فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر، پدر، پدر
ماجرای عجیب اکبر دلّاک عراقی،
با لهجه بسیار شیرین یزدی حجت الاسلام چناری
🌸🍃
هوالعزیز
در رسای جبل الصبر حضرت زینب کبرا سلام الله علیه
در زمان فتنه تکفیریها اولین بار که وارد سوریه شدم زمانی بود که بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) در وسط آتش و دود راست قامت و استوار ایستاده بود .
منطقه زینبیه کاملا جنگی بود و صدای تیر و خمپاره از دور و نزدیک بگوش می رسید.
گویی صحنه کربلا ، دوباره بازسازی شده بود و مجددا حضرت زینب (س) به دفاع تمام قد از جبهه حق مشغول بود.
این بار هم، این حضرت زینب (س) بود که بار دیگر ابراهیم وار به داخل آتش می رفت تا اسلام و مسلمین وکل بشریت را در آغوش خود بگیرد و از گزند داعشیان مصوب بدارد .
زینب را باید در کنار مادرش آنگاه که درب خانه را آتش زدند.
زینب را باید در کنار پدرش آنگاه که فرق پدر شکافته شده بود.
زینب را باید در کنار برادر بزرگترش امام حسن (ع) آنگاه که جگرهایش بیرون ریخته شده بود.
زینب را باید در کربلا و در کنار برادر دیگرش امام حسین (ع) و در کنار برادر زاده اش امام زین العابدین (ع) و سرانجام زینب را باید وقتی که گروه گروه از مدافعین حرم ال الله به او پناه می آوردند، شناخت.
زینب را شهدا و اسرا می شناسند.
زینب همیشه کشتی امن خدا در روی زمین است.
زینب همیشه ام المصائب بشریت است .
هرگاه که فرصتی پیدا میشد، حتی در نهایت خستگی، زیارت مرقد حضرت زینب (س) اولین مقصد ما بود .
در ظاهر ما به دفاع از حرم او آمده بودیم .
اما در واقع زینب (س) مدافع همه ما در مقابل همه دشمنان و داعشیان بود.
چقدر سنگین بود اولین بار که این جمله را در بالای ضریح حضرت می دیدم؛
(السلام علیک یا جبل الصبر)
انروز صحن حضرت زینب کاملا خلوت و ساکت بود.
من بودم و چند نفر از دوستان ، با چشمانی سنگین که اگر مراقبت نمی شد همانجا بخواب عمیقی فرو می رفت.
حال خواندن نماز زیارت نداشتم و لباسم هم خونی بود.
میل داشتم به اندازه دو رکعت نماز در کنار ضریح بخوابم .
اما بسرعت از حرم خارج شدیم.
با این توجیه که ما برای زیارت نیامده ایم.
باخودمان قرار گذاشته بودیم حداکثر هفته ای یکبار و حدود ۵ دقیقه برای زیارت وقت بگذاریم.
چه ظلمی بخودمان کردیم .
همچنان در حسرت یک دل سیر زیارت و یک دل سیر خوابیدن در کنار ضریح هستم.
علیرضا تنهای کیسمی
۶ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir
هوالعزیز
الزامات و ابعاد تحول در شهرستان آستانه اسرفیه و بندر کیاشهر.
ابتدا باید بپذیریم؛
وضعیت این شهرستان ، غیر طبیعی و برخلاف مسیر حرکت بقیه شهرستانهاست.
این شهرستان برای ماندن در رقابت و افزایش انگیزه مردم برای ادامه زندگی در این شهر ، باید بسمت تحول و نوآوری پی در پی حرکت کند.
تحول از نگاه ما ، «عبارت است از؛
- تغییر بخش ها و نقاط معیوب؛ شامل؛
بخش حاکمیتی ، خصوصی ، مردمی. کشاورزی ، صنعت ، خدمات، هم در شهر آستانه ، هم در شهر کیاشهر و هم در تک تک روستا ها.
- تقویت نقاط قوّت،
از طریق برجستهتر و گستردهتر کردن انها با ارادهای قاطع و منابع و مقدورات ملی.
به طور کلی تحول باید در عرصه های زیر صورت گیرد تا این شهرستان و بندرکیاشهر بتوانند جایگاه خودرا پیدا کنند :
- تحول در همهی بخشهای اداری و حکمرانی،
بعنوان مثال ؛
در نظام اداری باید رفت و برگشتهای اداری، کاغذبازیها و دیوانسالاریهای زائد و مقرّرات غیر مفید و گاهی مضر را متحول کنیم.
