eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
521 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالسمیع البصیر کویت و بحرین در انتظار ازادی؛ ایران و محور مقاومت باید خود را برای آزادسازی مردم کویت و بحرین اماده کنند . نتیجه اغاز مجدد جنگ امریکا و رژیم صهیونی باید علاوه بر تثبیت حاکمیت ایران بر تنگه هرمز ، حمله زمینی به کویت جهت تغییر رژیم کویت و همچنین سپردن حکومت بحرین بدست مردم این کشور باشد . نمی دانم مردم کویت و بحرین و نیروهای محور مقاومت و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هماهنگی و طرح های مشترک نظامی و انتظامی و اجتماعی جهت براندازی رژیم های حاکم بر این کشورها رسیده اند یا نه؟ ولی این اقدام بسیار مبارک و مردمی و ضروری، جهت تغییر حاکمان این کشورها در هنگامه این جنگ ، هم ممکن و هم فرصت مغتنمی است ، که نباید از دست برود. نگران همراهی مردم کویت و بحرین و توانایی نیروهای خودی نباشید . مردم کاملا آماده اند و این کار در زمان این جنگ‌ براحتی قابل اجرا است . علیرضا تنهای کیسمی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر اشتباه، اشتباه ، اشتباه؛ این دوره گردی ، این فرستادن مکرر پیشنهاد های جدید ، در شان ملت پیروز ایران ، نیست. به همین دلائل گفته بودم؛ در زمان جنگ اختیار تصمیم گیری در مورد اتش بس و مذاکره نباید در دست غیر رزمندگان باشد. آنهائیکه نمی‌فهمند ، این جنگ چگونه به مرحله ای رسید که دشمن برای اتش بس التماس می کرد. آنهائیکه همچنان به پیروزی نظامی ایران در این جنگ بر امریکا و و رژیم صهیونی ایمان و باور ندارند، آنهائیکه از قدرت نظامی و تهاجمی ایران بی اطلاع هستند . آنهائیکه همواره در مذاکرات مانند افراد شکست خورده جلوی ۵+۱ حاضر می شدند، نباید مسئولیتی در جنگ و اتش بس و مذاکره داشته باشند. طرف بازنده در جنگ باید از این کارها بکند ، مرتب پیشنهاد های جدید بیاورد تا نظر ایران را جلب کند . مرتب با واسطه ها تماس بگیرد و التماس کند تا ایران به میز مذاکره برگردد. من نگران رفتارهای غلط بعضی ها هستم ، زیرا دشمن را به شرارت بیشتر تحریک می کند ، گرچه با اغاز موج بعدی تهاجم و جنگ، به انها بیشتر اسیب وارد خواهد شد، اما ما نیز دچار زحمت و خسارت می شویم . علیرضا تنهای کیسمی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر یک گام تا آزاد سازی کویت و بحرین؛ همه دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند ؛ چه بخواهند و چه نخواهند ؛ خداوند سبحان اینگونه مقرر فرمودند؛ "هر جنگی و چالشی بر ملت مظلوم ایران تحمیل شود ، در پس آن جنگ ، بواسطه صبر و شجاعت و مقاومت ملت ایران، خداوند پاداشی و خیر و برکتی به ملت ایران تقدیم می کند ." از جنگ تحمیلی ۸ ساله که کل کشور عراق را تقدیم ایران فرمودند. تا در موج اول جنگ رمضان که تنگه هرمز تقدیم ایران شد. "اگر موج دوم جنگ رمضان اغاز شود، ان شا الله کویت و بحرین در اختیار ایران قرار می گیرد ." امیدوارم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی عراق و کویت و بحرین ، خود را برای آزادسازی و اداره کشور کویت و بحرین اماده کرده باشند . امیدوارم دشمن مرتکب حماقت تحمیل موج دوم جنگ بر ملت ایران بشود. ایران امروز از مساله تثبیت حاکمیت خود بر تنگه هرمز ، عبور کرده است و هرگز از تحمیل اراده