eitaa logo
Tanha110
819 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
521 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالسمیع البصیر «جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزب‌اللّهی را متّهم نکنید به تندروی» یک عادتی هم در بعضی پیدا شده است که همین‌طور مدام تکرار میکنند؛ «تندروها، تندروها»؛ خب بله، تندرَوی و کندرَوی -طرف افراط و تفریط- هر دو بد است، این معلوم است، امّا [اینکه] تندروی چیست، کندروی چیست، خطّ میانه کدام است، چیزهای خیلی واضح و روشنی نیست، جزو مسائل بیّن نیست، تبیین لازم دارد. چون برای ما خیلی زیاد خبر می‌آید؛ این روزنامه‌ها و مطبوعات گوناگون را هم آدم نگاه میکند، من میفهمم که بعضی وقتی میگویند تندروی، جریان حزب‌اللّهی و مؤمن مورد نظرشان است؛ نه، جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزب‌اللّهی را متّهم نکنید به تندروی؛ اینها همان کسانی هستند که با همه‌ی وجود، با همه‌ی اخلاص در میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، مسئله‌ی جان دادن و خون دادن مطرح باشد، همینها هستند که به میدان می‌آیند. به صِرف اینکه یک جایی یک قضیّه‌ای واقع بشود که مورد قبول و تأیید نباشد، فوراً پای حزب‌اللّهی‌ها را [وسط] بکشند، مثل قضیّه‌ی سفارت عربستان که البتّه کار بسیار بدی بود، کار غلطی بود و هرکسی کرده باشد کار غلطی است؛ جماعت مؤمن را، جوانهای انقلابی را که هم انقلابی‌اند -چون بنده با این جوانها تا حدود زیادی و از دور و نزدیک اُنس دارم، هم خیلی اوقات عقلشان و فهمشان و تعقّلشان هم از بعضی از بزرگ‌ترها خیلی بیشتر است، خوب میفهمند، خوب تحلیل میکنند، خوب مسائل را تشخیص میدهند و سینه‌چاک انقلابند، سینه‌چاک اسلامند. بیانات امام شهید انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
هوالسمیع البصیر کار اصلی دولت و مجلس در این زمان، پیشبرد کار جنگ با اهرم دیپلماسی نیست ، دخالت در سرنوشت جنگ نیست. کار اصلی دولت و مجلس در زمان جنگ؛ - اداره جامعه است ، - پشتیبانی از جنگ است، - حفظ انگيزه مردم است، - افزایش قدرت تاب اوری و استانه تحمل مصائب جنگ برای مردم است ، - حفظ سفره های مردم است، - حفط قدرت خرید مردم است - حفظ سلامت مردم است، اگر دولتی ها و مجلسی ها فکر می کنند این کار، خیلی سخت است ، جای خودشان را با فرماندهان نظامی عوض کنند. باید کار دیپلماسی و دیپلماتها را در زمان جنگ به فرماندهان میدان سپرد. زیرا قدرت دیپلماسی در زمان جنگ از دهان موشک بیرون می آید ، نه از حلقوم افراد اتو کشیده ی خارج از میدان جنگ. در زمان جنگ دیپلماسی ، بخشی از اجزا جنگ است و دیپلمات‌ها کبوتران نامه بر فرماندهان نظامي هستند، هر شرطی و شرایطی را که فرماندهان نظامی برای دشمن تعیین می کنند ، دیپلماتها وظیفه دارند به سمع و نظر دشمن برسانند و متقابلا پیام دشمن را به فرماندهان خود منعکس کنند ، هیچ نقش دیگری ندارند، در زمان جنگ شان و ماموریت اصلی دیپلماتها و دیپلماسی، پیدا کردن راهکاری برای اتش بس، خاتمه جنگ و مذاکره و... نیست . علیرضا تنهای کیسمی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
امام خامنه ای حفظه الله: معلمان و کارگردان به منزله ی ستون فقرات عرصه ی فرهنگ و اقتصاد هستند ایران اسلامی ان شالله مسیر عبور به سوی قلّه های پیشرفت و تعالی را خواهد پیمود<. رهبر معظم انقلاب اسلامی ؛ طی پیامی به مناسبت روز کارگر و معلم ؛ معلمان و کارگردان به منزله‌ی ستون فقرات عرصه‌ی فرهنگ و اقتصاد هستند.
