eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
510 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحبیب تعیین زمان ظهور حضرت حجت (عج) و زمان وقوع ان واقعه عظیم الهی غلط است . گاهی دهن لقی، صبر نکردن، اعتراض بیخود، تحلیل غلط تاثیر تاریخی دارد؛ لذا باید خیلی مراقبت کرد؛ ""در زمان امام صادق (علیه الصلاة والسّلام) در تقدیر الهی ــ و نه در قضای محتوم الهی ــ بنا بوده یک تحّولی اتّفاق بیفتد به نفع ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم السّلام). این را در روایات متعدّدی که وارد شده، انسان میفهمد. یک روایت از حضرت صادق (علیه السّلام) است که میفرماید که «اِنّ اللهَ قَدّرَ هذا الاَمرَ فی سَنَةِ سَبعین». خدای متعال این امر را، یعنی امر امامت را ــ امامتِ به معنای واقعی را ــ در تقدیر خودش برای سال ۷۰ هجری گذاشته بود. ببینید؛ وقتی که امام حسن مجتبیٰ صلح کردند با معاویه، یک عدّه‌ای می‌آمدند گله میکردند و اعتراض میکردند. حضرت میفرمودند که: «ما تَدری لَعَلَّه فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ الی حین»؛ این تا یک وقتی است، این موقّت است. یعنی در کلمات امام حسن مجتبیٰ (علیه السّلام) اشاره شده به اینکه این حادثه، این تسلّط کفر و نفاق، بنا نیست دائمی باشد؛ در تقدیر الهی این موقّت است. تا کی؟ تا سال ۷۰. یعنی طبق همین روایت، سال ۷۰ هجری بنا است هر کس از اهل‌بیت در قید حیات است، قیام کند و حکومت را به دست بگیرد، و امامت واقعی تحقّق پیدا کند. بعد حضرت میفرمایند: فَلَمّا قُتِلَ الحُسینُ علیه السلام اِشتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلی اَهلِ الاَرضِ فَاَخَّرَهُ اِلی مِئَةٍ وَ اَربَعین؛ یعنی حادثه‌ی کربلا، این بی‌اعتنائی مردم به مبانی دینی، این اِعراض آنها، اثرش این بود که این تقدیر الهی عقب افتاد تا سال ۱۴۰. ۱۴۰ زمان امام صادق (علیه السّلام) است دیگر، که حضرت [سال] ۱۴۸ از دنیا رفتند. این را شیعه میدانستند. یعنی خواصّ شیعه میدانستند. لذا مثلاً در یک روایتی دارد که زُراره به اصحابش ــ زراره که خب جزو نزدیکان است ــ میگوید لا تَری عَلی أعوادِها اِلّا جعفراً؛ اعواد، [یعنی] پایه‌های منبر، منبر خلافت؛ یعنی من جعفر را دارم میبینم که روی این منبر خواهد نشست. این [جور] است. یا در یک روایت دیگر باز همین زراره ــ چون زراره ساکن کوفه بود ــ پیغام میدهد به حضرت صادق (علیه‌ السّلام) و عرض میکند که یکی از دوستان ما از شیعیان مقروض شده و طلبکارها دنبالش هستند. او هم برای اینکه پول ندارد، گذاشته از شهر رفته، آواره شده. اگر این قضیّه، یعنی قضیه‌ی خلافت، تا همین یکی دو سال بنا است انجام بگیرد ــ در روایت، هذا الأمردارد؛ [یعنی] اگر این قضیّه بنا است همین یکی دو سال انجام