خود بر عبور و مرور از این آبراه دست نخواهد کشید ، به اذن الله در موج دوم حماقت دشمنان ، مطمئنا خداوند سبحان مسیر حضور در کويت و بحرین را برای ملت ایران هموار خواهد کرد، در موج سوم حماقت دشمنان ، ان شاالله در قطر و امارات خواهیم بود . علیرضا تنهای کیسمی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر با گرامی داشت روز کارگر و روز معلم؛ همه ی یک ملت = معلم + کارگر معلم + کارگر= استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی بمناسبت قرین بودن روز کارگر و روز معلم، تلاش می کنم از پیوند بین این دو بنویسم. به یقین رابطه ای بسیار عمیق و معنا داری ، بین معلم و کارگر و بین نهاد تعلیم‌ و تربیت فرزندان این سرزمین با نهاد تولید معاش، ثروت ، قدرت و عزت برای افراد و جامعه ‌‌وجود دارد. هنر اصلی نظام حکمرانی؛ تعریف و عملی سازی دقیق و زیبا و متقن و پایدار رابطه بین محیط آموزشی (مدرسه و دانشگاه) ، با محیط کارگری است . در این فرصت مغتنم به روابط این دو مناسبت می پردازم؛ مهمترین هدف نظام تعلیم و تربیت کشور؛ مهارت آموزی به فرزندان این کشور جهت ‌آغاز یک زندگی بر اساس معیارهای حیات طیبه است ، گام اصلی حرکت متعالی فرزندان این کشور؛ ورود به جامعه و بازار کار، جهت پیدا کردن شخصیت و جایگاه خود و تامین معاش عزت مندانه از راه حلال است . در اسلام ، استخدام شدن در سازمانهای عریض و طویل و کار کردن برای این ‌و آن ، اولویت نیست. ارجح است هرکس برای خودش شغل مستقلی داشته باشد. ورود به بازار کار: - هم نیازمند علم ‌‌، آگاهی ‌، تخصص و سرمایه اولیه ‌ است ، - هم نیازمند معرفت و اشنایی به احکام دینی . حقیقتا اینگونه نیست که این دو بال ، بلافاصله پس از رها شدن فرزندان این سرزمین از محیط آموزشی و بلافاصله پس از گرفتن مدرک تحصیلی، در انها خلق ‌و ظاهر شود . بلکه باید بصورت تدریجی ، این آمادگی ها در آنها نهاده و گذاشته شود. و این ها رسالت اصلی معلمین و اساتید دانشگاه‌ها است. حسب فقه اسلام ؛ - دختران از حدود ۹ تا ۱۰ سالگی باید مهارت همسر داری ، خانه داری و تربیت نسل بعد را بیاموزند. یعنی کم کم خودرا در جایگاه یک مدیر بر محیط یک خانواده ‌و یک معلم بر چند نفر که یکی از آنها شوهر انها یعنی مردی که از حیث سن و سال و تجربه بزرگتر از آنها است، ببینند. یعنی در جایگاهی که هم اکنون معلمین ۳۰ الی ۵۰ ساله قرار دارند. - پسران هم از سن ۱۵ الی ۱۶ سالگی باید خودرا برای ورود به جامعه و بازار کار آماده کنند، بتدریج جایگاه و شخصیت اجتماعی و اقتصادی خودرا در جامعه مشخص کنند و برای پذیرش مسئولیت تامین معاش یک خانواده مستقل، خود را مهیا کنند. یعنی در جایگاهی قرار گیرند که درصد قابل توجه از مردان ۴۰ الی ۵۰ ساله فعلی در ان ناتوان و مدعی هستند توان اداره عزتمندانه معاش زندگی خودرا ندارند. بنابراین آماده سازی علمی و تخصصی و جسمانی و روحی و بصورت واضح ، پوشاندن لباس کار برای پسران از مدرسه باید آغاز بشود، در دانشگاهها ادامه یابد، تا پس از ورود به جامعه استمرار داشته باشد. از همین رو مدارس و مراکز آموزشی ‌ و دانشگاههای ما حتی اگر لازم شد ، باید تغییر نام بدهند و به کارگاههای اموزشی تبدیل شوند . با همین استدلال، معلمین و اساتید ما هم باید در محیط آموزشی، لباس کارگری بپوشند، تا از وحدت بین محیط اموزشی و محیط کارگری ، فرزندان