هوالسمیع البصیر شعری که امام خامنه ای رحمه الله علیه   قبل از شهادتشان سروده اند: مستانه در این میکده بی‌تاب و قرارم نستوه تر از سجده گذاران، سر دارم عشاق پریشان دل سرمست بدانند لبیک من از عمق سماوات بخوانند یاران و رفیقان، همه در جنت اعلا خوش منظره ای دیده ام اندر بر مولا افسوس که من دیر به مقصود رسیدم مفهوم شهادت ز لب یار شنیدم نوروز من امسال کنار شه خوبان همراه رفیقان و شهیدان و غریبان امسال دگر نوبت سرداری ما شد یعقوب صفت، روح و تن از غصه رها شد زندان تنم را به دل خاک سپردم از توشه ی ره جز می و معبود نبردم در حسرت راه شهدا چشم به راهم هنگامه ی تقدیر، سپهدار سپاهم شمس و قمر از خون دلم آگه و انگار یوسف شده در بزم وفا طالب دیدار طاغوت اگر جسم مرا کرده نشانه اسفند شود جان پی عشاق روانه نابودی کفار رقم خورده در این جنگ مفهوم کلامم شده با عشق هماهنگ. شادی روح ایشان و همه شهدا فاتحه و صلوات . علیرضا تنهای کیسمی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر جنگ وجودی و تاثیر آن بر مجلس، دولت و نظام حکمرانی کشور؛ اگر جنگ وجودی را جنگ تمام عیار برای بقا این مردم ، این سرزمین و این نظام معنا کنیم، و اگر این جنگ را جنگ وجودی بدانیم ، و اگر باور داریم؛ دشمنان خارجی به کمک عوامل داخلی قصد نابودی این مردم، این سرزمین و این نظام را دارند ؛ آنگاه (باید حتمی) ؛ باید ساختار و سازمان مورد استفاده در نظام حکمرانی کشور را نه بر مبنای قبل از جنگ ، بلکه بر مبنای شرایط این جنگ وجودی بگونه ای چینش کنیم که نتیجه ان؛ تداوم بقای این مردم ، این سرزمین و این نظام ، حین و پس از این جنگ وجودی باشد . به این معنا ، حتما لازم است حسب همان فرمایش امام کبیرمان ؛ "حفظ نظام اوجب واجبات است" همه سازوکارها و عوامل و قوانین مزاحم و غیر ضرور و تعارفات بی ارزش را بدور بریزیم و انچه که در بقای نظام تاثیر حیاتی دارد را حفظ کنیم. مخلص کلام ؛ از الزامات اصلی در این مقطع، هم برای حفظ و تدوام این پیروزی ، هم در میدان ، هم در خیابان ، برای بقا مردم ، هم برای بقا این سرزمین ، هم برای بقای این نظام و... ؛ ۱- معیارهای گزینش وزیر و وکیل و مدیران اجرایی و همه عوامل و عناصر در بدنه نظامی حکمرانی کشور و حتی ائمه جمعه و جماعت باید زیر و رو شود . باید همه معیارها مجددا بازنگری و بشدت واقع گرانه و منطبق بر شرایط این جنگ تعریف شود. ۲- بسیاری از قوانین اداره جامعه ، برنامه پنج ساله هفتم ، قانون بودجه سال ۱۴۰۵ ، قوانين مربوط به کار و کارگری و بیمه و تجارت و تامین معيشت ، یارانه ، استخدام معلم و استاد دانشگاه و... همه باید بروزرسانی بشود ، خیلی فوری و اضطراری. ۳- مجددا باید نمایندگان مجلس و وزرا و تک تک عناصر تاثیر گذار در نظام حکمرانی کشور با معیارهای جنگ وجودی تعیین صلاحیت بشوند . خیلی از اینها ، به همراه استانداران و فرمانداران و مدیران کل در دولت و هم طراز انها در سایر ارکان حاکمیتی بدرد دوره جنگ وجودی نمی خورند. ۴- حتی صلاحیت نامزدهاي عضویت در شورای شهر