eitaa logo
Tanha110
821 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
519 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالسمیع البصیر تحلیلی بر وضعیت امروز آتش بس و جنگ؛ حقایق مساله؛ ۱- بین آغاز مجدد تهاجمی نظامی دشمن با آتش بس هیچ رابطه ای وجود ندارد، یعنی امریکاییها اجازه دارند و قادرند وسط مذاکرات و وسط آتش بس حمله نظامی داشته باشند و اگر حمله نظامی انها به نتیجه لازم نرسید ، مجددا اعلام اتش بس نمایند، چرا وضعیت اینگونه است؟؟ برای اینکه جمعی از مسئولین تصمیم ساز نظام ما ، تربیت شده و تحت سلطه معنوی امریکاییها قرار دارند . برای اینکه از نگاه ما دو راه برای رسیدن به صلح پایدار وجود دارد، یک راه جنگ، یک راه دیپلماسی ، در حالیکه برای امریکاییها یک راه برای صلح وجود دارد و ان فقط جنگ است و دیپلماسی ابزار جنگ است. ۲- هنوز پزشکیان و وزارت امور خارجه ما نفهمیده اند؛ شرایط امروز ما با شرایط قبل از اغاز جنگ متفاوت است ، اگر ایران قبل از اغاز جنگ رمضان، کمی در شروط خود نرمش داشت به این دلیل بود که نمی خواست جنگ اغاز شود، اینک جنگ اغاز شد ، ایران هزینه های زیادی در طول این جنگ پرداخت ، ضربات زیادی هم بر دشمن وارد کرد ، دشمن درخواست آتش بس داشت ، اینکه پزشکیان و عراقچی بیایند مجددا همان حرف ها و شرایط قبل ازجنگ را مطرح کنند ، این سادگی نیست ، چیز دیگری است . اینکه دشمن شکست خورده برای ما در مذاکرات شرط بگذارد و ما را تهدید کند ، این سادگی نیست ، چیز دیگری است . ۳- هدف قاطع امروز امریکا در جنگ ، پیش بردن مذاکرات و یا تداوم اتش بس نیست، مذاکرات و ضریب دادن به اخبار تمدید آتش بس، یک عملیات فریب است. ۴- هدف قاطع امروز امریکا در جنگ ، محاصره دریایی ایران نیست، این یک عملیات فریب است. ۵- هدف قاطع امروز امریکا در جنگ، بازکردن تنگه هرمز و اشغال جزایر ایران نیست ، این یک عملیات فریب است . ۶- هدف قاطع امروز آمریکا، تقویت و اماده شدن برای اجرای یک عملیات برق اسا، غافلگیرانه ، مشابه عملیات جنوب شهرضای اصفهان در نقطه ای دیگر برای دست یابی به دو هدف عملیاتی مهم است؛ - اشغال و انهدام مرکز فرماندهی و کنترل جنگ ایران . - انهدام و یا ربایش اورانیوم غنی شده . و سپس خروج از ایران و اعلام پایان جنگ . آنچیزی که امریکا نیازدارد و می تواند اورا نجات دهد و شکست اورا در این جنگ جبران کند ، فقط این نتیجه است . - اینکه ایران به مذاکره برود ، یا نرود ، فرمانده ارتش پاکستان برای واسطه گری در تهران باشد یا نباشد . اینکه شروط و موضوع مذاکرات چه باشد یا نباشد . هیچکدام هیچ ارزش و اهمیتی برای امریکاییها و ترامپ ندارد. - امریکا با بهره گیری از قدرت نظامی و سیاسی و اطلاعاتی و عوامل داخلی خود در مرحله اول جنگ به هدف قاطع عملیاتی خود که بشهادت رساندن امام امت بود ، رسید. اما بازیابی مجدد نظام ما و تداوم مقاومت و جنگ ، به آمریکایی‌ها این اجازه را نداد که جشن پیروزی بگیرند . جنگ پس از شهادت امام ما تازه اغاز شده بود و هر روز بیش از روز قبل بنفع ایران تمام می شد. مجددا دشمن از حیله نظامی اتش بس استفاده کرد ، مجددا افرادی با تخصص مذاکره کننده وارد میدان شدند ، مجددا ما مذاکره کننده ها را برای فریب خودمان، قهرمانان ملی نامیدیم . اشتباهی که مرتب تکرار می کنیم. در حالیکه ، مذاکره‌ کننده ها، به حکم عقل و شرع، به اندازه خاک کفش یک