eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
510 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحبیب رهبران گروههای سياسی ما ، از رفتار رهبران گروههای سياسی رژیم صهبونیستی درس بگیرند. اگر درس نگیرید ؛ شما را سوار موشک می کنیم و به اسرائیل می فرستیم. انها در کفر خود متحد هستند و اما سران گروههای سياسی ما، بعضا میخواهند همدیگر را پاره کنند . رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: در موضوع ایران، اختلافی با نتانیاهو نداریم. یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: "اسرائیل در برابر ایران موضعی یکپارچه دارد و میان ما هیچ اختلافی درباره‌ اهمیت مقابله با این تهدید وجود ندارد و مهم است که ایران از این موضوع آگاه باشد." علیرضا تنهای کیسمی ۱۳ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب امام خامنه ای (مد) ؛ "این فتنه همچنانکه برخی در دنیا هم به آن اشاره کردند، شبیه کودتا بود. البته سرکوب شد اما تخریب مراکز حساس و مؤثر در اداره کشور از طریق حمله به پلیس، مراکز سپاه، بعضی از مراکز دولتی و بانکها و حمله به عناصر معنوی همچون مساجد و قرآن، نشان‌دهنده این واقعیت است." (۱۲بهمن ۱۴۰۴) علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ بهمن ۱۴۰۴
هوالحبیب فهم درست مساله و تکالیف بعد از سرکوب "فتنه شبیه کودتا" ؟؟ امام خامنه ای (مد) ؛ "این فتنه همچنانکه برخی در دنیا هم به آن اشاره کردند، شبیه کودتا بود. البته سرکوب شد . (۱۲بهمن ۱۴۰۴) در امر "جهاد تبیین" و جلوگيري از تحریف و تحلیل‌های سطحی. شناخت دقیق پدیده ها، بسیار ضروری و بلکه همه بحث است . حضرت اقا در سخنرانی روز ۱۹ دی از این واقعه، به عنوان "فتنه آمریکایی صهیونی" نام بردند، در سخنرانی ۱۲ بهمن ماه با تاکید بر فتنه بودن واقعه ۱۸ دی، انرا شبیه به کودتا اعلام کردند . سوال ؛ این فتنه چه شباهت هایی به کودتا داشت ؟؟ چرا «کودتا» و نه صرفاً «اغتشاش»؟ در پاسخ اینطور گفته اند؛ - اغتشاش، فقط دارای یک بُعد عملیاتی و خیابانی و سطحی و کوچه بازاری دارد . - فتنه، هم فقط دارای بُعد شناختی و غبارآلودگی و نظری دارد. - اما «کودتا» ؛ - به «قصد براندازی صورت می گیرد. - در همان گام اول نمادهای اصلی حاکمیت و قدرت را هدف قرار میدهد . - با حداکثر سرعت و خشونت همراه است . - دارای نظم و سازمان چند لایه و ترکیبی است. - از پشتوانه خارجی برخوردار است . - برای چند گام و فرضیه و حالت های بعدی ، طرح و پیش بيني دارد . - دارای اتاق تصمیم‌ساز و فرماندهی واحد است. - از ساختارهای پشتیبانی مالی و لجستیکی و پیاده‌نظام برخوردار است. - دارای رسانه است. - می تواند انسجام اجتماعی ایجاد کند . - برای جذب اقوام و مذاهب خاص پاسخ دارد . - تعجیلی نیست. و اما ماهیت واژه « سرکوب شد.» حاوی چه پیامی است ؟؟ «سرکوب شد» یعنی؛ - فتنه بر زمین نشست ، از حرکت بازماند . - به معنای «پایان یافتن» نیست ، بلکه به معنای فرو نشستن است . - فقط یک ضربه است که به یک یا چند رکن کودتا (سران یا بدنه یا پیاده نظام) وارد شده است. آیا نظام با شروع اعتراضات ، سعی کرد با صبر هوشمندانه ، خود را جهت زدن ضربه تمام کننده، به تمام لایه های کودتا آماده نماید ؟؟ و بر همین اساس اجازه داد تمام لایه‌های کودتاچیان، از مخفی گاه ها بیرون امده خود را افشا کنند و سپس در زمان مناسب، ضربه نهایی را وارد کرد،؟؟؟ - اینها فقط یک فرضیه است. زیرا انچه که در این فرضیه به بازی گرفته می شود ؛ سرنوشت ادم های کشته شده، شرایط روحی مردم ، امنیت اجتماعی و وجاهت نظام و انقلاب و اسلاام است . لذا با صراحت می توان چند نتیجه را اعلام نمود ؛ ۱- نظام می توانست از وقوع این "فتنه شبیه کودتا" جلو گیری نماید اما بدلیل ضعف شناختی و نداشتن مرکزیت واحد در امر تصمیم گیری عملیاتی، موجب شد؛ اعتراض به کودتا تبدیل و خسارت بار شود. ۲- هنوز در ابتدای راه هستیم ، سرکوب "فتنه شبیه کودتا" ، علاج واقعه نیست . ۳- علت های وقوع اعتراض و زمینه های تبدیل اعتراض به اغتشاش و فتنه و کودتا باید بصورت کاملا اساسی کشف و درمان شود . ۴- بنظر نمی رسد سازمان و نفراتی که مدیریت بر جامعه را بر عهده دارند و خود با ترک فعل ، یا عدم فهم مساله، پدید آورنده این "فتنه شبیه به کودتا" بوده اند ، توان درمان این وضعیت را هم داشته باشند . حتما باید چاره ای دیگر کرد . علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
مقام معظم رهبرى(مد): روز ولادت امام زمان، برای همه بشر و تاریخ عید است. واقعاً اگر ما امروز را "عید الله‌الاکبر" بنامیم، مبالغه و گزاف نیست. ( ۷۴/۱۰/۱۷) سلامتى آقا امام زمان عج و امام خامنه اى(مد) صلوات.
هوالحبیب‌ من تعجب میکنم از این حرف پزشکیان . ایشان حرف خدا و امامین انقلاب و تجربه بسیار سنگین و تلخی که همه مردم جهان بویژه ملت ایران و حتی خودش از مذاکره با شیطان بزرگ ، امریکای جنایتکار دارد را رها کرد و با حرف چند تا از گاوهای شیرده امریکا ، بسمت مذاکره می رود . اقای پزشکیان ، عاقبت گوش کردن به حرف های علیف آذربایجان، اردوغان ترکیه ، بن سلمان عربستان و...، تبدیل شدن به مثل همین ها است . اقای پزشکیان ما نمی خواهیم شما مثل اینها بشوید. لطفا به حرف خدا و امامین انقلاب برگردید. عزت ، شرف، استقلال، انسانیت، ازادی و حتی رفاه و امنیت مردم ما در مقاومت است. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ بهمن ۱۴۰۴
جناب آقای قائم پناه، این حرف شما که "هیچ جنگی خوب نیست." حرف "اربابان امریکایی" است، حرف حسن روحانی است . حرف منافقین است ، که در گوش برده ها ، فرو کردند . حرف کسانی است که به امریکا بدهکارند ، به آمریکاییها فرزند داده اند . برده نباش . تقوای الهی پیشه کن، خدا میخواهد تو آزاده باشی، به همین دلیل می فرماید؛ "كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ، (سوره بقره ایه ۲۱۶) ""جنگ [با دشمن] بر شما مقرّر و لازم شده، و حال آنکه برایتان ناخوشایند است. و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است، وبسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بد است؛ وخدا [مصلحت شما را در همه امور] می داند و شما نمی دانید."" کاش شما و پزشکیان بجای اینکه از روی دست امریکاییها و همسایه های دوست !!!! مشق می نوشتید ، از نسخه خدا و اقا امام علی (ع) مشق می نوشتید . علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ بهمن ۱۴۰۴
مقام معظم رهبرى(مد): روز ولادت امام زمان، برای همه بشر و تاریخ عید است. واقعاً اگر ما امروز را "عید الله‌الاکبر" بنامیم، مبالغه و گزاف نیست. ( ۷۴/۱۰/۱۷) با سلام و خداقوت این عیدالله الاکبر را به همه اعضای فعال و غیر فعال و خانواده و عزیزان انها صمیمانه تبریک‌عرض میکنم.
