eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
520 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحبیب او می آید. (قسمتی از خطبه ۱۵۰ اقا امیرالمومنین علی (ع)) (يَا قَوْمِ، هذَا إبَّانُ وُرُودِ کُلِّ مَوْعُود، وَدُنُوٍّ مِنْ طَلْعَةِ مَا لاَ تَعْرِفُونَ). «اى جماعت ! اکنون، هنگام فرا رسيدن تمام آنچه (به شما) وعده داده شده است، مى باشد (از ظهور فتنه ها و آشوبها و سلطه ظالمان و تحت فشار قرار گرفتن مظلومان) و نيز هنگام نزديک شدن طلوع چيزى است که از آن آگاهى نداريد (از حکومت عدل و داد و برچيده شدن ظلم و فساد)» (أَلاَ وَإنَّ مَنْ أَدْرَکَهَا مِنَّا يَسْرِي فِيهَا بِسِرَاج مُنِير، وَ يَحْذُو فِيهَا عَلَى مِثَالِ الصَّالِحِينَ). «آگاه باشيد ! آن کس از ما (اهل بيت پيامبر (صلى الله عليه وآله)) که آن فتنه ها را دريابد با چراغ روشنى بخش، در آن گام مى نهد و به سيره و روش صالحان (پيامبر و ائمه اهل بيت) رفتار مى کند» (لِيَحُلَّ فِيهَا رِبْقاً، وَ يُعْتِقَ فِيهَا رِقّاً، وَ يَصْدَعَ شَعْباً، وَ يَشْعَبَ صَدْعاً، فِي سُتْرَة عَنِ النَّاسِ لاَ يُبْصِرُ الْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ) «او مى آيد تا در آن ميان گره ها را بگشايد، بردگان (ملّتها و افراد اسير) را آزاد سازد، گمراهان و ستمگران متحد را پراکنده کند و حق جويان متفرق را گردهم آورد، او (مدّتى) در پنهانى از مردم به سر مى برد آن گونه که پى جويان اثر قدمش را نبينند، هر چند براى يافتن او بسيار جستجو کنند» (ثُمَّ لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَيْنِ النَّصْلَ. تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ، وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهمْ، وَ يُغْبَقُونَ کَأْسَ الْحِکْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ) «سپس گروهى (براى يارى او) مهيّا مى شوند همچون؛ مهيّا شدن شمشير به دست آهنگر تيزگر، چشم آنان با قرآن روشنى مى گيرد و تفسير آياتش به گوش آنها افکنده مى شود و هر صبح و شام از جام حکمت سيراب مى شوند»  علیرضا تنهای کیسمی ۱۱ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
یاری اندر کس نمی‌بینیم، یاران را چه شد؟ دوستی کِی آخر آمد؟ دوست‌دار‌ان را چه شد؟ آب حیوان تیره‌گون شد، خضر فرخ‌پِی کجاست؟ خون چکید از شاخِ گل، بادِ بهار‌ان را چه شد؟ کس نمی‌گوید که «یاری داشت حقِّ دوستی» حق‌شناسان را چه حال افتاد؟ یاران را چه شد؟ لعلی از کانِ مُروّت برنیامد سال‌هاست تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد؟ شهرِ یاران بود و خاکِ مهر‌بانان این دیار مهربانی کِی سر آمد؟ شهریار‌ان را چه شد؟ گویِ توفیق و کرامت، در میان افکنده‌اند کس به میدان در نمی‌آید، سوار‌ان را چه شد؟ صدهزاران گل شکفت و بانگِ مرغی برنخاست عندلیبان را چه پیش آمد؟ هَزاران را چه شد؟ زهره سازی خوش نمی‌سازد، مگر عود‌ش بسوخت؟ کس ندارد ذوقِ مستی، مِی‌گسار‌ان را چه شد؟ حافظ اسرارِ الهی کَس نمی‌داند، خموش از که می‌پرسی که دورِ روزگار‌ان را چه شد (حافظ رحمه الله علیه)
لطفا با امضا و انتشار گسترده از این کمپین حمایت کنید؛ آزادی فوری مهدیه اسفندیاری شیر زن ایرانی گیلانی از زندان فرانسه: , a social activist, has been detained in France for peacefully supporting the people of Palestine and Gaza on social media. Her detention violates human rights and freedom of expression. We urge the French government to release her immediately and unconditionally. By signing this petition, you help amplify her voice and stand for justice and