eitaa logo
Tanha110
823 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
519 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالسمیع البصیر تیم مذاکره کننده ایران، حق مذاكره با امریکاییها را ندارد ؛ حسب شبهاتی که کاخ سفید در مورد مبنای آتش بس دو هفته ای و مبنای مذاکرات در پاکستان بوجود اورد ، ۱- عملا آتش بسی بین ایران و امریکا و رژیم صهیونی وجود ندارد. بنابراین هر لحظه باید منتظر اغاز مجددا حملات رژیم صهیونی و امریکا به میهن اسلامی بود. . اینکه ایا مجددا می‌خواهیم انها شروع کننده تهاجم باشند؟ متاسفانه از همان خطاهای راهبردی ایران بوده و است . ۲- تیم مذاکره کننده ایران حق رفتن به پاکستان و شرکت در مذاکرات را ندارد؛ دلیل؛ - مبنای مذاکرات چیست ؟ دشمن به ایران حمله کرد ، تا توانست زد ، کشت ، ویران کرد، حالا می‌ خواهیم بر سر چه چیزی مذاکره کنیم؟؟ - کاخ سفید رسما و چندین بار مبنای ادعایی بیانیه شعام را رد کرد. شورای عالی امنیت ملی ایران می گوید ؛ امریکا شروط ۱۰ گانه ایران را مبنای مذاکرات قرار داده ، خود کاخ سفید می گوید ؛ ما انرا در سطل آشغال انداختیم . تیم مذاکره کننده ایران زمانی حق دارد برای مذاکره به پاکستان برود که کاخ سفید رسما اعلام کند ؛ شروط ۱۰ گانه ایران مبنای مذاکرات است، در غیر اینصورت این کار یک خیانت و حماقت کامل است . ضمن اینکه ؛ تمدید مدت آتش بس ، مگر در صورت نقدشدن بعضی از مفاد ۱۰ گانه شروط برای ایران هم، هم خیانت و هم حماقت است. علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر راز فتنه پذیرش آتش بس و تکرار حماقت "امضای کری تضمین است"؛ جمله زیر در بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی (مورخه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۵) راز فتنه آتش بس فعلی است. این موضوع اگر خدای ناکرده خوب مدیریت نشود، خسارات وحشتناکی به کشور ما وارد می کند، می تواند موجب هدر رفتن خون های همه شهدا ، زحمات همه مجاهدت های رزمندگان و صبر و پایداری و استقامت همه ملت ما و گروه های مقاومت گردد؛ ""اکنون نخست وزیر محترم پاکستان به ایران اطلاع داده که طرف آمریکایی برغم همه تهدیدهای ظاهری این اصول را به عنوان مبنای مذاکرات پذیرفته و تسلیم اراده ملت ایران شده است. بر این اساس در عالی ترین سطح تصمیم گرفته شد ؛ ایران به مدت دو هفته و صرفا بر مبنای این اصول مذاکراتی را در اسلام‌آباد با طرف آمریکایی انجام بدهد."" این بخش از بیانیه شعام بر اساس؛ - یا ترامپ و آمریکایی‌ها انروز ده شرط ایران را واقعا قبول کرده بودند و بعدا زیرش زدند. - یا نخست وزیر پاکستان از قول انها دروغ گفت. - یا عراقچی دروغ گفت. تنظیم شده است. اما انچه که واضح است ؛ حتی اگر عراقچی پیام نخست وزیر پاکستان را درست شنیده باشد و درست هم منتقل کرده باشد ، بدون گرفتن سند رسمی این کار را کرده است ، اینک دستش خالی است و فقط منتطر است پاکستانی ها شهادت بدهند چه شنیده اند و چه گفته اند . مهمتر از نقش عراقچی در این فتنه ، اعضای ساده لوح ما در شورای عالی امنیت ملی هستند ، معلوم نیست چرا اینها، قول عراقچی را پذیرفته اند.؟ چرا از عراقچی سندی و مدرکی نگرفته اند.؟ مگر خاطره "امضای کری تضمین است" را از قول رئیس عراقچی بیاد نداشتند.؟ در هر موضوعی که یک طرف ماجرا عراقچی ، تخت روانچی ، اساتید و شاگردهای اینها باشند، انجا قابل اعتماد نیست. علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر تذکر ؛ در این شرایط رفتن برای مذاکره خطای راهبردی است . حال اگر قرار است در این شرایط به مذاکره برویم، چه کسانی را باید برای مذاکره بفرستیم ؛ ۱- تربیت شده و درس خوانده در مکتب غربی ها نباشد. ۲- با ظریف و روحانی و عراقچی دم خور نباشد. ۳- سابقه حضور در مذاکرات فضاحت بار گذشته را نداشته باشد. ۴- مرعوب قدرت آمریکا نباشد . ۵- بفهمد و درک کند که به عنوان نماینده ایران پیروز در جنگ در مذاکرات حاضر می شود و امریکا طرف شکست خورده در جنگ است. ۵- انقدر شعور داشته باشد که ماوقع مذاکرات را صادقانه به مقامات کشور منتقل کند. ۶- در مقابل زیاده خواهی و توهین امریکاییها قادر باشد در همان محل مذاکرات تو گوش امریکاییها بزند ‌. ۷- به خدای متعال و به قدرت ملت ایران ایمان داشته باشد. علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر این فرصت را غنیمت بشمارید ؛ شکی نیست که این جنگ با شدت بیشتر تکرار می شود ، با فرض بر اینکه در این دو هفته شرایط همینگونه پایدار می ماند ، بنابراین هم ایران ، هم امریکا و هم رژیم صهیونی حداکثر ۱۴ روز فرصت دارند تا ضعف های خودرا در حد توان برطرف کنند و برای جنگیدن مجدد از روز پانزدهم اماده بشوند؛ لذا بر همه ملت ایران لازم است کمک کنند این ضعف ها و نقص های آشکار ایران.در این جنگ شناسایی و راهکارهای بر طرف کردن انها نیز از نگاه عموم مردم که فاقد طبقه بندی امنیتی و اطلاعاتی است بیان شود . ضعف های آشکار ایران در این جنگ چه بود؟ - نداشتن نیروی هوایی قابل ؛ این جنگ نشان داد نیروی هوایی ارتش ایران فاقد قابلیت عملیاتی است ، که باید برای ان فکری کرد. این نیروی هوایی بدرد ابن جنگ نمی خورد. - نداشتن پدافند هوایی مقتدر؛ در این جنگ برتری هوایی با دشمن بود ، گرچه در مواردی هم پدافند هوایی ما خوب درخشید، ولی در مجموع نتوانست از پس پرنده های ریز و درشت دشمن بر بیاید . انها بر اسمان ایران مسلط بودند. - اشرافیت اطلاعاتی دشمن: در این جنگ دشمن نشان داد که اطلاعات وسیعی از اهداف عملیاتی خود در ایران دارند و می توانند این اطلاعات را به عملیات تبدیل کند. اینکه این اشراف اطلاعاتی از طریق عوامل انساني ( نفوذی ها و جاسوس ها) یا ازطریق عوامل الکترو نیکی و هوش مصنوعی و ... حاصل می شود موضوع دیگری است. - ضعف در شبکه های ارتباطاتی بی سیم و باسیم؛ دشمن دارای اشرافیت نسبی بر شبکه های ارتباطی بخصوص بر تلفن های همراه و ثابت و بر دوربین های مداربسته و هر چیزی که در بستر ویندوز و اندروید و ماهواره فعال است می باشد و میتواند از طریق شنود مکالمات بخشی از ارتباطات مارا نا امن نماید . - و... ما حداکثر ۱۴ روز وقت داریم این ضعف ها را برطرف کنیم . علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر جايگاه قصاص خون امام خامنه ای رحمه الله علیه و تک تک شهدا از بانیان این جنایات در مذاکرات و در سیره زندگی ما؛ با هزاران تاسف و تاثر ، یکی از محورهای اصلی که معمولا در گفتمان اکثر سياسيون ، دولت مردان ، سخنرانان ، مداحان و حتی مراجع عظام ما مطرح نمی شود ، موضوع خونخواهی و قصاص قاتلین امام شهیدمان و تک تک شهدای در تاریخ ایران، از آمریکایی‌های جنایتکار و رژیم صهیونی است، بنظرم همه شروط ۱۰ گانه و هرچیز دیگری که در هر زمانی و توسط هرکسی مطرح می شود، در مقابل این موضوع، ارزش و اهمیت چندانی ندارد. اصل این است؛ گذشته از هر نتیجه ای که این جنگ و آتش بس و توافق و ... با امریکا می خواهد داشته باشد؛ گذشته از هر اظهار نظر و هر تصمیمی که در مورد این جنگ و جهت تنظیم رابطه ایران با امریکا گرفته خواهد شد؛ **قصاص خون تک تک شهدا ، یک تکلیف حیاتی و دائمی بر گردن همه مسلمانان و ازادگان دنیا است .** هیچ عاملی و هیچ حکمی نمی تواند قاتلین و آمران این جنایات را از قصاص نجات دهد. واقعا انتظار داشتم ؛ مراجع تقلید فتوای قتل ترامپ و نتانیاهو را بدلیل بشهادت رساندن امام شهیدمان و سایر شهدا صادر کنند. قرآن کریم در این مورد می فرماید؛ «وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»  (بقره/۱۷۹) ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص مایه زندگی است، باشد که [از ریختن خون مردم بدون دلیل شرعی] بپرهیزید. امام شهیدمان درباره لزوم مجازات قاتلان سردار سلیمانی تاکید داشتند ؛ "آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام درهرزمانی که ممکن باشد قطعی است.° (۲۹ شهریور ۱۳۹۹) امروز نیز ملت ایران در باب خونخواهی از قاتلین تک تک شهدا و امام شهیدمان همین حکم را در مورد قاتلین شهدا صادر می کنند؛ «آمران و قاتلان امام شهیدمان باید انتقام پس دهند، این انتقام درهرزمانی که ممکن باشد قطعی است." این حکم بر گردن همه ما هست، با توافق یا بدون توافق در این جنگ و یا در هر زمان و شرایط دیگری . حتی اگر روزی ترامپ و نتانیاهو و دیگر جنایتکاران عالم ، همه امریکا و اسراییل را تسلیم ایران هم کنند حکم قصاص این جانیان در جای خود باقی است و در اولویت اول این جانیان باید مجازات شوند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر نقشه آمریکا برای ترکیه بعد از خروج از ناتو: نمی دانم سران و شخصیت ها و مردم ترکیه این موارد را می دانند یا نه ؟ ولی این روزها صهیونیست ها مرتب تکرار می کنند؛ بعد از متلاشی شدن ایران ، نوبت متلاشی کردن ترکیه است. با این حال ، ترکیه همچنان هم در خدمت صهیونیست ها و هم تمام قد در اختیار آمریکایی‌ها است . هم اکنون ترکیه اصلی ترین محور تامین کننده نفت و سایر نیازهای ضروری اسرائیل است. «جوزف کنت» مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا ، در تحلیلی درباره دلیل پشت پرده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نوشت؛ "امریکا به این دلیل از ناتو خارج می شود، تا بتواند در صورت درگیری ترکیه و اسرائیل در سوریه، در کنار اسرائیل باشد». توجه کنید چنین جنگی چقدر جالب خواهد بود؛ آمریکایی‌ها از پایگاه نظامی خودشان در خاک ترکیه (پایگاه انجرلیگ ) ، ترکیه را بمباران خواهند کرد. ای خاک دو عالم بر سر سران کشور ترکیه. علیرضا تنهای کیسمی ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هدایت شده از تنها ۱۱۰
