eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
510 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحبیب‌ من تعجب میکنم از این حرف پزشکیان . ایشان حرف خدا و امامین انقلاب و تجربه بسیار سنگین و تلخی که همه مردم جهان بویژه ملت ایران و حتی خودش از مذاکره با شیطان بزرگ ، امریکای جنایتکار دارد را رها کرد و با حرف چند تا از گاوهای شیرده امریکا ، بسمت مذاکره می رود . اقای پزشکیان ، عاقبت گوش کردن به حرف های علیف آذربایجان، اردوغان ترکیه ، بن سلمان عربستان و...، تبدیل شدن به مثل همین ها است . اقای پزشکیان ما نمی خواهیم شما مثل اینها بشوید. لطفا به حرف خدا و امامین انقلاب برگردید. عزت ، شرف، استقلال، انسانیت، ازادی و حتی رفاه و امنیت مردم ما در مقاومت است. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ بهمن ۱۴۰۴
جناب آقای قائم پناه، این حرف شما که "هیچ جنگی خوب نیست." حرف "اربابان امریکایی" است، حرف حسن روحانی است . حرف منافقین است ، که در گوش برده ها ، فرو کردند . حرف کسانی است که به امریکا بدهکارند ، به آمریکاییها فرزند داده اند . برده نباش . تقوای الهی پیشه کن، خدا میخواهد تو آزاده باشی، به همین دلیل می فرماید؛ "كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ، (سوره بقره ایه ۲۱۶) ""جنگ [با دشمن] بر شما مقرّر و لازم شده، و حال آنکه برایتان ناخوشایند است. و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است، وبسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بد است؛ وخدا [مصلحت شما را در همه امور] می داند و شما نمی دانید."" کاش شما و پزشکیان بجای اینکه از روی دست امریکاییها و همسایه های دوست !!!! مشق می نوشتید ، از نسخه خدا و اقا امام علی (ع) مشق می نوشتید . علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ بهمن ۱۴۰۴
مقام معظم رهبرى(مد): روز ولادت امام زمان، برای همه بشر و تاریخ عید است. واقعاً اگر ما امروز را "عید الله‌الاکبر" بنامیم، مبالغه و گزاف نیست. ( ۷۴/۱۰/۱۷) با سلام و خداقوت این عیدالله الاکبر را به همه اعضای فعال و غیر فعال و خانواده و عزیزان انها صمیمانه تبریک‌عرض میکنم.
هوالمحبوب وقتی لباسها حرف می‌زنند؛ از نورون‌های مغز تا آیات قرآن؛ پوشش، ادراک اجتماعی و هم‌خوانی توصیه‌های دینی با سازوکارهای عصبی– شناختی. پوشش را نمی‌توان صرفاً انتخابی سلیقه‌ای یا امری زیبایی‌شناختی دانست؛ بلکه بر اساس یافته‌های علوم اعصاب و روان‌شناسی اجتماعی، لباس بخشی از نظام ارتباط غیرکلامی انسان و عاملی مؤثر در شکل‌گیری ادراک اجتماعی است. پژوهش‌های نوروساینس نشان داده‌اند؛ مغز انسان در چند صد میلی‌ثانیه نخست مواجهه با یک فرد، ارزیابی‌هایی درباره‌ی اعتمادپذیری، صلاحیت و جایگاه اجتماعی او انجام می‌دهد. این پردازش سریع عمدتاً در آمیگدالا و شبکه‌های قشر پیش‌پیشانی صورت می‌گیرد؛ نواحی‌ای که در ارزیابی تهدید، تصمیم‌گیری اجتماعی و تنظیم رفتار نقش اساسی دارند.. پوشش، به‌عنوان بخشی از ورودی بصری، در همین مرحله‌ی