eitaa logo
Tanha110
822 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
519 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالسمیع البصیر سخنی با همه مسئولين و اعضای تیم مذاکره‌ کننده و اصحاب رسانه ها؛ به سخنان و مطالبه امام شهیدمان در باب انتقام از آمران و قاتلان سردار سلیمانی دقت کنید، امام شهیدمان این سخنان را آشکارا مطرح فرموده بودند و شنیدم بارها هم، موضوع کشتن قاتلین حاج قاسم را پیگیری کردند . پس شما نترسید ، ملاحظه نداشته باشید ، ابن حکم خداست. قاتلین امام شهیدمان باید قصاص بشوند ، در حکم خدا برکات فراوانی است که بر ما ممکن است پوشیده باشد . پس در مذاکرات ، در اظهار نظرها، در تعیین شروط آتش بس و هرچیزی که به دشمن مربوط است، مطالبه قصاص قاتلین امام شهیدمان و سایر شهدا را بر وزن همان عباراتی که امام شهیدمان در مورد انتقام از قاتلین شهید حاج قاسم سلیمانی بیان فرموده اند ، بیان کنید ، همان عبارات و کلمات را بیاورید و با صدای بلند تکرار کنید؛ "آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام درهرزمانی که ممکن باشد،قطعی است.° (۲۹ شهریور ۱۳۹۹) "آمران و قاتلان امام شهیدمان باید انتقام پس دهند و این انتقام درهرزمانی که ممکن باشد، قطعی است.° علیرضا تنهای کیسمی ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر چماق وحدت؛ در اکثر دوره ها ، مردم با خیانت ها ، سازش ها و رفتارهای دون شان مردم، از سوی دستگاههای سياسی و اهالی دیپلماسی نسبت به منافع کشور و در تعامل و توجیه و جلب اعتماد مردم روبرو بوده اند . انصافا کارنامه اهالی دیپلماسی در فهم و انگیزه و پاسداری از حفظ منافع کشور ، سیاه و بسیار سیاه و غیر قابل اعتماد است . توقع اینکه مردم‌ این بار هم بیایند و مجددا به دستگاه دیپلماسی کشور اعتماد کنند، خلاف منطق و عقل است . چماق حفظ وحدت بجای این‌که بر سر مردم گرفته شود، باید بر سر مسئولين کوبیده شود . باید از مسئولين و اهالی دستگاه دیپلماسی کشور خواسته شود ؛ برای حفظ وحدت و جلب اعتماد مردم تلاش کنند ‌. باید از مذاکره کنندگان و دستگاه دیپلماسی کشور خواسته شود؛ از اتاق های دربسته خارج شوند ، بین مردم ظاهر شوند و حداقل آن‌چیزی را که از مذاکرات و نشست و برخاست ها با دشمنان این ملت، که دشمنان ملت بر ان اخبار و محتواها اشرافیت دارند را با مردم چهره به چهره در میان بگذارند. با توهم محرمانه بودن اتفاقات در مذاکرات ، که سبب بروز شایعات و تضعیف وحدت بین مردم و مردم با دستگاه دیپلماسی کشور می شود ، به کشور خیانت نکنند. تصور اینکه با چند خط توئیت مردم باید گوش بفرمان دستگاه دیپلماسی باشند و تصمیم انها را تمکین کنند ، حماقت است. ما در جنگ ۱۲ روزه و در جنگ رمضان نیز و در جریان این مذاکرات نیز ، تلاشی از سوی مسئولين و تیم مذاکره کننده جهت جلب اعتماد ، حمایت و رضایت مردم ندیده ایم. از سویی دیگر، ما الگوی کاملا موفق هم داریم؛ امروز بین مردم و بین مردم با نیروهای مسلح حداکثر وحدت و هماهنگی وجود دارد. نیروهای مسلح بدلیل اطلاع رسانی دقیق و بموقع ، از حداکثر پشتیبانی مردم برخور دارند. مردم نیز جانفشانی های نیروهای مسلح را در میدان نبرد و در بذل جان خود می بینند و در مقابل: هر انچه که