eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
519 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالسمیع البصیر این توئیت پزشکیان رئیس جمهور ایران است؛ اما کدام پزشکیان ؟؟ نه پزشکیان رئیس جمهور این مردم ، بلکه پزشکیان اصلاح طلبان غیر مکتبی ، پزشکیان سیاستمدار سکولار ، نه پزشکیان مکتبی و معتقد به ولایت و اسلام. نه پزشکیان بر خواسته از این مردمی که شبها تا سحر در خیابانها فریاد مرگ بر امریکا سر میدهند و به جنگ حق و باطل اعتقاد دارند ، معتقدند؛ امریکا بدلیل آن ذات خبیثانه خود و آن خوی جنایتکاری و ان دلبستگی و وابستگی به آپستین و نتانیاهو ، هرگز قابل جمع و توافق با ایرانی اسلامی و مظلومین و آزادگان عالم نیست. اما همین پزشکیان همیشه اینگونه نيست ، وفتی از ان جمع فتنه گر بی دین معامله گر ترسوی کاسب دنیا پرست فاصله میگیرد ، حرف های خدا پسندانه و حرف دل مردم را هم می زند. علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر به واژه امت مبعوث بیش از پیش توجه کنید؛ نکته اول ؛ به فضل الهی انقلاب اسلامی در ابن مرحله به امت مبعوث رسیده است ؛ امت در ذیل ولایت تعریف می شود که ریشه الهی و مکتبی و اعتقادی دارد و تمامی سازوکار ان با نهادها و سازمانهای قانونی و رسمی کشورها مثل ساختار و سازمان های تعریف شده در قوانین رسمی و حتی با احزاب و گروهها متفاوت است . در ساختار امت مبعوث ، امام وجود دارد و مردم ، در این ساختار رئیس جمهور و وزرا و وکلا نیستند . در ساختار امت مبعوث هرکس هست در کنار این مردم است نه در راس مردم و سلسله مراتب در ان حسب تقوای الهی و تبعیت از امام است نه عناوین انتخابی و انتصابی مانند وزارت و وکالت . لذا وقتی امت بسیج می شوند ، همه مردم از رئیس جمهور تا مردم عادی دارای مشاغل معمولی، در یک صف قرار میگیرند . همانند صف نماز. هیچکس هیچ شان بالاتری ندارد. نکته دوم ؛ ما در ابن مرحله از انقلاب اسلامی ، هنوز به دولت مبعوث ، رئیس جمهور مبعوث ، وزرا و وکلای مبعوث نرسیدیم . یعنی ممکن است افرادی در جایگاه‌ حکمرانی کشور که در راس این کشور امام و در ذیل ان امت مبعوث هستند ، حضور داشته باشند که خودشان‌ هنوز مبعوث نشده‌ باشند، در بیابان گمراهی و خرافات و زخارف دنیا و شهوات و کدخدا پرستی غرق باشند. ابن از آرزوهای ما هست که بتوانیم ، کارگزاران این امت مبعوث را نیز از انسانهای فرهیخته و مجاهد و خداجو و سالم و مطیع ولایت و... انتخاب کنیم . پس اگر رفتارهای دون شان امت مبعوث از کارگزاران نظام مشاهده کردید ، فعلا نگران نباشد. باید با صبر و بصیرت و استفاده درست از فرصت های پیش رو ، بسمت انتخاب افراد مبعوث از جنس همین مردم در کف خیابانها جهت شکل دهی دولت و مجلس و قوه قضائیه و...