هوالسمیع البصیر معجزه "امت مبعوث"؛ اگر از بنده بپرسند مهمترین و بالاترین هنر امام کبیر و امام شهید در این ۴۷ سال چه بوده است ؟ خواهم گفت ؛ ساخت "امت مبعوث". ما امروز در ایران ده ها میلیون انسان صاحب رسالت داریم که پس از پذیرش حکم خدا ، به مانند رسول خدا محمد مصطفی (ص) که از بالای کوه و غار حرا وارد جامعه شدند ، این مردم نیز وارد خیابانها شدند تا پاسدار حریم خدا و مطیع اوامر نماینده خدا در روی زمین باشند . تا از نظام ج . ا. ا دفاع کنند. امروز این ملت ایران هستند که به مسئولین نظام می گویند؛ نترسید ، نگران نباشید بجنگید، بجنگید . در همه ادوار تاریخ زمامداران در تعقیب اهداف نظام و حکومتی که خود در راس ان بوده اند جلوتر از مردم بودند و از مردم به عنوان سپر و ابزار حفاظتی از خود استفاده می کردند . اما این بار در تاریخ، مردم ما ، که خود کمترین بهره مادی را از این نظام می برند و بیشترین اسیب را در این جنگ متحمل شده اند به وکلا و نماینده های مجلس که هیچ اسیبی در این جنگ ندیده اند و به وزرا که فقط دو شهید تقدیم کرده اند می گویند ؛ نترسید ، بمانید ، استقامت کنید و ... تکرار می کنم ؛ امروز مردم ما به وزرا و وکلا. استانداران و مدیران و... که اکثر انان از حقوق بگیران نجومی هستند و با چهار دست و پا بر سر بیت المال افتاده و تا بناگوش می خورند و می برند. می گویند: نترسید ، استقامت کنید ، در صحنه بمانید ، شب ها به خیابان‌ها بیایید و... در حالیکه اگر به این نظام اسیب وارد شود علی القاعده اولین کسانی که به دار آویخته می شوند همین وزرا و وکلا و استانداران و مدیران و روسای ادارات هستند. همه اینها از نشانه های کمال ، بالندگی ، رشد و بعثت این ملت است. امروز این امت مبعوث و صاحب رسالت ایران عزیز است که به فرماندهان ما می گوید؛ جنگ را در هر شرایطی و تا نابودی رژیم منحوس صهیونی و بیرون کردن امریکا از منطقه و گرفتن انتقام خون شهدا ادامه دهید ‌. همین امت مبعوث امروز ، هم به امریکا ، هم به اصل مذاکره و هم به وزرا و وکلایی که بدنبال مذاکره با امریکا هستند ، بشدت بدبین هستند . مردم ما در همه این ۴۰ شبانه روز همه سختی ها و مشکلات را با جان و دل خود تحمل کردند که نتیجه جنگ در میدان رزم تعیین بشود و در نیمه راه رها نشود ، سرنوشت ملت و ایران عزیز در پشت اتاق های محرمانه مذاکرات رقم نخورد ، این ملت عزیز امروز نیز با صدای بلند خواهان برگشت از اتاق مذاکره به میدان جنگ هستند . از تیم مذاکره کننده می خواهد؛ در صورت کوچکترین تخطی و تخلف و زیاده خواهی دشمن، میز مذاکرات را رها کنند و اسلحه بدست بگیرند و مستقیم با امریکا وارد جنگ بشوند . انصافا چنین ملتی با این کیفیت و کمیت و روحیه و فداکاری