- در روسای ادارات و کارکنان انها تغییرات مهمی باید صورت گیرد .
- تصمیم گیری و تصمیم سازی جهت جذب سرمایه گذار و فرآیند مدیریّت بر فعّالیّتهای اقتصادی باید به اصحاب سرمایه گذار سپرده شود.
- نهادهای دولتی ، باید تصدّی گری و دخالت را کم کنند.
- برنج، بادام ، اب شیرین رودخانه ، اب شور دریا ، صنعت پرورش ماهی ، صنایع دستی، همجواری با رودخانه سفید رود ، وجود ۳۷ کیلومتر ساحل دریای خزر، سواحل مناسب، خاک بسیار حاصلخیز ، آب و هوای ممتاز ، وسعت مفید اراضی قابل بهره برداری ، موقعیت ممتاز جغرافیایی و از همه اینها مهمتر ، نیروی انسانی فرهیخته ، زحمتکش ، ماهر و مناسب، وحود بارگاه اقا سید جلاالدین اشرف و...
اینها امتیازات منحصر بفرد این شهرستان و بندر کیاشهر است.
اینها هویت این دیار است .
بنابراین مسیر تحول در این شهرستان از طریق تحول در تک تک این موارد ، عبور میکند.
- اگر در فرایند کشت و داشت و برداشت و فروش و بازار برنج آستانه اشرفیه تحول بنفع کشاورزان و تجار برنج ایرانی صورت گیرد، آستانه اشرفیه ، آستانه اشرفیه میشود.
- اگر در ساختار و کالبد شهر استانه و کیاشهر و روستاهای منطقه بنفع بازاریان و کسبه ، مسافرین، زائرین و گردشگران، تحول رخ دهد ، این شهر ها و روستاها ، متحول میشوند.
- اگر ماهیت بندر کیاشهر مشخص و بر همان اساس ظرفیت های کیاشهر رو نمایی شود ، کیاشهر ، کیاشهر میشود .
- کیاشهر حتما باید به قطب پرورش ماهیان خاویاری در کشور تبدیل شود.
- کیاشهر حتما باید به قطب گردشگری در شرق گیلان تبدیل شود.
- همین شکل تحول باید برای تک تک روستاها، برای تک تک محصولات کشاورزی از جمله، بادام، چای، پرورش نهال، گل ، گیاه و... رخ دهد.
- تحول در بخش متنوع صنایع دستی و صنعتی بسیار ضروری است .
صنایع ملی اب بر در حوزه نیروگاهی ، نفتی ، ذوب آهن و... میتوانند وارد این شهرستان بشود.
تحول مد نظر ما؛
ترسیم سیمای ۲۰ سال آینده این شهرستان و بندر کیاشهر و تک تک روستاها و برنامه ریزی گام به گام برای رسیدن به آن نقطه مطلوب است.
تحول مد نظر ما ؛
شناساندن جایگاه واقعی این شهرستان در کشور و سازماندهی کردن توان همه اهالی فرهیخته، عالم و ذی نفوذ این شهرستان و بندر کیاشهر که در نقاط مختلف زندگی میکنند ، است.
تحول مدنظر ما؛
استفاده از منابع و ظرفیت های ملی از طریق؛
اعمال حداکثر فشار بر دولت مردان ، جهت افزایش سهم این شهرستان و بندر کیاشهر از منابع و ثروت ملی است.
تحول مد نظر ما؛
نشاندن اثار و فواید این برنامه ها، این امتیازات و این نعمت های الهی شهرستان در کوتاه مدت ، در اقتصاد منطقه و روی سفره های مردم است.
لیکن ؛
تا تمام نخبگان و مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر ، بسیج و متحد نشوند ، این دیار به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید.
علیرضا تنهای کیسمی
۷ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir
هوالعزیز
مجلس و بودجه بندی کشور
از چندین سال پیش ، هرسال در این مواقع گفتم و الان هم عرض میکنم؛
این مجلس با این سطح از اشرافیت اکثریت نمایندگان مجلس به امور کشور، به دلایل مختلف قادر به بودجه بندی برای کشور نیست.