حرکت کنیم. گام بعدی انقلاب اسلامی همین است، تنظیم معیارهایی و فرایندی که فقط افراد مبعوث شده ، متصدی امور مردم بشوند. باید فیلتر جدیدی جهت جمع کردن اشغال و گرفتن ناخالصی ها در ورودی همه ارکان نظام حکمرانی کشور نصب کنیم. فیلترهای گذشته، کار آمد نیستند ، در شان امت مبعوث نیستند ‌. یا حق. علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر این عراقچی درست بشو نیست؛ واکنش عراقچی به جریان مذاکره اسلام آباد را ببینید: وزیر خارجه: ""در جریان مذاکرات فشرده‌ای که در بالاترین سطح طی ۴۷ سال گذشته برگزار شد، ایران با حسن نیت وارد مذاکره با ایالات متحده شد تا به جنگ پایان دهد. اما درست در زمانی که تنها چند گام تا «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» فاصله وجود داشت، با زیاده‌خواهی، تغییر مداوم اهداف و تهدید به محاصره مواجه شدیم. ظاهراً هیچ درسی گرفته نمی‌شود. حسن نیت، حسن نیت می‌آفریند. دشمنی، دشمنی می‌آورد."" از نگاه عراقچی، مذاکره با امریکا؛ - یا رو به پیشرفت است ، مثل دفعه قبل که با این جمله مسئولین نظام را فریب داد و دچار غافلگیری استراتژیک کرد، - یا چند گام مانده به توافق و تفاهم است، از نگاه ایشان ، اینکه ما هیچگاه با شیطان نمی توانیم به توافق و تفاهم برسیم معنا ندارد، از نگاه ایشان اینکه مذاکره ابزار سلطه گری و تحمیل اراده است، بی معنا است. از نگاه ایشان اینکه امریکا دروغگو ، فریب کار و بی تعهد به هر توافق و تفاهمی است ، بی معناست. ایشان نمی فهمد که باید قوی شد ، باید تو سر شیطان زد ، تا با محدود و محصور و منزوی کردن شیطان از شرش در امان بود. و تا این نگاه در عراقجی و وزارت خارجه است ، میز مذاکره است ، تا امید به میز مذاکره است ، نتیجه گیری از جنگ و از میدان بی معناست . با این نگاه همه جنگ ها ، در نیمه راه رها می شود . اگر پیروزی می خواهید ابتدا از عراقچی و چنین افرادی عدول کنید. علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر از داعش تا امریکا؛ حقیقتا روزهای اولی که داعش وارد میدان شده بود بسیار رعب اور بود ، فقط با تهدید روستاها و شهرها را فتح می کرد، اما بتدریج که نیروهای مدافعین حرم ما ، همین پاسداران و بسیجیان ما وارد میدان جنگ با داعشی ها شدند ، کم کم ابهت داعش شکست ، در روزهای اخر ، هر تیری را که به هر طرف پرتاب می کردیم ، بر سر یک داعشی فرو می امد ، در هر عملیاتی که علیه انها انجام می‌دادیم، تلفات سنگینی از انها می گرفتیم ، به حدی که حاج قاسم رحمت الله علیه هم متعجب می شد، این وضعیت امروز امریکا است؛ ان امریکایی که به ناو خود می نازید ، به نیروی هوایی و موشکی خود افتخار می کرد ،، مرد، تمام شد. امروز ما با امریکایی روبرو هستیم که به مانند یک لش پهن بشدت اسیب پذیر است. به هر طرف شلیک کنیم ، به امریکا می خورد ، اگر جنگی بشود بدون شک تلفات امریکا چند برابر گذشته خواهد شد. علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر باز کردن تنگه هرمز برای عبور کشتی های نفتی و تجاری کشورهای متخاصم ، خطای راهبردی است . دسته بندی کشورها را فراموش نکنید، ۱- دوست ، ۲- بی طرف ، ۳- متخاصم ، با دوست ، دوستی کنید . با بی طرف، معامله کنید. با دشمن ، دشمنی کنید. میدان فقط مطیع اوامر فرمانده معظم کل قوا باشد، به تلفن های عراقچی پاسخ ندهید. علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر تحلیل صحنه نبرد : از ذهنیت امریکا قبل از آغاز جنگ رمضان ، تا واقعیت امروز؛ امروز ؛ - گروه های تروریستی و