بگیرد ــ خب این [شخص] باشد تا شما بیایی سر کار و قضایا حل میشود؛ امّا اگر طولانی است، رفقا پول جمع کنند و قرض او را بدهند. یعنی کسی مثل زراره منتظر بوده که در همین یکی دو ساله مسئله تمام بشود. اینکه شما می‌بینید می‌آیند خدمت حضرت صادق و مدام میگویند آقا، چرا قیام نمیکنید، [چرا] قیام نمیکنید، ناشی از این است که منتظرند؛ [یعنی] یک چیزی شنفته‌اند، یک مطلبی به گوششان رسیده. بعد دنباله‌ی همان روایت که [سال] ۱۴۰ را معیّن فرمود، فرمود: شما افشا کردید، خدا عقب انداخت. یعنی اگر شیعیان دهنشان قرص بود و افشا نمیکردند، شاید همان وقت قضیّه تمام میشد؛ و شما ببینید تاریخ چقدر تغییر پیدا میکرد! اصلاً مسیر بشر یک مسیر دیگری میشد و امروز دنیا، دنیای دیگری بود. یعنی کوتاهی‌های ما، یک جا دهن‌ لقّی‌مان، یک جا کمک نکردنمان، یک جا اعتراض کردن بیخودی‌مان، یک جا صبر نکردنمان، یک جا تحلیل غلطی که از اوضاع میکنیم، گاهی تأثیر میگذارد ــ [آن هم] تأثیرات تاریخی ــ یعنی این‌جور مسیر را عوض میکند؛ لذا خیلی باید مراقبت کرد." (مقام معظم رهبری ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴
هوالحبیب چهره واقعی ساختار حکمرانی در امریکا؛ از زمان روی کار آمدن ترامپ ، بنظر می رسد؛ تمام بخش های رسمی در ساختار حکمرانی امریکا، کاملا تعطیل شده اند . - اگر مجلسینی در ساختار حکمرانی و تصمیم گیری در امریکا وجود دارند ، فقط به این دلیل است که خواسته های ترامپ را به قانون تبدیل کنند. - اگر قوه قضائیه ای وجود دارد ، فقط به این دلیل است که ترامپ مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را برباید و انها برای ایشان یک دادگاه تشریفاتی تشکیل بدهند . - اگر رسانه ای ، مطبوعاتی و موسسات حقوق بشری و سلبریتی هایی و دانشمندانی در امریکا وجود دارند همه برای توجیه و فلسفه بافی و همراه سازی افکار عمومی داخلی و خارجی جهت همراهی با ترامپ است . - ترامپ تقریبا همه اتاق های فکر و مشاورین خودش را بیکار کرد ، حتی کار سخنگوی کاخ سفید و وزارت خارجه و ... بقیه را هم آسان کرد خودش با توئیت بازی بجای همه انها ، هم تصمیم گیری میکند ، هم اطلاع رسانی می کند و هم... این آخرین توییت ایشان است ؛ " گفت‌وگوهای امروز در عمان با ایران «خیلی خوب» بوده و اوایل هفته بعد جلسه دیگری برگزار خواهد شد." انگار در امریکا یک گروه راهزن و دزد و غارتگر دور هم جمع شده اند ، رئیس دزدها دستور میدهد امروز ، به عراق حمله کنیم، فردا به ونزوئلا ، بعد به گرینلند، کوبا ، ایران و... همه هم می گویند، چشم قربان. هرکس هم با انها همراهی نکرد ، غنایم از غارت ملت ها ، به او نمی رسد. درنتیجه همه افراد و موسسات و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی انتخابی و انتصابی ریز و درشت در