freedom. is freedom to advocate for justice. درخواست حمایت گروهی و امضا جهت امضا الکترونیکی : ما، گروهی از زنان و فعالان حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، این طومار را در حمایت از ایجاد کرده‌ایم. بازداشت او با اصول اساسی حقوق بشر، آزادی بیان و مشارکت مدنی، ارزش‌هایی که فرانسه مدت‌هاست ادعای رعایت آنها را دارد، مغایرت دارد. ادامه حبس، سلامت جسمی و روانی او را تهدید می‌کند. این اقدام با ارزش‌های آزادی، عدالت و دموکراسی در تضاد است. ما از همه شهروندان، مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که این طومار را امضا کنند و صدای خود را در حمایت از عدالت بلند کنند. لطفا وارد لینک زیر بشوید و امضا کنید : 👇🏻👇🏻👇🏻 لطفا نشر گسترده برای دوستان و همکاران داخل و خارج از ایران https://chng.it/4Rn4qvyyhh
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحبیب خدا رحمت کند مرحوم شجونی را که می گفت: من جانور شناسم . و‌واقعا هم تلاش های زیادی انجام داد تا فتنه گران و حیوانات موذی در بدنه حاکمیت را به مردم معرفی کند . کاش ملت ایران کمی بیشتر در زمینه جانور شناسی مطالعه داشتند . من در این فیلم ،کاری به هاشمی و روحانی ندارم . دنبال ان احمق هایی هستم که در چنین جلساتی و در پای حرفهای کاملا دروغ و مسخره اینچنین دست می زدند و تشویق می کردند. ما اگر دنبال حفظ انقلاب هستیم ، باید این جانور ها را بشناسیم، ببینیم کجا هستندو لانه اینها را خراب کنیم . موفق باشید علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ شهریور ۱۴۰۴
هوالحبیب درس جانور شناسی مطالب و فیلم های زیادی از هاشمی، خاتمی ، روحانی و امثالهم است که هم غرب و هم اسلام و هم نظام ما را بگونه ای خاص و مزورانه توصیف می کنند که برآیندش این است؛ ما باید از سر تا پا غربی و برده بشویم و ... . ناخودآگاه بیاد مرحوم شجونی افتادم ، خدا رحمتش کند ، در سال‌های آخر عمر شریفش رفت و امد زیادی با ایشان داشتم ، شاید همین همنشینی باعث شد، من هم کمی جانور شناس بشوم . می گفت: من جانور شناسم . واقعا هم تلاش های زیادی در زمان فتنه ۸۸ و پس از ان انجام داد تا فتنه گران و حیوانات موذی در بدنه حاکمیت را به مردم معرفی کند . کاش ملت ایران کمی بیشتر در زمینه جانور شناسی مطالعه و دقت داشتند . من کاری به نظرات هاشمی و روحانی و خاتمی و بقیه که علیه خاصیت قدرت نظامی و موشک ، غنی سازی اورانیوم ، مزیت های برجام ، رابطه با غرب ، گفتگوی تمدن ها و ... ندارم . دنبال ان احمق هایی هستم که در چنین جلساتی و در پای این حرفهای کاملا دروغ و مسخره نشسته بودند، دست می زدند ، تشویق می کردند و... . ما اگر دنبال حفظ انقلاب هستیم ، باید این جانور ها را بشناسیم، ببینیم اینها کجا هستند و باید لانه اینها را خراب کنیم . ضربه اصلی را به انقلاب و نظام ما این جانورها می زنند، لانه فساد و ناترازیها در همه حوزه ها هرجایی است که این حیوانات موذی در انجا حضور دارند . موفق باشید علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
پیام‌ مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي بعد از حمله به کِشتی مرمره؛ اعزام کاروان دریائی به غزه، باید در دهها شکل و شیوه‌ی دیگر بارها و بارها تکرار شود. حکومت سفاک صهیونیست و حامیان آن بویژه آمریکا و انگلیس باید قدرتِ شکست‌ناپذیر عزم و بیداریِ وجدان عمومی جهان را در برابر خود ببینند و حسّ کنند.» ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