هوالمحبوب وقتی لباسها حرف می‌زنند؛ از نورون‌های مغز تا آیات قرآن؛ پوشش، ادراک اجتماعی و هم‌خوانی توصیه‌های دینی با سازوکارهای عصبی– شناختی. پوشش را نمی‌توان صرفاً انتخابی سلیقه‌ای یا امری زیبایی‌شناختی دانست؛ بلکه بر اساس یافته‌های علوم اعصاب و روان‌شناسی اجتماعی، لباس بخشی از نظام ارتباط غیرکلامی انسان و عاملی مؤثر در شکل‌گیری ادراک اجتماعی است. پژوهش‌های نوروساینس نشان داده‌اند؛ مغز انسان در چند صد میلی‌ثانیه نخست مواجهه با یک فرد، ارزیابی‌هایی درباره‌ی اعتمادپذیری، صلاحیت و جایگاه اجتماعی او انجام می‌دهد. این پردازش سریع عمدتاً در آمیگدالا و شبکه‌های قشر پیش‌پیشانی صورت می‌گیرد؛ نواحی‌ای که در ارزیابی تهدید، تصمیم‌گیری اجتماعی و تنظیم رفتار نقش اساسی دارند.. پوشش، به‌عنوان بخشی از ورودی بصری، در همین مرحله‌ی اولیه در شکل‌گیری این قضاوت‌های سریع دخیل است. در چارچوب «نظریه نشانه‌های اجتماعی» (Social Signaling Theory)، لباس نوعی سیگنال محسوب می‌شود که اطلاعاتی درباره‌ی هویت حرفه‌ای، پایگاه اجتماعی و میزان اقتدار فرد منتقل می‌کند. مغز انسان به‌طور تکاملی برای تفسیر این نشانه‌ها آماده شده است، زیرا در طول تاریخ، تشخیص سریع جایگاه و نیت دیگران برای بقا اهمیت داشته است. افزون بر تأثیر پوشش بر ادراک دیگران، پژوهش‌های آدام و گالینسکی (۲۰۱۲) در قالب مفهوم «Enclothed Cognition» نشان می‌دهد که لباس می‌تواند بر عملکرد شناختی خود فرد نیز اثر بگذارد. در این مطالعات، شرکت‌کنندگانی که لباس نمادین حرفه‌ای بر تن داشتند، در آزمون‌های توجه و تمرکز عملکرد دقیق‌تری نشان دادند؛ مشروط بر آنکه معنای نمادین آن لباس (مانند دقت و تخصص) برای آنان فعال شده باشد. این یافته حاکی از آن است که پوشش می‌تواند طرح‌واره‌های ذهنی مرتبط را فعال کرده و کارکردهای اجرایی قشر پیش‌پیشانی را تحت تأثیر قرار دهد. تحقیقات در حوزه ادراک رنگ و فرم نیز نشان داده‌اند که رنگ‌های تیره و ساختارهای منظم‌تر در لباس، بیشتر با برداشت «اقتدار» و «انسجام» همبسته‌اند. مغز انسان تمایل دارد میان نظم بصری و ویژگی‌های شخصیتی ارتباط برقرار کند، حتی اگر این ارتباط همواره بازتاب دقیقی از واقعیت نباشد. در این میان، تأمل در توصیه‌های مکرر و دقیق قرآن کریم درباره‌ی پوشش زنان و مردان — از اصل پوشیدگی گرفته تا تأکید بر پاکیزگی، طهارت، تناسب و پرهیز از جلب توجه افراطی نشان می‌دهد که این دستورات صرفاً احکام ظاهری یا فرهنگی نیستند، بلکه با سازوکارهای عمیق روان‌شناختی و اجتماعی انسان هم‌خوانی دارند. توصیه به «لباس تقوا»، تأکید بر پاکیزگی («وَثِيَابَكَ فَطَهِّرْ») و دستور به حفظ حدود پوشش، در سطحی کارکردی به تنظیم ادراک اجتماعی، کاهش تحریک‌های تنش‌زا، و ایجاد چارچوب‌های رفتاری قابل پیش‌بینی در جامعه کمک می‌کند. از منظر علوم شناختی، هرچه نشانه‌های ظاهری در یک جامعه شفاف‌تر و هنجارمندتر باشند، مغز افراد با ابهام کمتری در تفسیر موقعیت اجتماعی مواجه می‌شود. کاهش ابهام، به‌معنای کاهش بار شناختی (Cognitive Load) و کاهش تنش‌های ادراکی است. بنابراین می‌توان گفت دقت و وسواس در توصیه‌های مرتبط با پوشش، با ساختار ذهن اجتماعی انسان تناسب دارد و به تنظیم سالم‌تر تعاملات کمک می‌کند. در مجموع، پوشش در سه سطح قابل تحلیل است: ۱. سطح ادراکی: شکل‌دهی برداشت اولیه در مغز دیگران. ۲. سطح شناختی: اثرگذاری بر حالت ذهنی و عملکرد فرد. ۳. سطح تعاملی: تنظیم الگوهای رفتاری در محیط اجتماعی. بر این اساس، انتخاب آگاهانه پوشش — چه در چارچوب هنجارهای حرفه‌ای و چه در چارچوب آموزه‌های دینی — را می‌توان نوعی مدیریت هوشمندانه ادراک اجتماعی دانست؛ امری که ریشه در سازوکارهای عمیق عصبی–روان‌شناختی دارد و نشان می‌دهد؛ میان توصیه‌های فرهنگی–دینی و ساختار ذهن انسان، می‌توان نوعی هم‌پوشانی کارکردی مشاهده کرد.دکتر محبوبه حقیقی متخصص مغز و اعصاب.
