هوالسمیع البصیر
اشتباه، پشت اشتباه ؛
در همه جنگ ها ، معمولا طرف پیروز در جای خود می نشیند، طرف شکست خورده پیشنهاد می آورد.
طرف بازنده باید این رفت و امد ها و اوردن پیشنهاد های مکرر را انقدر ادامه بدهد تا سرانجام رضایت طرف برنده جنگ جلب شود.
نمی دانم در جنگ ما ، چه اتفاقی افتاده است که امریکاییها ادعا میکنند ؛
ایران برای خاتمه جنگ، پیشنهاد هایی اورده است ،
مدعی هم هستند که پیشنهادهای ایران مورد قبول انها نیست .
نمی دانم این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت .
علیرضا تنهای کیسمی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر
وزارت دفاع و اعتبار بیمه درمانی نیروهای مسلح؛
حسب اخبار دریافتی، وزارت دفاع روز به روز و مورد به مورد با خارج کردن انواع داروها از تعهدات بیمه ای ، عملا فشار بسیار سنگینی را به افراد تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح وارد میکند .
وضعیت فعلی به گونه ای است که در اکثر نسخه های پزشکی، اکثر داروها بخصوص داروهای اساسی نسل جدید در فهرست تعهدات بیمه ای نیروهای مسلح نیست.
در گذشته همین روش ، عملا اعتبار خدمات بیمه ای نیروهای مسلح را به لبه سقوط کشاند و همه اعضا مجبور شدند با پرداخت هزینه های سنگین بسمت بیمه مکمل درماني و بیمه درمانی کوثر بروند ،
ظاهرا وزارت دفاع قصد دارد کلا تعهدات بیمه ای خود را در جهت پرداخت هزینه های پزشکی بیماران نیروهای مسلح حذف نموده و بازنشستگان نیروهای مسلح را مجبور کند، خودشان برای کاهش فشار هزینه های درمانی خودشان کاری بکنند.
نمیدانم مدافع حقوق این عزیزان در نزد وزارت دفاع کدام مرجع هست .
هر مرجعی هست، اقدامی بکند .
علیرضا تنهای کیسمی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر
عده ای بجای شاهنامه خوانی ، به سراغ ترامپ خوانی می روند؛
قبل و بعد و حین مطالب انها ، انعکاس توئیت های ترامپ است.
نمی دانم چگونه باید با این مرض مقابله شود .
ترامپ دشمن است و دشمن کار خودش را میکند .
حرفهای خودش را می زند .
انهم حرف هایی که میل دارد همه دنیا بشنوند .
انوقت دوستان ما هم در نقش رسانه ترامپ، با یا بدون تحلیل ، حرف هایش را در سراسر دنیا منتشر می کنند.
اینکه ترامپ میل دارد؛
با فرمانش جنگ بشود،
با فرمانش آتش بس بشود .
با فرمانش مذاکره بشود .
با فرمانش محاصره دریایی بشود.
و... شکی نیست.
کسانی هم که از این مرحله بندی و زمانبندی ترامپ پیروی می کنند ، شما انها را جاهل ندانید ، اینها مزدور و مامور و مرعوب ترامپ هستند .
ممنونم ، لطفا رعایت کنید.
علیرضا تنهای کیسمی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۵
https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر
خود را برای جنگ اماده کنید نه برای مذاکره؛
من ایه ای ، حدیثی ، نصیحتی و سخنی از بزرگان در مورد فواید مذاکره با دشمن ندیده ام؛
فکر می کنم ، امروز هم، خواسته اول امامین انقلاب و تک تک شهدا این باشد؛
هیچکس در کشور نباید منتطر نتیجه مذاکرات باشد.
اخبار در مورد نتیجه نتیجه مذاکره با دشمن را دور بریزید .
در زمان جنگ ، همه افراد و اقشار باید جهادی کار کنند.
همه باید با بدبینی به دشمن کار کنند..
احمقانه ترین حالت در یک کشور در زمان جنگ همین است؛
عده ای به توصیف فواید و آثار و برکات مذاکرات با دشمن بپردازند و به نتیجه مذاکره با دشمن خوشبین باشند و در نتیجه انگیزه نیروهای جهادی را برای جنگ و جهاد و تلاش بیشتر، کاهش دهند.
هرگاه اخبار در مورد مذاکره در صدر اخبار کشور قرار گرفت، مطمین باشید در جنگ شکست می خورید.
هیچگاه نتیجه مذاکره نمی تواند با ارزش تر از جهاد و تلاش باشد.