هوالحبیب دنبال رزق و روزی پاک باشید. از توفیقات مهم الهی، برخورداری و بهره گیری از رزق و روزی پاک است. رزق و روزی آدمیزاد هم فقط مواد غذایی نیست ، چیزهایی که می بینیم و‌ می شنویم. هم سفر ها ، هم سفره ها ، همسایه ها ، هم شهری ها و حتی انهایی که باما هم کلام می شوند هم جز رزق و روزی ما محسوب می شوند. چیزهایی که می نویسیم و منتشر ميکنيم هم جز رزق و روزی ما هستند . ومن گاهی تعجب میکنم ، عده ای بین اینهمه نعمت های پاک الهی ، از مواد غذایی تا مواد روحی و فکری ، بین اینهمه آیات و احکام بسیار زیبای الهی ، احادیث پیامبران و ائمه اطهار (ع) ، نصحیت ها و سخنان شهدا و صلحا و بندگان پاک و سالم خدا ، می‌چرخند، می چرخند ، می گردند ، بدترین ها و نجس ترین مواد و سخنان و رفتارها را از بدترین و بد بو ترین ادم ها انتخاب می کنند و از انها هم خودشان استفاده می‌کنند و هم به دیگران تعارف می کنند . عزیز جان من ؛ مهم است که بدانیم؛ ابن افکار و اندیشه ها، راه ، روش و دور اندیشی و نصیحت و تذکر از چه کسی است . از هر مطلبی که خوشتان امد و از هرکسی مطلب منتشر نکنید. هم باعث شهرت ان فرد می شوید و هم باعث خود فریبی خودتان و‌گمراهی دیگران. ابدا باور نکنید با دستان کثیف ، چیزی پاک می شود ، از شکم های پر از مال حرام ، کار خیری بر می آید، از مغزهای غرب زده ها ،راه درستی به ملت ما نشان داده می شود. مقامات دروغ گو، حقوق بگیران نجومی ، متمولین به حرام ، نمایندگان مجلسی که با پول پاشی و خرید رای و تقلب و دروغ وارد مجلس شدند، انهاییکه عادت به سفره های پرچرب دارند ، چون به خلوت می روند ان کار دیگر می کنند و... این جماعت ، هرچه که می گویند و انجام می‌دهند و به هر طرف که نماز می‌خوانند و هر جا که نشسته اند ، همه فساد است . مسیر انها بسوی نور نیست ، بسوی اسفل السافلین است. مخلص کلام؛ افرادی مانند صالحی رئیس انرژی هسته ای و وزیر خارجه ، روحانی ، ظریف، زیبا کلام ، سریع القلم، تاج زاده، خاتمی ، اذرمنصور و... اینها هرچه که می گویند و به هر طرف که می روند همه فساد است ، هم نشینی ، رفاقت و حتی همسایه اینها بودن و انتشار مطالب اینها ، بدبو ترین و حرام ترین رزق است، نجس کردن محیط و جامعه است، تا میتوانید از اینها دوری کنید . و از خدا بخواهید در همه عمر هیچگاه هم سفر و هم سفره و همنشین و هم کلام و منتشر کننده افکار و رفتار چنین موجوداتی در روی زمین نباشید . علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحبیب مستندات تکلیف شیعیان در دوره «غیبت کبری». شکی نيست که خدا متعال حتی به اندازه یک چشم برهم زدن (چه در امورات مادی و چه در امورات فکری و معنوی) بندگان خود را بی تکلیف رها نکرده و نخواهد کرد . پیروان مذهب تشیع نیز در زمان غیبت کبری همواره و در همه امور تحت هدایت « عامّه» حضرت مهدی‌علیه السلام قرار دارند . امام‌علیه السلام ضابطه‌ هایی و صفاتی و مشخصاتی عام را معین فرمودند ، که در هر عصر و زمانه ای ، افرادی با این صفات ، نایب آفا امام زمان (عج) شناخته می شوند و به نیابت از ایشان در امر دین و دنیای مردم ، ولی و هادی و امام جامعه هستند. در این صورت ؛ سخنش سخن امام و اطاعتش، اطاعت از امام و مخالفت با انها حرام خواهد بود. در این باره چند روایت محکم تقدیم می شود؛ ۱-، اسحاق بن یعقوب درباره تکلیف شیعیان در غیبت کبری از امام مهدی‌علیه السلام سؤال کرد و توقیع ذیل در پاسخ او صادر گردید: «... وَاَمَّا الْحَوادِثُ الوقِعَةُ فَارجِعُوا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلیکُمْ وَاَنَا حُجةُ اللهِ علیهم»؛ ( کتاب الغیبة، ص 290، ح 247؛ کمال‌الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 483، باب 45، ح 4.)  «در پیشامدهایی‌که برای شما رخ‌می‌دهد، باید به راویان اخبار ما (علما) رجوع کنید، ایشان حجّت من بر شما هستند و من حجّت خدایم». ۲- امام‌حسن‌عسکری‌علیه السلام درباره علما فرموده است: «... وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ...»؛ (وسائل الشیعة، ج 27، ص 131، ح 33401.)  «هر یک از فقها که بر نفس خود مسلّط باشند و دین خود را حفظ کنند و با هوای نفس خود مخالفت ورزد و امر خدا را اطاعت کند، بر همگان واجب است که از او تقلید نمایند». ۳- کلینی، صدوق و طوسی روایتی را که معروف به «مقبوله عمربن حنظله» است از امام صادق‌علیه السلام به مضمون ذیل نقل کرده‌اند: «... مَنْ کانَ مِنکُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَی حَدیثَنا ونَظَرَ فی حَلالِنا وَحَرامِنا وعَرَفَ اَحْکامَنا فَلْیَرْضَوا بِهِ حَکَماً فَاِنّی قد جَعَلتُهُ عَلَیْکُم حاکماً...»؛  (الکافی، ج 1، ص 67، ح 10؛ التهذیب، ج 6، ص 218، ح 6.)  «... هر کدام از شما که حدیث ما را روایت کند و در حلال و حرام ما صاحب نظر باشد و احکام ما را بداند، او را به حکومت برگزینند که من او را بر شما حاکم قرار دادم...». ۴- پیغمبر اکرم‌صلی الله علیه وآله فرمود: «عُلَماءُ اُمَّتی کَاَنبیاءِ بَنی اِسرائیل»؛ ( مستدرک الوسائل، ج 17، ص 320.) یعنی، همان طور که انبیای بنی اسرائیل حافظ دین موسی بودند و اطاعت آنان بر بنی اسرائیل واجب بود، علمای اسلام نیز حافظ دین پیغمبراند و اطاعت از آنان دراحکام شرع واجب است. ۵- امام عسکری‌علیه السلام از پدر بزرگوارش نقل‌کردند که فرمودند : «لَولامَنْ‌یَبقی بَعدَ غَیبَةِ قائِمِکُم‌علیه السلام مِنَ العُلَماءِ الدّاعین اِلَیهِ وَالدّالین عَلَیهِ وَالذّابّین عَنْ دینِهِ بِحُجَجِ اللَّهِ وَالمُنقِذینَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّهِ مِنْ شُبَّاکِ اِبلیس وَمَرَدَتِهِ وَمِنْ فخاح النَّواصِبِ لَما بَقِیَ اَحَدٌ اِلاَّ اِرْتَدَّ عَنْ دینِ‌اللهِ وِلکِنَّهُم الذینَ یمسِکُونَ ازمة قُلوبِ ضُعفاءِ الشیعةِ کَما یُمسِکُ صاحِب السَّفینَةِ سُکّانها اُولئکَ هُم الاَفضَلُونَ عِندَاللهِ عَزَّوَجَلَّ» (الاحتجاج، ج 1، ص 18 و ج 2، ص 455؛ منتخب الاثر، ص 223.) «اگر نبود دانشمندانی که بعد از غیبت قائم شما به سوی او دعوت می‌کنند و به سوی او رهنمون می‌شوند و از دین او دفاع می‌کنند و بندگان ناتوان را از دام‌های شیطان و مریدهای شیطانی نجات می‌دهند، احدی باقی نمی‌ماند جز اینکه از دین خدا مرتد می‌شدند، ولی این دانشمندان، زمام دل ضعفا را به دست می‌گیرند، همان‌گونه که ملوان‌ها زمام کشتی را به دست می‌گیرند و سرنشین‌های کشتی را از خطر مرگ حفظ می‌کنند. اینها در نزد خدای تبارک و تعالی برترین هستند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحبیب معجزه طوفان الاقصی و بیداری وجدان‌های بشری ، همزمان با افزایش جهالت جبهه اصلاح طلبان ایرانی و سران بت پرست کشورهای اسلامی. گذشت زمان آثار و برکات عملیات طوفان الاقصی را آشکار تر کرده است و سرنوشت همه ساکنین در روی کره زمین را به قبل و بعد عملیات طوفان الاقصی تقسیم کرد. پس از این عملیات ، بشر آزاده از خواب جهالت و غفلت و خود پرستی و شهوت رهایی یافت و مسیر برای ورود به دنیای جدیدی از حیات معنوی باز شد . از ان روز به بعد ، با سرعت زیاد صف حق و باطل در حال فاصله گرفتن از هم هستند و هر روز گروه گروه از مردم دنیا از عالم خواب و دوره جهالت و زندگی حیوانی جدا شده و به صف ازادگان ، مبارزین و گروه انسانهای هدفمند ضد نژادپرستی ، ضد استحمار ، ضد استکبار و ضد نسل کشی و ضد ظلم و ستم و تبعیض ملحق می شوند. اما سوال این است؛ سران جبهه اصلاحات و سران کشورهای عربی منطقه که خودرا مسلمان می نامند در کجای این بیداری جهانی و معادلات بین حق و باطل قرار دارند.؟؟ بنظر می رسد اینها با این فریادها و بمب ها و موشک هایی که رژیم صهیونی بر سر مردم غزه می ریزد ، از عالم جهالت و نادانی و شهوت و بد مستی بیدار نمی شوند و به جبهه حق و ازادگان دنیا ملحق نخواهند شد. مساله اصلی امروز سران جبهه اصلاحات و سران کشورهای عربی منطقه همین موارد است که می بینید ؛ ۱ - جمع آوری مشهور ترین فوتبالیست های جهان در باشگاههای خود و برگذاری مسابقات ورزشی مختلط زن و مرد . ۲- برگزاری رویداد های مد لباس در کشورهای خود . ۳- جمع آوری مشهور ترین خواننده های زن و مرد دنیا و برگذاری کنسرت های متعدد و‌جشنواره های رقص و آواز. ۴- رفع فیلترینگ و سرگرم کردن نوجوانان و جوانان کشور در فضای پر از لهو و لعب ، که ساخته و پرداخته صهيونيسم بین المللی است‌ ۵- ساماندهی مردم بر اساس آیین های دوره جاهلیت و رفع هرگونه محدودیت های عرفی ، مذهبی و اسلامی در پوشش ها و در مراسمات و مجامع عمومی و حتی در شهرهای مکه و مدينه و حتی در اجرای مناسک حج، بعبارت دیگر؛ سران جبهه اصلاحات در ایران ، پیرو افکار بن سلمان در عربستان هستند، همان بن سلمانی که می گوید ؛ - مکه هم مانند سایر شهرهای دنیا است ، - خانه خدا هم مثل دیگر آثار باستانی است. - هرکس با هر دین و مذهب و وضع و نیتی می تواند وارد این شهر شود و از محیط کعبه استفاده کند . - اعمال و مناسک حج هم میتواند به شکل دلخواه توریست ها اجرا شود . به عبارت دیگر تر؛ سران جبهه اصلاحات، ایران را مثل ایران دوره طاغوت می خواهند و تفسیر انها از اسلام ، همان اسلام اموی ، اسلام آمریکایی و انگل یسی و اسلام سلطنت طلبان است و در همين شرایط جنگی هم بدنبال پیاده سازی آرزوهای خود در تضعیف استقلال، آزادی و ارزش های متعالی انسانی، ایرانی و اسلامی در جامعه ما هستند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحبیب داستان مارادونا داستان عجیبی است، او در سرزمینی زندگی می‌کرد که هرکس ادعای بزرگی داشت می گفت؛ من چه گوارا هستم‌، من گاندی هستم. مردم هم کم و بیش باور می کردند . مارادونا که از سر غرور و سر مستی گرفتار اعتیاد و مشکلات روحی و روانی شده بود، مدتی جهت ترک اعتیاد و درمان خود از جامعه و مردم دور و در آسایشگاه‌ها بستری شد ، وقتی مجددا به جامعه برگشت و ادعا کرد ؛ مارادونا است ، هیچکس حرفش را باور نکرد. چون مارادونا در ذهن مردم اسطوره ای نبود که اسیر اعتیاد و اینگونه کثافت کاریها بشود . لذا مردم معتقد بودند؛ هیچکس مارادونا نمی شود .‌ لطفا جایگاه واقعی خودرا بخاطر هوا و هوس و غرور زود گذر دنیا براحتی عوض نکنید . علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحبیب آیا می داتید ؛ سران حبهه اصلاح طلبی اولین قربانیان شعارها و سبک زندگی مزخرف خودشان هستند؟؟ به این چند نمونه خوب دقت کنید ؛ ۱- اگر روزی شعار فرزند کمتر ، زندگی بهتر، را سر دادند این شعار اول وارد زندگی خود انها شد و نسل خود انها را نابود کرد . ۲- اگر حرف از آزادی زنان و رفع حجاب اجباری را مطرح کردند ، امروز بالاترین امار طلاق و بیشترین بی بند و باری و سگ بازی و .... در خانواده های همین قشر دیده می شود. ۳- اگر از دسترسی ازاد فرزندان به فضاهای مجازی و رفع فیلترینگ حرف می زنند ، بی بخار ترین و بیسواد ترین فرزندان جامعه، فرزندان همین قشر هستند . جالب است بدانید هیچ نخبه و دانشمند و فرد باسوادی از جامعه سران جبهه اصلاحات نیست . نه آنهاییکه در ایران زندگی می کنند و نه انها که در خارج از کشور زندگی می کنند . آگر پول پدران انها نبود و نباشد همه انها کارتون خواب می شدند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir