مصیبت ها نجات نمی یابد تا دوباره به غدیر بر گردد، تا با توبه وندبه با فرزند رشید امام علی (ع) ، حضرت بقیه الله الاعظم ( عج) بیعت و اطاعت محض کند.
- روز غدیر، روز جشن به این معنای رایج نیست.
- روز غدیر ، روز بازگشت به خویشتن واقعی، به غدیر و به آقا امیرالمومنین علی (ع) است.
- روز غدیر ، روز بیعت با مهدی موعود (عج) است.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۶ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
خرید تضمینی برنج
از دو الی سه ماه قبل، مساله بفروش نرفتن محصول برنج سال قبل برنج کاران گیلانی و مازندرانی (به دلایل کاملا افتصادی و از جمله اشتباهات وزارت صمت) که در حال تبدیل شدن به یک بحران ملی بود را همراه با راهکار قانونی (خرید تضمینی محصول برنج کشاورزان به قیمت عادلانه توسط دولت)، مطرح و از بعضی از مسئولین ذی ربط بصورت حضوری و غیر حضوری پیگیر شدم.
چند روز پیش مطلع شدم ، دولت به خرید تضمینی برنج سال زراعی گذشته کشاورزان ، رضایت داده و قصد دارد این تکلیف قانونی را عملی و اجرایی کند.
گرچه دولت زمانهای مفید را برای خرید تضمینی برنج از دست داده است و جمع آوری کردن حدود ۱۰۰ هزار تن برنج موجود در انبارهای کشاورزان سراسر استان گیلان (از استان مازندران آماری ندارم) بسیار سخت شده است، اما حتما بعنوان تنها راهکار جهت نجات برنج و برنجکاران این اقدام باید اجرایی بشود .
- علی الظاهر دولت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان جهت خرید برنج سال قبل کشاورزان گیلان و مازندران ، بودجه مشخص کرده است.
- قیمت اولیه برای خرید برنج درجه یک بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان برای هر کیلو تعیین شده است.
اما خبر خوش این است؛
مسئولین ذی ربط استان گیلان قصد دارند خرید تضمینی برنج را از یک الی دو روز آینده حتی اگر پولی از تهران نرسد، آغاز کنند .
این خبر خوب، حتما بازار برنج را بنفع کشاورزان تغییر خواهد داد .
برای خرید برنج به این شیوه توسط دولت، تجربیات باارزشی در بین عوامل اجرایی وجود دارد .
امیدواریم؛
این تصمیم دولت بنحوی اجرایی بشود که موجب افزایش انگیزه برنجکاران گیلانی ومازندرانی به امر کشت و تولید بیشتر برنج بشود، (نه تلاش برای تغییر کاربری زمین و ساختن ویلا در این اراضی)
و نیز مانع از سو استفاده سودجویان و آنانکه با مخلوط کردن انواع برنج های داخلی با داخلی و برنج های داخلی با خارجی، اصالت برنج اصیل ایرانی را که بنام برنج آستانه اشرفیه شهرت یافته است بشوند .
گرجه گناه و خطای عوامل محلی دولت ونمایندگان مجلس استانهای گیلان و مازندران در وارد کردن این خسارت خیلی سنگین به برنج کاران ، کاملا آشکار و غیر قابل جبران است و نمی تواند اثر بسیار منفی بر سرنوشت برنجکاران و برنج را جبران کند، اما از هیچ بهتر است.
دعا میکنم؛
عناصر دولت، این عملیات سخت را با حداکثر ظرافت، دقت ، سرعت و سلامت بزودی و بصورت شفاف اجرا نمایند و بیش از این ذائقه برنج کاران تلخ تر نشود.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۶ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
از لیله المبیت تا سقیفه
ایا فقط حکم خدا در غدیر موجب دشمنی مسلمانان و غیر مسلمانان با امام علی (ع) و با تک تک خاندان عطرت و طهارت (ع) در طول تاریخ شده است ؟؟
مقدمه ؛
منافقین در اسلام در چه زمانی متولد شدند؟؟
پس از هجرت رسول خدا (ص) به مدینه و شکل گیری هسته اولیه اسلام ، گروهی بنام منافقین از دل مردم مدینه بوجود آمدند.