ان چیزی که پس از چند ماه تلف کردن وقت بنام "کتاب چه بودجه سال" منتشر میکنند ، میزان راستی آزمایی آن مشخص نیست .
معلوم نیست چقدر عملیاتی است.
چند مثال؛
- مجلسی که نمی داند درآمد واقعی کشور چقدر است چگونه میتواند ، برنامه های پیشنهادی دولت را کم و زیاد کند و برای این برنامه ها بودجه هم ببند؟
- شرط اول انتشار این کتابچه ۱۴۰۳، مشخص شدن سرنوشت کتابچه های سال های قبل است .
سوال ؛
- کتابچه های سال های قبل چقدر به همان شکل اجرا شد ؟
چقدر عملیاتی بود.؟
- اگر ان کتابچه ها ، مبنا بود به جه دلیل بعضی از نمایندگان بشکه های قیر را به خودشان بستند و برای اسفالت کردن اینحا و آنجا دستور صادر میکنند ؟
- به چه دلیل برنامه های دولت برای ساخت و سازها را که حسب این کتابچه انجام میشود به خودشان نسبت میدهند ؟
- مگر فرآیند برنامه ریزی اینگونه نیست که دولت پیشنهاد میدهد و مجلس کم و زیاد میکند؟
- چرا در کشور اینهمه پروژه نیمه کاره داریم ؟
- چرا لابی گری در مجلس ، اینهمه اهمیت دارد؟
حرف آخر؛
- دولت اگر بخواهد کتاب چه برنامه و بودجه باقیمانده از "قرن قبل" را اجرایی کند ، تا چند سال دیگر هم نیازی به کتابچه جدید ندارد .
- کتابچه برنامه و بودجه از ادغام مصالح محلی در مصالح ملی و بالعکس استخراج میشود ، یعنی نمایندگان با اشراف بر مصالح ملی قادر به اعمال نظر در لایحه دولت هستند.
حالا به این چند تذکر حضرت آقا توجه بفرمایبد؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
- در بخش قانون گذاری «گاهی در قانون بودجهی سالانه در مجلس، هزینههای قطعی تصویب میشود و درآمدهای غیر قطعی در مقابل آن قرار داده میشود، که این منجر میشود به کسری بودجه.» (۱۴۰۲/۰۱/۰۱) .
- در زمینهی بودجهبندیهای دولتی، دولت و مجلس بودجه را جوری ببندند که به معنای واقعی کلمه ناظر به موضوع، ناظر به مسئله، ناظر به عملکرد باشد؛ به تعبیری «بودجهی عملیّاتی»
(۱۳۹۹/۰۳/۱۴)
علیرضا تنهای کیسمی
۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir
هوالغزیز
دعوت از آقای رئیسی جهت حضور در گیلان و کاهش آلام و فشار بر مردم ، بدلیل بفروش نرفتن برنج.
حجم مصیبت وارده به مردم گیلان ، بدلیل کاهش قیمت و عدم فروش برنج در دو سال متوالی ، اگر از مصائب و مشکلاتی که در سالهای گذشته بدلیل وقوع سیل و یا زلزله به مردم بعضی از استان های کشور وارد شد، بیشتر نباشد ، قطعا کمتر نیست.
به همین دلیل ، مردم گیلان از رئیس جمهور محترم و روسای نهادها و سازمانهای ذی ربط انتظار دارند؛
همانطور که به هنگام سیل یا وقوع زلزله در نقطه ای از کشور بلافاصله در آن استان حضور می یابند و تمام مساعی خودرا جهت کمک و کاهش مصیبت وارده به مردم بعمل می آورند.
همگی به استان گیلان تشریف بیاورید .
باور کنید ؛
استان گیلان نیز اکنون مصیبت دیده است .
باور کنید ؛
حفظ صبر و تحمل با داشتن جیب خالی ، در کنار وجود اینهمه برنج در انبارها که بفروش نمی رود، خیلی سخت است .
جناب اقای رئیسی،
مردم را به ابراز نظر گاه و بیگاه جناب آقای مخبر، پیگیریهای بعضی از مسئولین استان، داد و قال انتخاباتی چند نفر از نمایندگان مجلس در آن ساختمان در بسته معروف ، هیچ امیدی نیست.
ایام پر هزینه اخر سال نزدیک شده است،
برنج ها کم کم رو به کاهش کیفیت میروند .
یا خدا
علیرضا تنهای کیسمی
۱۱ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir
هوالعزیز
نمایندگان بدرد نخور
آن نمایندهى مجلسى که با پول فلان شرکت و فلان کمپانى و فلان ارباب و فلان پولدار توى مجلس بیاید، مجبور است آنجائى که آنها لازم میدانند، قانون جعل کند، قانون بردارد، توسعه و تضییق در قانون بکند.
این نماینده به درد مردم نمیخورد!
نه باید به مراکز ثروتهاى شخصى متصل بود و نه به طریق اولى به ثروتهاى عمومى!
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم
۱۳۹۰.۱.۰۱۹
علیرضا تنهای کیسمی
۱۱ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir
هوالعزیز
اهداف نهایی انقلاب اسلامی
ابتدا فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را به همه آزادگان جهان تبریک عرض میکنم.
اهداف انقلاب اسلامی به استناد قرآن مجید :
و نریدان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین. (قصص/۵)
«و اراده کردیم ،منت گذاریم بر آنانکه بر زمین ضعیف شدند و آن ها را پیشوایان و وارثان قرار دادیم».
از منظرقرآن کریم، سراسر تاریخ ، پهنۀ نبردی آشتی ناپذیر بین دو قطب است؛
قطب اول؛
مستضعفین، ناس، موحدین، مؤمنین، متقین، صالحین، مجاهدین و شهدا ،
قطب دوم؛
مستکبرین، ملأ، مسرفین، مترفین، کافرین، مشرکین و منافقین.
پیامبر خدا محمد مصطفی(ع) و پیروان اسلام ناب در رأس قطب اول قرار دارند.
امام خمینی (ره) بعنوان فرزند اسلام ناب و معمار انقلاب اسلامی ، اهداف انقلاب اسلامی را اینگونه معرفی می کنند :
«پیغمبرها، تاریخشان معلوم است و اینها آمده اند که بسیج کنند این مستمندان را که بروند و این غارتگرها را سرجای خود بنشانند.»
رسول اکرم (ص) سیره اش این بود که از اول مقاتله می کرد با این اشخاص که می خواستند مردم را استثمار کنند.
همه جنگهای پیامبر (ص) با گردن کلفتها بود و یا ثروتمندان بود.
پیغمبر این فقرا را بلند کرد و نهضت داد برای اینکه اغنیا را سرکوب کنند و سرجای خودشان بنشانند".
ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خود دفاع خواهیم کرد.
موفق و موید باشید.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۲ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir
هوالعزیز
از حق انتخاب تا انتخاب ابوموسی اشعری بجای مالک اشتر
نکته اول؛
(مخاطب عموم مردم ایران)
همه انسانها در همه مراحل زندگی خود مجبور به انتخاب هستند و معمولا نیز همه انسانها از این حق خود در هر روز و ساعت استفاده میکنند .
اساسا تفاوت انسانها با انسانها و با سایر موجودات، استفاده درست از حق انتخاب خود و شرکت در انتخابات هاست.
به همین دلیل عده ای معتقدند ؛
منشا همه اختلافات و جنگ ها بین انسانها و جوامع در همین موضوع انتخاب و انتخاب ها خلاصه میشود و بدترین ظلم به انسانیت انسانها، گرفتن حق انتخاب انهاست.
ضمنا عدم آگاهانه انتخاب نیز ، یک انتخاب است.
نکته دوم ؛
(مخاطب اعضای درون جبهه انقلاب و نظام ، به بهانه اخباری که از اردوگاه اصول گرایان جهت انتخاب کاندیدای اصلح زبانزد شده است .)
در تاریخ اسلام ، واقعه غدیر یک انتخاب بود ، انتخابی از سوی خدای متعال برای همه عالم آفرینش .
واقعه سقیفه هم یک انتخاب بود ، انتخابی از سوی ۷ یا ۹ نفر برای امت اسلام.
اما انتخاب دیگری هم داشتیم که کمتر به ان اشاره شده است و منشا فسادهای عظیم در عالم گردید .
"انتخاب در ماجرای حکمیت"
این انتخابات در درون اردوگاه امام علی (ع) و در بحبوحه جنگ صفین صورت گرفت .
همه عزیزانی که خودرا وابسته به جبهه حق و ولایت و این انقلاب و نظام میدانند باید این واقعه را نیز خیلی دقیق بررسی کنند،
مواظب آنهایی که سنگ ابوموسی اشعری هارا به سینه می زنند باشند.
در روزی انانکه علی (ع) را انتخاب کرده بودند و جهت جنگیدن در کنار امام با معاویه ی فتنه گر ، از کوفه ی عراق به رقه سوریه آمده بودند و حدود ۱۰۰ روز نیز جنگ با سپاه معاویه در کنار امام شمشیر زده بودند ، مجبور شدند بواسطه توقفی که در این جنگ پیش امد. تن به حکمیت بدهند .
(عمرو عاص با دسیسه قرآن به نیزه کردن در اصالت جنگ بین دو سپاه تردید ایجاد کرد و همین عامل باعث توقف جنگ و خلق ماجرای حکمیت شد.)
سپس در اردوگاه امام برای انتخاب نماینده اصلح برای مذاکره با سپاه معاویه ، اختلاف پیش امد و در نهایت انتخاباتی برگزار شد.
دو گزینه کاندیدا بودند؛
مالک اشتر و ابوموسی اشعری
و همان اکثریت یاران امام علی (ع) به ابوموسی اشعری رای دادند .
انها با این انتخاب عملا علی (ع) و نظام اسلامی را دچار بحران شدید و فرو پاشی کردند و لعنت ابدی را برای خود برگزیدند..
و....
علیرضا تنهای کیسمی
۱۳ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir
هوالعزیز
بیشتر بترسید از یاران بی بصیرت و احمق امام علی (ع).
تا پایان عمر مبارک امام علی (ع) چند انتخابات صورت گرفت.
از جمله انها ؛
انتخابات در غدیر خم بود ، انتخابی که از سوی خدای متعال برای هدایت بشریت تا روز قیامت صورت گرفت .
کودتای سقیفه هم در ظاهر امر، یک انتخابات بود ، انتخابی که از سوی ۷ یا ۹ نفر برای امت اسلام صورت گرفت.
اما انتخاب دیگری هم داشتیم که کمتر به ان اشاره شده است و منشا فسادهای عظیم در عالم گردید .
"انتخاب در حین ماجرای حکمیت" است.
در هنگامه جنگ صفین، در حالیکه سپاه امام علی(ع) فاصله چندانی با پیروزی قطعی و قرارگاه معاویه نداشت ، به یکباره با عملیات روانی بر نیزه کردن قرآن توسط عمروعاص ، تفرقه شدیدی در سپاه امام بوحود آمد و در نهایت منتج به توقف در جنگ شد.
در مرحله اول ، یاران بی بصیرت و نادان امام امر حکمیت و مذاکره با معاویه را بر امام تحمیل کردند .
در مرحله دوم حکمیت ، که مرحله انتخاب نماینده امام برای شرکت در مذاکرات حکمیت بود ، بر خلاف نظر امام علی (ع) انتخاباتی در درون سپاه امام انجام شد.
دو نفر کاندیدا بودند؛
مردی از صحنه میدان جهاد ، مالک اشتر .
مردی از صحنه دیپلماسی و مسجد ، ابوموسی اشعری.
در نهایت همان یاران بی بصیرت و احمق امام علی (ع) به ابوموسی اشعری رای دادند و همین موسی اشعری نماینده امام ، امام را در نتیجه مذاکرات با عمرو عاص عزل کرد
و همین یاران احمق امام ، بجای اینکه بواسطه حماقت خود و حماقت ابوموسی اشعری و فریبی که از عمرو عاص خورده بودند ، خشم خود را بر سر خودشان ، نماینده خودشان و عمروعاص و سپاه معاویه تخلیه کنند ، یقه امام را گرفتند
و نتیجه مذاکره و حکمیت؛
نجات یافتن معاویه ،
تشکیک در مشروعیت حکومت امام ،
تجزیه شدن سپاه امام.
تحمیل جنگی دیگر بر امام،
و... شد.
و شد انچه که نباید میشد.
- امام علی (ع) مقتدر مظلوم مظلوم تر شد.
- امام حسن(ع) تنها شد ،
- امام حسین(ع) سلاخی شد،
- حضرت مهدی موعود (عج) در پس پرده غیبت قرار گرفتند .
- و...
علیرضا تنهای کیسمی
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
آدرس کانال در ایتا و اینستا؛:
@alirezatanha110
tanhaie_ir