امریکا با تصمیم رئیس دزدها همراهی میکنند تا در منافع از غارت ملت ها شریک بشوند . علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب از جنگ ستارگان ، تا جنگ خلیج فارس؛ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ. ﴿توبه ۵۴﴾ و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. بلوک غرب و ناتو با محوریت آمریکا، جهت شکستن اقتدار بلوک شرق و ورشو با محوریت اتحاد جماهیر شوروی، جنگ کذایی ستارگان را راه انداختند ، اتحاد جماهیر شوروی را به فضا کشاندند و انها را آنقدر در اسمان و بین ستارگان معطل کردند تا بخاطر هزینه های سنگین این جنگ ، بنیه اقتصادی اتحادیه جماهیر شوروی فلج شد . بنظر می رسد؛ اینبار جمهوری اسلامی ایران میخواهد همین بلا را بر سر امریکا بیاورد . بخش مهمی از توان نظامی امریکا و چند کشور اروپایی را به خلیج فارس کشاند . سپس وارد مذاکره شد و قصد دارد با طولانی کردن مذاکره ، سپاه عظیم امریکاییها و متحدینش را بواسطه هزینه هایی سنگینی که به ازای هر روز ماندن در این منطقه به انها تحمیل می شود ، مدتها در خلیج فارس به انتظار نگه دارد، تا تمام توان و آمادگی رزمی انها فرسوده شود . در حدی که؛ آرزوی سربازان امریکایی فقط این بشود؛ زنده از خلیج فارس فرار کنند . ترامپ اگر خاطرات ۳۵ هزار سرباز صدام را که در ابتدای جنگ تحمیلی به خودشان جرائت دادند و وارد خرمشهر شدند، اما فقط با یک یورش رزمندگان سپاه اسلام، حدود ۲۰ هزار نفر از انها اسیر و بقیه کشته ، مجروح و مفقود شدند و هیچکدام نتوانستند سالم از خاک ایران فرار کنند را می‌خواند، هرگز سربازانش را برای جنگ با ایران به خلیج فارس نمی آورد . علیرضا تنهای کیسمی ۱۸ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
در آغاز پادشاهی خسرو پرویز، امپراتوری روم برای جلب رضایت شاه ایران، صدها صندوقچه طلا و ده‌ها زن زیباروی رومی به عنوان هدیه فرستاد. خسرو پرویز که از این پیشکش‌ها خوشحال شده بود، جشن باشکوهی برگزار کرد. درمیان این شادی، بوذرجمهر، وزیر خردمند دربار، به شاه توصیه کرد که سپاهیان ایران را به مرز روم بفرستد. درباریان از این پیشنهاد شگفت‌زده شدند و برخی با تمسخر به او خندیدند. اما خسرو پرویز که به هوش و درایت وزیر خود ایمان داشت، این فرمان را اجرا کرد. هنگامی که لشکر ایران به مرز رسید، سپاه عظیم روم را آماده حمله دید. اما رومیان که انتظار آمادگی ایرانیان را نداشتند، از یورش خود منصرف شدند. خسرو پرویز که به نقشه رومیان پی برده بود، تمام صندوق‌های طلا را تصاحب کرد و مردان و زنان همراه آن‌ها را اعدام نمود. پس از این واقعه، پادشاه از بوذرجمهر پرسید: «چگونه این موضوع را پیش‌بینی کردی؟» وزیر خردمند پاسخ داد: «دشمنی که صدها سال دشمن تو بوده، یک‌شبه دوستت نمی‌شود.»