رزمنده هم قرب و ارزش ندارند. بهرحال شد انچه که نباید می شد. ما در شرایطی به سمت آتش بس رفتیم که در میدان پیروز بودیم ، اما در تعیین شروط آتش بس ، شکست خورده بودیم . نتیجه در این دوره اتش بس این شد؛ دشمن بسرعت خودرا تقویت نمود ، تمام اسیب های وارده به سیستم های پدافند هوایی و کمبود مهمات و نقص در کمبود و ترکیب و گسترش نیروهای خودرا در منطقه بر طرف کرد. در مدت آتش بس مرتب در اسمان ایران به جمع اوری اطلاعات پرداخت و در یک گام مهم ، به محاصره دریایی ایران رو اورد. و اما ما همچنان به توهم آتش بس ، به تماشا نشستیم. اگر آتش بس تحمیلی محصول اراده شعام و دولت بود، که بود. مراقبت از تحرکات دشمن در این سطح و واکنش مناسب به نقص آتش بس های مکرر هم می بایست توسط شعام و دولت صورت می گرفت . یعنی بلافاصله پس از حضور پهپادها و هواپیماهایی شناسایی و جنگی دشمن بر فراز اسمان ایران و تعرض اسرائیل به حزب الله لبنان و یا اغاز محاصره دریایی ایران ، شعام باید اغاز عملیات نظامی ایران را ابلاغ می کرد‌ ‌. جمعبندی ؛ داغ شدن اخبار مذاکرات مجدد و احتمال تمدید آتش بس را به معنای اغاز مجدد تهاجم سخت و غافلگیرانه دشمن تفسیر کنید .
امریکا و رژیم صهیونی در میدان جنگ ضربات بسیار سختی از رزمندگان ما خورده اند ، می‌خواهند با غافلگیری نظامی، این ضربات را جبران کنند و با دستاورد نظامی ، به خانه های خود برگردند . دشمنان ما بدنبال کسب دستاورد در میدان دیپلماسی نیستند . مردم و نیروهای مسلح ما ، بدون توجه به موضوع و نتایج مذاکره و تمدید آتش بس ، همچنان باید دست به ماشه در میدان و خیابان اماده نبرد باشند . نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ. امین یا رب العالمین علیرضا تنهای کیسمی ۲۶ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر سخنی با اعضای شورای عالی امنیت ملی ؛ مردم در مورد این چند اقدام شما ابهام دارند؛ ۱- زمان پذیرش آتش بس؟ ۲- محتوای ان بیانیه بچه گانه؟ ۳- عدم تعیین پیش شرط برای پذیرش اتش بس؟ ۴- محتوای شروط ایران در مذاکره به عنوان موضوع بحث؟ ۵- رها سازی حزب الله لبنان؟ ۶- عدم واکنش به نقض انش بس های مکرر امریکا و رژیم صهیونی ؟ ۷- عدم واکنش مناسب به اخبار مذاکره مجدد‌؟ ۸- عدم انتشار گزارش مذاکره اسلام اباد؟ ۹- عدم پیگیری و مطالبه انتقام و قصاص از قاتلین امام شهید و سایر شهدا؟ ۱۰- علت تداوم ارتباط بعضی از مسئولين ایرانی با ویتکاف یهودی ؟ علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
نمی دانم چه تصوری از مقامات پاکستانی دارید؟ این تصویر واقعی انها است . بازرسی بدنی از مقامات پاکستانی (رییس‌جمهور و فرمانده ارتش) ، در استقبال از ونس و وزیر دفاع آمریکا ، در فرودگاه اسلام آباد ، توسط سربازان آمریکایی. اگر اینها در نزد ملت خود شیرند و برای ما قیافه می گیرند . نزد امریکاییها موشند. علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر مهمترین ضعف و نقص ما، نداشتن اعتماد به نفس در بعضی از مسئولین ما هست. در حدیکه نمی توانند شرایط جدید را بفهمند و متناسب با ان نسبت به امریکا ، موضعگیری و رفتار داشته باشند . برای عده ای از مسئولين ما آمريکا همچنان ابرقدرت عالم است. نمی توانند بفهمند و قبول کنند که این امریکا ، ان آمریکا نیست ، امریکای فعلی در مقابل ایران خرد شد، شکست. متحدین خود را از دست داد. اینها چون این