و شجاعت هرگز در روی این کره زمین نبوده است . قدر این ملت را بدانید. علیرضا تنهای کیسمی ۲۱ فروردین ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر اسلام اباد نقطه قوت ایران؛ دیروز و امروز شهر اسلام اباد پایتخت پاکستان بدلیل برنامه ریزی و به بهانه تضمین امنیت هیات های مذاکره کننده ایرانی و امریکایی کلا تعطیل شده است . اما دلیل اصلی این تعطیلی ؛ ۱- اعلام حمایت بسیار گسترده ملت پاکستان از ایران در این جنگ و اینکه مردم پاکستان اعلام کرده بودند؛ خودشان می‌خواهند از هیات ایرانی استقبال خیابانی داشته باشند و پیش بینی می شد ، میلیون ها پاکستانی در این برنامه استقبال شرکت کنند . ۲- احساس ترس و وحشت و نا امنی نمایندگان امریکا از حضور در اسلام اباد ، که خواهان تدابیر امنیتی بیشتر بوده اند ، دولت پاکستان این روزها را تعطیل کرد تا ان اجتماعات مردمی شکل نگیرد و فضای شهر بیشتر در کنترل دولت و ارتش پاکستان باشد. ملت ایران از ملت دوست و برادر و مسلمان پاکستان بابت همه حمایت ها تشکر می کند. در هرحال حساب مردم مسلمان پاکستان از حساب دولت و گروههای تکفیری فعال در این کشور جداست . علیرضا تنهای کیسمی ۲۱ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
روزنامه‌نگار لبنانی: مطمئن باشید بیانیه‌های کشورهای اروپایی ، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، و غیره که حملات به لبنان را محکوم کردند، «دلیل آن حقوق لبنانی‌ها نیست، بلکه به این دلیل است که از ایران برای بستن تنگه هرمز می‌ترسند»
🔻 پاسخ به 16 شبهه درباره این روزها 🔹1.چرا مذاکره؟ چون اینبار ایران به مذاکره نیاز دارد، نه آمریکا برای اینکه پیروزی‌های میدانی را به دستاوردهای سیاسی و حقوقی تثبیت‌شده تبدیل کند. 🔹2.کدام پیروزی؟ شعاری نیست؟ همین الان چند چندین؟ دشمن به هیچ هدفش نرسید. نه براندازی نه آشوب و نه برچیدن هسته ای و نه موشکی همین؟ خیر بسیار هزینه داد هم اختلاف داخلی. هم اختلاف با اروپا و هم‌پیمان ها. هم ضعف شدید در روایت و رسانه. هم محکومیت نزد افکار عمومی دنیا و حتی خود آمریکا. بی آبرویی در میدان نظامی و شکست ادوات افسانه ای اش. بسته شدن تنگه هرمز. افزایش درآمد برای ایران. و.... 🔹3. چرا آمریکا سراغ مذاکره آمد؟ چون عملاً گزینه مؤثری در میدان نداشت؛ نه تهدیدها اثر گذاشت، نه فشارها به هدف رسید. از سویی معادله داشت از کنترل خارج می‌شد؛ ایران وارد زدن زیرساخت‌های نفتی شده بود و اگر گره تنگه هم باز می‌شد، اصلاً نفتی برای عبور باقی نمی‌ماند 🔹4. رهبرانقلاب از مذاکره خبر داشت؟ بله؛ چون جنگ و صلح در حوزه مسئولیت ایشان است، در بیانیه‌ شعام به آن تصریح شده، منطق مذاکره هم روشن و قابل دفاع است، و اساساً عقلاً و قانوناً چنین تصمیمی بدون اطلاع ایشان ممکن نیست. 🔹5. آیا این خواست اصلاح‌طلبان است؟ خیر؛ این موضوع اصلاً میدان رقابت جریان‌های سیاسی نیست، تصمیم در سطح کلان حاکمیت و نهادهای عالی با تأیید رهبری اتخاذ می‌شود، و این مذاکره از موضع قدرت است، نه از جنس مذاکره‌ای که از سر انفعال مطرح می‌شد. 