هوالحبیب چرایی جنگ منطقه ای ؟؟؟ امریکاییها برخلاف سایر کشورهای استعماری ، از دوره روزولت، استراتژی تهاجمی خود را "دریا پایه" قرار دادند و بر همین اساس با هزینه های بسیار سنگین ، ۱۲ ناو بزرگ هواپیما بر ساختند و در خدمت ارتش حدود دو میلیون نفری خود قرار دادند . اما شرح عملیات های نظامی امریکا و نحوه گسترش انها در نقاط مختلف کره زمین نشان میدهد، همچنان متکی به خشکی هستند. در منطقه خلیج فارس نیز در اکثر کشورهای پیرامونی ایران ، پایگاه ثابت زمینی بسیار گسترده ای دارند . به عنوان مثال ؛ یک سوم کل مساحت خشکی کویت ، تمام اسمان قطر ، یک دوم همه سواحل بحرین و... رسما در اختیار امریکاییها قرار گرفته است. وسعت زمینی پایگاه اینجرلیگ امریکا در ترکیه از مساجد چند شهر ترکیه بیشتر است و محدوده فضایی که برای پرواز پرنده هایی آمریکایی اختصاص داده شده ، تقریبا نیمی از فضای پروازی اسمان ترکیه است. گرچه این روزها امریکاییها به بهانه برخورد نظامی با ایران ، بخشی از توان دریایی خود را وارد منطقه خلیج فارس نموده اند ، اما این توان دریایی انها ، نسبت به توانی که در خشکی دارند ، مقدار تعیین کننده ای نیست و در نتیجه برای تحمیل یک جنگ تمام عیار به ایران ، بشدت به اسمان و زمین و امکانات همه کشورهای منطقه نیاز دارند. در جنگ ۱۲ روزه نیز اکثر کشورهای منطقه مانند اردن ، عربستان ، امارات ، قطر ، کویت، بحرین، ترکیه و... + کشورهای فرامنطقه ای از جمله انگل یس خبیث ، فرانسه ، ایتالیا و... که در منطقه حضور داشتند و دارند ، کاملا در خدمت امریکا و رژیم صهیونیستی بودند . بنابراین در هر جنگ دیگری این کشورها که فاقد هر گونه اختیار و اراده و استقلالی هستند ، خواسته یا ناخواسته باید در خدمت امریکا باشند. درنتیجه ایران نیز در جنگ تمام عیار نمی تواند نسبت به پایگاه‌های امریکا در این کشورها و همچنین امکاناتی که این کشورها در اختیار امریکا قرار می دهند، بی تفاوت باشد. دکترین عملیاتی ایران می گوید ؛ پاسخ به دشمن متناسب با هر سطح تهدید و تهاجم ، توسط هر کشوری و علیه هر نقطه ای ، که از آنجا علیه ایران عملیات نظامی صورت میگیرد. در نتیجه در جنگ احتمالی اینده؛ سرزمین کشورهای میزبان سربازان و تحهیزات امریکاییها ، هدف قاطع عملیات تدافعی و بازدارنده ایران خواهد بود. علیرضا تنهای کیسمی ۱۹ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
28.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باور کنیم که شیطان دشمن ما هست. همین .
هوالحبیب‌ با این همه دغل کاری بسیاری از وزرا و وکلا و مدیران کشور چه کنیم؟؟ با عرض تسلیت به بسیاری از وزرا و وکلا ، مجددا میلاد اقا حضرت حجت (عج) را به همه انسان های صالح و منتظر تبریک عرض میکنم. آنچیزی که ما از مشخصات یاران و مدیران حضرت در دوره حکمرانی ایشان، حسب ایات و روایات می فهمیم این است؛ مدیران و کارگزاران حضرت؛ - انسانهای مستضعف و صالح هستند . - حتما حقوق بگیر نجومی نیستند . - حتما کت و شلوار ده ها میلیونی نمی پوشند. - حتما دارای زندگی مجللی نیستند . - حتما هزینه زندگی ماهانه انها و خانواده انها از هزینه زندگی مردم عادی بالاتر نیست . - حتما حساب بانکی آنچنانی ندارند. - حتما ماشين های شخصی انها آنچنانی نیست. و... از این نظر من فکر میکنم ؛ اندسته از مدیران نظام ما که این مشخصات را ندارند ، باید نسبت به تولد و ظهور حضرت ، واکنش منفی داشته باشند . یعنی بدانند با ظهور حضرت ، رسوا می شوند ، عزل می شوند ، به عنوان خائن محاکمه می شوند و در زندان باید اب خنک بنوشند . اینکه می بینید مسئولی با کت و شلوار و ژست اشرافی ، صورت تیغ زده و... میلاد اقا امام زمان (عج) را به مردم تبریک می گوید ؛ یا احمق است ، یا دروغگو و فریب کار. اینکه اساسا چنین فردی با چنین ظاهر و باطنی خود را فرماندار و استاندار و مدیر کل و نماینده مجلس و وزیر و... در نظام ج.