تا قبل از این زمان نفاق و منافق بی معنا بود .
چرا؟؟؟
برای اینکه قبل از این زمان، مسلمانان و اسلام ، قوت و قدرتی و شکلی نداشتند .
شکی نیست حکم خدا در روز غدیر در انتصاب امام علی (ع) ، فقط تعیین یک فرد به جانشینی یک نفر دیگر نبوده و نیست .
"تعریف یک راهبرد دائمی جهت پیاده سازی احکام اسلام در روی زمین تا روز قیامت است ."
روز غدیر هم روز بعثت است، هم روز همه اسلام و هم روز همه عالم و آدم ، فلذا بالاتر و مهمتر از روز بعثت و همه روزهای خدا است .
از روز غدیر جهان وارد مرحله جدیدی میشود ،
نکالیف عالم اسلام و مسلمانان پس از روز غدیر با تکالیف اسلام و مسلمانان قبل از روز غدیر تفاوت معنا داری دارد.
لذا همه آنانکه کمترین شرک و نفاق و انگیزه غیر الهی در همراهی با رسول خدا (ص) در طول ۲۳ سال گذشته داشتند ، در این روز بوحشت افتادند.
همانطور که رسول خدا (ص) در روز غدیر دست علی (ع) را بلند کرد،
ابلیس رجیم نیز ، کینه ها و عقده ها و خباثت های درونی همه مشکل داران را بیرون ریخت.
همانطور که محمد امین (ص) در بین مردم مکه چهره نا آشنایی نبود و وقتی اعلام بعثت کردند همه کفار بوحشت افتادند و نقشه قتل ایشان را کشیدند .
علی (ع) هم در بین بزرگان انصار ومهاجر چهره نا آشنایی نبود .
آنان از لیله المبیت جایگاه علی (ع) را در مکتب اسلام فهمیده بودند .
درطول تک تک ۲۳ سال گذشته و در هر واقعه ای و در هر جنگی و در هر تصمیمی ، متوجه تفاوت امام علی (ع) با خودشان شده بودند .
لذا سقیفه فقط محصول فتنه بزرگان انصار ومهاجر نیست، محصول هنر نمایی ابلیس رجیم است . محصول همراهی کفار و مشرکین و یهودیان ومنافقین مدینه است.
بعبارت دیگر ؛
سقیفه همان لیله المبیت است ،
همانطور که لیله المبیت نماد خباثت و اوج فتنه و دشمنی سران قبایل و بزرگان عرب مکه و حتی اقوام محمد امین (ص) با زبان شمشیر علیه شخص پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) بود.
سقیفه هم مراسمی در اوج خباثت ، فتنه و جنایت بزرگان انصار و مهاجر و صحابه و همراهان رسول خدا (ص) در بشهادت رساندن جان رسول خدا (ص) اقا امام علی (ع) بعنوان تنها نماد اسلام ناب ، اما با زبان اسلام بود .
سقیفه با لیله المبیت دو تفاوت داشت،
اول ؛
در لیله المبیت میخواستند از شمشیر استفاده کنند و خون بریزند ،
در سقیفه از زبان اسلام استفاده کردند و ابرو ریختند .
دوم ؛
در لیله المبیت ، پیامبر خدا (ع) علی (ع!) را داشت تا بجای خود قرار دهد، تا بتواند از مکه به مدینه هجرت کند .
اما آن هنگام که امام علی (ع) مشغول انجام مقدمات تدفین پیکر مطهر رسول خدا (ص) بودند ، فتنه گران هم، مشغول مراسم سقیفه بودند،
و آقا علی (ع) ، در آن زمان ، "علی" نداشت که سقیفه را بر سر اهل سقیفه خراب کند و بساط کودتاگران را بهم بریزد.
بیچاره حضرت ابوذر ، وقتی متوجه نقشه شوم آنان در سقیفه شد ، فریاد به اعتراض بلند کرد و چون از اهالی مکه یا مدینه نبود، زوری هم نداشت، آنان براحتی در همان لحظات اول با ضرب و شتم ، ایشان را از مجلس بیرون و صدای ایشان را خاموش کردند،
بله حضرت ابوذر این صحابه شجاع و فداکار اسلام، اولین مغضوب و مجروح فتنه سقیفه است .