اولیه در شکل‌گیری این قضاوت‌های سریع دخیل است. در چارچوب «نظریه نشانه‌های اجتماعی» (Social Signaling Theory)، لباس نوعی سیگنال محسوب می‌شود که اطلاعاتی درباره‌ی هویت حرفه‌ای، پایگاه اجتماعی و میزان اقتدار فرد منتقل می‌کند. مغز انسان به‌طور تکاملی برای تفسیر این نشانه‌ها آماده شده است، زیرا در طول تاریخ، تشخیص سریع جایگاه و نیت دیگران برای بقا اهمیت داشته است. افزون بر تأثیر پوشش بر ادراک دیگران، پژوهش‌های آدام و گالینسکی (۲۰۱۲) در قالب مفهوم «Enclothed Cognition» نشان می‌دهد که لباس می‌تواند بر عملکرد شناختی خود فرد نیز اثر بگذارد. در این مطالعات، شرکت‌کنندگانی که لباس نمادین حرفه‌ای بر تن داشتند، در آزمون‌های توجه و تمرکز عملکرد دقیق‌تری نشان دادند؛ مشروط بر آنکه معنای نمادین آن لباس (مانند دقت و تخصص) برای آنان فعال شده باشد. این یافته حاکی از آن است که پوشش می‌تواند طرح‌واره‌های ذهنی مرتبط را فعال کرده و کارکردهای اجرایی قشر پیش‌پیشانی را تحت تأثیر قرار دهد. تحقیقات در حوزه ادراک رنگ و فرم نیز نشان داده‌اند که رنگ‌های تیره و ساختارهای منظم‌تر در لباس، بیشتر با برداشت «اقتدار» و «انسجام» همبسته‌اند. مغز انسان تمایل دارد میان نظم بصری و ویژگی‌های شخصیتی ارتباط برقرار کند، حتی اگر این ارتباط همواره بازتاب دقیقی از واقعیت نباشد. در این میان، تأمل در توصیه‌های مکرر و دقیق قرآن کریم درباره‌ی پوشش زنان و مردان — از اصل پوشیدگی گرفته تا تأکید بر پاکیزگی، طهارت، تناسب و پرهیز از جلب توجه افراطی نشان می‌دهد که این دستورات صرفاً احکام ظاهری یا فرهنگی نیستند، بلکه با سازوکارهای عمیق روان‌شناختی و اجتماعی انسان هم‌خوانی دارند. توصیه به «لباس تقوا»، تأکید بر پاکیزگی («وَثِيَابَكَ فَطَهِّرْ») و دستور به حفظ حدود پوشش، در سطحی کارکردی به تنظیم ادراک اجتماعی، کاهش تحریک‌های تنش‌زا، و ایجاد چارچوب‌های رفتاری قابل پیش‌بینی در جامعه کمک می‌کند. از منظر علوم شناختی، هرچه نشانه‌های ظاهری در یک جامعه شفاف‌تر و هنجارمندتر باشند، مغز افراد با ابهام کمتری در تفسیر موقعیت اجتماعی مواجه می‌شود. کاهش ابهام، به‌معنای کاهش بار شناختی (Cognitive Load) و کاهش تنش‌های ادراکی است. بنابراین می‌توان گفت دقت و وسواس در توصیه‌های مرتبط با پوشش، با ساختار ذهن اجتماعی انسان تناسب دارد و به تنظیم سالم‌تر تعاملات کمک می‌کند. در مجموع، پوشش در سه سطح قابل تحلیل است: ۱. سطح ادراکی: شکل‌دهی برداشت اولیه در مغز دیگران. ۲. سطح شناختی: اثرگذاری بر حالت ذهنی و عملکرد فرد. ۳. سطح تعاملی: تنظیم الگوهای رفتاری در محیط اجتماعی. بر این اساس، انتخاب آگاهانه پوشش — چه در چارچوب هنجارهای حرفه‌ای و چه در چارچوب آموزه‌های دینی — را می‌توان نوعی مدیریت هوشمندانه ادراک اجتماعی دانست؛ امری که ریشه در سازوکارهای عمیق عصبی–روان‌شناختی دارد و نشان می‌دهد؛ میان توصیه‌های فرهنگی–دینی و ساختار ذهن انسان، می‌توان نوعی هم‌پوشانی کارکردی مشاهده کرد.دکتر محبوبه حقیقی متخصص مغز و اعصاب.