ا.ا میداند، هم؛ دزدی است در این جایگاه ، دغلباز و فریب کار و کلاهبرداری است که با نفوذ به این جایگاه قصد تخریب نظام و آبروی ج.ا.ا را دارد . علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب راهکارهای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ دولت مردان و دست اندرکاران که خواهان افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات هستند به راهکارهایی درستی که دکتر حسین الله‌کرم، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جمعیت رزمنده‌ مدافع انقلاب اسلامی، ارائه داده اند ، دقت و توجه و اجرایی کنند. دکتر حسین الله‌کرم ؛ میزان مشارکت بستگی به عوامل متعددی دارد. برای نمونه: - پیروزی ایران در جنگ ۱۲ روزه مقابل دو قدرت اتمی آمریکا و اسرائیل و کشورهای همسو، - شکست تروریست‌ها در جنگ شهری دو روزه ۱۸ و ۱۹ دی ماه، - تغییر در روش اجرای جراحی اقتصادی با ثبات ارز، - واگذاری یارانه ماهانه یک میلیونی به هر فرد، - افزایش پلکانی حقوق از ۲۰ درصد به ۴۳ درصد و کاهش مالیات ارزش افزوده از ۱۲ درصد به ۱۰ درصد ، - مهم‌تر، افزایش یارانه پرداختی به مردم ، برابر با افزایش تورم، عملکرد مثبت و بی نقص در این موارد می‌تواند منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بشود. امیدوارم وزرا و وکلا این موارد را شنیده و دیده باشند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب از مهندسی دقیق تا محاسبات غلط ترامپ و نتانیاهو ، تا داعشی ها ، کودتاگران ، گوگوش ها ، سران جبهه اصلاحات ، تا رقاص های ایرانی؛ اینکه چگونه مجموع دشمنان نظام می توانند با مهندسی دقیق ، کشور مارا بهم بریزند و سپس از محاسبه غلط در زمان و مکان و حجم و شکل اجرای طرح خود ، پشیمان می شوند ، موضوع این یادداشت نیست . انچه که می‌خواهم به ان اشاره کنم ؛ محاسبات سران جبهه اصلاحات است . در باب محاسبه غلط شعبان بی مخ ها و مشتی اراذل و اوباش که جهت براندازی نظام ، داعش گونه وارد خیابان ها شدند و اینهمه جنایت آفریدند و حامیان خارجی انها نیز ، شان من و شما اجازه نمی دهد در این مورد صحبت کنیم. نقش سلبریتی های عوضی و پولدار و فاسد هم ، همواره مشخص است . در فتنه اخیر نیز همان کاری را کردند که از سوی هالیوود و فدراسیون ها و کمپانی های جهانی به انها ابلاغ شده بود . واما سران جبهه اسلاحات؛ اینها نیز دچار اشتباه محاسباتی شدند، واقعا فکر می کردند ، نظام ج.ا.ا در اوج ضعف قرار دارد ، فشار خارجی و اراذل و اوباش داخلی در کنار نارضایتی بحق مردم از شرایط بد اقتصادی، برای انها فرصتی را فراهم کرده است که به زیر میز بزنند ‌، به وسط میدان بیایند ، نقش معارض را بازی کنند و با این توهم که نظام در حال سقوط است ، در ساختار و سازمان ما بعد نظام ج.ا.