دقیقا از همینجا نقشه تبعید حضرت ابوذر از مدینه کشیده شد و درزمان عثمان عملی شد.
روحش شاد .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۷ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
ازحضرت ابوذر تا بچه های کلانتری ۱۶ زاهدان
نمیدانم این چه حساب و کتابی هست.
عدهای وحشی خشم خود را از حکم پیامبر اکرم(ص) در انتصاب آقا امیرالمومنین علی علیه السلام به جانشینی خود و آن اتفاق مبارکی که در غدیر خم رخ داد ، بر روی عدهای بیگناه تخلیه میکنند.
اولین بار اصحاب سقیفه تمام عقده های غدیری خود را از آقا امام علی (ع) با ضرب و شتم حضرت ابوذر تخلیه کردند .
امروز صبح هم عوامل اسماعیل زهی و نقشبندی که از حامیان داعش بوده و هستند، جهت تلخ کردن حضور باشکوه ملت ایران در جشن غدیر ، به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله ور شده و اقدام به ریختن خون چند بیگناه کردند .
واقعا من نمی دانم چرا اسم آقا امیرالمومنین علی (ع) اینقدر موجب وحشت کفار ، مشرکین، ملحدین ، تکفیری ها، یهودی ها و مزدوران آمریکا و انگل یس خبیث میشود. ؟
خدایا همه دشمنان خاندان عصمت طهارت (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نیست و نابود بگردان .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۷ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هدایت شده از احرار
علیرضا تنهای کیسمی :
نماینده عالی دولت در گیلان و نمایندگان مجلس قادر به دفاع از عملکرد خود و وضعیت فعلی کشاورزان برنجکار نیستند
مشروح خبر در لینک زیر:👇👇👇
https://ahrargil.ir/?p=250071
به احرارگیل بپیوندید :
👇👇👇👇👇
https://t.me/ahrargil تلگرام
👇👇👇👇
https://eitaa.com/ahrargil ایتا »
👇👇👇👇
سروش https://splus.ir/ahrargil
حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن غدی:
یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید.
گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود.
محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت...
من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند.
عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند.
بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود.
وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،
سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟
سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم.
سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد...
دیدم که دریایی است بیکران...
چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند.
در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟
سید گفت: گاهی اوقات.
گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟
گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم.
گفتند: پس بفرمایید.
گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟
اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند.
سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد:
گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد
تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد
والهام من که چو ازخواب تو بیدار شوی
زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟
علی عالی اعلا که ز بیم نهلش
روح از کالبد عالم امکان خیزد
گر به خاری کند از قاعده لطف نظر
از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد
گر زند دست به دامان ولایش فرعون
از لحد با دو کف موسی عمران خیزد
داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری
کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد
...
معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است.
پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت:
آقایان! علی(ع) از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست.
علی مرد است و مردان را دوست دارد.
اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند.
اینجا نشستهاید و غذاها، شیرینیها و شربتهای خوشمزه میخورید بعد میروید خانه و فکر میکنید که در مدح علی شعر گفتهاید.
صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه.
این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت.
پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند...
آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه میکردند. آقای سپهر، بعدها میگفت: تعدادی از آنها زندگیشان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند.
ابن سینای زمان ص ۹۷-۱۰۲.
هوالعزیز
الگوی جشن غدیر ظرفیت حل بسیاری از معضلات و چالش های فرهنگی و اجتماعی وحتی اقتصادی موجود در جامعه را دارد.
جشن های خیابانی غدیر که در اکثر شهرهای کشور برگذار شد ، همه مشخصات یک برنامه درست فرهنگی و اجتماعی دارای پیام مشخص ، شاد، واقعی و سالم را داشت.
بنظر می رسد پس از سالها آزمون وخطا ، بالاخره مسئولین فرهنگی و اجتماعی جامعه به یک الگوی مناسب در بزرگداشت ایام الله ها رسیده اند .