🔹6. چرا جنگ را ادامه ندهیم؟ جنگ فقط نظامی نیست، گام بعدی هر جنگ، مذاکره است، وقتی از موضع قدرت باشیم، مذاکره مؤثرتر است، و جنگِ دائمی هم هزینه‌زاست و به ضرر مردم و زیرساخت‌هاست. 🔹7. ما قبلاً هم مذاکره کردیم و نتیجه نگرفتیم بله؛ اما این‌بار فرق دارد. دشمن دو خطای محاسباتی‌اش را اصلاح کرده: قدرت نظامی ایران را فهمیده، و پشتوانه مردمی آن را—با همه سلیقه‌ها—دیده است. بنابراین دیگر از موضع قلدری مذاکره نمی‌کند. 🔸8. چرا می‌گوییم مذاکره بر سر شروط پیروزی است؟ چون همین شروط قبلاً ارائه شد و نپذیرفتند، اما حالا به‌دلیل ضعف در میدان، ناچار به پذیرش نزدیک شده‌اند. حتی اگر در نهایت هم کامل نپذیرند، باز هم این مسیر برای ما آورده و دستاورد دارد. 🔸9.اگر شروط را نپذیرند چه آورده‌ای دارد؟ با توجه به دست برتر ایران در میدان، این‌بار دشمن دچار بحران مشروعیت می‌شود، و ایران می‌تواند اهدافش را بدون توافق پیش ببرد. یعنی بازگشت به قبل، اما بدون اثرگذاری اهرم تهدید و سایه جنگ 🔸10. از کجا معلوم مذاکره‌کننده خیانت نکند؟ اولاً مذاکره‌کننده تصمیم‌گیر نهایی نیست، ثانیاً بی‌اعتمادی در جنگ به مسئولان آنهم در این شرایط و پاکاری تمام عیار مسوولین نهایت بی انصافی است. البته جای نقد باقی است 🔸11.وقتی لبنان را می‌زنند چرا آتش‌بس کردیم؟ موضع ایران روشن است: مذاکره بعد از آتش‌بس کامل در کل جبهه، به‌ویژه لبنان. 🔸12.پس چرا پاسخ نظامی نمی‌دهیم؟ در گام اول، تلاش بر فشار سیاسی برای تثبیت آتش‌بس کامل است؛ چون همین حالا همراهی اروپا و برخی کشورها شکل گرفته و اقدام نظامی زودهنگام می‌تواند این اجماع را از بین ببرد. اما این یک تصمیم موقت است؛ در صورت لزوم، مرحله بعدی می‌تواند اقدام نظامی باشد. 🔸13. پس تقاص خون رهبرمان چه؟ اولا ترامپ را هم بزنیم تقاص تار عبای رهبرمان نیست بعد هم مگر قرار است نبرد ما با استکبار تمام شود؟ در این مرحله فقط دنبال این هستیم که پیروزی میدان را تثبیت حقوقی کنیم برای تقاص گرفتن حالا حالا با دشمن کار داریم فقط توجه کنیم که جنگ ما نامتقارن و نرم است 🔸14. پس حذف اسرائیل چی؟ این جنگ، کوتاه‌مدت و یک‌مرحله‌ای نیست؛ همه اهداف هم قرار نیست در یک مقطع محقق شود. این یک نزاع بلندمدت است که زمان و استمرار می‌خواهد؛ یک روز آقای شهیدمان فرمودند آمریکا باید از منطقه برود. این مهم بعد سالها و الان در حال تحقق است مقاومت یعنی: حماسه، صبوری، استمرار و پایداری تا رسیدن به اهداف نهایی. 🔸15. وظیفه ما چیست؟ خیابان چه میشود؟ اولا پیروزی را ببینیم و حتما روایت کنیم دوم ماندن در میدان توجه کنیم آنچه همه محاسبات دشمن را بهم ریخته است حضور میدانی مردم سوم فقط انسجام. وحدت مردم با مردم و مردم با مسوولین 🔸16. مقابل وحدت شکنان چه کنیم؟ اطلاع رسانی کسانی که اتهام سازشکار به برخی مسوولین می زنند عمدتا نگرانند و محق. تنها شبهه دارند. باید کمک کرد مطلع شوند تا نگرانی شان رفع شود