ا نیز برای خود جایگاهی تعریف کنند. در حالیکه نفهمیدند ؛ - آنچه که به مشام انها می رسد ، بوی کباب نیست ، بلکه خر داغ می کنند. - احزابی که از همین نظام مجوز فعالیت گرفته و سالها دولت و بخش های مختلف این نظام را در اختیار داشته اند و از شیر مرغ تا سلامتی جان و مال و حساب های پر پیمانه بانکی انها با لطف و مرحمت همین نظام تامین شده است، - و... حق معارضه و جنگ با نظام را ندارند . واقعا این احمق ها فکر میکردند نظام قادر به برخورد با انها نیست. بخصوص از زمان جنگ ۱۲ روزه ، هر روز محکمتر به نظام ما و ارمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ما، لگد می زدند . واقعا امیدواریم قوه قضائیه ، عدالت را در مورد این افراد و جریان منحط نفاق در کشور پیاده نماید. حتی خون بهای جوانانی را که با فریب همین افراد وارد خیابان ها شدند و جان خود را از دست دادند ، از این افراد بستاند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالحبیب‌ دستگیری پس از کودتا؛ - حسب اقدامی که امروز نهادهای قضایی و امنیتی کشور انجام داده اند ، تعدادی از اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات ایران دستگیر شدند و از دستگیری بقیه افراد اطلاعی ندارم. - با عنایت به اسم و رسم افراد دستگیر شده بنظر می رسد ، این افراد با عنایت به جایگاه حقوقی خود در جبهه اصلاحات متهم به اعمال مجرمانه گردیده اند و اصل داستان به اقدامات فردی انها مربوط نیست . - با عنایت به جایگاه حقوقی انها در جبهه اصلاحات، حتما لازم است احزاب متشکله جبهه اصلاحات سریعا مواضع خود را نسبت به اتهامات این افراد اعلام و در غیر اینصورت شریک در حکم قضایی انها خواهند بود . - اعضای هیات رئیسه جبهه اصلاحات؛ آذر منصوری . رئیس (دستگیر)، محسن آرمین نایب رئیس (دستگیر)، سیدحسن رسولی نایب رئیس اول ( بی اطلاع)، بدرالسادات مفیدی نایب رئیس دوم ( بی اطلاع) و جواد امام دبیر و سخنگو ( دستگیر). ضمنا؛ ۱- جبهه اصلاحات ایران ، متشکل از ۲۷ حزب هستند که نمایندگی انها را  حسین کمالی و ابراهیم اصغرزاده ( دستگیر شد) بر عهده دارند ۲- ۲۷ حزبی که در جبهه اصلاحات ایران حضور دارند و باید موضع خودرا نسبت به موارد اتهامی علیه دستگیر شدگان اعلام کنند، عبارتند از: حزب ندای ایرانیان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران انجمن اسلامی معلمان ایران انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران مجمع ایثارگران مجمع فرهنگیان ایران اسلامی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی حزب همبستگی ایران اسلامی انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران حزب پیشرو اصلاحات جمعیت تولیدگرایان ایران حزب توسعه ملی ایران اسلامی مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی جمعیت زنان مسلمان نواندیش حزب کارگزاران سازندگی ایران حزب مردم‌سالاری حزب جوانان ایران اسلامی حزب آزادی حزب اسلامی کار حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی مجمع نیروهای خط امام جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان حزب اعتماد ملی سازمان معلمان ایران انجمن اسلامی مهندسان ایران ۳- همچنین، تک تک اعضای حقیقی باقیمانده جبهه اصلاحات ایران نیز همین تکلیف را دارند که عبارتند از: بهزاد نبوی، فخرالسادات محتشمی‌پور، محمد رهبری، عماد بهاور،  بدرالسادات مفیدی،  سید حسن رسولی، سید معروف صمدی،  اسماعیل گرامی‌مقدم،  فاطمه سعیدی،  محسن هاشمی،  لیلا فلاحتی،  محمد مقدم، ۴- احزابی که قبل از صدور رای دادگاه موضع خودرا نسبت به اتهامات اشاره شده در اطلاعیه رسمی قوه قضائیه سریعا مشخص نکنند ، حتما تعلیق و از فعالیت انها جلوگیری خواهد شد. ۵- با عنایت به رای دادگاه علیه این افراد که اشاره به جایگاه حقوقی این افراد در جبهه اصلاحات دارد، بدون شک این حکم شامل همه احزاب باقیمانده در عضویت این جبهه نیز خواهد شد. علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ بهمن ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110