آشوب گر داخلی که بخشی از سرمایه و امید امریکا برای بهم ریختن وضعیت داخلی کشور محسوب می شدند، کلا نفله و نابود شدند . - گروههای معارض کردی مقیم در اقلیم کردستان عراق ، که وعده داده بودند با شروع تهاجم خارجی و آشوب داخلی ، وارد کردستانات ایران بشوند و کردستان ایران را تجزیه کنند ، بدون هر گونه حرکتی ، در سوراخ های خود مخفی شدند. - گروههای تروریستی در جنوب شرق کشور که همواره باعث اذیت مرزبانان ما بودند ، در این مدت حتی نتوانستند نفس بکشند. - کشورهای عربی منطقه مثل عربستان و امارات و بحرین و قطر و اردن که مرتب عربده کشی می کردند و عامل اصلی تحریک آمريکا و اسرائیل برای حمله به ایران بودند ، الان مثل سگ پشیمانند و دنبال واسطه های مثل چین هستند که ایران دست از سر انها بردارد و انها را بیش از این منهدم نکند. - کشورهای اروپایی که همیشه همراه امریکا بودند و حتی سگ خانه زاد امریکا یعنی کانادا هم ، در حال جداکردن حساب و کتاب خود از امریکاست ، -،چین و روسیه پیشنهاد بحرین را در کنترل تنگه هرمز در شورای امنیت سازمان ملل و اسپانیا مصوبه ناتو را جهت مشارکت در عملیات حفظ امنیت تنگه هرمز وتو کرد. - افکار عمومی در امریکا هم بشدت علیه ترامپ است و خود ترامپ اعتراف میکند، که مردم امریکا خواهان برگشت سربازان امریکا به خانه خود هستند ‌. گرچه رژیم صهیونی که با حیله گری توانست امریکا را وارد جنگ با ایران نماید ، همچنان خواهان استمرار جنگ و تدوام حضور امریکا در منطقه است. همه اینها به ما می‌گوید؛ این امریکا ، ان امریکا روز اول جنگ نیست، ان امریکا مرد و تمام شد. تمام پایگاها و بخش زیادی از توانمندیهای نظامی امریکا در منطقه ویران شد. - ناوهای جنگی امریکا بجای ایجاد رعب در نزد مردم ما ،، به ابزار خنده تبدیل شده است. اکنون امریکا تنها و زخمی در منطقه ما رها شده است و فقط بدنبال یک استخوان، یک پیروزی و یک بهانه است تا در حالیکه خودرا متوهمانه پیروز جنگ معرفی می کند ، برای همیشه بساط خودرا جمع کند و از منطقه خارج شود. اینکه تعقیب و یا عدم تعقیب امریکا ، کدام راهبرد درست است؟؟ بحث دیگری است، اما انچه که می تواند پیروزی ایران را آشکار کند ؛ ایستادگی ملت ایران ، بخصوص مسئولین کشور ما بر اصل مقاومت ، حفظ آمادگی رزمي و برخورد شدید با امریکاییها و رژیم صهیونی در مقابل هر اقدام خبیثانه است. هر گونه وادادگی ، نشست و برخاست و لبخند زدن به کشورهای متخاصم مثل انگل یس خبیث، فرانسه، آلمان و کشورهای بی شرف منطقه و مذاکره و دادن نقش به انها در موضوع تنگه هرمز خیانت است. ایران نباید به هیچ وجه کنترل تنگه هرمز را رها کند. عادی شدن تردد در تنگه هرمز و عبور کشتی های تجاری کشورهای متخاصم، خیانت به آرمان‌های شهدا و تمرد از فرمان فرماندهی معظم کل قوا و هدر دادن همه زحمات و تلاش های امت شهید پرور ایران است . علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر این جنگ جنگ منطقه ای بوده ، است و خواهد بود؛ مراقب باشید این جنگ به جنگ بین ایران و امریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل نشود. در این آتش بس ، امریکا با زیرکی تمام ، آتش بس را به آتش بس خودش و متحدینش با ایران بسط داد، اما ایران نتوانست این آتش بس را به آتش بس ایران به همراه متحدینش با امریکا تبدیل کند . لذا پس از آتش بس رژیم صهیونی شدیدترین ضربه را به شیعیان لبنان وارد کرد. اینک؛ کشورهای عرب منطقه که آتش بیار این جنگ بوده اند ، بتدریج مشغول خارج شدن از میدان جنگ هستند و قصد دارند همه بار ادامه جنگ را بر عهده امریکا قرار دهند و این جنگ را از جنگ منطقه ای خارج کنند . و این شرایط بشدت به ضرر ایران است . ایران باید به همه بفهماند ؛ این جنگ ، جنگ همه متحدین امریکا با ایران است ، هر اقدام امریکا ، علیه ایران در هر مساله ای ، اقدام تک تک کشورهای منطقه عليه ايران محسوب می شود، اگر امریکا در اقیانوس هند و یا حتی در اقیانوس ارام مزاحم کشتی های تجاری و نفتی ایران بشود ، ایران با زدن بر سر امارات و کویت و اسرائیل و عربستان و قطر و... باید بتواند موازنه قدرت را حفظ کند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر حماقت سران ترکیه ، حد و اندازه ندارد؛ ما تصور می کردیم سران ترکیه این چیزها را نمی دانند، وبه همین دلیل با تمام توان مشغول تامین بخش عمده ای از نیازمندیهای اسرائیل هم در حوزه نفت و هم در حوزه محصولات کشاورزی هستند. فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه: اسرائیل پس از ایران نمی تواند بدون دشمن زندگی کند و نتانیاهو به دنبال این است که ترکیه را دشمن جدید معرفی کند. علیرضا تنهای کیسمی ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر محاصره دریابی ایران فرصت یا تهدید؛ شاید در نگاه ترامپ ، محاصره دریایی ایران ، به معنای قطع صادرات و واردات نفت و نیازمندیهای متنوع مردم ایران باشد و این عامل می تواند باعث نارضایتی و در نتیجه تسلیم مردم ایران را سبب شود ، از انسو؛ نیت واقعی امریکا از این اقدام می تواند ؛ اعمال فشار بر مشتریان نفت خلیج فارس و کشاندن انها برای خرید نفت امریکا باشد، در هر صورت ، اقدام به محاصره دریایی ایران ، یک اقدام اصلی و نظامی جهت پیشبرد و تاثیر گذار بر اهداف جنگ تلقی نمی شود و استراتژیست های دنیا به تمسخر این اقدام امریکا پرداخته اند . اما اینکه اساسا ایران کشوری تحریم پذیر و قابل محاصره است یا خیر؟ با توجه به موقعیت و وسعت جغرافیایی و تنوع همسایه ها و... ، همگان اعتراف دارند که کشور ایران بالذات تحریم پذیر و قابل محاصره نیست . معنای این جمله این است ؛ بجهت اثر بخشی و تحقق فعل محاصره ایران، حتما باید همه همسایه های شمالی یا جنوبی ، یا شرقی و یا غربی ایران را به همراه ایران در دایره محاصره قرار داد تا فعل محاصره ایران محقق شود. به عبارت دیگر ؛ محاصره دریایی ایران ، همان محاصره دریایی همه کشورهای همسایه جنوبی ایران نیز محسوب می شود ، اگر دنیا می تواند بدون نیاز به نفت و گاز و سایر محصولات تولیدی در خلیج فارس زندگی کند ، در این صورت شاید محاصره دریایی ایران، و جاهتی داشته باشد ، ضمن اینکه اساسا باید میزان وابستگی ایران در امر صادرات و واردات خود به جنوب کشور و به خلیج فارس و دریای عمان ، مورد بررسی جدی قرار گیرد و به این سوال پاسخ داد؛ ایا این نیاز حیاتی است ؟؟ بنده معتقدم؛ میزان وابستگی ایران به تجارت و واردات و صادرات از طریق دریای عمان اثر تعیین کننده ای بر اقتصاد ایران ندارد، جمعبندی؛ محاصره دریایی ایران یک اقدام نمادین ، سمبولیک و تبلیغاتی فقط به جهت نقش افرینی برای نیروی دریایی شکست خورده امریکا در جنگ رمضان و نیز تزئین ژست هژمونی و ابر قدرتی امریکا است، که در این جنگ به هم ریخته است. آمریکا با این اقدام میخواهد بگوید ؛ من هستم و هنوز از منطقه نرفته ام و دست از سر ایران بر نداشته ام . اما تکلیف ایران با این اقدام امریکا ؛ - به رغم بی ارزش بودن این اقدام ، ایران نباید به این محاصره دریایی اعتنا کند، باید مستقیم به ابن خط محاصره حمله ور شود و در صورت استفاده امریکا از نیروی نظامی خود، ایران نیز با استفاده از نیروی نظامی خود ، به کشتی های تجاری و نفتی و حتی به بنادر کشورهای همسوی امریکا در منطقه اسیب وارد کند . - ابراه باب المندب را نیز به دایره محاصره وارد نموده و عبور و مرور کشتی های همسو با امریکا را از دریای سرخ قطع کند - همانطور که در یادداشت دیروز نوشتم ؛ منبعد اگر در اقیانوس ارام هم به منافع و کشتی های نفتی و تجاری ایران ، توسط هر کشوری و حتی توسط باد و طوفان اسیبی وارد شود، ایران میتواند تلافی انرا بر سر عربستان ، کویت و قطر و اردن و امارات و بحرین و ... وارد کند . جمعبندی نهایی؛ هدف از محاصره دریایی ایران ، رها کردن کنترل تنگه هرمز توسط ایران است . ایران هرگز نباید کنترل تنگه هرمز را رها کند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۵ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر فرصتی برای بنادر گیلان و مازندران؛ اوایل دهه ۸۰ بود، آمریکایی‌ها با هیاهوی زیاد بحث محاصره دریایی ایران و تفتیش کشتی های تجاری بسمت بنادر ایران را مطرح کرده بودند. همزمان جلسه ای هم با مسئولين استان گیلان برگذار شده بود، انجا عرض کردم؛ قطعا باید واکنش گیلان و مازندران با این مساله، متفاوت با مسئولين استان‌های مرکزی ایران باشد. شرایط قبل اینگونه بوده است که ایران فقط از بنادر جنوبی خود تامین کالا می شد ، اینک وقت ان است که دروازه های شمالی بازگشایی بشود . تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر که بدستور امریکاییها و از زمان طاغوت ممنوع شده بود و همچنان ان قواعد پابرجا بود، باید متحول بشود و منبعد بندر انزلی و امیر آباد بخشی از ماموریت بندر شهید رجایی و بقیه بنادر در جنوب ایران را بر دوش بگیرند ، علاوه بر اینها ، بحث پیله وری یعنی تجارت سالم ، درست و هدفمند بین استان‌های مرزی با آنسوی مرز هم می تواند بخش زیادی از، نیازهای کشور را تامین کند. آنزمان در ان جلسه پيشنهاد کرده بودم که استاندار وقت طرح توسعه بندر انزلی را به ۱۰ برابر وضع فعلی تقدیم هیات دولت نماید . امیدوارم همه آن مقدمات و آن کارها صورت گرفته باشد و امروز بر خوان زحمت و تدابیر گذشته بنشینیم و انگشت حسرت در دهان فرو نکنیم . العبد یدبر والله یقدر. علیرضا تنهای کیسمی ۲۵ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110