این سرزمین ، به اهداف و شرافت و عزت واقعی خود از زندگی کردن در روی این کره خاکی نزدیک شوند. تا اینده فرزندان این کشور حسب یک نقشه متقن و درست به جلو حرکت کنند . گمان نمی کنم فهم این مسایل سخت باشد. لیکن گمان میکنم ؛ آن شجاعت لازم در کشور ما برای موارد زیر وجود ندارد؛ - تبدیل نظام تعلیم و تربیت به نظام تربیت نیروی کار، - تبدیل دانشگاهها به کارگاهها ، - تعریف نقش معلمین و اساتید کشور در محیط های اموزشی به کارفرما و تربیت کننده نیروی کار مورد نیاز جامعه با پوشیدن لباس کار در مدرسه و در دانشگاهها ، ‌ - و... یقین دارم؛ این راه تنها راه فلاح و رستگاری فرزندان این سرزمین و نجات و بقا ‌این کشور است . علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر چگونه محاسبات آمریکا و رژیم صهیونی جهت شرارت در ایران تکمیل می شود؟ یکی از روش هایی که موجب تهییج و تشویق امریکا برای حمله نظامی به این شد ، این‌گونه اطهار نظرهای ابلهانه است ؛ وزیر ارتباطات: "نظر سنجی ها نشان داده نیاز مردم به اینترنت بین المللی از نیاز به آب و برق و گاز بیشتر است. ما شبانه روز تلاش می کنیم تا اینترنت برگرده!" الحمدالله مجلس تعطیل است، که اگر هم دائر بود ، شهامت مواخذه این وزیر را نداشت ، وزیر امتیازی به نماینده ای میداد ، مسأله ماست مالی می شد. سوال؛ این نظر سنجی ادعایی وزیر کجاست؟ چگونه نیاز به اینترنت از نیاز به اب و برق گاز بیشتر است؟ لطفا اب و برق و گاز این وزیر و خانواده اش را قطع کنید ، ببینیم چه اتفاقی برایش رخ میدهد ؟ معنای این اعتراض بنده ، سبک شمردن نیاز به اینترنت نیست . بلکه به دروغگویی وزیر است، به سند سازیهای کاذب وزیر است . مردم به اینترنت نیاز دارند اما به اینترنت ملی ، انهم نه به اندازه امنیت خودشان ، نه به اندازه خون عزیزانشان ، نه به اندازه اب و برق و گاز . علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
 هوالسمیع البصیر ساحت معلم و مربی در نظام تعلیم و تربيت. با گرامی داشت یاد معلم شهید مرتضی مطهری رحمه الله علیه. روز معلم را بر همه صاحبان علم نافع و عمل صالح که بر امر تربیت عبد صالح خدا قیام کرده اند، تبریک عرض میکنم. درود خدا بر آنان باد . باید باور کنیم هر روز روز معلم است و هر روز باید در این مورد گفت و نوشت. چه بخواهیم و چه نخواهيم؛ موضوع تعلیم و تربیت و هسته اصلی ان ، معلم و مربی اصلی ترین مساله بشریت است. لذا همه‌ اعضای جامعه ، با هر عنوانی باید به مساله معلم و مربي و مدرسه ورود کنند . بر همین اساس یادداشت زیر را به محضر شما تقدیم می کنم؛ مقدمه؛ گرچه این روزها معلم در مدرسه و در یک ساختار ترکیبی تعریف می شود ، و در سند تحول ، مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین به مدرسه محول شده است. اما نظام تعلیم و تربيت اسلام "فرد گرا" ، است . به عبارت دیگر؛ متکی بر افراد صالحی است که مقرر است عبد صالح خدا را تربیت کنند . گرچه باید از این منظر بسیار متاسف بود که این روزها پدران و‌ مادران و حتی متولیان امور مدرسه و نظام تعلیم و تربیت کشور، کمتر به صلاحیت فردی معلم می پردازند و بیشتر معلم را در قالب یک تشکیلات و هضم شده در نظامات و ساختارها و قوانین و مقررات می‌بینند. در نگاه فرا ساختاری اسلام به ساحت معلم ؛ از محضر معلم صالح ، دانش آموز صالح تربیت می شود. متعاقبا؛ بخش مهمی از فساد در عالم بشریت ، بدليل وجود معلمین فاسد است . علی ایحال؛ در فصل چهارم سند بنیادین تحول اموزش و‌پرورش که به منزله قانون اساسی است ، "هدف‌های کلان این نظام" که بر دوش مدرسه و معلم مربی قرار دارد اینگونه آمده است ؛ ""- تربیت انسانی موحد و مومن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت‌جو و عاقل، عدالت‌خواه و صلح‌جو، ظلم‌ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن‌دوست، مهرورز، جمع‌گرا و جهانی‌اندیش، ولایت‌مدار و منتظر و تلاشگر در جهت تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزت نفس، امانتدار، دانا و توانا، پاکدامن و با حیاء، انتخابگر و آزادمنش، متعلق به اخلاق اسلامی، خلاق و کارآفرین و مقتصد و ماهر، سالم و بانشاط، قانون‌مدار و نظم‌پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی براساس نظام معیار اسلامی."" جمعبندی ؛ معلم مربی در نظام اسلامی کسی است که محصول آنها از تعلیم و تربيت، انسان‌هایی با چنین صفاتی خواهد بود . تحقق این هدف های کلان و بسیار مقدس میسور نیست، مگر اینکه؛ همه اجزا موثر (عوامل مدیریتی، اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، قضایی و حتی حتی پدران و مادران که قصد فرزند اوری دارند از قبل از انعقاد نطفه ) حسب همین رسالت همسو و هم نظر شده و یکپارچه و متحد در خدمت مدرسه و معلم باشند . در آن سالها که بحث اجرای سند تحول مصوب و مقابله با سند ۲۰۳۰ داغ بود ، نوشتم ؛ مدیر مدرسه، مدیر یک چهار دیواری نیست ، رئیس یک محله است ، تا بر روی برجک مسلط بر کل محله مستقر نشود، تا قادر بر کنترل همه عوامل پیرامونی مدرسه نباشد ، تا با اختیارات کافی با همه عوامل مزاحم در امر تعلیم و تربیت فرزندان این کشور مقابله نکند ، تحقق ان هدف های کلان ، ممکن نیست ‌. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر نمی دانم چرا وزارت امور خارجه در مقابل رفتار خاندان یهودی تبار شیخ زائد در ابوظبی با ایرانیان و اخراج انها از امارات ساکت است ؟؟؟ چرا صدا و سیما ، اخبار اخراج و حتی مصادره اموال ایرانیان ساکن در امارات را پوشش نمی دهد؟ ایرانیانی که بیش از ۴۰ سال در امارات ساکن و دارای تابعیت انجا و خود را اهل ان سرزمین میدانستند ، در حال سلب تابعیت و اخراج از ان سرزمین انهم با مصادره تمام اموالشان هستند . علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر شیخ زائد یهودی تبار حاکم ابوظبی، در انتظار سرنوشت صدام؛ واقعیت این است؛ مردم مسلمان عرب منطقه بردگی و نوکری صهیونیست ها را نمی پذیرند. ظاهرا قبل از اینکه ایران بخواهد برای نابودی و اضمحلال خاندان شیخ زائد در ابوظبی که رسما پرچم بردگی صهیونیست ها را بلند کرده است کاری بکند ، سایر شیوخ امارات و مردم عرب مسلمان منطقه این خاندان را نابود می کنند. به همین دلیل احتمالا اتحاد نامقدس حاکم بر این شبه جزیره و چند شیخ متلاشی بشود و من بعد کشوری به اسم امارات متحده عربی نداشته باشیم. (همان ها که می خواستند ایران را تجزیه کنند و با استخدام مزدور هایی در حال تجزیه یمن بودند.) شیخ زائد بدلیل جنایت سنگین در یمن و افریقا و در حق مردم ایران و همچنین بدلیل خیانت به مسلمانان و برقراری اتحاد با صهیونیست ها ، باید اعدام و خاندانش از ابوظبی اخراج بشود. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر ایران ، عراق ، نفت و تنگه هرمز؛ ایران بدلیل رابطه عمیق برادری و پیمانها و قراردادهای متعدد دو جانبه با دولت و ملت عراق‌ ، تاکنون هیچگونه محدوديتي برای عراق در صدور نفت از تنگه هرمز ایجاد نکرده است. هم اکنون ، روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه نفت با پرچم عراق از تنگه هرمز عبور می کند ، اما واقعیت؛ از سالها قبل براساس قانون نفت در مقابل غذا ، پول نفت عراق در اختیار آمریکا قرار می گیرد و حسب میل رئیس جمهور امریکا ، هر ماه مقداری از این درآمد، بصورت اسکناس صد دلاری با یک فروند هواپیما، در بغداد تحویل مقامات عراقی می شود، این اقدام برادرانه و انسانی ملت ایران ، ضمن اینکه هیچگونه تاثیری بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم عراق ندارد، بشدت مورد سو استفاده دولت امریکا واقع شده و عملا ، موجب تقویت اقتصاد امریکا و تقویت ارزش دلار و همچنین کاهش قیمت نفت در جهان می گردد . ایران باید بسرعت از ادامه این وضعیت جلوگیری کند. در این مقطع باید با استفاده از ابتکار عمل و حقوق خود در کنترل تنگه هرمز ، از حقوق ملت عراق دفاع نموده و فقط بشرط بازگشت پول فروش نفت عراق به حساب مستقیم دولت عراق ، اجازه خروج کشتی های نفتی عراق از تنگه هرمز بدهد، در غیر اینصورت نباید کشتی های نفتی پولساز امریکایی عراقی از تنگه هرمز عبور کند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر اب قند اماده داشته باشید؛ در حالیکه رزمندگان ما در سراسر پهنه ایران در جنگ تمام عیار با امریکا و رژیم صهیونی و مزدوران داخلی و منطقه ای و فرامنطقه ای انها، راست قامت و با تمام وجود خود ایستاده اند ، عده ای از دولت مردان و هیات تحریریه روزنامه ها و مقاله نویسان انها، هر بار با شنیدن خبر جنگ از ترس ، به چرند گویی می افتند، اینها تلاش دارند ، ترس خود را به مردم منتقل و مردم را با خود همراه کنند . به انها نصیحت می‌کنیم؛ خاموش باشند بیش از خودرا ضایع نکنند، ابن مردم شاخ ترامپ را شکستند ،پایگاهایش را در منطقه ویران کردند و منتظرند امریکا خودش با اعتراف به شکست، گورش را از منطقه برای همیشه گم کند ، القا اینکه ترامپ دیوانه است ، تا امتیاز نگیرد از منطقه نمی رود و... اینها از نشانه های مزدوری و توهم و ترس شماست ، امریکاییها باید خلع سلاح شده و فقط با لباس های پاره پاره و زخمی و رنجور به خاک کشورشان بر گردند تا جرائت بازگشت مجدد به منطقه را نداشته باشند . اعضای روزنامه اعتماد ، اعضای اطلاع رسانی دولت و... افتاد؟ علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر سخنرانان ، سیاسیون، مذاکره‌ کننده ها ، بیانیه نویس ها و... در معرفی ایران و ملت ایران از این جملات مقدس، پر معنا، جامع و خاص کشور ایران و ملت ایران استفاده کنند و از بکار بردن جملات و الفاظی که ماهیت تعارف و سمبلیک و ... دارد و معمولا همه کشورها در توصیف ملت خود بکار می برند ، پرهیز کنند . - "ایران حرم است ،" این جمله را داد بزنید . - "ما ملت امام حسینیم (ع) ". در نام مبارک امام حسین (ع) دنیایی از مطلب وجود دارد ، دنیا با شنیدن نام مبارک امام حسین (ع) بهتر می فهمد ما چه می گوییم ‌و چه هستیم ، از این جملات مقدس استفاده کنید . ممنونم علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110