وضعیت جدید را نمی فهمند ، لذا همان حرف ها و رفتارهای دوره ارباب و رعیتی را تکرار میکنند . خود را رعیت و امریکا را ارباب و صاحب قدرت می بینند. به همین دلیل وقتی به محورهای پیشنهادی ایران در ابن دور از مذاکرات توجه میکنیم، می بینیم ؛ خواسته ایران حتی نسبت به دوره برجام هم ضعیف تر و تعدیل شده تر است . در حالیکه ما با امریکا و متحدینش جنگیدیم ، انها را شکست دادیم و وادار کردیم برای آتش بس التماس کنند. خوب اگر به قدرت خودمان باور داشتیم ؛ هرگز اجازه نمی دادیم در مورد غنی سازی، تنگه هرمز ،گرفتن پول های بلوکه شده و... با ما بحث کنند. هرکشوری که به ما بدهکار است و یا در تحریم علیه ما مشارکت دارد در تنگه هرمز یقه اش را می گرفتیم. علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر پاکستان و ما ادارک پاکستان؛ چندی پیش در مورد مردم ، دولت مردان، احزاب و گروههای تکفیری فعال در کشور پاکستان به وضوع نوشتم، انجا اوردم؛ حساب مردم پاکستان از حساب دولت مردان پاکستان جداست. هرچقدر این مردم، صادق ، پاک و عاشق ایران هستند ، حکمرانان انها بلعکس هستند. در این یادداشت یک جمله جدید تقدیم می کنم: دولت پاکستان به میانجیگر شدن ، بیش از ایران و امریکا به آتش بس نیاز داشته و دارند . هدف سران پاکستان نه برقراری آتش بس و نه ، نه توقف جنگ ، نه برقراری صلح و... هیچکدام از اینها نیست. هدف سران پالستان فقط کاسبی است. دولت پاکستان و حتی همین نخست وزیر و نیز فرمانده ارتش پاکستان تلاش داشتند و دارند که با مطرح کردن خود به عنوان میامجیگر و مرکز نشست سران ایران و امریکا؛ - هم در راس افکار عمومی دنیا قرار گیرمد . - هم امتیاز این توافق جهانن را بنام پاکستان ثبت کند. - هم میخواهد از ایران امتیاز سياسی و اقتصادی بگيرند . -، هم میخواهد کشورهای عرب منطقه را بدوشند. - هم میخواهند از رقبای خود در. منطقه، مثل ترکیه و مصر جلو بزنند . با این نگاه ، حق و باطل ، ظالم و مظلوم و نتیجه مذاکرات، برای سران فعلی۸8 پاکستان هیچ اهمیتی ندارد.. اگر ادامه جنگ بنفع انها باشد مطمین باشید مانع صد درصد صلح و آتش بس خواهند شد، علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر با دعای کلاغ سیاه ، باران نخواهد بارید؛ مدتها بود که منتظر چنین واکنشی از سوی روزنامه های وابسته به فتنه گران بودم، فتنه گرانی که به همراه پزشکیان وارد دولت شدند و عملا خط ایجاد تفرقه بین مردم را دنبال میکنند . گداهای دیروز که امروز فقط ماهی سفید با برنج ایرانی به ذائقه انها سازگار است. از این نظر از این مواضع انها خدارا شکر می کنم ؛ چون تا امروز خودشان و کارشناسان اقتصادی و غیر اقتصادی انها هرچه گفتند ، بلعکس شد. چرا بلعکس شد؟ چون خدای مهربان فهم و عقل و علم را در پاکی و صداقت و رعایت تقوا قرار داد، علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر درباب "منع از مذاکره با دشمن" ایات، روایات، احکام، سخنان و نصحیت های فراوانی به ما رسیده است . اما در باب "بهره گیری از فرصت مذاکره‌ با دشمن" این چند جمله را هم داشته باشید ، ۱- مذاکره فقط برای تثبیت دستاوردهای میدان نبرد وجاهت دارد . ۲- مذاکره کنندگان باید فقط امربر و پیک فرماندهان میدان جنگ باشند و خودشان نباید شان و جایگاه مستقلی برای تصمیم گیری داشته باشند . ۳- انچه که در میدان رزم بدست نمی اید حتما در مذاکره‌ نیز حاصل نمی شود. ۴- جنگ همانطور که بر ما سخت است بر دشمن نیز سخت است ، ۵- دشمن به این دلیل وارد مذاکره شد ، چون نتوانست به اهداف خود در جنگ برسد ‌، پس بدنبال همان اهداف در جنگ از طریق مذاکره است. ۶- ما در این جنگ بر دشمن غلبه داریم ، فهم این مساله توسط نمایندگان مذاکره کننده ما بسیار حیاتی است. ۷- ما هزینه های لازم برای ناکام سازی دشمن و همچنین برای تثبیت موقعیت خودمان در جنگ را پرداخت کردیم ، پس مذاکره‌ در این موارد ممنوع است. الف- اصل غنی سازی ، ب- در اختیار نگه داشتن تنگه هرمز، ج- جمع شدن تهدیدات و پایگاه‌های نظامی امریکا درمنطقه . ه- لغو تحریم ها و اخذ مطالبات خودمان از کشورهای مختلف، و- اخذ غرامت جنگی. و مهمتر از همه قصاص و انتقام از قاتلین امام شهید مان و تک تک شهدا . با مذاکره‌ یا بدون مذاکره‌ ، ما در "جایگاه واقعی خودمان" هستیم. مذاکره یعنی؛ تثبیت این موارد. جنگ یعنی؛ جلوگیری از تعرض دشمن به این حقوق ما. علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر از دانش آموزان مدرسه میناب تا معلمین مدرسه میناب؛ از دانش آموزان شهیده این مدرسه گفتیم، اما از معلمین شهیده این مدرسه کمتر حرف زدیم. این تصویر معلمان شهیده مدرسه‌ی میناب است، قهرمانان واقعی این دیار ، مادران و زنانی که دین و ایمان و حجاب و استقامت و شرف و امانت داری را با تمام قطرات خون خود معنا کردند و تا نثار جان خود در کنار دانش آموزان ایستادند و با چشمانی باز و آگاهانه بشهادت رسیدند. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد. علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر چرا امریکا یا رژیم صهیونی در این جنگ از بمب اتم علیه ایران استفاده نکردند ؟؟؟ کوتاه ترین پاسخ این است؛ چون ایران حدود ۴۶۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده ۶۰٪ دارد. اگر جنگ علیه ایران به سطح استفاده از بمب اتم کشیده شود، ایران قادر است بلافاصله به بمب اتم دست یابد و دشمنان خودرا از صحنه روزگار محو نماید. براین اساس وجه دیگر وجود اورانیوم غنی شده با غنای ۶۰٪ در ایران ، داشتن ارزش بازدارندگی و مهار دشمنان این ملت است، گرچه اصلی ترین دلیل دشمنی امریکا و رژیم صهیونی با نظام جمهوری اسلامی ایران ، پایبندی ملت ایران به ارزش های بنیادی اسلام ناب محمدی (ص) و تلاش برای گسترش این ارزش ها در سراسر دنیااست ، لیکن رسانه های وابسته به دشمنان این ملت ، بهمراه مزدوران داخلی انها ، همواره تلاش می کردند که بگویند؛ تلاش ایران برای هسته ای شدن ، باعث اینهمه دشمنی ها و مشکلات و جنگ ها شده است. بهرحال دلیل اصلی تلاش امریکا و رژیم صهیونی جهت نابودی اورانیوم های غنی شده ایران ، خلع سلاح ایران است . نابود شدن و یا خروج این اورانیوم های غنی شده از ایران عملا ایران را در مقابل تهاجم همه جانبه امریکا و رژیم صهیونی بی دفاع و بشدت اسیب پذیر خواهد نمود. علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر در باب باز شدن تنگه هرمز دو نکته را عرض مبکنم؛ نکته اول؛ جایگاه شعام کجاست؟؟ انگار به نقش و ماموریت خود واقف نیست. نه از ان بیانیه بسیار طولانی و بچه گانه پذیرش آتش بس، نه از انهمه سکوت و بلاتکلیفی در مقابل نقض های مکرر آتش بس توسط امریکا و رژیم صهیونی و نه از عدم اظهار نظر در مورد بازگشایی تنگه هرمز و... ما هیچ اقدام عاقلانه از شورای عالی امنیت ملی در این مدت ندیدیم . واگذاری میدان اطلاع رسانی به ترامپ و داغ نگه داشتن بازار توئیت پراکنی ایشان. مهمترین ثمره سکوت شعام در این مدت بود. این موضوع هم ثابت کرد ؛ توانایی ترامپ در استفاده دقیق از ابزار توئیت ، قابل قیاس با اعضای شعام بخصوص پزشکیان و ذوالقدر نیست . **معلوم نیست ، این روزها این حضرات مشغول چه کارهایی هستند ،** احتمالا ترامپ را به عنوان مسئول اطلاع رسانی خود منصوب کرده و خود به مرخصی رفته اند. نکته دوم ؛ جایگاه عراقچی در این جنگ و ماجراست. ایا عراقچی، وزیر امور خارجه ایران است؟؟ انچه که از این موضعگیری عراقچی که کپی توئیت ترامپ است ، استنباط می شود: «در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود. این تردد باید در مسیر هماهنگ‌شده و از پیش اعلام‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد»! ۱- ناراحتی عمیق عراقچی از بسته بودن تنگه هرمز . ۲- تلاش ایشان نه برای برقراری آتش بس بلکه برای بازگشایی تنگه هرمز انهم برای همه کشتی ها و بصورت کامل است. ۳- همسویی کامل نظرات عراقچی با نظرات ترامپ و استفاده از همان واژه‌ های ترامپ که اتفاقا در جهت تضعیف حقوق ایران بخوبی تنظیم شده بود. ۴- حذف نام نیروی دریایی سپاه، در توئیت عراقچی ، بدلیل داشتن کینه عمیق از نیروی دریایی سپاه ، مانند همان کینه ای که حسن روحانی (استاد ایشان) و امثالهم و از جمله ترامپ از سپاه دارد . البته نکات دیگری هم وجود دارد که بماند برای بعد. و از جمله اینکه؛ اقای قالیباف در جایگاه رئیس تیم مذاکره کننده ، کجای ماجرا هست؟ چرا اطلاع رسانی نکرد؟ یعنی کار ایشان و ان تیم ۷۱ نفره مذاکره کننده تمام شد؟ رفتند برای استراحت.؟؟ ضمنا؛ تا اینجا ابن روش اطلاع رسانی و تعامل با مردم شعام و دولت و تیم مذاکره کننده ثابت کرد؛ ملت فقط باید به نیروهای مسلح اعتماد کنند و به تدابیر و اخبار منتشره انها تکیه کنند و مطالب منتشره از سوی سایرین و بخصوص از سوی وزارت خارجه و دولت را به دیوار بچسبانند، و عراقچی و امثالهم هم بدانند که اگر خودشان را پاره پاره هم بکنند نمی توانند ، نور و فضیلت رزمندگان ما را کم فروغ نشان دهند. علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر مگر ما مجلس شورای اسلامی هم داریم ؟؟ دیروز اطلاعیه ای با امضای حدود ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس ، انهم پس از ۴۰ روز که از جنگ رمضان می گذرد منتشر شد و فهوای بیانیه انها این بود ؛ ما هم هستیم ، ما را هم به بازی بگیرید. واقعیت و حقیقت ؛ در این کشور مجلسی هم هست ، حدود ۲۹۰ نفر بنام نمایندگان مجلس از حقوق های آنچنانی و جایگاههای آنچنانی استفاده می کنند . بیکار ماندن اینها به صلاح نیست. برداشت من از این بیانیه؛ این روزها نمایندگان مجلس بشدت هم از بیکاری و علافی و هم از بی اعتنایی دوست و دشمن خسته شده اند . نه دشمن به انها اهمیتی داد و تیر و موشکی بسمت انها فرستاد . نه مردم و اداره کنندگان جنگ به انها جایگاهی دادند که نقشی داشته باشند و نه روحیه و توان اکثر انها در حدی بود که بدرد ابن شرایط بخورد و کاری از دست انها ساخته باشد . باز هم گلی به جمال این ۴۰ نفر ، ان ۲۵۰ نفر چه می کنند؟ به طنز نوشتم ، واقعیت این است؛ مجلس و نماینده ای که در این ۴۰ روز در حاشیه بود ، نبودش بهتر از بودش هست . علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110