خداوند به جهاد و جهادی ها بها و ارزش و فضیلت داده است ،
نه به مذاکره کننده های با دشمن.
من ایه ای ، حدیثی ، نصیحتی و سخنی از بزرگان و امامین انقلاب ندیدم که گفته باشند؛
جهاد را رها کنید به مذاکره با دشمن بپردازید .
خودرا برای مذاکره با دشمن هم، اماده کنید .
خیر و برکتی در مذاکره است که در جهاد نيست.
شاید سیاسیون و کاسبان و نمایندگان مجلس و... از این حرف ها بزنند.
شاید بعضی ها از سوراخ ها بیرون امده باشند و در وصف مذاکره و سلامتی و بازگشت با دست پر مذاکره کنندگان شب تا صبح هم دعا هم بکنند.
به همین دلیل می گویم؛
حساب و کتاب انها با بزرگان جامعه فرق می کند. انها را رها کنید.
خداوند به مجاهدین فضیلت داد؛
فضل الله المجاهدین علی القاعدین ، اجرا عظیما .
همچنان معتقدم ؛
مذاکره فریب است .
مذاکره فریبنده است.
مروجین و پیشنهاد دهندگان و تشویق کنندگان به مذاکره ، دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی میکنند.
نیروهای نظامی و امنیتی با این نگاه که دشمن منتظر غافلگیر کردن ما جهت اغاز شدیدتر حملات نظامی است ، به میدان نگاه کنند ،
دولت با فرض اینکه تحریم ها و محاصره شدیدتر می شود ، به کارش ادامه دهد ،
دشمن اینهمه سازو برگ نظامی را برای استراحت و تفریح به منطقه نیاورده است.
برای جنگ اورد ، پس برای جنگ باید اماده تر باشیم .
علیرضا تنهای کیسمی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۵
https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر
به هزار دلیل باید سران قبائل حاکم بر شبه جزیره امارات را نابود کنیم؛
و اما دلائل ؛
- امارات بنویسید، اسرائيل بخوانید .
- اسراییل بنویسید، امارات بخوانید.
- همان صهیونیست های جنایتکار اهل تل آویو بر امارات حکومت می کنند ،
- به همان دلیل که اسرائيل باید از صفحه روزگار محو شود .
اما فرق امارات با اسرائيل؛
- مردم ساکن در شبه جزیره امارات ، اهل امارات هستند ، نه مهاجر و غاصب و جنایتکار .
لذا در این جنگ باید مراقب مردم مظلوم امارات باشیم تا به انها اسیب نرسد.
- فرق دوم هم این است؛
در اسرائيل صهیونیست ها بدون نقاب بر یهودیان حکومت می کنند .
اما در امارات ، سران فاسد و یهودی، در پوشش مسلمان بر مردم مظلوم به اسارت گرفته شده ساکن در این شبه جزیره ، حکومت می کنند.
علیرضا تنهای کیسمی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر
غزلی از رهبر عزیز شهیدمان حضرت آیتالله العظمی سیدعلی خامنهای(ره) با عنوان؛
«در التجاء به صدرنشین سریر رضا، حضرت علی بن موسی الرضا علیهالسلام»
بسم الله الرّحمن الرّحیم
فارغ مرا ز رهگذر صبح و شام کن
کار مرا به گردش چشمی تمام کن
بگشای صفحهای دگر از دفتر جمال
بیتی فزون بر این غزل ناتمام کن
ای یادگار ساقی کوثر اباالحسن(ع)
گاهی نظر به جانب این تشنهکام کن
ای حکمران کشور دل با کرشمهای
زیر و زبر قرار دل خاص و عام کن
بنمای ره به مُلک رضا، جان خسته را
مرغ رمیده را به شکر خنده رام کن
اینک هزار دست تمنّا گشوده بین
دست کرم گشاده به رسم کرام کن
دارالشّفای آتش و آب است این سرای
سوز دل مرا به نمی التیام کن
دیری است زاشیانه جدا ماندهای «امین»
غربت بس است رو سوی آن کوی و بام کن
دانم که مستمند و تهیدست و بیکسی
از بارگاه فیض رضا(ع) توشه وام کن
و آنجا که آمد و شد خیل ملائک است
کنجی گزین و تا به قیامت مُقام کن
✍️شهید امام سیدعلی خامنهای رحمه الله علیه.
هوالسمیع البصیر
دعایی که امام خمینی ره خیلی با ان انس داشتند و مرتب تکرار می کردند؛
... إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْکَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیَاءِ نَظَرِهَا إِلَیْکَ حَتَّى تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَهِ وَ تَصِیرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَهً بِعِزِّ قُدْسِکَ ...
ترجمه:
... خدایا كمال جدايى از مخلوقات را، براى رسيدن كامل به خودت به من ارزانى كن، و ديدگان دلهايمان را به پرتو نگاه به سوى خويش روشن كن، تا ديدگان دل پرده های نور را دريده و به سرچشمه عظمت دست يابد، و جانهايمان آويخته به شکوه قدست گردد .
هوالسمیع البصیر
امام شهید(ره) در وصف امام کبیر(ره)؛
جهاد این مرد بزرگ[امام(ره)] صرفاً جهاد سیاسی و اجتماعی یا جهاد فکری نبود بلکه همراه با همهی این جهادها، جهاد درونی، جهاد با نفس، پایبندی به ارتباط مستمر و دائم با خدای متعال هم بود؛
این هم درس است.
اینجور نیست که اگر ما در میدان جهاد فکری یا جهاد علمی یا جهاد سیاسی یا جهاد نظامی وارد شدیم، حق داشته باشیم که از این بخش از جهاد صرفنظر کنیم.
امام بزرگوار اهل خشوع بود، اهل بکاء بود، اهل دعا بود، اهل توسّل و تضرّع بود.
در همین ماه مبارک شعبان مکرّر این فقرهی مناجات شعبانیّه را در سخنرانی خود تکرار میکرد: اِ
لهی هَب لی کَمالَ الِانقِطاعِ اِلیکَ وَ اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضِیاءِ نَظَرِها اِلَیکَ حَتَّی تَخرِقَ اَبصارُ القُلوبِ حُجُبَ النّورِ فَتَصِلَ اِلی مَعدِنِ العَظَمَة.
این رفتار او بود، گریهی سحرگاهان او، مناجات او، دعای او، ارتباط دائمی او که این حالت، پشتوانهی معنویِ تداوم و استمرار جهاد این مرد بزرگ را تشکیل میداد.
اینرا هم در حاشیهی جهاد فیسبیلاللَّه امام بزرگوارمان به یاد داشته باشیم.
علیرضا تنهای کیسمی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر
من هم ایرانیم ؛
۱- جنگ ملی مذهبی فعلی بین ایران با رژیم صهیونی ، اولین رو یا رویی مستقیم بین پیروان مذهب تشیع با یهودیان صهیونیست است .
در این حدود ۷۰ سال بارها بین کشورهای اسلامی و مسلمانان با یهودیان و رژیم صهیونی جنگ رخ داد ،
در طول تاریخ بارها بین مسلمانان و مسیحیان جنگ شد .
اما جنگ بین یک نظام با محوريت مذهب شیعی با نظامی با محوریت یهودیان هرگز نداشتیم.
۲- برای اولین بار در تاریخ ما شاهد جنگی هستیم که پیروان مذهب مسیحیت و مردم سنی مذهب سراسر دنیا، بخصوص کشورهای منطقه ، خواهان پیروزی ایران با مذهب تشیع بر سران کشورهای سنی مذهب خودشان هستند .
۳- این روزها پویش "من هم ایرانی هستم" ، کم کم در حال شکل گیری است .
مردم اروپا و امریکا و آفریقا و حتی مردم کشورهای همجوار ایران که تحت ستم حکومت های متجاوز به حقوق همسایگان و مردم خودشان و برده و ذلیل در مقابل امریکا و رژیم صهیونی، با افتخار خود را ایرانی می دانند .
زیرا نام ایران امروز بیانگر استقامت، شجاعت و قدرت یک ملت در مقابل امریکا و رژیم صهیونی در نزد تمام مردمان جهان با افتخار مطرح می شود و معنای خاص خود را پیدا کرده است.
علیرضا تنهای کیسمی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
https://eitaa.com/alirezatanha110
⚘﷽⚘
آمده ام آمدم ای شاه پناهم بده
خط امانی ز گناهم بده
ای حرمت ملجأ در ماندگان
دور مران از در و ، راهم بده
ای که عطا بخش همه عالمی
جمله ی حاجات مرا هم بده
سلام و خداقوت محضر همه عزیزان؛
فرخنده میلاد با سعادت آقا علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام،
امام مهربانی ها و ولی نعمتمان را محضر شما و خانواده مکرم تبریک و تهنیت عرض میکنم.
در پناه اقا علی بن موسی الرضا (ع) سلامت و سربلند و عاقبت بخیر باشید.
علیرضا تنهای کیسمی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۵