هوالحبیب باور کنیم ما پیروزیم، چون مردم ما، از قوم حضرت موسی (ع)، بسیار شايسته ترند. وقتی حضرت موسی (ع)، به امر خدای متعال، قوم بنی اسرائیل را جهت فرار از ظلم فرعونیان به کنار دریای غیر قابل عبور (نیل یا دریای سرخ) رساند ، قوم حضرت موسی (ع) با دیدن دریا و سپاه عظیم فرعونیان که در تعقیب انها بودند ، وحشت زده شدند. ابتدا منافقین و افراد پست و لعین و سپس اصحاب خاص حضرت موسی (ع)، (همان نیروهای مومن و انقلابی) با اعتراض به شرایط پیش آمده، یک صدا گفتند؛ ما اینجا هلاک می شویم . و اینچنین؛ هم، وعده ی خدای مهربان را که به انها اطمینان داده بود ، شما هم، در امنیت هستید و هم، پیروز هستید، را فراموش کردند، هم، وجود پیامبر خدا حضرت موسی (ع) را در بین خود نادیده گرفتند و با عقل و فهم خودشان به قضاوت نشستند . دقیقا در همین زمان خداوند سبحان به عصای موسی (ع) قوت و قدرت داد؛ هم، راه عبور از دریا را برای انها گشود ، بدون اینکه این جماعت ناامید در گشودن این راه و عبور از دریا قایقی ساخته باشند و متحمل زحمتی بشوند، هم، سپاه فرعونیان را نابود کرد ، باز بدون اینکه در جهت نابود کردن این دشمنان، تلاشی کرده باشند ، تیری پرتاب کرده باشند ، با دشمنی گلاویز شده باشند . امروز عصای موسایی ملت ما ، اتحاد و حضور در صحنه و ایمان ملت ما و شجاعت ، نبوغ ، ایمان ، پایداری و.... جوانان ما هست. یقین داشته باشید ؛ خدای ما همان خدای حضرت موسی (ع) است ، با این تفاوت که؛ مردم ما از حیث پاکی، صداقت، سلامت ، شجاعت، ایمان ، اعمال صالح ، وفا داری، حضور در میدان، صبر ، پذیرش خطر و.... در مرتبه ای بسیار بالاتر و شایسته تر از قوم بنی اسرائیل و اصحاب حضرت موسی (ع) قرار دارند . لذا مردم ما بسیار شایسته پیروزی، بر دشمنان خود هستند و این پیروزی را بزودی مشاهده خواهند کرد.. ان شاالله علیرضا تنهای کیسمی ۱۷ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب کتابچه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۵؛ قبلا نوشتم ؛ این روش برنامه نویسی و بودجه بندی در کشور ما از اساس غلط است . - مجلس و دولت شهامت داشته باشند ، به این سوال پاسخ دهند؛ کتابچه برنامه و بودجه سال‌های گذشته چند درصد اجرایی شده است؟ اگر درصد آن ناچیز است ، که هست، چرا برای تدوین آن اینهمه وقت صرف می کنید ؟ پیش بینی میکنم ؛ دولت و مجلس قادر نخواهند بود حتی همان کتابچه نیم بند برنامه و بودجه سال ۱۴۰۵ را منتشر کنند. زیرا ؛ - نه دولت و نه مجلس فهم درست از وضعیت جامعه و اولویت های مردم را ندارند . - گام اول تدوین برنامه ها دانستن میزان بودجه حتمی است ، دولت و مجلس چون نمی دانند میزان درامد کشور در سال ۱۴۰۵ چقدر است ، لذا نمی توانند برای کشور برنامه ریزی و بودجه بندی داشته باشند . - ظاهرا قرار است ۶۰ درصد از درآمد کشور جهت اجرای برنامه ها، از محل جمع اوری مالیات ها فراهم شود ، بدلیل وجود فساد شدید در بخش ها و شرکت های مختلف دولتی و خصولتی این منابع تامین نخواهد شد . - دولتی که نتوانست ارزهای ترجیحی پرداختی را کنترل کند و به داخل کشور بر گرداند ، هرگز نمی تواند مالیات ها را درست و از اهلش