eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
520 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
نمی دانم چه تصوری از مقامات پاکستانی دارید؟ این تصویر واقعی انها است . بازرسی بدنی از مقامات پاکستانی (رییس‌جمهور و فرمانده ارتش) ، در استقبال از ونس و وزیر دفاع آمریکا ، در فرودگاه اسلام آباد ، توسط سربازان آمریکایی. اگر اینها در نزد ملت خود شیرند و برای ما قیافه می گیرند . نزد امریکاییها موشند. علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر مهمترین ضعف و نقص ما، نداشتن اعتماد به نفس در بعضی از مسئولین ما هست. در حدیکه نمی توانند شرایط جدید را بفهمند و متناسب با ان نسبت به امریکا ، موضعگیری و رفتار داشته باشند . برای عده ای از مسئولين ما آمريکا همچنان ابرقدرت عالم است. نمی توانند بفهمند و قبول کنند که این امریکا ، ان آمریکا نیست ، امریکای فعلی در مقابل ایران خرد شد، شکست. متحدین خود را از دست داد. اینها چون این وضعیت جدید را نمی فهمند ، لذا همان حرف ها و رفتارهای دوره ارباب و رعیتی را تکرار میکنند . خود را رعیت و امریکا را ارباب و صاحب قدرت می بینند. به همین دلیل وقتی به محورهای پیشنهادی ایران در ابن دور از مذاکرات توجه میکنیم، می بینیم ؛ خواسته ایران حتی نسبت به دوره برجام هم ضعیف تر و تعدیل شده تر است . در حالیکه ما با امریکا و متحدینش جنگیدیم ، انها را شکست دادیم و وادار کردیم برای آتش بس التماس کنند. خوب اگر به قدرت خودمان باور داشتیم ؛ هرگز اجازه نمی دادیم در مورد غنی سازی، تنگه هرمز ،گرفتن پول های بلوکه شده و... با ما بحث کنند. هرکشوری که به ما بدهکار است و یا در تحریم علیه ما مشارکت دارد در تنگه هرمز یقه اش را می گرفتیم. علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر پاکستان و ما ادارک پاکستان؛ چندی پیش در مورد مردم ، دولت مردان، احزاب و گروههای تکفیری فعال در کشور پاکستان به وضوع نوشتم، انجا اوردم؛ حساب مردم پاکستان از حساب دولت مردان پاکستان جداست. هرچقدر این مردم، صادق ، پاک و عاشق ایران هستند ، حکمرانان انها بلعکس هستند. در این یادداشت یک جمله جدید تقدیم می کنم: دولت پاکستان به میانجیگر شدن ، بیش از ایران و امریکا به آتش بس نیاز داشته و دارند . هدف سران پاکستان نه برقراری آتش بس و نه ، نه توقف جنگ ، نه برقراری صلح و... هیچکدام از اینها نیست. هدف سران پالستان فقط کاسبی است. دولت پاکستان و حتی همین نخست وزیر و نیز فرمانده ارتش پاکستان تلاش داشتند و دارند که با مطرح کردن خود به عنوان میامجیگر و مرکز نشست سران ایران و امریکا؛ - هم در راس افکار عمومی دنیا قرار گیرمد . - هم امتیاز این توافق جهانن را بنام پاکستان ثبت کند. - هم میخواهد از ایران امتیاز سياسی و اقتصادی بگيرند . -، هم میخواهد کشورهای عرب منطقه را بدوشند. - هم میخواهند از رقبای خود در. منطقه، مثل ترکیه و مصر جلو بزنند . با این نگاه ، حق و باطل ، ظالم و مظلوم و نتیجه مذاکرات، برای سران فعلی۸8 پاکستان هیچ اهمیتی ندارد.. اگر ادامه جنگ بنفع انها باشد مطمین باشید مانع صد درصد صلح و آتش بس خواهند شد، علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر با دعای کلاغ سیاه ، باران نخواهد بارید؛ مدتها بود که منتظر چنین واکنشی از سوی روزنامه های وابسته به فتنه گران بودم، فتنه گرانی که به همراه پزشکیان وارد دولت شدند و عملا خط ایجاد تفرقه بین مردم را دنبال میکنند . گداهای دیروز که امروز فقط ماهی سفید با برنج ایرانی به ذائقه انها سازگار است. از این نظر از این مواضع انها خدارا شکر می کنم ؛ چون تا امروز خودشان و کارشناسان اقتصادی و غیر اقتصادی انها هرچه گفتند ، بلعکس شد. چرا بلعکس شد؟ چون خدای مهربان فهم و عقل و علم را در پاکی و صداقت و رعایت تقوا قرار داد، علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر درباب "منع از مذاکره با دشمن" ایات، روایات، احکام، سخنان و نصحیت های فراوانی به ما رسیده است . اما در باب "بهره گیری از فرصت مذاکره‌ با دشمن" این چند جمله را هم داشته باشید ، ۱- مذاکره فقط برای تثبیت دستاوردهای میدان نبرد وجاهت دارد . ۲- مذاکره کنندگان باید فقط امربر و پیک فرماندهان میدان جنگ باشند و خودشان نباید شان و جایگاه مستقلی برای تصمیم گیری داشته باشند . ۳- انچه که در میدان رزم بدست نمی اید حتما در مذاکره‌ نیز حاصل نمی شود. ۴- جنگ همانطور که بر ما سخت است بر دشمن نیز سخت است ، ۵- دشمن به این دلیل وارد مذاکره شد ، چون نتوانست به اهداف خود در جنگ برسد ‌، پس بدنبال همان اهداف در جنگ از طریق مذاکره است. ۶- ما در این جنگ بر دشمن غلبه داریم ، فهم این مساله توسط نمایندگان مذاکره کننده ما بسیار حیاتی است. ۷- ما هزینه های لازم برای ناکام سازی دشمن و همچنین برای تثبیت موقعیت خودمان در جنگ را پرداخت کردیم ، پس مذاکره‌ در این موارد ممنوع است. الف- اصل غنی سازی ، ب- در اختیار نگه داشتن تنگه هرمز، ج- جمع شدن تهدیدات و پایگاه‌های نظامی امریکا درمنطقه . ه- لغو تحریم ها و اخذ مطالبات خودمان از کشورهای مختلف، و- اخذ غرامت جنگی. و مهمتر از همه قصاص و انتقام از قاتلین امام شهید مان و تک تک شهدا . با مذاکره‌ یا بدون مذاکره‌ ، ما در "جایگاه واقعی خودمان" هستیم. مذاکره یعنی؛ تثبیت این موارد. جنگ یعنی؛ جلوگیری از تعرض دشمن به این حقوق ما. علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر از دانش آموزان مدرسه میناب تا معلمین مدرسه میناب؛ از دانش آموزان شهیده این مدرسه گفتیم، اما از معلمین شهیده این مدرسه کمتر حرف زدیم. این تصویر معلمان شهیده مدرسه‌ی میناب است، قهرمانان واقعی این دیار ، مادران و زنانی که دین و ایمان و حجاب و استقامت و شرف و امانت داری را با تمام قطرات خون خود معنا کردند و تا نثار جان خود در کنار دانش آموزان ایستادند و با چشمانی باز و آگاهانه بشهادت رسیدند. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد. علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر چرا امریکا یا رژیم صهیونی در این جنگ از بمب اتم علیه ایران استفاده نکردند ؟؟؟ کوتاه ترین پاسخ این است؛ چون ایران حدود ۴۶۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده ۶۰٪ دارد. اگر جنگ علیه ایران به سطح استفاده از بمب اتم کشیده شود، ایران قادر است بلافاصله به بمب اتم دست یابد و دشمنان خودرا از صحنه روزگار محو نماید. براین اساس وجه دیگر وجود اورانیوم غنی شده با غنای ۶۰٪ در ایران ، داشتن ارزش بازدارندگی و مهار دشمنان این ملت است، گرچه اصلی ترین دلیل دشمنی امریکا و رژیم صهیونی با نظام جمهوری اسلامی ایران ، پایبندی ملت ایران به ارزش های بنیادی اسلام ناب محمدی (ص) و تلاش برای گسترش این ارزش ها در سراسر دنیااست ، لیکن رسانه های وابسته به دشمنان این ملت ، بهمراه مزدوران داخلی انها ، همواره تلاش می کردند که بگویند؛ تلاش ایران برای هسته ای شدن ، باعث اینهمه دشمنی ها و مشکلات و جنگ ها شده است. بهرحال دلیل اصلی تلاش امریکا و رژیم صهیونی جهت نابودی اورانیوم های غنی شده ایران ، خلع سلاح ایران است . نابود شدن و یا خروج این اورانیوم های غنی شده از ایران عملا ایران را در مقابل تهاجم همه جانبه امریکا و رژیم صهیونی بی دفاع و بشدت اسیب پذیر خواهد نمود. علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر در باب باز شدن تنگه هرمز دو نکته را عرض مبکنم؛ نکته اول؛ جایگاه شعام کجاست؟؟ انگار به نقش و ماموریت خود واقف نیست. نه از ان بیانیه بسیار طولانی و بچه گانه پذیرش آتش بس، نه از انهمه سکوت و بلاتکلیفی در مقابل نقض های مکرر آتش بس توسط امریکا و رژیم صهیونی و نه از عدم اظهار نظر در مورد بازگشایی تنگه هرمز و... ما هیچ اقدام عاقلانه از شورای عالی امنیت ملی در این مدت ندیدیم . واگذاری میدان اطلاع رسانی به ترامپ و داغ نگه داشتن بازار توئیت پراکنی ایشان. مهمترین ثمره سکوت شعام در این مدت بود. این موضوع هم ثابت کرد ؛ توانایی ترامپ در استفاده دقیق از ابزار توئیت ، قابل قیاس با اعضای شعام بخصوص پزشکیان و ذوالقدر نیست . **معلوم نیست ، این روزها این حضرات مشغول چه کارهایی هستند ،** احتمالا ترامپ را به عنوان مسئول اطلاع رسانی خود منصوب کرده و خود به مرخصی رفته اند. نکته دوم ؛ جایگاه عراقچی در این جنگ و ماجراست. ایا عراقچی، وزیر امور خارجه ایران است؟؟ انچه که از این موضعگیری عراقچی که کپی توئیت ترامپ است ، استنباط می شود: «در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود. این تردد باید در مسیر هماهنگ‌شده و از پیش اعلام‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد»! ۱- ناراحتی عمیق عراقچی از بسته بودن تنگه هرمز . ۲- تلاش ایشان نه برای برقراری آتش بس بلکه برای بازگشایی تنگه هرمز انهم برای همه کشتی ها و بصورت کامل است. ۳- همسویی کامل نظرات عراقچی با نظرات ترامپ و استفاده از همان واژه‌ های ترامپ که اتفاقا در جهت تضعیف حقوق ایران بخوبی تنظیم شده بود. ۴- حذف نام نیروی دریایی سپاه، در توئیت عراقچی ، بدلیل داشتن کینه عمیق از نیروی دریایی سپاه ، مانند همان کینه ای که حسن روحانی (استاد ایشان) و امثالهم و از جمله ترامپ از سپاه دارد . البته نکات دیگری هم وجود دارد که بماند برای بعد. و از جمله اینکه؛ اقای قالیباف در جایگاه رئیس تیم مذاکره کننده ، کجای ماجرا هست؟ چرا اطلاع رسانی نکرد؟ یعنی کار ایشان و ان تیم ۷۱ نفره مذاکره کننده تمام شد؟ رفتند برای استراحت.؟؟ ضمنا؛ تا اینجا ابن روش اطلاع رسانی و تعامل با مردم شعام و دولت و تیم مذاکره کننده ثابت کرد؛ ملت فقط باید به نیروهای مسلح اعتماد کنند و به تدابیر و اخبار منتشره انها تکیه کنند و مطالب منتشره از سوی سایرین و بخصوص از سوی وزارت خارجه و دولت را به دیوار بچسبانند، و عراقچی و امثالهم هم بدانند که اگر خودشان را پاره پاره هم بکنند نمی توانند ، نور و فضیلت رزمندگان ما را کم فروغ نشان دهند. علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر مگر ما مجلس شورای اسلامی هم داریم ؟؟ دیروز اطلاعیه ای با امضای حدود ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس ، انهم پس از ۴۰ روز که از جنگ رمضان می گذرد منتشر شد و فهوای بیانیه انها این بود ؛ ما هم هستیم ، ما را هم به بازی بگیرید. واقعیت و حقیقت ؛ در این کشور مجلسی هم هست ، حدود ۲۹۰ نفر بنام نمایندگان مجلس از حقوق های آنچنانی و جایگاههای آنچنانی استفاده می کنند . بیکار ماندن اینها به صلاح نیست. برداشت من از این بیانیه؛ این روزها نمایندگان مجلس بشدت هم از بیکاری و علافی و هم از بی اعتنایی دوست و دشمن خسته شده اند . نه دشمن به انها اهمیتی داد و تیر و موشکی بسمت انها فرستاد . نه مردم و اداره کنندگان جنگ به انها جایگاهی دادند که نقشی داشته باشند و نه روحیه و توان اکثر انها در حدی بود که بدرد ابن شرایط بخورد و کاری از دست انها ساخته باشد . باز هم گلی به جمال این ۴۰ نفر ، ان ۲۵۰ نفر چه می کنند؟ به طنز نوشتم ، واقعیت این است؛ مجلس و نماینده ای که در این ۴۰ روز در حاشیه بود ، نبودش بهتر از بودش هست . علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
تو دهنی محکم فرماندهی نیروی دریایی سپاه به ترامپ و عراقچی ؛ در حالیکه این دو نفر با اعلام بازگشایی و تردد آزاد و کامل عبور و مرور از تنگه هرمز ، تلاش کردند؛ قیمت نفت را از حدود ۹۰ دلار به زیر ۸۰ دلار بکشانند ، با اعلام جزئیات عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز. توسط فرمانده نیروی دریایی سپاه و با همین چند خط، قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار افزایش یافت . علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر خطای مکرر: بازگشایی تنگه هرمز در این زمان هم خطای تاکتیکی دیگر ایران بود، و این توجیه؛ " این اقدام بشرط اعمال اتش بس ، قبلا توافق شده بود و چون در لبنان هم اتش بس برقرار شد ، پس ما هم اقدام به بازگشایی تنگه هرمز کردیم " عقلی نیست. چرا عقلی نیست؟؟ چون در طول دوره اتش بس ، علاوه بر نقض های مکرر آتش بس،علاوه بر تاخیر همراه با واردکردن ضربات سخت به حزب الله لبنان در دوره اتش بس ، خطای بسیار سنگینی توسط امریکاییها صورت گرفت که بیانگر پاره کردن توافق اتش بس بود، و ان؛ محاصره دریایی ایران بود. ایا محاصره دریایی هم جز توافق عراقچی با ترامپ بود؟ ایران در قبال برداشته شدن این محاصره دریایی چه اهرمی دارد؟ در مقابل محاصره دریایی که نقض قاطع اتش بس است، ایران عملا چه واکنشی نشان داده است؟ نسبت وجود محاصره دریایی ایران با بازگشایی تنگه هرمز چیست؟ این اقدام فقط یک نتیجه دارد؛ خودشیرینی نزد ترامپ ، غلبه عراقچی بر قالیباف و منفعل بودن شورای عالی امنیت ملی ایران . والسلام علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر حال ما امروز ؛ پس از گذشت یک هفته از زمان مذاکرات اسلام اباد ، اطلاعات ترامپ و اعضای کاخ سفید از محتوای مذاکرات دو جانبه و سه جانبه بین تیم ایران با تیم امریکا ، بمراتب بیشتر از من و شماست . ملت ایران منتطر است تا گوشه ای از انچه که در مذاکرات گذشت را از طریق توئیت های ترامپ مطلع شود. انگار علاوه بر نامحرم بودن ملت ایران ، ان ۲۰ الی ۳۰ نفر هم که به عنوان خبرنگار و خبر نویس و مستند ساز و سخنگو و غیره ، همراه ابن هیات به پاکستان رفته بودند ، برای خرید و تفریح رفته بودند، در مذاکرات نبودند و اگر چیزی هم میدونند، به هیچ وجه وظیفه اطلاع رسانی ندارند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110