هوالسمیع البصیر لزوم مدیریت هوشمندانه بر تنگه هرمز؛ امریکا امروز بدنبال ساماندهی سه راهبرد جهت کسب آمادگی برای اغاز مجددا جنگ تمام عیار علیه ایران است؛ اول؛ تقویت کمیت و کیفیت نیروهای رزمی خود در منطقه ، دوم ؛ بروز رسانی اطلاعات خود از وضعیت و نیات ایران ، سوم ؛ تقویت ائتلاف ضد ایران ، ماجرای تنگه هرمز در این جنگ ثابت کرد که اهمیت راهبردی ان بیش از حد تصور است ، موضوعی که بنظر می رسید؛ ایران تاکنون مایل به استفاده از ان در تنظیم روابط خود با دوست و دشمن نبوده است و امریکاییها در تمام برنامه ریزیهای خود علیه ایران ، از اهمیت ان غافل بوده و در محاسبات و طرحریزیهای عملیاتی حسابی برای ان باز نکرده بودند ، نتیجه اینکه ؛ امروز کنترل ، تصرف و تامین تنگه هرمز به هدف قاطع برای طرفین در این جنگ تبدیل شده است. امریکا بصورت تک محوری بدنبال استفاده از زور برای بازگشایی تنگه هرمز بود که با شکست واضح روبرو شد، ایران نیز با انداختن سایه خود بر ابن تنگه عملا انرا در کنترل خود گرفته است. از سوی دیگر : امریکا پس از شکست نظامی در بازگشایی تنگه هرمز، اینک می خواهد ؛ با مظلوم نمایی در مساله بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران و بوجود اوردن مشکلات نفتی برای اکثر کشورهای دنیا ، ضمن تخریب چهره ایران ، کشورهایی که شدیدا به تنگه هرمز برای تامین انرژی مورد نیاز خود نیاز دارند را تحریک نموده و با کمک انها نسبت به تشکیل ائتلافی از کشورهای مختلف، جهت بازگشایی تنگه هرمز اقدام نماید . اما ایران لازم است ؛ جهت خنثی سازی جنگ روانی امریکاییها و جلوگیری از شکل گیری ائتلاف ضد ایران. تداییر لارم را جهت مدیریت هوشمند بر تنگه هرمز اتخاد نماید؛ ۱- به کشتی های تجاری و نفتی کشورهای دوست اجازه دهد، بدون هرگونه مشکلی و حتی بدون پرداخت عوارض از تنگه هرمز عبور نمایند . ۲- به کشتی های نفتی و تجاری کشورهای بی طرف در جنگ، اجازه دهد با پرداخت عوارض از تنگه عبور کنند . ۳- تمامی کشتی های متعلق و یا از مبدا و به مقصد کشورهای متخاصم ، نباید به هیچ قیمتی اجازه دهد از تنگه عبور کنند. ۴- تردد کلیه کشتی های نظامی و یا با باز نظامی در تنگه هرمز را ممنوع اعلام نماید . علیرضا تنهای کیسمی ۲۱ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر تاریخ موجودی بی شرف تر و نمک به حرام تر از شما سراغ ندارد؛ همانطور که به سران دولت های متخاصم عربی حاشیه خلیج فارس گفتیم، به سران دولت اقلیم کردی عراق و به فرزندان بارزانی و خانواده انها و به فرزتدان جلال طالبانی و به خانواده انها می گوییم ؛ ما حساب های تسویه نشده زیادی با شما داریم ، به زودی به سراغ شما خواهیم آمد و نسل شما را از منطقه اقلیم عراق پاک خواهیم کرد، دلیل ؛ خودتان بهتر میدانید. چنان شما را ذلیل میکنیم که مجبور شوید قبل از فرار از کردستان عراق ، حتی هزینه تک تک موشک هایی که در این مدت بر سر حامیان امریکایی و اسرائیلی شما کوبیدیم و با انها لانه گروههای معارض ایرانی را که شما برای فتنه گری در ایران در سرزمین خود به انها پناه دادید را ویران کردیم، پرداخت کنید. تاریخ موجودی بی شرف تر از شما سراغ ندارد . علیرضا تنهای کیسمی ۲۲ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110