الگویی که در اجرای یک برنامه ی در تراز ملی وجهانی، بجای تصمیم سازی و تصمیم گیری چند نفر مشخص و اجرای چند برنامه صوتی و تصویری ان هم توسط چند نفر و بجای نشاندن مردم و فرزندان این کشور ، در منازل ، در پای گوشی های همراه ، تلویزیون و شبکه های ماهواره ای و پر رونق تر کردن بازار مشتی از سلبریتی های معلوم الحال (که با گرفتن دستمزدهای خیلی گزاف و دلقک باری های آنچنانی که خودرا شادی ساز هم می دانند)، نقش اصلی را به خود مردم واگذار کرد.
در جشن غدیر امسال ، خود مردم با ابتکارات خودشان ، شادی تولید کردند و خود مردم هم از آن استفاده کردند.
جشنی که بهانه ای شد تا کمک های بسیار چشمگیر مردم بسمت پذیرش هزینه های فرزندان یتیم کشور سرازیر شود.
حتما مستحضر هستید؛
هیچ فریضه ی غیر واجبی در روی کره زمین، به اندازه این عمل، اهمیت و ارزش ندارد .
بنابراین بدلیل وقوع این حادثه مقدس در این جشن ، هیچ جشنی به این اندازه محبوب خدای مهربان نیست .
بهرحال بنظر می رسد ؛
استقبال چشمگیر مردم از بر گذاری اینگونه جشن ها ، حجت را بر مسئولین فرهنگی و اجتماعی جامعه تمام کرد.
امیدوارم مسئولین ذی ربط متوجه شده باشند که باید برنامه ریزی و اجرای بسباری از ماموریت ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی عمومی و حتی اقتصادی را به خود مردم واگذار کنند .
در اینجا به چند مورد از چالش های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی موجود در بستر جامعه که امکان واگذاری مسئولیت رفع آنها به خود مردم را دارد اشاره میکنم و البته امید دارم؛
دوستان هم این موضوع را پردازش کنند و هم مطلب را به سمع و نظر مسئولین ذی ربط برسانند ؛
حل چالش جامعه در موضوع ازدواج ، طلاق ، کاهش جمعیت ، بی حجابی ، اداره شورای فرهنگ عمومی (که دارای ساختار رسمی و قانونی است ، اما محصول و خاصیت آنرا مردم نمی بینند)، اداره کمیته امداد (که بنظرم ، بسیار گران و سنگین اداره میشود) و حتی مسائلی مانند؛
عدم خرید کالاهای قاچاق ، عدم استقبال از کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی، فرهنگ سازی در مصرف اب، برق، گاز و... و مهمتر از همه؛
ایجاد سلامت جسمی ، روحی ، بهداشتی و اخلاقی در محیط رشد و تربیت فرزندان و دانش آموزان این سرزمین، بخصوص در محیط خانه، مدرسه، پارک ها و حد فاصل بین مدرسه تا منزل و...
اگر امکانات ، الزامات و مسئولیت اجرای هر یک از این برنانه ها به خود مردم واگذار شود (بجای تصمیم سازی و تصمیم گیری چند نفر در یک اتاق در بسته)، آنوقت معجزه آنرا به آشکار و بسیار موثر همه گان خواهند دید .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۷ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم پور ازغدی:
من عقیده دارم گاهی لازمه آدم اعتراض کنه، اگرهم افتاد زندان، بیفته!
من آمادگی دارم در جمهوری اسلامی ایران برم زندان. اصلا بچه ی سالم باید بره زندان**
هوالعزیز
گروگانگیری رائفی پور
دولت عربستان مانع از خروج استاد رائفىپور از خاک عربستان شد .
ایشان که به عنوان یک شهروند حجگزار ایرانی، کاملا قانونی به آن کشور سفر کرده بود ، در پایان انجام مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیل نامعلوم، با مشکل خروج مواجه شده است .
احتمالا مواضع انقلابی و مکتبی ایشان موجب این گروگانگیری توسط وهابی ها شده است .
حج گذاری که از این خاصیت ها نداشته باشد، حاجی نیست .
استاد حجتان مقبول.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۹ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان