هوالحکیم
دیروز و پریروز صاحب توفیق شدیم.
ابتدا خدا را و سپس از محضر شهدا، بسیار سپاس گذاریم که به ما اجازه دادند و ما را دعوت کردند تا؛
به اتفاق جمعی از دوستان و مهمان مردم گیلان ، به حضور خانواده های معزز شهدا برسیم و به تجدید میثاق با آرمانهای شهدا بپردازیم.
از همه مسئولین استانی و شهرستانی هم که هماهنگی های لازم را بعمل آوردند، تشکر میکنیم.
جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ ؛
- حضور در منزل شهید مرتضی حسین پور شلمانی و نماز ظهر را هم در منزل شهید خواندیم.
- حضور در منزل رفیق دوره جبهه و جنگ و مدافع حرم ما، در رودسر ، شهید علیرضا نظری و رو نمایی از کتاب.
- حضور درروستای فتیده، منزل رفیق قدیمی دوران دفاع مقدس ما، شهید رضوانخواه.
- حضور در آستانه اشرفیه و منزل مدافع حرم، شهید جمال رضی و رو نمایی از کتاب.
شنبه ۱۰ شهریور ؛
- رشت ، حضور در منزل شهید یعقوبی از رفقای قدیمی ما که در دوران بازنشستگی، مجددا لباس رزم پوشید و در دفاع از حرم در سوریه بشهادت رسید.
- رشت ، حضور در منزل پدری شهید سیرت نیا و رو نمایی از کتاب.
- رشت، حضور در منزل مرد فرامرزی جبهه مقاومت ، رفیق بسیار قدیمی ما ، سید شفیع شفیعی رودباری.
- رشت، حضور در منزل رفیق دوران انقلاب و دفاع مقدس ما ، شهید محمود قلی پور.
- رشت ، حضور در یادواره ۱۹۲ شهید عملیات کربلای ۲.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۱ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
علت رشد جریان افغان هراسی در کشور.
۱- تضعیف همکاری طالبان با ایران برای نابودی داعش.
۲- ایجاد اختلاف بین مردم ایران و افغانستان .
۳- متلاشی کردن تیپ قدرتمند فاطمیون افغانستان که تحت فرماندهی ایران در خط مقدم محور مقاومت جهت نابودی داعش و مقابله با توطئه های آمریکا در منطقه قرار دارد .
۴- ایجاد فتنه جدید در مرزهای شمالشرق کشور ، جهت غفلت از تمرکز بر حوزه قفقاز،
۵- تضعیف ضریب امنیت داخلی کشور.
۶- دور کردن وحدت و انسجام داخلی در حوزه خارجی از تمرکز بر تقابل با فتنه های امنیتی و نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران.
۷- غفلت از مقابله با جنایات آمریکا و اسراییل در فلسطین و دیگر طرحهایی که در منطقه در دست اجرا دارند .
۸- دادن آدرس غلط به مردم و تقابل با نگاه راهبردی حضرت آقا .
و اما اهداف و اولویت های خارجی ایران؛
۱- مقابله با جنایات آمریکا و اسرائیل در فلسطین .
۲- خونخواهی از اسرائیل،
۳- مخالفت با تغییرات ژئوپولتیکی در حوزه قفقاز،
۴- تقویت محور مقاومت .
۵- اخراج آمریکا از منطقه .
گر چه ، اگر بخواهیم، باز تر فتنه افغانی هراسی را در کشور بررسی کنیم هم، به افرادی و جریانهایی در کشور می رسیم که؛
با ژست تعصب به ایرانیت و ایران، مردم را از مهاجرین افغانی می ترسانند ، در حالیکه نه تنها در سابقه آنها ،هیچ نقشی در پاسداری از هویت، ارزش ها، آرمانها و حتی مرزها و حدود جغرافیایی ایران و ایرانی وجود ندارد ، بلکه مهر غرب زدگی و استحاله شدن در فرهنگ اروپایی بر پیشانی آنها هک شده است.
اینکه غرب زده ها، مردم را از شرقی ها بترسانند ، طبیعی است .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۲ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
دختر بَدر الدُجی، سه جا دارد ، عزا؛
گاه میگوید: پدر، گاهی حسن، گاهی رضا.
ایام سوگواری؛
- محمد مصطفی (ص)،
- امام حسن مجتبی (ع)
- آقا امام رضا (ع)
تسلیت باد.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۲ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
بعضی اوقات رفتار مردم با شما،
مثل؛
رفتار مردم با حضرت موسی (ع) است،
یه کم که دور میشی ،
یه گوساله جای شما را میگیرد.
بعضی اوقات هم رفتار مردم با شما،
مثل ؛
دوستی ابن عباس ، فامیل و هم رزم دیرین، با اقا امام حسن (ع) است،
برق طلا و پول معاویه؛
همه عهد و پیمانها و سوابق درخشان رفاقت، را می خرد.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۲ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
دوره امام حسن(ع) ، بسیار سخت از دوره مقابله امام علی(ع) با ناکثین ، مارقین و قاسطین بود.
دشمنان دوره امام حسن (ع) ؛
- هم وحدت داشتند ، ( از گوگوش ها تا سروش ها با هم بودند)
- هم پول فراوان داشتند.
- هم حمایت خارجی داشتند.
- هم حزب حکومتی داشتند.
- هم عناوین مقدس داشتند .
- هم زیاد قرآن میخواندند.
والبته مردم دوره امام حسن(ع) هم ، نادان تر از دوره امام علی(ع) بودند ،
همانطور که مردم دوره امام حسین (ع)، فاسد تر از دوره امام حسن (ع) بودند.
علیرضا تنهای کیسمی
شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
در مقام عمل؛
علم بهتر است یا ورزش؟
آباد کردن کشور بهتر است یا جمع کردن رای؟
انچه که در عمل نسبت به سه اتفاقی که این روزها ، نزدیک به هم در کشور رخ داد و مشاهده کردیم ؛
- جایزه برندگان مدال طلای المپیک پاریس ، ۱۸ میلیارد تومان،
- برندگان مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک ، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان.
- از رئیس جمهور تا بسیاری از فعالان در جرائد ، رسانه ها و احزاب، در مورد بکارگیری اساتید اخراجی از دانشگاهها وقت زیادی گذاشتند.
- رئیس جمهور با ارسال پیامهای اختصاصی کسب مدالهای طلا و نقره توسط ورزشکاران ناهید کیانی و زهرا رحیمی را تبریک گفت.
اما؛
تاکنون هیچ پیام اختصاصی برای حنانه خرمدشتی (دانش آموز برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک ) ارسال نکرد.
بله همه در شعار معتقدیم ؛
آینده کشور در دستان این دانش آموزان نخبه علمی است ،
معتقدیم ؛ اثر علم و عمر مفید عالم بر همه شئونات مردم ، دائمی است و به هیچ وجه یک شخصیت علمی با یک ورزشکار که عمر مفیدش موقتی و بسیار کوتاه است ، قابل مقایسه نیستند.
اما اینکه دولت، بجای تمرکز بر تجلیل از دانش آموزان نخبه علمی با سجایای اخلاقی وارسته که میتوانند الگوی نسل در حال رشد و نوجوانان آینده کشور باشند ،
برای برگرداندن اساتید بیسواد و فاسد به دانشگاهها، خیلی تب و تاب دارد،
متعاقبا در همین زمان هیچ توجه ای به دانش پژوهان جوان مانند "حنانه خرمدشتی"،
- هم به عنوان الگوی کودکان و نوجوانان کشور (دراخلاق ، رفتار و پوشش) ،
- هم بعنوان نخبه بی نظیر علمی و آینده ساز کشور ، (لااقل به اندازه ورزشکاران) ندارد .
**این رفتارها در مقام عمل حداقل به این معنا است؛**
دولت به آینده سیاسی خودش ، بیشتر از اینده کشور توجه دارد.
این دولت می داند که با پر کردن جیب ورزشکاران و بدست آوردن دل اساتید فاسد و اخراجی در دانشگاهها ، برای دوره بعد رای دارد.
چون اینها ؛
طرفدار دارند، روزنامه دارند ، حزب دارند، صدا دارند ، قلم سیاه دارند.
اما تحویل گرفتن این دانش آموزان، که عموما سیاسی هم نیستند، اما نخبه اند، بدلیل هوش بالا، روح آزاد، با پول و... هم قابل کنترل و خرید و فروش در انتخابات نیستند،
انچنان دارای کرامت نفس هستند که عدم پیام رئیس جمهور و بی توجه ای رسانه های کشور هیچ اهمیتی برای آنها ندارد، به همین دلیل هیج قیل و قالی از انها نشنیده اید.
لطفا میزان حمایت افراد و رسانه های پرسر و صدای کشور به هریک از این سه مساله. ( دانش آموزان نخبه علمی، ورزشکاران و اساتید اخراجی) را بررسی کنید .
شخص شما چقدر از این نخبگان علمی حمایت داشتید ؟
علیرضا تنهای کیسمی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
از فتنه شریح قاضی تا فتنه همتی وزیر اقتصاد دولت چهاردهم.
بر وزن فتنه خاتمی در سال ۸۸ .
گاهی نگفتن حقیقت و ندادن شهادت بموقع ، فتنه ای ایجاد میکند که آن سرش نا پیداست .
شریح قاضی با شهادت دروغش که منتج به شهادت حضرت مسلم بن عقیل شد، آن مصیبت سنگین را در عالم اسلام رقم زد.
خاتمی هم با سکوتش در فتنه ۸۸ ، (در برگذاری انتخابات ۸۸ تقلبی صورت نگرفته است) همان راه دیگر فتنه گران تاریخ را رفت.
ظاهرا اینک، پرچم فتنه بدست عبدالناصر همتی سپرده شده است .
همتی در زمان تحویل دولت دوازدهم به سیزدهم، رئیس بانک مرکزی بود،.
لذا بهتر از هرکسی می داند، دولتی را که تحویل داده است ، در چه وضعیتی بوده است .
همین فرد امروز وزیر اقتصاد دولت چهاردهم است.
لذا بهتر از هرکسی می داند، دولتی را که تحویل گرفته اند، در چه وضعیتی است.
چرا نمی آید با آمار مقایسه ای خیلی واضح و روشن به ابهاماتی که در مورد ذخایر ارزی و ریالی ، بدهی ، تعهدات و درآمدهای دولت ، موجودی خزانه و.... در آن زمان و هم اکنون مطرح است، به مردم پاسخ دهد؟
با عنایت به اینکه از گوگوش تا سروش ها، به ده ها دلیل و از جمله دشمنی با اسلام و انقلاب، بی تقوایی ، هرزه گویی، عادت به دروغگویی و ...بسیار مایلند ، به لجن پراکنی علیه دولت و شخص شهید رئیسی که البته خار چشم منافقین و مفسدین بوده است ، بپردازند و از فضای بی اطلاعی مردم، سواستفاده بکنند .
بهرحال بهتر است، منتقدین با دین به ایمان دولت شهید رئیسی ، این کار کوچک را از ایشان بخواهند و یا با ترتیب دادن یک مناظره بین وزیر اقتصاد دولت قبل و دولت فعلی، تکلیف این پرونده را روشن کنند.
سکوت همتی که به معنای میدان دادن به منافقین در تخریب دولت شهید رئیسی است ، همان فتنه گری و خیانت ایشان است .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
کتاب "تمدن رضوی" ، تالیف ؛ "موسی نجفی"
مناسب دیدم همراه با معرفی یک کتاب، شهادت آقا امام رضا (ع) را به شما تسلیت عرض نمایم.
لذا انچه که در معرفی این کتاب منتشر شده است، تقدیم میکنم.
کتاب "تمدن رضوی" ماجرای مبارزه سیاسی پیچیدهای است که توسط امام رضا (علیهالسلام) شکل گرفته است.
وقتی ذرهبین به دست میگیریم و زندگی اهل بیت(ع) را دقیقتر مورد واکاوی قرار میدهیم، بهوضوح میتوانیم؛
وجود یک خط مبارزاتی با طاغوت را در جزءجزء زندگی آنان مشاهده کنیم.
سیری که رهبر انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله از آن با عنوان «مبارزه حاد سیاسی» یاد میکنند.
شیوه این مبارزه اما با توجه به شرایط همواره متفاوت بوده است.
گاهی یک امام درگیر جنگهای داخلی میشود، گاهی یک امام مجبور به صلح میشود، گاهی یک امام دست به قیام میزند و برای حفظ اسلام خون خود را نثار میکند، گاهی نیز یک امام طی یک فرایند پیچیده سیاسی، ولایتعهدی یک خلیفه غاصب را میپذیرد و اینگونه مبارزه خود علیه دستگاه طاغوت را از دل دستگاه جور و فساد پیش میبرد.
کتاب تمدن رضوی ماجرای همین مبارزه سیاسی پیچیده است که توسط امام رضا علیهالسلام شکل گرفته است.
دکتر موسی نجفی در کتاب «تمدن رضوی» ابتدا مفاهیمی همچون «چیستی تمدن»، «عناصر اصلی تمدن» و «تمدن اصیل اسلامی» را مورد بررسی قرار داده است.
ایشان در ادامه پس از توضیح مختصری درباره مفاهیمی همچون «مکتب سیاسی»، «اندیشه سیاسی» و «فرهنگ شیعی» به دل ماجرای ولایتعهدی امام رضا علیهالسلام رفته و آن را مورد بررسی قرار داده است.
هدف نویسنده اما صرفاً بیان شیوه مبارزاتی خاص امام رضا علیهالسلام با مامون و بررسی اوج سیاستورزی و کیاست امام رضا علیهالسلام در مقابله با یک خلیفه زیرک نبوده است.
موسی نجفی در این کتاب قصد دارد ؛ حرکت عظیم امام، در اصلاح حرکت تمدن اصیل اسلامی را مورد بررسی قرار دهد.
تمدنی که بعد از رسولالله صلیاللهعلیهوآلهوسلم از مسیر اصلی خود خارج و علیرغم داشتن دستاوردهایی، نتوانست آن هدف حقیقی را محقق کند.
«مکتب رضوی حلقه وصل نظام علوی و نهضت حسینی به تمدن مهدوی است.
طرح مکتب سیاسی امام رضا علیهالسلام، نشان داد که در قیام امام حسین علیهالسلام فقط جنبه نفی حکومت وجود ندارد، بلکه در درون آن، اثبات نظام ایدهآل اسلامی هم وجود دارد.
فلذا ابعاد اجتماعی و حکومتی مدینهالنبی و نظام علوی در کشور گسترده اسلامی قابل اجرا است.
مکتب رضوی، نوعی مدینه فاضله دینی به رهبری امام معصوم و انسان کامل است که دو عنصر اعتدال و تفکر مقوّم آن است.
حرکت امام مانند قیامهای دیگر شیعیان همچون زیدیه نبود.
ایشان چون فضای مناظره و گفتگو را فراهم دیدند، از این باب وارد شدند تا نشان دهند مبانی فرهنگی اصیل اسلامی عمیقتر از فرهنگی است که خلفا، پدیدآورندگان آن بودند.
امروز هم قرار نیست به دوران پیش از نظامسازی بازگردیم؛ چراکه تغییر مسیر از عقلانیت، امری است که خشونت سیاسی ایجاد میکند.»
ویژگیهای خلفای عباسی و تفاوت آنان در دشمنی با اهلبیت یکی دیگر از موضوعاتی است که نویسنده در کتاب به آن پرداخته است.
موضوعی که نشان میدهد نوع مبارزه اهلبیت علیهمالسلام در مواجهه با خلفای عباسی بسیار دشوار بوده است و در واقع ما را از حرکت پرشکوه اهلبیت در این دوران مطلع میسازد.
رهبر انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله تعبیری با این عنوان دارند که «ظاهر بنیعباس علوی و باطنشان اموی بود»
لذا سعی کردند حرکت و انقلاب اهلبیت علیهمالسلام را منحرف کنند.
در واقع بنیالعباس با شناختی که از علم و دانش امامان بزرگوار ما داشتند، با شناختی که از روشهای مبارزاتی امامان ما در مقابل دشمنان داشتند، با شناخت از کلاسهای درس امامان ما، با شناخت از مفاهیمی همچون تقیه در رفتارشناسی امامان ما و خلاصه با توجه به اشرافی که نسبت به نقاط فرهنگی ائمه ما داشتند، کار را بسیار سخت کرده و آنان را تحت فشار قرار میدادند.
ویژگیهای دوران امامت و ابعاد مکتب سیاسی امام رضا علیهالسلام یکی دیگر از موضوعاتی است که نویسنده به طور مفصل به آن پرداخته است و تا حد زیادی مخاطبین را با شرایط آن دوران آشکار میسازد.
جاودانگی مکتب، وسعت تمدن رضوی نسبت به نظام مدینهالنبی و نظام علوی، شاخص بودن امام در سبک زندگی و نظام سیاسی، عمیقتر شدن مبانی معارف اهلبیت، ملتسازی امام در مسیر حرکت از مدینه به مرو، نقش مناظره در توسعه دانش در تمدن اسلامی و...
از موضوعاتی است که در این کتاب آمده است.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
سه برکت راهبردی حضور آقا امام رضا(ع) در ایران
همانطور که می دانید ، حکومت خلفای عباسی به مانند حکومت امویان بر سه اصل زر، زور و فریب مردم استوار بود.
گرچه این حکومت های جابر براختی مخالفین و بخصوص شیعیان را می کشتند،
اما همچنان بدلیل نسبت نسبی با پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) دارای مشروعیت و مقبولیت در نزد عامه مردم و بلکه بسیاری از نخبگان جامعه بودند.
آنجا که امام رضا (ع) در بدو ورود به مرکز ایران ، آن هم در جمع کثیری از فرهیختگان عصر ، حدیث معروف سلسله الذهب؛
«كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي».(کلمه) لا اله الا اللّه حصار من است و هر کس وارد حصار من شود، از عذابم در امان است.
را با این جمله ؛
«بشروطها و انا من شروطها»
"اما این شرط هایی دارد و من از شرط های آن هستم."
تمام میکنند ، در حقیقت ستون اصلی مشروعیت و مقبولیت حکومت عباسیان را در نزد عامه و بخصوص نخبگان جامعه ویران می کنند .
امام (ع) به صراحت به مردم می گویند ؛
پیامبر اسلام یعنی ما اهل بیت ، نه امویان ، نه عباسیان . والسلام
لذا از ابن زمان به بعد، وجاهت حکومت عباسیان در نزد ایرانیان ، با مشکلات جدی روبرو می شود،
مامون عباسی پس از بشهادت رساندن امام (ع) (سال ۲۰۳)، بلافاصله مجبور به رفتن از ایران و انتقال پایتخت خود به بغداد میشود.
همین جمله اخر حدیث فوق ، زمینه استقلال ایران از امپراطوری عباسیان را رفم میزند .
امیر طاهریان (دست نشانده مامون) بمحض روی کار امدن، اعلام استقلال میکند.
طبرستان و دیلمان کلا خودرا از سلطه عباسیان و دست نشاندگان سنی مذهب آنها دور می کنند و در نهایت ال بویه ایرانی و گیلانی ، بغداد را تصرف و خلیفه عباسی را مجبور میکند که به انها مالیات بدهد.
دومین اثر ماندگار تمدنی امام رضا (ع) بر ایران و ایرانیان؛
همانگونه که میدانید، مکتبی و فرهنگی میتواند تمدن ساز باشد که در شرایط خاصی به حکومت برسند ،
در جهان انروز،فقط ایران و ایرانیان بودند که تمام شرایط را برای تبدیل اسلام به یک حکومت و سپس به تمدن، را داشتند.
مکتب اسلام در بیابانهای حجاز و در نزد مردم وحشی آن دیار ، هرگز قادر به تبدیل شدن بعنوان یک تمدن نبود .
لذا این ایران و ایرانیان بودند که بتدریج با استفاده از مکتب اسلام ، به تمدن سازی در جهان پرداختند.
در ارتباط با "تمدن و اسلام و ایران" در آینده، بشرط حیات و توفیق، مطالبی خواهم نوشت .
اثر سوم ورود پر برکت امام رضا (ع)؛
وجود بارگاه پربرکت حضرت و مهاجرت شاگردان نخبه ائمه اطهار(ع) از سراسر بلاد اسلامی به این سرزمین است .
شاید عده ای تصور کنند؛
سفارش های پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) و تاکید اکثر ائمه اطهار(ع) مبنی بر زیارت آقا امام رضا (ع) در طوس ،
فقط تاکید بر جنبه های معنوی این زیارت است،
در حالیکه؛
جنبه های سیاسی این احادیث بسیار مهم است .
این احادیث عموم علما ، فرهیختگان و نخبه های مسلمان جهان را که تحت شدید ترین فشارهای حکومت های ستمگر قرار داشته و دارند، به خروج از آن بلاد ها و مهاجرت به ایران جهت تمدن سازی تشویق میکند.
زیرا این ایران و ایرانی استکه می تواند، با ترکیب کردن فرهنگ و مکتب دینی با حکومت، تمدن سازی کند.
به عبارت دیگر ؛
ایرانیان برای ساخت یک تمدن جدید نیاز به مکتب اسلام داشتند و اسلام نیز برای ساخت یک تمدن جدید، نیاز به مردم شجاع ، عالم و متعهد ایران با تجربه حکومتی و مدیریتی داشت.
آقا امام رضا (ع)، حلقه وصل مکتب اسلام با ایرانیان و آغاز تمدن سازی ایرانی اسلامی در روی کره زمین است.
در ادامه هجرت راهبردی آقا امام رضا(ع) ، هجرت شاگردان ائمه ماقبل به ایران آغاز میشود و سرانجام تمدن ایرانی اسلامی از دوره سلجوقیان در ایران پایه ریزی و شکل می گیرد.
یادمان باشد، در همین دوره و در پناه همین تمدن است که دانشمندان زیادی در علوم مختلف، در ایران اسلامی ظاهر میشوند.
به همین دلیل، کل بشریت در همه ابعاد علمی؛ مدیریتی و تکنولوژیک ، تا ابد ، مدیون تمدن ایرانی اسلامی آن دوره طلایی است.
و همین تمدن ایرانی اسلامی است که زمینه ساز حکومت جهانی حضرت حجت (عج) و همین ایران ما، مرکز فرماندهی و پایتخت روی زمین است .
"ادامه دارد"
علیرضا تنهای کیسمی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
از مبارزه خسته نشو.
امام خامنه ای:
«درس امام رضا علیهالسلام به همهی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب،
چون دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر میشود؛ چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزهی با دشمن را بلد بشوید و مثل علی بن موسی الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.»