که در فضای قبل از جنگ بررسی شده بود، مجددا باید بازنگری شود، بسیاری از این نامزدهاي تایید صلاحیت شده ، حسب شرایط جنگ وجودی ، بی صلاحیت هستند. ۵- هرمیزان که این بروز رسانی ها و انطباق سازی ها چه در حوزه قوانین و مقررات و چه در حوزه عزل و نصب ها جدی گرفته نشود و با تعارفات همراه باشد، به همان میزان خطر جنگ وجودی جهت تحمیل خسارات سنگین تر بر مردم ما ، پاره کردن این سرزمین و متلاشی شدن نظام جدی خواهد بود ، ولی اگر باور نداریم این جنگ ، جنگ وجودی است ، دشمن ، دشمن است ، اگر تصور می کنیم؛ همه انچه که بر ما گذشت ، خواب و خیال بوده است ، حتما بی اشکال نیست که به حزب بازی و پسر خاله بازی‌ خودمان در امر انتصابات و اداره کشور ادامه بدهیم . آنگاه اگر در میدان توانستیم؛ ناوهای امریکا را بزنیم ، در خیابان ۶۰ روز مردم را حفظ کنیم ، ولی در دولت و مجلس و قوه قضائیه و... قادر نباشیم ، ۴ نفر وزیر و وکیل و ... نفوذی و خائن و تنبل و... را عزل کنیم ، قیمت روغن نباتی و خودرو را حفظ کنیم، بی عرضگی را بجایی برسانیم که پوشک بچه ها را نتوانیم تامین کنیم، نباید تعجب کنیم . تحمیل فشارهای اقتصادی بر مردم ، بخشی از طرح ها و فتنه های نفوذی های امریکایی و رژیم صهیونی بر مردم ما هست. موفق و موید باشید؛ علیرضا تنهای کیسمی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر بخوانید قرار داد خرید ۴ میلیارد دلار ، بدانید تزریق پول به صنعت امریکا ، جهت نجات امریکا؛ در حالیکه ناکار امدی سامانه موشکی پاتریوت آمریکا برای همه مسلم است، در حالیکه در جنگ رمضان ثابت شد هرآنچه که از تجهیزات افندی و پدافندی در کشورهای عربی منطقه هست، امریکاییها از ان جهت دفاع از خودشان استفاده می کنند، در حالیکه در طول جنگ رمضان امریکاییها دولت قطر را در زیر ضربات ایران رها کرده بودند و فقط بفکر نجات خودشان بودند. اما با اینحال ؛ دولت صهیونی قطر مجددا قراردادی را شامل تامین ۲۰۰ موشک زمین به هوای پاتریوت پاک - ۲ (جی ای ام) و ۳۰۰ موشک پاتریوت پاک ۳ (ام اس ای) به اضافه تجهیزات مرتبط و خدمات تامین مجدد و نگهداری را به اصطلاح برای سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی خود با امریکاییها منعقد کرده است. خداوند دشمنان ملت ایران را اینگونه احمق و نادان و ضعیف آفریده است . در شروع موج بعدی جنگ رمضان به اذن الله کشور قطر را از صحنه روزگار محو می کنیم. علیرضا تنهای کیسمی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر کویت و بحرین در انتظار ازادی؛ ایران و محور مقاومت باید خود را برای آزادسازی مردم کویت و بحرین اماده کنند . نتیجه اغاز مجدد جنگ امریکا و رژیم صهیونی باید علاوه بر تثبیت حاکمیت ایران بر تنگه هرمز ، حمله زمینی به کویت جهت تغییر رژیم کویت و همچنین سپردن حکومت بحرین بدست مردم این کشور باشد . نمی دانم مردم کویت و بحرین و نیروهای محور مقاومت و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هماهنگی و طرح های مشترک نظامی و انتظامی و اجتماعی جهت براندازی رژیم های حاکم بر این کشورها رسیده اند یا نه؟ ولی این اقدام بسیار مبارک و مردمی و ضروری، جهت تغییر حاکمان این کشورها در هنگامه این جنگ ، هم ممکن و هم فرصت مغتنمی است ، که نباید از دست برود. نگران همراهی مردم کویت و بحرین و توانایی نیروهای خودی نباشید . مردم کاملا آماده اند و این کار در زمان این جنگ‌ براحتی قابل اجرا است . علیرضا تنهای کیسمی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر اشتباه، اشتباه ، اشتباه؛ این دوره گردی ، این فرستادن مکرر پیشنهاد های جدید ، در شان ملت پیروز ایران ، نیست. به همین دلائل گفته بودم؛ در زمان جنگ اختیار تصمیم گیری در مورد اتش بس و مذاکره نباید در دست غیر رزمندگان باشد. آنهائیکه نمی‌فهمند ، این جنگ چگونه به مرحله ای رسید که دشمن برای اتش بس التماس می کرد. آنهائیکه همچنان به پیروزی نظامی ایران در این جنگ بر امریکا و و رژیم صهیونی ایمان و باور ندارند، آنهائیکه از قدرت نظامی و تهاجمی ایران بی اطلاع هستند . آنهائیکه همواره در مذاکرات مانند افراد شکست خورده جلوی ۵+۱ حاضر می شدند، نباید مسئولیتی در جنگ و اتش بس و مذاکره داشته باشند. طرف بازنده در جنگ باید از این کارها بکند ، مرتب پیشنهاد های جدید بیاورد تا نظر ایران را جلب کند . مرتب با واسطه ها تماس بگیرد و التماس کند تا ایران به میز مذاکره برگردد. من نگران رفتارهای غلط بعضی ها هستم ، زیرا دشمن را به شرارت بیشتر تحریک می کند ، گرچه با اغاز موج بعدی تهاجم و جنگ، به انها بیشتر اسیب وارد خواهد شد، اما ما نیز دچار زحمت و خسارت می شویم . علیرضا تنهای کیسمی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر یک گام تا آزاد سازی کویت و بحرین؛ همه دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند ؛ چه بخواهند و چه نخواهند ؛ خداوند سبحان اینگونه مقرر فرمودند؛ "هر جنگی و چالشی بر ملت مظلوم ایران تحمیل شود ، در پس آن جنگ ، بواسطه صبر و شجاعت و مقاومت ملت ایران، خداوند پاداشی و خیر و برکتی به ملت ایران تقدیم می کند ." از جنگ تحمیلی ۸ ساله که کل کشور عراق را تقدیم ایران فرمودند. تا در موج اول جنگ رمضان که تنگه هرمز تقدیم ایران شد. "اگر موج دوم جنگ رمضان اغاز شود، ان شا الله کویت و بحرین در اختیار ایران قرار می گیرد ." امیدوارم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی عراق و کویت و بحرین ، خود را برای آزادسازی و اداره کشور کویت و بحرین اماده کرده باشند . امیدوارم دشمن مرتکب حماقت تحمیل موج دوم جنگ بر ملت ایران بشود. ایران امروز از مساله تثبیت حاکمیت خود بر تنگه هرمز ، عبور کرده است و هرگز از تحمیل اراده خود بر عبور و مرور از این آبراه دست نخواهد کشید ، به اذن الله در موج دوم حماقت دشمنان ، مطمئنا خداوند سبحان مسیر حضور در کويت و بحرین را برای ملت ایران هموار خواهد کرد، در موج سوم حماقت دشمنان ، ان شاالله در قطر و امارات خواهیم بود . علیرضا تنهای کیسمی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110