هوالحبیب باور کنیم ما پیروزیم، چون مردم ما، از قوم حضرت موسی (ع)، بسیار شايسته ترند. وقتی حضرت موسی (ع)، به امر خدای متعال، قوم بنی اسرائیل را جهت فرار از ظلم فرعونیان به کنار دریای غیر قابل عبور (نیل یا دریای سرخ) رساند ، قوم حضرت موسی (ع) با دیدن دریا و سپاه عظیم فرعونیان که در تعقیب انها بودند ، وحشت زده شدند. ابتدا منافقین و افراد پست و لعین و سپس اصحاب خاص حضرت موسی (ع)، (همان نیروهای مومن و انقلابی) با اعتراض به شرایط پیش آمده، یک صدا گفتند؛ ما اینجا هلاک می شویم . و اینچنین؛ هم، وعده ی خدای مهربان را که به انها اطمینان داده بود ، شما هم، در امنیت هستید و هم، پیروز هستید، را فراموش کردند، هم، وجود پیامبر خدا حضرت موسی (ع) را در بین خود نادیده گرفتند و با عقل و فهم خودشان به قضاوت نشستند . دقیقا در همین زمان خداوند سبحان به عصای موسی (ع) قوت و قدرت داد؛ هم، راه عبور از دریا را برای انها گشود ، بدون اینکه این جماعت ناامید در گشودن این راه و عبور از دریا قایقی ساخته باشند و متحمل زحمتی بشوند، هم، سپاه فرعونیان را نابود کرد ، باز بدون اینکه در جهت نابود کردن این دشمنان، تلاشی کرده باشند ، تیری پرتاب کرده باشند ، با دشمنی گلاویز شده باشند . امروز عصای موسایی ملت ما ، اتحاد و حضور در صحنه و ایمان ملت ما و شجاعت ، نبوغ ، ایمان ، پایداری و.... جوانان ما هست. یقین داشته باشید ؛ خدای ما همان خدای حضرت موسی (ع) است ، با این تفاوت که؛ مردم ما از حیث پاکی، صداقت، سلامت ، شجاعت، ایمان ، اعمال صالح ، وفا داری، حضور در میدان، صبر ، پذیرش خطر و.... در مرتبه ای بسیار بالاتر و شایسته تر از قوم بنی اسرائیل و اصحاب حضرت موسی (ع) قرار دارند . لذا مردم ما بسیار شایسته پیروزی، بر دشمنان خود هستند و این پیروزی را بزودی مشاهده خواهند کرد.. ان شاالله علیرضا تنهای کیسمی ۱۷ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب کتابچه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۵؛ قبلا نوشتم ؛ این روش برنامه نویسی و بودجه بندی در کشور ما از اساس غلط است . - مجلس و دولت شهامت داشته باشند ، به این سوال پاسخ دهند؛ کتابچه برنامه و بودجه سال‌های گذشته چند درصد اجرایی شده است؟ اگر درصد آن ناچیز است ، که هست، چرا برای تدوین آن اینهمه وقت صرف می کنید ؟ پیش بینی میکنم ؛ دولت و مجلس قادر نخواهند بود حتی همان کتابچه نیم بند برنامه و بودجه سال ۱۴۰۵ را منتشر کنند. زیرا ؛ - نه دولت و نه مجلس فهم درست از وضعیت جامعه و اولویت های مردم را ندارند . - گام اول تدوین برنامه ها دانستن میزان بودجه حتمی است ، دولت و مجلس چون نمی دانند میزان درامد کشور در سال ۱۴۰۵ چقدر است ، لذا نمی توانند برای کشور برنامه ریزی و بودجه بندی داشته باشند . - ظاهرا قرار است ۶۰ درصد از درآمد کشور جهت اجرای برنامه ها، از محل جمع اوری مالیات ها فراهم شود ، بدلیل وجود فساد شدید در بخش ها و شرکت های مختلف دولتی و خصولتی این منابع تامین نخواهد شد . - دولتی که نتوانست ارزهای ترجیحی پرداختی را کنترل کند و به داخل کشور بر گرداند ، هرگز نمی تواند مالیات ها را درست و از اهلش اخذ و به خزانه کشور واریز کند. - دولتی که مدعی است روزانه ۲۰ میلیون لیتر نفت قاچاق می شود ، یعنی فقط حرف . - وقتی در امدهای قابل وصول بر اساس حدس و گمان باشد ، درصد تحقق برنامه ها هم فقط بر اساس حدس و گمان نوشته می شود.. - برنامه ریزی و بودجه بندی برای این نظام و این مردم مظلوم؛ هم سواد میخواهد . هم تجربه میخواهد . هم ادم هایی را طلب می کند که سالم باشند ، حقوق دریافتی انها در ماه از حقوق متوسط کارمندان دولت بیشتر نباشد . - اگر یکنفر را از آن جمع با همه این مشخصات پیدا کردید سلام مرا به انها برسانید . - خدای منان به حقوق بگیران نجومی توفیق کار خیر نمی دهد . علیرضا تنهای کیسمی ۱۷ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب فاصله بین بی شرفی و با شرفی نمایندگان مجلس ، معتمدین ، مشهورین و... ؟؟ علاوه بر تاکیدات مکرر حضرت اقا مبنی بر اینکه ؛ مهمترین وظیفه ما در این زمان روشنگری ، جلوگیری از تحریف حقایق و واقعیت ها و دفاع از انقلاب اسلامی و.... است، بنظر می رسد؛ در زمان ها و شرایط خاص هم این امر روشنگری مردم و دفاع از نظام و ولایت ، از اهمیت و اولویت بالا تری نسبت به بقیه مسائل قرار می گیرد . یکی از ان زمان ها، زمان فتنه ها است . و شاید بشود اینگونه گفت؛ در زمان فتنه که دشمن با تمام توان در حال فریب مردم و تحریف واقعیت ها و حقایق است و از این راه درصدی از جوانان را به خیابان‌ها می کشاند و به اعمال تروریستی وا می‌دارد و هر لحظه ممکن است با اقدامات این جوانان خون هایی از انسان ها بر زمین بریزد ، نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معتمدین ، مشهورین و شخصیت های شاخص و... ، جهت اخذ تماس با مردم و روشنگری و بصیرت افزایی جوانان ، بسیار ویژه و مهم خواهد بود. مثلا ؛ قبل و حین وقوع فتنه امریکایی - صهیونی شبه کودتا ۱۸ دی ماه ، مثلا ؛ در همین روزهایی که درآن هستیم و دشمن در حال تحریف واقعیت و کشاندن مجدد جوانان به خیابانها و اعمال تروریستی است. با ارزیابی محدودی که بنده داشتم، نشان میدهد؛ نقش نمایندگان مجلس در قبل ، حین و بعد از این فتنه آمریکایی، صهیونی شبه کودتا ۱۸ دی ماه، تا به امروز جهت اخذ تماس با مردم ، تشریح وضعیت و اگاه سازی جوانان ، خیلی ضعیف بوده است . حتی بعضی از نمایندگان مجلس مایل به استفاده از این عنوان جهت این واقعه نیستند . عده ای هم ترجیح میدهند گم شوند، در مجامع عمومی ظاهر نشوند ، تا مجبور به اتخاذ موضع روشنی نباشند ، تا اقوام و دوستان تروریست ها و آشوب گران کشته و دستگیر شده از انها رنجیده خاطر نشوند. بهرحال؛ عدم اخذ تماس با مردم، عدم اتخاذ موضع روشن ، عدم مشارکت در امر تشریح انچه که رخ داد، عدم محکوم کردن جنایات اشوب گران تروریست، عدم افشای طرح ها و اهداف دشمن ، رفع شبهات مردم و ... ، بخصوص ازسوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دقیقا به معنای بی شرفی و بی لیاقتی و... است. والبته این رفتار بعضی از نمایندگان بی بوته مجلس را همه می فهمند و علاوه بر درج در لوح محفوظ الهی ، در خاطره مردم هم باقی خواهد ماند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب تعیین زمان ظهور حضرت حجت (عج) و زمان وقوع ان واقعه عظیم الهی غلط است . گاهی دهن لقی، صبر نکردن، اعتراض بیخود، تحلیل غلط تاثیر تاریخی دارد؛ لذا باید خیلی مراقبت کرد؛ ""در زمان امام صادق (علیه الصلاة والسّلام) در تقدیر الهی ــ و نه در قضای محتوم الهی ــ بنا بوده یک تحّولی اتّفاق بیفتد به نفع ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم السّلام). این را در روایات متعدّدی که وارد شده، انسان میفهمد. یک روایت از حضرت صادق (علیه السّلام) است که میفرماید که «اِنّ اللهَ قَدّرَ هذا الاَمرَ فی سَنَةِ سَبعین». خدای متعال این امر را، یعنی امر امامت را ــ امامتِ به معنای واقعی را ــ در تقدیر خودش برای سال ۷۰ هجری گذاشته بود. ببینید؛ وقتی که امام حسن مجتبیٰ صلح کردند با معاویه، یک عدّه‌ای می‌آمدند گله میکردند و اعتراض میکردند. حضرت میفرمودند که: «ما تَدری لَعَلَّه فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ الی حین»؛ این تا یک وقتی است، این موقّت است. یعنی در کلمات امام حسن مجتبیٰ (علیه السّلام) اشاره شده به اینکه این حادثه، این تسلّط کفر و نفاق، بنا نیست دائمی باشد؛ در تقدیر الهی این موقّت است. تا کی؟ تا سال ۷۰. یعنی طبق همین روایت، سال ۷۰ هجری بنا است هر کس از اهل‌بیت در قید حیات است، قیام کند و حکومت را به دست بگیرد، و امامت واقعی تحقّق پیدا کند. بعد حضرت میفرمایند: فَلَمّا قُتِلَ الحُسینُ علیه السلام اِشتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلی اَهلِ الاَرضِ فَاَخَّرَهُ اِلی مِئَةٍ وَ اَربَعین؛ یعنی حادثه‌ی کربلا، این بی‌اعتنائی مردم به مبانی دینی، این اِعراض آنها، اثرش این بود که این تقدیر الهی عقب افتاد تا سال ۱۴۰. ۱۴۰ زمان امام صادق (علیه السّلام) است دیگر، که حضرت [سال] ۱۴۸ از دنیا رفتند. این را شیعه میدانستند. یعنی خواصّ شیعه میدانستند. لذا مثلاً در یک روایتی دارد که زُراره به اصحابش ــ زراره که خب جزو نزدیکان است ــ میگوید لا تَری عَلی أعوادِها اِلّا جعفراً؛ اعواد، [یعنی] پایه‌های منبر، منبر خلافت؛ یعنی من جعفر را دارم میبینم که روی این منبر خواهد نشست. این [جور] است. یا در یک روایت دیگر باز همین زراره ــ چون زراره ساکن کوفه بود ــ پیغام میدهد به حضرت صادق (علیه‌ السّلام) و عرض میکند که یکی از دوستان ما از شیعیان مقروض شده و طلبکارها دنبالش هستند. او هم برای اینکه پول ندارد، گذاشته از شهر رفته، آواره شده. اگر این قضیّه، یعنی قضیه‌ی خلافت، تا همین یکی دو سال بنا است انجام بگیرد ــ در روایت، هذا الأمردارد؛ [یعنی] اگر این قضیّه بنا است همین یکی دو سال انجام بگیرد ــ خب این [شخص] باشد تا شما بیایی سر کار و قضایا حل میشود؛ امّا اگر طولانی است، رفقا پول جمع کنند و قرض او را بدهند. یعنی کسی مثل زراره منتظر بوده که در همین یکی دو ساله مسئله تمام بشود. اینکه شما می‌بینید می‌آیند خدمت حضرت صادق و مدام میگویند آقا، چرا قیام نمیکنید، [چرا] قیام نمیکنید، ناشی از این است که منتظرند؛ [یعنی] یک چیزی شنفته‌اند، یک مطلبی به گوششان رسیده. بعد دنباله‌ی همان روایت که [سال] ۱۴۰ را معیّن فرمود، فرمود: شما افشا کردید، خدا عقب انداخت. یعنی اگر شیعیان دهنشان قرص بود و افشا نمیکردند، شاید همان وقت قضیّه تمام میشد؛ و شما ببینید تاریخ چقدر تغییر پیدا میکرد! اصلاً مسیر بشر یک مسیر دیگری میشد و امروز دنیا، دنیای دیگری بود. یعنی کوتاهی‌های ما، یک جا دهن‌ لقّی‌مان، یک جا کمک نکردنمان، یک جا اعتراض کردن بیخودی‌مان، یک جا صبر نکردنمان، یک جا تحلیل غلطی که از اوضاع میکنیم، گاهی تأثیر میگذارد ــ [آن هم] تأثیرات تاریخی ــ یعنی این‌جور مسیر را عوض میکند؛ لذا خیلی باید مراقبت کرد." (مقام معظم رهبری ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴
هوالحبیب چهره واقعی ساختار حکمرانی در امریکا؛ از زمان روی کار آمدن ترامپ ، بنظر می رسد؛ تمام بخش های رسمی در ساختار حکمرانی امریکا، کاملا تعطیل شده اند . - اگر مجلسینی در ساختار حکمرانی و تصمیم گیری در امریکا وجود دارند ، فقط به این دلیل است که خواسته های ترامپ را به قانون تبدیل کنند. - اگر قوه قضائیه ای وجود دارد ، فقط به این دلیل است که ترامپ مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را برباید و انها برای ایشان یک دادگاه تشریفاتی تشکیل بدهند . - اگر رسانه ای ، مطبوعاتی و موسسات حقوق بشری و سلبریتی هایی و دانشمندانی در امریکا وجود دارند همه برای توجیه و فلسفه بافی و همراه سازی افکار عمومی داخلی و خارجی جهت همراهی با ترامپ است . - ترامپ تقریبا همه اتاق های فکر و مشاورین خودش را بیکار کرد ، حتی کار سخنگوی کاخ سفید و وزارت خارجه و ... بقیه را هم آسان کرد خودش با توئیت بازی بجای همه انها ، هم تصمیم گیری میکند ، هم اطلاع رسانی می کند و هم... این آخرین توییت ایشان است ؛ " گفت‌وگوهای امروز در عمان با ایران «خیلی خوب» بوده و اوایل هفته بعد جلسه دیگری برگزار خواهد شد." انگار در امریکا یک گروه راهزن و دزد و غارتگر دور هم جمع شده اند ، رئیس دزدها دستور میدهد امروز ، به عراق حمله کنیم، فردا به ونزوئلا ، بعد به گرینلند، کوبا ، ایران و... همه هم می گویند، چشم قربان. هرکس هم با انها همراهی نکرد ، غنایم از غارت ملت ها ، به او نمی رسد. درنتیجه همه افراد و موسسات و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی انتخابی و انتصابی ریز و درشت در امریکا با تصمیم رئیس دزدها همراهی میکنند تا در منافع از غارت ملت ها شریک بشوند . علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب از جنگ ستارگان ، تا جنگ خلیج فارس؛ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ. ﴿توبه ۵۴﴾ و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. بلوک غرب و ناتو با محوریت آمریکا، جهت شکستن اقتدار بلوک شرق و ورشو با محوریت اتحاد جماهیر شوروی، جنگ کذایی ستارگان را راه انداختند ، اتحاد جماهیر شوروی را به فضا کشاندند و انها را آنقدر در اسمان و بین ستارگان معطل کردند تا بخاطر هزینه های سنگین این جنگ ، بنیه اقتصادی اتحادیه جماهیر شوروی فلج شد . بنظر می رسد؛ اینبار جمهوری اسلامی ایران میخواهد همین بلا را بر سر امریکا بیاورد . بخش مهمی از توان نظامی امریکا و چند کشور اروپایی را به خلیج فارس کشاند . سپس وارد مذاکره شد و قصد دارد با طولانی کردن مذاکره ، سپاه عظیم امریکاییها و متحدینش را بواسطه هزینه هایی سنگینی که به ازای هر روز ماندن در این منطقه به انها تحمیل می شود ، مدتها در خلیج فارس به انتظار نگه دارد، تا تمام توان و آمادگی رزمی انها فرسوده شود . در حدی که؛ آرزوی سربازان امریکایی فقط این بشود؛ زنده از خلیج فارس فرار کنند . ترامپ اگر خاطرات ۳۵ هزار سرباز صدام را که در ابتدای جنگ تحمیلی به خودشان جرائت دادند و وارد خرمشهر شدند، اما فقط با یک یورش رزمندگان سپاه اسلام، حدود ۲۰ هزار نفر از انها اسیر و بقیه کشته ، مجروح و مفقود شدند و هیچکدام نتوانستند سالم از خاک ایران فرار کنند را می‌خواند، هرگز سربازانش را برای جنگ با ایران به خلیج فارس نمی آورد . علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
در آغاز پادشاهی خسرو پرویز، امپراتوری روم برای جلب رضایت شاه ایران، صدها صندوقچه طلا و ده‌ها زن زیباروی رومی به عنوان هدیه فرستاد. خسرو پرویز که از این پیشکش‌ها خوشحال شده بود، جشن باشکوهی برگزار کرد. درمیان این شادی، بوذرجمهر، وزیر خردمند دربار، به شاه توصیه کرد که سپاهیان ایران را به مرز روم بفرستد. درباریان از این پیشنهاد شگفت‌زده شدند و برخی با تمسخر به او خندیدند. اما خسرو پرویز که به هوش و درایت وزیر خود ایمان داشت، این فرمان را اجرا کرد. هنگامی که لشکر ایران به مرز رسید، سپاه عظیم روم را آماده حمله دید. اما رومیان که انتظار آمادگی ایرانیان را نداشتند، از یورش خود منصرف شدند. خسرو پرویز که به نقشه رومیان پی برده بود، تمام صندوق‌های طلا را تصاحب کرد و مردان و زنان همراه آن‌ها را اعدام نمود. پس از این واقعه، پادشاه از بوذرجمهر پرسید: «چگونه این موضوع را پیش‌بینی کردی؟» وزیر خردمند پاسخ داد: «دشمنی که صدها سال دشمن تو بوده، یک‌شبه دوستت نمی‌شود.»