اخذ و به خزانه کشور واریز کند. - دولتی که مدعی است روزانه ۲۰ میلیون لیتر نفت قاچاق می شود ، یعنی فقط حرف . - وقتی در امدهای قابل وصول بر اساس حدس و گمان باشد ، درصد تحقق برنامه ها هم فقط بر اساس حدس و گمان نوشته می شود.. - برنامه ریزی و بودجه بندی برای این نظام و این مردم مظلوم؛ هم سواد میخواهد . هم تجربه میخواهد . هم ادم هایی را طلب می کند که سالم باشند ، حقوق دریافتی انها در ماه از حقوق متوسط کارمندان دولت بیشتر نباشد . - اگر یکنفر را از آن جمع با همه این مشخصات پیدا کردید سلام مرا به انها برسانید . - خدای منان به حقوق بگیران نجومی توفیق کار خیر نمی دهد . علیرضا تنهای کیسمی ۱۷ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب فاصله بین بی شرفی و با شرفی نمایندگان مجلس ، معتمدین ، مشهورین و... ؟؟ علاوه بر تاکیدات مکرر حضرت اقا مبنی بر اینکه ؛ مهمترین وظیفه ما در این زمان روشنگری ، جلوگیری از تحریف حقایق و واقعیت ها و دفاع از انقلاب اسلامی و.... است، بنظر می رسد؛ در زمان ها و شرایط خاص هم این امر روشنگری مردم و دفاع از نظام و ولایت ، از اهمیت و اولویت بالا تری نسبت به بقیه مسائل قرار می گیرد . یکی از ان زمان ها، زمان فتنه ها است . و شاید بشود اینگونه گفت؛ در زمان فتنه که دشمن با تمام توان در حال فریب مردم و تحریف واقعیت ها و حقایق است و از این راه درصدی از جوانان را به خیابان‌ها می کشاند و به اعمال تروریستی وا می‌دارد و هر لحظه ممکن است با اقدامات این جوانان خون هایی از انسان ها بر زمین بریزد ، نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معتمدین ، مشهورین و شخصیت های شاخص و... ، جهت اخذ تماس با مردم و روشنگری و بصیرت افزایی جوانان ، بسیار ویژه و مهم خواهد بود. مثلا ؛ قبل و حین وقوع فتنه امریکایی - صهیونی شبه کودتا ۱۸ دی ماه ، مثلا ؛ در همین روزهایی که درآن هستیم و دشمن در حال تحریف واقعیت و کشاندن مجدد جوانان به خیابانها و اعمال تروریستی است. با ارزیابی محدودی که بنده داشتم، نشان میدهد؛ نقش نمایندگان مجلس در قبل ، حین و بعد از این فتنه آمریکایی، صهیونی شبه کودتا ۱۸ دی ماه، تا به امروز جهت اخذ تماس با مردم ، تشریح وضعیت و اگاه سازی جوانان ، خیلی ضعیف بوده است . حتی بعضی از نمایندگان مجلس مایل به استفاده از این عنوان جهت این واقعه نیستند . عده ای هم ترجیح میدهند گم شوند، در مجامع عمومی ظاهر نشوند ، تا مجبور به اتخاذ موضع روشنی نباشند ، تا اقوام و دوستان تروریست ها و آشوب گران کشته و دستگیر شده از انها رنجیده خاطر نشوند. بهرحال؛ عدم اخذ تماس با مردم، عدم اتخاذ موضع روشن ، عدم مشارکت در امر تشریح انچه که رخ داد، عدم محکوم کردن جنایات اشوب گران تروریست، عدم افشای طرح ها و اهداف دشمن ، رفع شبهات مردم و ... ، بخصوص ازسوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دقیقا به معنای بی شرفی و بی لیاقتی و... است. والبته این رفتار بعضی از نمایندگان بی بوته مجلس را همه می فهمند و علاوه بر درج در لوح محفوظ الهی ، در خاطره مردم هم باقی خواهد ماند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110