در توان خود دارند و از جمله؛ صبر در مصیبت، فریاد الله اکبر در زیر آتش دشمن ، شرکت در مراسم تشییع شهدا، حضور در میادین تا سحرگاهان و... به حمایت همه جانبه خود از نیروهای مسلح ادامه میدهند. اما دستگاه دیپلماسی کشور ، که تاکنون هیچ هزینه ای در دفاع از کشور پرداخت نکرده است و از سوی دیگر فقط بر سر سکه ها و مدال های تشویقی نشسته است ، تاکنون در جلب حمایت مردم ، بسیار عقب افتادگی و در ماندگی دارد. بنظر می رسد ؛ دچار یک نوع خوش نشینی افراطی ، همراه با کبر و غرور و خود برتر بینی است. به همین دلایل ؛ هم جنسش و هم جایگاهش باید تغییر کند، هم ، بسیار بسیار باید تلاش کند تا خود را به مردم و به میدان نزدیک کند . دستگاه دیپلماسی و دیپلماتها، امروز باید تحت امر میدان و خیابان باشند . علیرضا تنهای کیسمی ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر ملت به رزمندگان خود اعتماد دارند نه به دیپلماتها؛ چرا ؟؟ چون خداوند منان به مجاهدین(رزمندگان در میدان جنگ) فضیلت داد. اما معلوم نیست به مذاکره کنندگان هم فضیلت داده باشد. ساحت و سابقه اکثر اقدامات دیپلماسی در کشورما و اکثر دیپلمات‌های ارشد ما , آلوده و آغشته به خیانت است . ایا کسی می داند؛ چه اتفاقی در کشور ما رخ داده است که باید خیال ما از دیپلماتها آسوده باشد و به انها اعتماد کامل داشته باشیم ؟ علیرضا تنهای کیسمی ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر هدیه ای به پدران ، مادران و دختران سرزمینم . با تبریک خجسته میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) به عموم ازادگان دنیا . مقدمه ؛  رب و مربی همه انسانها خداست و خداوند سبحان بواسطه ارتباط نسبی و سببی، بخشی از مسئولیت تربیت فرزندان را به والدین آنها سپرده است . از همین رو ، یکی از مهم ترین وظایف والدین، تربیت دینی فرزندان و آشنا ساختن آنان با رویکردها، مبانی و دستورات دینی است. برای خلاصه کردن بحث و‌ راحت تر کردن کار پدران و‌ مادران در انچه که در امر تربیت فرزندان خود باید بدانند ، این کتاب را که توسط "مرحوم شیخ علی صفائی حائری" نگاشته شده است، معرفی می کنم؛ ايشان به عنوان یک پدر و با درک این رسالت الهی ، در جهت تربیت فرزندان خود ، آنگونه که خدا میخواهد، اقدام به نگارش نامه هایی پرمغز و پر محتوا در خطاب به فرزندان خود نمود و به هنگام رسیدن انها به سن تکلیف، این نامه ها را به فرزندانش تقدیم می کرد. مجموع این نامه ها در کتابی تحت عنوان «نامه های بلوغ» گردآوری و چاپ شده و‌ در دسترس است. این کتاب شامل پنج نامه از پدر به فرزندانش است. پدر این نامه ها را با الهام از سیره ی ائمه اطهار (ع) و با نگاه ویژه به جایگاه بلوغ در فرایند زندگی، نگاشته است . نامه اول : در نامه اول مخاطب خود یعنی محمد وموسی ومنیره را مشخص و سن بلوغ و رشد معنوی را به فرزندان خود یاد آوری میکند. این نامه بر مبنای استفاده از عقـــــــــــــل ومــنطق و تعالیم دینی جهت : دوری از هواها و هوسها . دوری از شـتابزدگی . عمل به دستورات قرآنی. باور به خدا وحی ، امامان ، معاد، پیروی از حق و حقیقت. عشق ورزیدن و اسـتعانت از معصومین، کشیدن سختیها برای رسیدن به محبوب دلها ، دوری از حرص ، توبه ، دوری از ثروت اندوزی، خوش خلقی ، تربیت فرزندان صالح و... تنظیم شده است. نامـــــــــــه دوم: نامه دوم را از دختر خود منیره شروع میکند ؛ پس از مهرورزی ، تاریخ و روز بلوغ جسمی فرزند خود را ذکر میکند. بر کم بودن سن و خامی در ادراک مشکلات ، رنج های این دنیای پر از ماجرا، کمک گرفتن از برادر خود در حل این مسائل ، درک محرومان ، رنج های مردم در دنیای از پر پیچ وخم و... را سفارش میکند. و... علیرضا تنهای کیسمی ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر اسلام عزیز با داشتن "حضرت معصومه (س)"، نیاز به تشریح جایگاه زن در مکتب خود ندارد؛ با تبریک میلاد  یکی از برجسته ترین دختران خاندان عصمت و طهارت و در عالم آفرینش "حضرت فاطمه معصومه (س)" . امروز بارگاه بی نظیر "حضرت فاطمه معصومه (س)" در قم معرف جایگاه و شان و منزلت دختر در مکتب ما هست. در تمام دنیا هیچ دختری به عزت ، احترام ، تقدس و کرامت ایشان وجود ندارد . هیچ قومی و ملتی و مکتبی، نمی تواند ادعا کند؛ به دختر تا این حد احترام می گذارند. هیچ مکتبی و تمدنی قادر نیست ؛ دختری با فضایل ایشان تربیت کند‌. و ما افتخار میکنیم که حضرت معصومه (س) از ما هست. علیرضا تنهای کیسمی ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر گزارش دکتر قالیباف در مورد مذاکره، دیر هنگام ، ناکافی و ناقص؛ دیر هنگام ؛ اننظار داریم روایت اول از موضوعاتی که مربوط به ایشان و ایشان دخیل در ان هستند . از ایشان باشد . در انتقال اخبار مذاکرات اسلام اباد خیلی سهل انگاری و بی تدبیری و تاخیر صورت گرفت . ناکافی: ایشان نباید مانند دیپلمات‌های منفور گذشته عمل کند، باید مردم را محرم بداند ، انچه که رخ داد و دشمن هم از ان مطلع است را بلافصله به استحضار مردم برساند. گزارش دیروز بسیار ناقص و بصورت تحلیلی بود.. ملت ایران از مجموع گزارش ایشان متوجه نشدند، در نشست های دو جانبه بین ایشان با ونس چه گذشت . در نشست سه جانبه و تیمی ، چه چیزی گفته و شنیده شد . ناقص؛ اقای قالیباف ما با امریکا ، پدر کشتگی داریم ، اختلاف نظر نداریم ، چرا بدنبال القا این موضوع هستید که بین ما فقط اختلاف نظر وجود دارد .؟؟ به این بخش از فرمایشات امام شهید دقت بفرمایید؛ "برخی‌ها تاریخ را وارونه می‌نویسند و علت اختلاف با امریکا را شعار مرگ بر امریکا می‌دانند؛ این ساده‌لوحی است. اختلاف ما ذاتی و ناشی از تضاد منافع است. ذات امریکا جز تسلیم چیز دیگری را قبول نمی‌کند. خلاصه‌ش اینه ‌که شیطان بزرگ برده میخواد و ما ایرانیا برده نیستیم!" علیرضا تنهای کیسمی ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر مذاکره ، جنگ ، آتش بس؛ اگر تمام گفته ها و نوشته های ترامپ و سایر ساکنین در کاخ سفید و رژیم صهیونی را معنا کنید در سه کلمه خلاصه می شود؛ سلطه، تسلیم و نابودی ملت ها، در جنگ تحمیلی رمضان هم که امریکا و رژیم صهیونی به اسیصال رسیده بودند، با ترفند و جادوگری خاص ، جنگ را به آتش بس و مذاکره کشاندند . پس از برگزاری دور اول مذاکره ، مجددا سرو صدای مذاکرات بگوش می رسد. اینک این موضوع بخشی از فکر و ذهن مردم را اشغال کرده است، و اما سوال های اساسی؛ آیا دور دوم مذاکرات هم بر گذار می شود؟ نتیجه این دور از مذاکرات چه خواهد شد؟ الف- در موضوعاتی توافقاتی بین طرفین صورت میگیرد، امتیازاتی بین طرفین رد و بدل می شود و همین مساله مبنای تمدید آتش بس و مذاکرات بعدی خواهد شد. ب- قبل ، یا حین و یا بعد از مذاکره و بدون توجه به روند و اهداف مذاکرات، آمریکا و رژیم صهیونی ، مجددا تهاجم نظامی خود را به ایران اسلامی آغاز خواهند کرد . ج- مذاکره به نتیجه نمی رسد و جنگ مجددا اغاز می شود. جمعبندی کلی؛ عده ای معتقدند ؛ به احتمال زیاد طرفین در حین مذاکره ، از بخشی از شروط خود عقب نشینی می کنند و با رد و بدل کردن امتیازاتی، از وقوع جنگ جلوگیری خواهند کرد. بنده برخلاف این نظریه معتقدم ؛ مذاکره با امریکا فریب است، اگر به مذاکره برویم و در حین مذاکره هم از بخشی از شروط اعلام شده ، عقب‌نشینی کنیم ، همین رفتن به مذاکره بدون پیش شرط های عملیاتی و کوتاه آمدن از شروط ده گانه ، موجب تهییج امریکا و اغاز حمله مجدد به ایران اسلامي خواهد شد. لذا هر مقدار که شتاب ما برای رفتن بسمت مذاکره بیشتر باشد و هر مقدار که از شروط ده گانه خودمان بیشتر عقب نشینی کنیم و امتیازات بیشتری به امریکا بدهیم ، جنگ زودتر اغاز می شود. در عوض؛ اگر به مذاکرات نرویم ، یا در مذاکرات با قدرت ظاهر شویم و هیچگونه امتیازی به دشمن ندهیم ، احتمالا جنگ نخواهد شد و امریکا با خفت و خواری عقب نشینی و از منطقه بیرون خواهد رفت. علیرضا تنهای کیسمی ۳۱ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر حتما خیر محاصره دریایی ایران و اقدام تروریستی امریکا در شلیک و تصرف یک فروند ابر نفت کش ایران در آبهای دریای عمان را دارید. من این محاصره دریایی و جسارت و تجاوز امریکاییها را محصول مذاکرات اسلام اباد می‌دانم. همانطور که ؛ تجاوز به میهن اسلامی در جنگ ۱۲ روزه را و آغاز جنگ رمضان را محصول مذاکرات دوره های قبل می‌دانم. همچنان سفارش گوهر بار امام شهیدمان را باور دارم ؛ "مذاکره نمی کنیم و جنگ هم نمی شود." عکس این جمله هم عبارتست از: مذاکره‌ کنیم، جنگ می شود. و به عینه ديدم ، هربار مذاکره کردیم ،جنگ شد. نمی خواهم در این یادداشت در مذمت مذاکره , نگاه امام شهیدمان را مجددا یاد آور شوم ، گرچه کار درست هم همین است ، بلید تمام امورات و اقدامات ریز و درشت خود را بر مبنای نگاه امام جامعه‌ منطبق کنیم و از اجتهاد شخصی پرهیز نماییم . در اینجا می خواهم فقط یک جمله را یاد اوری کنم ؛ اگر معنای مذاکره در فرهنگ و کتاب لغت ایرانی، گفتگوی مودبانه جهت رسیدن به نقطه نظر مشترک است ، در فرهنگ و کتاب لغت امریکایی و صهیونی ، رمز عملیات و آغاز تهاجم نظامی و جنگ است . علیرضا تنهای کیسمی ۳۱ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر این تصور از آمریکا غلط است؛ عده ای می گویند؛ امریکا در ابن جنگ دستاوردی نداشته است ، لذا انقدر خواهد جنگید که به چیزی برسد . من می گویم ؛ آمریکاییها در هیچ جنگی ، هیچ دستاورد نظامی نداشتند ، می جنگنند تا دشمن خودرا وادار به مداکره کنند و در مذاکره ها به پیروزی مورد نظر می رسند . اگر آمریکایی‌ها بدانند ، جنگ این جنگ به مذاکره ختم نمی شود، همین امروز بساط خود را جمع می کنند و از منطقه متواری می شوند . علیرضا تنهای کیسمی ۳۱ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110